درمان قطعی تخمدان پلی کیستیک با گیاهان دارویی {402}

درمان قطعی تخمدان پلی کیستیک با گیاهان دارویی : دفع کیست تخمدان با داروی گیاهی :

کیست تخمدان یک کیسه مایع یا نیمه جامد پر از ماده است که در یک یا هر دو تخمدان رشد می کند.

تخمدان ها اندام های کوچکی در لگن شما هستند که حاوی سلول های تخمک هستند و هورمون هایی مانند استروژن و پروژسترون تولید می کنند.

کیست های تخمدان مختلفی وجود دارد که بیشتر آنها بدون درد و بی ضرر (خوش خیم) هستند. کیست تخمدان به ندرت علائم ایجاد می کند

شما اغلب نمی دانید که آنها را دارید، مگر اینکه پزشک شما در طی یک روش تصویربرداری یا معاینه معمول لگن، یکی از آنها را کشف کند.

کیست تخمدان گاهی اوقات می تواند عوارضی ایجاد کند. معاینات منظم لگن و برقراری ارتباط با پزشک در مورد علائمی که ممکن است تجربه کنید می تواند به جلوگیری از مشکلات کیست کمک کند.

کیست را می توان با استفاده از انواع درمان های پزشکی درمان کرد. از سوی دیگر، داروهای طبیعی ممکن است به درمان آن کمک کنند.

به دنبال درمان کیست تخمدان با داروهای خانگی هستید؟ تو در جای درستی هستی. از هر چهار زن یک نفر تحت تأثیر کیست تخمدان قرار می گیرد. کیست ،کیسه ها یا جیب های پر از مایعی است که در داخل یا روی سطح تخمدان ها وجود دارد. 

کیست تخمدان یا تخمدان پلی کیستیک چیست ؟

 

تخمدان پلی کیستیک: تخمدان پلی کیستیک کیست های کوچک زیادی را پشت سر هم روی سطح تخمدان ایجاد می کند که شبیه رشته ای از مروارید است. تخمدان پلی کیستیک با سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) مرتبط است. در مورد تخمدان های

پلی کیستیک، تخمدان ها ممکن است بزرگ شوند، معمولاً دو برابر تخمدان های طبیعی. PCOS به سرعت در حال تبدیل شدن به یک اختلال غدد درون ریز پیشرو در میان زنان است. همه زنانی که مبتلا به PCOS تشخیص داده شده اند تخمدان هایی با این نوع

کیست ها ندارند.

کیست های تخمدان کیسه ها یا کیسه های پر از مایع هستند که در سطح یک یا هر دو تخمدان زنان ایجاد می شوند.

علت تخمدان پلی کیستیک

در برخی از دوران زندگی، اکثر زنان حداقل یک کیست ایجاد می کنند. با توجه به مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، مشخص شده است که اکثر زنان قبل از یائسگی و برخی از چهره ها بعد از یائسگی دچار کیست می شوند.

علت اصلی کیست تخمدان عدم تعادل هورمونی است. چندین عارضه جانبی کیست تخمدان وجود دارد مانند نفخ شکم ، حالت تهوع ، افسردگی ، قاعدگی نامنظم ، بی خوابی ، افزایش وزن و ریزش مو. درمان قطعی تخمدان پلی کیستیک با گیاهان دارویی

علائم دفع کیست تخمدان

 

انواع خاصی از کیست تخمدان نیز می تواند باعث کاهش قدرت باروری و سرطانی شود. وقتی به پزشک مراجعه می کنید ، آنها داروهای هورمونی را ارائه می دهند که ممکن است در طولانی مدت برای بدن مفید نباشد.

خوشبختانه ، چندین درمان خانگی برای علائم کیست تخمدان وجود دارد که به مرور آزمایش و آزمایش می شوند. چغندر حاوی ترکیبی به نام بتاسیانین است که توانایی پاکسازی سموم را از سیستم شما دارد. 

می توانید یک چغندر را آب بگیرید و آن را با یک قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا مخلوط کنید. زنجبیل به دلیل خاصیت ضد التهابی که باعث کاهش التهاب و تسکین درد ناشی از کیست تخمدان می شود ، شناخته شده است  .

 چای گیاهی مانند چای بابونه نیز داروی خوبی برای درمان کیست در تخمدان محسوب می شود. بذر کتان به تعادل میزان استروژن در بدن کمک می کند و سموم بدن را دفع می کند. 

در اینجا لیستی از درمان های طبیعی برای کیست تخمدان آورده شده است که می تواند به تسکین علائم و همچنین کاهش اندازه کیست ها کمک کند. برای دانستن بیشتر بخوانید:درمان قطعی تخمدان پلی کیستیک با گیاهان دارویی

با این حال، برخی از انواع کیست های تخمدان نیز می توانند باعث ناباروری در زنان شوند. برای خلاص شدن از شر مشکلات مختلف مربوط به کیست تخمدان، در اینجا برخی از درمان های طبیعی وجود دارد که مطمئناً به زنان کمک می کند تا اندازه کیست ها را کوچک کرده و از آنها نیز تسکین دهند.

مواد غذایی مضر برای تخمدان پلی کیستیک

 

برخی از الگوهای غذایی احتمال ایجاد یا تشدید علائم کیست تخمدان را افزایش می دهند.

در زیر فهرستی از غذاهایی است که باید از آنها اجتناب کنید و با ایجاد کیست تخمدان مرتبط هستند که می توانند وضعیت را بدتر کنند.

1) غذاهای سرخ شده

یکی از اولین غذاهایی که در لیست ما در صورت داشتن کیست تخمدان از آن اجتناب کنید، خوردن مقدار زیادی غذای سرخ شده، مانند مرغ سرخ شده، سیب زمینی سرخ کرده و غیره است. این به این دلیل است که خوردن بسیاری از غذاهای سرخ شده ممکن است منجر به افزایش وزن سریع شود.

این غذاها در روغن های گیاهی تصفیه شده مصنوعی پخته می شوند و حاوی مواد شیمیایی مختل کننده هورمون هستند.

