کمبود آهن در بدن چه عوارضی دارد

کمبود آهن در بدن چه عوارضی دارد :آزمایش کمبود آهن علائم مواد غذایی : آهن یک ماده معدنی ضروری است که بدن ما نیاز دارد اکسیژن را به تمام سلول­های بدن برساند. برای سالم ماندن به این مواد معدنی نیاز داریم. مقدار بیش از حد کم آن ما را در معرض خطر ابتلا به کم­خونی و مقدار بیش از حد زیاد آن در معرض سمیت آهنی قرار می­دهد؛ که می­تواند مرگبار باشد.

برخی از عوارض جانبی کمبود آهن عبارتند از: خستگی، رنگ­پریدگی، کج­خلقی و زودرنجی و در زنان پی­ام اس (زودقاعدگی) یا دوره­های قاعدگی نامرتب.

مقدار مورد نیاز بسته به سن و جنسیت افراد متفاوت است و بسته اینکه زنی در حال حاضر باردار است یا به نوزادش شیر می­دهد یا خیر، متفاوت خواهد بود. آزمایش کمبود آهن علائم مواد غذایی

انواع کم خونی چیست؟

انواع مختلفی از کم خونی وجود دارد که هر کدام باعث کاهش سطح گلبول های قرمز خون می شوند.

کم خونی های تغذیه ای

کم خونی خطرناک: کم خونی پرنیشیوز، یکی از علل کمبود ویتامین B12، یک بیماری خودایمنی است که بدن شما را از جذب ویتامین B12 باز می دارد.

کم خونی ناشی از فقر آهن: همانطور که از نامش پیداست، کم خونی ناشی از فقر آهن زمانی اتفاق می افتد که بدن شما آهن کافی برای ساخت هموگلوبین نداشته باشد. هموگلوبین ماده ای در گلبول های قرمز شما است که به آنها امکان می دهد اکسیژن را در سراسر بدن شما حمل کنند.

کم خونی مگالوبلاستیک: کم خونی مگالوبلاستیک نوعی کم خونی ناشی از کمبود ویتامین است که زمانی اتفاق می افتد که ویتامین B12 و/یا ویتامین B9 (فولات) کافی دریافت نکنید.

کم خونی های ارثی

کم خونی داسی شکل: کم خونی سلول داسی شکل گلبول های قرمز شما را تغییر می دهد و دیسک های انعطاف پذیر گرد را به سلول های داسی شکل سفت و چسبنده تبدیل می کند که جریان خون را مسدود می کند.

کم خونی فانکونی: کم خونی فانکونی یک اختلال خونی نادر است. کم خونی یکی از علائم کم خونی فانکونی است.

کم خونی Diamond-Blackfan: این اختلال ارثی مغز استخوان شما را از تولید گلبول های قرمز کافی باز می دارد.

کم خونی های ناشی از گلبول های قرمز غیر طبیعی

کم خونی همولیتیک: در این کم خونی، گلبول های قرمز خون شما سریعتر از حد معمول تجزیه می شوند یا می میرند.

کم خونی آپلاستیک: این کم خونی زمانی اتفاق می افتد که سلول های بنیادی در مغز استخوان شما گلبول های قرمز کافی نمی سازند.

کم خونی همولیتیک خودایمنی: در کم خونی همولیتیک خودایمنی، سیستم ایمنی بدن شما به گلبول های قرمز خون شما حمله می کند.

کم خونی سیدروبلاستیک: در کم خونی سیدروبلاستیک، گلبول های قرمز کافی ندارید و آهن زیادی در سیستم خود دارید.

کم خونی ماکروسیتی: این کم خونی زمانی اتفاق می افتد که مغز استخوان شما گلبول های قرمز غیرمعمول بزرگی بسازد.

کم خونی میکروسیتیک: این کم خونی زمانی اتفاق می افتد که گلبول های قرمز خون شما به اندازه کافی هموگلوبین نداشته باشند بنابراین کوچکتر از حد معمول هستند.

کم خونی نورموسیتیک: در این نوع کم خونی، تعداد گلبول های قرمز خون شما کمتر از حد معمول است و آن گلبول های قرمز مقدار طبیعی هموگلوبین را ندارند.

