قرص برای تنظیم ph واژن

 قرص برای تنظیم ph واژن: PH طبیعی واژن عوارض بالقوه تست PH واژن نکاتی برای متعادل کردن pH واژن

بدن چگونه pH واژن را تنظیم می کند؟ علائم هشدار دهنده عدم تعادل pH علاوه بر بو و ترشحات غیر معمول چیست؟ مثل همیشه، اینجاست تا کمی در مورد این موضوع مهم روشن کند. با آخرین حقایق در مورد PH طبیعی واژن و آنچه که در صورت بروز مشکل

باید انجام دهید، از سلامت خود محافظت کنید.

سطح pH واژن شما در حالت ایده آل باید بین 3.8 تا 4.5 باشد. حفظ تعادل pH واژن سالم مهم است. سطح نامناسب pH می تواند خطر ابتلا به عفونت های واژن را افزایش دهد و به سلامت باروری شما آسیب برساند. بنابراین چگونه تعادل ph خود را به طور موثر

در خانه رفع کنیم؟ خبر خوب این است که با رعایت چند نکته ساده می توانید تعادل pH واژن خود را به راحتی بازیابی کنید.

Ph واژن چیست

 

PH طبیعی واژن چقدر است؟ قرص برای تنظیم ph واژن

درک نقش باکتری ها و مخمرها به عنوان بخشی از سلامت کلی واژن و جنسی مهم است. با این حال، لازم نیست همیشه مراقب باشید. واژن شما در واقع شبانه روز کار می کند تا خود را تمیز و محافظت کند.

کانال واژن با سلول های تولید کننده مخاط پوشانده شده است که ترشحات را برای پاکسازی ناحیه واژن و حفظ تعادل میکروبیوم ترشح می کنند. به همین دلیل است که احتمالاً در طول دوره‌های مختلف سیکل خود ترشحات واژن را مشاهده می‌کنید.

به همین ترتیب، برخی مطالعات نشان می دهد که هورمون هایی مانند استروژن نیز ممکن است در حفظ سطح pH واژن نقش داشته باشند.

بنابراین، ترکیب میکروبیوتای واژن می تواند بسته به جایی که شما در چرخه زندگی زنان خود قرار دارید تغییر کند (به عنوان مثال، آیا در دوران یائسگی بوده اید یا نه).

در حالی که ممکن است ناخوشایند و تا حدودی ناراحت کننده باشد، ترشحات واژن در صورتی که بدون بو و رنگ شفاف یا سفید باشد می تواند طبیعی باشد. با این حال، انواع خاصی از ترشحات می تواند نشانه عدم تعادل pH باشد (اگر مشکوک به عدم تعادل یا

تجربه علائم هستید، حتما با پزشک خود صحبت کنید).

pH اسیدیته یا قلیایی بودن یک ماده خاص را توصیف می کند و عددی در مقیاس 1 تا 14 به آن اختصاص داده می شود. صفر اسیدی ترین در نظر گرفته می شود در حالی که 14 قلیایی ترین است. هنگامی که یک ماده به عنوان خنثی برچسب گذاری می شود،

معمولاً به این معنی است که سطح pH آن 7 است.

تصور می شود که pH طبیعی واژن 5 یا کمتر در محدوده سالم قرار می گیرد. زیرا علامت خنثی 7 ثبت می شود و به عنوان اسیدی واجد شرایط است. زمانی که PH واژن بالاتر (یا قلیایی تر) باشد، احتمال ابتلا به عفونت افزایش می یابد. به این دلیل که با افزایش

PH واژن، باکتری‌های ناسالم و مخمرها تکثیر می‌شوند و بر سیستم تولید مثل و ادرار تأثیر می‌گذارند. هنگامی که تعادل pH واژن مختل می شود، عوامل متعددی وارد عمل می شوند.

ترشحات واژن یک اتفاق طبیعی و سالم است. در واقع، عملکرد بسیار مهمی در سیستم تولید مثل دارد. ترشحات طبیعی واژن می تواند از رنگ شفاف تا سفید شیری متغیر باشد و عملکرد آن حذف سلول های مرده و باکتری ها است. این به تمیز نگه داشتن

واژن و حفظ میکرو فلور طبیعی کمک می کند.

