احتمال بارداری در سن 44 سالگی

احتمال بارداری در سن 44 سالگی

دکتر شانون بریم در مورد چالش های باردار شدن در 40 سالگی و چگونگی افزایش شانس خود صحبت می کند.

در دهه 1970، میانگین سنی مادران برای اولین بار در ایالات متحده 21 سال بود. تا سال 2020، این میانگین سنی به 26 سال افزایش یافت. مطالعات نشان می دهد که این روند بیشتر به دلیل اهداف شغلی و نگرانی های مالی است – کودکان ارزان نیستند!

حتما بخوانید » مشاور پزشکی زنان 

متأسفانه، تکامل با ترجیح جدیدتر یعنی باردار شدن در مراحل بعدی زندگی مطابقت نکرده است و بدن ما با افزایش سن با چالش‌های منحصربه‌فرد بارداری مواجه می‌شود.

 

احتمال بارداری در سن 44 سالگی

مزایای باردار شدن در 40 سالگی

 

اگرچه میزان باروری شما با افزایش سن کاهش می یابد، اما مزایای خاصی در بارداری در اواسط زندگی وجود دارد:

  1. ثبات مالی:

باردار شدن در 40 سالگی مزایایی دارد

یکی از بزرگترین شایستگی‌های داشتن یک نوزاد در دهه 40 این است که از نظر مالی با ثبات هستید و مسئولیت کامل آنها را به عهده می‌گیرید.

در این سن، شغل شما شکوفا می شود و به یک شرایط امن و پایدار می رسید که بتوانید از خانواده خود در همه جنبه های زندگی حمایت کنید.

  1. بزرگ کردن یک بچه در یک محیط مثبت:

وقتی این شانس را پیدا می کنید که سال های طولانی را با شریک زندگی خود بگذرانید، یکدیگر را به روشی بهتر می شناسید. پیوند نسبتاً قوی است و خانواده پایه محکمی برای تربیت فرزندشان فراهم می کند.

والدین جوان به دلیل شرایط ناپایدار مالی تمایل به دعوا و نزاع دارند. اغلب منجر به طلاق می شود که می تواند بر رفاه فرزند شما تأثیر بگذارد.

  1. اتخاذ تصمیمات بالغ و عاقلانه:

به عنوان یک فرد بالغ، شما توانایی تصمیم گیری عاقلانه برای فرزندتان را خواهید داشت.

 

احتمال بارداری در سن 44 سالگی

عوارض باردار شدن در 40 سالگی

 

بارداری بعد از 40 سالگی عوارض خاصی برای سلامتی و بارداری دارد. اگر در سنین بالاتر باردار می شوید، بهتر است در طول دوران بارداری تحت مراقبت بیشتری باشید.

در اینجا برخی از مشکلات بهداشتی رایجی که ممکن است در دوران بارداری در دهه 40 زندگی خود با آنها مواجه شوید، آورده شده است:

1.بیماری ها:

باردار شدن در 40 سالگی می تواند خطراتی برای سلامتی داشته باشد

هنگامی که شما در اواخر دهه 40 خود هستید، خطر ابتلا به بیماری های سلامتی متعددی را افزایش می دهد که شامل دیابت حاملگی ، پره اکلامپسی ، جداشدن جفت i ، فشار خون بالا و جفت پریویا می شود .

در طول دهه 40، برخی از مشکلات رایجی که با آن مواجه می شوید، پریودهای نامنظم و مشکلات باروری است . با پزشک متخصص زنان مشورت کنید، زیرا او داروهای موثری را برای درمان اختلالات قاعدگی تجویز می کند. برای مسائل باروری، متخصص زنان به

شما توصیه می کند که به یک متخصص باروری مراجعه کنید.

2.عوارض بارداری:

چندین پیچیدگی زایمان در ارتباط با بارداری در دهه 40 وجود دارد، مانند سزارین ، وزن کم نوزاد هنگام تولد، وضعیت نامناسب نوزاد و زایمان زودرس.

در دهه 40، تخمک ها احتمالاً دچار یک مشکل کروموزومی خاص می شوند که منجر به سقط جنین و وزن کم نوزاد هنگام تولد می شود .

خطر ابتلا به سندرم داون در سن 45 سالگی به 1 در 30 در مقایسه با خطر 1 در 365 در 35 سالگی افزایش می یابد .

افزایش شانس بارداری بعد از چهل سالگی

 

دیر باردار شدن ممکن است محیط پایدارتری برای رشد کودک شما فراهم کند.

برخی از زنان ترجیح می دهند برای بارداری خود در چهل سالگی برنامه ریزی کنند. با این حال، بسیاری از این زنان نگران اثرات نامطلوب بارداری دیرهنگام بر سلامت خود و جنینشان هستند.

اگر شما هم قصد بارداری در 40 سالگی را دارید اما از تصمیم خود مطمئن نیستید، باید بدانید که با افزایش سن، باروری شما کاهش می یابد. پس از رسیدن به 40 سالگی، کیفیت تخم مرغ ها نیز ثابت نمی ماند. با این حال، این نشان نمی دهد که بارداری در 40

سالگی غیرممکن است.

بچه دار شدن در 40 سالگی یا بیشتر همیشه آسان نیست حتی اگر احساس می کنید کاملاً سالم هستید و می توانید یک نوزاد را حمل کنید.

به‌عنوان متخصص زنان و زایمان، شاهد افزایش تعداد بیمارانی بوده‌ایم که در مورد بارداری در سن ۴۰ سالگی از ما سؤال می‌پرسند.

