برای قطع خونریزی قاعدگی چه بخوریم

برای قطع خونریزی قاعدگی چه بخوریم

چگونه پریود خود را متوقف کنید: 6 روش مطمئن برای انجام آن

 

اختلال خونریزی چیست؟

 

اختلال خونریزی یک مشکل سلامتی است که توقف خونریزی را برای فرد دشوار می کند. به طور معمول هنگامی که فرد صدمه می بیند، لخته خون تشکیل می شود تا خونریزی را به سرعت متوقف کند. برای لخته شدن خون، بدن شما به نوعی سلول خونی به

نام پلاکت و پروتئین خون به نام فاکتورهای لخته شدن نیاز دارد.

با استفاده از قرص‌های اتینیل استرادیول-نورتیسترون ، قرص‌های ضدبارداری یا دستگاه هورمونی داخل رحمی (IUD) می‌توان قاعدگی را برای چند روز یا چند ماه به تاخیر انداخت. 

با این حال، هیچ یک از این گزینه ها نمی توانند یک دوره قاعدگی را پس از شروع قاعدگی متوقف کنند.

قطع قاعدگی با آب نمک، آب با سرکه، قرص صبح بعد از ظهر یا ایبوپروفن توصیه نمی شود زیرا این روش ها از نظر علمی موثر نیستند و می توانند برای سلامتی مضر باشند.  

هر یک از این روش ها ممکن است باعث تغییرات هورمونی شود که ممکن است منجر به چرخه های نامنظم شود.

 علت پریودهای سنگین 

 

برخی مشکلات سلامتی خونریزی شدید می تواند نشانه مشکلات تیروئید  یا فیبروم رحم باشد .

مشکلات تولید مثل در یک چرخه قاعدگی طبیعی، بدن شما با هر قاعدگی پوشش رحم را دور می اندازد. اگر هورمون های شما از تعادل خارج شوند یا تخمک گذاری نداشته باشید ، پوشش داخلی رحم می تواند بیش از حد ایجاد شود. این می تواند باعث خونریزی شدید شود زیرا پوشش در طول دوره قاعدگی بعدی دور ریخته می شود.

داروهای خاص برخی از داروهای ضد التهابی و رقیق کننده های خون می توانند منجر به پریودهای سنگین یا طولانی شوند.

دوره قاعدگی شما سنگین است اگر:

  • هر یک یا دو ساعت یک بار از یک پد یا تامپون خیس کنید
  • بیش از 7 روز متوالی خونریزی قاعدگی داشته باشید
  • خون قاعدگی با لخته های بزرگتر از یک چهارم داشته باشید

خون قاعدگی ترکیبی از بافت ها و خون است، بنابراین اغلب به صورت توده ها یا لخته های بزرگ خارج می شود. این لخته‌ها با عوامل لخته‌کننده‌ای که بدن شما برای کمک به توقف خونریزی ناشی از بریدگی یا آسیب‌های دیگر به آن نیاز دارد، متفاوت است. وجود

لخته های خون قاعدگی بزرگ (بیشتر از یک چهارم) در جریان قاعدگی شما نشانه خونریزی غیرطبیعی یا شدید است.

زنانی که خونریزی قاعدگی شدید دارند، اغلب مجبورند فعالیت های روزانه خود را به دلیل خونریزی تغییر دهند. اگر به دلیل خونریزی بیش از حد در طول قاعدگی مجبور به تغییر برنامه منظم کار یا مدرسه یا فعالیت‌های خود هستید، احتمالاً خونریزی شدید قاعدگی

دارید که طبیعی نیست.

اگر می خواهید قاعدگی خود را برای همیشه به تعویق بیاندازید یا متوقف کنید، بهتر است با مامای خود صحبت کنید تا او بهترین راه را برای انجام این کار به شما توصیه کند. برای قطع خونریزی قاعدگی چه بخوریم.

علائم اختلالات خونریزی چیست؟

برخی از علائم شایع اختلالات خونریزی عبارتند از:

کبودی های بزرگ ناشی از یک ضربه یا جراحت جزئی

خونریزی بینی که به سختی متوقف می شود یا اغلب اتفاق می افتد

خونریزی شدید قاعدگی

خونریزی شدید واژینال ناشی از شرایط دیگر، مانند آندومتریوز (EN-doh-MEE-tree-OH-suhss)

وجود خون در مدفوع یا ادرار

خونریزی بیش از حد یا برای مدت طولانی پس از آسیب، جراحی یا کار دندانپزشکی

کم خونی ، که باعث رنگ پریدگی یا احساس خستگی یا ضعف می شود

خونریزی در مفاصل، ماهیچه ها و اندام ها

برای قطع پریودی چه قرصی بخوریم

 

