لیست مواد غذایی ناسالم : غذاهای ناسالم کدامند

لیست مواد غذایی ناسالم : شما با خوردن غذای مورد علاقه و مطلوبتان هیچ اشتباهی را مرتکب نشده اید، و به طور کلی دلیل قانع کننده ای  نیز برای خوردن غذاهای لذیذ دارید .

 اما  مساله این است که  آشنایی ما از غذاها و ترکیبات آنها  تا چه حد دقیق می باشد ؟

خامه ای که هر روز صبح به قهوه تان اضافه می کنید،  و یا سوپ نودل جوجه ی کنسرو شده  که شمارا یاد سوپ دوران کودکی تان می اندازد،  و یا  مواد خوراکی منجمدی که برش های کوچک و جذابی دارد و شما آن را  در مایکروویو قرار می دهید تا گرم شود.

لیست مواد غذایی ناسالم

 بدون اینکه وقتی از شماگرفته  شود ، همه  ظاهرا مفید به نظر می رسند،  اما واقعیت چیز دیگری است .

از نظر  تولید کنندگان غذا  و برخی فروشندگان حقه باز ، اغلب غذاهای ظاهرا سالمی که می خورید  مملو از چربی های ناسالم  ، ترکیبات و افزودنی های مصنوعی  و مواد نگهدارنده ی غیر ضروری  می باشد که خطراتی را برای سلامتی شما به دنبال دارند.

 یکی از اموری  که به شما در درک دقیق هر آنچه که می خورید کمک خواهد کرد ، و  علت بد بودن و مضر بودن این قبیل مواد غذایی را آشکار خواهد ساخت ،  همان چیزی است که محققان با عنوان « این رو بخور ..آن را نه »  گرد هم آورده و فهرستی متشکل از 100 غذای مضر  را با عنوان «100 مورد از ناسالمترین غذاها در کره ی زمین» گرد  هم آورده  اند و به همراه آن نمونه ی سالمی از آن غذا  را معرفی کرده اند که از آن طریق شما می توانید هنوز هم غذای مورد علاقه ی خود را بدون هر نوع ترس و استرس مصرف کنید .

 این مقاله را بخوانید تا بهترین و بدترین غذا  بر روی زمین را که می خورید کشف کنید . این کار به شما کمک خواهد کرد تا یخچال خود را از هر گونه مواد غذایی ناسالم و مضر  ، و یا ناسالم ترین نوشیدنی  های موجود بر روی کره ی زمین خالی کنید .

1. خامه ی قهوه :

ترکیبات مضر : روغن سویا و کانولا

 خامه ی قهوه چه  مشکلی می تواند داشته باشد ؟ این ماده اصلا خامه ندارد .  سه ترکیب اولیه و اصلی  آن که در یکی از پر طرفدارترین  خامه  های قهوه ، یعنی Nestle  قید شده استف به عنوان مثال ، آب، قند  و روغن کانولا و یا سویا می باشد . آیا این ترکیبات همان چیزی  هستند که شما قصد دارید صبح اول وقت به قهوه ی خود اضافه کنید؟  خامه ی قهوه دارای ترکیبات مصنوعی  همچون  مونوگلیسیرید و دی گلیسیرید  می باشد .

تفاوت تغذیه سالم و ناسالم

 به جای آن ، این را بنوشید :

افزودن شیر ساده ی گاو   همیشه  به فنجان صبح شما ترکیبی  بسیار سالم را برای شما به ارمغان می آورد ، اما اگر هنوز به دنبال طعم دهنده ای برای آن هستید،  سعی کنید مقدار خامه ی گیاهی برای فنجان قهوه ی خود اضافه  کنید .کالیفا مجموعه ای از انواع مختلف خامه ها را  تولید می کند که این خامه ها علاوه بر داشتن میزان کالری کمتر،  قند کمتری را نیز در مقایسه با خامه های قهوه  دارد .

2 :  نان  تهیه شده  از آرد سفید

ترکیبات مضر : مواد شیمیایی سفید کننده همچون ازودی کربونامید

حتی اگر اولین ترکیب  نان شما «آرد گندم » باشد،  این مطالب را بخوانید. حتی اگر نان شما نیز از آرد سفید تهیه نشده باشد، به احتمال زیاد از نان ساندویچ هایی استفاده می کنید  که دارای ترکیبات شیمیایی بسیار وحشتناکی می باشد .  این ماده ی خمیری پلاستیکی  معمولا برای تولید خمیر حجیم نان مورد استفاده قرار  می گیرد .CSPI  نیز توصیه به پرهیز  از این ماده ی غذایی  می کند،  شواهد نشان   می دهند که ماده ی شیمیایی  ازودی کربونامید  به کار رفته در خمیر ، پس از پخته شدن تبدیل به ماده ای سرطانزا می شود.