ما فکر کردیم که به چند مورد از رایج ترین سوالات پاسخ دهیم و نکاتی را برای باردار شدن در سن 40 سالگی یا بالاتر ارائه کنیم.

زنان تا چند سالگی میتوانند باردار شوند

 

آیا واقعا “زمان مناسب” برای باردار شدن وجود دارد؟ در ادامه بخوانید تا بدانید چرا پدر و مادر شدن در هر سنی می تواند شگفت انگیز باشد.

بهترین زمان برای باردار شدن زمانی است که از نظر جسمی، عاطفی، ذهنی و مالی آماده باشد – و این در افراد مختلف بسیار متفاوت است. در حالی که اکثر افراد در دهه 20 سالگی خود در اوج باروری خود هستند، با در نظر گرفتن این متغیرهای مهم فراتر از

باروری، آن دهه همیشه بهترین سن برای باردار شدن نیست. برخی افراد هنوز آماده نیستند، در حالی که برخی دیگر آماده هستند. به همین دلیل است که اکثر متخصصان و والدین موافق هستند که سن مناسبی برای باردار شدن وجود ندارد.

چیزهای زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد. هرچه جوان تر باشید، به احتمال زیاد پول و منابع کمتری برای مراقبت از کودک نسبت به زمانی که بزرگتر هستید و در حرفه خود پیشرفته تر هستید، خواهید داشت. اما بسیاری از افرادی که منتظر هستند ممکن

است متوجه شوند که در حال تبدیل شدن به بخشی از نسل ساندویچ هستند ، به این معنی که همزمان از کودکان و والدین سالخورده مراقبت می کنند. و البته، محدودیت‌های بیولوژیکی و فیزیکی نیز وجود دارد، کسانی که بچه می‌خواهند اغلب به آنها یادآوری

می‌شود.

برای کمک به تعیین بهترین سن برای باردار شدن برای شما ، از گروهی از والدین و کارشناسان مراقبت‌های بهداشتی راهنمایی‌های آگاهانه آنها را خواستیم. برای اطلاع از سن کامل بارداری خود ادامه مطلب را بخوانید.

احتمال بارداری در سن 44 سالگی

 

آیا امکان بارداری طبیعی در ۴۰ سالگی وجود دارد؟

آره! در حالی که با افزایش سن، باروری به طور طبیعی کاهش می‌یابد، با شروع حدود 30 سالگی، امکان باردار شدن بدون درمان‌های باروری بعد از 40 سالگی وجود دارد. (به همین دلیل است که اگر بارداری نامطلوب است، اغلب توصیه می‌کنیم تا زمان یائسگی

از کنترل بارداری استفاده کنید… اگر پریود می‌شوید. ، احتمال بارداری وجود دارد!)

با این حال، زنان پس از 40 سالگی شانس بسیار کمتری برای باردار شدن به طور طبیعی نسبت به سن مادری جوان‌تر دارند.

متخصصان باروری تقریباً 5 درصد شانس بارداری طبیعی در هر سیکل قاعدگی را بعد از 40 سالگی در مقابل 25 درصد شانس در هر سیکل برای زنان 20 ساله بیان می کنند، یعنی زمانی که باروری معمولاً به اوج خود می رسد و شما بهترین شانس را برای تجربه

بارداری سالم دارید.

دلیل کاهش بارداری های موفق بعد از 40 سالگی چند عاملی است و خطر سقط جنین بزرگترین نگرانی است. میزان سقط جنین بعد از 40 سالگی حدود 40 درصد است.

این به دلایل زیادی است، اما بزرگترین آنها احتمال ناهنجاری های ژنتیکی در هر تخمک است. ذخیره تخمدان زنان نیز با گذشت زمان کاهش می یابد، به این معنی که آنها تا سن 40 سالگی تخمک کمتری دارند.

یک زن در 40 سالگی چند تخمک دارد؟احتمال بارداری در سن 44 سالگی

هنگامی که دختران به دنیا می آیند، تخمدان های آنها دارای تعداد کل تخمکی است که تا به حال خواهند داشت – حدود یک میلیون! این تعداد با افزایش سن کاهش می یابد. زنان در روز حدود 30 تخمک نابالغ از دست می دهند!

این بدان معناست که تا زمانی که یک زن به سن بلوغ می‌رسد، تخمدان‌های او حاوی 300000 تخمک است. در سن 30 سالگی او به 100000 کاهش می یابد. تخمین ها می گویند که تا سن 40 سالگی زنان تنها حدود 20000 تخمک باقی مانده است.

ذخیره تخمدان را می توان توسط پزشک با آزمایش خون به نام هورمون آنتی مولری بررسی کرد. AMH هورمونی است که توسط فولیکول‌های تخمدان زن تولید می‌شود، جایی که سلول‌های تخمک رشد می‌کنند و در طول عمر باروری زن کاهش می‌یابد. هرچه

تعداد AMH یک زن کمتر باشد، تخمک های کمتری در ذخیره تخمدان او باقی می ماند.

با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که نتایج آزمایش AMH یک زن تنها بخشی از داده‌هایی است که پزشک او هنگام بحث درباره سلامت باروری او به آن نگاه می‌کند. آنها چیزی در مورد کیفیت تخمک های باقیمانده او و شانس آنها برای بارداری موفق

نمی گویند.