مقدار، بو و ویسکوزیته (ضخامت) ترشحی که شما تجربه می کنید می تواند از روز به روز متفاوت باشد. این بستگی به روز چرخه قاعدگی شما دارد، باردار بودن یا شیردهی شما و اینکه آیا از نظر جنسی تحریک شده اید.

حفظ pH مناسب واژن برای سالم نگه داشتن و عاری از عفونت مهم است. تغییر در رنگ و بافت ترشحات، یا خارش و بوی بد ممکن است به عدم تعادل pH و عفونت احتمالی اشاره داشته باشد. در چنین مواقعی، می‌توانید روی هر یک از درمان‌های خانگی ذکر

شده در بالا برای کمک به بازگرداندن pH طبیعی واژن حساب کنید. آب زغال اخته، آب لیمو، شیر سویا و کفیر می تواند به تعادل pH کمک کند. اطمینان از جریان مناسب هوا، خشک نگه داشتن آن، محافظت در حین مقاربت و مصرف آنتی بیوتیک در صورت لزوم به

جلوگیری از بدتر شدن اوضاع کمک می کند. اگر به نظر می رسد اوضاع در چند روز بهتر نشد، با پزشک مشورت کنید.

در حالت ایده آل، سطوح pH شما باید بین 3.8 تا 4.5 باشد تا سلامت واژن را حفظ کنید.

چرا اینقدر اسیدی؟ این محیط اسیدی کلید حفظ میکروبیوم سالم است. وقتی سطح pH شما بالاتر باشد، میکروبیوم واژن شما برای عدم تعادل باکتریایی بالقوه مساعدتر است.

سایر عملکردهای مفید لاکتوباسیلوس که به میکروبیوم واژن شما کمک می کند شامل توانایی باکتری در موارد زیر است:

به دیواره واژن بچسبید و با سایر باکتری ها و مخمرهای نه چندان مفید رقابت کنید.

پراکسید هیدروژن و اسید لاکتیک تولید کنید که می تواند برای سایر باکتری های غیر مفید سمی باشد.

در مجموع، یادگیری در مورد باکتری هایی مانند لاکتوباسیلوس بخش مهمی از سلامت سیستم ایمنی و عملکرد سیستم ایمنی است.

عدم تعادل pH واژن و عوارض احتمالی

 

واژینیت چیست؟

واژینیت یک اصطلاح کلی است که به هر شکلی از التهاب واژن اشاره دارد که بیشتر در اثر عفونت ایجاد می شود. با این حال، التهاب همچنین می تواند به تغییرات در pH طبیعی واژن، ناشی از آسیب، رابطه جنسی خشن یا یک واکنش آلرژیک مربوط باشد. ممکن است به برخی مواد شوینده لباسشویی، صابون ها، لوسیون ها، عطرها، محصولات بهداشتی زنانه، کاندوم های لاتکس یا عوامل اسپرم کش حساسیت داشته باشید.

به طور معمول، ترشحات واژن بوی کمی دارد یا اصلاً بویی ندارد و بسته به سطح هورمون و فاز فعلی چرخه قاعدگی، شفاف، شیری یا خونی به نظر می رسد. این می تواند یک علامت هشدار دهنده واژینیت باشد اگر ترشحات شما:

  • بوی نامطبوع می دهد
  • تغییر رنگ (به زرد یا سبز)
  • تغییر در بافت (ضخیم و درشت شدن)

اگر علائمی مانند سوزش، خارش یا سوزش را نیز مشاهده کردید، با پزشک خود مشورت کنید. و اگر ترشحات غیر طبیعی با کمردرد، ادرار دردناک، ناراحتی شدید شکمی یا تب همراه است، لطفاً فوراً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

سه پاتوژن مختلف در بیشتر موارد عفونت واژن شناسایی شده است: واژینوز باکتریایی، واژینیت کاندیدا و تریکومونیازیس. از آنجایی که علائم آنها اغلب با هم تداخل دارند، تشخیص این شرایط بدون معاینه پزشکی دشوار است.

