قرص ال دی برای عقب انداختن پریود

قرص ال دی برای عقب انداختن پریود د: آیا می توانید بلافاصله قاعدگی را متوقف کنید؟

هیچ راه مطمئن و موثری برای توقف سریع قاعدگی وجود ندارد ، بنابراین اگر می خواهید به دلیل قرار ملاقات در هفته آینده یا ماه آینده قاعدگی خود را به تأخیر بیندازید ، باید با پزشک خود در مورد بهترین روش برای به تأخیر انداختن شروع قاعدگی صحبت کنید.

قرص ال دی برای عقب انداختن پریود

برخی از استراتژی های ایمن برای جلوگیری از قاعدگی عبارتند از:

  • به مدت 1 یا 2 روز

اگر می خواهید قاعدگی را 1 یا 2 روز قاعدگی خود را به تأخیر بیندازید ، بهترین گزینه مصرف قرص ضد بارداری ست.

  • به مدت 1 ماه

اگر می خواهید 1 ماه بدون قاعدگی بمانید ، در حالت ایده آل باید قرصی را که به آن عادت کرده اید بدون وقفه مصرف کنید.  بنابراین فقط کافی است اولین قرص بسته جدید را درست پس از اتمام بسته قبلی مصرف کنید.

  • برای چند ماه

برای چند ماه بدون قاعدگی توصیه می شود از یک قرص ضد بارداری مداوم استفاده کنید ، زیرا بار هورمونی کمی دارد و ساخته شده است تا به طور مداوم و بدون مکث استفاده شود و بنابراین خونریزی وجود ندارد. گزینه دیگر قرار دادن IUD هورمونی  توسط پزشک است. 

با این حال ، این دو روش در غیبت دوره قاعدگی شما موثر است اما ممکن است خونریزی کمی در هر مرحله از ماه وجود داشته باشد ، که می تواند یک ضرر باشد.

قرص ال دی برای عقب انداختن پریود

مصرف قرص ال دی در روز اول پریودی

قرص های مرسوم پیشگیری از بارداری برای هماهنگی با چرخه طبیعی پریودی و جلوگیری از لقاح طراحی شده اند.

بسته قرص های مرسوم ال دی حاوی 28 قرص است، اما فقط 21 قرص فعال است؛ که حاوی هورمون هایی برای سرکوب باروری است. هفت قرص دیگر غیر فعال هستند.

خونریزی که طی هفته ای که قرص های غیر فعال را مصرف می کنید، رخ می دهد خونریزی غیرطبیعی (ناشی از محرومیت استروژن) نامیده می شود.

در واقع این پاسخ بدن شما به توقف تولید هورمون هاست. اگر قرص های غیرفعال را مصرف نکنید و بسته قرص جدید حاوی قرص فعال را شروع کنید، این خونریزی شبیه پریود را از دست خواهید داد.

در واقع با مصرف این قرص ها پریودی شما از دست می رود و یک دوره پریود نمی شوید. 

مصرف قرص ال دی برای جلوگیری از قاعدگی

قرص LD را از روز ۵ تا ۷ دوره خود شروع کنید. در حالت عادی بعد از مصرف ۲۱ قرص، مصرف قطع شده و به دنبال آن خونریزی شروع می شود، اما شما تا زمانی که می خواهید خونریزی به تعویق بیافتد ادامه دهید، زمانی که مصرف را قطع کنید طی یک تا دو روز بعد خونریزی در شما شروع خواهد شد.

اگر در روزهای ابتدایی دوره قاعدگی هستید، با یک قرص شروع کنید و اگر لکه بینی پیدا کردید دو قرص مصرف کنید.

 تا لکه بینی تمام شود، پس از پایان لکه بینی دوباره یک قرص تا زمانی که می خواهید خونریزی رخ ندهد.

اگر در روزهای پایانی دوره قاعدگی هستید، چون امکان لکه بینی بالاتر می شود بهتر است از اول روزی ۲ قرص مصرف کنید و پس از اتمام لکه بینی به روزی یک قرص کاهش دهید .

 تا زمانی که می خواهید خونریزی رخ ندهد ادامه دهید. این دارو برای خانم های مجرد مشکلی ایجاد نمی کند.

برای به تاخیر انداختن قاعدگی می توان از قرصهای ال دی، اچ دی،تری فازیک،دزوسپتیو و… استفاده کرد .