خونریزی شدید قاعدگی همانطور که از نام آن پیداست با قاعدگی های غیر طبیعی سنگین یا طولانی مشخص می شود. در برخی علائم می تواند شدید باشد و حتی تا هفت روز ادامه یابد. لخته شدن خون بزرگ، خستگی ، تنگی نفس و نوسانات خلقی از

علائم شایع مرتبط با دوره های قاعدگی سنگین هستند. اگر برای مدت طولانی با این مشکل مواجه هستید، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

پریودهای نامنظم به دلیل عوامل متعددی مانند کاهش وزن، سبک زندگی و انواع مختلفی از شرایط پزشکی ایجاد می شود که ممکن است یک زن با آن مواجه شود. پریودهای نامنظم می تواند منجر به افزایش سطح استرس و تنش شود که می تواند بر سلامت کلی و خلق و خوی شما تأثیر بگذارد.

اگرچه هیچ راه مطمئن یا مؤثری برای توقف فوری پریود یا متوقف کردن آن پس از شروع آن وجود ندارد، راه‌هایی وجود دارد که می‌توان زمان آن را چند روز یا چند ماه دیر یا زود تغییر داد. این روش ها عبارتند از:

1. قرص اتینیل استرادیول- نورتی استرون

اتینیل استرادیول-نورتیسترون دارویی است که معمولاً برای درمان خونریزی نامنظم رحمی استفاده می‌شود، اما می‌تواند برای متوقف کردن یا به تاخیر انداختن پریود تحت نظارت پزشکی نیز استفاده شود. این دارو با حفظ سطوح بالای پروژسترون و استروژن در جریان خون عمل می کند که از تخمک گذاری جلوگیری می کند و پریود شما را به تاخیر می اندازد. 

مصرف قرص های اتینیل استرادیول-نورتیسترون به شما این امکان را می دهد که دو تا سه روز دیر یا زود پریود شوید. پس از چند روز استفاده، به دلیل ریزش خفیف رحم که پریود نیست، معمولاً مقداری لکه بینی ایجاد می شود.

2. قرص های ضد بارداری

اگر از قرص های ضدبارداری استفاده می کنید، می توانید پریود خود را یک سیکل کامل به تعویق بیندازید و در نتیجه یک ماه پریود نشوید. برای انجام این کار، باید دو بسته را پشت سر هم مصرف کنید (یعنی یک بسته جدید را بلافاصله پس از اتمام آخرین قرص بسته فعلی شروع کنید)

توجه داشته باشید که برخی از قرص های ضد بارداری وجود دارند که آخرین قرص های آنها دارونما هستند (بسته 28 روزه). قرص های آخر این بسته ها عموما رنگ دیگری دارند. اگر قرص ضدبارداری 28 روزه مصرف می کنید و به دنبال تاخیر در پریود هستید، قرص های دارونما را رها کنید و بلافاصله با اولین قرص بسته بعدی شروع کنید.

با مصرف دو بسته پشت سر هم، سطح استروژن و پروژسترون بالا باقی می ماند و پوشش داخلی رحم ریزش نمی کند.

3. مصرف مداوم قرص ضد بارداری 

مصرف مداوم قرص های ضد بارداری می تواند از پریود شدن برای چند ماه جلوگیری کند، زیرا سطح پروژسترون و استروژن را بالا نگه می دارد و از ریزش پوشش داخلی رحم جلوگیری می کند.

لکه بینی خفیف می تواند با این نوع قرص های ضد بارداری به خصوص در سه ماه اول استفاده رخ دهد.

4. آی یو دی های هورمونی

یک IUD هورمونی مانند Mirena مقدار خون از دست رفته را در طول دوره کاهش می دهد و در برخی موارد می تواند خونریزی را به طور کامل متوقف کند. این به دلیل هورمونی است که معمولاً در IUD به نام لوونورژسترل یافت می شود که بسیار شبیه به پروژسترون (هورمونی که توسط تخمدان ها تولید می شود) عمل می کند. 

لوونورژسترول مایع واژن را ضخیم‌تر می‌کند و پوشش رحم را تغییر می‌دهد که از بارداری و توقف پریود جلوگیری می‌کند. 

چگونه پریود را در روز اول قطع کنیم نی نی سایت

 

5. تزریق ضد بارداری

تزریق ضد بارداری حاوی پروژسترون می تواند به طور قابل توجهی خونریزی قاعدگی را کاهش دهد و حتی از آن به طور کامل جلوگیری کند. این واکسن ها معمولا هر سه ماه یکبار انجام می شود. 

تزریق پروژسترون تخمک گذاری را مهار می کند و پوشش داخلی رحم را تغییر می دهد که از بارداری جلوگیری می کند. از آنجایی که این تزریق باعث می شود بدن سطح پروژسترون را بالا نگه دارد، این روش همچنین می تواند پریود را به تاخیر بیاندازد یا متوقف کند.

