علت | درمان خانگی سفید شدن ابرو (4)

علت درمان خانگی سفید شدن ابرو : اگر فقط در دهه سی سالگی خود هستیدبا دیدن  موهای سفید یا خاکستری روی ابروهای خود  وحشت نکنید . موهای سفید در ابروها یک مشکل نادر نیست و می تواند در افراد در هر سنی برجسته باشد. 

علاوه بر این ، برخی از داروهای بسیار مؤثر وجود دارد که می تواند به شما در مقابله با این مسئله با موفقیت کمک کند. 

من به­عنوان یک آدم 55 ساله خوش شانس بودم که موهای من خیلی سفید نشده­است.

بااین­حال، ابروهایم موضوع متفاوتی بودند، تقریباً نصف آن­ها سفید شده­اند و باعث می­شود احساس پیری کنم.

از اوایل دهه­ی 50 خودم به­دنبال بهترین روش برای پوشاندن ابروهای خاکستری در اینترنت و مغازه­ها پرداختم.

در طول ده سال گذشته، من تمام روش­های زیر را امتحان کردم.

علت درمان خانگی سفید شدن ابرو

1. چیدن ابروهای سفید

2.  استفاده از مداد ابرو یا سایه­ی چشم

3. استفاده از لوازم آرایشی

4. استفاده از رنگ موقت

5. رنگ کردن ابرو پیش آرایشگر

6. خودتان ابروهایتان را رنگ کنید

1. کندن ابروها

اگر ابروهای پرپشت و زیادی دارید می توانید ابروهای سفید خود را با موچین بردارید. این گزینه را در اوایل سفید شدن ابروانتان استفاده کنید و تا زمانی­که موی خاکستری باقی نمانده باشد، ادامه دهید.

2. استفاده از مداد ابرو یا سایه­ی چشم

می­توانید موی خاکستری را با یک مداد یا سایه بپوشانید. همچنین، شما می­توانید موهای خود را روی ابروانتان بریزید تا به شکل دلخواه خود برسید. (این اکنون کمتر از دهه 50 محبوبیت دارد، اما چرا روند را شروع نمی­کنید؟)

3. استفاده از لوازم آرایشی

چندین محصول آرایشی می­توانند رنگ خاکستری را پوشش دهند (مرور من روی این محصولات را در زیر بخوانید). من بسته به اینکه چقدر می­خواهم چشمگیر به­نظر برسم، از بیشتر از یک لوازم آرایشی استفاده می­کنم.

4. با استفاده از رنگ موقت

تکنیک مورد علاقه­ی من برای مدت طولانی، استفاده از محصول رنگ­کردن موقت ریشه بود. فهمیدم که برای کل روز روی ابرو می­ماند و به­عنوان یک کاور عالی عمل می­کند مگر اینکه شما به شنا بروید.

من همچنین استفاده از قلم خط چشم برای رنگ کردن ابروهایتان استفاده­کنید تا فرم بهتری به ابروهایتان بدهید.علت درمان خانگی سفید شدن ابرو

5. رنگ کردن ابرو پیش آرایشگر

اگر موهای خود را رنگ می­کنید می­توانید از آرایشگر خود بخواهید ابروهایتان را نیز رنگ کند. با این حال، هشدار داده می شود که بعضی اوقات بین جلسه­های رنگ کردن مو، ابروهای سفید هم ظاهر می­شوند.

6. خودتان ابروهایتان را رنگ کنید

اکنون که نزدیک به 60 سالگی هستم، من در نهایت به عنوان اصلی ترین روش برای رنگ کردن ابروها به این تکنیک رسیده­ام.

 حتی اگر تمام محصولات رنگ کردن منزل به شما بگویند «نه برای استفاده روی ابرو» شما می­توانید این کار را خودتان انجام دهید.

بااین­حال، شما باید مراقب باشید که آن را در چشمان خود نبرید. همچنین گاهی اوقات خطر از بین رفتن پوست یا انتخاب رنگ اشتباه وجود دارد. اگرچه من در واقع فهمیدم که رنگ کردن پوست پشت موهای ابرو باعث می­شود ابروهای من پرپشت به­ نظر برسند.

یک توصیه­ی متداول این است که از وازلین در دور چشم استفاده کنید و سپس چند سایه روشن تر از موهای خود استفاده کنید و رنگ را به­مدت طولانی، حداقل در مرتبه­ی اول قرار ندهید. علت درمان خانگی سفید شدن ابرو

نوشته های مرتبط

جدول من را در مورد مزایا و مضرات هر یک از این روش ها بررسی کنید. من در مورد نحوه­ی انجام هر یک از آن­ها جزئیات بیشتری را بیان خواهم کرد.

درمان سفیدی ابرو در طب سنتی :

1- مصرف ویتامین B12

سعی کنید به همان میزان مواد غذایی غنی از ویتامین B12 در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید. این کمبود ویتامین را در بدن شما کاهش داده و جلوی خاکستری زودرس ابروها را می گیرد.