البته با توجه به عوارض آن و وضعیت فعلی خود می بایست نوع قرص را انتخاب کنید مثلا تری فازیک نسبت به ال دی و اچ دی عوارض کمتری دارد ولی باعث افزایش لکه بینی بین قاعدگی می شود و برای کسانی که دچار مشکل لکه بینی هستند توصیه نمی شود.

چه موقع توصیه می شود پریود خود را متوقف کنید

ممکن است پزشک به دلیل سایر موارد بهداشتی مانند کم خونی ، آندومتریوز و برخی از انواع فیبروم رحم ، قطع قاعدگی را برای مدتی ضروری بداند. 

معایب عقب انداختن پریودی چیست؟

خونریزی غیر طبیعی رحم یا لکه بینی بین پریودی ها در هنگام مصرف قرص ال دی برای عقب انداختن و یا جلوگیری از پریودی، به ویژه در چند ماه اول، رایج است. با این وجود، خونریزی های غیرطبیعی به طور معمول با گذشت زمان کاهش می یابد، زیرا بدن شما با رژیم جدید سازگار می شود.

یکی دیگر از معایب عقب انداختن پریودی این است که اگر باردار باشید، تشخیص آن دشوارتر می شود. اگر بیماری صبحگاهی، حساسیت سینه یا خستگی غیرمعمول دارید، آزمایش بارداری خانگی انجام دهید یا با دکتر خود مشورت کنید.

چه کسی نباید قاعدگی را قطع کند

دختران قبل از 15 سالگی نباید قاعدگی خود را متوقف کنند زیرا در چند سال اول چرخه قاعدگی برای آنها مهم است که بتوانند فاصله بین چرخه ها ، مقدار خون از دست رفته و در صورت وجود علائم PMS را مشاهده کنند.

برای جلوگیری از قاعدگی چه باید کرد

– قرصهای فعال را شش هفته پشت سر هم مصرف کنید. باید دو بسته قرص مصرف کنید. قرص های فعال بسته اول را مصرف کنید، قرص های غیرفعال باقی مانده را کنار بگذارید، و سپس قرص های فعال بسته دوم را مصرف کنید. به طوری که فاصله ای بین بسته ها ایجاد نشود.

قرص های غیر فعال را از بسته دوم مصرف کنید. هنگامی که قرص های فعال را از بسته دوم مصرف کردید، شش هفته قرص های فعال را مصرف کرده اید.

در طول هفته هفتم قرص های غیر فعال را از بسته دوم مصرف کنید. این زمانی است که پریودی شما رخ می دهد.

برای کاهش نشانه های خونریزی غیرطبیعی، پزشک توصیه می کند به جای مصرف قرص های غیر فعال به مدت هفت روز، فقط سه یا چهار روز از آن ها استفاده کنید.

اگر خونریزی غیر قابل پیش بینی یا سایر عوارض جانبی قابل توجهی نداشته باشید، پزشک توصیه می کند قرص های فعال را به طور مداوم برای هفته 9 در چرخه بعدی و هفته 12 در چرخه بعد نیز مصرف کنید.

این عوامل ممکن است در ارزیابی سلامت سیستم تولید مثل دختران مفید باشد و با استفاده از مکانیزم هایی برای جلوگیری از قاعدگی ، اجازه ندهید که این پارامترها ارزیابی شوند.

چگونه جلوی ناراحتی ناشی از قاعدگی را بگیریم

اگر به دلیل علائم PMS یا گرفتگی در تحمل پریود مشکل دارید ، می توانید از برخی راهکارها مانند:

  • غذاهای غنی از امگا 3 ، 6 و 9 بیشتر مصرف کنید.
  • هر روز آب پرتقال طبیعی بنوشید.
  • بیشتر موز و سویا بخورید.
  • چای بابونه یا زنجبیل بخورید.
  • مکمل های ویتامین B6 یا روغن گل مغربی را مصرف کنید.
  • روزانه ورزش کنید
  • داروهایی مانند  هیوسین را در برابر گرفتگی مصرف کنید.
نوشته های مرتبط

قاعدگی به طور معمول بین 3 تا 10 روز طول می کشد و فقط یک بار در ماه رخ می دهد اما در صورت تغییرات هورمونی یا بیماری ، قاعدگی می تواند طولانی تر شود یا بیش از یک بار در ماه رخ دهد.قرص ال دی برای عقب انداختن پریود

روش عقب انداختن پریود بدون قرص

14/ 1 به این ترتیب می‌توانید عادت ماهانه خود را به طور طبیعی به تأخیر بیندازید.

