چه کارهایی باعث سقط جنین میشود

خوردن چه غذاهای باعث سقط سریع جنین میشود :

برخی از شرایط سلامتی ممکن است خطر سقط جنین را افزایش دهند. درمان این شرایط قبل و در طول بارداری گاهی می تواند به جلوگیری از سقط جنین و سقط های مکرر کمک کند. اگر هر یک از این شرایط بهداشتی را دارید، قبل از بارداری یا به محض اینکه

متوجه شدید باردار هستید، به پزشک خود اطلاع دهید:

غذاهای باعث سقط جنین :سفر مادری با بارداری آغاز می شود. داشتن یک رژیم غذایی متعادل و مغذی با میوه و سبزیجات بسیار حائز اهمیت است. با این حال ، غذاهای خاصی مانند پاپایا ، آناناس ، خرچنگ ، ​​تخم مرغ ، ماهی غنی از جیوه و غیره نباید مصرف

شود.غذاهای باعث سقط جنین

علت سقط جنین

اختلالات خود ایمنی. این شرایط زمانی اتفاق می افتد که بدن به اشتباه به بافت سالم خود حمله می کند. اختلالات خودایمنی که ممکن است خطر سقط جنین را افزایش دهد شامل سندرم آنتی فسفولیپید و لوپوس (همچنین لوپوس اریتماتوز سیستمیک یا SLE

نیز نامیده می شود). اگر سندرم آنتی فسفولیپید دارید، بدن شما آنتی بادی هایی می سازد که به چربی های خاصی که رگ های خونی را می پوشانند حمله می کنند. این گاهی اوقات می تواند باعث لخته شدن خون شود. اگر سندرم آنتی فسفولیپید دارید و

سقط‌های مکرر داشته‌اید، ممکن است پزشک به شما آسپرین با دوز پایین و دارویی به نام هپارین در دوران بارداری و چند هفته پس از زایمان بدهد تا از سقط جنین دیگر جلوگیری کند.

چاقی . این بدان معناست که شاخص توده بدنی شما (که BMI نیز نامیده می شود) 30 یا بالاتر است. BMI اندازه گیری چربی بدن بر اساس قد و وزن شما است. برای اطلاع از BMI خود، به آدرس cdc.gov/bmi بروید .

مشکلات هورمونی، مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک (همچنین PCOS نامیده می شود) و نقص فاز لوتئال . هورمون ها مواد شیمیایی ساخته شده توسط بدن هستند. پروژسترون هورمونی است که به تنظیم قاعدگی کمک می کند و بدن شما را برای بارداری

آماده می کند. نقص فاز لوتئال زمانی است که سطح پروژسترون شما در چندین دوره قاعدگی کم است. اگر نقص فاز لوتئال دارید، پزشک ممکن است درمان با پروژسترون را قبل و در طول بارداری توصیه کند تا از سقط‌های مکرر جلوگیری شود.

سوء تغذیه شدید این بدان معناست که قبل از بارداری غذا یا مواد مغذی کافی دریافت نمی کنید .

عفونت بتا استرپتوکوکی گروه B

برخی آزمایشات قبل از تولد، مانند آمنیوسنتز و نمونه برداری از پرزهای کوریونی . این آزمایشات خطر کمی برای سقط جنین دارند. اگر کودک شما در معرض خطر برخی بیماری‌های ژنتیکی مانند سندرم داون باشد، ممکن است پزشک شما آنها را توصیه کند.

آسیب به شکم، مانند افتادن یا ضربه خوردن، خطر بالایی برای سقط جنین نیست. بدن شما در هفته های اولیه بارداری به خوبی از کودک محافظت می کند.

آسیب به شکم، مانند افتادن یا ضربه خوردن یا تصادف با وسیله نقلیه موتوری، بسته به نیروی آسیب یا سقوط ممکن است خطر سقط جنین باشد. بدن شما معمولاً در هفته های اولیه بارداری به خوبی از کودک محافظت می کند. اگر این اتفاق افتاد با ارائه دهنده

خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که شما و نوزادتان آسیبی ندیده اید.

عوامل دیگری که ممکن است خطر سقط جنین را افزایش دهند عبارتند از:

داروهای خاص برخی از مطالعات نشان می دهد که داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (همچنین به نام NSAIDS) از جمله ایبوپروفن، ناپروکسن و دیکلوفناک ممکن است خطر را افزایش دهند. NSAID ها نوعی دارویی هستند که برای تسکین درد و تورم استفاده

می شود. داروی آکنه ایزوترتینوئین نیز با سقط جنین و ناهنجاری های جنینی مرتبط است.

باردار شدن با استفاده از دستگاه داخل رحمی (IUD). آی یو دی ها وسایلی هستند که برای جلوگیری از بارداری در بدن شما قرار می گیرند. در موارد نادر، افراد می توانند با استفاده از IUD باردار شوند.

فشار. هر دو زمان کوتاه و شدید استرس و استرس طولانی مدت می تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد.