6. ایمپلنت های ضد بارداری

یک ایمپلنت ضد بارداری که به صورت زیر پوستی اعمال می شود، به طور مداوم پروژسترون آزاد می کند که باعث می شود بدن سطوح هورمونی بالایی داشته باشد. این کار خونریزی قاعدگی را کاهش می دهد و همچنین می تواند از پریود جلوگیری کند.

ایمپلنت ضد بارداری تخمک گذاری را متوقف می کند و ضخامت مایع واژن را افزایش می دهد و حرکت اسپرم را سخت تر می کند.

ایمپلنت ضد بارداری یک میله انعطاف پذیر کوچک است که متخصص زنان آن را زیر پوست بازو قرار می دهد. برای سه سال موثر است. 

آمپول برای قطع خونریزی قاعدگی

 

آیا قطع قاعدگی بی خطر است؟

مطالعاتی در مورد کاهش میزان قاعدگی یک زن در سال از یک بار در ماه به یک بار در هر چهار ماه در حال انجام است. این می تواند برای زنانی که علائم ناتوان کننده ای را با پریود خود تجربه می کنند مفید باشد،.

مانند گرفتگی عضلات، خونریزی شدید و خستگی، که مسلماً می تواند کیفیت زندگی زنان را بهبود بخشد.

با این حال، تمام پیامدهای پریود کمتر هنوز به طور کامل شناخته نشده است. قاعدگی هر ماه باعث از بین رفتن سلول های آندومتر از پوشش رحم می شود و تاخیر یا کاهش دفعات این فرآیند به طور منظم ممکن است اثرات منفی بر سلامتی در زنان داشته باشد. 

بنابراین، بهتر است یک دوره ماهانه را رعایت کنید و فقط برای مناسبت‌های خاص مانند مراسم عروسی یا ورزشی از آن صرفنظر کنید. 

نحوه قطع دائم پریود

برای توقف دائمی پریود، می‌توانید یک عمل جراحی برای برداشتن رحم انجام دهید که به آن هیسترکتومی معروف است. همچنین روشی وجود دارد که قسمت داخلی رحم را برمی‌دارد که به آن ابلیشن آندومتر معروف است.

این روش ها دائمی هستند و بنابراین برای متخصص زنان مهم است که ارزیابی کند کدام روش برای شما بهترین است.

1. هیسترکتومی

هیسترکتومی یک عمل جراحی است که برای برداشتن رحم انجام می شود، که پریود شما را متوقف می کند، اما از باردار شدن نیز جلوگیری می کند.

این روش جراحی معمولاً در شرایط جدی مانند سرطان آندومتر یا سرطان دهانه رحم انجام می شود. این گزینه باید با پزشک مشورت شود، زیرا دائمی و غیرقابل برگشت است.

    »» بیشتر بخوانید : مشاوره پزشکی زنان

2. ابلیشن اندومتر

ابلیشن آندومتر معمولاً برای زنانی که پریودهای سنگین دارند اندیکاسیون دارد. پس از این روش، مقدار خون یا به طور قابل توجهی کاهش می یابد یا دوره با هم متوقف می شود. 

با این حال، پس از انجام ابلیشن آندومتر، احتمال بارداری به میزان قابل توجهی کاهش می یابد، زیرا این روش قسمت داخلی رحم را از بین می برد. بنابراین، اگر قصد بارداری در آینده دارید، مهم است که این گزینه را با پزشک خود در میان بگذارید.

پایین انداختن سر بعد از عمل بینی نی نی سایت

 

تا کنون، حمایت علمی از این ادعا که هر گونه درمان می تواند گرفتگی قاعدگی را درمان کند محدود است. دوره ها ی قاعدگی می توانند رژیم منظم ما را به حالت غیر  عادی برگردانند! ممکن است  بسیاری از ما به اندازه کافی غذا نخوریم. این به چند مورد از

جمله هورمون های نوسانی، عدم وجود مواد معدنی ضروری و نیاز به انرژی  بستگی دارد.برای قطع خونریزی قاعدگی چه بخوریم

آب بنوشید

اب نوشیدن ، هیدراته کردن خود همیشه ضروری است، اما زمانی که در دوره قاعدگی خود هستید، مهم تر می شود. این به این دلیل است که آب برای جلوگیری از نفخ ناشی از نفوذ هورمون کمک می کند، اما اغلب با درد نیز همراه است.

در طول دوره شما ،آب گرم بهتر از آب سرد است زیرا بدن شما می تواند از آن بلافاصله بدون نیاز به حرارت دادن آن استفاده کند. این به این معنی است که شما فورا از مزایای آن بهره مند خواهید شد و نه اینکه  مدتی صبر کنید.

