برای رشد مو چه میوه قرصی بخوریم ؟(20)

رشد مو چه میوه قرصی بخوریم : بجای استفاده از محصولات فرآوری شده ، با خوردن این غذاهای سالم ، موهای خود را از داخل و خارج تغذیه کنید.

یک رژیم غذایی مبتنی بر گیاه ، تمام مواد مغذی ناخن ها ، موها و پوست شما را که برای رسیدن به بهترین حالتشاننیاز دارند  فراهم می کند.

با این حال ، برخی غذاها حاوی خواص غذایی بیشتری هستند که از رشد و سلامت کلی  آنها در مقایسه با سایر موارد حمایت می کند. در اینجا پنج مورد از بهترین ها هستند که  برخی از اصلی ترین اجزای تغذیه ای را پیشنهاد می کنند که سریعا ناخن ها مو و پوست شگفت انگیزی را فراهم میکنند.

چندین عامل عمده وجود دارد که موهای شما را تحت تأثیر قرار می دهد – ژنتیک ، سن ، هورمون ها ، کمبود مواد مغذی و موارد دیگر. 

اما آنچه می خورید یکی از معدود کارهایی است که می توانید برای کنترل ظاهر مو انجام دهید. 

از این گذشته ، اگر شما مستعد موهای نازک و نرم هستید ، مایل نیستید که با مصرف غذاهای اشتباه آن را بدتر کنید؟  در اینجاست که انتخاب غذاهای سالم مناسب برای رشد مو به وجود می آید.

قبل از آنکه یک سال دیگر هزینه کنید و مبلغی از پول نقد را برای درمان های حرفه ای یا محصولات اختصاص دهید ، این موضوع را در نظر بگیرید. اگرچه ضخامت و استحکام موهای شما تا حد زیادی ارثی است ، اما غذاهایی که می خورید (یا به اندازه کافی دریافت نمی کنید) می توانند وضعیت موهای شما را  تأثیر بگذارد.

رشد مو چه میوه قرصی بخوریم

ما در مورد گیاهان طبیعی برای رشد مو صحبت می کنیم ، که در انواع فرمول ها از روغن پوست سر تا قرص های روزانه وجود دارد.

مطمئناً این یک ایده اغوا کننده است ، اما همه گیاهان مساوی نیستند  و به همین ترتیب ، تمام تأثیراتی که بر روی موهای شما می گذارند برابر نیست – یا قانونی است. ما با کری یاتس ، متخصص مغز و اعصاب و بنیانگذار Color Collective و ویلیام گائونیتس ، WTS ، متخصص تریکولوژی معتبر و بنیانگذار پیشرفته تریکولوژی ، حدود پنج گیاه طبیعی که معمولاً برای رشد مو استفاده می شوند ، صحبت کردیم. در ادامه سخنان آنها را بخوانید.

چندین ماده مغذی وجود دارد که رشد مو را تشویق می کنند:

  • بیوتین : ویتامین B که ممکن است به رشد و تقویت مو کمک کند
  • ویتامین D : این می تواند به تحریک فولیکول های مو که خفته شده اند کمک کند
  • ویتامین E : این فعالیت آنتی اکسیدانی قوی به کاهش استرس اکسیداتیو در پوست سر کمک می کند ، که به دلیل آلوپسی همراه است
  • آهن : فقر آهن به ریزش مو مرتبط بوده است
  • ویتامین C : جذب آهن بدن را آسانتر می کند
  • اسیدهای چرب امگا 3 : اثرات ضد التهابی آنها می تواند با هر التهابی که باعث ریزش مو شود ، مقابله کند

بهترین غذاها برای رشد مو چیست؟

با خوردن غذاهای سرشار از مواد مغذی که از نظر علمی ثابت شده اند به موهای شما کمک می کنند – و اجتناب از مواردی که فقط به آنها آسیب می رساند – می توانید بر ضخامت مو ، رشد یا ریختن آن ،  براقیت و حتی احتمال خاکستری آن تأثیر بگذارید .

لیست زیر را با مواردی که معمولاً در انبار غذا دارید ، مقایسه کنید و از آن برای اطلاع از سفر بعدی خرید مواد غذایی خود استفاده کنید.

اینها 26 تا از بهترین غذا برای رشد مو هستند. رشد مو چه میوه قرصی بخوریم

بهترین قرص برای رشد ناخن و مو

آهن، بیوتین و اسیدهای چرب امگا 3 می توانند به رشته های موی شما غذا برسانند.رژیم غذایی برای ناخن مو پوست

شما آنقدر موهای سالم می خواهید که بدرخشد. بله، با کمک برخی ویتامین ها برای رشد مو مانند ویتامین A و بیوتین و اسیدهای چرب امگا 3.