وضعیت اجتماعی و اقتصادی و سایر عوامل اجتماعی تعیین کننده سلامت. نابرابری های نژادی، قومی یا مالی، در معرض خطر خشونت، بی خانمان بودن یا نداشتن غذای کافی می تواند بر سلامت شما تأثیر منفی بگذارد. این عوامل خطر ابتلا به سایر بیماری

های جدی و مزمن را افزایش می دهد که می تواند احتمال سقط جنین را افزایش دهد.

ممکن است شنیده باشید که مصرف بیش از حد کافئین در دوران بارداری می تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد. کافئین دارویی است که در غذاها، نوشیدنی ها، شکلات و برخی داروها یافت می شود. این یک محرک است، به این معنی که می تواند به بیدار

نگه داشتن شما کمک کند. تحقیقات بیشتری برای درک تأثیر کافئین بر بارداری مورد نیاز است. تا زمانی که در مورد اینکه چگونه کافئین می تواند بر بارداری تاثیر بگذارد، بیشتر بدانیم، بهتر است میزان دریافتی خود را به 200 میلی گرم در روز محدود کنید. این

چیزی است که در حدود یک فنجان قهوه 12 اونسی وجود دارد.

همچنین ممکن است شنیده باشید که داشتن رابطه جنسی یا ورزش در دوران بارداری می تواند باعث سقط جنین شود. هیچ مدرکی دال بر صحت این موضوع وجود ندارد.

چه کارهایی باعث سقط جنین میشود

 

دلیل این امر این است که این مواد غذایی می توانند باعث سقط جنین بخصوص در سه ماهه اول بارداری شوند . مراقبت و جلوگیری از غذاهای خاص در دوران بارداری برای جلوگیری از سقط جنین ضروری است .

غذاهای باعث سقط جنین

اگر در سه ماهه اول بارداری هستید ، از این میوه ها و مواد غذایی پرهیز کنید زیرا می توانند باعث سقط جنین شوند.

1. آناناس

آناناس حاوی بروملین است که دهانه رحم را نرم می کند و انقباضات زایمان زودرس را شروع می کند و در نتیجه سقط می شود. بهتر این است که اجتناب از مصرف آناناس برش و یا آب آناناس در طول مراحل اولیه بارداری است.

2. خرچنگ

اگرچه خرچنگ ها منبع غنی کلسیم هستند ، اما همچنین حاوی مقادیر زیادی کلسترول هستند. این ممکن است باعث کوچک شدن رحم شود و منجر به خونریزی داخلی و سقط جنین شود. بنابراین ، معقول است که از خوردن آن در دوران بارداری خودداری کنید.

3. دانه کنجد

زنان باردار باید در مراحل اولیه بارداری از دانه کنجد دوری کنند . دانه های کنجد وقتی به همراه عسل مصرف می شوند می توانند در اوایل بارداری مشکل ایجاد کنند. اما ، اعتقاد بر این است که دانه های کنجد سیاه هنگامی که در مراحل بعدی مصرف می شوند ، از تحویل آن سود می برند.

آب داغ

این تصور وجود دارد که آب داغ باعث کاهش پاتوزن های آب می شود.

دلایل خود داری از آب داغ در حین حاملگی

آب اغ حاوی مواد معدنی زاد است که می تواند از جفت عبو نموده و به جنین برسد.

 عفونت باعث سقط جنین:

انواع مختلفی از عفونت وجود دارد که می تواند خطر سقط جنین، به دنیا آمدن جنین مرده یا مرگ نوزادان را افزایش دهد.  همه خانم هایی که با چنین عفونت هایی دست و پنجه نرم می کنند با از دست دادن بارداری مواجه نخواهند شد.  چنین عفونت هایی جزو

علل شایع از دست دادن بارداری نیستند.  ناهنجاری های کروموزومی جزو شایع ترین علت سقط جنین محسوب می شوند.

سایر گیاهان، غذاها و مکمل ها برای سقط جنین –

1. درگیر شدن در فعالیت های سخت

اگر مشکوک به بارداری هستید، می توانید (در حال حاضر) سعی کنید فعالیت های سنگین انجام دهید. به طور خلاصه، می توانید با جدیت شروع به کار کنید. این کار به شکم یا شکم شما فشار وارد می کند و شما را از بارداری ناخواسته رها می کند.

2. آب آناناس

آب آناناس از ویتامین C و یک آنزیم پروتئاز به نام بروملین تشکیل شده است و ترکیب این دو به سقط جنین در مراحل اولیه کمک می کند. ثابت شده است که بروملین به نرم شدن پوشش داخلی دهانه رحم کمک می کند و در نهایت منجر به سقط جنین می شود.

3. دانه کنجد

یکی از توصیه‌شده‌ترین و مطمئن‌ترین درمان‌های خانگی برای سقط جنین، استفاده از کنجد با عسل است. می توانید دانه ها را یک شب خیس کنید و صبح عصاره آن را بنوشید. در غیر این صورت، می توانید یک قاشق چای خوری کنجد را هم بردارید یا سرخ کنید و با یک قاشق چای خوری عسل اضافه کنید یا بخورید.

