بهترین مولتی ویتامین برای زنان جوان (30)

بهترین مولتی ویتامین برای زنان جوان ، هنگامی که صحبت از غذای سالم میشود، بعضی چیزها واضح است: غذاهای سرخ شده، با بیکن ترکیب شده ایده­ی خوبی نیستند و سفارش دادن یک ظرف سرخ کردنی با هر وعده غذای نمیتواند سرعت متابولیسم شما را افزایش دهد یا نمی­تواند اندام شما را خوب کند.

۲۱موردی که درباره قرص های ویتامین نمیدانید!

اما غذاهای دیگر می­تواند کمتر سیاه و سفید باشد. و اگر شما چیزی شبیه ما هستید، ویتامین ها می توانند یک گزینه حیرت انگیزی باشند که در سرمان می­چرخند. “آیا خوردن ویتامین بدون غذا درست است؟”

“آیا واقعا بد است که من مکمل های روغن ماهی مصرف نمی کنم؟” “آیا خوردن برخی از ویتامین ها هدر دادن پول هست؟» جواب مثبت است.

و به همین دلیل ما به متخصصان تغذیه و پزشکان مراجعه کردیم تا بدانیم در پشت پرده ویتامین ها چیست و ببینیم چه چیزهایی در مورد ویتامین ها نمی دانیم.

قبل از اینکه قرص های بیشتری مصرف کنید و قبل از بررسی ترفندهای کاهش وزن جدید که تا به حال امتحان نکرده  اید، برای اطلاعات تازه تری که بتواند سلامت و اندام شما را بهبود بخشد، به توصیه  های زیر گوش دهید.

ویتامین­های A، D، E و K را با چربی ها به منظور جذب آنها ترکیب کنید

ویتامین ها شامل گروه های متنوعی از مواد شیمیایی رژیمی هستند که برای حفظ سوخت و ساز سالم بدن ضروری هستند و به ترکیبات محلول در آب و محلول در چربی تقسیم می­شوند.

نورا زوریچ، ، دکتر و رئیس هیئت مشاوره علمی آربون، این موضوع را نقض می کند:

 “مهمترین ویتامین­های محلول در آب، ویتامین C و گروهی از ویتامین های B است که به طور کلی” ب-کمپلکس “نامیده می شوند”. “در حالی که بسیاری از ویتامین­ها محلول در آب هستند

به این معنی که آنها در صورت خوردن با یک لیوان آب در طول روز حل شده و به بدن جذب می شوند.

چهار ویتامین محلول در چربی وجود دارد که فقط در حضور چربی می­توانند جذب شود عبارتند از چربی: A، D، E، و K. ”   زوریچ همچنان ادامه می­دهد: “اگر شما یک مولتی ویتامین دریافت کنید که حاوی ویتامین های محلول در چربی است.، باید آن را با یک وعده غذایی مصرف کنید.

 و غذا باید چربی داشته باشد!. ما درباره­ی صبحانه چاق­کننده صحبت نمی کنیم، مقصورمان برخی از چربی­های سالم مانند آووکادو است.

ویتامین E و روغن ماهی روزانه را ترکیب نکنید

روغن ماهی می تواند عامل بزرگ چربی شکم باشد، اما گوش فرا دهید! “[هر دو این­ها] روان کننده خون هستند که باعث خونریزی و کبودشدگی می­شوند. و اگر روزانه یک آسپرین مصرف کنید، همین کار را می کند – پس قطعا قبل از ترکیب هر یک از این موارد با پزشک خود بررسی کنید.

مصرف ویتامین A احتمالا برای بدن مفید نباشد.

لیزا هاییم، متخصص تغذیه و بنیانگذار نیازهای مهم می­گوید”در حالی که مکمل­های ویتامین A احتمالا ایمنی بدن کودکان را در کشورهای در حال توسعه بهبود می بخشد، اما هیچ شواهدی مبنی بر بهبود سیستم ایمنی از مصرف مکمل­های ویتامین A برای افرادی که در جهان توسعه یافته زندگی می­کنند .

و افرادی که قبلا به مواد غذایی و مواد مغذی خوب دسترسی داشته ­اند، وجود ندارد”. “در کشورهای توسعه یافته که به غذای سالم دسترسی دارند، پزشکان مکمل های ویتامین A را تجویز نمی­کنند زیرا این وویتامین­ها می­توانند خطر ابتلا به سرطان، بیماری­های قلبی و شکستگی استخوان را افزایش دهند.