مردان به میزان کمتری نسبت به زنان به آهن نیاز دارند؛ زیرا آنها هرماه مانند زنان خونریزی نمی­کنند.

زنان باردار نیز نیاز بیشتری به آهن دارند زیرا میزان خون­سازی در بدن آنها در دوران بارداری دو برابر می­شود. هرچند روندی در بارداری وجود دارد، زیرا آهن بیش از حد می­تواند مسائل مربوط به سلامت جفت نوزاد را دچار مشکل کند .

اکثر مردم مقدار کافی آهن را از غذاهایی که می­خورند دریافت نمی­کنند زیرا رژیم­های مدرن به شدت کمبود مواد مغذی دارند.

اما می­توان از این امر با خوردن یک رژیم غذایی سالم و مقوی که حاوی مقدار زیادی سبزیجات برگ و همچنین گروه­های دیگر مواد غذایی است؛ جلوگیری کرد.

حتی گیاه­خواران و یا وگان­ها نیز می­توانند آهن کافی را دریافت کنند، به شرطی که روی غذاهایی که دارای آهن زیاد هستند، تمرکز کنند.

همچنین مردم می­توانند از طریق پخت و پز غذاهای خود در ظروف آشپزی مسی مطمئن شوند که به اندازه کافی آهن دریافت می­کنند.

کم خونی وضعیتی است که در آن شما فاقد گلبول های قرمز سالم کافی برای حمل اکسیژن کافی به بافت های بدن خود هستید. ابتلا به کم خونی که به آن هموگلوبین پایین نیز گفته می شود، می تواند باعث احساس خستگی و ضعف شود.

انواع مختلفی از کم خونی وجود دارد که هر کدام علت خاص خود را دارند. کم خونی می تواند موقت یا طولانی مدت باشد و از خفیف تا شدید متغیر باشد. در بیشتر موارد، کم خونی بیش از یک علت دارد. اگر مشکوک به کم خونی هستید به پزشک مراجعه کنید. این می تواند یک علامت هشدار دهنده از یک بیماری جدی باشد.

علائم کم خونی شدید در بانوان

علائم و نشانه های کم خونی بسته به علت و شدت کم خونی متفاوت است. بسته به دلایل کم خونی شما، ممکن است هیچ علامتی نداشته باشید.

علائم و نشانه ها، در صورت بروز، ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  1. خستگی
  2. ضعف
  3. پوست رنگ پریده یا مایل به زرد
  4. ضربان قلب نامنظم
  5. تنگی نفس
  6. سرگیجه یا سبکی سر
  7. درد قفسه سینه
  8. دست و پاهای سرد
  9. سردرد

در ابتدا، کم خونی می تواند آنقدر خفیف باشد که متوجه آن نشوید. اما علائم با بدتر شدن کم خونی بدتر می شود.

خستگی علاوه بر کم خونی دلایل زیادی دارد، بنابراین تصور نکنید که اگر خسته هستید حتما کم خون هستید. برخی افراد هنگام اهدای خون متوجه می شوند که هموگلوبین آنها پایین است که نشان دهنده کم خونی است.

کم خونی می تواند به دلیل شرایطی باشد که در بدو تولد وجود دارد (مادرزادی) یا به دلیل شرایطی که شما ایجاد می کنید (اکتسابی). کم خونی زمانی رخ می دهد که خون شما گلبول های قرمز کافی نداشته باشد.

این می تواند اتفاق بیفتد اگر:

  • بدن شما گلبول های قرمز کافی نمی سازد
  • خونریزی باعث می‌شود که گلبول‌های قرمز خون را سریع‌تر از جایگزینی آنها از دست بدهید
  • بدن شما گلبول های قرمز را از بین می برد
  • کاری که گلبول های قرمز انجام می دهند

علائم کمبود آهن در بدن زنان

اما نگرانی­هایی در مورد ظروف مسی وجود دارد، مبنی بر این که نوعی از آهن را که مورد نیاز مردم است، تامین نکنند.

در ابتدا ، کم خونی فقر آهن می تواند آنقدر خفیف باشد که بدون توجه به نظر برسد. اما هرچه بدن از آهن کمبود کند و کم خونی بدتر شود ، علائم و علائم شدت می یابد.