2) الکل

هنگام مواجهه با کیست تخمدان باید از مصرف مسکرات مانند الکل خودداری کرد. آنها تعادل هورمونی بدن ما را مختل می کنند، سطح استروژن را افزایش می دهند و باعث رشد کیست های تخمدان می شوند. هنگام تلاش برای کاهش کیست تخمدان، باید از مصرف الکل خودداری کنید.

3) گوشت های تیره

از خوردن گوشت های تیره مانند گوشت گاو، گراز و بره خودداری کنید. اگر نمی توانید از آنها اجتناب کنید، سعی کنید مصرف خود را محدود کنید.

این وعده های غذایی با ایجاد کیست تخمدان و بدتر شدن کیست های موجود مرتبط است! گوشت های تیره نیز چربی بالایی دارند که دلیل دیگری برای اجتناب از آنهاست.

4) غذاهای تصفیه شده غنی از قند

شکر تصفیه شده یکی از بدترین غذاها برای کیست تخمدان است. شکر تصفیه شده در غذاهای زیر به وفور یافت می شود:

آب میوه های فرآوری شده

نوشیدنی بدون الکل

بیسکویت ها

کیک ها

شیرینی

شیرینی

مصرف این غذاها باعث عدم تعادل هورمونی قابل توجهی می شود که می تواند باعث ایجاد کیست های جدید تخمدان یا تحریک کیست های موجود شود.

5) غذاهای حاوی چربی اشباع شده بالا

چربی اشباع شده یک چربی غذایی است که در صورت مصرف بیش از حد مضر است. پتانسیل بالا بردن سطح کلسترول خون را دارد.

غذاهای زیر سرشار از چربی های اشباع شده هستند:

مواد لبنی مانند پنیر، کره و خامه

گوشت های تیره مانند گوشت گاو، گراز و بره

غذاهای بسته بندی شده و قنادی

غذای آشغال

اگر می خواهید از کیست تخمدان پیشگیری کرده و آن را ترمیم کنید، مصرف چربی های اشباع خود را محدود کنید.

6) نوشیدنی های حاوی کافئین

کافئین به طور قابل توجهی به کم آبی و التهاب در بدن کمک می کند. اگر مستعد ابتلا به کیست تخمدان هستید، لطفا از نوشیدنی های کافئین دار مانند چای، قهوه، نوشابه های گازدار، نوشابه ها و غیره خودداری کنید. این نوشیدنی ها مستعد ایجاد کیست های جدید تخمدان و بدتر شدن کیست های موجود هستند.

7) کربوهیدرات های ساده

کربوهیدرات های ساده شاخص گلیسمی بالایی دارند و به سرعت هضم، جذب و متابولیزه می شوند و در نتیجه گلوکز خون افزایش می یابد و نیاز به تولید مقادیر قابل توجهی انسولین است.

اگر کیست تخمدان دارید، باید از مصرف کربوهیدرات های ساده مانند گندم، نان سفید، آرد تصفیه شده و برنج با دانه کوتاه پرهیز کنید.

یکی دیگر از غذاهایی که در صورت داشتن کیست تخمدان از آن اجتناب کنید، غذاهای نشاسته ای مانند سیب زمینی، پاستا، ذرت و نان است.

این غذاها باید از مصرف آنها پرهیز شود یا در حد اعتدال مصرف شوند زیرا باعث افزایش انسولین در مدت کوتاه، افزایش وزن سریع و تشکیل کیست تخمدان می شوند.

درمان قطعی تخمدان پلی کیستیک با گیاهان دارویی

درمان قطعی تخمدان پلی کیستیک با گیاهان دارویی

 

دفع کیست تخمدان با داروی گیاهی

مصرف آهن خود را بالا ببرید

بعضی از زنان مبتلا به PCOS در طول دوره خونریزی شدید دارند. این می تواند منجر به کمبود آهن یا کم خونی شود. مانند اسفناج، تخم مرغ و بروکلی

مصرف منیزیم خود را بالا ببرید

بادام، کاکائو، اسفناج و موز، غذاهای دوستدار PCOS غنی از منیزیم هستند .

فیبرها رامصرف کنید

رژیم غذایی حاوی فیبر میتواند به بهبود هضم شما کمک کند. عدس، لوبیا لوبیا، کلم بروکلی، جوانه گلابی، گلابی و آوکادو همه غنی از فیبر هستند .

قهوه ننوشید

مصرف کافئین ممکن است به تغییراتدر سطوح استروژن و رفتار هورمون مرتبط باشد.. سعی کنید انرژی خود را با یک جایگزین کافها مانند چای گیاهیتقویت کنید . چای سبزبرای بهبود مقاومت به انسولین. همچنین می تواند با مدیریت وزن در زنان مبتلا به PCOS کمک کند.

محصولات سویا را در نظر بگیرید

سویا مانند استروژن بدن شما عمل می کند. اگر PCOS دارید، ممکن است به کاهش استحکام هورمون ها کمک کنید. اما شواهد نیز وجود دارد اضافه کردن سویا به رژیم غذایی شما می تواند سیستم غدد درون ریز شما را منظم کند.مکمل

ویتامین اینوزیتول

Inositol یک ویتامین B است که می تواند به بهبودمقاومت به انسولین کمک کند . همچنین در بعضی موارد از PCOS کمک به باروری وجود دارد.

کروم

مکمل های کرومی ممکن است شاخص توده بدنی شما را بهبود بخشد ، که می تواند به PCOS کمک کند. آنها ممکن است با کمک به بدن شما متابولیزه کردن قند، مقاومت انسولین را تثبیت کنند.

ریشه شیرین بیان

ریشه گیاه شیرین بیان حاوی ترکیبی به نام گلیسیرریزین، که دارای خواص منحصر به فرد. ریشه شیرین بیانبه عنوان یک عامل ضد التهابی ست. این کار برای کمک به متابولیسم قند و ترشح هورمون ها انجام می شود.

پروبیوتیک ها پروبیوتیک ها فقط به هضم و سلامت روده شما کمک نمی کنند. آنها می توانندنقش مهم در درمان PCOS. بازی کنند.آنها همچنین می توانند التهاب را کاهش دهند و هورمون های جنسی مانند آندروژن و استروژن را تنظیم کنند.