مادر طبیعت هر زمانی از ماه می‌تواند شما را فرا‌بخواند، بنا‌بر‌این، همواره بهتر است حساب دقیق چرخه‌های ماهانه خود را داشته باشید.

اما مواقعی پیش می‌آید که تعطیلات ویژه یا جشنی پیش رو داریم یا ممکن است دلیل دیگری داشته باشد و پریود شما آخرین چیزی است که می‌خواهید با آن کنار بیایید!

عادت ماهانه می‌تواند وضعیت احساسی ما را خراب نماید و ما حتی در مورد درد جسمی که پریود برایمان ایجاد می‌کند شروع به صحبت نکنیم! درد‌های شدید پریود و تغییرات خلقی می‌تواند یک هفته برنامه‌ریزی‌شده را خراب کند.

بنا‌بر‌این، چه کاری می‌توان انجام داد تا عادت ماهانه در روز‌های خاص ما را غافل‌گیر نکند؟

 آن‌ها را به تأخیر بیندازید. بله، اما مصرف قرص برای به تأخیر انداختن دوره قاعدگی بعدا می‌تواند باعث بد‌تر شدن آن‌ به دلیل دوز هورمونی بالای این قرص‌ها در بدن شود.

پس ما فکر کردیم که 10 روش عالی را که می‌توانند به طور طبیعی پریود شما را به تأخیر بیندازند، به شما معرفی کنیم.

روش عقب انداختن پریود بدون قرص

 لطفا توجه داشته باشید این روش‌های درمانی برای نتیجه‌گیری بهتر باید حداقل دو هفته قبل از تاریخ پریودتان دنبال شوند.

14/ 2 ژلاتین

مخلوطی از یک بسته ژلاتین و یک فنجان آب به تأخیر انداختن فوری عادت ماهانه کمک می‌کند. این یک روش چینی برای به تأخیر انداختن پریود شما از چند ساعت تا یک هفته است.

 نوشیدن این محلول به کند شدن روند قاعدگی و در نتیجه تاخیر در قاعدگی کمک می‌کند.

14/ 3 انبه

شاید در مورد زنان بار‌دار شنیده باشید که به آن‌ها گفته می‌شود از خوردن انبه خود‌داری کنند، به این دلیل که انبه هندی سرشار از کاروتن است که باعث راه‌اندازی سطوح استروژن در بدن شده و منجر به تغییر در جریان خون رحم می‌شود و می‌تواند به سقط جنین در زنان بار‌دار بینجامد. اما اگر می‌خواهید پریود خود را به تأخیر بیندازید انبه هندی می‌تواند به شما کمک کند، زیرا در مواردی غیر از بار‌داری، بی‌خطر و طبیعی است.

14/ 4 آب لیمو

آب لیمو منبع غنی از ویتامین‌ها و اسید‌سیتریک است و به همین دلیل مصرف آب لیمو قبل از پریود می‌تواند آن را به تأخیر بیندازد. هم‌چنین می‌تواند جریان خون شما را سبک‌تر کرده و عوارض حین چرخه قاعدگی را تسکین دهد. نوشیدن آب لیمو چند روز قبل از تاریخ پریود مورد‌انتظارتان، کمک می‌کند تا بدون مشکل آن را به تعویق بیندازید.

14/ 5 برگ تمشک

درست مانند آب لیمو، برگ تمشک منبع فراوانی از ویتامین C است که با کند کردن روند قاعدگی به تأخیر در عادت ماهانه شما کمک می‌کند. چای برگ تمشک هم‌چنین در زمان پریود بسیار مفید است، زیرا حاوی فراگارین و آلکالوئید می‌باشد که با انقباض و به استراحت در‌آوردن رحم درد‌های شدید قاعدگی را کاهش می‌دهد. چای برگ تمشک به کاهش سندروم پیش از قاعدگی، درد‌های شدید پریود و حالت تهوع کمک می‌کند و انرژی شما را بالا نگه می‌دارد و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

14/ 6 ماساژ رحم

ماساژ روغن روی شکم به تأخیر انداختن و نیز تسکین درد قاعدگی در طول چرخه کمک می‌کند. اما این روش فقط زمانی موثر است که ماساژ به طور صحیح انجام گیرد، بنا‌بر‌این، استفاده از کمک حرفه‌ای توصیه می‌شود.

