مراقبتهاي بعد از عمل ماموپلاستی

مراقبتهاي بعد از عمل ماموپلاستی : کوچک کردن سینه “

در این مقاله، به طور خلاصه، کوچک کردن سینه را شرح می دهیم و سپس به طور گسترده در مورد تکنیک هایی که جراحان برای کاهش اندازه سینه انجام می دهند صحبت می کنیم. در پایان به یک مشکل رایج در پستان ها به نام پسودوپتوز یا تغییر وضعیت نوک پستان و درمان آن می پردازیم.

اگر می خواهید در مورد جراحی زیبایی سینه بیشتر بدانید می توانید اینجا را مطالعه کنید.

در جراحی کوچک کردن سینه که شامل سینه بسیار بزرگ می باشد وزیبا بنظر نمیرسند به دلیل عوارض درد شانه، درد گردن و پشت ،گوشه گیری شدید به علت بزرگی سینه ، عفونت مکرر زیر سینه ها انجام میشود.

هم چنین ، عمل جراحی سینه بدلیل محدودیت فعالیت ورزشی، تنگی نفس ضمن فعالیت، اشکال در یافتن لباس مناسب و ایجاد شیار و لک روی شانه ها می باشد.مراقبتهاي بعد از عمل ماموپلاستی

جراحی کوچک کردن و بالا بردن سینه ماموپلاستی

 

انتخاب بهترین روش ضروری است، زیرا تکنیک های زیادی در کوچک کردن سینه وجود دارد که عوارض، عوارض جانبی و پیامدهای متفاوتی دارد. بنابراین مشاوره خوب قبل از جراحی بسیار مهم و مفید است. با توجه به ظرفیت توصیه خوب،  ارماطب تیم با جراحان

باهوش و باتجربه همکاری می کند که بهترین راه حل را پیش روی شما قرار می دهند.

جراحان ارماتب با استفاده از روش‌های پیشرفته در کانتورینگ و فرم بدن در بیمارستان‌های پیشرفته، جذاب‌ترین سینه‌ها را از نظر اندازه و فرم ارائه می‌دهند. پزشکان در مورد همه جوانب این راه ها صحبت می کنند و در نهایت شما تصمیم می گیرید که کدام یک از

جراحی ها برای شرایط شما مناسب است. برخی از تکنیک ها با استفاده از برش هایی که درد بیشتری دارند از سوی دیگر اهداف زیبایی شناختی بیشتری دارند. این به شما بستگی دارد، در روند مشاوره همه چیز با جزئیات ارائه خواهد شد.

این نوع بزرگی که در نوجوانی رخ می دهد، معمولا همراه با چاقی نیست و علت آن، حساس بودن بافت سینه به هورمون های جنسی است. بزرگی سینه باعث خجالت، گوشه گیری و کاهش فعالیت های اجتماعی ورزشی نوجوان می شود..

سینه های بزرگ علاوه بر چهره نازیبا و به هم ریختن تناسب اندام؛ مشکلات طبی بی شماری را ایجاد می کند. بر اساس حجم سینه ها ؛سن بیمار و درخواست وی در داشتن حجم مشخص از سینه؛ تکنیک های مختلفی برای جراحی سینه  مطرح شده است.

در افرادی که با شکایت بزرگی سینه مراجعه می کنند، تنها درمان مؤثر و بهترین درمان استفاده از جراحیاست و روش های درمانی دارویی یا مؤثر نبوده یا به علت ایجاد عوارض مختلف  توصیه نمی شوند.

برای عمل کوچک کردن سینه از برش های متعدد و متفاوتی استفاده می شود که هر چقدر مقدار بزرگی بیش تر باشد، باید برش وسیع تری هم داده شود.قبل از جراحی باید حتما یک ماموگرافی انجام شود.

در سینه های متوسط  از روش فلپ فوقانی با ایجاد یک برش دور هاله و یک برش عمودی زیر سینه عمل جراحی سینه انجام شده و سینه ظاهری گرد؛ زیبا و با کاهش حجم نسبی پیدا می کند. کم بودن خطوط برش و شکل گردتر و زیباتر از مزایای این تکنیک است.

بیمارانی که بزرگی شدید و افتادگی سینه دارند بهتر است جراحی سینه به روش فلپ تحتانی عمل شوند. برش  این عمل به صورت تی برعکس است. تغییر شکل و کاهش حجم قابل توجه پستان ها از مزایای این تکنیک است در ضمن در این روش بافت سینه

نیز برداشته می شود و جراح به لیفت سینه اکتفا نمی کند. نتیحه این عمل ایجاد سینه هایی کوچکتر سفت تر و بالا کشیده تر میباشد.بسته به روش جراحی برای نهایی شدن فرم سینه ها گاهی تا یکسال بایستی صبر کرد.