1-دانه های کتان

دانه های کتان به تعادل میزان استروژن در بدن کمک می کند و سموم بدن را دفع می کند. یک قاشق غذاخوری دانه های کتان آسیاب شده را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. آن را روزانه با معده خالی بنوشید.

2-سرکه سیب

یک قاشق غذاخوری سرکه سیب و یک قاشق غذاخوری ملاس بند سیاه را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. روزانه یک یا دو لیوان از این محلول بنوشید.دفع کیست تخمدان با داروی گیاهی

3-زنجبیل

زنجبیل به دلیل خاصیت ضد التهابی که باعث کاهش التهاب و تسکین درد می شود ، معروف است. روزانه 2-3 فنجان چای زنجبیل بنوشید.

4-چای بابونه

چای گیاهی مانند چای بابونه نیز یک درمان خوب برای درمان کیست تخمدان محسوب می شود. دو قاشق چایخوری بابونه خشک و یک قاشق چایخوری عسل را در یک فنجان آب داغ مخلوط کنید. روی آن را بپوشانید و بگذارید پنج دقیقه بماند. می توانید روزانه دو تا سه فنجان چای بابونه بنوشید تا از این مشکل خلاص شوید.درمان قطعی تخمدان پلی کیستیک با گیاهان دارویی

درمان قطعی تخمدان پلی کیستیک با گیاهان دارویی

درمان خانگی کیست تخمدان

دارچین

دارچین از پوست درختان دارچین می آید. عصاره دارچین اثبات مثبت بر مقاومت انسولین دارد. دارچینهمچنین ممکن است قاعدگی را برای زنان مبتلا به PCOS تنظیم کند.

زردچوبه

ماده فعال زردچوبه کورکومین نامیده می شود.زردچوبه ممکن است امیدوار کننده برای کاهش مقاومت به انسولین و به عنوان یک عامل ضد التهابی باشد.

فلز روی

روی یک عنصر ردیابی است که می تواند باروری و سیستم ایمنی بدن شما را افزایش دهد. رشد مو بیش از حد یا ناخواسته و آلوپسی ممکن است با مکمل های روی بهبود یابد .شما همچنین می توانید گوشت قرمز، لوبیا، آجیل درخت، و غذاهای دریایی را برای خوردن روی بیشتر در رژیم غذایی خود بخورید.

روغن زیتون شبانه

روغن زیتون شب هنگام برای کمک به درد دوره و قاعدگی نامنظم استفاده شده است. همچنین ممکن است سطح کلسترول و استرس اکسیداتیو را افزایش دهد، که هر دو با PCOS ارتباط دارند.

ترکیب ویتامین D و کلسیم

ویتامین D یک هورمون است که برای سیستم غدد درون ریز شما حیاتی است. کمبود ویتامین D در زنان مبتلا به PCOS رایج است . ویتامین D و کلسیمممکن است دوره های نامنظم را بهبود بخشد و به تخمک گذاری کمک کند.

روغن کبد ماهی کاد روغن کاد کاد حاوی ویتامین D و A و همچنین مقادیر زیادی اسید چرب امگا 3 است. این اسید ها می توانند به بهبود منظم قاعدگی و کمک به خلاص شدن از چربی دور کمر خود کمک کنند.

5-بادام

بادام مملو از منیزیم است که به تنظیم منظم دوره قاعدگی شما کمک می کند و همچنین گرفتگی شکم را کاهش می دهد. روزانه 5-7 بادام خیس خورده داشته باشید.

داروی گیاهی برای فعال شدن تخمدان نی نی سایت

 

دفع کیست تخمدان با داروی گیاهی

6-آب چغندر

چغندر حاوی ترکیبی به نام بتاسیانین است که توانایی پاکسازی سموم را از سیستم شما دارد. می توانید یک چغندر را آب بگیرید و آن را با یک قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا مخلوط کنید. روزانه یک لیوان از این آب میوه بنوشید.

7-پنج انگشت: 

طب گیاهی می تواند در کنترل بیماری سندرم تخمدان پر کیست بسیار مؤثر باشد. اگرچه بهترین درمان، توسط پزشک صورت می گیرد، اما خوددرمانی با پنح انگشت Vitex agnus-castus نیز می تواند بهبود قابل توجهی را به ارمغان بیاورد. برای این منظور، می بایست حداقل ۳ تا ۴ ماه آنرا مصرف کنید تا نتایج را مشاهده کنید.

8-نخل اره ای:

معلوم شده است که عصاره ی نخل اره ای فعالیت ضد آندروژنی داشته و می تواند در درمان سندروم پلی کیستیک که دلیل آن بالا رفتن سطح هورمون آندروژن در زنان است مؤثر می باشد.

9-گل صدتومانی:

اگرچه گل صدتومانی اغلب به عنوان دارویی برای دردهای دوره ای مثل فیبروئید در نظر گرفته می شود، اما هنگامی که به همراه شیرین بیان استفاده شود می تواند علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک را از بین برده و به باروری زنان کمک کند.

10-شیرین بیان:

تحقیقات در چین نشان داده است که شیرین بیان می تواند در سندروم تخمدان پلی کیستیک و بهبود نظم قاعدگی و باروری مؤثر باشد. این گیاه همچنین از کبد و بافتهای غشایی در معده و مسیرهای تنفسی حفاظت می کند

درمان سریع کیست تخمدان

 

استروژن اضافی را آزاد کنید – سبزیجات سبز مانند جوانه های بروکسل ، کلم پیچ ، یقه ، کلم بروکلی ، کلم حاوی DIM (دی-ایندولیل متان) است که در کمک به روند بدن و از بین بردن استروژن اضافی بسیار موثر است. سعی کنید در هر وعده غذایی یک طرف از این سبزیجات داشته باشید .