4. قرص آسپرین

به طور کلی، قرص های آسپرین مسکن هایی هستند که خون را برای چرخه قاعدگی بهتر رقیق می کنند. اگر عادت ماهانه خود را از دست داده اید و شک دارید که باردار هستید، می توانید حداقل 4 تا 10 میز آسپرین را با آب معمولی مصرف کنید.

5. دوز سنگین ویتامین C

ویتامین C از نظر علمی برای افزایش تولید استروژن و پروژسترون شناخته شده است. استروژن به طور علمی باعث قاعدگی می شود. بنابراین، ویتامین C باعث عدم تعادل هورمونی می شود و منجر به سقط زودرس می شود.

خوردن چه غذاهای باعث سقط سریع جنین میشود

غذاهای باعث سقط جنین

غذاهای باعث سقط جنین

4- کبد حیوانات

کبد حیوانات معمولاً سالم به عنوان سرشار از ویتامین A در نظر گرفته می شوند . بنابراین ، داشتن دو بار در ماه به این اندازه مضر نیست. اما اگر در مقادیر زیادی توسط زنان باردار مصرف شود ، باعث تجمع تدریجی رتینول می شود که بر روی کودک تأثیر منفی می گذارد.خوردن چه غذاهای باعث سقط سریع جنین میشود

5. آلوئه ورا

آلوئه ورا به دلیل فواید بیشمار سلامتی آن بسیار مشهور است. مواردی از خانمهای باردار وجود داشته است که در دوران بارداری عمداً آلوئه ورا مصرف می کنند . این کار اشتباهی است که باید انجام شود زیرا آلوئه ورا شامل آنتراکینون ها ، نوعی ملین است که باعث انقباضات رحم و خونریزی لگن می شود.

این به نوبه خود منجر به سقط جنین می شود. گفته می شود ، ژل آلوئه ورا هنگام استفاده بر روی صورت در دوران بارداری ناامن نیست.

غذاهای باعث سقط جنین

6. پاپایا

پاپایاها و پاپایاهای سبز نشده دارای مؤلفه هایی هستند که به عنوان ملین عمل می کنند و باعث زایمان زودرس می شوند . دانه های پاپایا همچنین سرشار از آنزیم هایی هستند که باعث انقباض رحم می شوند و منجر به سقط می شوند.

برای سقط جنین در خانه چی بخورم؟

آب آلوورا

علی رغم خواص خوب آلوورا برای سلامتی بهتر است از مصرف آن در حاملگی خود داری کنیم و در عوض از ژل آن به صورت موضعی استفاده کنیم.

دلیل اینکه باید از آب آلوورا خودداری کنیم:

آلوورا حاوی آنتراکونولون ها می باشد که اثر ملین کنندگی دارد

این مقدار آلوورا همچنین می تواند منجر به انقباضات رحمی در حین حاملگی، خونریزی از کفل، و در نهایت زایمان زودرس یا سقط شود.

این محتوای معدنی بالا برای نوزاد آسیب زا است. برخی میوه ها می توانند منجر به انقباضات رحمی و در نتیجه سقط شوند از مصرف این میوه ها باید خودداری نمود

  • پاپایا
  • هلو
  • انار

به جز این میوه ها همچنین یک لیست از غذا ها هم وجود دارد که باید از خوردن آن ها اجتناب شود

  • خرچنگ ها و غذا های دریایی خام
  • کبد حیوانات و روغن کبد
  • ماهی های غنی از جیوه مانند تن، کوسه و ماهی شمشیری
  • گوشت های فراوری شده مانند سوسیس
  • کنجد
  • ران مرغ
  • گوشت خام
  • تخم مرغ و محصولات آن مانند مایونز، سوفل و کلوچه های حاوی تخم مرغ خام
  • سبزی نشسته
  • برخی گونه ها مانند انغوزه، قرص نعنا، دارچین و شنبلیله.

7. طبل

در دوران بارداری خانمها در هنگام مصرف طبل باید احتیاط کنند . این دارو شامل آلفا-sitosterol است که ممکن است برای بارداری مضر باشد. از آنجا که طبل غنی از آهن ، پتاسیم و ویتامین ها است ، می توان آن را به مقدار کمی میل کرد.

8- محصولات لبنی خام

غیر پاستوریزه شیر و نوعی پنیر چرب، موتزارلا، پنیر فتا، پنیر بری و انواع پنیر دارای باکتری حامل بیماری مانند لیستریا مونوسیتوژنز که می تواند به بارداری مضر است. مصرف چنین لبنیاتی می تواند منجر به  عوارض غیرضروری در دوران بارداری شود .

9. کافئین

کافئین ، هنگامی که در حد اعتدال مصرف شود ، در دوران بارداری کاملاً بی خطر است. هنوز هم توصیه می شود که زنان باردار از برخی محدودیت ها خودداری کنند ، زیرا افزایش میزان کافئین در دوران بارداری می تواند منجر به سقط جنین یا کودک کم وزن شود.

