چگونه ارایش کنیم جوان بنظر برسیم

 چگونه ارایش کنیم جوان بنظر برسیم : کاری که از هم‌اکنون می‌توانید برای جوانتر به نظر رسیدن شروع کنید

چگونه با شروع این قدم‌های ساده امروز، به‌نظر جوانتر برسیم

وقتی به موضوع سن می‌رسیم، سن واقعا تنها یک عدد است. یک مطالعه منتشرشده در دسامبر 2013 در نشریه جمعیت و توسعه دریافته است که عوامل بسیار بیشتری باید هنگام مشخص کردن سن در نظر گرفته شود تا فقط تعداد سال‌های زندگی.

اما اگر چین و چروک زودرس دارید یا سال‌ها در معرض آسیب آفتاب بودن منجر به داشتن پوستی ضخیم و پیر شده است چه؟ چگونه می‌توانید این مشکل را حل کنید تا دوباره صورت‌تان نرم و شاداب کنید؟

متخصصان پوستِ آکادمی پوست آمریکا توصیه می‌‌کنند که هر بار با یک محصول مراقبت پوستی شروع کنید. قبل از مالیدن آنها روی پوست صورت‌تان، چند روز بر پوست ساعد خود آنها را امتحان کنید.مراقبت از پوست ضروری است. با این حال، ندانستن اینکه چگونه محصولات مراقبت از پوست خود را به ترتیب درست لایه برداری کنید، ممکن است باعث شود روال شما نیز بیهوده باشد!

آرایش جوان به نظر رسیدن

اگر محصولی سبب سوختن یا سوزش می‌شود بلافاصله استفاده از آن را متوقف کنید.

همچنین حتما از دستورالعمل‌های روی محصول پیروی کنید و از استعمال مفرط پرهیز کنید.

استفاده مداوم از یک محصول توصیه‌شده می‌تواند منجر به پوستی جوانتر شود، پس به آن زمان دهید تا اثرش را ببینید.

ترکیبات مختلفی برای جوانتر به نظر رسیدن شما تبلیغ می‌شوند. اما به‌عنوان خریدار مراقب باشید.

تنها محصولات با ترکیباتی را انتخاب کنید که ثابت‌شده است صورت شما را نرمتر و جوانتر می‌کند. مثلا رتینول ترکیبی از ویتامین آ و اولین آتنی‌اکسیدانی است که بطور گسترده در کرم‌های ضد چروک بدون‌ نسخه استفاده می‌شود.

ویتامین ث که یک آنتی‌اکسیدان قوی است، از پوست در برابر آسیب نور خورشید حفاظت می‌کند. چای سبز بدین دلیل در محصولات مراقبت پوستی به کار می‌رود که دارای آنتی‌اکسیدان است و خواص ضدالتهابی دارد.

در هنگام جستجو برای کرم ضدچروک، بدنبال ترکیباتی که در زیر می‌آیند باشید، که حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها، اسیدهای آلفا هیدروکسی، و ضدالتهاب‌هایی هستند که ظاهر چروک‌ها را بهتر می‌کنند:

  • کوآنزیم کیو ۱۰
  • عصاره دانه انگور
  • اسیدهای هیدروکسی
  • نیاسینامید
  • پپتیدها
  • رتینول
  • عصاره‌های چای
  • ویتامین ث

ثابت‌شده‌ترین راه برای جوانتر به‌نظر رسیدن، پرهیز از نور آفتاب است. آفتاب دوست شما نیست. در معرض اشعه فرابنفش خورشید قرار داشتن، علت اصلی پیر شدن پوست است.

اگر پوست جوانتری می‌خواهید، آفتاب گرفتن را از فهرست کارهایی که باید انجام دهید حذف کنید.

آفتاب‌گرفتن مکرر منجر به چروک‌های زودرس، لکه‌های پیری تیره‌رنگ، و حتی سرطان می‌شود، چرا که اشعه‌های فرابنفش فرآیند پیری را تسریع می‌کنند و منجر به داشتن پوستی ضخیم و آسیب‌دیده می‌شوند.

در حقیقت قرارگیری در معرض نور خورشید دلیل اول نشانه‌های زودرس پیری در پوست، از جمله قرمزی و رنگ پوست غیر یکدست، هستند.

با پوشیدن لباس‌های حفاظتی مانند عینک آفتابی و کلاه، از مو و پوست خود محافظت کنید و از چروک‌های آینده جلوگیری کنید. همچنین قبل از رفتن به بیرون، روزانه از ضدآفتاب استفاده کنید، حتی روزهای ابری و سرد. جلوگیری از چروک‌ها بسیار آسانتر از صرف ساعت‌ها در مطب یک جراح زیبایی برای جوان به‌نظر رسیدن است.