زنان تا چند سالگی میتوانند باردار شوند نی نی سایت

 

آیا تخمک من بعد از 40 سالگی بد است؟

همه زنان درصدی از تخمک ها از نظر ژنتیکی غیر طبیعی هستند. این بدان معنی است که حتی اگر آن تخمک ها بارور شوند، بارداری در یک نوزاد زنده یا از نظر ژنتیکی طبیعی به پایان نمی رسد. درصد تخمک های طبیعی یک زن با افزایش سن کاهش می یابد.

در سن 25 سالگی، یک زن تقریباً 75٪ تخمک طبیعی دارد. در سن 35 سالگی، این تعداد به حدود 45٪ کاهش می یابد و در 40 سالگی، حدود 20-30٪ است. این یکی از دلایلی است که اکثر پزشکان آزمایش ژنتیک را برای شرایطی مانند تریزومی 21 در بارداری

بالای 35 سال توصیه می کنند.

آیا بچه دار شدن در 40 سالگی خیلی زیاد است؟

حتی فراتر از اینکه فکر کنیم برای بچه دار شدن خیلی پیر شده اید یا نه، بسیاری از بیماران از ما می پرسند که آیا فکر می کنیم 40 سالگی برای بچه دار شدن و بزرگ کردن بچه زیاد است یا خیر. ما به سادگی می گوییم، آنچه را که احساس می کنید درست

است انجام دهید. اگر می خواهید در 40 سالگی باردار شوید، ما تمام تلاش خود را می کنیم تا به شما در رسیدن به این هدف و داشتن سالم ترین بارداری ممکن کمک کنیم.

همچنین از شما می‌خواهیم که بدانید چالش‌های بیشتری برای بارداری در سن ۴۰ سالگی و بالاتر وجود دارد. دکتر آلیسون گیلز در پست وبلاگ خود، احتمالات و خطرات بارداری بعد از 40 سالگی، برخی از خطرات را برای مادر و جنین مورد بحث قرار می دهد. ما

شما را تشویق می کنیم که یک ویزیت قبل از بارداری را با پزشک خود برنامه ریزی کنید تا در مورد خطر شخصی خود صحبت کنید و چه کاری می توانید برای به حداقل رساندن انجام دهید. حتی قبل از اینکه باردار شوید.

»» ترمیم پرده بکارت

چه مدت طول می کشد تا در 40 سالگی باردار شویم؟

در اوج باروری (در 20 سالگی)، احتمال بارداری زوج های بارور در هر ماه حدود 20 تا 25 درصد است. پس از یک سال رابطه جنسی محافظت نشده، تقریباً 85 تا 90 درصد از این زوج ها باردار می شوند. به همین دلیل است که پزشکان متخصص زنان و زایمان معمولاً

آزمایش باروری را برای زوج‌های زیر 35 سال که در یک سال تلاش باردار نشده‌اند، توصیه می‌کنند.

در سن 35 سالگی، شانس بارداری طبیعی موفقیت آمیز به 10-15٪ در هر سیکل کاهش می یابد و در 40 سالگی، این شانس در حدود 5٪ است. این بدان معنا نیست که بعد از 40 باردار شوید

غیرممکن است، فقط به احتمال زیاد بیشتر طول می کشد. به همین دلیل است که توصیه برای در نظر گرفتن آزمایش باروری بعد از ۴۰ سالگی تنها ۶ ماهگی است.

احتمال بارداری در سن 44 سالگی

بارداری بعد از چهل سالگی

 

چگونه می توانم باروری را بعد از 40 سالگی بهبود بخشم؟

راه های زیادی برای بهبود باروری به طور کلی وجود دارد و بعد از ۴۰ سالگی اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

علاوه بر کاهش طبیعی باروری، چالش دیگری که زنان بالای 40 سال با آن روبرو هستند این است که بسیاری از آنها با بیماری های دیگری که می توانند باعث عوارض بارداری و/یا مشکلات بیشتر برای باردار شدن شوند، تشخیص داده شده اند. به عنوان مثال می

توان به چاقی، فشار خون بالا، دیابت، اختلالات تیروئید، فیبروم و اندومتریوز اشاره کرد.

زنانی که دارای سایر شرایط پزشکی هستند باید مطمئن شوند که پزشک آنها می دانند که آنها در حال تلاش برای باردار شدن هستند تا بتوانند سلامت خود را برای آمادگی برای بارداری بهینه کنند.

یک قرار ملاقات مشاوره قبل از بارداری با متخصص زنان و زایمان شما می تواند به مشخص کردن زمینه های بهبود کمک کند و توصیه های شخصی به شما بدهد.

هنگام تلاش برای باردار شدن، مصرف روزانه یک ویتامین دوران بارداری ضروری است. آنها به شما کمک می کنند در صورت باردار شدن – حتی قبل از اینکه متوجه شوید – مواد مغذی مورد نیاز برای رشد سالم جنین را دریافت کنید.

برخی از متخصصان غدد تولید مثل نیز مصرف مکمل CoQ10 را برای کمک به کیفیت تخمک توصیه می کنند.

در اینجا چند نکته برای باردار شدن در سن 40 سالگی یا بیشتر آورده شده است:احتمال بارداری در سن 44 سالگی

در طول پنجره باروری خود، بیشتر تلاش کنید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای افزایش شانس باردار شدن به‌عنوان یک مادر مسن، این است که در زمان‌هایی در چرخه قاعدگی‌تان که بیشترین باروری را دارید، بیشتر تلاش کنید. چرخه خود را دنبال کنید و به دنبال شاخص های تخمک گذاری باشید تا بفهمید اگر

می خواهید شانس خود را افزایش دهید چه زمانی پنجره باروری شما رخ می دهد.