به جای آن  این را بخورید :  آرد های  گندم  سالمی وجود دارد که نان تهیه شده از آنها فاقد هر نوع ماده ی شیمیایی  سفید کننده ی آرد می باشد .  نه تنها  این ماده  بلکه  راه های دیگری نیز  وجود دارد که شما می  توانید یکی  از انها  را با  عنوان بهترین برند نان برای کاهش وزن مصرف کنید .

3. آب میوه

 ترکیبات مضر :  استفاده از میوه های فاقد فیبر، شربت ذرت با میزان فروکتوز بالا

 این آبمیوه ها طبیعی هستند، پس مشکل کار کجاست ؟

 خوب! با توجه به اینکه  100 درصد آبمیوه بهتر از  نوشیدنی های مملو از ذرت با فروکتوز بالا می باشد.

 ولی با این حال  حتی آب انگور نیز حاوی 36 گرم  قند به ازای هر پیمانه  می باشد انگار چهار دونات شکلات  با کرم روکش  شیرین را داخل یک مخلوط کن انداخته باشید .

 اگرچه این شکر شاید طبیعی  باشدف  اما بدن شما دقیقا با این شکر نیز مل سایر قند ها (طبیعی یا غیر طبیعی )رفتار خواهد کرد .

 اغلب  مواد شیرین کننده ی افزوده شده به آبمیوه ها فروکتوز می باشد  ف نوعی قند که  با رشد بافت پیه  شکمی  در افراد دارای اضافه وزن  در ارتباط می باشد.

4.  نوشیدنی  های رژیمی

 ترکیبات غیر سالم :  رنگ دهنده ی کارامل،  بیس فنول A(BPA)، آسپارتام

 رنگ دهنده  های مصنوعی قند های تقلبی  کمر-پهن کن  و کند کننده ی سوخت و ساز به طور کلی چکار می کنند؟  این مواد  ترکیباتی  هستند  که در تمامی نوشیدنی های گاز دار و رژیمی شما یافت می شوند.  تقریبا  تمامی نوشابه های  رژیمی پر طرفدار  حاوی آسپارتام  می باشند، که یک شیرین کننده  ی طبیعی است که  در ابتدا به کاهش وزن شما  کمک می کند اما   اخیرا محققان دریافته  اند که دارای تاثیرات متناقضی  بوده و سطوح قند خون  را افزایش داده و بار سنگینی را  بر کبد تحمیل کرده  و  باعث  تبدیل انرژی اضافی  به چربی  می شود که طبق   تحقیقات انجام شده  در فیزیولوژی کاربردی،  تغذیه  و متابولیسم این یافته  ها محقق شده  است .

 به جای این نوشیدنی ها ، بخورید :

نوشیدن یک لیوان آب هیچ ضرری ندارد اگر واقعا ا اگر دنبال H2O  هستید، اما  اگر گزینه ی خوشمزه ی دیگری مد نظرتان هست  ، پیشنهاد  ما به شما چای های دتوکس  و یا نوشیدن  یک فنجان قهوه به جای آنها می باشد .

5. مواد غذایی سرخ شده

ترکیبات غیر سالم : حرارت بالا،  روغن التهابی

جوجه ی سرخ شده، کالاماری سرخ شده،استیک  جوجه سرخ شده.  شما هر گز این غذاها را در لیست مواردی که به عنوان « این رو بخور » تهیه شده است، نخواهید دید.

 چربی بالا و محتوای کالری بالایی که دارند از جمله مسائل همراه  با این مواد غذایی سرخ شده می باشد، زیرا این مواد حاوی سطوح بالایی از فرآورده های نهایی  گلیکه  شدن پیشرفته ی التهابی  و یا AGEها می باشند.

 این ترکیبات زمانی تشکیل می یابد  که فرآورده های برگرفته از حیوانی در دمای بالا  و به مدت زمان طولانی پخته شود.

طبق  یک بازنگری چاپ شده  در سال 2015 در ژورنال « پیشرفت های  تغذیه » کارشناسان به  این نتیجه رسیدند  که « مواجهه ی مداوم  با AGE ها  به تدریج  باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و مراحل لازم برای  بالا بردن غیر هنجار  استرس اکسایشی  و التهاب  را فراهم ساخته و به عنوان پیش ماده ای  برای بیماری های مختلف  شناخته شده است »

خوشبختانه  محققان  از مدرسه ی مونت سینای  پزشکی دریافتند  که زمانی  افراد  ازمصرف  مواد غذایی مملو از AGE  ، مانند مواد غذایی سرخ شد و فرآوری شده  پرهیز می کنند،  مارکر های التهابی در بدن آنها کاهش می یابد .  به همین دلیل بهتر است از  مواد غذایی گریل شده و یا غالبا پخته شده در فر استفاده نمایید .

