بهترین ساعت جذب ویتامین d ( ویتامین دی 50000)

بهترین ساعت جذب ویتامین d : ویتامین D برای سلامتی شما بسیار مهم است. به گفته پزشکان

ویتامین آفتاب فواید زیادی دارد ، اما بارگیری در مقدار مناسب مشکل است.

تحقیقات منتشر شده در سال 2018 نشان داد که حدود 40 درصد از شرکت کنندگان در مطالعه ای که شامل 4962 شرکت کننده بود، در معرض خطر ابتلا به کمبود ویتامین D بودند. ویتامین D پایین با چندین بیماری مانند تراکم استخوان پایین، راشیتیسم، استئومالاسی، حتی دیابت و فشار خون بالا مرتبط است. و کمبود ویتامین D نیز با علائم مختلفی همراه است.

آیا می خواهید در طول زندگی خود برهنه بمانید؟ مطمئن شوید که به اندازه کافی ویتامین D دریافت می کنید. این ماده مغذی به تنظیم مقدار کلسیم و فسفات در بدن کمک می کند – دو مورد برای سلامت استخوان و عضله بسیار مهم است.

بهترین ساعت جذب ویتامین d

ویتامین D که به عنوان “ویتامین آفتاب” نیز شناخته می شود ، هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، به طور طبیعی توسط بدن تولید می شود. همچنین می تواند در غذاهای خاص و به صورت مکمل یافت شود.

متأسفانه ، به دست آوردن کافی از آن مشکل است. کمبود ویتامین D معمولاً رایج است ، خصوصاً این که بسیاری از ما این روزها در خانه مانده ایم.

اگر هر یک از این علائم آشنا به نظر می رسد، به ارائه دهنده مراقبت های اولیه خود مراجعه کنید. آنها ممکن است یک آزمایش خون برای بررسی سطح ویتامین D شما انجام دهند. دکتر لیسی می گوید: “آزمایش خون به ما می گوید که آیا شما در محدوده طبیعی ویتامین D هستید یا اینکه خیلی کم است.”

“بیشتر بیماران مبتلا به کمبود ویتامین D بدون علامت هستند، با این حال اگر خسته باشید، استخوان هایتان درد بگیرد، ضعف عضلانی یا تغییرات خلقی داشته باشید، این نشانه ای است که ممکن است چیزی در بدن شما غیر طبیعی باشد.”

فواید ویتامین D چیست؟

ویتامین D به چندین روش به عملکرد بدن شما کمک می کند.

سلامت استخوان

ویتامین D به بدن شما در جذب کلسیم ، که یکی از اصلی ترین عناصر سازنده استخوان ها است ، کمک می کند. وقتی بدن شما به اندازه کافی کلسیم دریافت کند و بتواند آن را به درستی پردازش کند ، به پوکی استخوان مبتلا می شوید ، بیماری که استخوان ها را شکننده و حساس تر می کند .

سلامت عضلات

تحقیقات نشان می دهد که 30٪ جذب فسفات در روده به ویتامین D بستگی دارد (فسفات به شما امکان می دهد عضلات خود را منقبض کنید). اگر از بین رفته باشد ، ممکن است گرفتگی عضلات ، ضعف و درد داشته باشید.

 عملکرد شناختی

چندین مطالعه نشان داده است که ویتامین D با تقویت مدارهای عصبی به عملکرد مغز کمک می کند. سطح پایین ویتامین D در مبتلایان به آلزایمر ، مولتیپل اسکلروزیس (MS) و پارکینسون مشاهده شده است ، اما در حال حاضر مشخص نیست که آیا.

سلامت روان

 سطح پایین ویتامین D با افزایش موارد افسردگی ارتباط دارد . این لزوما به این معنی نیست که کمبود ویتامین D باعث افسردگی می شود اما واضح است که ویتامین D به طور کلی از سلامت مغز پشتیبانی می کند .

عملکرد سیستم ایمنی بدن

ویتامین D به سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند تا ویروس ها و باکتری ها را دفع کند. ویتامین D هنگام مصرف روزانه یا هفتگی به صورت مکمل ، خطر عفونت حاد تنفسی را کاهش می دهد. محققان اکنون در حال بررسی تأثیر ویتامین D بر نتایج COVID-19 هستند .بهترین ساعت جذب ویتامین d

سلامت قلب

طبق یک بررسی در سال 2019 ، کمبود ویتامین D ممکن است فشار خون را افزایش دهد و به قلب شما آسیب برساند. محققان فرض می کنند که مکمل ویتامین D می تواند به درمان فشار خون بالا کمک کند.