در مورد لیفت سینه با نخ های لیفت نیز باید گفت روش قطعی صدر صد نیست و پس از مدت کوتاهی سینه ها به حالت اولیه باز می گردند.

 بزرگ کردن سینه های کوچک

اگر شما از اندازه ی سینه خود ناراضی می باشید افزایش حجم سینه ها توسط جراحی Breast Augmentation یکی ازروش های درمان می باشد . وباعث میشود سینه های شما را پرتر و برجسته تر کندو بین دو سینه تقارن ایجاد کند .از پروتز جهت

بازسازی سینه که در حین سرطان و یا ضربه از بین رفته هم استفاده می گردد .

نوسانات وزن در نتیجه بارداری، شیردهی و افزایش سن، افتادگی بدن دانه ای و NAC (کمپلکس نوک پستان-آرئول) مطلقاً به تدریج رخ می دهد و منجر به پتوز و تغییر در اکثر سینه ها می شود. بنابراین جراح بر اساس وضعیت شما توصیه می کند که پتوز غده

(بافت پستان) را در جراحی کوچک کردن سینه کاهش دهید.

 

نه تنها جنبه های زیبایی، بلکه تجربه درد در گردن، کمر و شانه به دلیل بزرگ بودن سینه ها نیز می تواند در تصمیم شما برای انجام جراحی کوچک کردن سینه موثر باشد.

.  زخم لنگر

از شکل لنگر می توان حدس زد که برش از هاله ی سینه ایجاد شده و سپس از مرکز نیمه پایینی سینه پایین می رود، سپس یک برش به صورت افقی در امتداد چین سینه ایجاد می شود. برش ها شکل t معکوس یا لنگر را تشکیل می دهند که این گزینه از آن

نام گرفته شده است. این رایج ترین روش کوچک کردن سینه است زیرا می توان پوست را به صورت عمودی و متقاطع روی سینه حرکت داد. این به جراح شما اجازه می دهد بیشترین کنترل را بر شکل و تقارن سینه شما داشته باشد زیرا بافت اضافی سینه را می

توان از هر قسمتی از سینه برداشت. این انعطاف پذیرترین تکنیک کوچک کردن سینه است.

مراقبتهاي بعد از عمل ماموپلاستی

 

شما باید حداقل 1 هفته از محل کار یا مدرسه مرخصی داشته باشید. برخی از بیماران به دو هفته نیاز دارند، اما هر وضعیت متفاوت است. جراح به شما دستور خواهد داد که قرار ملاقات های بعدی را برای برداشتن بانداژها و بخیه ها انجام دهید. اگر فردی فعال از

نظر بدنی هستید، ممکن است نتوانید حداقل تا یک ماه پس از جراحی فعالیت خود را از سر بگیرید. جراحی می تواند از نظر جسمی و روحی استرس زا باشد. اطمینان حاصل کنید که در مورد تمام نگرانی های خود با پزشک خود در ارتباط باشید.

  1. بعد از انجام جراحی ماموپلاستی، یک بانداژ پلاستیکی و یا سوتین مخصوص روی پانسمان و گاز گذاشته می‌شود.حتما باید پس از جراحی، تا چند روز، یک نفر در منزل به فرد بیمار کمک کند؛ زیرا در هفته‌ی اول، درد فرد خیلی زیاد است و گاهی ممکن است حتی قادر به بالا آوردن دست‌های خود نیز نباشد. به همین دلیل شخصی که با او احساس نزدیکی و راحتی می‌کند، باید در منزل برای استحمام و انجام کارهای او حضور داشته باشد.
  2. لوله‌هایی که برای خارج کردن ترشحات توسط پزشک در بدن شخص گذاشته می‌شود، چند روز پس جراحی از بدن او خارج می‌شود؛ اما فرد بعد از برداشتن لوله‌ها، تا چند هفته باید سوتین مخصوص بپوشد تا ازتورم سینه‌هاجلوگیری کرده و به فرم آن‌ها کمک کند. همچنین، استفاده از سوتین مخصوص، سبب می‌شود که بافت سینه‌ها تناسب بهتری پیدا کنند.
  3. فرد در هفته‌ی اول پس از جراحی، روزانه به طور مرتب باید محل زخم را ضدعفونی کرده و به طور مداوم پانسمان را عوض کند تا از بروز عفونت جلوگیری شود.
  4. از روز سوم پس از جراحی، استحمام برای فرد مانعی ندارد.
  5. بیمار بعد از گذشت چند روز از جراحی ماموپلاستی و کاهش درد ناشی از جراحی، می‌تواند پیاده‌روی آرام و سبک را آغاز کند. پیاده‌روی سرعت گردش خون را افزایش می‌دهد و سبب می‌شود درد و تورم ناشی از عمل کاهش یابد.
  6. یکی از مراقبتهای بعد از عمل کوچک کردن سینه این است که باید از کمپرس یخ و سپس، گرم استفاده شود، زیرا به درمان کبودی و تورم بیمار کمک می‌کند؛ اما باید به این نکته توجه داشت که سینه‌های بیمار تا مدتی پس از جراحی، بی‌حس
  7. می‌باشد؛ به همین دلیل، نباید در استفاده از کمپرس یخ و گرم زیاده روی کرد؛ زیرا ممکن است سبب آسیب به سینه‌ها شود.