به یاد داشته باشید – گرایش و هوس غذایی، که در طول دوره پریودی شما می تواند مشکل ساز باشد، همچنین می تواند نشانه ای از تشنگی باشد، به طوری که اگر شما خود را هیدراته کنید، این مشکل کاهش می یابد.

  چای بابونه

چای بابونه دارای دو ترکیب است: هیپورتا و گلیسین که ممکن است برای گرفتگی عضلات قاعدگی مفید باشد.   این به این دلیل است که این ترکیبات به کاهش اسپاسم عضلانی کمک می کنند و همچنین برای آرام کردن رحم تلاش می کنند. با این وجود، نه

تنها این بابونه دارای خواص ضد التهابی منحصر به فرد است که ممکن است به کاهش بیشتر جوش صورت نیز کمک کند.

 

برای قطع خونریزی قاعدگی چه بخوریم

برای قطع خونریزی قاعدگی چه بخوریم

 

چرا نمی توان دوره ای را که از قبل شروع شده است متوقف کرد .

نمی توان دوره ای را که از قبل شروع شده است متوقف کرد، زیرا به دلیل سطوح پایین استروژن و پروژسترون، روند ریزش در پوشش داخلی رحم شروع شده است. هنگامی که این هورمون ها کاهش می یابند، پوشش داخلی رحم می ریزد و منجر به خونریزی می شود که در طول دوره قاعدگی رخ می دهد.

دختران زیر 15 سال نباید پریودهای خود را متوقف کنند زیرا رعایت ویژگی های چرخه مانند طول چرخه، مقدار خون و علائم مرتبط در سال های اول قاعدگی مهم است.برای قطع خونریزی قاعدگی چه بخوریم

مشاهده طول مدت و علائم سیکل دخترانه به ارزیابی و ارزیابی هرگونه نگرانی مرتبط با دستگاه تناسلی کمک می کند.

دخترانی که پریود می شوند اغلب آرزو می کنند که بتوانند پریود خود را به تاخیر بیندازند.

به غیر از خونریزی قاعدگی، قاعدگی ممکن است با کرامپ، نوسانات خلقی، حساس شدن سینه ها، نفخ و سایر علائم PMS همراه باشد. در بسیاری از مواقع یک زن احساس می کند که برای جلوگیری از علائم دیگر، کمی قاعدگی خود را کاهش می دهد.

اگر به دنبال راه‌هایی برای به تعویق انداختن طبیعی عادت ماهانه خود باشید، میلیون‌ها ایده از ورزش گرفته تا نوشیدن آب سرکه را خواهید دید. اما آیا آنها می توانند به طور طبیعی پریود را به تاخیر بیندازند؟ بیایید با جزئیات بیشتر در مورد آن بدانیم.

بهترین درمان های خانگی برای ایجاد پریود

در اینجا برخی از بهترین درمان های خانگی برای پریود شدن فوری وجود دارد تا به دلیل چرخه های نامنظم دچار استرس و اضطراب نشوید.برای قطع خونریزی قاعدگی چه بخوریم

  1. چای زنجبیل –

مصرف چای در کنار زنجبیل یکی از بهترین درمان های خانگی برای ایجاد قاعدگی است. چای زنجبیل دارای گیاهانی با خواص جادویی است که باعث تحریک جریان قاعدگی و در نتیجه قاعدگی می شود. با این وجود، برخلاف جعفری، مصرف بیش از حد زنجبیل

ممکن است عوارض جانبی منفی مانند تشکیل اسیدیته داشته باشد.

چای زنجبیلی

نوشته های مرتبط

ترکیبی از جعفری و چای زنجبیل یکی از درمان های خانگی خوب برای تاخیر در پریود است. زنجبیل با افزایش دمای اطراف رحم باعث افزایش انقباضات می شود که باعث می شود پریود سریعتر شروع شود. می توان زنجبیل را با چای همراه با عسل مصرف کرد که

آن را برای سلامت کلی شما نیز مفید می کند.

چند روز قبل از تاریخ معمول، یک فنجان آب زنجبیل تازه، دو قسمت با آب، یک قسمت، هر روز صبح با معده خالی بنوشید.

2. آجیل –

شاید تعجب کنید که بدانید، اما مصرف آجیل می‌تواند باعث ایجاد زودرس پریود شود. خوردن میان وعده بادام و گردو راهی فوق العاده برای آماده شدن برای هفته قاعدگی است.