علاوه بر این ، کافئین در طبیعت از بین می رود و می تواند منجر به ریزش مایعات در بدن شود. کافئین نه تنها در قهوه بلکه در چای ، شکلات و برخی نوشیدنی های انرژی زا نیز موجود است.

10. ماهی

زنان باردار هنگام مصرف ماهی باید مراقب باشند . از انواع مختلفی که محتوای جیوه بالایی دارند مانند شاه ماهی خال مخالی ، پرتقال خشن ، مارلین ، کوسه ، ماهی کاشی ، ماهی شمشیر و ماهی تنزیل بهتر است جلوگیری کرد. مصرف زیاد جیوه می تواند بر روی سیستم مغزی و عصبی در حال رشد کودک تأثیر منفی بگذارد.

11. گیاهان دارویی

اکثر متخصصان توصیه می کنند از مصرف گیاهان دارویی در دوران بارداری استفاده کنند . گیاهان حاوی استروئیدها می توانند بر رشد کودک در دوران بارداری تأثیر منفی بگذارند.

نوشیدنی های انرژی زا

محققان می گویند مصرف این نوشیدنی ها می تواند اثرات بدی بر روی نوزاد در حین زایمان داشته باشد و باید از ان ها اجتناب شود

دلایل اجتناب از نوشیدنی های انرژی زا

نوشدنی های انرژی زا (مقدارش ذکر نشده) حاوی 80 تا 150 میلی گرم کافئین هستند افزایش میزان کافئین می تواند خطر سقط را افزایش دهد.

نوشیدنی های انرژی زا حاوی سدیم هستند. خانم های حامله باید در رژیم غذاییشان میزان نمک محدود باشد چون باعث احتباس مایع در بدن و تورم در اطراف غوزک پا می شود.

نوشدنی های انرژی زا حاوی مقادیر زیادی قند هستند. خانم های حامله که در گروه پر خطر قرار می گیرند پیش از مصرف نوشیدنی های انرژی زا باید با پزشک مشورت کنند.

1. زنجبیل

زنجبیل یک روش سنتی برای کمک به ایجاد قاعدگی است، زیرا باعث انقباضات رحمی می شود. می توانید زنجبیل را به شکل چای مصرف کنید، زیرا خوردن زنجبیل خام می تواند ناخوشایند باشد. 1 اینچ زنجبیل تازه پوست کنده را برش دهید و حداقل هفت دقیقه بجوشانید. می توانید یک شیرین کننده طبیعی به چای اضافه کنید و تا زمانی که پریود شوید، روزانه آن را بنوشید.

2. جعفری

جعفری دارای سطوح بالایی از ویتامین C در پوست است که می تواند به تحریک انقباضات رحم کمک کند. اگر مشکلات کلیوی دارید حتما از جعفری پرهیز کنید. می توانید جعفری را به صورت چای نیز مصرف کنید. به جای جوشاندن جعفری، یک دسته جعفری تازه

را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و قبل از نوشیدن آن را به مدت پنج دقیقه نگه دارید.

3. پاپایا

اگر رابطه جنسی محافظت نشده داشته اید، برای چهار روز آینده دو بار در روز پاپایا بخورید. پاپایا با جلوگیری از لقاح و کنترل حاملگی ناخواسته بعد از رابطه جنسی، به عنوان کنترل طبیعی بارداری عمل می کند.

4. آناناس

آناناس دارای خاصیت طبیعی جلوگیری از لانه گزینی جنین است، بنابراین خوردن آناناس رسیده به مدت 2 تا 3 روز پس از رابطه جنسی می تواند از بارداری ناخواسته جلوگیری کند.

5. زردآلو

زردآلو یکی دیگر از میوه های طبیعی است که می تواند از کاشت به طور طبیعی جلوگیری کند. هر روز 5 تا 10 عدد زردآلو بعد از رابطه جنسی تا شروع قاعدگی مصرف کنید. همچنین می توانید زردآلو خشک بخرید، آن را بجوشانید و در مخلوطی مخلوط کنید و

بنوشید.

6. دارچین

نوشته های مرتبط

دارچین فورا اثر نمی کند اما می تواند از بارداری جلوگیری کند و حتی در برخی شرایط باعث سقط جنین یا سقط جنین می شود. برای جلوگیری از بارداری بعد از رابطه جنسی، می توانید تا شروع قاعدگی هر روز دارچین را به شکل چای مصرف کنید.

چه دارویی باعث سقط صددرصدی جنین میشود

 

اگر دچار بارداری ناخواسته شده­اید؛ ممکن است شنیده باشید که می­توانید برای پایان دادن به بارداری، از مقادیر زیادی از قرص­های جلوگیری از بارداری استفاده کنید. اگر قبلا تایید شده باشد که باردار هستید؛

این استراتژی احتمالا موجب سقط جنین شما نمی­شود. تا زمانی که یک تست بارداری مثبت می­شود؛ مقدار زیاد هورمون­های جلوگیری از بارداری احتمالا بارداری را خاتمه نخواهند داد. شما باید گزینه­های دیگر را بررسی کنید.