از آسیب های رنگی و حرارتی گرفته تا مشکلات پیری و سلامتی، دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید رشد موهای خود را افزایش دهید.

یک رژیم غذایی متعادل اولین کلید برای ژاکت های درجه یک است. اما ممکن است هنوز برای شروع ترمیم مو به کمک بیشتری نیاز داشته باشید.

«پزشک مراقبت های اولیه یا متخصص پوست می تواند به شما کمک کند تا با خیال راحت تعیین کنید کدام شامپوها و مکمل های رشد مو مناسب ترین هستند.

1. مولتی ویتامینیک

مولتی ویتامین می تواند به پر کردن شکاف تغذیه شما کمک کند. دکتر خترپال یکی با ویتامین های B، روی و حداقل 2000 واحد بین المللی ویتامین D را توصیه می کند.

هر دو ویتامین B و روی در سلامت فولیکول های مو نقش دارند و ویتامین های B به ایجاد گلبول های قرمز خون کمک می کنند. و ویتامین D ممکن است به ایجاد موارد جدید کمک کند.

شما می‌توانید ویتامین‌های B را در غذاهایی مانند غذاهای دریایی، غلات کامل و سبزیجات با برگ‌های تیره پیدا کنید. در مورد روی، این ماده معدنی در غذاهایی مانند گوشت گاو، عدس، صدف و اسفناج وجود دارد.

و اگر ماهی چرب، قارچ و آب میوه های غنی شده، شیر و غلات بخورید، دوز طبیعی ویتامین D دریافت خواهید کرد.

2. ویتامین A

سریعترین رشد در بدن شما کدام بافت است؟ شما آن را حدس زدید – موهای شما. و ویتامین A برای رشد سلول های شما ضروری است، که به نوبه خود به رشد موهای شما کمک می کند.

غدد پوست شما نیز از ویتامین A بهره می برند و از آن برای تولید سبوم استفاده می کنند. سبوم (روغن) پوست سر شما را مرطوب نگه می دارد و مو را سالم نگه می دارد.

اما در مصرف ویتامین A زیاده روی نکنید، زیرا مصرف بیش از حد آن می تواند باعث ریزش مو شود.

مقدار توصیه شده رژیم غذایی (RDA) ویتامین A برای زنان 700 میکروگرم و برای مردان 900 میکروگرم است.

همچنین می توانید ویتامین A را به طور طبیعی در غذاهایی مانند شیر، تخم مرغ، ماست، سیب زمینی شیرین، هویج، اسفناج، کدو تنبل و کلم پیچ پیدا کنید.

3. ویتامین C

اما وقتی نوبت به موهای شما می‌رسد، به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند که می‌توانند موهای شما را پیر کنند و هر گونه رشدی را مسدود کنند.

و ویتامین C در ساخت کلاژن حیاتی است. از این پروتئین برای ساخت کراتین استفاده می شود – پروتئینی که بیشتر مو از آن ساخته شده است.

و اگر توت فرنگی، فلفل یا مرکبات بخورید، دوز طبیعی ویتامین C دریافت خواهید کرد.

4. آهن

آهن توسط گلبول های قرمز برای حمل اکسیژن استفاده می شود. اما آهن برای رشد و سلامت مو نیز مهم است.

کمبود آهن همچنین منجر به کم خونی می شود که می تواند باعث ریزش مو شود.

دکتر خترپال توصیه می کند: «اگر کمتر از دو یا سه بار در هفته گوشت قرمز می خورید، از مکمل آهن استفاده کنید.

غذاهای حاوی آهن عبارتند از: گوشت قرمز، سبزیجات با برگ های تیره و حبوبات مانند عدس، توفو و لوبیا.

5. اسیدهای چرب امگا 3

امگا 3 به طور طبیعی در غذاهایی مانند صدف و بذر کتان وجود دارد، اما می توانید آن را در مکمل هایی مانند روغن ماهی نیز پیدا کنید.

برای سلامت سلول ها حیاتی است و تصور می شود که پوست سر و موهای شما را سالم تر می کند.

6. بیوتین

مصرف بیوتین برای رشد مو ممکن است همان چیزی باشد که آرایشگر دستور داده است. و از آنجایی که این ویتامین B محلول در آب است، هر مقدار اضافی از طریق ادرار از بدن شما خارج می شود.

غذاهایی که سلولهای ما را ملتهب می کنند و باعث خراب شدن آنها می شوند ، کلاژن ، کراتین و الاستین را که پوست لطیف ، موهای قوی و ابریشمی و ناخن هایی قوی با رشد سریع را فراهم می کنند ، از هم جدا می کنند.