گیاهان دارای ویتامین d

به طور کلی ، نور خورشید منبع خوبی از ویتامین D است – به خصوص در بهار و تابستان که می توانید زمان زیادی را در خارج از منزل سپری کنید. طبق انستیتوی ملی بهداشت (NIH) ، به محض تماس نور خورشید (به ویژه اشعه UVB) ، بدن آن را به ویتامین D تبدیل می کند .

گفته می شود ، عوامل مختلفی در ایجاد ویتامین D در بدن شما نقش دارند: فصل ، زمان روز ، طول روز ، ابرها ، مه دود ، رنگ پوست و به ویژه مدت زمانی که در خارج می گذرانید. (ببخشید! خانه شما ممکن است در طول روز آفتابی باشد ، UVB نمی تواند از طریق پنجره ها عبور کند.)

استفاده از ضد آفتاب همچنین می تواند میزان ویتامین D بدن شما را از آفتاب دریافت میکند کمتر کند. اما بهتر است هر روز آن را استفاده کنید تا خطر ابتلا به سرطان پوست را به حداقل برسانید . کارشناسان اتفاق نظر دارند که قرار گرفتن در معرض آفتاب تا 15 دقیقه بدون ضد آفتاب دو تا سه بار در هفته راهی عالی برای پر کردن ویتامین D است .

اما حتی قرار گرفتن در معرض کوتاه مدت افتاب می تواند در طول زندگی شما اضافه شود و خطر جهش های ژنتیکی منجر شود به سرطان پوست . نکته مثبت: حتی اگر کرم ضد آفتاب را کاملاً بزنید ، برخی از اشعه های UVB خورشید (آنهایی که باعث سنتز ویتامین D می شوند) به پوست شما می رسند .

و تحقیقات نشان می دهد که افراد حتی با استفاده از SPF هنوز می توانند سطح کافی داشته باشند.

غنی ترین منابع ویتامین d
  • ماهی روغنی (ماهی آزاد ، ساردین ، ​​شاه ماهی ، ماهی خال مخالی ، ماهی قزل آلا ، ماهی تن)
  • گوشت قرمز
  • پنیر
  • زرده تخم مرغ
  • غذاهای غنی شده (مانند شیر و غلات صبحانه)

روزی چند بار قرص ویتامین دی بخوریم

تشخیص میزان ویتامین D مورد نیاز شما بسیار دشوار است زیرا سازمان های مختلف بهداشتی مقادیر مختلفی را توصیه می کنند. بعلاوه سن شما و باردار بودن یا شیردهی شما نقش دارد. به طور کلی ، با افزایش سن میزان ویتامین D توصیه شده افزایش می یابد.

میزان نرمال ویتامین d در بدن

کودکان تا 12 ماه: 400 واحد بین المللی

افراد از 1 تا 70 سال: 600 IU

بزرگسالان 71 سال به بالا: 800 واحد بین المللی

زنان باردار و شیرده: 600 IU

بنیاد ملی پوکی استخوان مقادیر روزانه زیر را توصیه می کند:

نوشته های مرتبط

زنان و مردان زیر 50 سال: 400-800 IU

زنان و مردان بالای 50 سال: 800-1000 IU

بهتر است با پزشک خود کار کنید تا میزان ویتامین D مورد نیاز را تشخیص دهد. آنها می توانند آزمایش خون را برای بررسی سطح شما انجام دهند و برنامه ای را برای شما تنظیم کنند.

«مکمل ویتامین D در دوزهای توصیه شده عوارض جانبی زیادی ایجاد نمی کند. “از چیزی که استفاده نمی کنید، بدن شما معمولاً ادرار می کند، بنابراین مصرف بیش از حد ویتامین D دشوار است، مگر اینکه دوزهای زیادی مصرف کنید.”