درست بخور

چاقی و رژیم غذایی نامناسب با چربی های غیرترانس و غذاهای فرآوری شده می تواند شانس باردار شدن را کاهش دهد. اگر برای کنترل وزن خود تلاش می کنید، با پزشک خود در مورد برخی از کارهایی که می توانید انجام دهید صحبت کنید. دکتر استیون پاوند

نکات بسیار خوبی دارد.

ترک نوشیدن و سیگار کشیدن

اگر در حین تلاش برای باردار شدن مشروب می‌نوشید یا سیگار می‌کشید، توصیه می‌شود آن را متوقف کنید. نوشیدن الکل و سیگار نه تنها به شانس باردار شدن شما آسیب می رساند، بلکه به داشتن یک بارداری سالم و موفق نیز آسیب می رساند.

اگر بعد از 40 باردار نشدم کمکی هست؟

 

آره! متخصصان غدد تولید مثل در کمک به زنان با مشکلات باروری تخصص دارند. پس از 40 سالگی، اگر در عرض 6 ماه از تلاش باردار نشدید، توصیه می کنیم با یک متخصص مشورت کنید.

بسته به سن و سابقه سلامتی زن، سن و سابقه سلامت شریک زندگی او و غیره گزینه های زیادی برای نحوه ادامه کار وجود دارد. شما می توانید این گزینه ها را با هم مرور کنید و بهترین برنامه را برای خود و همسرتان رقم بزنید. ما بهترین ها را برایتان آرزو می کنیم!

بارداری در ۳۹ سالگی نی نی سایت

 

راهنمای منبع باروری نهایی ما اطلاعاتی را که در مورد باروری نیاز دارید، نکاتی در مورد چگونگی سریع‌تر باردار شدن، و نحوه افزایش باروری از طریق تغییراتی ساده در سبک زندگی و رویکرد شما ارائه می‌کند. خواندن این راهنما آسان است و برای هر کسی که

می خواهد توانایی خود را برای باردار شدن افزایش دهد مناسب است.

هنگام تلاش برای باردار شدن بعد از 35 سالگی چه چالش هایی وجود دارد؟

شایع ترین علت کاهش باروری مرتبط با سن، تخمک گذاری کمتر است. با افزایش سن، زنان شروع به چرخه های گاه به گاه می کنند که در آن تخمک هرگز آزاد نمی شود. کیفیت و کمیت تخمک نیز در 30 و 40 سالگی زنان کاهش می یابد. در حالی که نمی توان

تعداد کل تخم مرغ ها را افزایش داد، تحقیقات نشان داده است که کیفیت تخم مرغ را می توان بهبود بخشید. مکمل‌های حاوی میو اینوزیتول، اسید فولیک و ملاتونین به بهبود کیفیت تخمک و عملکرد تخمدان کمک می‌کنند.

دلایل دیگر بارداری بعد از 35 سالگی ممکن است دشوارتر باشد عبارتند از:

  • عفونت یا جراحی که باعث ایجاد بافت اسکار در اطراف لوله های فالوپ یا دهانه رحم می شود
  • اندومتریوز
  • فیبروم یا اختلالات رحمی
  • کاهش مایع دهانه رحم
  • مشکلات سلامتی مزمن مانند فشار خون بالا یا دیابت

سقط جنین نیز در زنان بالای 35 سال شایع تر است. این اغلب به دلیل افزایش بروز ناهنجاری های کروموزومی ایجاد می شود. زنان 35 تا 45 ساله 20 تا 35 درصد احتمال سقط جنین دارند.

»» بیشتر بخوانید : عمل باکرگی مجدد

چگونه می توانم شانس باروری خود را افزایش دهم؟

تلاش برای باردار شدن بعد از 35 سالگی ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد، اما کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا باردار شدن را آسان تر کنید.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید به خاطر بسپارید:احتمال بارداری در سن 44 سالگی

باردار شدن زنان بالای 35 سال بیشتر طول می کشد – میانگین زمانی که یک زوج بالای 35 سال طول می کشد تا باردار شوند 1 تا 2 سال است، بنابراین اگر بلافاصله باردار نشدید سعی کنید مثبت باشید.

زنی که از نظر جسمی، روانی و عاطفی سالم است، بیشتر احتمال دارد باردار شود – الکل، سیگار و کافئین می تواند بر باروری تأثیر منفی بگذارد. اضافه وزن یا کمبود وزن نیز می تواند با تداخل در عملکرد هورمون ها بر باروری تأثیر بگذارد.

مشاهده علائم باروری شما می تواند چیزهای زیادی در مورد بدن شما به شما بگوید – ثبت دمای پایه بدن و مایع دهانه رحم می تواند به شما کمک کند بهترین زمان برای داشتن رابطه جنسی در حین تلاش برای باردار شدن را مشخص کنید. این علائم باروری

نوشته های مرتبط

همچنین می توانند نشان دهند که آیا شما به طور منظم تخمک گذاری می کنید. آشنایی با باروری به شما کمک می کند تا تشخیص دهید که آیا علائم و نشانه های بارداری را تجربه می کنید یا خیر.

آزمایش غربالگری باروری در خانه را در نظر بگیرید – آزمایش‌های بدون نسخه وجود دارند که به بررسی عناصر کلیدی مؤثر بر باروری زنان و مردان کمک می‌کنند. این اغلب به زوج‌ها آرامش می‌دهد که در سفر برای باردار شدن پیش می‌روند.

