وسایل از بین بردن موهای صورت (همیشه )

وسایل از بین بردن موهای صورت : ممکن است شما هم جزء افرادی باشید که موهای صورت خود را تا زمانی­که در سن بلوغ در پشت لب شما مویی دیده نمی­شد نادیده می­گرفتید.

در حالیکه گزینه­های زیادی برای از بین بردن موهای صورت وجود دارد راهی که شما انتخاب می­کنید راهی است که با آن آشنایی دارید؛ اما تجدید نظر در مورد روش شما می­تواند منجر به نتایج بهتری شود.

می­توان پوست نرم­تر، سوزش کمتر و موهای زائد کمتری داشت. بسته به نوع پوست و نوع موهای صورت که با آن سر و کار دارید، تغییر آن می­تواند زمان زیادی ببرد.

کدام قسمت از موهای بدن را باید زد

قبل از هر عملی برای حذف موهای زائد، بهبود مراقبت از مو قبل و بعد از اصلاح به شما کمک خواهدکرد. تنها به یک دلیل.

یک متخصص پوست از شیکاگو و ایلینویز به نام کارولین رابینسون گفته­است: «مهم است که از هر چیزی که امکان دارد باعث سوزش پوست در پروسه­ی مراقبت از پوست شما شود مانند رتینوئیدها، (که درمان­هایی که در مطب انجام می­گیرد مانند لایه­برداری شیمیایی را نیز دربرمی­گیرد).

قبل از اصلاح مو، پوست شما به هیچ وجه نباید آسیب ببیند- بنابراین، هیچ نوع قرمزی، سوزش و آفتاب سوختگی نباید وجودداشته­باشد. «می‌توان بین کرم‌های موبر، اصلاح، اپیلاسیون، لیزر موهای زائد و اپیلاسیون یکی را انتخاب کرد. هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. اما در بین همه این روش ها، اصلاح با تیغ محبوب ترین و ساده ترین روش است. اصلاح با تیغ موهای سطح پوست را از بین می برد.

دکتر رابینسون می­­گوید: «پس از هر بار رفع مو به هر روشی باید از تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید و با پوست به ملایمت رفتار کنید». می­توانید یک مرطوب­کننده­ در پایه و ضد آفتاب با 0SPF 3 یا بالاتر، راحت­ترین و بی­خطرترین نتیجه را به شما می­دهد.

آماده­­ی خلاص شدن از شر موی زائد خود هستید؟ به خواندن ادامه دهید تا بهترین روش برای شما پیدا شود.

وسایل از بین بردن موهای صورت

اصلاح با تیغ

        چرا جوابگوی نیاز ماست: اگر درست انجام شود، یکی از راه­های بدون دردسر و بدون احتمال خطا برای حذف مو است. (که هم برای مردان و هم زنان جوابگوست!)

دکتر رابینسون: «روشی که کمک می­کند استفاده از یک یک پاک­کننده­ی ملایم برای سست کردن مو در ابتدای کار است، از یک کرم اصلاح برای پوست حساس استفاده کنید، هم راستا با جهت رشد مو و بدون کشیده شدن پوست اصلاح را انجام دهید و بلافاصله پوست را مرطوب کنید».

شاید شما این حرف قدیمی را شنیده باشید که اصلاح با تیغ باعث رشد سریع­تر و ضخیم­تر مو می­شود، اما این گفته کاملاً اشتباه است.

او می­گوید: «اصلاح با تیغ یا ژیلت نمی­تواند شکل، ضخامت، رنگ یا سرعت رشد مو را تغییر دهد». (به احتمال زیاد، مو به این دلیل ضخیم تر به نظر می­رسد که تراشیدن مو به آن نوک تخت می­دهد و آن را درشت و ضخیم نشان می­هد».

درماپلانینگ
چرا جوابگوی نیاز ماست: اگر شما می­خواهید موی کرک مانند خود را حذف کنید، موی روشن یا موی کوتاه و نازک که کرک نامیده می­شود، به روشی نیاز دارید که از تیغ­های معمولی، بهتر و کامل­تر عمل کند.

