غذاهای مقوی برای انفولانزا چه بخوریم ؟؟؟#

غذاهای مقوی برای انفولانزا :

بهترین دارو برای آنفولانزا

ویروس آنفلوانزا ، یک بیماری تنفسی عفونی می شود. هیچ درمانی وجود ندارد ، اما اکثر افراد معمولاً به تنهایی بهتر می شوند. درمان های طبیعی می توانند به کاهش علائم و کاهش زمان بهبودی در خانه کمک کنند.

داروهای ضد ویروسی همچنین ممکن است از شدت علائم بکاهند و روند بهبودی را یک یا دو روز تسریع کنند .

در این مقاله چندین درمان طبیعی و غذاهای مقوی برای درمان آنفلوانزا مورد بحث قرار گرفته و مواردی را برجسته می کند که کودکان و زنانی که باردار یا شیرده هستند باید از آنها اجتناب کنند. در این مقاله همچنین زمان مراجعه به پزشک مشخص شده است.

آنفلوانزا انواع مختلفی دارد ، از جمله A و B که شایع ترین هستند.

غذاهای مقوی برای انفولانزا

چند درمان طبیعی که محققان نشان داده اند ممکن است اثر باشند عبارتند از:

غذاهای مقوی برای انفولانزا

استراحت

استراحت مناسب یکی از ساده ترین راه ها برای کمک به بدن برای بهبودی است. طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) ، مبتلایان به آنفولانزا باید در خانه بمانند و سعی کنند تا حد امکان استراحت کنند.

هیدراته بمانید

افراد مبتلا به آنفولانزا می توانند به سرعت ا ب  بدنشان کم شود زیرا بدن برای مقابله با ویروس آنفلوانزا کار می کند.

افراد می توانند با خوردن برخی غذاها و نوشیدن مقدار زیادی مایعات شفاف ، مانند آب یا نوشیدنی همراه با الکترولیت ، هیدراته شوند.

شستشوی بینی

شستشوی بینی و سینوس ها با گلدان نتی یا سایر دستگاه های شستشوی بینی یا دستگاه ممکن است با از بین بردن ذرات ویروسی و سایر بقایای بینی و سینوس ها به کاهش علائم آنفولانزا کمک کند.

برای شستشوی بینی فقط از آب استریل ، فیلتر شده یا تصفیه شده استفاده کنید تا از خطر عفونت جلوگیری کنید.

همیشه به توصیه های سازنده در مورد نحوه تمیز کردن دستگاه عمل کنید.

رژیم غذایی افراد مبتلا به آنفولانزا

رطوبت

محیط های مرطوب و استنشاق بخار می تواند به مرطوب نگه داشتن مجاری تنفسی و حفظ جریان مخاط کمک کند. این ممکن است در برخی موارد به کاهش علائم آنفولانزا کمک کند.

یک حمام یا دوش طولانی و گرم بخورید یا از یک رطوبت ساز شخصی استفاده کنید.

میوه های مفید برای آنفولانزا

برخی از غذاها و مکمل هایی که می توانند به مبارزه با آنفولانزا کمک کنند عبارتند از:

شاه توت و توت های دیگر

شاه بلوط حاوی ترکیبات تعدیل کننده سیستم ایمنی و آنتی اکسیدان به نام پلی فنول است . انواع دیگر توت ها نیز حاوی این موارد هستند.

اکیناسه

طبق مقاله ای در سال 2016 ، به نظر می رسد ترکیبات ضد ویروسی موجود در ریشه گونه اکیناسه به بهبود پاسخ های ایمنی به آنفلوانزای A کمک می کند .

جینسینگ

ریشه جینسینگ ممکن است عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی ، از جمله آنفولانزا را کاهش دهد. که شامل جینسینگ آمریکایی و جینسینگ آسیایی ، به ویژه عصاره CVT-E002 است.

برخی مطالعات نشان می دهد که مصرف CVT-E002 ممکن است شدت علائم آنفولانزا و مدت زمان آنها را کاهش دهد.

