15 طرز تهیه غذای | خوشمزه | فوری | شام

طرز تهیه غذای خوشمزه فوری شام : وعده های غذایی ساده و آسان که در عرض 30 دقیقه و یا کمتر آماده می شوند

از آنجا که چند ماه اخیر نان پزی وغذا پزی  را مد نظر قرار داده ایم ،  لذا در حال حاضر و در فصل تابستان (  و لذا با شرایط فعلی پاندمی ) تمایل به صرف زمان کمتر در آشپزخانه داریم .

لذا 50 دستور تهیه ی غذای فوری را که در عرض 30 دقیقه و یا حتی کمتر قادر به تهیه ی غذای خوشمزه می باشد، را ارائه می دهیم . 

اگر خستگی و دلزدگی از اشپزی را تجربه کرده اید و یا فکر می کنید زمان بیشتری را برای آشپزی نیاز دارید،  لذا این  دستور های غذایی می تواند  در زمانی  کوتاه یک وعده ی غذایی سالم، خانگی  را در اختیار شما قرار دهد ، که در این صورت دیگر آشپزی برای شما یک چالش نخواهد بود.

طرز تهیه غذای خوشمزه فوری شام

1. ماهی قزل آلای آغشته به فلفل شیرین

 در مقایسه با دیگر ماهی  ها ، ماهی قزل آلا وقت بیشتری را برای پخت نیاز دارد ، اما برای پخت سریع  فر را گرم کرده  و می توانید آن را در محلولی از ادویه و فلفل شیرین  مزه دار کرده و آن را بپزید .  بسته به حجم و ضخامت ماهی قزل آلا،  شما می توانید  آن را  در زیر 25 دقیقه اماده کرده و صرف کنید.

2. گربه ماهی  جنوبی با ذرت  به همراه آب گوجه فرنگی

یکی از سریعترین راه ها  برای تهیه ی یک شام ساده و سالم   استفاده از فیله های ماهی می باشد .  مهم نیست کدام روش را برای پخت فیله استفاده می کنید،  مهم این است که فیله ی ماهی در عرض چند دقیقه پخته می شود.  در این دستور کل زمان پخت 8 دقیقه می باشد.

حتی اگر زمان بیشتری  را نیز بواسطه ی گرم کردن بخار پز به آن اضافه کنید، باز   هم یک وعده ی غذایی سالم و سریع و خانگی را  تهیه خواهید کرد  که در کمتر از 30 دقیقه روی میز شام قرار خواهد گرفت .

3. استیک گریل شده  با کره  و شراب قرمز

فقط 15 دقیقه ؟ حالا طرز تهیه ی استیک را در نظر بگیرید .  استیک اسکیرت زمانی کمتر از پخت  فیله و یا سرلئون را  به خود اختصاص می دهد، هر چند  این زمان بستگی به ضخامت استیک برش داده شده دارد .  از آنجا که نحوه ی حرارت دهی به گوشت همانند یک روش جادویی در پخت آن تاثیر دارد،.

  لذا شما می توانید از قبل کره ی شراب قرمز را  آماده کرده  ویا به صورت تازه  و یا   از طریق  حلقه حلقه کردن آن  از قبل ، بگذارید ذوب  شده و آن را روی استیک بمالید و صرف کنید .

4. استیک و تخم مرغ به همراه سس چیمچوری

ما سس چیمچوری  را به عنوان یکی از خوشمزه ترین و مفید ترین سس های گیاهی معرفی می کنیم،  نه تنها به این علت  که بسیار معطر و خوشمزه می باشد ، بلکه  به این علت که تهیه ی آن نیز بسیار آسان می باشد . 

زمانی  که مقداری از آن را در دست می گیرید، شما می توانید از  از طعم استیک و تخم مرغ  در شام حسابی لذت ببرید .  از زمان شروع کردن اجاق  تا زمان تهیه این دستور  به طور دقیق  25 دقیقه تا اتمام کار طول می کشد.

طرز تهیه غذای خوشمزه فوری شام

5. ساندویچ جوجه ی گریل  شده با سس چیمچوری

اگر از سیستم تهیه ی سس چیمچوری  زیر ده دقیقه واقعا لذت می برید،  ساندویچ جوجه ی گریل شده را  نیز به این سیستم خود اضافه کنید .

  این غذا بسیار خوشمزه  می باشد زیرا از تکه های بدون استخوان جوجه  تهیه شده و بهترین  گزینه در کنار آن فلفل های قرمز  سرخ  شده می باشند که طعم فوق العاده  ای به آن می بخشند.

6. خوراک حلزون با سس چیمچوری

داریم از غذایی صحبت می کنیم که در عرض چند دقیقه روی میز شام آماده است . زمانی که از خوراک حلزون به همراه یک قاش سس چیمچوری استفاده می کنید،  شما  در پنج  دقیقه شام خود را آماده می کنید .

بدون شوخی ، پنج دقیقه زمان برای تهیه ی سس چیمچوری نیاز دارید، اجاق را روشن کنید، بگذارید خوراک حلزون به حد کافی اب خود را جذب کند و سپس خانواده را سر میز شام دعوت کنید ، به همین راحتی .! تا وقتی خانواده سر میز برسند  شام شما روی اجاق آماده شده است.

7. خوراک حلزون برشته  با لوبیا و اسفناج

خوراک حلزون به همراه سس چیمچوری و یا بدون آن ، بدون تردید  یکی  از بهترین صبحانه ها  و سریع ترین گزینه ها برای شام می باشد .  در این ورژن ،  شما می  توانید  با افزودن لوبیای سفید کنسروی به آن و اسفناج ترد و تازه ، غذایی خوشمزه را  در زمانی  کمتر از 20 دقیقه تهیه کنید .