از لحاظ علمی، درست است که مصرف تعداد زیاد قرص­های جلوگیری از بارداری چنانچه چند روز بعد از مقاربت صورت گیرد؛ ممکن است در جلوگیری اضطراری از بارداری عمل کند- اما دوز موثر به برند قرص بستگی دارد. چنانچه در عرض چند روز پس از مقاربت

محافظت نشده، از روش­های جلوگیری از بارداری استفاده می­کنید؛

فورا با یک پزشک یا داروساز صحبت کنید. آنها می­توانند از طریق یک فرآیند ایمن و موثر، شما را راهنمایی کنند.

به عنوان مثال ، سانتلا می تواند به کبد آسیب برساند و در نتیجه زردی شدید و آسیب به مغز کودک ایجاد شود. دونگ کوای حاوی عواملی است که می توانند سقط جنین یا زایمان زودرس را آغاز کنند . همیشه معقول است که قبل از مصرف هر گیاه دارویی با

پزشک مشورت کنید.

به گفته­ی کالج آمریکایی متخصصین زنان و مامایی، مصرف قرص­های جلوگیری از بارداری قبل از باردار شدن علت سقط زودهنگام نیست. اگر سقط جنین را تجربه کرده­اید و قبل از بارداری، از قرص­های جلوگیری از بارداری استفاده کرده بودید؛ این علت سقط نیست.

این یک نگرانی عادی است؛ اما این دو واقعه به هم ربطی ندارند.

چنانچه در ضمن جلوگیری از بارداری، حامله شوید

زمانی که به طور مناسب از این قرص­ها استفاده شود؛ اکثر انواع قرص­های ضد بارداری بیش از 99 درصد در جلوگیری از بارداری موثرند. با این حال، گاهی اوقات زنان هنگام مصرف قرص، باردار می­شوند.

به عنوان مثال، اگر آنها فراموش کنند که قرص را مصرف کنند یا اگر از داروهایی استفاده کنند که اثر قرص ضدبارداری را کاهش می­دهند؛ این اتفاق می­افتد.

به طور کلی نباید به دلیل استفاده­ی اتفاقی از روش­های کنترل هورمونی بارداری، افزایش خطر سقط جنین یا هر گونه مشکلی در بارداری وجود داشته باشد. با این حال، اگر شما در این وضعیت هستید و قصد دارید جنین خود را حفظ کنید؛ شما باید مصرف دارو را

قطع کنید.

داروهای متعددی در بازار وجود دارد که می تواند به ایجاد قاعدگی کمک کند، اما اینها می توانند خطرناک باشند، به خصوص اگر باردار نباشید. قبل از دنبال کردن هر یک از درمان های طبیعی، داروهای سقط جنین بدون نسخه یا مکمل های گیاهی، همیشه بهتر

است آزمایش کنید که آیا باردار هستید یا خیر. اگر هنوز در مورد عقب افتادن قاعدگی بعد از رابطه جنسی نگران هستید، در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بارداری طبیعی پس از از دست دادن پریود آورده شده است.

غذاهای باعث سقط جنین

12. هلو

هلو اگر در دوران بارداری به مقدار زیادی مصرف شود ، می تواند گرمای زیادی در بدن ایجاد کند و منجر به خونریزی داخلی شود. علاوه بر این ، زنان باردار قبل از غذا باید پوست را از پوست هلو جدا کنند زیرا موهای روی میوه می توانند باعث سوزش و خارش در گلو شوند.

غذاهای باعث سقط جنین

13. سیب های وحشی

زنان باردار باید از بارداری سیب وحشی در دوران بارداری خودداری کنند. خاصیت اسیدی و ترش آنها ممکن است باعث انقباض رحم شود. این می تواند منجر به زایمان زودرس یا سقط جنین شود.

حرکاتی که باعث سقط جنین میشود

14. گوشت فرآوری شده

مصرف گوشتهای فرآوری شده مانند سوسیس ، گوشت پر شده ، پیت ، گوشت چرخ کرده ، سلفی ، گوشت دلی و پپپونی در دوران بارداری ناامن تلقی می شود. دلیل این امر این است که این گوشت ها ممکن است دارای باکتری هایی مانند Toxoplasma

gondii ، لیستریا یا سالمونلا باشند که می تواند باعث مسمومیت غذایی شود .

زنان باردار به ویژه باید از خوردن گوشت پخته یا خام خودداری کنند زیرا باکتری های موجود می توانند باعث مشکلات جدی مانند سقط جنین ، زایمان زودرس یا زایمان شوند. بنابراین ، لازم است که گوشت را به طور صحیح بپزید و دوباره آن را مجدداً مصرف

کنید.خوردن چه غذاهای باعث سقط سریع جنین میشود

غذاهای باعث سقط جنین

15. تخم مرغ و مرغ

در هنگام مصرف تخم مرغ و مرغداری در دوران بارداری باید مراقب باشید . این امر به این دلیل است که تخم مرغها دارای باکتریهای سالمونلا هستند که می تواند منجر به مشکلاتی مانند مسمومیت غذایی ، اسهال ، تب ، درد روده و حتی سقط جنین شود. تخم مرغ ها را کاملاً بپزید تا سفیده و زرده جامد شوند.