6.  گوشت نمک زده و سس دار

 ترکیبات غیر سالم : نیترات ها و نیتریت ها ،  روش های پخت با دمای بالا

 گوشت های فرآوری شده بدترین نوع  گوشت ها در جهان می باشند. آنها معمولا تهیه شده  از گوشت قرمز  غنی از چربی  های اشباع شده می باشند، همچنین سطوح  بالایی  از  فرآورده های  نهایی گلیکاسیون پیشرفته (AGE)ها می باشند.

نوشته های مرتبط

ترکیبات التهابی که در زمان خشک شدن گوشت های فرآوری  شده ، دودی شده تولید شده و نیتریت نیز در زمان پخت گوشت گرم  با دمای بالا تولید شده ودر زمان پخت گوشت های غیرگرم تبدیل به نیتروزامین های  سرطان زا می شود که این یافته  ها در مجله ی علوم گوشت منتشر شده است.

( معمولا  شما گوشت  را در سس هایی فرو برده  ودر یک تابه سرخ کرده  و یا گریل می کنید، درسته؟)

 به جاش چی بخورید ؟لیست مواد غذایی ناسالم

تشخیص غذای سالم از ناسالم

 خوشبختانه  تولید کنندگان محدوده ای  را برای میزان نیتریت  موجود در غذا  تعیین کرده و ملزم به  افزودن آنتی اکسیدان هایی همچون ویتامین C به آن می باشند.

که با بازنگری به عمل آمده در ژورنال آمریکایی  تغذیه ی بالینی محققان دریافتند که این مواد (آنتی اکسیدان ها ) قادر به مهار تشکیل نیتروزامین می باشند.

با توجه به اینکه در تحقیقی انجام شده در رابطه با شیمی ماده غذایی محققان دریافتند که مواد غذایی  فرآوری  شده با آنتی اکسیدان ها به طور متوسط حاوی 80 %  نیتریت  کمتر ازمواد  غذایی فاقد این ترکیب می باشند.

  لذا بهتر است هشدار های مربوط به  نحدود کردن مصرف نیتروزامین  را  بواسطه ی عدم خرید  گوشت های فرآوری شده و یا گوشت هایی که  فاقد آین مواد می  باشند  را جدی بگیرید –  فقط با نمک و در حرارت  پایین این فرآورده های گوشتی را طبخ کنید .

7.  سرئال قندی

 ترکیبات غیر سالم :  هیدروکسی تولوئن بوتیله (BHT) ، هیدروکسی آنیزول بوتیله (BHA) ، Carbهای  تصفیه شده،  قند افزوده

ظاهرا هیچ روکش قندی روی آنها وجود ندارد، اما قند  موجود در آن  در داخل بدن آشکار می شود.

مصرف بیش از اندازه ی شکر سفید منجر به چاقی و اضافه وزن  می شود که اغلب سایر  بیماری ها مانند  دیابت و یا بیماری های قلبی را به دنبال دارد .  اغلب سرئال ها  بیش از یک بسته  قند را  در خود دارند که حتی این میزان را   در یک دونات خامه  ای Bostonنیز  نمی توانید بیابید .

  در این بین آنچه که کار را دشوارتر می سازد،  انواع پر طرفدار دیگری از این سرئال ها  همچون  پولکی های منجمد شده  و یا سنگ های شکلاتی  میوه ای  می باشد که حاوی ترکیباتی  مانند هیدروکسی تولوئن بوتیله  شده (BHT) و یا  هیدروکسی  آنیزول  بوتیله (BHA)  می باشند، ترکیباتی  که در کشور هایی مانند انگلستان،  استرالیا، نیوزلند،  ژاپن ،  و اغلب کشور های اروپایی استفاده از آن ممنوع می باشد، زیرا  سرطانزا می باشند.  برای  کسب اطلاعات  بیشتر به«  20 مورد از بدترین سرئال های سالم » رجوع کنید .

 به جاش اینو بخورید :

شکلات  های طبیعی Cascadian  و  کره ی بادام زمینی  طبیعی  هر دو از  جمله خوراکی های خوشمزه ی  قند پایین  و خوش طعم  می باشند که فاقد هر نوع طعم دهنده ی شیمیایی  می باشند.

8 . غذاهای منجمد

ترکیبات  غیر سالم : سدیم ، مواد نگهدارنده

 انجماد یکی از وحشتناک ترین روش ها  برای نگهداری بلند مدت مواد  غذایی  می باشد،  پس چرا به دنبال آن نگهدارنده ها را نیز به مواد غذایی اضافه می کنند؟  متاسفانه  تولید کننده ها  اقدام به استفاده از این روش ها می کنند  برای کسب اطلاعات  بیشتر به « 67 مورد از بدترین غذاهای  منجمد در آمریکا » رجوع کنید .