علائم و علائم آنمی فقر آهن ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • خستگی شدید
  • ضعف
  • پوست رنگپریده
  • درد قفسه سینه ، ضربان سریع قلب یا تنگی نفس
  • سردرد ، سرگیجه یا سرگیجه
  • دست و پاهای سرد
  • التهاب یا درد زبان شما
  • ناخن های شکننده
  • هوس غیرمعمول برای مواد غیر مغذی ، مانند یخ ، خاک یا نشاسته
  • اشتهای ضعیف ، به ویژه در نوزادان و کودکانی که کم خونی فقر آهن دارند

عوارض کمبود اهن بدن

کم خونی فقر آهن خفیف معمولاً عوارضی ایجاد نمی کند. با این حال ، بدون درمان ، کم خونی فقر آهن می تواند شدید شود و منجر به مشکلات سلامتی شود ، از جمله موارد زیر:

  • مشکلات قلبی کم خونی فقر آهن ممکن است منجر به ضربان قلب سریع یا نامنظم شود. قلب شما برای جبران کمبود اکسیژن موجود در خون در هنگام کم خونی باید خون بیشتری را پمپ کند. این می تواند منجر به بزرگ شدن قلب یا نارسایی قلبی شود.
  • مشکلات دوران بارداری. در زنان باردار ، کم خونی فقر آهن شدید با زایمان زودرس و نوزادان با وزن کم ارتباط دارد. اما این وضعیت در زنان باردار که به عنوان بخشی از مراقبتهای دوران بارداری خود ، از مکمل های آهن دریافت می کنند قابل پیشگیری است.
  • مشکلات رشد. در نوزادان و کودکان ، کمبود شدید آهن می تواند منجر به کم خونی و همچنین تاخیر در رشد و پیشرفت شود. علاوه بر این ، کم خونی فقر آهن با افزایش حساسیت به عفونت ها همراه است.

میزان اهن بدن :

  1. نوزادان: 100-250 mcg/dL
  2. کودکان: 50-150 mcg/dL
  3. مردان: 80-180 mcg/dL
  4. زنان: 60-160 mcg/dL

افرادی که به شدت دچار کمبود آهن هستند، باید از مکمل­ها برای بازسازی ذخایر آهن استفاده کنند. اما افرادی میزان آهن آنها اندکی پایین­تر از حد نرمال آن است، قبل از استفاده مکمل­ها، باید میزان مصرف آهن را با تمرکز بر رژیم غذایی­شان، افزایش دهند.

اگر این کار برایشان امکان­پذیر نیست، استفاده از آهن طور مداوم به مدت چند هفته و سپس قطع کردن آن به مدت چند هفته ایده­ی خوبی است .

نوشته های مرتبط

افرادی که از مکمل­های آهن استفاده می­کنند باید سطح آهن بدن خود را به طور مرتب آزمایش کنند تا مانع رسیدن به سطوح سمی در سیستم بدنی شوند. مسمومیت آهن مرگ­بار است.

افرادی که سعی می­کنند سطح آهن را از طریق رژیم غذایی­شان افزایش دهند، باید توجه داشته باشند که از مواد غذایی حاوی آهن و حاوی ویتامین C استفاده نمایند، زیرا آهن و ویتامین C در کنار یکدیگر باعث می­شوند تا آهن به درستی در بدن جذب شود.

کمبود آهن در بدن چه عوارضی دارد

انواع مختلف کم خونی علل مختلفی دارند. آنها عبارتند از:

نارسایی کمبود آهن. این شایع ترین نوع کم خونی به دلیل کمبود آهن در بدن شما ایجاد می شود. مغز استخوان شما برای ساختن هموگلوبین به آهن نیاز دارد. بدون آهن کافی، بدن شما نمی تواند هموگلوبین کافی برای گلبول های قرمز تولید کند.

بدون مکمل آهن، این نوع کم خونی در بسیاری از زنان باردار رخ می دهد. همچنین به دلیل از دست دادن خون، مانند خونریزی شدید قاعدگی ایجاد می شود. زخم در معده یا روده کوچک؛ سرطان روده بزرگ؛ و استفاده منظم از برخی مسکن‌ها که بدون نسخه در دسترس هستند، به ویژه آسپرین که می‌تواند باعث التهاب پوشش معده و در نتیجه از دست دادن خون شود. تعیین منبع کمبود آهن برای جلوگیری از عود کم خونی مهم است.

