غذاهای تقویتی وزن گیری سریع جنین (هفته های آخر)

غذاهای تقویتی وزن گیری سریع جنین : ا یادگیری همه چیز در مورد باردار شدن ، گاهی اوقات می توانید مانند یک قطعه گم شده یک معمای عظیم را حل کنید .

. در طول راه ، پزشک ، دوستان ، کتاب ها و مقالات شما به پر کردن شکاف ها کمک می کنند.

تغذیه در دوران بارداری بخش مهمی از معما است و فکر کردن در مورد مواد مغذی موردنیاز و فوایدی که در تصاویر به جای کلمات ارائه می دهید ممکن است به شما در یادآوری بهتر آنها کمک کند .

در دوران بارداری ، خوردن وعده های غذایی كوچك بیشتر می تواند به بیماری كمك كند. اگر یک میان وعده می خواهید ، گزینه های سالم تری وجود دارد.

بلغور جو دوسر ، یک موز ، برخی از انواع توت ها یا یک کیسه کوچک آجیل برای شما بهتر خواهد بود و شما را طولانی تر از شیرینی ، شکلات ، بیسکویت سیر نگه میدارد.

برخی از این ایده های جالب را امتحان کنید.

لبنیات + ساردین های کنسرو شده = استخوان های جنین قویتر میشود

برای ساختن دندانها و استخوانهای جنین شما هر روز به هزار میلی گرم کلسیم نیاز دارید. عدم اندازه کافی می تواند به شما آسیب برساند. 

 “مصرف ناکافی کلسیم ممکن است باعث ریزش استخوان و آسیب دندان ها در مادران شود.”

به این دلیل است که بدن شما برای تقویت بدن جنین ، کلسیم را از استخوانهای شما تخلیه می کند ، که می تواند با بزرگتر شدن منجر به پوکی استخوان شود.

غذاهای غنی از کلسیم:  غلات غنی شده ، نان ، جو دوسر و آب پرتقال؛ سبزی های قلاده

 نان تست خشک + چای سیب + زنجبیل = تسکین بیماری صبحگاهی

بیماری صبحگاهی  هر زن را متفاوت متأثر می کند و هیچ مواد غذایی و درمانی به طور کلی به آن کمک نمی کند.

مقداری کراکر سودا را کنار تخت خود نگه دارید و قبل از بلند شدن چند نیش بزنید. خوردن غذاهای سرخوش در فواصل منظم – هر سه ساعت – سطح قند خون شما را ثابت نگه می دارد ، که به نوبه خود به جلوگیری از حساسیت کمک می کند. برنج ساده ، سیب زمینی پوره شده ، غلات خشک یا ماست همه گزینه های خوبی هستند.

داروهای تسکین دهنده صبحگاهی :   نعناع؛ هندوانه یا سایر میوه های غیر مرکبات

مرغ + ماست + آجیل = رشد و ترمیم سلول

غذاهای سرشار از پروتئین برای رشد بافت جنین شما بسیار مهم است. 

 “پروتئین در دوران بارداری نیاز به رشد مورد نیاز رشد جفت ، سینه ، رحم و حجم خون مادر را افزایش می دهد و پروتئین کمک می کند. سلولهایی را که با تغییراتی که در دوران بارداری ایجاد شده ، ترمیم کنید.

غذاهای غنی از پروتئین:  لوبیا؛ تخم مرغ؛ ماهی کم جیوه؛ برش های بدون چربی گوشت گاو ، گوشت خوک و گوسفند. غذای دریایی؛ غذاهای روزانه؛ کره بادام زمینی

ماهی + آووکادو = تقویت کننده مغز کودک

میزان کالری دریافتی روزانه شما باید از 25 تا 30 درصد چربیهای سالم باشد که برای مغز و بینایی کودک شما مهم است.

: “چربی رژیم غذایی یکی از اصلی ترین ساختمان های ساخت سلولهای جنین است.” “چربی موجود در ماهی به رشد بافت مغز و سیستم عصبی مرکزی شما کمک می کند.”

این چربی سازنده مغز اسید دكوساگزاوائیك اسید (DHA) است ، نوعی اسید چرب امگا 3 است كه به طور عمده در ماهی های آب سرد یافت می شود. برای جلوگیری از جیوه و سایر آلاینده ها ، ماهی قزل آلا وحشی اقیانوس آرام ، صدف و سایر گونه های سالم را انتخاب کنید. 

غذاهای غنی از DHA:  روغن کانولا یا روغن کتان ، آجیل و دانه‌ها ، توفو

 عدس + غلات غنی شده = پیشگیری از نقص هنگام تولد

فولات ، ویتامین B موجود در برخی غذاها و  اسیدفولیک  (فرم مصنوعی فولات) به کاهش خطر نقص لوله عصبی مانند اسپینا بیفیدا کمک می کند. 

نوشته های مرتبط

دریافت حداقل 400 میکروگرم روزانه از فولات یا اسیدفولیک (که در مکمل ها و محصولات غنی شده غلات مانند غلات ، ماکارونی و برنج سفید) وجود دارد قبل و در دوران بارداری می تواند نقص لوله عصبی را تا 70 درصد کاهش دهد.

از آنجا که نقایص هنگام تولد مغز و ستون فقرات در چند هفته اول بارداری اتفاق می افتد ، معمولاً قبل از آنکه زن حتی بداند باردار است ، مهم است که قبل از شروع بارداری ، مقدار روزانه توصیه شده را هر چه سریعتر شروع کنید. 