در زنان باردار، مصرف بیش از حد ویتامین A می­تواند به جنین در حال رشد آسیب برساند. “برای یادگیری موارد بیشتر که ممکن است به قلب­تان آسیب برساند، مقاله­ی ما را در مورد بدترین غذاها برای قلب از دست ندهید.

ویتامین ها را با معده خالی نخورید :

آیا معمولا قبل از صبحانه مولتی ویتامین میخورید؟ بهترین مولتی ویتامین برای زنان جوان

تا زمانی که چیزی بخورید، صبر کنید، دقت داشته باشید که از مواد مغذی هم تغذیه کنید.

“مصرف ویتامین ها با معده خالی میتواند حالت تهوع ایجاد کند، زیرا گاهی اوقات فقط به منظور هضم کرد مکمل های مصرفی بدن شما اسید معده بیشتری نسبت به حالت معمول آن دفع می کند، که می­تواند باعث آسیب به معده شود.

اگر غذای دیگری برای کاهش سرعت و حائل شدن تولید اسید گوارشی وجود نداشته باشد، در نتیجه استفاده از ویتامین­ها سبب معده درد می­شود. ”

بهترین مولتی ویتامین برای زنان جوان

ویتامین B6 احتمالا در خواب بهتر به شما کمک کند

“رباکا لوئیس، رئیس سازمان HelloFresh می­گوید:” ویتامین B6 برای ساخت تریپتوفان استفاده می­شود و همچنین مغز را برای تولید سروتونین تنظیم می­کند.

” سروتونین معمولا چیز خوبی است – باعث خوشحالی ما می­شود! – اما مصرف آن هم می­تواند ما را هیجانی و بی­قرار کند. لوئیس تأکید می­کند: ”

مقدار بیش از حد سروتونین باعث کم­خوابی شده و سبب می­شود که زود بیدار شویم.” غذاهای غنی از B6 حاوی حبوبات، ماهی قزل آلا و پسته هستند. به خاطر بازگشت به آن احساسات شاد، این غذاها را از دست ندهید.

ویتامین های محلول در چربی “قدرت پایداری” بیشتری دارند.

حالا که در مورد ویتامین­های محلول نسبت به قبل بیشتر می­دانید، در اینجا دیدگاه جدیدی که توسط زوریچ ارائه شده یادآوری می شود: “برای تاصیرگذاری ویتامین های محلول در آب اغلب باید دوباره از این ویتامین­ها مصرف کنید، زیرا این ویتامین ها در مقادیر زیادی در بدن ذخیره نمیشوند”.

“اگر مقدار کمی از ویتامین­های محلول در آب را در رژیم غذایی­تان مصرف می­کنید، ممکن است مجددا دوباره به کمبود ویتامین دچار شوید.

اما اگر ویتامین­های محلول در چربی در اندام های بدنتان ذخیره شود، زمان زیادی طول می کشد تا بدن دوباره دچار کمبود این ویتامین ها شود. ”

ویتامین C را با آهن مصرف کنید

همانطور که همه ما اولویت کاری خاصی داریم، غذاها و مواد مغذی نیز به همان شیوه دارای اولویت ویژه ای هستند: بعضی از آنها فقط با خود کار می کنند، بعضی از آنها در حضور سایر ویتامین­ها تقویت می­شوند، و برخی دیگر نمی توانند بدون هم تیمی کار کنند.

در مورد مصرف آهن نیز بدن شما می­تواند آن را خیلی راحت­تر جذب کند، اگر با ویتامین C مصرف شود.

 ماری هارتلی، متخصص تغذیه می گوید: “زمانی که یک صبحانه­ی غلات غنی شده یا چیزی مانند حبوبات آهن دار مصرف کرده اید، یک میوه مرکبات، فلفل قرمز و یا دیگر مواد غذایی حاوی ویتامین C بالا بخورید”.

کلسیم با آهن در جذب شدن رقابت میکند

به مصرف کننده های مکمل های کلسیم و آهن هشدار داده شده است. هارتلی میگوید:

“کلسیم از ورود آهن به سلول­ها به منظور جذب شدن در بدن جلوگیری می­کند. “برای جلوگیری از این تداخل، مکمل های کلسیم را خارج از غذا مصرف کنید.” به عنوان مثال: سالاد اسفناج حاوی آهن را همراه با نارنگی بخورید تا بدن شما آهن را جذب کند و پس از آن چند ساعت قبل از رفتن به رختخواب مکمل کلسیم بخورید.

