خواص باورنکردنی فلفل سبز برای لاغری

خواص فلفل سبز لاغری :خاصیت های باور نکردنی فلفل سبز می تواند به شما کمک به کاهش وزن کند.

هنگامی که ما در تلاش برای کاهش وزن هستیم ، تمایل داریم هر چیزی را امتحان کنیم . با این وجود ، به جای جستجوی رژیم غذایی کاهش وزن “عالی” که نویدبخش نتایج چشمگیر است ، توصیه می شود با تغییرات اساسی در شیوه زندگی شروع کنید.

افزودنیهای ساده و خاص در رژیم غذایی روزانه شما می تواند مثمر ثمرتر از مکمل های کاهش وزن باشد.

  • اگر از غذاهای تند لذت می برید و دوست دارید یک ادویه به هر چیزی که می خورید ، اضافه کنید ، ممکن است همراه با کاهش وزن مناسب برای شما باشد. بسیاری از مردم دوست دارند با وعده های غذایی خود شیرینی های سبز را بخورند و همچنین یکی از رایج ترین ادویه های هند است.

مردم به روشهای مختلفی از فلفل قرمز استفاده می کنند.

  • خیلی ها نمی دانند که علاوه بر مزه ، چاشنی طعم دار ، فلفل سبز دارای مزایای سلامتی شگفت انگیزی نیز هست. آنها نه تنها با ویتامین C پر شده اند بلکه سرشار از آنتی اکسیدان ها و فیبرهای غذایی نیز هستند. علاوه بر این ، آنها همچنین حاوی ویتامین A ، پتاسیم و آهن هستند.
  • این ماده سوخت و ساز بدن را سرعت می بخشد
  • اگر سعی در کاهش وزن دارید ، افزودن فلفل سبز به رژیم غذایی شما می تواند به بدن شما کمک کند که چربی اضافی را سوزاند. این اتفاق می افتد زیرا هنگامی که شما هر چیزتند ی  می خورید ، حدود 3 ساعت پس از مصرف سوخت و ساز بدن را سرعت می بخشد.

خواص فلفل سبز لاغری

1- سیری را افزایش می دهد: خواص فلفل سبز لاغری

۰خوردن غذای تند با افزایش احساس پر بودن و کاهش اشتها در ارتباط است.

2-باعث کاهش وزن: خواص فلفل سبز لاغری

طبق مطالعه ای که در سال 2008 در ژورنال آمریکایی Journal of Clinical Nutrition منتشر شده است ، کپسایسین ، یک ترکیب فعال موجود در فلفل ممکن است به از دست دادن چربی شکم منجر شود.

3- درمان سرماخوردگی: خواص فلفل سبز لاغری

  • بهترین بخش در مورد سرماخوردگی ها این است که شما نیازی به خلاقیت ندارید تا آن را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید. به عنوان مثال ، اگر از صبحانه یک املت  لذت می برید ، می توانید فلفل دلمه ای سبز را به همین مقدار اضافه کنید.
  • به همین ترتیب ، شما همچنین می توانید یک فلفل قرمزرا دو تکه خرد کرده و به غذای خود اضافه کنید. افراد همچنین می توانند آن را به همراه غذای خود به صورت خام بخورند تا از لقمه ادویه لذت ببرند.
  • توجه به این نکته ضروری است که افرادی که از بیماری معده رنج می برند ، باید قبل از افزودن فلفل سبز (یا هر نوع غذای تند) به رژیم غذایی خود ، با پزشک خود صحبت کنند. به یاد داشته باشید ، اعتدال مهم است .

4-کاهش پرخوری

لیکوپن یکی دیگر از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی فلفل دلمه‌ای است که برای بدن بسیار مفید است. علاوه بر اینها باید بدانید که فلفل دلمه‌ای سرشار از فیبرهای غذایی است. فیبرهای غذایی در معده حجیم شده و بخش زیادی از آن را اشغال می‌کنند برای همین هم سیری زودهنگام و البته طولانی مدتی ایجاد و پرخوری کاهش پیدا می‌کند. از این گذشته فیبرها باعث عبور راحت مدفوع از روده‌ها شده و با مشکل یبوست مقابله می‌کنند.

نوشته های مرتبط
5- کاهش وزن: خواص فلفل سبز لاغری

فلفل دلمه‌ای یکی از كم كالری‌ترین‌ سبزی‌ها و یکی از بهترین موادغذایی برای لاغرشدن است. هر 100 گرم آن تنها 15 كالری انرژی دارد. این سبزی فیبرزیادی دارد و در هر 100 گرم آن 2 گرم فیبر یافت می‌شود. بنابراین در كنار سایر سبزی‌ها می‌توان از فلفل دلمه‌ای در رژیم‌های لاغری استفاده كرد.