ترشحات اسیدی واژن نشانه چیست

علائم واژینیت

PH بالای واژن که منجر به واژینوز باکتریایی (BV) یا عفونت دیگری می شود ممکن است علائم زیر را ایجاد کند:

  • خارش و سوزش واژن
  • سوزش هنگام ادرار کردن
  • ترشحات نازک و خاکستری، سفید یا سبز
  • ترشحات بدبو یا “ماهی”.

لطفاً توجه داشته باشید که در برخی موارد، زنانی که مبتلا به BV تشخیص داده شده اند، هیچ یک از علائم هشدار دهنده معمول عفونت را نشان نمی دهند.

عوامل موثر در واژینیت

احتمال ابتلا به واژینوز باکتریایی در شرایط زیر افزایش می یابد:

هنگامی که با شریک جدید یا چند شریک جنسی (به ویژه زمانی که بین دو یا چند شریک زن باشد) رابطه جنسی برقرار می کنید. اگرچه مطالعات بالینی BV را به فعالیت جنسی مرتبط می کند، اما علت دقیق آن کاملاً شناخته شده نیست.

سطح لاکتوباسیل در ترشحات واژن شما کمتر از آنچه باید باشد است. این نوع باکتری سالم به حفظ pH واژن سالم کمک می کند و از رشد باکتری های مضر جلوگیری می کند.

دوش کردن با مایع پاک کننده تجاری یا خانگی. این PH طبیعی واژن را بر هم می زند و به طور مشابه منجر به رشد بیش از حد باکتری ها می شود. توجه داشته باشید که واژن فرآیند طبیعی و خود تمیز شوندگی خاص خود را دارد و دوش آن غیر ضروری است.

عوارض واژینیت

عوارض ناشی از واژینوز باکتریایی بسیار نادر است، اما می تواند بر pH واژن تأثیر منفی بگذارد و آسیب پذیری شما را در برابر موارد زیر افزایش دهد:

عفونت های مقاربتی (STIs)

وجود BV شما را مستعد ابتلا به عفونت ها از طریق رابطه جنسی محافظت نشده مانند کلامیدیا، سوزاک، سیفلیس، HIV، هپاتیت و تبخال می کند.

بیماری التهابی لگن (PID)

مطالعات اخیر BV را با بروز بالاتر عفونت در رحم و لوله‌های فالوپ مرتبط دانسته‌اند که باعث ایجاد اسکار و ناباروری احتمالی می‌شود.

زایمان زودرس

هنگامی که BV در دوران بارداری منقبض می شود، به طور بالقوه می تواند باعث زایمان زودرس و وزن کم هنگام تولد شود.

عوارض بعد از جراحی

اگر در حین انجام جراحی زنان، مانند اتساع و کورتاژ (D&C) یا هیسترکتومی، حامل BV باشید، ممکن است مشکلات پزشکی جدی خود را نشان دهند.

علت عدم تعادل پی اچ واژن چیست؟

 

اگر می‌خواهید چگونه تعادل pH خود را ثابت کنید، اولین قانون این است که دوش را متوقف کنید. دوش به شستن واژن (یا هر حفره دیگر بدن) با جریان آب رو به بالا یا مخلوطی از آب و سرکه/ جوش شیرین / ضد عفونی کننده/ ید اشاره دارد. این یک عمل رایج در

بین زنان است و می تواند پیامدهای منفی بر تعادل pH واژن و همچنین سلامت باروری داشته باشد. تحقیقات شواهدی برای ممانعت از این عمل پیدا کرده است. فقط از آب گرم برای تمیز کردن آرام ناحیه بیرونی واژن استفاده کنید، یا فقط از آن دسته از محصولات

شستشوی صمیمی استفاده کنید که به طور ویژه برای حفظ تعادل pH واژن شما دست نخورده طراحی شده اند.

چگونه متوجه می شوید که pH شما پایین است؟

بوی شدید ماهی، ترشح خاکستری، خارش و تورم در اطراف واژن نشانگر عدم تعادل PH واژن است.