این کمک می کند تا باکتری ها از بین برود و از مصرف آن بی خطر شود. زنان باردار همچنین باید از خوردن تخم مرغ ، سس مایونز خانگی ، موس ، سوفل و اسموتی حاوی تخم مرغ خام خودداری کنند.غذاهای باعث سقط جنین خوردن چه غذاهای باعث سقط سریع جنین میشود

16. سبزیجات بدون دست و پاکسازی

سبزیجات برگ سبز برای سلامتی یک زن باردار مفید هستند. اما سبزیجات خام یا شسته نشده دارای توکسوپلاسما گوندی ، یک انگل شایع است که می تواند باعث عفونت شدید به نام توکسوپلاسموز شود . یک زن باردار در صورت آلوده شدن می تواند آن را به

فرزند متولد نشده خود منتقل کند. بنابراین لازم است سبزیجات را در آب نمکی تمیز خیس کنید و قبل از مصرف آنها را در زیر آب جاری بشویید.

17. غذاهای دریایی

بیشتر صدف های دریایی ، صدف ، ساشیمی ، سوشی و میگو با لیستریا آلوده می شوند که می تواند منجر به مشکلات حاملگی مانند زایمان زودرس یا سقط جنین شود. غذاهای دریایی خام معمولاً در معرض خطر آلوده شدن به انگلهایی مانند کرمهای مایع و

ویروس ها هستند و از این طریق زنان باردار را در معرض عفونت هایی مانند لیستریوز و مسمومیت غذایی قرار می دهند.

توصیه می شود فقط غذاهای دریایی پخته شده مصرف کنید. اگر در رستوران ژاپنی مشغول غذاخوری هستید ، محتاط باشید زیرا ممکن است غذاهای دریایی که از داخل آن خام است ، به شما غذاهایی داده شود.

18. ادویه جات ترشی جات

مطمئناً ادویه جات ترشی جات را به یک ظرف اضافه می کند. اما از ادویه های خاصی مانند شنبلیله ، آسافوئیتدا ، سیر ، آنجلیکا و نعناع به بهترین وجه در دوران بارداری اجتناب می شود. این ادویه ها می توانند رحم را تحریک کنند و در نتیجه انقباضات ، زایمان

زودرس و سقط جنین ایجاد شود. همچنین ممکن است باعث رقیق شدن خون و خونریزی در دوران بارداری شود.غذاهای باعث سقط جنین

19. سیب زمینی جوانه زده

وقتی سیب زمینی به مدت طولانی بدون استفاده باقی بماند ، جوانه های سبز کمی ایجاد می کنند. استفاده از چنین سیب زمینی در پخت و پز برای همه مضر است ، به خصوص خانمهایی که صاحب فرزند می شوند. سیب زمینی جوانه زده حاوی سولانین

است که می تواند مانع رشد جنین شود.

20. جوانه های خام

اما جوانه های خام مانند شبدر ، یونجه ، تربچه و جوانه لوبیا ممکن است دارای سالمونلا باشند. دلیل آن این است که شرایط مرطوب مورد نیاز این جوانه ها نیز یک عامل پرورش این باکتری ها است. گفته می شود ، جوانه های پخته شده توسط زنان باردار با خیال راحت قابل مصرف هستند.

21. الکل

زنانی که مشروبات الکلی می نوشند ممکن است پس از بارداری مجبور به ترک آن شوند. الکل بر رشد مغز جنین تأثیر منفی می گذارد ، در عین حال احتمال سقط جنین و زایمان را افزایش می دهد. حتی مقدار کمی ممکن است منجر به نوزادی شود که دچار

ناهنجاری های صورت ، نقص قلب و ناتوانی های ذهنی شود.خوردن چه غذاهای باعث سقط سریع جنین میشود

حفظ رژیم سالم و متعادل در دوران بارداری ضروری است. این به معنی شامل موارد غذایی از همه گروه های غذایی است تا بتوانید ویتامین ها و مواد مغذی لازم را استخراج کنید. اعتدال مهم است. غذاهای باعث سقط جنین

رقصیدن بارداری باعث سقط جنین میشود

  1. در طول سه ماهه اول بارداری ، اطمینان حاصل کنید که قبل از شروع رقصیدن ، قطعاً جلسه گرم کردن را انجام می دهید.
  2. این امر باعث می شود تا مفاصل ، رباط ها و ماهیچه های شما برای مقابله با فشار اضافی که در هنگام رقص ایجاد می شود ، آماده شود و با خیال راحت از هرگونه صدمه جلوگیری می کنید.

پرش از این احتمال صدمه و افزایش سریع ضربان قلب را افزایش می دهد که در دوران بارداری خوب نیست.

  1. روزمرگی های رقص را انجام دهید که گام هایی را در اختیار شما قرار می دهد تا اطمینان حاصل شود که در هر زمان یک پا روی زمین قرار دارید و از پله ها برای پرش ها قدم به قدم بگذارید.