کم خونی ناشی از کمبود ویتامین. علاوه بر آهن، بدن شما به فولات و ویتامین B-12 برای تولید گلبول های قرمز سالم کافی نیاز دارد. رژیم غذایی فاقد این و سایر مواد مغذی کلیدی می تواند باعث کاهش تولید گلبول های قرمز خون شود. برخی از افرادی که به اندازه کافی B-12 مصرف می کنند قادر به جذب این ویتامین نیستند. این می تواند منجر به کم خونی ناشی از کمبود ویتامین شود که به عنوان کم خونی خطرناک نیز شناخته می شود.

کم خونی التهاب. برخی بیماری‌ها – مانند سرطان، HIV/AIDS، آرتریت روماتوئید، بیماری کلیوی، بیماری کرون و سایر بیماری‌های التهابی حاد یا مزمن – می‌توانند در تولید گلبول‌های قرمز تداخل ایجاد کنند.

کم‌خونی آپلاستیک. این کم خونی نادر و تهدید کننده زندگی زمانی رخ می دهد که بدن شما گلبول های قرمز کافی تولید نمی کند. علل کم خونی آپلاستیک عبارتند از عفونت ها، برخی داروها، بیماری های خودایمنی و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سمی.

کم خونی های مرتبط با بیماری مغز استخوان. انواع بیماری ها مانند لوسمی و میلوفیبروز می توانند با تأثیر بر تولید خون در مغز استخوان شما باعث کم خونی شوند.

کم خونی زمانی رخ می دهد که تعداد گلبول های قرمز در گردش در بدن کاهش یابد. شایع ترین اختلال خونی است.

سایر شرایط سلامتی، مانند مواردی که در تولید گلبول‌های قرمز سالم (RBC) در بدن اختلال ایجاد می‌کنند یا سرعت تجزیه یا از بین رفتن این سلول‌ها را افزایش می‌دهند، می‌توانند باعث کم خونی شوند. کم خونی می تواند منجر به علائمی مانند خستگی، تنگی نفس و سبکی سر شود.

شایع‌ترین شکل منبع مورد اعتماد کم خونی، کم خونی فقر آهن است که بدن به دلیل کمبود آهن در بدن، گلبول‌های قرمز بسیار کمی تولید می‌کند. ممکن است در نتیجه ایجاد شود:

  • رژیم غذایی کم آهن
  • قاعدگی سنگین
  • اهدای خون مکرر
  • تمرینات استقامتی
  • برخی از شرایط گوارشی، مانند بیماری کرون
  • داروهایی که پوشش روده را تحریک می کنند،

مانند ایبوپروفن

نتیجه­ گیری نهایی : آزمایش کمبود آهن علائم مواد غذایی

اگر زیاد احساس خستگی می­کنید، دوره­های قاعدگی نامنظمی دارید، رنگ­پریده­اید یا سرگیجه دارید احتمالا انجام یک آزمایش خون برای بررسی سطح آهن بدنتان ضروری است. در افرادی که رژیم غذایی مدرنی دارند، بعید نیست که به شدت کمبود آهن داشته باشند. اگر کمبود آن خیلی کم نباشد، می­توانید میزان آهن بدن خود را دوباره تامین کنید.قرص آهن

اما اگر متوجه شدید که به شدت کمبود آهن دارید، باید از مکمل­ها استفاده کنید. در صورت استفاده از مکمل­ها، مراقب باشید به منظور کنترل سمیت کشنده­ی آهن، میزان آهن خون خود را کنترل کنید.

همه­ی افراد، صرف­نظر از این که آیا یک رژیم غذایی همه­چیزخوار دارند یا رژیم غذایی گیاهی مصرف می­کنند، باید بر روی خوردن غذاهای غنی از آهن و ویتامین C تمرکز کنند.