 به جاش اینو بخورید :  گزینه های پیش رو  مواد غذایی منجمد با میزان قند کم،  نمک کم و مواد غذایی آلی می باشند. به بخش « 15 ماده ی منجمد غذایی  سالم » رجوع  کنید که از جمله بهترین گزینه های جایگزین می باشند. 

9. دسر های رستورانی

ترکیبات غیر سالم : سدیم

 در اینجا شاید فکر کنید که ما فقط قند ها را مضر می دانیم  ، اما  میزان کالری مواد غذایی،  چربی آنها و هرچیز دیگری که بیش از اندازه باشد، می تواند  مضر باشد .

  اگر ایم واقعیت را در ذهن داشته باشیم ، باید بگوییم دسر های رستورانی از جمله  مواد غذایی خطر ناک می باشند، زیرا  اغلب به بخش های بزرگتری برش   داده شده و علاوه بر داشتن کالری بالا   مقدار نمک  بیشتری را نیز  از آنچه که تصور می کنید دارد .

 اگر بی طرفانه به این موضوع بنگریم ،  دسر جوجه ی پیتزای  کالیفرنیا  دارای بیش  از 1110  کالری،73  گرم چربی ،640 میلی گرم سدیم  و 103 گرم carb  و 64 گرم  قند می باشد . 

می توانید محتوای کالری و چربی و ..مواد غذایی   دیگر را در فهرستی از «20  دسر رستورانی  با نمکی  بیشتر از  یک کیسه چوب شیر »  بدانید .لیست مواد غذایی ناسالم

 به جاش اینو بخورید :

یک پیمانه ی کوچک شربت  ریسک کمتری را در مقایسه با بسیاری از شیرینی های مختلف برای شما به دنبال دارد .

10 :شکر سفید

ترکیب غیر سالم : قند(شکر)

طبق یافته های مرکز تحقیقات Pew،  آمریکایی  ها روزانه  بیش از 90  گرم قند را  در سال 2014  مصرف کرده  اند، که بیش از 40 گرم از این مقدار توصیه شده ی سازمان FDA آمریکا برای مصرف  قند و شکر در  روز می باشد، و 65 گرم نیز بیشتر  از میزان توصیه شده ی سازمان بهداشت  جهانی ، یعنی 25 گرم می باشد .

 مصرف  بالای شکر تصفیه شده و سفید در امریکا  منجر به افزایش  ریسک دیابت  نوع دو و  بیماری ای قلبی  عروقی ناشی از  چاقی شده است .  پس از همین امروز با قند ها و یا با رژیم  های غذایی به ظاهر  بدون قند خداحافظی  کنید.

به جاش اینو بخورید :لیست مواد غذایی ناسالم

 گزارش ما در  مورد « هر  شیرین کننده ی افزودنی پر طرفدار » را  برای  انتخاب یک جایگزین   مناسب برای شکر چک کنید، اما توصیه ی  ما به شما  به طور کلی کاهش مصرف هر نوع ماده ی شیرین کننده می باشد .

11: شیرینی خامه ای

ترکیبات  ناسالم : تیتانیوم دی اکسید،  رنگ کارامل ، رنگ های مصنوعی ، پروپیلن  گلیکول

تولد ها یکی از بهترین فرصت ها برای جشن گرفتن و شادی می باشد . اما مساله ای هست که باید در این جشن بدانید ؟  کیک خامه ای که  در تولد ها دارید یکی از مواد غذایی مملو از ترکیبات شیمیایی  است .

 کیک های خامه ای  با برند های مختلف  همچون  کیک وانیلی کلاسیکی  خانگی  و خامه ای Ducan hines  تهیه شده  از روغن های  دانه ی کتان و سویای هیدروژنه  می باشد، علی رغم اینکه رنگ آن سفید  می باشد، ولی اغلب این کیک های خامه ای اغلب  حاوی رنگ های آلوده  با قابلیت سرطانزایی  (همچون رنگ کارامل  و تیتانیوم دی اکسید کربن )  و رنگ های مصنوعی  می باشد .

 در نهایت پروپیلن  گلیکول  در اغلب دستور های تهیه ی کیک  های خامه ای   یافت می شود که  طبق تحقیقات   انجام  شده در ژورنالآمریکایی  بیماری های کلیوی،  با عملکرد ضعیف کلیه ارتباط  دارد .

 به جاش چی بخوریم :

کیک خامه ای سالم کیکی است که  تهیه ی آن ساده بوده و در حین حال خوشمزه باشد .

 با استفاده از آووکادوها  و شکلات تلخ  می توانید یک کیک خامه ای  کره ای  تهیه کنید که شاید چند دقیقه  آماده سازی آن زمان ببرد،که درحین حال مملو از  فلاونول  های کاکائو  و چربی های مونو  اشباع نشده  می باشد که ریسک بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. لیست مواد غذایی ناسالم


 

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.