کبد خود را سم زدایی کنید – در حالی که بسیاری از محصولات به عنوان سم زدایی برای ما به بازار عرضه می شود ، واقعیت کاملاً ساده است – برای حمایت از عملکرد کبد خود باید غذا بخورید و بهترین راه برای انجام این کار مستقیماً با غذا است. بنابراین چای های سم زدایی و مکمل های فانتزی را فراموش کنید و به جای آن تخم مرغ بیشتری برای پروتئین های ضروری موجود در بدن ، سبزیجات سنگین گلوتاتیون مانند آووکادو و مارچوبه و غذاهای فوق العاده سلنیوم مانند آجیل برزیل و بلغور جو دوسر بخورید. 

فیبر بالا – نشان داده شده است که یک رژیم غذایی سرشار از فیبر باعث کاهش جذب مجدد استروژن در بدن می شود و از بروز مشکلات مربوط به استروژن از جمله کیست و سرطان پستان می کاهد . میوه ها و سبزیجات بهترین منابع فیبر برای این منظور هستند. 

علائم کیست تخمدان در پریودی

دانه های کتان غنی از فیبر را به سالادها ، سوپ ها و اسموتی های خود اضافه کنید. گلابی پر از فیبر را هر روز در سالاد میوه خود قرار دهید.

با روده خود خوب باشید – غذاهای تخمیر شده ، ترشی کلم ، ترشی به بدن کمک می کند تا سطح استروژن را کنترل کند. 

مواد مغذی خود را همگام سازی کنید – در طول چرخه قاعدگی شما 2 اوج افزایش استروژن وجود دارد که باید به آنها پاسخ داده و با انتخاب مواد غذایی کنترل شود. روش همگام سازی چرخه برای خوردن این موج ها را با غذاها و مکمل هایی که حاوی ریز مغذی هایی هستند که بدن شما می خواهد .

هدف قرار می دهد تا از استروژن مورد نیاز خود بهره مند شود. این تضمین می کند که این افزایش ها به عنوان افزایش استروژن باقی بمانند و به تسلط طولانی مدت استروژن تبدیل نشوند. 

دفع کیست تخمدان با داروی گیاهی

دمنوش برای کیست تخمدان

گزینه های طبیعی وجود دارد که برای مدیریت کیست های عملکردی تخمدان بسیار موثر هستند. ما دوست داریم در دو سطح مختلف به آن نزدیک شویم – پاکسازی و پیشگیری. 

در این راهنما شما یاد خواهید گرفت که چگونه استروژن ها و کیست های اضافی را در حین کار برای جلوگیری از ایجاد کیست های بعدی پاک کنید. این درمان معمولاً در 3 ماه نتیجه می دهد، اما فقط باید قبل از اقدام به بارداری انجام شود.

فواید درمان های طبیعی برای کیست تخمدان:

  • استروژن اضافی را کاهش می دهد
  • تعادل هورمونی را تقویت می کند
  • اندازه و رشد کیست را کاهش می دهد
  • کمترین تهاجمی
  • بسیار موثر
  • بدون عوارض جانبی

دانه خار مریم : این گیاه از طریق حمایت از کبد از تعادل هورمونی حمایت می کند. خار مریم به پاکسازی و بازسازی کبد کمک می کند. همانطور که همه ما می دانیم، کبد به دفع سموم از بدن از جمله هورمون های اضافی کمک می کند.

آیا کیست تخمدان خطرناک است

 

متأسفانه ، هیچ راهی برای جلوگیری از وقوع کیست وجود ندارد . آنها به طور طبیعی در حدود دوره قاعدگی شما رخ می دهند ، .اما دوباره ، به طور معمول خود به خود از بین می روند. با این حال ، اگر متوجه شدید که اوضاع کمی پیچیده شده است و درد سخت ، استفراغ یا خونریزی شدیدی را تجربه می کنید ، ممکن است بخواهید با پزشک خود مشورت کنید.

اگر کیست تخمدان بزرگی داشته باشید که در سونوگرافی لگن  دیده می شود ، سونوگرافی پیگیری سه تا چهار ماه بعد در طی یک دوره انجام می شود. به طور معمول کیست بزرگ شده در این مدت از بین می رود.

 اگر کیست بزرگ تخمدان هنوز در تخمدان دیده شود ، پیگیری دیگر می تواند طی سه تا چهار ماه انجام شود. کیست های ساده یا خوش خیم تخمدان طی سه تا شش ماه از بین می روند. انواع دیگر کیست های خوش خیم تخمدان شامل کیست های درموئید هستند که باید با جراحی برداشته شوند. اکثر کیست های ساده جای نگرانی نیستند. “

کیست تخمدان کیسه های جامد یا پر از مایع است که در تخمدان شما تشکیل می شود. بسیاری از زنان در دوره ای از زندگی به کیست تخمدان مبتلا می شوند. این کیست ها به طور معمول در زمان تخمک گذاری تشکیل می شوند ، این زمانی است که در چرخه ماهانه شما یکی از تخمدان ها تخمک آزاد می کند.

کیست تخمدان گاهی باعث درد و علائم دیگری می شود ، اما گاهی اوقات به هیچ وجه علائمی ایجاد نمی کند. اغلب کیست ها تشکیل می شوند و پس از گذشت چند هفته یا طی یک تا سه ماه خود به خود از بین می روند. دفع کیست تخمدان با داروی گیاهی

درمان قطعی تخمدان پلی کیستیک با گیاهان دارویی

طب سوزنی در درمان تخمدان پلی کیستیک

 

سندرم تخمدان پلی کیستیک و چاقی به هم مرتبط هستند. چاقی می تواند نشانه های این بیماری را بدتر کند و باردار شدن را دشوارتر سازد.  کاهش وزن معمولا اولین گام برای افرادی است که اضافه وزن دارند یا چاق هستند و می خواهند باردار شوند.  کاهش وزن می تواند  شانس تخمک گذاری را افزایش دهد و دوره های قاعدگی را منظمتر سازد. کاهش وزن به تنهایی می تواند تخمک گذاری را آغاز نماید و شانس  تخمک گذاری را به هنگام ترکیب با داروهای بارداری، افزایش دهد. داشتن وزن سالم برای همه افرادی که می خواهند باردار شوند توصیه می شود.