سیگار نکشید چرا که موجب آسیب به کلاژن و الاستین می‌شود، پوست را سست می‌کند و منجر به گودی و تیرگی زیر چشم می‌شود.

خانم‌هایی که در سن کم سیگار می‌کشند متوجه شل شدن پوست و چروک‌های زودرس بسیار پیشتر از هم‌سالان خود که سیگار نمی‌کشند خواهند شد.

چگونه ارایش کنیم جوان بنظر برسیم

فارغ از سن، راه‌های زیاد بسیار آسانی هست که می‌توانید برای سالم و جوان نگه داشتن پوست‌تان انجام دهید. آندره رابینسون سرپرست سابق بخش زیبایی در رالف لورن و تام فورد و نویسنده کتاب پرتاب کردن تاس درخشش پوست: رهنمودها، حقه‌ها و واقعیت‌های زیبایی برای خانم‌های بالای 50 سال، انش محرمانه خود در مورد اینکه واقعا کدام محصولات ضدپیری اثرگذار هستند، رهنمودهای آرایشی که شما را جوانتر نشان می‌دهد و غیره را به‌اشتراک می‌گذارد.

برای داشتن پوستی جوان، از محصولات مراقبتی پوست مناسب استفاده کنید

رابینسون می‌گوید برای حفظ پوست جوان خود هنگام خرید محصولات مراقبتی پوست، ترکیبات قدرتمندی وجود دارند که باید دنبال آنها باشید.

اول آنکه برای سرم دنبال برچسبی باشید که شامل آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین ث باشد (رابینسون سرم روزانه‌ی ضدپیری الیزابت آردن را دوست دارد) که به روشن شدن پوست شما کمک می‌کند.

دوم رتینوئیدها را به روتین‌تان اضافه کنید، که سبب افزایش پوست‌اندازی و تولید مجدد کلاژن می‌شود. و سوم شروع به استفاده از لایه‌بردارهای آلفا هیدروکسی اسید کنید تا لایه بالایی سلول‌های مرده پوست را برطرف کنید .

(رابینسون طرفدار پدهای لایه‌بردارِ ضدچروکِ پیتر توماس راث است، که آنقدر ملایم هستند که می‌توان روزانه از آنها استفاده کرد).قانون انگشت شست این است که ابتدا سبک ترین محصول و در پایان سنگین ترین محصول را اعمال کنید.

 برای اینکه بیشترین بهره را از روتین مراقبت از پوست خود ببرید، باید از ترتیب کامل لایه بندی محصولات خود پیروی کنید.

چگونه کوچکتر از سنمان به نظر برسیم

آنطور که روی برچسب گفته شده از این سه محصول استفاده کنید تا پوست صورت‌تان را نرم و جوانتر کنید.

نوشته های مرتبط

برای داشتن پوستی جوان هر روز ضدآفتاب بزنید

حتی اگر بیرون هوا مرطوب و 90 درجه است، یا سرد و بارانی است، برای داشتن پوست جوان ضدآفتاب واجب است.

بنابراین اگر آن را تا به حال به روتین‌تان اضافه نکرده‌اید، بکنید، چرا که آسیب بر اثر آفتاب نه تنها باعث چروک می‌شود بلکه شما را نسبت به سرطان پوست آسیب‌پذیر می‌کند.

رابینسون می‌گوید “از یک ضدآفتاب حداقل 30 اس‌پی‌اف استفاده کنید، اما پول‌تان را برای ضدآفتاب‌های بالای 50 اس‌پی‌اف به هدر ندهید، چرا که شواهد کمی برای موثر بودن اس‌پی‌اف بیشتر از 50 وجود دارد”.

ضدآفتاب اس‌پی‌اف 30 بازسازی روزانه و مرطوب‌کننده‌ی پائولاز چویس را امتحان کنید، که حاوی ویتامین‌ها است و پوست را مرطوب می‌کند و کمک می‌کند پوست شما نرم شود.

برای جوانتر به‌نظر رسیدن، زیرسازی را سبک انجام دهید

رابینسون می‌گوید “زیرسازی سنگین یا خوب پخش نمی‌شوند یا داخل خطوط پوست صورت قرار می‌گیرند. همچنان که سنمان بالاتر می‌شود آنچه احتیاج داریم یک زیرسازی مرطوبِ شفافِ خوب یا مرطوب رنگی است.

از هر چیزی با پایه‌ی پودری پرهیز کنید”. رابینسون برای داشتن پوست جوانتر زیرسازی مرطوب‌کننده‌ی فیلاسفی هوپ را توصیه می‌کند، که پوشش سبک تا متوسطی را فراهم می‌کند. او می‌گوید “یک پرایمر

کمک می‌کند زیرسازی شما نرمتر روی پوست بخواید و داخل خطوط و منافذ را پُر کند، گودی‌های تیره را به حداقل برساند، و آرایش را بادوام کند”.