اگر بعد از 6 ماه مقاربت هدفمند باردار نشدید به پزشک مراجعه کنید. اگر بعد از 6 ماه باردار نشدید، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید تا در مورد امکان آزمایش باروری صحبت کنید. ممکن است تصمیم بگیرید در این زمان با یک متخصص باروری

مشورت کنید.احتمال بارداری در سن 44 سالگی

علائم بارداری در ۴۵ سالگی

 

طبیعی است که در دوران بارداری کمی استرس داشته باشید. در اینجا ایده هایی وجود دارد که چگونه می توانید آرامش داشته باشید و از سلامت عاطفی خود مراقبت کنید.

احتمالاً در دوران بارداری چیزهای زیادی در ذهن خود خواهید داشت. کنار آمدن با علائم و تغییر سبک زندگی، و همچنین زندگی روزمره، گاهی اوقات می تواند طاقت فرسا باشد. سلامت روان شما  در بارداری  به اندازه سلامت جسمانی شما مهم است، بنابراین

سعی کنید از ذهن خود و بدن خود مراقبت کنید. در اینجا ده نکته برای کمک به آرامش در دوران بارداری آورده شده است:احتمال بارداری در سن 44 سالگی

1. هر روز برای خود وقت بگذارید

کاری را انجام دهید که از آن لذت می برید که فقط برای شما باشد. یک حمام آب گرم بگیرید، با موسیقی خنک شوید، چشمان خود را ببندید، به آرامی برآمدگی خود را ماساژ دهید – هر چیزی که به شما احساس آرامش می کند.

2. با کسی که به او اعتماد دارید صحبت کنید

کنار گذاشتن همه چیز و بیان نگرانی های خود با یک دوست، عضو خانواده یا همکار قابل اعتماد و قابل اعتماد می تواند تفاوت را ایجاد کند. در مورد احساس خود صحبت کنید.احتمال بارداری در سن 44 سالگی

3. هر روز فعال بمانید

ورزش باعث ترشح اندورفین می شود که خلق و خوی شما را بهبود می بخشد. لازم نیست کلاس های ایروبیک انجام دهید یا به باشگاه بروید. فقط سعی کنید فعال ماندن را بخشی از زندگی روزمره خود کنید. به عنوان مثال، می توانید به پیاده روی بروید   یا

برخی از تمرینات اداری را انجام دهید . این می تواند استرس را کاهش دهد و برای جنین شما نیز مفید است. درباره ورزش هایی که می توانید در دوران بارداری انجام دهید بیشتر بدانید .احتمال بارداری در سن 44 سالگی

4. زمانی که نیاز دارید استراحت کنید

اگر خسته و ناراحت هستید، احساس نشاط سخت است، بنابراین مطمئن شوید که تا جایی که می توانید برای استراحت وقت بگذارید.

5. از خانواده یا دوستان کمک عملی بخواهید

آیا آنها می توانند برای شما غذا درست کنند، در خرید کمک کنند یا از فرزندانتان مراقبت کنند؟ خانواده و دوستان در کنار شما هستند، پس از درخواست کمک نترسید.

6. در مورد اینکه چقدر می توانید انجام دهید (چه در محل کار، چه در خانه یا در زندگی اجتماعی) واقع بین باشید.

همه ما به خاطر ترس از ناامید کردن کسی مقصر هستیم که زیاده روی می کنیم. نه گفتن می تواند دشوار باشد، اما اکنون باید مراقب خود باشید. اگر لازم باشد نه بگویید، اطرافیان شما متوجه خواهند شد.

۷- خوب غذا بخورید

یک رژیم غذایی متعادل و متنوع شما را سالم نگه می دارد و به رشد و تکامل کودک شما کمک می کند. در مورد تغذیه خوب در بارداری اینجا بیشتر بدانید .احتمال بارداری در سن 44 سالگی

8. مطلع باشید

اگر چیزی شما را نگران کرده است،  با ماما یا پزشک خود  در مورد گزینه های خود و جایی که می توانید حمایت دریافت کنید صحبت کنید.

9. سایر زنان باردار یا والدین جدید را در گروه های محلی یا در انجمن های آنلاین ملاقات کنید

از ماما یا مرکز کودکان خود بپرسید که چه چیزی در محل موجود است. به اشتراک گذاشتن احساسات خود با سایر افرادی که تجربیات مشابهی دارند می تواند به شما کمک کند کمتر منزوی شوید.

10. تبلیغات تبلیغاتی را باور نکنید

ممکن است به نظر برسد که همه خوشحال هستند و همیشه با آن کنار می آیند، اما هرکسی با چالش های خود روبرو خواهد شد. بسیاری از زنان در دوران بارداری یا پس از زایمان احساس ضعف می کنند، اما بسیاری از مردم احساسات واقعی خود را به

خصوص در جمع پنهان می کنند. در مورد سلامت روان در بارداری بیشتر بدانید .

چه زمانی برای کمک گرفتن

احساس عاطفی در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی رایج است. اما اگر بیشتر از احساس شادی احساس غمگینی می کنید، کمک بخواهید.

با ماما یا پزشک عمومی خود در مورد احساس خود در صورتی که بیش از چند هفته احساس ضعف می کنید صحبت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا راه هایی را برای مراقبت از سلامت عاطفی خود بیابید، از جمله دریافت  کمک اضافی و درمان در صورت نیاز .