دکتر فاربر برای این روش پیشنهادی دارد: «درماپلانینگ یک گزینه­ی عالی است. این روش برای پوست­های حساس کاملاً ملایم و لطیف است».وسایل از بین بردن موهای صورت

درحالیکه درماپلانینگ و تیغ­ها هر دواز تیغه استفاده می­کنند، یک تفاوت وجود دارد: درماپلانینگ که شما می­توانید با وسایلی مانند درمافلش از یک تیغه­ی کوچک برای جدا کردن لایه سطحی کرک­ها از پوست استفاده می­کند؛ بنابراین به عنوان لایه برداری ملایم خاصیتی دو برابر دارد. 

 به باد داشته باشید: شما باید هر 4 تا 6 هفته این عمل را تکرار کنید تا نتیجه را حفظ کنید. به­علاوه، باید توجه داشته باشید که درماپلانینگ موهای ضخیم را از بین نمی­برد، مانند موی بالای لب یا چانه.

  ­کر­م­های موبر

چرا جوابگوی نیاز ماست: شاید شما این گزینه را قدیمی تلقی کنید اما این مورد برای موهای سیاهی که رندوم دیده می­شوند یا موهای به نسبت ضخیم روی چانه، که معمولاً نتیجه­ی عملکرد هورمون­هاست مناسب است. دکتر فاربر می­گوید: «کرم­های موبر با شکستن پیوندها در کراتین کمک می­کنند که از موی زائد خلاص شوید». 

درحالیکه این کرم­ها به­آسانی استفاده می­شوند و خیلی مؤثر هستند، به دلیل همین تأثیر بالا برای موی ضخیم کاربرد دارند، می­توانند دارای ترکیبات بازی و آلکالاین باشند که باعث سوزش پوست می­شود.

با این وجود، طبق گفته­ی دکتر فاربر: «فرمول­های جدیدتر ملایم­تر هستند و معمولاً دارای مرطوب­کننده هستند که از سوزش جلوگیری می­کند».

هر کرمی را که انتخاب کردید توجه کنید که چه مدت باید روی پوست بماند تا شسته شود یا هرچندوقت باید استفاده شود. به یاد داشته باشید: هنگامی­که موی شما رشد نکرده است نباید از کرم موبر استفاده کنید.

نوشته های مرتبط

آن­ها عمل نخواهند کرد، زیرا این محصول قادر به نفوذ در پوست شما و رسیدن به مو برای تخریبش نیست. هم­چنین اگر دارای بیماری اختلال افزایش رنگدانه­ها هستید از این کرم­ها استفاده نکنید؛ در بعضی ترکیبات کرم­های موبر می­توانند پوست را بسوزانند و موجب اختلال افزایش رنگدانه­ها بعد از التهاب شوند.

وسایل از بین بردن موهای بدن

 وَکس کردن

چرا جوابگوی نیاز ماست: اگر شما موی زیرپوستی دارید، که زمانی اتفاق میفتد که نوک تیز مو درون پوست شروع به رشد می­کند و یک موی کوتاه و با یک چرخش درون پوست ایجاد می­کند، وکس کردن می­تواند بهترین گزینه باشد.

از آنجایی که این روش مو را از ریشه خارج می­کند، ، نوک­های فولیکول جدیدی که ظاهر می­شوند نر­م­تر بوده و احتمال کمتری دارد در داخل  پوست شما رشد کنند و زیرپوستی شوند. به­علاوه، از آن­جایی که در یک مرتبه وکس کردن می­توان محدوده­ی بزرگی را پوشش داد، این روش از روش­های دیگر سریع­تر است. اگر تازه­وارد هستید،

به گفته­ی دکتر فاربر: «با یک ناحیه­ی کوچک شروع کنید و مطمئن شوید که پوشت شما به این روش بدون عوارض جانبی جواب می­دهد». این مسئله کاملاً در مورد مواردی که از وکس داغ مانند جیجی فیشال هانی تی استفاده می­کنید که نیاز به گرم کردن محصول و ذوب کردن آن قبل از استفاده دارد، صادق است. اگر  ایده­ی وکس داغ شما را آزار می­دهد، می­توانید از نوارهای وکس از پیش­آمده­شده استفاده کنید.