  • غلات صبحانه
  • شیر
  • شیر بادام
  • شیر سویا
  • آب پرتقال
  • بلغور جو دوسر 

زمان مصرف قرص ویتامین دی 50000

پاسخ کوتاه: احتمالاً نه. زمانی که در معرض خطر کمبود ویتامین D نباشید ، احتمالاً نیازی به مصرف مکمل نیست.”بهترین ساعت جذب ویتامین d

گروه های پرخطر شامل:

  • نوزادان شیرده . شیر مادر و شیر خشک اغلب ویتامین D کافی برای نوزادان ندارند.
  • افرادی که بیماری سلیاک ، فیبروز کیستیک یا هر اختلال دیگری دارند که مانع جذب مواد مغذی از چربی می شود.
  • افرادی که نمی توانند یا معمولاً در معرض آفتاب قرار گرفتن در فضای باز نیستند .
  • افرادی که پوست تیره تری دارند. برای بدن آنها (در مقایسه با افرادی که پوست روشن تری دارند) سنتز ویتامین D از اشعه UVB دشوارتر است.
  • افرادی که دچار سوتغذیه هستند یا غذاهای غنی از ویتامین D به اندازه کافی مصرف نمی کنند.
  • افرادی که رژیم گیاهی یا گیاهی را دنبال می کنند و به اندازه کافی غذاهای غنی شده با ویتامین D یا مکمل مصرف نکنید.
  • بزرگسالان سالخورده . با افزایش سن ، توانایی شما برای ساخت ویتامین D از آفتاب کاهش می یابد.

تفاوت بین ویتامین D2 با ویتامین D3

طبق گفته NIH ، ویتامین D به دو شکل وجود دارد .

ویتامین D3 (کلکالسیفرول) نوعی است که پوست شما هنگام دریافت نور خورشید تولید می کند. همچنین در محصولات حیوانی مانند ماهی های روغنی ذکر شده در بالا یافت می شود.

ویتامین D2 (ارگوکالسیفرول) از منابع گیاهی مانند قارچ و مخمر تأمین می شود. آنها نیز وقتی در معرض اشعه UVB قرار می گیرند ، ویتامین D خود را تولید می کنند. این نوعی است که در بیشتر غذاهای غنی شده پیدا خواهید کرد.

بهترین مولتی ویتامین ها برای زنان

خطرات بالا بودن ویتامین d

آره. هر کدام از مکمل ها را انتخاب کنید ، مهم است که دوز توصیه شده را مصرف کنید. ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است .حد بالایی روزانه برای بزرگسالان 4000 IU است و مصرف 60،000 IU در روز سمی محسوب می شود.

سمیت ویتامین D نادر است اما در صورت بروز می تواند باعث سنگ کلیه ، درد استخوان ، ضعف عضلانی ، حالت تهوع و استفراغ شود.بهترین ساعت جذب ویتامین d

خوشبختانه ، شما نمی توانید ویتامین D ناشی از غذا یا خورشید را بیش از حد مصرف کنید. “انجام این کار واقعاً کار سختی است زیرا بدن شما میزان جذب شما هنگام غذا خوردن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید را تنظیم می کند.”

بهترین ساعت جذب ویتامین d ویتامین D یک ماده مغذی مهم برای حفظ سلامتی شما است.

در حالی که رژیم غذایی و نور خورشید معمولاً می توانند ویتامین D کافی تأمین کنند ، برخی از افراد ممکن است نیاز به مکمل داشته باشند. ویتامین D2 و ویتامین D3 هر دو گزینه های خوبی هستند .

مقدار توصیه شده ویتامین D برای کودکان 1 تا 18 سال، زنان باردار و بزرگسالان غیرباردار تا سن 70 سالگی 600 واحد بین المللی است. پس از 70 سالگی، توصیه می شود به 800 واحد بین المللی افزایش یابد. لیسی “اگر سطوح شما به شدت پایین است، دوز قوی ویتامین D وجود دارد.”

درمان خانگی کمبود ویتامین دی

آیا ویتامین D و D3 یکسان هستند؟

ویتامین D دو شکل اصلی دارد: D2 و D3. شما می توانید هر دو نوع را در بدن خود جذب کنید، اما مطالعات نشان داده اند که ویتامین D3 سطح بدن را به طور موثرتری نسبت به ویتامین D2 افزایش می دهد. دکتر لیسی می گوید: «من شخصاً مکمل های بدون نسخه حاوی ویتامین D3 را توصیه می کنم. همچنین در صورت تمایل می توانید مکمل روغن کبد ماهی را به قرص مصرف کنید.