14/ 7 سرکه سیب

برای به تأخیر انداختن عادت ماهانه خود، قبل از پریود روزانه یک قاشق غذا‌خوری سرکه سیب مخلوط شده در آب بنوشید. نوشیدن سرکه سیب فواید زیادی دارد و برخی از معدود این موارد، رفع چربی و سموم اضافی از بدن است.

14/8 دانه‌های خردل

نوشیدن مخلوط 2 قاشق پودر خردل با یک فنجان شیر گرم یک هفته قبل از پریود به تأخیر انداختن آن کمک می‌کند.

14/9  برگ جعفری

برگ جعفری حاوی منبع غنی از ویتامین B12، ویتامین K، C و نیز ویتامین A است. جوشاندن چند برگ جعفری در آب و مصرف آن دو بار در روز پس از خنک کردن، به تأخیر انداختن عادت ماهانه و هم‌چنین دفع سموم اضافی از بدن کمک می‌کند.

14/10  روی تشک بروید

پریود با تغییر در عادات شیوه زندگی می‌تواند به تأخیر بیوفتد. اگر برخی تمرینات شدید را درست قبل از پریود شروع کنید می‌تواند به مغز شما سیگنال دهد تا پریود را به تأخیر بیندازد. رژیم شدید ورزشی به بدن استرس وارد می‌کند تا متفاوت عمل کند که پریود شما را موقتا سرکوب نماید.

14/11 دانه گشنیز 

این می تواند دوره قاعدگی را تاخیر دهد.دانه های گشنیز، دارای خواص برای کنترل هورمون هستند و بنابراین می توانند دوره ها را تاخیر دهند.

  • برای درمان، 20 گرم دانه گشنیز را در 2 فنجان آب بریزید.
  • 10 دقیقه بجوشانید.
  • این آب را هر روز تا دو هفته قبل از شروع دوره قاعدگی، بنوشید.

14/ 12 حبوبات/ عدس داشته باشید

حبوبات، جزء اصلی در رژیم غذایی هندی هستند. حبوبات در به تأخیر انداختن پریود شما کمک می‌کنند. عدس سرشار از مواد معدنی، پتاسیم و فیبر است که چرخه قاعدگی را مختل می‌کند و نیز به رفع هم‌زمان سایر مشکلات مربوط به عادت ماهانه کمک می‌نماید.

می‌توانید عدس را به صورت پودر‌شده با یک لیوان آب ولرم مصرف کنید. می‌توانید آن را مانند سوپ میل نمایید.

14/13 انجیر

انجیر ، می تواند سطح هورمون ها را در بدن شما کنترل کند.و می تواند دوره را برای چند روز به تعویق بیاندازد.

  • برای درمان، تعدادی برگ انجیر و 2 فنجان آب نیاز است.
  • 10 دقیقه آن را بجوشانید.
  • و سه بار در روز، چند روز قبل از شروع دوره بنوشید.

14/14از غذا‌های پر‌ادویه پرهیز کنید

خوردن غذا‌های پر‌ادویه جریان خون را بهبود می‌بخشد و چرخه قاعدگی شما را شروع می‌کند. اما اگر می‌خواهید خلاف این اتفاق صورت بگیرد، از غذاهای پر‌ادویه مانند فلفل قرمز ، فلفل سیاه و سیر پرهیز کنید. بهترین راه این است که این غذا‌های پر‌ادویه را چند روز قبل از تاریخ پریود کلا از بین ببرید.