آجیل و خشکبار

هر دوی این نوع آجیل سرشار از فیبر و پروتئین هستند و از توانایی آنها در القای حرارت داخلی می توان برای تنظیم و القای دوره های اولیه استفاده کرد. چند مورد از آنها قبل از پریود می تواند به سلامت شما کمک کند و همچنین باعث ایجاد پریودهای زودرس شود.

3. زردچوبه –

مصرف و استفاده از زردچوبه یکی از بهترین درمان های خانگی برای زود پریود شدن است. زردچوبه همچنین قیف کننده است، به این معنی که می تواند جریان خون را در رحم و لگن افزایش دهد.

زردچوبه

زردچوبه اثر ضد اسپاسم بر بدن دارد و باعث بزرگ شدن رحم و شروع زودرس قاعدگی می شود. مصرف زردچوبه در کنار شیر یا قهوه می تواند واقعا برای شما مفید باشد.

آب لیمو، درست مانند سرکه سیب، یک ماده غذایی بسیار اسیدی است. آبلیمو برای به تاخیر انداختن پریود یکی از قدیمی ترین و پرکاربردترین داروها برای به تاخیر انداختن پریود است.

آب لیمو یک محصول طبیعی و بدون عوارض جانبی برای سلامتی است. برای جلوگیری از حالت تهوع، استفراغ و سایر رفلاکس های معده به مری، آب لیمو را در مقادیر متوسط مصرف کنید.

اگرچه، هیچ مدرک پزشکی وجود ندارد که ثابت کند آنها واقعاً می توانند تاریخ پریود شما را به تاخیر بیندازند. مشخص نیست که چرا مطالعات و گزارشات حکایتی نشان می دهد که این مرکبات ممکن است به جلوگیری از خونریزی کمک کند. همچنین هیچ مدرک یا

تحقیقی برای تایید آن وجود ندارد.

علاوه بر این، مصرف بیش از حد غذاهای اسیدی می تواند دندان ها، لثه ها، دهان، گلو، معده و روده ها را تحریک کند. اگر این روش را امتحان کردید، حتماً فقط 2 تا 3 قاشق آب لیمو را با آب در یک لیوان آب اضافه کنید یا آن را به عنوان یک چای شیرین نشده بنوشید.

 ژلاتین

ژلاتین در یک کاسه با یک فنجان و قاشق در کنار آن نگهداری می شود. برای قطع خونریزی قاعدگی چه بخوریم

ژلاتین یک داروی جادویی دیگر است که ممکن است به چرخه قاعدگی شما کمک کند تا قبل از ظاهر شدن مدتی صبر کنید.

گفته می شود حل کردن ژلاتین در آب ولرم و نوشیدن آن شروع دوره قاعدگی شما را تا چهار ساعت به تاخیر می اندازد.برای قطع خونریزی قاعدگی چه بخوریم

اگر نیاز دارید پریود را نه چند ساعت بلکه چند روز به تعویق بیندازید، باید درمان ژلاتینی را تکرار کنید. می توانید روزی یک بار آب ژلاتین بنوشید و 3 تا 4 روز ادامه دهید. به یاد داشته باشید که مصرف بیش از حد ژلاتین می تواند باعث مشکلات مربوط به هضم و نفخ شود.

سوپ عدس گرم

یک دسته عدس گرمی را تفت داده و به صورت پودر دربیاورید و در جای خشک و خنک نگهداری کنید. حالا می توانید از پودر گرمی برای تهیه یک وعده سوپ گرمی عدس در روز استفاده کنید. مصرف این سوپ در مقادیر کم برای چند روز فقط می تواند قاعدگی شما را به تاخیر بیندازد.

می توانید با مصرف آن حدود 10 روز قبل از تاریخ مورد انتظار چرخه قاعدگی خود شروع کنید. بسیار مهم است که توجه داشته باشید که اگر متوجه علائمی مانند نفخ، درد معده و غیره شدید، باید این درمان طبیعی را قطع کنید .

تفاله تمرهندی برای پریودهای تاخیری عالی در نظر گرفته می شود. این درمان طبیعی تند را امتحان کنید تا پریودهای خود را به عقب برگردانید.

حدود 10 گرم تمر هندی را به سلیقه خود در یک لیوان آب با مقداری شکر و نمک اضافه کنید. همچنین می‌توانید تمر هندی را به آب داغ اضافه کنید و آن را به جوش بیاورید تا نرم‌تر شود. شروع به مصرف یک لیوان آب تمر هندی کنید تا نتیجه دلخواه را داشته باشید.

این یکی نه چندان محبوب اما یکی از ساده ترین راه حل ها برای به تاخیر انداختن پریود است. حدود 25 گرم از زمین فولر را به یک فنجان آب گرم ببرید.