چه کسانی بیشتر در معرض خطر کمبود ویتامین D هستند؟

افرادی که پوست تیره‌تری دارند بهتر از اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌شوند – اما همچنین باید زمان بیشتری را در آفتاب بگذرانند تا همان مقدار ویتامین D تولید کنند که افراد با پوست روشن‌تر تولید می‌کنند. دکتر لیسی می‌گوید: «جمعیت سیاه‌پوست غیر اسپانیایی معمولاً دارای میزان بیشتری از کمبود ویتامین D هستند. هر چه پوست شما تیره تر باشد، ویتامین D کمتری از قرار گرفتن در معرض نور خورشید تولید می کنید.

افراد مسنی که در داخل خانه محبوس هستند، افراد چاق، افراد مبتلا به پوکی استخوان شناخته شده و افراد مبتلا به اختلالات سوء جذب مانند بیماری سلیاک یا بیماری التهابی روده نیز در معرض خطر کمبود ویتامین D هستند.

نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند به ویتامین D اضافی نیز نیاز دارند. نوزادان تا 12 ماهگی باید روزانه 400 واحد بین المللی (10 میکروگرم) مصرف کنند، زیرا محتوای ویتامین D شیر انسان کم است.

از آنجایی که غذاهای طبیعی ویتامین D زیادی وجود ندارد، بسیاری از محصولات با ویتامین D غنی شده اند. برچسب تغذیه را بررسی کنید تا مطمئن شوید ویتامین D اضافه شده است.

شرایط پزشکی که می تواند باعث کمبود ویتامین D شود عبارتند از:

فیبروز کیستیک، بیماری کرون و بیماری سلیاک: این شرایط می تواند مانع از جذب کافی ویتامین D توسط روده ها از طریق مکمل ها شود، به خصوص اگر این بیماری درمان نشده باشد.

چاقی: شاخص توده بدنی بیشتر از 30 با سطوح پایین ویتامین D مرتبط است. سلول های چربی ویتامین D را ایزوله نگه می دارند تا ترشح نشود. چاقی اغلب نیاز به مصرف دوزهای بیشتری از مکمل های ویتامین D برای رسیدن و حفظ سطوح طبیعی دارد.

بیماری کلیوی و بیماری کبد: این شرایط مقدار آنزیم های خاصی را کاهش می دهد (آنزیم کبدی 25-هیدروکسیلاز از کبد و 1-آلفا هیدروکسیلاز از کلیه ها) بدن شما نیاز دارد تا ویتامین D را به شکلی که می تواند استفاده کند، تغییر دهد. کمبود هر یک از این آنزیم ها منجر به سطح ناکافی ویتامین D فعال در بدن شما می شود.

جراحی های کاهش وزن و کمبود ویتامین D

جراحی های کاهش وزن که اندازه معده شما را کاهش می دهد و/یا بخشی از روده کوچک شما را دور می زند، مانند جراحی بای پس معده، جذب مقادیر کافی از مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی خاص را برای بدن دشوار می کند.

اگر جراحی کاهش وزن انجام داده اید، مهم است که به طور منظم به پزشک خود مراجعه کنید تا بتواند سطح ویتامین D و سایر سطوح مواد مغذی شما را کنترل کند. احتمالاً در طول زندگی خود به مصرف مکمل های ویتامین D و سایر مکمل ها نیاز خواهید داشت.

ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است که برای سلامتی ضروری است. استخوان های شما را قوی نگه می دارد، می تواند سلامت روان شما را بهبود بخشد و به خواب شما کمک می کند. بر اساس مؤسسه ملی بهداشت، تقریباً از هر 4 بزرگسال ایالات متحده، 1 نفر دارای ویتامین D کم در نظر گرفته می شود.

علائم به شدت کمبود و فرد بستگی دارد. دکتر Mindy Lacey، پزشک مراقبت های اولیه، این وضعیت را در بیمارانی که با خستگی، علائم افسردگی و مشکلات استخوانی دست و پنجه نرم می کنند، بررسی می کند.

زنان 909 با ارائه خدمات زنان زایمان میزبان مراجعین محترم خواهد بود .مجموعه خدمات این مجموع عبارت است از :ترمیم پرده بکارت، کرایو زگیل تناسلی در تهران ، مشاوره و زنان و زایمان.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.