این کار خطر عوارضی همچون  دیابت بارداری، فشار خون مرتبط با بارداری و پره اکلامپسی را  کاهش می دهد. کاهش وزن به خصوص برای افرادی که با سندرم تخمدان پلی کیستیک دست و پنجه نرم می کنند می تواند دشوار باشد و یک روش عالی برای انجام اینکار وجود ندارد.

اغلب کاهش وزن از طریق تمرینات ورزشی و کاهش تعداد کالری های ورودی به بدن در طول روز ایجاد می شود. متخصصان تغذیه و پزشکان  می توانند بهترین منبع برای کمک به کاهش وزن موثر باشند. کاهش وزن زمان می برد  اما حتی تغییرات کوچک هم می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.

تحقیقات کافی برای ایجاد یک مورد برای طب سوزنیبه عنوان یک درمان جایگزین برای PCOS وجود دارد. طب سوزنی ممکن است به PCOS کمک کند :

  • افزایش جریان خون به تخمدان شما
  • کاهش سطح کورتیزول
  • کمک به کاهش وزن
  • بهبود حساسیت به انسولین

ورزش مناسب برای تخمدان پلی کیستیک

 

هیچ قرص معجزه سایی در PCOS شما وجود ندارد.اما به دنبال این دستورالعمل ها و تلاش برخی از تمرینات  می تواند به شما کمک کند علائم خود را مدیریت کنید و یاد بگیرید که سلامتی خود را در روند بهبود بخشد. کلید این است که چیزی را که از انجام آن لذت می برید پیدا کنید (یکی از انواع، یوگا، پیاده روی و غیره) و انجام آن به طور مرتب.

اگر کیست تخمدان دردناکی دارید، باید از ورزش یا فعالیت بدنی شدید خودداری کنید.

اگر کیست بزرگی دارید، ممکن است پزشک به شما توصیه کند تا زمانی که کیست برداشته نشود از انجام ورزش های شدید خودداری کنید. فعالیت بیش از حد ممکن است منجر به پیچ خوردگی تخمدان شود.

این برای ذهن، بدن و روح خوب است. دوست دارید زامبا یا شنا کنید یا در یک تیم بسکتبال یا تیم سافتبال بازی کنید، این کار موثرتر (و سرگرم کننده) برای شما خواهد بود و شما را مجبور به انجام تمرین یا ورزش در ورزشگاه خواهدکرد.

  • پیاده روی
  • تمرینات مقاومتی بالا
  • دوچرخه سواری
  • شنا کردن
  • زومبا
  • یوگا

بسیاری از (اما نه همه) زنان مبتلا به PCOS با چاقی مبارزه می کنند. این به این دلیل است که PCOS تأثیر منفی روی بدن شما دارد و باعث افزایش وزن می شود.

یکی از دلایل اصلی این که زنان مبتلا به PCOS نمی توانند تخمک گذاری کنند وزن بالاست.مطالعات نشان داده اند که از دست دادن  وزن اضافی ممکن است تخمک گذاری را دوباره به ارمغان بیاورد. شما لازم نیست همه وزن را از دست بدهید. با توجه به

تحقیقات، از دست دادن 5 تا 10 درصد وزن فعلی شما ممکن است به اندازه کافی برای پرش شروع دوره های قاعدگی مفید باشد.

در صورت مقاومت به انسولین، مصرفداروی دیابتی متفورمین می تواند مقاومت به انسولین را درمان کند و ممکن است به کاهش وزن کمک کند.می کنند تا درک کنید، روشن نیست. با این حال، یک شیوه زندگی سالم ممکن است به درمان های باروری شما کمک

کند، و مطمئنا به شما کمک خواهد کرد تا به طور کلی بهتر احساس کنید. مانند کاهش وزن، اگر بخواهید حامله شوید، ارزش تلاش دارد.

درمان قطعی تخمدان پلی کیستیک با گیاهان دارویی

رژیم غذایی تخمدان پلی کیستیک

 

مواد غذایی زیر باید در رژیم غذایی کیست تخمدان گنجانده شود. آنها به کاهش کیست و کاهش علائم کمک می کنند.

غذاهای غنی از فیبر

غذاهای غنی از فیبر حاوی فیتوکمیکال های خاصی هستند که از جذب مجدد استروژن جلوگیری می کنند. در نهایت از عدم تعادل هورمونی در بدن جلوگیری می کند. احتمال کمتری برای کیست تخمدان وجود دارد.

غذاهای غنی از فیبر عبارتند از عدس، نخود، خیار، پرتقال و بسیاری دیگر. علاوه بر این، این غذاها باید بخش قابل توجهی از جدول رژیم غذایی کیست تخمدان را تشکیل دهند.

غذاهای غنی از امگا 3

عدم تعادل هورمونی ناشی از کیست تخمدان در بدن است. این هورمون در تعادل توسط غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 مدیریت می شود.

ماهی، آجیل و انواع دانه ها در این دسته غذایی قرار می گیرند.

غذاهای غنی از منیزیم

کیست تخمدان در بدن می تواند بسیار دردناک باشد. این درد با گنجاندن غذاهای غنی از منیزیم در رژیم غذایی کنترل می شود.

بادام هندی، بادام، موز و سبزیجات دارای برگ سبز در گروه غنی از منیزیم قرار می گیرند. از آنجایی که آنها به تسکین گرفتگی عضلات کمک می کنند، باید در جدول رژیم غذایی کیست تخمدان گنجانده شوند.

غذاهای حاوی I3C

I3C به ایندول-3-کاربینول اشاره دارد. غذاهای غنی از I3C باعث ترشح استروژن در بدن می شود. علاوه بر این، این غذاها هورمون های اضافی را برای ایجاد تعادل هورمونی حذف می کنند.

آنها شامل جوانه، کلم بروکلی، کلم و گل کلم هستند.

بدترین مواد غذایی برای کیست تخمدان

در صورت بروز کیست تخمدان باید از مصرف مواد غذایی زیر اجتناب کرد.

غذاهای غنی از قند

این دسته شامل آب میوه های فرآوری شده، کیک، شیرینی، کلوچه و سایر شیرینی ها می شود. هر کدام در قند تصفیه شده هستند و باعث عدم تعادل هورمونی می شوند. این در نهایت منجر به تشکیل کیست در تخمدان می شود.