این نوشیدنی را 3 تا 4 بار در روز به مدت حدود یک هفته قبل از شروع دوره قاعدگی بنوشید.برای قطع خونریزی قاعدگی چه بخوریم

 

برای قطع خونریزی قاعدگی چه بخوریم

سریع ترین روش برای قطع پریود

 

چای دارچین یکی دیگر از داروهای محبوب است که می تواند تاریخ پریود را به چند روز عقب بیندازد. این چای همچنین در دوره های سنگین کمک می کند زیرا جریان خون را از رحم دور می کند و همچنین التهاب و دردهای قاعدگی را کاهش می دهد. برای قطع

خونریزی قاعدگی چه بخوریم

چای دارچین معطر، خوش طعم و سالم است. همچنین به شما کمک می کند تا پریودها را بدون ایجاد عوارض جانبی به تاخیر بیندازید.

معامله خوبی است، اینطور نیست؟ فقط یک چوب دارچین را به یک فنجان آب در حال جوش اضافه کنید و بنوشید. چند روز ادامه دهید تا متوجه تغییرات شوید. برای قطع خونریزی قاعدگی چه بخوریم

این غذاها را امتحان کنید:برای قطع خونریزی قاعدگی چه بخوریم

  • پاپایا سرشار از ویتامین است.
  • برنج قهوه ای حاوی ویتامین B-6 است که ممکن است نفخ را کاهش دهد.
  • گردو ، بادام و تخم کدو تنبل سرشار از منگنز است که باعث تسکین گرفتگی عضلات می شود.
  • روغن زیتون و کلم بروکلی حاوی ویتامین E هستند .
  • مرغ ، ماهی و سبزیجات سبز برگ دارای آهن هستند که در دوران قاعدگی از بین می رود.
  • دانه کتان حاوی امگا 3 با خواص آنتی اکسیدانی است که تورم و التهاب را کاهش می دهد.

بور: این ماده معدنی به بدن شما در جذب کلسیم و فسفر کمک می کند . همچنین باعث کاهش دردهای قاعدگی می شود: مطالعه ای که در سال 2015 روی 113 دانشجوی دانشگاه انجام شد نشان داد که بور شدت و طول درد قاعدگی را کاهش می دهد.

مواد غذایی با غلظت بالای بور عبارتند از:برای قطع خونریزی قاعدگی چه بخوریم

  • آووکادوها
  • کره بادام زمینی
  • آلو
  • نخود
  • موز

اگر رژیم غذایی شما به اندازه کافی تأمین نمی شود ، می توانید مکمل های بور مصرف کنید. با این حال ، قبل از مصرف مکمل های بور باید با پزشک خود مشورت کنید. کشف کنید که چگونه بور به مغز و استخوان ها نیز کمک می کند. برای درد قاعدگی چه قرصی بخوریم

آب: عجیب به نظر می رسد ، اما نوشیدن آب بدن شما را از نگهداری آب باز می دارد و به جلوگیری از نفخ دردناک در دوران قاعدگی کمک می کند. آب گرم یا گرم معمولاً برای گرفتگی عضلات بهتر است ، زیرا مایعات داغ جریان خون را در پوست شما افزایش می

دهند و ممکن است ماهیچه های گرفتگی را شل کنند.

بهترین درمان های خانگی برای خونریزی شدید قاعدگی چیست؟

 

با پیروی از این درمان های خانگی می توانید سعی کنید آنها را کنترل کنید.

ملاس بلک استرپ:

این یک روش موثر و اثبات شده برای کنترل خونریزی شدید است. آنها سرشار از آهن هستند و همچنین به تولید گلبول های قرمز کمک می کنند. همچنین میزان از دست دادن خون در دوران قاعدگی را تنظیم می کنند. برای تهیه آنها، 2 قاشق چایخوری ملاس

سیاه بند را به یک فنجان آب گرم یا شیر اضافه کنید. آن را هم بزنید و یک بار در روز بنوشید. این را بیش از یک بار در روز استفاده نکنید. می توانید این بهترین نوشیدنی را هر شب قبل از خواب بنوشید.

سرکه سیب:

سرکه سیب نیز یکی از منابع خوب برای مهار مشکل خونریزی شدید است. همچنین می تواند به درمان علائمی مانند گرفتگی و سردرد کمک کند و همچنین از خستگی جلوگیری می کند. برای استفاده از آنها، 2 قاشق چایخوری سرکه سیب خام و فیلتر نشده را

در یک لیوان آب مخلوط کنید. این مخلوط را دو یا سه بار در روز در طول دوره ها بنوشید تا بهترین نتیجه را داشته باشید.