2. روغن کرچک / روغن زیتون

 روغن کرچک یا روغن زیتون  دو بار در روز نه تنها مانع از رنگ آمیزی زودرس می شود بلکه تعریفی به ابروهای شما می دهد.

3- از سیگار کشیدن خودداری کنید

عادت به سیگار کشیدن را رها کنید. در جلوگیری از موهای سفید در ابروها به شما کمک زیادی خواهد کرد.

4- رنگهای گیاهی

شما می توانید رنگ سبزیجات را تهیه کرده و یا کالای خوبی از بازار تهیه کنید تا آن موهای سفید آزار دهنده را در ابروهای خود پنهان کنید.

علت سفید شدن ابرو

1- مصرف دخانیات و سیگار: علت درمان خانگی سفید شدن ابرو

مصرف دخانیات به ویژه سیگار از عادت های غلطی است که تاثیر بسیاری بر پوست و مو می گذارد. مصرف دخانیات در بدن باعث آزاد شدن رادیکال های مضری در بدن می شود که باعث کاهش فوملانین و در نتیجه سفیدی ابرو و مو می شود. اگر به دنبال درمان موهای سفید ابروی خود هستید حتما اقدام به ترک این ماده خطرناک کنید.

2- برنامه غذایی نامناسب:

استفاده نکردن از مواد غذایی و سبزیجات سالم باعث ایجاد برنامه غذایی نامناسب می شود که به شدت بر روی پوست و مو انسان تاثیر می گذارد. اگر این روند را ادامه دهید به سفیدی ابرو در سنین پایین تر نیز دچار خواهید شد.

3- مصرف نکردن ویتامین D:

ویتامین D که کمتر به آن توجه می شود نقش مهمی در زیبا سازی پوست و مو دارد. کمبود ویتامین D در سنین پایین بسیار اثر گذار و موجب اختلالاتی در بدن می شود. استفاده از ویتامین D علاوه بر مستحکم سازی استخوان و زیبایی پوست نقش بسیار مهمی در تعادل ملانین و افزایش ائوملانین بدن دارد.

4- ژنتیک: علت درمان خانگی سفید شدن ابرو

یکی از عوامل بسیار مهم در سفیدی مو و ابرو، ژنتیک است. اگر پدر و یا پدربزرگ و یا حتی اقوام نزدیک در سنین جوانی به این عارضه دچار شده اند باید هرچه سریع تر به فکر درمان ابروی سفید خود باشید.

5- مصرف انواعی از داروهای شیمیایی:

اگر دارو و قرص هایی استفاده می کنید که باعث ایجاد تغییراتی در سطح هورمون شما می شود. سفید شدن ابرو ها امری به دور از انتظار نیست.

6- عدم تعادل رنگدانه
موهای ابرو رنگ خود را از رنگدانه ای به نام “ملانین” می گیرند ، که توسط پوست ما ساخته می شود. وقتی تعادل بین دو ماده شیمیایی خاص موجود در این رنگدانه مختل شود ، موهای ابروها از بین می روند و رنگ خود را سفید می کنند. 

7- پیری

پیری یک روند طبیعی است که باعث ایجاد موهای سفید در ابروها می شود. با افزایش سن ، حجم مواد مغذی که به ریشه موها می رسد ، کم می شود که در نهایت بر تغذیه آنها تأثیر می گذارد ، بر سلامتی آنها صدمه می زند ، و مچنین رنگ آنها را تغییر می دهد.

8- آرایش اشتباه

همچنین رنگ آمیزی ابروها می تواند نتیجه استفاده بیش از حد از محصولات آرایش اشتباه باشد. ترکیبات شیمیایی مضر موجود در آن موارد می تواند به موهای موجود در مرورگر شما آسیب برساند و در طولانی مدت بر رنگ طبیعی آنها اثر بگذارد.

آیا موهای خاکستری می توانند مشکی شوند؟
بله اگر به دلیل پیری نباشد. موهای خاکستری ناشی از تغییر در متابولیسم ، استرس یا آلودگی می توانند به رنگ اصلی خود برگردند.

چه غذاهایی از موهای خاکستری جلوگیری می کنند؟
تخم مرغ ، ماهی سالمون ، غذاهای تخمیر شده ، نارنگی و غیره را در رژیم خود بگنجانید

کدام ویتامین برای موهای خاکستری ابرو مناسب است؟ در اینجا لیست طولانی وجود دارد – ویتامین A ، B3 ، B5 ، B6 ، B7 ، B12 ، ویتامین C و ویتامین E و غیره.

آیا آب پیاز می تواند موهای خاکستری ابرو را به رنگ اصلی خود تبدیل کند؟
غنی شده با آنزیم مو ، آب پیاز در اصل برای تمیز کردن پوست سر استفاده می شود. همچنین فولیکول های مو را تحریک کرده و رشد موهای خاکستری را معکوس می کند.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.