برای داشتن پوست جوانتر، درخشش ساختگی بسازید

یک راه آسان برای رنگ گرفتن پوست بصورت ایمن و جوان به نظر رسیدن وجود دارد: از یک کرم برنزه‌ی تدریجی استفاده کنید.

رابینسون می‌گوید “هیچ چیز باندازه‌ی درخشش سالم صورت و بدن در این مرحله از زندگی ارزش ندارد. با کرم برنزه‌ی تدریجی، شما شاهد چروک شدن، لک افتادن، و تجمع حداقلی در ناحیه ساق پا، کف پا و قوزک پا خواهید بود”.

چشم ها را چگونه آرایش کنیم که جوان تر به نظر برسیم؟

روی صورت‌تان از یک رژگونه کِرمی برای سرحال کردن و جوانتر به‌نظر رسیدن پوست‌تان استفاده کنید. “این کِرم‌ها راحت‌تر در خطوط و سطوح پخش می‌شوند. کِرم را در یک حرکت دوار با انگشت روی پوست بمالید و سپس لبه‌ها را محو کنید

.” رابینسون رژگونه لارا مرسیه این پرالاین ، که یک قهوه‌ای خنثی هست را دوست دارد.

برای جوان به‌نظر رسیدن، از زرق‌وبرق دوری کنید

یک سایه چشم روشن و براق یا محصولی با درخشش و براق، چروک‌ها را نمایان‌تر می‌کند و شما را جوانتر نخواهد کرد.

“این محصولات بر پوست‌ها و پشت چشم‌هایی که خطوط ریز یا لکه‌های ضخیم دارند، جذاب یا صاف به‌نظر نمی‌رسند” رابینسون می‌گوید.

“سایه‌های تیره در ترکیب با رنگ‌های خنثی روشنتر، انتخاب‌های بهتری و جوانتری برای پشت‌چشم‌ها هستند”. و از خط‌چشم مایع صرف‌نظر کنید، چرا که پوست نازک و ظریف اطراف چشم شما را برجسته‌تر می‌کنند، در عوض دنبال یک خط‌چشم نرم مانند خط‌چشم لوریل باشید که برای داشتن پوست جوانتر می‌توانید آن را محو کنید.

آیا شکل ابروها می‌تواند مرا جوانتر نشان دهد؟

رابینسون می‌گوید اگر در این اندیشه هستید که چگونه جوانتر به‌نظر برسید، موچین را کنار بگذارید و پیش یک حرفه‌ای بروید تا ابروهای شما را بردارد.

“چشم‌های پرمژده را می‌توان با کمی منحنی کردن ابروها و ادامه دادن آنها تا شقیقه‌ها تغییر داد، بجای آنکه دنباله‌ی منحنی تا چشم پایین بیاوریم. قوس ابرو بخش مهمی از آن است و باید بالارفتگی ملایم و تدریجی داشته باشد” او توضیح می‌دهد.

در روتین مرطوب کردن گردن را فراموش نکنید : چگونه ارایش کنیم جوان بنظر برسیم

“همچنان که سنتان بالاتر می‌رود، گردن خاصیت ارتجاعی خود را سریعتر از هر جای دیگری از دست می‌دهد، و ظاهر چروکیده ترسناک به خود می‌گیرد” رابینسون می‌گوید.

باید به همان اندازه که در مورد مراقبت از صورت‌تان سخت‌کوش و مراقب هستید، در مورد گردن و دکولته خود نیز باشید.

برای نگه داشتن این قسمت از کارهای روزمره پوست خود، این سه مرحله را انجام دهید: هر روز صبح و شب مرطوب کنید، هفته ای یک یا دو بار با یک اسکراب ملایم لایه برداری کنید و روزانه از ضد آفتاب استفاده کنید.

به دست‌هایتان توجه کنید تا جوانتر به‌نظر برسید

برای داشتن پوستی جوانتر در ناحیه دست خود، به یاد داشته باشید که همیشه هنگام شستن ظرف‌ها دستکش بپوشید و مرتباً دست‌ها را مرطوب کنید.

رابینسون می‌گوید:”مواد شیمیایی و آب گرم می‌توانند چربی محافظ روی پوست شما را بشویند و آن را مستعد تحریک و خشکی کنند.

هر بار که دستکش‌های لاستیکی می‌پوشید، یک لایه لوسیون روی دستان خود بمالید. نه تنها از آنها محافظت می‌کند، بلکه یک دوز اضافی رطوبت به دستان شما می‌دهد.

” کِرم مورد علاقه رابینسون کرم دست ژورلیک رُز است که حاوی روغن دانه گل کلم، ویتامین ای، عصاره ریشه هویج و آلوئه ورا برای محافظت از پوست در برابر خشکی است. 

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.