غذاهای مقوی برای انفولانزا

توت فرنگی و پرتقال

پرتقال از منابع اصلی ویتامین سی (C) است که می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. اما توت فرنگی از پرتقال هم ویتامین سی بیشتری دارد. یک فنجان توت فرنگی می‌تواند ۹۹ درصد ویتامین سی روزانه بدن را تامین کند. از آنجایی‌که در زمستان توت فرنگی تولید نمی‌شود، به شما پیشنهاد می‌کنیم که آن را فریز کنید و در فصل سرما بریتقویت سیستم ایمنی بدنخود مصرف کنید.

گردو

مغز گردو سرشار از ویتامین B6، E، مس و امگا۳ است. آنتی اکسیدان‌های موجود در گردو می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و خطر ابتلا به آنفولانزا کمتر شود.

انار

انار حتی بیشتر از چای سبز در خاصیت آنتی اکسیدان دارد. آنتی اکسیدان‌ها باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن برای مقابله با بیماری‌هایی مثل آنفولانزا می‌شوند.

فلفل دلمه‌ای قرمز

فلفل دلمه‌ای قرمز هم از دیگر منابع آنتی اکسیدان است. یک فلفل دلمه‌ای قرمز متوسط می‌تواند دوبرابر نیاز شما به ویتامین سی را در روز برآورده کند. ویتامین سی می‌تواند به تقویت گلبول‌های سفید خون و درنتیجه تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

برای آنفولانزا چه بخوریم

فلز روی

دوزهای بالای مکمل های اکسید روی خوراکی حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که ممکن است طول و شدت عفونت های آنفلوانزا را کاهش دهد.

روی به طور طبیعی در غذاهای زیر وجود دارد : غذاهای مقوی برای انفولانزا

  • گوشت قرمز ، مرغ و غذاهای دریایی
  • لوبیا
  • آجیل
  • غلات کامل
  • محصولات لبنی
نوشته های مرتبط

سوپ قلم

 سوپ قلم خواص زیادی دارد. این سوپ که حاوی مواد مغذی درون استخوان قلم است، حاوی مقادیر زیادی آمینو اسید، ویتامین‌های ضروری و مواد معدنی است. خوردن این سوپ می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند. برای طعم‌دار کردن و مقوی کردن این سوپ می‌توانید علاوه بر آب قلم از کمی سیر و زنجبیل هم استفاده کنید.

بهترین مایعات برای درمان آنفولانزا

چای داغ

سرفه‌های بیش از حد در آنفولانزا می‌تواند گلوی شما را زخم و پر از التهاب کند. در چنین شرایطی نوشیدن یک فنجان چای داغ می‌تواند گلوی شما را گرم و آرام کند. طعم‌دار کردن این چای با هل، دارچین، میخک و زنجبیل هم می‌تواند گرفتگی بینی شما را باز کند و تنفس‌تان راحت‌تر شود. در چای سبز هم آنتی اکسیدان‌های بسیاری یافت می‌شود ککه به تقویت سیستم ایمنی شما کمک خواهد کرد.

سیر

سیر خاصیت ضدالتهابی و ضدمیکروبی دارد. این ماده مقوی می‌تواند به بهبود عفونت موجود در بدن شما و کم‌شدن التهاب‌ها کمک کند. اگر مزه سیر برایتان خوشایند نیست، آن را با سایر غذاها میل کنید.

مرکبات

زمستان فصل مرکبات است. در این فصل تا می‌توانید از مرکبات مثل پرتقال، نارنگی، لیموشیرین، لیموترش، گریپ ‌فروت و … استفاده کنید. این مرکبات از منابع مهم ویتامین سی هستند که در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار تاثیر دارند.

عسل

عسل هم خاصیت آنتی اکسیدانی دارد که در بهبود و تقویت دستگاه ایمنی بدن شما اثرگذار است. همچنین خوردن عسل به نرم شدن گلوی شما و کاهش سرفه‌هایتان کمک خواهد کرد.

شیر برای آنفولانزا

زنجبیل

اگر در دوران ابتلای خود به آنفولانزا در شکم‌تان درد دارید، از زنجبیل استفاده کنید. این خوراکی درد شکم، حالت تهوع و استفراغ شما را کم‌تر می‌کند.