بوی طبیعی واژن چیست؟

واژن معمولاً بوی ملایمی دارد. ممکن است عطری تند یا ترش داشته باشد یا اصلاً عطر نداشته باشد.

هر یک از شرایط زیر می تواند سطح پی اچ واژن را تغییر دهد:

رابطه جنسی محافظت نشده: منی قلیایی است و می تواند عاملی برای رشد برخی از باکتری ها باشد.

آنتی بیوتیک ها: این داروها علاوه بر باکتری های بد که باعث بیماری می شوند، باکتری های خوبی را که برای حفظ سطح پی اچ اسیدی و سالم واژن لازم هستند، از بین می برند.

دوش واژن: اگرچه توصیه نمی شود، اما شماری از بانوان به طور مرتب واژن خود را با مخلوطی از آب و سرکه، جوش شیرین یا ید شستشو می دهند. دوش واژن نه تنها سطح پی اچ واژن را افزایش می دهد، باعث رشد کلی باکتری های مضر نیز می شود.

دوره های قاعدگی: خون قاعدگی کمی قلیایی است و پی اچ واژن را افزایش می دهد. هنگامی که خون در واژن جریان می یابد و در تامپون یا پد جذب می شود و در جای خود می نشیند، می تواند سطح پی اچ واژن را افزایش دهد.

شرایطی مانند واژینوز باکتریایی و تریک ممکن است خطر ابتلا به سایر بیماری‌ها و عفونت‌های جدی‌تر از جمله HIV، HPV (ویروس پاپیلومای انسانی) و ویروس هرپس سیمپلکس را افزایش دهند.

عفونت مخمر

قارچ کاندیدا عامل اصلی عفونت های مخمری واژن است. در حالی که کاندیدا در واژن شما وجود دارد، رشد بیش از حد آنها ممکن است منجر به عفونت شود و باعث خارش و ناراحتی همراه با ترشحات واژن و درد در هنگام مقاربت یا ادرار شود. تحقیقات نشان می

دهد که عفونت کاندیدا ممکن است خطر ابتلا به HIV را افزایش دهد .

نوشته های مرتبط

عفونت های دستگاه ادراری (UTIs)

عفونت‌های دستگاه ادراری که معمولاً UTI نامیده می‌شوند، زمانی که سطح pH واژن نامتعادل است، ممکن است ایجاد شوند. زنان در دوران یائسگی در معرض خطر بیشتری برای عفونت ادراری قرار دارند، زیرا سطح pH آنها بیشتر از 4.5 است .

علائم عدم تعادل pH واژن

 

رنگ و بافت تخلیه ممکن است تغییر کند.

ترشحات سالم واژن معمولاً مایعی ژل مانند شفاف یا سفید است. عدم تعادل pH می تواند باعث تغییر رنگ ترشحات شما و به مرور زمان زرد، خاکستری یا سفید شیری شود. همچنین ممکن است بافت خود را تغییر دهد و مانند پنیر دلمه به نظر برسد .

بوی ترشح ممکن است تغییر کند.

ترشحات سالم واژن معمولاً بدون بو یا بوی بسیار ضعیفی دارند. عدم تعادل در سطح pH می تواند باعث ترشح قوی و بدبو شود.

خارش و ناراحتی

دهانه واژن ممکن است خارش داشته باشد و ممکن است هنگام ادرار کردن یا در حین مقاربت احساس ناراحتی یا احساس سوزش کنید.

این علائم اغلب به دلیل عفونت باکتریایی یا مخمری ایجاد می شود که می تواند در غیاب محیط اسیدی در واژن ایجاد شود ( 5 ). برای درک بهتر ادامه مطلب را بخوانید.

وقتی تعادل pH واژن شما قطع شود چه اتفاقی می افتد؟

زنی که علامت سوال و احساس غمگینی در نزدیکی ناحیه کشاله ران خود در دست دارد که نشان دهنده سلامت بد واژن است که می تواند ناشی از عدم تعادل در pH واژن باشد.