تمشک قرمز:

برگ های تمشک قرمز می تواند برای افرادی که از جریان نمایشی رنج می برند مفید باشد. آنها حاوی ماده ای به نام تانن هستند که ماهیچه های رحم را تقویت می کند. آنها همچنین به کاهش درد شکم کمک می کنند. برای تهیه آنها، یک قاشق چایخوری برگ

تمشک قرمز خشک شده را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید. برگ ها را صاف کرده و چای را دو بار در روز بنوشید. در صورت نیاز حتی می توانید چند قطره عسل به مخلوط اضافه کنید.

ویتامین سی:برای قطع خونریزی قاعدگی چه بخوریم

غذاهای غنی از ویتامین C مانند پرتقال، گوجه فرنگی، توت فرنگی، کلم بروکلی و غیره به جذب آهن و جبران از دست دادن آهن در هنگام خونریزی کمک می کنند. آهن یک عنصر ضروری در تولید هموگلوبین است که مولکولی است که به RBC برای حمل اکسیژن کمک می کند.

هیدراته:

خونریزی شدید منجر به کاهش حجم خون می شود که با نوشیدن 5 تا 7 فنجان آب اضافی در روز می توان آن را حفظ کرد. برای جبران مایع اضافی که مصرف می کنید، الکترولیت ها را به آب اضافه کنید.

کمپرس سرد:

استفاده از کمپرس سرد در قسمت تحتانی شکم منجر به انقباض عروق خونی می شود که به معنای سفت شدن رگ ها و کاهش جریان خون است.

پودر دانه خردل:

منبعی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است. هنگامی که با شیر یا آب مصرف شود، به تنظیم عدم تعادل هورمونی و سطح استروژن در خون کمک می کند که نقش کلیدی در جریان قاعدگی دارد.

دمنوش برای قطع خونریزی قاعدگی

 

چای دارچین:

این به کاهش التهاب و تسهیل جریان خون از رحم کمک می کند که منجر به کاهش جریان قاعدگی می شود.

آب زنجبیل:

آب زنجبیل به جلوگیری از از دست دادن خون اضافی در طول قاعدگی کمک می کند. آب زنجبیل بهترین درمان خانگی برای خونریزی شدید قاعدگی است. شما می توانید زنجبیل را به صورت خام یا به شکل چای مصرف کنید.

اجتناب از الکل و کافئین:

مصرف زیاد الکل و کافئین منجر به قاعدگی شدید می شود. سعی کنید از سیگار و الکل خودداری کنید.

دانه رازیانه:برای قطع خونریزی قاعدگی چه بخوریم

رازیانه حاوی ترکیب Emmenagogue است که به تسکین گرفتگی در معده کمک می کند. همچنین خاصیت ضد التهابی دارد و دردهای پریود را کاهش می دهد. خوردن دانه‌های رازیانه بهترین درمان‌های خانگی برای خونریزی شدید قاعدگی است

اسفناج، ماهی، تخمه کدو تنبل:

اسفناج، ماهی و دانه کدو تنبل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا نیاز آهن را در طول دوره قاعدگی التیام بخشد.

خلاصه: خونریزی شدید قاعدگی را می توان با خوردن ملاس بلک استرپ، اسفناج، ماهی، سرکه سیب کنترل کرد. آب کافی، چای زنجبیل، چای دارچین بنوشید. از کمپرس سرد استفاده کنید. از مصرف الکل و کافئین خودداری کنید.برای قطع خونریزی قاعدگی چه بخوریم

اختلالات خونریزی چگونه درمان می شوند؟

 

هیچ درمانی برای اختلالات خونریزی وجود ندارد، اما برای بسیاری از افراد دارو می تواند به کنترل علائم کمک کند. افراد مبتلا به مشکلات خفیف خونریزی ممکن است فقط قبل یا بعد از جراحی و کارهای دندانپزشکی یا بعد از آسیب به درمان نیاز داشته باشند. اگر علائم شما جدی‌تر باشد، ممکن است نیاز به مصرف دارو بیشتر باشد.

درمان های رایج برای اختلالات خونریزی عبارتند از:

درمان به علت اختلال خونریزی بستگی دارد و معمولا شامل موارد زیر می‌شود:

جایگزینی فاکتور انعقادی: افراد مبتلا به هموفیلی می‌توانند محصولات جایگزین فاکتور را به خود تزریق کنند. در صورت ابتلا به این بیماری، پزشک به شما یاد می‌دهد که جایگزین‌های فاکتورهای انعقادی را طبق برنامه تزریق کنید.

دسموپرسین: دسموپرسین یک محصول جایگزین برای هورمون وازوپرسین است. مصرف دسموپرسین منجر به افزایش موقت آنتی‌ژن فون ویلبراند و فاکتور هشت می‌شود که این امر می‌تواند در افراد مبتلا به فون ویلبراند و هموفیلی A خفیف به پیشگیری از

خونریزی کمک کند.