چربی های اشباع شده

از غذاهای حاوی چربی های اشباع شده باید به هر قیمتی اجتناب کرد. این غذاها شامل محصولات لبنی مانند قیمه، کره و پنیر است. علاوه بر این، از گوشت تیره مانند گوشت بره، گوسفند، گراز و غیره نیز باید اجتناب شود.

روغن های گیاهی و غذاهای سرخ شده در آنها

روغن های گیاهی تصفیه شده سطح هورمون را مختل می کنند. علاوه بر این، غذای سرخ شده در صورت کیست تخمدان هیچ فایده ای برای بدن ندارد.

علاوه بر این، از غذاهای سرخ شده مانند سیب زمینی سرخ کرده، مرغ سرخ شده و سایر غذاهای ناسالم باید اجتناب شود.

سبزیجاتی که باید در جدول رژیم غذایی کیست تخمدان گنجانده شوند

  • سبزیجات برگ سبز
  • کلم
  • بادمجان
  • هویج
  • سیب زمینی های شیرین

میوه هایی که باید در جدول رژیم غذایی کیست تخمدان گنجانده شوند

  • پرتقال ها
  •  گواوا
  • پاپایا
  • گلابی
  • زردآلو

مجموعه ای از بایدها و نبایدها برای نمودار رژیم غذایی کیست تخمدان:

اگر از جدول رژیم غذایی کیست تخمدان پیروی می کنید، باید نکات خاصی را در نظر بگیرید. علاوه بر این، در زیر نکاتی در مورد بایدها و نبایدها در مورد کیست تخمدان ارائه شده است.

نوشته های مرتبط

Dos برای کیست تخمدان

سرکه سیب

سرکه سیب به طور طبیعی اندازه کیست های تخمدان را کاهش می دهد. بنابراین مصرف منظم آن به شما کمک می کند تا به طور طبیعی از شر کیست تخمدان خلاص شوید.

چای گیاهی

چای بابونه یک دمنوش گیاهی است. برای کمک به کیست در تخمدان شناخته شده است. علاوه بر این، اثرات تسکین دهنده آن درد را کاهش می دهد.

چای زنجبیل نیز برای کاهش التهاب مصرف می شود. دمنوش های گیاهی هیچ گونه عارضه ای ندارند و حتما باید در آن گنجانده شود.

آب لیمو

مصرف آب لیمو به کیست و تومور تخمدان کمک می کند. علاوه بر این، لیمو دارای اسید سیتریک است که آن را در این شرایط مفید می کند.

آب انار

این آبمیوه برای بهبود تغییرات هورمون های جنسی زنانه شناخته شده است. علاوه بر این، عوارض ناشی از کیست در تخمدان را نیز کاهش می دهد. بنابراین آب انار باید روزانه مصرف شود.

 

سوالات متداول (سؤالات متداول)

سوال 1:

اندازه معمول کیست تخمدان چقدر است؟

پاسخ:

اندازه متغیر است. می تواند از یک اینچ تا چهار اینچ متغیر باشد. با این حال، کیست بزرگتر از پنج سانتی متر تهدید کننده در نظر گرفته می شود.

کیست هایی با اندازه های کوچکتر معمولاً خود به خود ناپدید می شوند. از سوی دیگر، کیست های بزرگتر نیاز به مراقبت پزشکی دارند.

سوال 2:

آیا کیست تخمدان پس از درمان می تواند عود کند؟

همان کیست های تخمدان بر نمی گردند. با این حال، اگر این کار را انجام دهد، نشان می دهد که تست قبلی حل نشده است.

درمان‌های خانگی مختلف می‌تواند به خلاص شدن از شر کیست کمک کند. و در غیر این صورت، پزشک می تواند اقدامات جراحی را برای برداشتن کیست انجام دهد.

سوال 3:

اندازه معمول کیست تخمدان چقدر است؟

پاسخ:

رژیم غذایی پرچرب و کم فیبر می تواند خطر ابتلا به کیست تخمدان را افزایش دهد. رژیم های غذایی پرچرب نیز می توانند به التهاب و عدم تعادل هورمونی کمک کنند. بنابراین، شما باید از غذاهای ناسالم، غذاهای فرآوری شده و غذاهای حاوی چربی بالا اجتناب کنید.

از سوی دیگر، مصرف زیاد قند نیز می تواند به التهاب و عدم تعادل هورمونی کمک کند. می تواند خطر کیست تخمدان را بیشتر افزایش دهد. توصیه می شود مصرف غذاها و نوشیدنی های شیرین را محدود کنید.

سوال 4:

آیا کاهش وزن می تواند به کاهش خطر کیست تخمدان کمک کند؟

پاسخ:

حفظ وزن مناسب از طریق رژیم غذایی و ورزش می تواند به کاهش خطر کیست تخمدان کمک کند. اضافه وزن با کیست تخمدان و بسیاری دیگر از مشکلات سلامتی مرتبط است. اضافه وزن یا چاقی می تواند خطر ایجاد کیست تخمدان و سایر مشکلات سلامتی را افزایش دهد. بنابراین، وزن به کاهش خطر کیست تخمدان کمک می کند.

درمان خانگی تخمدان پلی کیستیک نی نی سایت

 

آنچه می خورید ممکن است بر رشد کیست تأثیر بگذارد. به جای مصرف کربوهیدرات های فرآوری شده، سعی کنید از غذاهایی استفاده کنید که به مدیریت وزن و مقاومت به انسولین کمک می کنند

برخی از غذاهایی که باید در رژیم غذایی خود لحاظ کنید عبارتند از:

1) غذاهای پر فیبر

فیتوکمیکال های موجود در وعده های غذایی با فیبر بالا مانند عدس، پرتقال، گلابی و نخود باعث کاهش جذب مجدد هورمون استروژن در بدن می شود. این به کاهش عدم تعادل هورمونی کمک می کند و احتمال ایجاد کیست تخمدان را کاهش می دهد.