واژینوز باکتریال

واژینوز باکتریایی وضعیتی است که در آن رشد بیش از حد باکتری در واژن وجود دارد. با ترشح ماهی یا بدبوی واژن مشخص می شود که می تواند به رنگ خاکستری، زرد یا سفید باشد. همچنین ممکن است باعث ناراحتی، خارش یا احساس سوزش در واژن شود .

تریکومونیازیس

تریکومونیازیس یا تریک یک عفونت مقاربتی بسیار شایع است که توسط تریکوموناس واژینالیس، یک انگل ایجاد می شود. ترشحات سبز مایل به زرد که به نظر می رسد کف آلود، خارش شدید، ادرار دردناک و نقاط قرمز کوچک روی دهانه رحم از علائم شایع مرتبط با

تریک هستند. این عفونت خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم و عوارض بارداری را افزایش می دهد .

کاهش باروری

محیط ضعیف اسیدی واژن با خنثی کردن کلونیزاسیون پاتوژن های مضر از حرکت اسپرم ها محافظت می کند. باکتری های مختلف تمایل دارند به اسپرم بچسبند و شانس رسیدن به تخمک را کاهش دهند. وجود عوامل بیماری زا در واژن نیز خطر التهاب و عفونت را

افزایش می دهد که هر دو بر باروری تأثیر می گذارند.

همانطور که می دانید، عدم تعادل در pH واژن شما می تواند مسیر را برای موقعیت های مختلف ناخواسته باز کند. خوشبختانه راه های مختلفی برای بازگرداندن تعادل pH به طور طبیعی وجود دارد. بنابراین بیایید نگاهی بیندازیم به این که چگونه PH واژن خود را به

طور طبیعی با درمان های خانگی ساده متعادل کنید.

قرص برای تنظیم ph واژن

 

طبیعی واژن یا زنانه قرار است بین 3.8 تا 4.5 باشد. pH اندازه گیری اسیدی یا بازی بودن یک ماده است. مقیاس pH از 0 تا 14 است. pH کمتر از 7 اسیدی است، در حالی که PH بالاتر از 7 بازی است.

PH واژن شما در حالت ایده آل باید اسیدی باشد. با این حال، این مقدار ممکن است تغییراتی را قبل از قاعدگی و بعد از یائسگی نشان دهد.

سطح بالای PH واژن، مثلاً 4.5، بستر مناسبی را برای عفونت‌های واژن فراهم می‌کند. علل شایع pH نامتعادل زنانه عبارتند از:

  • رابطه جنسی محافظت نشده
  • آنتی بیوتیک ها
  • دوش کردن

مصرف پروبیوتیک ها به یک روش معروف برای بهبود سلامت دستگاه گوارش تبدیل شده است. پروبیوتیک ها گونه هایی از باکتری غیر بیماری زا هستند که به طور طبیعی در برخی غذاها و مکمل های غذایی یافت می شوند. اخیرا کارشناسان سلامت؛ فواید و

مزیت های مکمل پروبیوتیک را برای سلامت واژن مورد ملاحظه قرار داده اند.

نظر می رسد که دستکم یک گونه از پروبیوتیک بنام ال-اسیدوفیلوس می تواند به پیشگیری و درمان مشکلات واژینال مثل واژینوسیس باکتریایی (BV) کمک کند.


تحقیقاتی که طی چند دهه گذشته انجام شده، نشان می دهد که پروبیوتیک ها می توانند در درمان برخی بیماری ها که بواسطه تغییر در تعادل PH واژن بوجود می آید، موثر باشند.  

به طور کلی، واژن می تواند به تنهایی سلامت خود را بازیابی کند، با کمی حمایت از داروهای طبیعی برای بازگرداندن تعادل pH واژن. با این حال، در صورت عدم بهبود یا بدتر شدن هر یک از علائم زیر، باید به دنبال کمک پزشکی باشید:

  • ترشحات سبز، زرد، سفید شیری یا پنیر مانند
  • احساس سوزش
  • خارش
  • بوی بد

واژن در پاکسازی خود از درون و حفظ محیط داخلی خود خوب است. با این حال، عوامل متعددی وجود دارد که ممکن است تعادل pH طبیعی آن را از بین ببرد. سطح pH ایده آل یک واژن سالم، بین اولین چرخه قاعدگی و یائسگی، بین 3.8 تا 4.5 متغیر است. شما