اگر وگان هستید، قرص ویتامین B12 بخورید بهترین مولتی ویتامین برای زنان جوان

گیاهخوار هستید؟ از آنجا که شما در رژیم غذایی خود غذاهای غنی از B12 مانند گوشت و تخم مرغ ندارید (مگر اینکه شما “وگان” باشید)، احتمالا کمبود این ویتامین را دارد.

“وگان های بزرگسال که مواد غذایی تقویتی مصرف نمی­کنند باید با ویتامین B12 در مقدار مصرف روزانه­ی ۴/۲ میکروگرم در روز مصرف کنند.

نوشته های مرتبط

مغز، سیستم عصبی و خون شما به این ویتامین نیاز دارد.

 ” مکمل این ویتامین را بخورید یا غذاهای غنی از این ویتامین را مانند آنچه که ذکر شد مصرف کنید. Nooch-aka، مخمر مغذی مثال خوبی هستند.

“هرچه بیشتر، پرنشاط تر” همیشه درست نیست : بهترین مولتی ویتامین برای زنان جوان

این مورد به کلسیم اختصاص دارد. حییم می گوید: “جذب بهتر کلسیم زمانی است که فرد مصرف بیش از ۵۰۰ میلی­گرم به طور همزمان داشته باشد.”

 “بنابراین، فردی که ۱۰۰۰ میلی­گرم در روز از مکمل­های کلسیمی مصرف می کند، باید دوز را به جای استفاده یکجا از آن تقسیم کند.

” در عوض می­توانید مقداری از کلسیم خود را از غذاها دریافت کنید؟ برخی از این غذاهای غنی از کلسیم غیرلبنیاتی را بخورید.

مصرف ویتامین خود را پس از مسمومیت افزایش دهید

زریچ می گوید: “اگر چند روز مبتلا به اسهال باشید، ویتامین­های بیشتری را نسبت به حالت معمول از بدن دفع میکنید. ایده خوبی است تا زمانی که احساس می­کنید بهترید، از مکمل ها استفاده کنید.”

مراقب باشید اگر مکمل آهن مصرف کنید

حییم هشدار میدهد: “در افراد سالم مصرف بالای مکمل­های آهن می­تواند باعث ناراحتی معده، یبوست، حالت تهوع، شکم درد، استفراغ و خستگی شود.”

“دوزهای بالا همچنین میتوانند جذب روی را کاهش دهند.” وی ادامه داد که دوزهای بسیار بالای آهن (صدها یا هزاران میلی­گرم) می­توانند باعث نارسایی اندام، کما، تشنج و مرگ شوند.

ویتامین ب کمپلکس به عنوان یکی از زیرمجموعه های سلامت دستگاه گوارش است

زوریچ می گوید: “برای شما فوق العاده بالینی نیست، اما شامل پوشش مخاطی دهان است. ” “با توجه به تجربه­ ام، افرادی که مبتلا به زخم­های مکرر آفتی در دهان مبتلا هستند –.

زخم های معمولا سفید در دهان، مانند زخم هایی  در نزدیکی لب ها و یا در تماس با آن  با مصرف یک ویتامین B کمپلکس کامل می توانند این مشکل را برطرف نمایند.

” برای سالم نگه داشتن دهانتان، بهترین و بدترین غذاها را برای نفس کشیدن خود از دست ندهید.

زینک و آنتی بیوتیک ها را مخلوط نکنید و همزمان مصرف نکنید

بسیاری از مردم که بسیار سخت­کوش هستند، باید از زینک استفاده کنند. اما هنگامی که شما آنتی بیوتیک مصرف می کنید، احتمالا میزان فعالیت شما هم کم خواهد شد.

حییم هشدار داد: “هنگام مصرف آنتی بیوتیک ها (مانند کینولون و تتراسایکلین) مصرف زینک را متوقف کنید، زیرا مصرف همزمان آنها، میزان روی و آنتی بیوتیکی را که بدن می تواند جذب کند، کاهش می دهد.

“. علاوه بر این، تحقیق در مورد اثربخشی زینک در مبارزه با سرماخوردگی تا حدودی بحث برانگیز است؛ چرا که اکثر آمریکایی ها بیش از اندازه زینک مصرف میکنند؛

بنابراین قبل از اضافه کردن این ماده معدنی به رژیم غذایی خود، با پزشکتان مشورت کنید و برای پیشگیری از سرماخوردگی های معمولی از این غذاها استفاده کنید.

اگر به زودی می خواهید باردار شوید، فولیک اسید مصرف کنید

امیدوارید که آبستن شوید؟ حییم می­گوید “هیئت کارگروه خدمات پیشگیری از بیماری­ها در ایالات متحده (USPSTF) توصیه می­کند مکمل اسید فولیک را (۴۰۰ تا ۸۰۰ میکروگرم در روز) برای جلوگیری از نقص شبکه عصبی در جنین در حال رشد مصرف کنید”.