باردار شدن قبل از 20 سالگی

بچه دار شدن در سنین نوجوانی ممکن است سناریوی ایده آلی نباشد، اما نمی توان انکار کرد که این زمانی است که باروری شما به اوج می رسد. متأسفانه، میزان پره اکلامپسی در بین افراد این سن بیشتر است (در اواخر دهه 30 و اوایل دهه 40 زندگی مجدداً

افزایش می یابد).نگرانی های مالی همراه با تربیت کودک نیز می تواند استرس زا باشد.

باردار شدن بین 20 تا 24 سالگی

اکثر افراد در اوایل دهه 20 زندگی خود بسیار بارور هستند و تقریباً 85٪ احتمال دارد که ظرف یک سال باردار شوند.اگرچه ممکن است امور مالی همچنان یک بار باشد، زیرا بسیاری از افراد در اوایل دهه 20 زندگی خود وام های دانشجویی می پردازند، درآمد کمتری

به دست می آورند و پول اندکی را در پس انداز خود صرف می کنند.

باردار شدن بین 25 تا 29 سالگی

از نظر پزشکی، احتمال باردار شدن در اواخر دهه 20 زندگی مشابه با اوایل دهه 20 زندگی شما است و مزایا و معایب سبک زندگی نیز احتمالاً تفاوت چندانی با هم ندارند.

باردار شدن بین 30 تا 34 سالگی

مری جین مینکین، استاد بالینی زنان، زایمان و علوم تولید مثل در دانشگاه ییل، می‌گوید: « وقتی به 30 سالگی، به‌ویژه 35 سالگی و بالاتر رسیدید، شاهد کاهش باروری خواهیم بود، اما این یک امر مطلق نیست. “اگر هنوز کاملاً مشغول ایجاد یک شغل هستید،

یا شریک زندگی ایده آل را پیدا نکرده اید، نباید فقط برای داشتن یک فرزند مجبور به باردار شدن شوید. با این حال، باید تعداد بچه های مورد نظر خود را نیز در نظر بگیرید. “احتمال بارداری در سن 44 سالگی

باردار شدن بین 35 تا 39 سالگی

افرادی که در اواسط تا اواخر 30 سالگی خود قرار دارند، می خواهند پس از شش ماه تلاش با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی در مورد باردار شدن صحبت کنند و با یک متخصص غدد تولید مثل مشورت کنند. به این دلیل که باروری در 32 سالگی شروع به

کاهش می کند و در 37 سالگی سرعت آن افزایش می یابد.وندی سی گودال مک‌دونالد، پزشک متخصص زنان و زایمان در بیمارستان نورث وسترن مموریال در شیکاگو، می‌گوید: همین امر در مورد میزان موفقیت افرادی که تحت درمان‌های ناباروری مانند IVF

هستند نیز صدق می‌کند. خطرات سلامتی نیز مانند فشار خون بالا، دیابت در بارداری و پره اکلامپسی و همچنین میزان ناهنجاری های کروموزومی شروع به افزایش می کند. البته این برای همه صدق نمی کند و بارداری سالم هنوز کاملا امکان پذیر است.

مشاور پزشکی زنان 909 همراه شما در سلامت و زیبایی

 

افزایش شانس بارداری در سن بالا

 

با ایجاد برخی تغییرات در سبک زندگی، می توانید میزان موفقیت خود را برای باردار شدن در دهه 40 افزایش دهید. برای آماده شدن برای بارداری در سن 40 سالگی یا بعد از آن، نکات مفیدی را دنبال کنید:

1.با یک متخصص زنان با تجربه مشورت کنید:

بهتر است با یک متخصص زنان مجرب در تماس باشید که تمام آزمایشات پزشکی لازم را برای تشخیص شرایط باروری شما انجام می دهد.

پزشک شما را از طریق درمان‌ها و روش‌های صحیح راهنمایی می‌کند، که شانس باردار شدن شما را در دهه 40 افزایش می‌دهد.

پزشک یک معاینه معمولی از بدن شما انجام می دهد که معمولاً شامل آزمایش پاپ اسمیر و معاینه لگنی است. معاینه حدود 15-20 دقیقه طول می کشد.

از پزشک خود بپرسید که چگونه شانس بارداری طبیعی خود را افزایش دهید. همیشه با پزشک گفتگوی باز داشته باشید و او را در مورد سابقه پزشکی گذشته و سبک زندگی فعلی خود مطلع سازید.

اگر می‌توانید در حین تلاش برای باردار شدن، به مصرف هر دارویی ادامه دهید، با پزشک مشورت کنید. اگر پزشک شما را از مصرف داروهای خاص یا مکمل های گیاهی محدود کرد، توصیه های او را به درستی دنبال کنید.

طبق توصیه پزشک، واکسیناسیون را دریافت کنید. پزشک یک بررسی دقیق بهداشتی انجام می دهد و توصیه می کند برای بیماری های مضر مانند سرخجه و آبله مرغان واکسیناسیون انجام شود.

2.مقابله با مشکلات سلامتی موجود:

اگر مشکل سلامتی پیچیده ای داشتید، باید قبل از بارداری آن شرایط را درمان کنید.

اگر اضافه وزن دارید، سعی کنید با خوردن غذاهای مغذی و انجام تمرینات ورزشی منظم، وزن اضافی خود را کاهش دهید.

برای هر گونه بیماری مزمن سلامتی مانند فشار خون بالا یا بیماری های تیروئید داروی موثر دریافت کنید .

عفونت های مقاربتی شانس باروری شما را کاهش می دهد. بنابراین پزشک خود را در مورد ناراحتی های سلامتی خود مطلع کنید و بلافاصله درمان موثر عفونت ها و بیماری های مقاربتی را دریافت کنید.