به ویژه زنان باردار و شیرده باید به غذاهایی که می­خورند توجه داشته باشند، زیرا در این دوران نیاز به آهن در بدن افزایش یافته است.کمبود آهن در بدن چه عوارضی دارد

برای کم خونی چه قرصی بخوریم

۱.کپسول وانا آیرون نورم لایف ۶۰ عددی

۲.کپسول فربینیل نیل فارمد ۳۰ عددی

قرص آهن ایرانی خوب

کمبود آهن در بدن چه عوارضی دارد

  • کمک به بهبود کم خونی ناشی از فقر آهن، ویتامین ب ۱۲ و یا فولیک اسید
  • افزایش قدرت سیستم ایمنی
  • حاوی ویتامین C جهت کمک به جذب بهتر آهن در بدن

۳. قرص فرفولیک الحاوی ۱۰۰ عددی

ویژگی ها

  • موثر در رفع کم خونی حاصل از فقر آهن
  • کمک به تامین نیاز روزانه بدن به اسید فولیک
  • مناسب برای مصرف در دوره بارداری و یا خونریزی های ماهیانه بانوان

۱. کپسول فرو کامپلیت سوپرابیون ۳۰ عددی

  • حاوی ویتامین ها و عناصر ضروری جهت تشکیل هموگلوبین و گلبول قرمز
  • فراهمی زیستی بالای آهن در فرم فروس گلایسین سولفات
  • بالاترین جذب آهن بدلیل فرم فروس گلایسین سولفات و وجود ویتامین C
  • کمترین عارضه گوارشی بعلت نوع فرمولاسیون و همچنین وجود ویتامین B6 در ترکیب

۲. کپسول فرو- دین هولیستیکا ۳۲ عددی

  • مناسب برای بانوان در سنین تولید مثل، قبل از بارداری برای پیشگیری از نقائص لوله عصبی در جنین و در دوران بارداری و شیردهی
  • برطرف کننده کم خونی ناشی از فقر آهن، اسید فولیک و ویتامین B12
  • تقویت یادگیری، حافظه و تفکر در کودکان دچار فقر آهن
  • بهترین مکمل آهن برای ورزشکاران و افراد گیاهخوار
  • درمان ریزش مو ناشی از فقر آهن

۳. کپسول ایزی آیرون نچرال ورلد ۳۰ عددی

بهترین قرص آهن خارجی

  • ۴ برابر جذب بیشتر آهن نسبت به فروس سولفات (بخاطر ملح بیس گلیسینات آهن)
  • مناسب جهت رژیم های لاغری و گیاهخواری
  • کمک به درمان کم خونی ناشی از فقر آهن
  • حداقل عوارض گوارشی (تهوع و یبوست)
  • مناسب برای دوران قاعدگی
  • بهترین مکمل آهن برای کودکان و نوجوانان

کودکان و نوجوانان می بایست آهن مورد نیاز بدن خود را از مواد غذایی غنی از آهن نظیر گوشت قرمز، مرغ، ماهی، حبوبات و غلات تامین نمایند. بهترین مکمل آهن برای کودکان و نوجوانان مکملی است که علاوه بر دارا بودن ویتامین C، ویتامین B12 و فولیک اسید به صورت شربت یا قطره باشد چرا که مصرف آنها برای افراد کم سن و سال آسان تر است.

در بین مکمل های موجود در ایران موارد زیر توصیه می شوند:کمبود آهن در بدن چه عوارضی دارد

۱.قطره آهن سیدرال گوچه جونیافارما

۲.شربت آیزن سافت یوروویتال

کم خونی چگونه بر بدن من تأثیر می گذارد؟

Severe anemia symptoms

زمانی که فردی دچار کم خونی می شود، گفته می شود که کم خون است، به این معنی که علائم کم خونی دارد، مانند خستگی زیاد یا احساس سرمای مداوم. کم خونی افراد مختلف را به روش های مختلف تحت تاثیر قرار می دهد:

نوزادان: برخی از نوزادان با تعداد گلبول های قرمز پایین به دنیا می آیند. اکثر نوزادان برای کم خونی نیازی به درمان پزشکی ندارند، اما برخی از مبتلایان به کم خونی شدید ممکن است نیاز به تزریق خون داشته باشند.

نوزادان: نوزادان ممکن است با شروع مصرف غذای جامد، آهن کمتری نسبت به نیاز خود دریافت کنند. به این دلیل که آهن موجود در غذای جامد به آسانی آهن موجود در شیر مادر یا شیر خشک جذب نمی شود. نوزادان مبتلا به کم خونی ممکن است بی حال به نظر برسند.