پروتز سینه

طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی

در میان اعمال جراحی سینه عمل پروتز سینهاز جمله موفق ترین جراحی هاست که تاثیر زیادی در بهبود اعتماد به نفس در روابط خانوادگی و اجتماعی فرد دارد. به نظر من یکی از بهترین اعمال جراحی بزرگ کردن سینه عمل پروتز سینه است؛ زیرا شخص با یک خط عمل کوچک یک تغییر بسیار بزرگ و زیبا دارد.

که این خط عمل نیز با روش های مختلفی قبل محو شدن است باید توجه داشت که بیش از 30 سال است که پروتز سینه استفاده می شود . با پیشرفت تکنولوژی به طور مرتب نسل های جدیدتر و با کیفیت وارد بازار می شود به قسمی که شاید هیچ وسیله ی پزشکی به اندازه ی پروتز های سینهمورد نقد و بررسی قرار نگرفته باشد

آیا دختران جوان قبل از بارداری و شیردهی می توانند پروتز سینه انجام دهند؟

بله می توانند، پروتز در زیر عضله سینه قرار می گیرد و مشکلی برای ساختار شیردهی ایجاد نمی کند.

جنس پروتز سینه از چیست؟

اگر چه لایه خارجی تمام پروتزها از سیلیکون ساخته شده است ولی داخل آن می تواند از مواد مختلفی مثل آب نمک و یا ژل سیلیکون خالص پر شده باشد. اگرچه سابق بر این اغلب پروتزها پر شده از آب و نمک یا ژل سیلیکون ساده بوده، ولی امروزه از ژل سیلیکون منسجم استفاده می شود.

انواع جدیدتری از پروتزها نیز وجود دارند که پروتزهای تری لوسنت (روغن سویا) و ئیدروژنی از آن نوع اند که با توجه به اشکالات احتمالی مصرف آن ها، هنوز به صورت گسترده مورد استفاده قرار نمی گیرند.

در مجموع می توان گفت با توجه به سابقه 25 ساله استفاده از پروتزهای سینه با جنس سیلیکون، اغلب جراحان تمایل بیش تری برای استفاده از این نوع پروتزها دارند. نکته قابل توجه این است که مواد تشکیل دهنده ی سیلیکون طبیعی است و در طبیعت یافت می شود و از لحاظ ساختار مشکلی با بافت طبیعی بدن ندارد.

پروتزهای سینه باعث ایجاد سرطان می شوند؟

نوشته های مرتبط

خیر. تاکنون هیچ گزارش جامعی که نشان دهد این پروتز های سیلیکونی باعث ایجاد سرطان می شوند، منتشر نشده است. تنها گزارشات بسیار محدودی که در خصوص مضرات پروتز سینه منتشر شده اند، مربوط به همراهی استفاده از پروتزها و بروز یک بیماری ایمنی وابسته به سیلیکون است که آن نیز مورد تائید قرار نگرفته است. بنابراین می توان گفت که درمجموع، بکارگیری پروتز سینه برای اعمال جراحی زیبایی سینه  عملی ایمن و کم خطر است.