2) غذاهای غنی شده با امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 به مدیریت ناهنجاری های هورمونی تولید شده توسط کیست تخمدان کمک می کند.

غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 عبارتند از:

ماهی

آجیل

دانه

3) غذاهای پروتئینی بدون چربی

پروتئین های بدون چربی مانند توفو، ماهی قزل آلا و مرغ به تعادل هورمونی کمک می کنند. علاوه بر این، خوردن پروتئین های بدون چربی می تواند به کاهش وزن کمک کند، که در صورت داشتن کیست تخمدان بسیار مهم است.

4) غذاهای با I3C بالا

I3C مخفف Indole-3-carbinol است که در سبزیجاتی مانند:

جوانه زدن

کلم

گل كلم

کلم بروکلی

مصرف منظم این سبزیجات به بدن اجازه می دهد استروژن ترشح کند و هورمون های اضافی را از بین ببرد.

5) بادام

بادام حاوی مقدار زیادی منیزیم است که ممکن است به کاهش ناراحتی کمک کند. بادام خام در هر 100 گرم حدود 270 میلی گرم منیزیم دارد.

یک مطالعه در سال 2015 همچنین نشان داد که افزایش رژیم غذایی با منیزیم می تواند به دردهای مزمن کمک کند.

اکثر مردم می توانند بادام را بدون تداخل مصرف کنند. آنها به تنهایی یا وقتی روی سالاد می پاشند یک میان وعده خوشمزه درست می کنند.

اگر به آجیل درختی حساسیت دارید، البته باید از این پیشنهاد صرف نظر کنید.

6) سایر غذاهای غنی از منیزیم

غذاهای غنی از منیزیم عبارتند از: بادام هندی، موز، آووکادو و سبزیجات برگ سبز. گنجاندن آنها در رژیم غذایی به کاهش گرفتگی کیست تخمدان کمک می کند.

7) چای بابونه

جایگزین دیگر این است که با یک فنجان چای گرم بابونه بپیچید. بابونه گیاهی است که قرن ها مورد استفاده قرار گرفته است.

دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به گرفتگی عضلات کمک کند و همچنین ممکن است به اضطراب کمک کند.

نه تنها این، بلکه بابونه ممکن است به شما کمک کند تا شب بهتر بخوابید. بهترین قسمت چیست؟ به راحتی در فروشگاه مواد غذایی محلی شما یا آنلاین قابل دسترسی است.

به سادگی آب را بجوشانید و چای کیسه ای خود را برای چند دقیقه در یک لیوان قرار دهید تا چای خریداری شده از فروشگاه دم بکشد. جعبه اکثر چای ها دستورالعمل ها را ارائه می دهد.

8) چای زنجبیل

چای زنجبیل یکی دیگر از گزینه های گیاهی برای درمان طبیعی درد و ناراحتی است. همچنین دارای اثرات ضد سرطان و آنتی اکسیدانی است.

در یک مطالعه ، زنجبیل از رشد سلول‌های سرطانی تخمدان جلوگیری کرد و محققان را به این نتیجه رساند که مصرف زنجبیل ممکن است برای درمان و پیشگیری از کیست‌های تخمدان که می‌تواند سرطانی باشد، استفاده شود.

چای زنجبیل مانند چای بابونه را می توان در قفسه های فروشگاه های مواد غذایی یا آنلاین یافت. کافی است یک کیسه را برای چند دقیقه قبل از سرو در آب داغ غوطه ور کنید. اگر طعم آن را دوست ندارید، کمی لیمو به آن اضافه کنید.

9) ریشه ماکا

ریشه ماکا گیاهی است که در آند می روید. در اوایل دهه 2000 به دلیل پتانسیل آن برای سودمندی برای زنان در دوران یائسگی مورد توجه قرار گرفت. تصور می شود این گیاه به کنترل سطح هورمون ها کمک می کند.درمان قطعی تخمدان پلی کیستیک با گیاهان دارویی

در یک مطالعه، زنان گزارش کردند که پس از مصرف آن کیفیت زندگی بالاتری داشتند. ناراحتی آنها کاهش یافت و علائمی مانند گرگرفتگی، تعریق شبانه، تپش قلب و افسردگی کاهش یافت.

آیا می توان از ریشه ماچا برای پیشگیری یا درمان کیست تخمدان استفاده کرد؟ شاید. تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. با این حال، ماکا به طور کلی برای استفاده در رژیم غذایی بی خطر در نظر گرفته می شود.

بسیاری از مردم ماکا را در اسموتی یا قهوه قرار می دهند. ماکا را می توان به صورت کپسول یا پودر خریداری کرد. دوزها متفاوت است، بنابراین دستورالعمل های روی برچسب را دنبال کنید.

باید و نباید های تخمدان پلی کیستیک

 

برای کیست تخمدان نباید

مواد غذایی زیر یک NO-NO بزرگ برای نمودار رژیم غذایی کیست تخمدان است. بنابراین، سعی کنید از آنها دوری کنید

نوشیدنی های کافئین دار

این نوشیدنی ها شامل چای، قهوه، نوشابه و نوشیدنی های سرد است. آنها بسیار کافئین دار هستند و در صورت وجود کیست تخمدان باید از مصرف آنها خودداری کرد. علاوه بر این، آنها به احتمال زیاد باعث ایجاد کیست تخمدان می شوند.

الکل

الکل یک ماده مسکر کننده است که تعادل هورمونی بدن را مختل می کند. هنگام مبارزه با کیست تخمدان باید از مصرف آن اجتناب کرد.

کربوهیدرات ها

کربوهیدرات ها باعث افزایش سطح انسولین می شوند. غذاهای حاوی کربوهیدرات دارای شاخص گلیسمی بالایی هستند. بنابراین، کیست تخمدان را تقویت می کنند. این مواد غذایی شامل سیب زمینی، ذرت، ماکارونی و غیره است و باید از مصرف آنها پرهیز

کرد.