اگر قبلاً برای یک بیماری مزمن، از جمله کم کاری تیروئید، دارو مصرف می‌کنید، پزشک به شما پیشنهاد می‌کند قبل از اقدام به بارداری، آزمایش خون انجام دهید. اگر آزمایش نشان داد که سطح تحت کنترل است، شما برای باردار شدن مطمئن هستید. با این

حال، شما باید تحت آزمایش های دوره ای قرار بگیرید و پزشک به مرور زمان دوز داروها را تغییر می دهد.

وجود هر گونه پیچیدگی سلامتی توانایی شما را برای بارداری طبیعی کاهش می دهد. از این رو، مهم است که پزشک را از قبل در مورد تمام بیماری ها و پیچیدگی های سلامت خود مطلع کنید. پزشک داروهای مناسبی را برای درمان اختلالات سلامتی پیشنهاد می کند.

3.از یک رژیم سالم پیروی کنید:

اگر می خواهید میزان باروری خود را افزایش دهید، مهم است که در سبک زندگی خود تغییراتی ایجاد کنید و در مورد زندگی مثبت بمانید.

سعی کنید عادات سیگار کشیدن یا مصرف الکل را کنار بگذارید، زیرا آنها نرخ باروری را کاهش می دهند.

برای کاهش استرس اضافی، می توانید تمرینات سالمی از جمله یوگا، دوچرخه سواری، شنا، آهسته دویدن و حتی پیاده روی را در رژیم روزانه خود انجام دهید.

به اندازه کافی بخوابید تا سرحال باشید. استراحت کافی سموم مضر را از بدن شما دفع می کند و به شما کمک می کند تا زندگی بدون استرس داشته باشید.

تغییرات لازم را در برنامه غذایی خود ایجاد کنید و غذاهای مغذی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. می توانید سبزیجات تازه، غلات کامل و غذاهای غنی از فولات مانند سبزیجات با برگ تیره، حبوبات و مرکبات را در رژیم غذایی خود بگنجانید. برای افزایش مصرف

پروتئین، تخم مرغ، محصولات لبنی، ماهی و گوشت بدون چربی را اضافه کنید (

4.درمان های باروری را در نظر بگیرید:

بارداری طبیعی بعد از 40 سالگی مشکل می شود، بنابراین ممکن است برای افزایش میزان موفقیت به درمان های باروری نیاز داشته باشید. به خصوص اگر فراتر از اوج سن باروری خود هستید. با پزشک خود در مورد برخی داروها یا گزینه های درمانی موثر برای

افزایش باروری صحبت کنید.

پزشک شما ممکن است مصرف داروهای خوراکی مانند کلومیفن یا کلومیفن سیترات را پیشنهاد کند. این داروها میزان تخمک گذاری و میزان موفقیت باروری را افزایش می دهند. با این حال، تحقیقات به این نتیجه رسیدند که داروهای تقویت کننده باروری شانس

بارداری چند قلو را افزایش می دهند.

پزشک ممکن است به شما توصیه کند که برای افزایش میزان باروری، تزریق هورمونی Human Chorionic Gonadotropin (hCG) i انجام دهید. با چنین درمان هایی معمولاً میزان چند قلوزایی بیشتر است.

اگر دستگاه تناسلی شما آسیب دیده باشد و در روند بارداری اختلال ایجاد کند، پزشک ممکن است یک روش جراحی را پیشنهاد کند. این جراحی به رفع مشکل کمک می کند و شانس باروری شما را افزایش می دهد .

حدود 11 درصد موفقیت برای لقاح آزمایشگاهی (IVF) برای زنان 40 تا 42 ساله که هیچ گامت اهدایی استفاده نشده است، وجود دارد .

5.حفظ وزن بدن سالم:

چاقی عامل اصلی ناباروری است

چاقی یکی از عوامل اصلی برای تحمیل ناباروری و BMI بالاتر است. تغییرات قابل توجه در نرخ طبیعی تخمک گذاری معمولاً به دلیل BMI بالاتر رخ می دهد.

از رژیم غذایی شدید یا گرسنگی بپرهیزید، زیرا کمبودهای غذایی زیاد ترشح هورمون های غدد درون ریز را به شدت مختل می کند. برای از دست دادن پوندهای اضافی خود ورزش های سالمی را انجام دهید.

از مصرف مکمل های هورمونی برای کاهش وزن خودداری کنید. چنین مکمل هایی به شدت بر ترشح هورمون محرک فولیکول تأثیر می گذارد که میزان باروری را کاهش می دهد.

به طور منظم وضعیت های یوگای تقویت کننده باروری را انجام دهید که جریان خون موثر را در اندام های تناسلی زنانه شما افزایش می دهد.

6.تخمک های اهدا کننده را در نظر بگیرید:

در این سن، توانایی شما برای بارداری طبیعی بسیار کم است. به همین دلیل ایده خوبی است که اگر می خواهید باردار شوید، تخمک اهدایی را در نظر بگیرید.

شانس شما برای باردار شدن با تخمک های اهدا کننده زنده بسیار زیاد است.

شما همچنین می توانید رحم اجاره ای را انتخاب کنید و یک زن سالم را برای حمل نوزاد خود انتخاب کنید. این گزینه‌ها این روزها در حال محبوب شدن هستند، و اگر شریک زندگی شما از تصمیم شما حمایت کند، هرگز ضرری ندارد .