می توانید از داروهای طبیعی خاصی در تمرینات روزانه خود استفاده کنید تا به بازگرداندن تعادل pH واژن کمک کند. این می تواند شامل مصرف پروبیوتیک ها، پرهیز از صابون ها یا محصولات پاک کننده واژن و پوشیدن پارچه های قابل تنفس باشد. عدم تعادل pH به

طور بالقوه می تواند شما را در برابر بیماری های مقاربتی و UTI آسیب پذیر کند. اگر نگران این هستید که PH واژن شما بیش از حد قلیایی است، یا ممکن است عفونت داشته باشید، باید در اولین فرصت با متخصص زنان خود مشورت کنید.

چگونه می توانم pH واژن خود را آزمایش کنم؟

کیت های تست خانگی مختلفی در بازار وجود دارد که می تواند به شما در اندازه گیری تعادل pH واژن کمک کند ( 4 ). بیشتر آنها شامل استفاده از یک نوار کاغذی است که با نگه داشتن در برابر دیواره واژن برای مدت زمان مشخصی تغییر رنگ می دهد. شما باید

کاغذ را بردارید و رنگ روی آن را با نمودار همراه کیت مقایسه کنید. هر سایه دارای مقدار مربوطه است که می تواند به شما در تعیین سطح pH واژن کمک کند.

مهم است که اطلاعاتی را که کیت تست به همراه دارد بخوانید. این شما را در مورد زمان خاصی که باید نوار را روی دیواره واژن خود نگه دارید و شرایط مناسبی که باید در آن آزمایش انجام دهید، راهنمایی می کند.

کیت تست ابزار آسانی است که می توانید برای بررسی سطوح pH از آن استفاده کنید. علاوه بر این، بدن شما همچنین ممکن است نشانه های خاصی را در زمانی که سطح pH واژن شما نامتعادل است، ارائه دهد. بیایید ببینیم برخی از آنها چیست.

 

 »» هزینه ترمیم پرده بکارت

قیمت کیت تست ph واژن

 

نحوه تست PH واژن

pH واژن با نوع خاصی از کاغذ به نام کاغذ تورنسل آزمایش می شود که در صورت قرار گرفتن در معرض یک ماده اسیدی یا قلیایی تغییر رنگ می دهد. با فرض pH طبیعی واژن، یک تکه کاغذ تورنسل زمانی که برای چند ثانیه در مقابل دیواره واژن قرار می گیرد از آبی به قرمز تبدیل می شود که نشان دهنده اسیدیته آن است.

چرا از نوارهای تست pH واژن استفاده کنیم؟

از آنجایی که PH نامتعادل واژن می تواند باعث عفونت و تحریک واژن شود، مهم است که واژن خود را سالم نگه دارید.

اگر تا به حال احساس خارش و سوزش واژن، بوی نامطبوع یا ترشحات غیر معمول داشته باشید.قرص برای تنظیم ph واژن

برای حفظ سلامت واژن ممکن است پروبیوتیک هایی مانند ماست، کیمچی، کلم ترش، تمپه، کومبوچا و میسو مصرف کنید.

دوش زدن را متوقف کنید و فقط از محصولات صمیمی ملایم و مناسب استفاده کنید

از جریان هوا به واژن و واژن خود اطمینان حاصل کنید

کمبود جریان هوا می تواند سطح رطوبت را در آنجا افزایش دهد و محیط مناسبی را برای رشد باکتری های بد و مخمرها ایجاد کند. لباس زیر نخی سبک و راحت بپوشید و سعی کنید بدون آنها بخوابید تا بتوانید قسمت های خود را هوادهی کنید .

در طول مقاربت از کاندوم یا سایر موانع استفاده کنید

مایع منی می تواند محیط اسیدی واژن شما را خنثی کند. اگر قصد بارداری ندارید، از کاندوم یا مانع دیگری در حین مقاربت استفاده کنید .