تزریق پلاکت: اگر تعداد پلاکت‌ها کم باشد یا عملکرد مناسبی نداشته باشند، برای پیشگیری از خونریزی و درمان آن به تزریق پلاکت نیاز دارید.

پلاسمای تازه منجمد: فاکتورهای انعقادی در پلاسما (بخش مایع خون) یافت می‌شوند. اگر به دلایل مختلف (برای مثال ابتلا به نارسایی کبد) چند فاکتور انعقادی را از دست بدهید، ممکن است پلاسمای تازه منجمد به شما تزریق شود.

ویتامین K: در صورت ابتلا به کمبود ویتامین K، می‌توانید مکمل آن را دریافت کنید.

آنتی‌فیبرینولیتیک‌ها: این داروها با تثبیت لخته‌های خون از خونریزی بیش از حد جلوگیری می‌کنند. این‌ها عمدتا برای کنترل خونریزی دهان یا دوره‌های شدید قاعدگی استفاده می‌شوند.

کنترل تولد. روش‌های هورمونی کنترل بارداری، مانند قرص، چسب، واژینال، حلقه واژینال و دستگاه هورمونی داخل رحمی (IUD)، مقدار برخی از فاکتورهای لخته‌کننده خون را افزایش می‌دهند. آنها همچنین ممکن است قاعدگی های سنگین را در زنان مبتلا به

برخی اختلالات خونریزی کنترل کنند.

مکمل های آهن اگر کم خون هستید و آهن کافی در خون ندارید، ممکن است به مکمل های آهن نیاز داشته باشید تا سطح گلبول های قرمز خون خود را به حالت عادی برگردانند.

هورمون ها اگر اختلالات خونریزی دهنده خاصی مانند بیماری فون ویلبراند یا هموفیلی دارید، پزشک ممکن است به شما هورمونی به نام دسموپرسین استات [dess-moh-PRESS-uhn A-suh-tayt] (DDAVP) بدهد. DDAVP به بدن شما کمک می کند تا عوامل

انعقادی ذخیره شده را در خون آزاد کند. DDAVP می تواند از پریودهای سنگین و خونریزی بینی جلوگیری کند. همچنین قبل از جراحی یا برای جلوگیری از خونریزی در صورت وقوع استفاده می شود. می توانید DDAVP را به عنوان اسپری بینی دریافت کنید.

آنتی فیبرینولیتیک ها (an-teye-FEYE-bruhn-uhl-IHT-ihks) . این دارو از شکسته شدن سریع لخته های خون قبل از بهبودی جلوگیری می کند. این می تواند یک مشکل در برخی از اختلالات خونریزی باشد. اگر اختلال خونریزی دارید، پزشک ممکن است قبل از

انجام کارهای دندانپزشکی، برای جلوگیری از خونریزی بینی یا کنترل پریودهای سنگین، آنتی فیبرینولیتیک به شما بدهد. می توانید آنتی فیبرینولیتیک ها را به صورت قرص یا مایع مصرف کنید.

کنسانتره های فاکتور انعقادی اگر خون شما پروتئین کافی یا فاکتورهای انعقادی خون را نداشته باشد، ممکن است به این دارو نیاز داشته باشید. افزودن این پروتئین ها به خون از خونریزی جلوگیری یا کنترل می کند. عوامل انعقادی مختلف انواع مختلف اختلالات

خونریزی را درمان می کنند. این نوع درمان برای جراحی، آسیب های جدی یا زمانی که درمان های دیگر جواب نمی دهد استفاده می شود. کنسانتره فاکتور لخته شدن باید از طریق یک لوله داخل وریدی (IV) داده شود.

اگر اختلالات خونریزی درمان نشود چه اتفاقی می افتد؟

اختلالات خونریزی می تواند خطر کم خونی و خونریزی خطرناک بعد از جراحی یا زایمان را افزایش دهد. آنها همچنین می توانند بر کیفیت زندگی شما تأثیر بگذارند. زنان مبتلا به خونریزی شدید قاعدگی ممکن است روزهای کار یا مدرسه را به دلیل عوارض جانبی از دست دادن خون، از جمله خستگی، یا نیاز به مدیریت خونریزی شدید، از دست بدهند.

بدون درمان، اختلالات خونریزی نیز می تواند منجر به موارد زیر شود:

  • نیاز به انتقال خون
  • آرتریت و شکستگی مفاصل (به دلیل خونریزی در آن نواحی)
  • خونریزی در نواحی دیگر بدن

هیسترکتومی  یا جراحی های دیگر. بسیاری از زنانی که نمی دانند دچار اختلال خونریزی هستند، ممکن است برای کمک به کنترل دوره های قاعدگی سنگین، هیسترکتومی یا روش دیگری انجام دهند.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.