از فرم های رقص که شامل بسیاری از حرکات تکان دهنده است ، مانند بالابرها ، پرش ها ، پشت باندها ، چرخش ، حرکات بزرگ ران و غیره خودداری کنید و از هیپ هاپ یا سبک های رقص تشویق آمیز خودداری کنید.غذاهای باعث سقط جنین

در مقایسه با کمر درد , تهوع و خستگی , بارداری می تواند یک بهانه عالی برای فرار از تمرینات ورزشی باشد . اما اگر بارداری شما از نظر پزشکی سالم و بدون مشکل است کمی ورزش منظم می تواند برای شما مفید باشد .

و خبرهای خوب بیشتری در این رابطه وجود دارد. از جمله اینکه لازم نیست شما یک مایل بدوید یا در داخل اتاق وزنه بزنید .

بلکه رقص همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید. در طول بارداری با رقصیدن می توانید بدن خود را فعال نگه دارید و از مزایای آن بهره مند شوید .

در این مقاله از تمرینات و کلاس ها گرفته تا ملاحظات ایمنی , هرچیزی که شما باید در مورد رقصیدن به عنوان ورزش در طول بارداری بدانید ، ذکر شده است .

علت سقط جنین در دو ماهگی

با دکتر خودتان صحبت کنید:خوردن چه غذاهای باعث سقط سریع جنین میشود

شما نباید فرم های رقص شدید یا فرم های رقص را شروع کنید که شامل پریدن سنگین است. درعوض ، می توانید فرم های رقص مانند سامبا ، جاز ، رقص سالن های بدون رقص (بدون بالابر) و سالسا را ​​تهیه کنید که مخصوصاً برای مادران منتظره مناسب

هستند. ا خوردن چه غذاهای باعث سقط سریع جنین میشود

ینها برخی از فرم های رقص ایده آل هستند که به شما در حفظ سطح تناسب اندام در دوران بارداری اولیه کمک می کنند.قبل از شروع هر برنامه ورزشی لازم است که ابتدا با دکتر خودتان صحبت کنید . ممکن است دلایلی وجود داشته باشد که باعث شود ورزش

کردن برای شما در دوره بارداری بد باشد .

این موارد شامل:خوردن چه غذاهای باعث سقط سریع جنین میشود
• انواع خاصی از بیماری های قلبی یا ریوی
• پره اکلامپسی
• مشکلات مربوط به دهانه رحم شما
• خونریزی واژینال
• مشکلات جفت
• زایمان زودرس
• کم خونی شدید
• پارگی زودرس کیسه آب

شما می توانید فیلم های تمرین رقص قبل از زایمان آنلاین و دی وی دی های آن را ببینید .
شما همچنین می توانید تمرین های رایگانی را پیدا کنید و از آنها برای الهام گرفتن استفاده کنید .

به یاد داشته باشید که مانند کلاس های رقص از قوانین مشابهی پیروی کنید:
• به بدن خودتان گوش بدهید
• در صورت لزوم حرکات را تغییر دهید
• برای نفس گرفتن یا نوشیدن آب هرگاه به آنها نیاز داشتید استراحت کنید.غذاهای باعث سقط جنین

چه عواملی باعث سقط جنین میشود

 

در این فهرست نمی توانیم همه عفونت هایی که به سقط جنین منجر می شود را  بیان نماییم اما سعی می کنیم مهم ترین آن ها را با هم مرور کنیم.

واژینوز باکتریال:

واژینور باکتریال رشد اضافی باکتری های واژینال است. چنین شرایطی جزو بیماری های انتقال یافته از طریق روابط جنسی نیست اما عفونتی است که می تواند خانم ها را اذیت کند. جزو ویژگی ها و مشخصات این نوع عفونت می توان به بوی بد واژن بعد از مقاربت جنسی اشاره کرد.

کلامیدیا:

کلامیدیا یکی از بیماری هایی است که از طریق روابط جنسی به فرد منتقل می شود و می تواند به بیماری التهابی لگن منجر شود. بیماری التهابی لگن یکی از علل شناخته شده بارداری خارج از رحمی و ناباروری است.

سوزاک:

اگر چه شواهد قطعی وجود ندارد که سوزاک  باعث از دست رفتن بارداری می شود اما مطالعات متعددی عفونت های جنسی را به  سقط جنین، زایمان زودرس و حاملگی خارج رحمی مرتبط می دانند.

HIV

در گذشته باور افراد بر این بود که HIV می تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد. با اینحال به خاطر تست های بارداری منظم و درمان های موثر، زنانی که  چنین شرایطی را دارند می توانند کودک سالمی به دنیا بیاورند. درمانی برای HIV وجود ندارد اما گزینه های دارویی عالی برای کنترل ویروس پیشرفت داده شده است.

هرپس:

هرپس هم که یکی دیگر از عفونت های انتقال یافته از طریق روابط جنسی است، عفونت ویروسی شایعی است که می تواند زخم های دردناکی بر روی ناحیه تناسلی یا دهان ایجاد کند. برخی از تحقیقات انجام شده نشان دهنده ارتباط مستقیم بین سقط جنین عودشونده و عفونت هرپس درمان نشده است اما علت این امر مشخص نیست.  به خاطر وجود هرپس سقط جنین افزایش پیدا نمی کند.