پریود نشدن بعد از قطع قرص ضد بارداری

برخی از افراد ممکن است خونریزی کمی داشته باشند و برخی اصلا دوره های قاعدگی را تجربه نکنند. البته دلایل دیگری برای از دست دادن دوره های قاعدگی وجود دارد. اگر قرص ضد بارداری مصرف می کنید دلیل از دست دادن دوره قاعدگی ممکن است به خاطر موارد زیر باشد:
استرس:
استرس بیش از حد می تواند بر روی بدن و ذهن شما تاثیر بگذارد. استرس زیاد می تواند عملمرد هیپوتالاموس را مختل نماید. همانطور که می دانید هیپوتالاموس بخشی از مغز است که تنظیم هورمون ها را کنترل می کند. بررسی دلیل استرس و مدیریت آن می تواند به آغاز دوره های قاعدگی کمک کند.
تغییرات غذایی:
تغییر عادت های غذا خوردن و کاهش وزن سریع می تواند با چرخه های قاعدگی تداخل داشته باشد. وزن بسیار کم بدن به خصوص اگر 10 درصد یا بیشتر از آن زیر وزن نرمال باشید می تواند مانع از تخمک گذاری و چرخه های طبیعی قاعدگی شود. زنانی که اختلالات خوردن دارند در خطر بالاتری قرار دارند.
تمرینات ورزشی:
تمرین ورزشی بسیار زیاد می تواند سطح هورمون ها را مختل سازد و مانع از اغاز دوره های قاعدگی گردد. البته، تمرین ورزشی که حد اعتدال در آن رعایت شود می تواند بهترین روش برای سالم ماندن و تناسب اندام باشد. تمرینات شدید همچون تمریناتی که توسط ورزشکاران حرفه ای انجام می شود می تواند باعث از دست رفتن دوره های قاعدگی شود. برخی از ورزشکارانی که در رویدادهای طولانی مدت درگیر هستند ممکن است چنین شرایطی را تجربه کنند.
مصرف مداوم قرص های ضد بارداری:
برخی از زنان قرص های ضد بارداری را به صورت مداوم مصرف می کنند. برندهای محبوب در این زمینه شامل Seasonale، Seasonique و Yaz است. اگر از این نوع قرص ها استفاده می کنید، تمامی قرص های فعال را به طور مداوم برای سه ماه مورد استفاده قرار می دهید . اگرچه بین دوره های قاعدگی ممکن است لکه بینی داشته باشید اما دوره قاعدگی تنها چهار بار در سال رخ خواهد داد. این موضوع در افرادی که از قرص های ضد بارداری تزریقی استفاده می کنند نیز دیده می شود.
ایا از دست دادن دوره قاعدگی به معنای بارداری است؟
اگرچه این موضوع نادر است اما زنانی که قرص ضدبارداری مصرف می کنند ممکن است در این حین باردار شوند. اگر از لحاظ جنسی فعال باشید و تنها لکه بینی را تجربه نمایید یا کلا دوره قاعدگی خود را از دست بدهید باید با پزشک تماس بگیرید تا ببینید باردار هستید یا خیر. اگر دوز اصلی داروی خود را فراموش کرده اید باید خود را برای بارداری مورد بررسی قرار دهید. می توانید از تست های بارداری در منزل استفاده کنید اما مثبت های کاذب و منفی های کاذب نیز ممکن است رخ دهد. اگر تست بارداری مثبت بود باید از ویتامین های ضروری و اسید فولیک استفاده نمایید و با پزشک ملاقاتی داشته باشید. نشانه های اولیه بارداری عبارت است از :
• از دست دادن دوره قاعدگی
• حالت تهوع
• حساس بودن سینه ها
• خستگی
• کمر درد
• ادرار مکرر
این نشانه ها یک هفته بعد از نبود دوره قاعدگی دیده می شود. چرخه قاعدگی زمانی که قرص مصرف می کنید از لحاظ هورمونی تنظیم می شود . بیشتر افراد کنترل بارداری خود را زمانی از دست می دهند که دو یا چند دوز از قرص را در یک ردیف از دست بدهند. بارداری همچنین زمانی رخ می دهد که دو یا چند روز از زمان تزریق داروی ضد بارداری گذشته باشد.

instagram banner
2 دیدگاه ها
  1. شیوا می گوید

    سلام من یکی دو روز آینده پریودم شروع میشه. میخواستم چند روز عقب بندازم. ینی میشه الان با قرص LD عقب بندازم یا اگه پریود شدم مصرف کنم زود قطع میشه؟ در حد لکه باشه مشکلی ندارم فقط زیاد نباشه

  2. فاطمه می گوید

    سلام من اولین بارمیخوام ازقرص ال دی استفاده کنم یک هفته ازپریودم گذشته چطوراستفاده کنم

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.