به یاد داشته باشید: هنگام کار با وکس مایع، احتیاط مهم­ترین نکته است. دکتر فاربر توضیح می­دهد: «شما می­توانید باعث سوختگی و حذف ناقص موهای خود شوید». هم­چنین، اگر شما از ویتامین A روی پوست خود استفاده می­کنید، مثل رتینول، با مشاور پزشکی خود قبل از وکس کردن صحبت کنید. استفاده از ویتامین A پوست را نازک می­کند و وکس کردن می­تواند باعث آزار پوست یا حتی پارگی پوست شود.

کرم بازدارنده­ی مو

چرا جوابگوی نیاز ماست: کرم­های بازدارنده­ی مو درحال­حاضر با نسخه­ی پزشک در دسترس هستند و این ورژن­ها از ورژن­های OTC همتای آن­ها قابل اعتمادترند. کرم های بازدارنده­ی مو از طریق مسدود کردن آنزیمی که برای رشد مو نیاز است، از رشد هر مویی جلوگیری می­کنند.

دکتر رابینسون می گوید: «در نتیجه بسیاری از بانوان کاهش رشد مو، کندتر شدن رشد مو یا به­ظاهر موی کمتری دارند زیرا موهای ضخیم به موهای نازک­تری تبدیل می­شود. با این­حال، برخی از بانوان هیچ بهبودی را تجربه نمی­کنند». اکثر مردم می­توانند از آن استفاده کنند، اگرچه احتمالاً از شر تمام موهای یک منطقه­ی مشخص خلاص نمی­شوند.

به یاد داشته باشید: این روش نیاز به مراقبت زیادی دارد. دکتر رابینسون: «این دارو باید روی پوستی به کار رود که خالی از فولیکول­های مو باشد، به عبارت دیگر قبل از استفاده از این دارو باید با استفاده از روش­های دیگر از بین ببرید قبل از آنکه این دارو را دوبار در روز استفاده کنید». در آخر مهم است بدانید که این دارو ممکن است موجب التهاب پوستی شود.

از بین بردن موهای زائد با خمیر دندان

مواد لازم برای ساخت محلول خمیردندان

  • خمیر دندان : قاشق غذاخوری
  • شیر : 4-5 قاشق چای خوری
  • آرد نخود : 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه ی محلول

1.آرد نخود و خمیر دندان را در داخل یک کاسه ی تمیز باهم مخلوط کنید .

نکتهخمیردندان باید حتماً سفید باشد.

2. شیر خام را با آرد نخود و خمیر دندان مخلوط کنید و هم بزنید تا زمانیکه به صورت خمیر درمی آید.

3. اگر احساس می کنید محلول شما کمی سفت است می توانید چند قطره اضافی – 4 تا 5 قطره – شیرخام به آن بیفزایید.

لیزرخانگی برای حذف موی زائد

چرا جوابگوی نیاز ماست: همانند لیزرهایی که در کلینیک­ها استفاده می­شود، لیزرهای خانگی هم از طول موج­های نور برای ازبین­بردن مو استفاده می­کنند. دکتر رابینسون: «لیزرهای خانگی از همان قاعده استفاده می­کنند ، اما انرژی کمتریتولید می­کنند و به انرژی بیشتری نیاز دارند تا گرما را برای حذف موی زائد منتقل کنند.

بعضی اوقات آن­ها نمی­توانند مو را کامل حذف کنند اما می­توانند برای به حداقل رساندن حجم و ضخامت مو در یک ناحیه مفید باشند.»

به یاد داشته باشید: بعضی از این ابزار لیزر خانگی  ممکن است از نور شدید پالسی استفاده کنند که ممکن است ملانین، رنگدانه های پوست، را با موهایی در لایه های عمیق­تر اشتباه کند.

به­ همین­ دلیل، آن­ها فقط در صورتی ایده­آل هستند که شما پوست روشن و موی تیری­ای داشته باشید. انجام یک­بار تست قبل از لیزردر یک منطقه­ی کوچک ایده­ی خوبی است. وسایل از بین بردن موهای صورت

اصلاح، در مقایسه با اپیلاسیون، وسیله ای در دسترس و مقرون به صرفه تر برای رفع موهای زائد است. هر چند وقت یکبار که لازم است می توان این کار را انجام داد، اما به خاطر داشته باشید که اصلاح بیشتر می تواند باعث تحریک پوست حساس شود.

 

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.