بروکلی

بروکلی منبع ویتامین سی است. خوردن یک فنجان بروکلی می‌تواند، روزانه ۱۰۰ درصد نیاز شما به ویتامین سی را برطرف کند. برای اینکه ویتامین‌های بروکلی براثر پختن بیش از حد از دست نرود، به شما پیشنهاد می‌کنیم که آن را خام یا بخار پز (نیم پز) میل کنید.

روغن زیتون

روغن زیتون خاصیت ضدالتهابی دارد. برخی تحقیقات هم ثابت کرده که خاصیت ضدمیکروبی هم دارد. بااینحال خوردن این روغن با غذا، سالاد و … می‌تواند به کاهش علائم آنفولانزا شما کمک کند. مصرف روغن زیتون یکی دیگر از پاسخی‌های سوال برای آنفولانزا چه بخوریم است. پس آن را به سالادهایی که در طول روز می‌خورید اضافه کنید.

برای انفولانزا چه قرصی بخوریم

ویتامین های C و D

آنتی اکسیدان های موجود در ویتامین های C و D ممکن است به کاهش شدت و طول عفونت های تنفسی ویروسی کمک کنند.

فرد می تواند ویتامین C را در بسیاری از غذاهای مختلف از جمله مرکبات و غذاها و نوشیدنی های غنی شده با ویتامین C پیدا کند.

فرد می تواند ویتامین D را در ماهی های چرب ، پنیر ، زرده تخم مرغ و محصولات لبنی غنی شده پیدا کند. اشعه ماورا بنفش همچنین باعث تحریک پوست فرد برای تولید ویتامین D می شود.

شیرین بیان

طبق مقاله ای در سال 2015 ، عصاره ریشه شیرین بیان شامل ترکیبات ضد ویروسی و واسطه ایمنی از جمله نزدیک به 300 فلاونوئید است. فلاونوئیدها به گیاهان رنگ می دهند و فواید زیادی برای سلامتی دارند.

به نظر می رسد این ترکیبات در تکثیر ویروس های آنفلوانزای A و چندین نوع دیگر از عفونت های تنفسی ویروسی تداخل دارند. همچنین ممکن است پاسخ ایمنی بدن را بهبود ببخشند.

افراد باردار باید از استفاده از شیرین بیان خودداری کنند.

شیرماهی

شیرماهی حاوی ترکیبات ضد ویروسی به نام گزانتون است.

درمان آنفلوانزای جدید

طبق یک مقاله قدیمی ، گزانتون های موجود در گونه شیر ماهی  ممکن است به درمان و جلوگیری از بیماری های ناشی از ویروس های آنفولانزا کمک کنند. غذاهای مقوی برای انفولانزا

دارچین

پوست دارچین یکی از چندین ماده تشکیل دهنده داروی سنتی ژاپنی به نام maoto است که ممکن است اثر ضد ویروسی داشته باشد. به طور معمول استفاده از دارچین در غذاها بی خطر است.

افراد باردار باید از مصرف دارچین خودداری کنند.

پروبیوتیک ها

پروبیوتیک ها ، به ویژه سویه های بیفیدوباکتریوم ، به نظر می رسد با تغییر سطح یا انواع باکتریهای روده و کاهش التهاب ، به بهبود پاسخ های ایمنی به آنفلوانزا کمک می کنند.

سویه های دیگر پروبیوتیک ها ، مانند Lactobacillus acidophilus و L. brevis ، نیز ممکن است عملکرد سلول های طبیعی ویروس کش را افزایش دهند. افراد می توانند بیشتر پروبیوتیک ها را در محصولات تخمیر شده یا مکمل ها پیدا کنند.

مدت زمان خوب شدن آنفولانزا

سایر داروهای طبیعی بالقوه : غذاهای مقوی برای انفولانزا

سایر داروهای طبیعی با ترکیبات بالقوه آنتی اکسیدانی یا ضد ویروسی عبارتند از:

داروهای درمانی انفولانزا برای مادران باردار

هیچ درمانی طبیعی در خانه برای افراد باردار مبتلا به آنفولانزا وجود ندارد.

افراد باردار یا شیرده باید از مصرف برخی مکمل ها یا مصرف بیش از حد مواد موثره خودداری کنند.

  • شیرین بیان
  • قاصدک
  • دارچین

درمان سرماخوردگی بیشتر بدانید

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.