زنان به طور فزاینده ای برای باردار شدن در سنین بالاتر تخمک های خود را در زمان جوانی انجماد یا منجمد می کنند. زنان 40 ساله نیز ممکن است تخمک های خود را منجمد کنند .احتمال بارداری در سن 44 سالگی

برای تقویت تخمک در سن بالا

 

مکمل های باروری مغذی سالم مانند عصاره سیر تازه، ویتامین C و آب گریپ فروت به افزایش نرخ باروری در 40 سالگی کمک می کند. داروهای گیاهی در مقایسه با عوامل دارویی عوارض جانبی کمتری بر بدن شما تحمیل می کنند. اکثر محصولات گیاهی خون

رسانی موثر به اندام های تناسلی شما را تقویت می کنند، ترشح هورمون های حیاتی باروری را تثبیت می کنند و تعادل pH طبیعی دستگاه تناسلی زنان را حفظ می کنند.

در اینجا چند داروی گیاهی موثر وجود دارد که به شما کمک می کند تا در دهه 40 به طور طبیعی باردار شوید:

نخل اره ای: گیاه مفید بدون نسخه معمولا به شکل کپسول در دسترس است. با درمان بی نظمی های قاعدگی باعث باروری سالم می شود.

اسب شاخدار دروغین: ایس یک گیاه باستانی بومی آمریکایی است که به طور موثری زنان و همچنین مشکلات ناباروری را درمان می کند. این گیاه برای زنان با سابقه سقط مکرر مفید است.

شبدر قرمز: مکمل گیاهی به طور طبیعی به افزایش نرخ باروری زنان کمک می کند. این گیاه به درمان بی نظمی های هورمونی کمک می کند، خون شما را سم زدایی می کند و ویتامین های حیاتی را به بدن شما می رساند.

ماکا: این گیاه با بهبود میل جنسی و مدیریت موثر پیچیدگی های زنانه مانند بیماری تخمدان پلی کیستیک، عملکرد خود را نشان می دهد.

وایتکس: یکی از داروهای گیاهی محبوب است که به درمان بی نظمی های قاعدگی، مدیریت کیست تخمدان و تنظیم چرخه تخمک گذاری کمک می کند.

چیزهای مهمی که باید به خاطر بسپارید

مقدار زیادی آب بنوشید زیرا به هیدراته و سالم نگه داشتن بافت های شما کمک می کند. آب به راحتی اشتهای شما را پر نگه می دارد، هوس غذایی شما را کاهش می دهد و از اضافه وزن جلوگیری می کند. ترشح هورمون افزایش می یابد و شانس شما برای

باردار شدن به طور طبیعی افزایش می یابد.

مصرف آنتی اکسیدان ها را در رژیم غذایی خود افزایش دهید. عناصر موثر رادیکال های آزاد را خنثی کرده یا از بین می برند و از تخم های شما در برابر هر گونه آسیب یا پیچیدگی کروموزومی محافظت می کنند.

استرس، اضطراب و نگرانی تولید هورمون های تناسلی زنانه سالم را کاهش می دهد و خون رسانی مناسب به اندام های تناسلی شما را محدود می کند. سعی کنید زندگی بدون استرس داشته باشید، یوگا یا مدیتیشن را تمرین کنید تا شانس بارداری طبیعی

خود را در ۴۰ سالگی افزایش دهید و از زایمان ایمن اطمینان حاصل کنید.

 

1.یک زن در 40 سالگی چند تخمک دارد؟

 

تعداد تخمک های موجود در تخمدان زنان در یک زمان معین ناشناخته است. با این حال، اکثر زنان در حدود 37 سالگی کاهش قابل توجهی در باروری خود تجربه می کنند. در طول یائسگی، تقریبا هیچ تخمکی در تخمدان ها باقی نمی ماند .

2.بارداری بعد از 40 چقدر شایع است؟

 

تعداد زنانی که پس از 40 سالگی باردار می شوند از سال 1990 تقریباً دو برابر شده است. داده ها نشان می دهد که میزان حاملگی زنان 40 ساله و بالاتر بین سال های 2016 تا 2017 به میزان 2.6 درصد افزایش یافته است. گزارش شده است که حدود 29000

زن در سال 2017 باردار شده اند .احتمال بارداری در سن 44 سالگی

3.آیا در 40 سالگی نیاز به معاینات بارداری بیشتر است؟

 

بالا رفتن سن مادر با افزایش خطر برخی عوارض از جمله دیابت بارداری و فشار خون بالا همراه است. بنابراین، زنان 40 ساله یا بالاتر ممکن است به معاینات بارداری مکرر نیاز داشته باشند تا از نزدیک بر سلامت خود و پیشرفت بارداری نظارت کنند .

دانستن خطرات و فواید برنامه ریزی برای بارداری یا باردار شدن در 40 سالگی ضروری است. باروری زنان با افزایش سن کاهش می یابد زیرا تخمک های کمتری وجود دارد. همچنین خطر ابتلا به تخمک غیرطبیعی، سقط جنین و مشکلات مادرزادی با افزایش سن

مادر وجود دارد. داشتن اطلاعات صحیح می تواند به شما در تصمیم گیری کمک کند و شانس شما را برای داشتن یک بارداری سالم در 40 سالگی افزایش دهد. ثبات مالی و بلوغ از مزایای اواخر بارداری و مادر شدن است، و ممکن است کمک بگیرید و مراقبت

های دوران بارداری و نوزادی خوبی دریافت کنید. اگرچه می توان با داروها را مدیریت کرد، اما خطر عوارض بارداری در دهه 40 افزایش می یابد.احتمال بارداری در سن 44 سالگی

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.