از آنتی بیوتیک ها عاقلانه استفاده کنید

آنتی بیوتیک ها علیه باکتری ها، چه خوب و چه بد، عمل می کنند. این عملکرد آن را مسئول تغییر فلور واژن یا تعادل میکروارگانیسم هایی می کند که به حفظ تعادل pH واژن کمک می کند ( 17 ). در صورت امکان از مصرف زیاد آنها خودداری کنید یا آنتی بیوتیک ها را با پروبیوتیک ها ترکیب کنید.

تامپون ها را به طور مکرر در دوران قاعدگی عوض کنید

pH خون کمی قلیایی است. از استفاده طولانی مدت از محصولات بهداشتی زنانه مانند تامپون یا نوار بهداشتی خودداری کنید زیرا خون ایستاده ممکن است PH واژن شما را افزایش دهد. برای حفظ تعادل pH خود، آنها را برای اخبار تغییر دهید. بر اساس یک

مطالعه ، حتی آن دسته از تامپون هایی که ادعا می کنند pH متعادل هستند، به طور قابل توجهی pH واژن را کنترل نمی کنند.

علاوه بر این روش‌های ساده، می‌توانید برای تقویت سلامت واژن خود، افزودنی‌های خاصی به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

مشاور پزشکی زنان 909 همراه شما از مشاوره تا عمل 

 

سوالات متداول

آیا آناناس به تعادل pH واژن کمک می کند؟

 

در حالی که شواهد حکایتی نشان می دهد که خوردن آناناس ممکن است به حفظ pH واژن کمک کند، هیچ مدرک علمی برای اثبات آن وجود ندارد.

 

آیا سرکه سیب به تعادل pH در واژن کمک می کند؟

 

ممکن است. واژن دارای pH طبیعی اسیدی است. بنابراین، حمام کردن در آب حاوی مقداری سرکه سیب، یک اسید ملایم، ممکن است به حفظ pH آن کمک کند.

 

آیا رژیم غذایی می تواند بر PH واژن تأثیر بگذارد و برای حفظ تعادل سالم از چه غذاهایی باید اجتناب کرد یا مصرف کرد؟

 

بله، عوامل زیادی مانند رژیم غذایی می تواند بر PH واژن تأثیر بگذارد. از غذاهایی مانند غذاهای شیرین، فرآوری شده و تند، الکل، قهوه، گوشت قرمز که می توانند تعادل pH واژن را مختل کنند، خودداری کنید. آجیل و سایر چربی های سالم بخورید، آب فراوان بنوشید، غذاهای غنی از فیبر، غذاهای غنی از پروبیوتیک، سبزیجات برگدار برای جلوگیری از رشد بیش از حد باکتری ها و حفظ تعادل واژن سالم.

 

هر چند وقت یک بار باید PH واژن خود را چک کنم؟

 

نیاز به بررسی سطح pH واژن به نیازها و نگرانی های سلامت فردی فرد بستگی دارد. افراد سالم به طور کلی نیازی به نظارت بر سطح pH واژن خود به طور منظم ندارند. با این حال، اگر سابقه عفونت‌های قارچی مکرر دارید یا علائمی مانند خارش، سوزش یا ترشحات عجیب و غریب دارید، ممکن است پزشک ارزیابی سطح pH واژن را برای کمک به تشخیص و درمان توصیه کند.

 

چگونه تعادل pH خود را در یک شب ثابت کنیم؟

 

نوشیدن مقدار زیادی آب، آب زغال اخته، آب لیمو، شیر سویا و کفیر می تواند به تعادل تعادل pH واژن در طول شب کمک کند، با این حال، بسته به دلایل زمینه ای ممکن است زمان بیشتری طول بکشد.

 

واژن کاملا اسیدی است و pH طبیعی آن کمتر از 4.5 است.

حفظ تعادل pH واژن برای سالم نگه داشتن آن مهم است.

ترکیب برخی از داروهای طبیعی در تمرینات روزانه می تواند به بازیابی تعادل pH آن کمک کند.

افزایش مصرف پروبیوتیک ها، استفاده از محصولات بهداشتی مناسب و تعویض مکرر تامپون در دوران قاعدگی ممکن است به بهبود سلامت واژن کمک کند.
instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.