کودکان: کودکان بین تولد تا 2 سالگی رشد زیادی انجام می دهند. کودکانی که دچار جهش رشد می شوند به آهن بیشتری نیاز دارند. کودکان مبتلا به کم خونی ممکن است دچار مشکلات مرتبطی مانند تاخیر در رشد مهارت های حرکتی و مشکلات یادگیری شوند.

زنان باردار: زنان باردار ممکن است دچار کم خونی فقر آهن شوند که ممکن است احتمال عوارضی مانند زایمان زودرس یا تولد نوزادانی با وزن کم را افزایش دهد.کمبود آهن در بدن چه عوارضی دارد

زنان و افرادی که در بدو تولد زنان تعیین شده‌اند (DFAB): زنان و افرادی که دارای قاعدگی شدید (خون‌ریزی قاعدگی) یا شرایطی مانند فیبروم‌های رحمی هستند، ممکن است خون از دست بدهند و دچار کم خونی شوند.

افراد 65 سال و بالاتر: افراد بالای 65 سال بیشتر در معرض رژیم های غذایی فاقد آهن و برخی بیماری های مزمن هستند که خطر ابتلا به کم خونی را در آنها افزایش می دهد. اگر دچار کم خونی شوند، ممکن است بیماری قلبی یا ضعف داشته باشند که رفت و آمد را برایشان سخت می کند. ممکن است گیجی یا افسردگی داشته باشند.

افراد مبتلا به بیماری های مزمن: برخی از بیماری های مزمن مانند بیماری های خود ایمنی یا سرطان ممکن است خطر کم خونی را افزایش دهند. این کم خونی بیماری مزمن است.کمبود آهن در بدن چه عوارضی دارد

آزمایش اهن خون ناشتا چیست؟


Iron, Serum Fe, Serum Iron, Fe
CBC, TIBC, Ferritin
چکاب کاملی که شامل موارد زیر است، باید انجام شده باشد:
آهن
TIBC (ظرفیت کل پیوندهای آهنی)
UIBC (ظرفیت پیوندهای غیراشباع آهن)
فریتین خون
هموگلوبین
هماتوکریت
CBC (شمارش کامل سلول¬های خونی)
این آزمایش باید دیدی وسیع تر از میزان آهن موجود در سیستم بدنیتان به شما بدهد و میزان استفاده از آن براساس این آزمایش تعیین میشود.

مواد غذایی آهن دار کدامند؟

غذاهای سرشار از آهن عبارتند از:
• گوشت قرمز ، گوشت خوک و مرغ
• غذای دریایی
• لوبیا
• سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج
• میوه های خشک مانند کشمش و زردآلو
• غلات ، نان و ماکارونی غنی از آهن
• نخود فرنگی

غذاهای حاوی ویتامین C را برای تقویت جذب آهن کدامند؟


همزمان با خوردن غذاهای پرمصرف ، می توانید با جذب آب مرکبات یا خوردن سایر غذاهای سرشار از ویتامین C ، جذب آهن بدن خود را تقویت کنید. ویتامین C موجود در آب مرکبات مانند آب پرتقال به بدن شما کمک می کند تا آهن رژیمی را بهتر جذب کند.
ویتامین C نیز در موارد زیر یافت می شود:
• کلم بروکلی
• گریپ فروت
• کیوی
• سبزیجات
• خربزه
• پرتقال ها
• فلفل
• توت فرنگی
• نارنگی
• گوجه فرنگیها

جلوگیری از کم خونی فقر آهن در نوزادان چیست؟


برای جلوگیری از کم خونی فقر آهن در نوزادان ، شیر مادر را با شیر یا فرمول غنی شده آهن برای سال اول میل کنید.
شیر گاو منبع خوبی از آهن برای نوزادان نیست و برای شیرخواران زیر 1 سال توصیه نمی شود
. بعد از 6 ماهگی ، حداقل دو بار در روز غلات و یا غلات حاوی آهن غلیظ شده آهن را برای تقویت جذب آهن شروع کنید
. بعد از گذشت یک سال ، مطمئن باشید کودکان بیش از 20 اونس (591 میلی لیتر) شیر در روز نمی نوشند.
. شیر بیش از حد غالباً جای غذاهای دیگر ، از جمله غذاهای سرشار از آهن را می گیرد.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.