6-مناسب برای تغذیه جنین: خواص فلفل سبز لاغری

متخصصان تغذیه توصیه می کنند که مادران باردار فلفل دلمه ای را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنند. این خانمها می توانند مقدار زیادی مواد مغذی را از هر عدد فلفل زرد دلمه ای برای رشد سالم جنین دریافت کنید. گفته می شود مصرف فلفل زرد به صورت خام یا پخته شده در دوران بارداری برای مادران باردار بسیار مفید است. با این حال، توصیه می شود پیش از مصرف این فلفل، خانمهای باردار با پزشک متخصص خود مشورت کنند.

عملکرد گوارشی ناقص باعث اسهال، تهوع، استفراغ ، یبوست و غیره می شود که باعث ناراحتی هایی در فرد می شوند. متخصصان تغذیه توصیه می کنند که فلفل را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنند زیرا سرشار از نیاسین هستند و برای سلامت سیستم گوارشی حرف اول را می زنند. در واقع نیاسین ویتامین B است که برای بهبود وضعیت دستگاه گوارش ضروری است. هضم مناسب غذا به بدن اجازه می دهد تا مواد معدنی، ویتامین ها و سایر مواد مغذی را که به طور روزانه مصرف می کنید جذب کند. از این رو، فلفل دلمه ای را به سالاد خود اضافه کنید و مشکلات گوارشی را بدون استفاده از دارو برطرف کنید.

7- خاصیت آنتی اکسیدانی

فلفل دلمه ای سرشار از آنتی اکسیدان ها است. شما به مقدار زیادی آنتی اکسیدان نیاز دارید زیرا آنها با سلول های سرطانی و رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کنند تا از بیماری های مزمن مانند سرطان پیشگیری کنند. اگر به اندازه کافی فلفل دلمه ای مصرف نکنید، اندام های بدن در معرض آسیب های اکسیداتیو قرار می گیرند.  با این حال، مطالعات بیشتری برای تعیین مزایای آنتی اکسیدان های موجود در فلفل دلمه ای بر جلوگیری از رشد سلول های سرطانی در بدن در حال انجام است.

8- خاصیت ضد التهابی دارد: خواص فلفل سبز لاغری

التهاب بدن اگر به موقع درمان نشود، می تواند به بیماری های دشوار تبدیل شود. متخصصان تغذیه مردم را تشویق به مصرف غذاهای غنی شده با خواص ضد التهابی مانند فلفل دلمه ای می کنند. مطالعات نشان داده است که ترکیب فلفل نارنجی و قرمز می تواند از دردهای مزمن مفاصل و التهاب عضلانی جلوگیری کند. علاوه بر این، مواد مغذی موجود در سبزیجات از جمله در فلفل دلمه ای، قادر به حذف عوامل مرتبط با آلرژی فصلی هستند. شما می توانید فلفل زرد را به منظور کاهش واکنش های آلرژیک در رژیم غذایی کودکان و بزرگسالان بگنجانید.

9-  ضد سرطان: خواص فلفل سبز لاغری

اگر می‌خواهید خود را از ابتلا به سرطان سینه دور کنید از مصرف فلفل دلمه ای غافل نشوید زیرا کاروتنوئیدهای موجود درآ ن  فعالیت استروژن‌ها را متوقف می‌کنند.

فلفل سبز یکی از كم كالری‌ترین‌ سبزی‌ ها و یکی از بهترین مواد غذایی برای لاغرشدن است.

هر 100 گرم آن تنها18  كالری انرژی دارد.

این سبزی فیبرزیادی دارد و در هر 100 گرم آن 2 گرم فیبر یافت میشود. بنابراین در كنار سایر سبزیها میتوان از فلفل دلمه‌ ای در رژیم‌ های لاغری استفاده كرد.

  • فلفل دلمه ای تحریک کننده است و ناراحتی گوارشی مانند سوءهاضمه، زخم معده، قولنج، اسهال و نفخ بیش از حد را برطرف می کند.
  • کپساسین موجود در آن مانع از چسبیدن ماده سرطان زا به دی ان ای می شود و در نتیجه بدن را از سرطان محافظت می کند.
  • فلفل دلمه ای سرشار از خاصیت ضدالتهابی است و سرماخوردگی و تب را برطرف می کند همچنین خاصیت ملین دارد.
  • ویتامین Cو بتاکاروتن موجود در آن از بروز بیماری های چشمی مانند آب مروارید، آستیگماتیسم و پیرچشمی پیشگیری می کند.
  • همچنین فلفل دلمه ای برای بیماران دیابتی مفید است.
  • کپساسین موجود در فلفل دلمه ای، باعث تسکین درد می شود.
  • همچنین فلفل دلمه ای برای شادابی و نرمی پوست مفید استو از پوست در مقابل پیری زودهنگام محافظت می کند.
  • کاهش تری گلیسرید موجود در آن باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود.
  • غرغره با آب این گیاه گلودرد را رفع می کند.وخاصیت ضدباکتریایی و ضدقارچی دارد.
  • میزان بالای ویتامین C در این گیاه به طور موثر مانع از لخته شدن خون می شود.
instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.