نمودار رژیم غذایی کیست تخمدان هفت روزه

با مبارزه خود با تخمدان، کیست و مشکلات مرتبط با آن خداحافظی کنید. با پیروی از جدول رژیم غذایی کیست تخمدان هفت روزه علائم خود را کاهش دهید:درمان قطعی تخمدان پلی کیستیک با گیاهان دارویی

روز 1

صبحانه

فرنی گندم شکسته که به نام دالیا نیز شناخته می شود

روی آن را می توان با دو تا سه توت فرنگی ریز خرد شده اضافه کرد

یک فنجان هر نوع چای گیاهی یا چای سبز

ناهار

چاپاتی ساده با سبزیجات مخلوط

میوه ای مانند 100 گرم پاپایا می تواند ناهار را کامل کند

میان وعده های عصر

سالاد دال های مخلوط را با لیمو ترش در آن بپاشید

با 200 میلی لیتر آب انار

شام

چاپاتی ساده با هر سبزی که برای کیست تخمدان مفید است

این سبزیجات شامل لوبیا، گل کلم، کلم بروکلی، نخود، کاهو، کلم پیچ، سبزی طوقی و غیره است.درمان قطعی تخمدان پلی کیستیک با گیاهان دارویی

روز 2

صبحانه

غلات بلغور جو دوسر ساخته شده در شیر کم چرب

به دنبال آن یک لیوان آب آمله می آید

ناهار

چاپاتی ساده با جوانه های ریخته شده در روغن زیتون

به دنبال مصرف یک پرتقال یا نارنگی است

میان وعده عصرانه

سوپ سبزیجات مخلوط

شام

راگی چاپاتی با هر دال

این با یک کاسه کوچک سالاد با حداقل نمک همراه است

روز 3

صبحانه

سمولینا گیاهی به شکل آپما

همراه با یک لیوان آب نارگیل است

ناهار

ناگت های نوتری را می توان با دو تا سه چاپاتیس ساده مصرف کرد

یک عدد موز متوسط

میان وعده عصرانه

یک کاسه بزرگ اسنک برنج

مقداری ماست کم چرب

شام

ماهی کبابی با کرفس و گشنیز

همراه با نان قهوه ای مصرف می شود

مقداری چای گیاهی قبل از خواب

روز 4

صبحانه

یک کاسه بزرگ Veg poha با مقداری نمک

این غذا با یک لیوان شیر کم چرب مصرف می شود

ناهار

سیب زمینی شیرین پخته شده با نمک، پونه کوهی و فلفل چیلی چاشنی شده است :درمان قطعی تخمدان پلی کیستیک با گیاهان دارویی

با دو تکه نان ساده یا روتی ساده مصرف می شود

میان وعده عصرانه

دانه کتان بوداده

دانه کدو تنبل

کشمش

شام

یک فنجان دانه سویا پخته شده با سه چاپاتیس

حدود 100 گرم توت فرنگی

  • روز پنجم

صبحانه

ورمیشل که به نام سویان نیز شناخته می شود که در شیر کم چرب پخته می شود :درمان قطعی تخمدان پلی کیستیک با گیاهان دارویی

یک لیوان آب آلوئه ورا

ناهار

کلم بروکلی خوب پخته شده با یک چاپاتی

هر دال با یک فنجان برنج قهوه ای

میان وعده های عصر

سفیده تخم مرغ دو تا سه عدد

می توان آن را با مقداری پونه کوهی و نمک چاشنی کرد

شام

لیدی فینگر یا بامیه پخته شده در روغن سویا

دو راگی روتیس به آن اضافه کنید

این بشقاب را می توان با افزودن دو فنجان لوبیا سبز آب پز کامل کرد

  • روز ششم

صبحانه

یک فنجان جو در مقدار متوسط ​​آب جوشانده شده است

1 فنجان شیر کم چرب به آن اضافه کنید

در صورت لزوم می توان روی آن را با زغال اخته اضافه کرد

ناهار

یکی از کاسه رجما یا هر دال

با برنج قهوه ای خوب پخته شده مصرف شود

مقداری برگ کرفس ناهار را کامل می کند

میان وعده عصرانه

چیپس موز

شش تکه مقداری بادام خیس خورده

یک لیوان آب نارگیل

شام

یک فنجان کاهو خرد شده، کرفس با مقداری آب لیمو در آن فشرده شده است. نمک به طعم اضافه می شود.

این را می توان با 100 میلی لیتر شیر سویا یا شیر بادام مصرف کرد:درمان قطعی تخمدان پلی کیستیک با گیاهان دارویی

  • روز هفتم

صبحانه

یک سالاد میوه از سیب، گلابی و پرتقال

این با 150 میلی لیتر آب آلوئه ورا همراه است

ناهار

مرغ آب پز با دو برش یا نان قهوه ای سبوس دار

با مقداری آب انار مصرف می شود

میان وعده عصرانه

دو فنجان تکه های مغزی پخته شده با نمک، فلفل، پونه کوهی و مقداری فلفل

شام

یک سالاد تقریباً 2.5 اونس مرغ آب پز با یک فنجان کاهو، چهار برش خیار و نصف فنجان لوبیا سیاه

شام را می توان با زردآلوی متوسط ​​کامل کرد

خط پایین :درمان قطعی تخمدان پلی کیستیک با گیاهان دارویی

اقدامات مختلف در خانه می تواند به شما در رفع علائم کیست تخمدان کمک کند. علاوه بر این، با کمک یک نمودار رژیم غذایی کیست تخمدان مناسب، می توان علائم را کنترل کرد. اندازه آنها را می توان کاهش داد و علائم را کاهش داد.

شانس زیادی وجود دارد که کیست تخمدان را فقط با تمرکز بر روی نمودار رژیم غذایی کیست تخمدان از بین ببرید.

علاوه بر این، در صورت تجربه هر گونه علائم نگران کننده یا گرفتگی غیرقابل تحمل، توصیه می شود با پزشک مشورت کنید.درمان قطعی تخمدان پلی کیستیک با گیاهان دارویی

زنان 909 همراه شما در سلامت و زیبایی

instagram banner
1 دیدگاه
  1. طاهره می گوید

    به نظر من کوتاه ترین راه درمان کیست تخمدان ساپوژکس هست. خودم استفاده کردم و به چند نفر دیگه هم توصیه کردم جواب گرفتند.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.