کار بیش از حد ظرفیت ، استرس و رژیم غذایی ضعیف همگی باعث  پوست ضعیف  ، موهای خشک و شکننده و ناخن های شکننده می شوند که به نظر نمی رسد هرگز رشد کنند.

یکی از نادرترین چیزها در مورد رژیم غذایی سالم ، ناخن ها ، موها و پوست شما هستند که اغلب اولین چیزهایی است که هنگام بهبود رژیم غذایی شما تغییرات خوبی  می کنند.

1

کره بادام

کره بادام حاوی طیف گسترده ای از مواد مغذی از جمله پروتئین ، چربی های سالم و ویتامین های خاصی است که همگی با سلامت مو ارتباط دارند. 

2

نارنگی

 میزان ویتامین C آنها جذب آهن را برای بدن شما آسانتر می کند ، که در غذاهایی مانند گوشت قرمز و اسفناج یافت می شود.  ویتامین C فقط به بدن شما کمک می کند که آهن بیشتری را جذب کند.

3

ماهی سالمون

سالمون منبع بسیار خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 است که دارای چندین فواید سلامتی است.

“امگا 3 ضد التهابی هستند. . برخی منابع عالی دیگر امگا 3 شامل گردو ، دانه چیا و دانه کتان است.

امگا 3 علاوه بر کمک به شما در سالم ماندن و عاری از بیماری ، باعث رشد مو و حفظ براق و پر رنگ بودن مو می شود.  ماهی قزل آلا یکی از مواد غذایی است که به بدن کمک می کند تا انسولین را با موفقیت بیشتری انجام دهد.

4

اسفناج

نوشته های مرتبط

اسفناج حاوی انواع مواد مغذی و مواد معدنی است که می تواند به موهای شما و همچنین سلامتی کلی شما کمک کند.

علاوه بر داشتن آهن و منیزیم زیاد ، اسفناج می تواند به موهای شما نیز کمک کند که سبوم تولید کنند.

5

تخم مرغ

تخم مرغ ها حاوی 10 میلی گرم ویتامین B به نام بیوتین هستند که ممکن است به رشد و تقویت موها کمک کند. منابع خوب دیگر بیوتین شامل بادام ، آووکادو و ماهی سالمون است.

6

ماست یونانی

ماست یونانی حاوی ویتامین B5 (معروف به اسید پانتوتنیک) است و ویتامین های گروه B می توانند در حفظ سلامت پوست و مو به شما کمک کنند .

7

جو دوسر

 غنی از آهن ، فیبر ، روی ، اسیدهای چرب امگا 3 و اسیدهای چرب اشباع نشده (PUFAs) هستند که باعث تحریک رشد مو می شوند و باعث ضخیم و سالم شدن آن می شوند.

8

عدس

عدس سرشار از اسید فولیک است ، که می تواند به بدن شما در ساخت گلبول های قرمز کمک کند .  گلبول های قرمز خون اکسیژن را به اعضای بدن شما ، از جمله پوست و پوست سر شما منتقل می کنند.

9

صدف خوراکی

اگر متوجه شدید که موهای شما نازک یا ریزش کامل دارند ، می تواند به این دلیل باشد که به اندازه کافی روی در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنید. خوشبختانه ، تحقیقات نشان داده است که ریزش مو در رابطه با کمبود روی به سادگی با خوردن بیشتر مواد مغذی مهم قابل برگشت است. 

5 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن برای القای رشد مو در بیماران مبتلا به آلوپسی کافی ست.

10

کبد

همانطور که اشاره کردیم ، کمبود آهن می تواند به ریزش مو منجر شود ،. آهن در اسفناج (و سایر سبزیجات دارای برگهای تیره) ، سویا ، عدس ، غلات غنی شده و ماکارونی فراوان است. کبد ممکن است بسیار کمتر اشتها آور به نظر برسد ، گوشتهای ارگان مانند کبد به وفور آهن دارند.

11

بلوبری

زغال اخته سرشار از آنتی اکسیدان ها از جمله ویتامین B و پروتئینتوآنسیانین ها است.

12

جو

مانند کره بادام ، جو سرشار از ویتامین E است و می تواند به رشد مو کمک کند ، بنابراین اگر می خواهید غذاهای بیشتری را برای رشد مو به رژیم غذایی خود اضافه کنید ، خوردن غذاهای سرشار از این ماده مغذی همیشه ایده خوبی است.

13

گردو

کمبود اسیدهای چرب ضروری اشباع نشده اشباع اسید لینولئیک (یک اسید چرب امگا 6) و اسید آلفا لینولنیک (یک اسید چرب امگا 3) می تواند باعث از بین رفتن موها شود مو و ابروهای پوست سر ، و همچنین روشن شدن مو. برای جلوگیری از بروز هر یک از این اتفاقات برای شما یا موهایتان ، غذاهای پر از اسیدهای لینولنیک و آلفا لینولنیک مانند گردو را بخورید.