اگر از قبل انتظار داشتید ، مقدار توصیه شده روزانه به 600 میکروگرم افزایش می یابد. اگر رژیم غذایی و ویتامین قبل از تولد همه نیاز شما را تأمین نمی کند ، به مکمل اسید فولیک احتیاج دارید ، اما قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

غذاهای غنی از فولات:  سبزیجات برگ سبز تیره ، کلم ، گل کلم ، نخود سبز ، پرتقال ، خربزه ، نخود ، اسفناج

توت فرنگی + فلفل قرمز = پیشگیری از زایمان زودرس : غذاهای تقویتی وزن گیری سریع جنین

مصرف کافی ویتامین C (حداقل 80 میلی گرم در روز) ممکن است به شما در جلوگیری از زایمان زودرس کمک کند. دلیل آن این است که ویتامین C در تقویت غشاهای بدن از جمله غشاهای آمنیوتیک کمک می کند – اگر این پارگی باشد ، زایمان زودرس می تواند منجر شود.

غذاهای سرشار از ویتامین C باعث افزایش جذب آهن نیز می شوند. این ماده معدنی برای تشکیل هموگلوبین ، که اکسیژن موجود در خون دارد ، ضروری است. 

 “خوردن غذاهای ویتامین C با منابع گیاهی آهن به شما کمک می کند تا آهن به بدن شما جذب شود.”

غذاهای بیشتر با ویتامین C:  طالبی ، کلم بروکلی ، مرکبات و آب میوه ، انبه ، گوجه فرنگی

گوشت قرمز بدون چربی + اسفناج = تولید سلول های قرمز خون

در دوران بارداری ، مقدار توصیه شده آهن تقریباً دو برابر می شود ، تا 27 میلی گرم در روز ، و کمبود آن می تواند به کم خونی منجر شود. کار اصلی آهن تولید هموگلوبین در گلبول های قرمز است. این چیزی است که اکسیژن را به بافتهای شما و جنین منتقل می کند.

برای کمک به این افزایش حجم خون و همچنین برای حفظ عملکرد سالم مغز و عصب ، به ویتامین های B 6 و B12 (که هر دو در بسیاری از غذاهای پروتئین یافت می شوند) نیاز دارید. 

 این ویتامین ها به جنین و مادر کمک می کنند تا از پروتئین ، کربوهیدرات ها و چربی ها برای انرژی و ساخت بافت های جنین استفاده کنند.

غذاهای غنی از آهن:  سبزیجات دارای برگ سبز (مانند کلم و سبزی شلغم) ، جگر ، ملاس ، صدف کنسرو

 غلات کامل + H2O = منظم

آهن موجود در ویتامین قبل از تولد و همچنین بارداری می تواند منجر به یبوست شود .

به رژیم غذایی خود هر روز حدود 25 تا 35 گرم فیبر نیاز خواهید داشت. سعی کنید هر روز حدود 10 گرم در صبحانه ، ناهار و شام میل کنید و یادتان باشد که در طول روز نیز آب بنوشید. مصرف فیبر بدون مایعات باعث نمی شود همه چیز به همان سرعتی که باید انجام شود.

غذاهای سرشار از فیبر:  لوبیا ، میوه ، سبزیجات

تخم مرغ + لوبیا = رشد عضلات و اندام های جنین

پروتئین بلوک ساختاری بافت انسانی است و شما هنگام بارداری به روزانه 60 تا 70 گرم از آن نیاز دارید.  “پروتئین اسیدهای آمینه ای را تشکیل می دهد که برای تشکیل ماهیچه ها و اعضای بدن کودک ایجاد می شود.”

 غذاهای غنی از پروتئین به ویژه در سه ماهه آخر برای کمک به حداکثر رشد رشد جنین مهم هستند.  بیشتر منابع پروتئین نیز از نظر آهن و روی سرشار هستند.

غذاهای سرشار از پروتئین:  برش های کوچک گوشت  گوسفند. غذاهای روزانه؛ حبوبات؛ ماهی کم جیوه؛ مرغ؛ کره بادام زمینی

 شیر غنی شده + آفتاب = پیشگیری از پوکی استخوان

“اگر كلسیم به اندازه كافی مصرف نكنید ، جنین می خواهد آن را از استخوان خارج كند.” این می تواند منجر به کاهش توده استخوانی و وخیم تر شدن بافت استخوانی شود ، که با افزایش سن ، شما مستعد ابتلا به شکستگی ها را افزایش می دهد.

علاوه بر 1000 میلی گرم کلسیم روزانه ، به میزان کافی ویتامین D ، یعنی حدود 200 واحد بین المللی (IU) نیز نیاز دارید.  “شما نمی توانید کلسیم بدون ویتامین D را جذب کنید.” اطمینان حاصل کنید که شیر خریداری شده از ویتامین D غنی شده است و سعی کنید هر روز 15 دقیقه یا در معرض آفتاب قرار بگیرید.

منابع بیشتر ویتامین D:  روغن کبد COD ، زرده تخم مرغ ، ماهی چرب از آب سرد مانند ماهی وحشی اقیانوس آرام ، ساردین و شاه ماهی غذاهای تقویتی وزن گیری سریع جنین

مشاور پزشکی زنان در تهران ارائه دهنده خدمات درمانی و مشاوره در زمینه سلامت و زیبایی.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.