نوشته های مرتبط

8.  ساندویچ  Ultimate Club با سوپر مایو

برای زمان هایی از جمله تابستان های  داغ ،  یعنی زمانی کهغذای سرد بهترین گزینه می تواند باشد،  ساندویچ سه لایه ی کلاب گزینه ی بسیار   مناسبی  می باشد که  با مایو سیر – و دی جون طعم دار  شده است . اگر احساس می کنید با سس چیمچوری هم طعم بهتری  خواهد گرفت ،اشتباه نکرده اید.

با توجه به اینکه سس چیمچوری در اینجا به عنوان قهرمان آشپزخانه  شناخته شده است،  لذا در صورت   مخلوط شدن با جعفری، که یکی از مفید ترین سبزیجات می باشد، طعم  فوق العاده ای را به خود خواهد گرفت.

9. سالاد جوجه ی چینی

 روش دیگر  برای  کوتاه  تر کردن زمان تهیه ی شام  در هفته  استفاده از جوجه ی نیم پخت از قبل  می باشد،  که از جمله می توان به جوجه ی کباب آماده ی Costco اشاره کرد. این سالاد آسیایی  از طریق یکی از  سرآشپز های پر طرفدار  استرالیایی  ، در Wolfgang به دست ما رسیده است که بدون شک  یکی از بهترین گزینه ها ی جایگزین برای سالاد های خانگی می باشد .

یک برند مانند Annie . در نتیجه حتی با افزودن اندک کلم به آن و تکه های جوجه به آن این دستور تهیه ی غذا به طور کلی 15 دقیقه روی هم طول  می کشد.

10. جوجه ، کلم ، و سالاد لوبیای سفید

این نیز دستور دیگری است که  با جوجه ی نیم پخت از قبل آماده تهیه می شود.  فقط مواد را به یکدیگر  اضافه می کنیم ، و زمان مورد نیاز فقط شامل تهیه ی افشانه ی  لیموی خانگی  بوده و در عرض 20 دقیقه غذا آماده خواهد بود. طرز تهیه غذای خوشمزه فوری شام

طرز تهیه غذای خوشمزه فوری شام

11. سالاد جوجه ی  کینوآی مکزیک

 در این شام تهیه شده  از جوجه ی کبابی آماده ، شما می توانید  با استفاده از کینوآ ی از پیش پخته  شده  استفاده کنید، حتی زمان کافی برای پخت آن را  نیز روی بخار دارید،  ولی با این حال غذای شما در عرض 30 دقیقه آماده  خواهد بود.  اما اگر کینوا آماده داشته  باشید  این زمان کوتاه تر نیز می شود، هر چند در زمان پخت کینوا فرصت کافی برای تهیه ی مخلفات  سالاد دارید.

12. هات داگ مکزیکی

 وقتی بین انتخاب هات داگ و یا برگر شک دارید،  اولین  سوالی که  باید از خودتان بپرسید این است که  « چقد زمان  برای تهیه ی آن لازم است ؟»

مطمئنا برگر ها  سریع تر آماده می شوند، اما  نه به سرعت آماده شدن هات داگ  که به عنوان منبع پروتئینی بسیار قوی  بسته به برندی که انتخاب می کنید، در نظر گرفته می شود(که برند آن بسیار مهم می باشد)اغلب هات داگ ها از مستقیما از یخچال  به گریل منتقل شده و بعد از پنج دقیقه در بشقاب غذای شما قرار می گیرند. 

معمولا برای سس آن نیز  می توانیداز سس هایی به سبک مکزیکی  استفاده  کنید که تهیه ی  این سس  هم بیش از چند دقیقه وقت شما را نمی گیرد .

13. خوراک جوجه و لوبیای سفید فوری و بخار پز

اگر تا حالا تجربه ی یک غذای فوری بخار پز را نداشته اید، پس منتظر چه هستید ؟

 از آنجا که غذاهای بخر پز نیاز به مدت زمان پخت بیشتری دارند، اما شما می توانید این غذا را در کمترین زمان ممکن  تهیه کنیدبه جای اینکه ساعت ها زمان را صرف بخار پز کردن غذا کنید .

طرز تهیه غذای خوشمزه فوری شام

14. دال عدس خوزستانی


دال عدس خوزستانی یک نوع خورشت خوشمزه و مرسوم در جنوب است که در تهیه آن علاوه بر دال عدس از سیر، پیاز، و سیب زمینی هم استفاده می‌شود. این غذا اصولا دارای طعم تندی است، ولی افراد، بسته به ذائقه خود می‌توانند از فلفل کمتری در طبخ آن استفاده کنند.

دال عدس یک غذای سریع و ساده بوده که در شهر‌های مختلف ایران به سبک‌های متنوعی طبخ می‌شود و می‌تواند یک غذای کاملا گیاهی باشد یا در طبخ آن از گوشت استفاده کرد.

15. کوکو سبزی


اگر سبزی کوکو را آماده در فریزر داشته باشید، این غذا نوعی غذای سریع است که از ترکیب سبزی و تخم مرغ درست می‌شود. کوکو سبزی را می‌توان به صورت ساندویچ با خیار شور و گوجه فرنگی به عنوان غذا برای بیرون بردن مورد استفاده قرار داد و یا با پلو به عنوان نهار یا شامی خوشمزه سرو کرد.

( کمتر از 20 دقیقه  پخت غذا طول خواهد کشید )و همین زمان پخت کم دلیل اصلی برای ارائه ی دستور غذایی  جوجه ی سفید  فلفلی  می باشد که به طور کلی 30 دقیقه و یا کمتر از آن زمان می گیرد. طرز تهیه غذای خوشمزه فوری شام

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.