بسیاری از زنان شروع به مصرف پروناتال­ها با اسید فولیک چند ماه قبل از شروع بارداری می­کنند. خواه شما در این وضعیت هستید یا نه، غذاهای سالم برای زنان را بررسی کنید.قرص های ویتامین

ویتامین C برای ترمیم بافت­ها حیاتی است

زوریچ می گوید: “هر کسی که دچار آسیب یا جراحی شدید شود، تا زمانی که پوست بهبود یابد، ویتامین C بیشتری مصرف کند”.

برای تعیین بهترین میزان دوز برای شما با پزشکتان مشورت کنید، اما می­توانید راهنمایی های ما را برای بهترین غذاهای غنی از ویتامین C نیز بررسی کنید.

مصرف دوز زیاد ویتامین C می­تواند اسراف در هزینه ­ها باشد

“ویتامین C محلول آب است، بدین معنی که هنگامی که شما مقدار اضافی از آن مصرف می­کنید، به سادگی از ادرار بیرون می آید”.

“اگر شما سرماخوردگی دارید، در معرض استرس قرار بگیرید، روزی پنج بار و یا بیشتر سبزیجات و میوه­ نمی­خورید یا در محیطی در معرض دود سیگار یا محیط آلوده زندگی می­کنید، مقدار بیشتری از ویتامین بخورید”.

در غیر این صورت، لازم نیست دیوانه شوید (مقدار زیادی از ویتامین C بخورید).

ویتامین K عاملی بحرانی در لخته شدن خون است : بهترین مولتی ویتامین برای زنان جوان

کارهای بالینی بیشتری وجود دارد، اما بهتر است اگر از داروی خاصی استفاده می­کنید، به توصیه­های زیر گوش دهید،زوریچ می­گوید: “برای اکثریت افراد، مقادیر بالا و پایین معمول از ویتامین K در رژیم غذاییشان بیش از حد مورد نیاز است”.

“با این حال، برای برخی از انواع ضدانعقادی­ها [داروهایی که به جلوگیری از لخته شدن خون کمک می­کنند]، مقدار ویتامین K در بدن نیاز است که در سطح نسبتا ثابتی حفظ شود تا از مقدار بیش از حد یا کم ضدانعقادی جلوگیری کند.

زوریچ توضیح می­دهد “بنابراین، اگر پزشک شما یک ضدانعقادی تجویز کرده باشد، باید در مورد اینکه آیا شما با مصرف این قرض از تاثیر ویتامین K کاسته می­شود یا نه صحبت کنید”.قرص های ویتامین

از خودتان بپرسید که آیا ویتامین­های محلول در آب را از بدنتان بیرون می­ریزید

خنده­دار به نظر می­رسد، اما شما نه تنها به چرخه­ی روحتان بهترین تلاش را می­کنید بلکه به آن ویتامین­های خود را نیز می­دهید!

زوریچ هشدار می­دهد “از آنجا که ویتامین­های محلول در آب باید تقریبا روزانه در رژیم غذایی تجدید شوند، توجه داشته باشید که چه موقع احتمالا به ضعف ویتامین دچار می­شوید،”.

وی یادآور می­شود که ممکن است از طریق عرق کردن در هوای گرم، ویتامین­ها و مواد معدنی محلول در آب نیز از بین بروند.

گیاهان نیز می­توانند بر روی بدن شما مانند ویتامین­ها تأثیر بگذارند

اغلب همگی آنها قابل تعویض هستند (ویتامین­ها، مکمل ها، گیاهان) و رسم خطی که نشان­دهنده­  تفاوت بین آنها باشد، دشوار است.

اگر چه ما به شدت بر روی ویتامین­های سنتی تمرکز کردیم، همیشه باید در مورد هر گونه­ گیاهی که مصرف می­کنید .نیز با دکتر خود مشورت کنید.قرص های ویتامین

به عنوان مثال، حییم به اشتراک گذاشت که باید از مصرف سیر از دو هفته قبل از انجام هرگونه عمل جراحی اجتناب کنید.

نارون قرمز لغزنده می­تواند اثربخشی داروهای خوراکی را مختل کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد مکمل­هایی که احتمالا در بالا دیده نشد، بهترین مکمل­ها برای زنان را بررسی کنید. بهترین مولتی ویتامین برای زنان جوان

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.