سیفلیس:

سیفلیس هم یکی دیگر از عفونت های منتقل شده از طریق روابط جنسی است و می توان آن را به راحتی به کمک آنتی بیوتیک درمان کرد.  از آنجایی که این بیماری یک بیماری خطرناک جنسی  در طول بارداری است زنان باید به طور منظم برای این نوع بیماری غربالگری شوند. اگر این بیماری درمان نشده رها شود می تواند به تولد نوزاد مرده منجر شود.

توکسوپلاسموز:

توکسوپلاسموز یکی از عفونت هایی است که احتمال بروز سقط جنین در آن وجود دارد. معمولا  افرادی که در معرض مدفوع گربه قرار می گیرند بیشتر به چنین شرایطی مبتلا می شود، به همین دلیل به  زنان باردار توصیه می شود از نزدیک شدن به گربه ها اجتناب کنند.

آبله مرغان:

گرچه اکثر افراد بزرگسال در برابر آبله مرغان واکسینه شده اند (از طریق واکسیناسیون یا پیش از این بیماری)  اما  تعداد محدودی از زنان باردار می توانند به چنین شرایطی مبتلا شوند. عوارض ناشی از آبله مرغان به زمانی که به آن مبتلا شده اید بستگی خواهد داشت.

سرما خوردگی و آنفلونزا:

اگرچه خطر شناخته شده ای برای بیماری سرماخوردگی و انفلونزا در دوران بارداری وجود ندارد اما تب بالا می تواند با نقص لوله عصبی در نوزادان همراه باشد. با اینکه درمان خاصی برای این عفونت های ویروسی وجود ندارد اما با بهداشت خوب همچون شستن دست ها و پوشاندن دهان و بینی به هنگام عطسه کردن می توان از ابتلا به آن پیشگیری کرد.خوردن چه غذاهای باعث سقط سریع جنین میشود

گیاهانی که به جلوگیری از بارداری بعد از از دست دادن پریود کمک می کنند

 

در اینجا چند گیاه وجود دارد که می تواند به جلوگیری از بارداری به طور طبیعی پس از از دست دادن پریود کمک کند:

1. توری ملکه آن

این گیاه با ایجاد عدم تعادل در سنتز پروژسترون به جلوگیری از کاشت تخمک کمک می کند. می توانید دانه ها را تا 7 روز پس از رابطه جنسی محافظت نشده، به صورت چای یا معجون مصرف کنید. ممکن است عوارض جانبی مانند یبوست را تجربه کنید.

2. چریش

چریش از زمان های قدیم به عنوان یک ضد بارداری استفاده می شده است! می توانید آن را به شکل عصاره، برگ یا روغن چریش مصرف کنید. تزریق روغن چریش از طریق واژن می تواند به طور موثری اسپرم را از بین ببرد و از بارداری ناخواسته جلوگیری کند.

3. نعناع

نعناع همچنین یک روش باستانی برای پیشگیری از بارداری است که حتی زمانی که در دوز کم مصرف شود بسیار مفید است. حتما این چای را فقط یک بار در روز بنوشید، زیرا مصرف بیش از حد آن می تواند واکنش های سمی ایجاد کند.

4. پوست ریشه پنبه

پوست ریشه پنبه به صورت خشک شده یک گیاه موثر در پیشگیری از بارداری است. این به تحریک هورمونی به نام اکسی توسین کمک می کند که از بارداری جلوگیری می کند. می توانید پوست آن را به شکل چای مصرف کنید.

5. سیاه و آبی کوهوش

این گیاهان همچنین به تحریک اکسی توسین کمک می کنند که با ایجاد انقباض دیواره رحم از بارداری جلوگیری می کند. قبل از تعیین دوز مصرفی حتما با پزشک خود مشورت کنید.خوردن چه غذاهای باعث سقط سریع جنین میشود

 

آیا خوردن آناناس باعث سقط جنین میشود

آناناس به همراه سایر میوه ها و سبزیجات می تواند بخشی مغذی از رژیم غذایی شما در دوران بارداری باشد. دکتر دشپنده می گوید: آناناس منبع غنی ویتامین C، آنتی اکسیدان ها، فیبر غذایی و بسیاری دیگر از ویتامین های سالم است.

مانند هر غذای دیگری، آناناس باید در دوران بارداری در حد اعتدال مصرف شود. و برای برخی از گروه‌ها، از جمله آن‌هایی که در معرض خطر ابتلا به دیابت بارداری هستند، بهتر است آن را حتی بیشتر محدود کنید.

آناناس همچنین یک میوه اسیدی است و می تواند سوزش سر دل بارداری را در برخی افراد بدتر کند. اگر متوجه شدید که آناناس باعث سوزش سر دل یا رفلاکس اسید معده شما می شود، ممکن است مقدار مصرف خود را محدود کنید. همچنین می توانید

آناناس را با سایر غذاها بخورید.

 

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.