14

هویج

ویتامین A ، بتاکاروتن در برابر موهای خشک و کسل کننده محافظت می کند و غدد موجود در پوست سر شما را تحریک می کند تا یک مایع روغنی به نام سبوم ایجاد کند. 

 میوه ها و سبزیجات به رنگ نارنجی بهترین شرط بندی شما هستند: سیب زمینی شیرین ، کدو تنبل ، طالبی و انبه.

15

قارچهای شیتاکه

مس برای استحکام فیبر کراتین ضروری است  . یک فنجان قارچ پودر shititake حاوی 1299 میکروگرم ماده معدنی است که 145 درصد از RDA شما است. جلبک دریایی و دانه کنجد نیز منابع خوبی هستند.

16

نخود

نخودها از نظر فولات زیاد هستند ، همانطور که در مورد عدس به آنها اشاره کردیم ، به عملکرد سلولهای قرمز خون بدن کمک می کند.

17

آجیل و مغزیجات

آجیل ها و مغزیجات حاوی انواع مواد مغذی هستند که می توانند رشد مو را تقویت کنند.

انواع آجیل ها حاوی مقادیر بالای ویتامین های گروه B، روی و اسید های چرب ضروری هستند که کمبود هر کدام از آن ها باعث ریزش مو می شود.

18

دانه چیا

دانه چیا حاوی مقادیر بالای اسید های چرب امگا 3، فیبر، پروتئین و آنتی اکسیدان هاست که به سلامت مو ها کمک کرده و باعث تقویت و افزایش رشد آن ها می شوند.

19

منابع غذایی ویتامین D

برخی تحقیقات نشان می دهند که ویتامین D ممکن است به بهبود رشد مو کمک کند.

از مهم ترین منابع غذایی حاوی ویتامین D می توان به غلات صبحانه، آب پرتقال، شیر سویا و قارچ اشاره کرد.

20

آب

مهم‌ترین ماده مورد نیاز بدن آب است. وقتی تشنه هستید فقط دهان‌تان نیست كه خشك شده، بلكه ‌موهاي‌تان نیز بی‌آب است. بی‌آبی مزمن موجب خشكی پوست و پوسته، پوسته‌شدن كف سر می‌شود.

متاسفانه حمام طولانی مدت، كمكی به این موضوع نمی‌كند، شما باید از درون این تشنگی را بر طرف كنید. پس آب بنوشید، يعني روزی 8 لیوان آب بنوشید. رشد مو چه میوه قرصی بخوریم

مولتی ویتامین برای رشد ناخن

زینک پیریتیون

زینک پیریتیون ماده فعال در برخی از شامپوهای ضد شوره بدون نسخه است. و این شامپوها یک مزیت پنهان دارند.

«آنها نشان داده‌اند که مو نیز رشد می‌کنند. این به این دلیل است که همه ما مقداری مخمر داریم که روی پوست سر زندگی می کند. اگر آن مخمر بیش از حد رشد کند، التهاب میکروسکوپی باعث ریزش موهای ما می شود. شما می توانید از این شامپوهای رشد مو برای بهبود سلامت پوست سر و مو استفاده کنید، حتی اگر شوره یا پوسته پوسته شدن ندارید.

ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل (Rogaine®) فوم یا محلولی است که مستقیماً روی پوست سر خود قرار می دهید. در حالی که می تواند یک روش موثر برای رشد مجدد موهای سر شما باشد، ممکن است کمی بیش از حد خوب عمل کند.

برای تقویت ناخن چه روغن هایی مفید است

مانیکور روغنی  – یک درمان زیبایی که بازسازی، تقویت و مراقبت شدید از ناخن را ارائه می دهد. با استفاده از روغن های طبیعی با مسائل مختلف مربوط به ناخن و کوتیکول مقابله می کند. این را می توان در خانه و همچنین در برخی از سالن های زیبایی از جمله مناطق ویژه SPA انجام داد.

وقت آن رسیده است که به فواید مانیکور روغنی نگاهی دقیق بیندازیم. به نظر می رسد که درمان ناخن با روغن های طبیعی نتایج مطلوب بسیاری را به همراه دارد، البته به شرطی که درمان به طور منظم انجام شود. به طور خلاصه، روغن های طبیعی تضمین می کنند:

  • تقویت صفحه ناخن
  • پیشگیری از شکافتن ناخن
  • تسریع رشد ناخن
  • بازسازی فشرده
  • کاهش تغییر رنگ
  • ناخن های سفت تر
  • صافی و درخشش طبیعی
  • کوتیکول های نرم و سالم
instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.