کاربرد جراحی سینه با پروتز

1- افزایش اندازه سینه در کسانی که بافت سینه در آن ها رشد نکرده است یا به دنبال کاهش وزن شدید یا شیردهی تحلیل یافته است.
2- بهبود افتادگی خفیف سینه یا کمک به ترمیم افتادگی های متوسط یا شدید سینه ضمن عمل لیفت
3-  بهبود عدم تقارن های مادر زادی سینه
4- ترمیم محل سینه به دنبال برداشته شدن به علت سرطان

 ماستوپگسی یا لیفت سینه

ماستوپگسی یک عمل جراحی سینه برای درست کردن سایز؛ شکل و بالا بردن سینه روی قفسه سینه در زنانی است که حجم سینه نرمال دارند .در این عمل پوست و بافت اضافی سینه برداشته شده و بافت ؛ ارئول و نوک سینه به محل بالاتر منتقل می شود. عمل جراحی لیفت سینه علت پزشکی ندارد و شخص به علت فعالیت فیزیکی و یا زیبایی متقاضی این عمل می باشد به جز مواردی که این افتادگی سینه باعث بروز حساسیت و قارچ های پوستی در زیرسینه میشود.

عوارض عمل جراحی سینه

عوارض زودرس جراحی سینه مثل خون ریزی و عفونت نادر است. گاهی اسکار محل عمل یا فرم سینه نیاز به روتوش دارد. گاهی هاله سینه دچار بی حسی می شود که با گذشت زمان بهبود می یابد. شیردهی در اغلب روش ها حفظ می شود ولی ممکن است 10تا 30درصد کاهش داشته باشد. گاهی ممکن است سینه بعد از عمل ورم کند و تا چند ماه ادامه پیدا کند.

خارش بعد از عمل ماموپلاستی

ژنیکوماستی

ژنیکوماستی به معنی بزرگ شدن اندازه سینه در مردان می باشد و این جراحی از اعمال جراحی سینه درمردان می باشد. اخیرا بیشتر مراجعین با این شکایت  مردان جوانی هستند از داروهای غیر مجاز در باشگاه های بدنسازی استفاده کرده اندبر هم خوردن تعادل هورمون های مردانه و زنانه زمینه ساز ایجاد ژنیکوماستی می شود.

علت این عدم تعادل می تواند فیزیولوژیک مثل بلوغ و یا کهولت سن بوده و یا در زمینه استفاده از برخی دارو ها همانند دارو هایی که ورزشکاران برای بدن سازی استفاده می کنند باشد.

ندرتا مشکلاتی همانند بیماری های تیروئید؛کبد و یا بیضه ها می تواند سبب ایجاد ژنیکوماستی شود. اگر ژنیکوماستی بعد از اصلاح شرایط و یا قطع دارو برطرف نشود ممکن است بسته به نظر بیمار نیاز  به جراحی سینه پیدا کند.

ژنیکوماستی در سن بلوغ شایع است که با زمان بهبود می یابد ولی در10درصد پسرها باقی می ماند. 50درصد بیماران با ژنیکوماستی بزرگی سینه خفیف تا متوسط دارند 50 درصد پسرهای با ژنیکوماستی چاق هستند. افرادی که چاق هستند ممکن است با کاهش وزن بهبود یابند ولی افرادی که بزرگی بافت گلاندولار واقعی دارند تغییری نمی کنند

درمان ژنیکوماستی

روش های مختلف جهت درمان ژنیکوماستی  پیشنهاد می شود که قابل قبول ترین  آن ها شامل:مراقبتهاي بعد از عمل ماموپلاستی

  • جراحی با لیزر
  • لیپوساکشن
  • لیزر لیپولیز

عوارض ژنیکوماستی:مراقبتهاي بعد از عمل ماموپلاستی

اثر منفی در اعتماد به نفس و سلامت روانی در مردان بالغ. حتی ژنیکوماستی خفیف می تواند اثرات معکوس سایکولوژی در پسرها داشته باشد.

یک مطالعه جدید نشان داده افرادی که بزرگی سینه دارند عمل کوچک کردن سینه باعث کاهش اختلالات مهره و قسمت خلفی تنه می شود و حتی باعث کاهش استرس قسمت پایین ستون فقرات در حین انجام فعالیت فیزیکی می شود. گر چه سرطان سینه در مردان کمتر دیده میشود ولی میتواند علت بزرگی سینه باشد و به این علت همیشه قبل از جراحی بیمار باید بدقت معاینه و با سونوگرافی بررسی شود.

بهترین درمان پسودوپتوز، عمل لنگر مشابه است و در برخی موارد، پس از برداشتن بافت یا پوست اضافی، کاشت ایمپلنت و افزایش آن مفید خواهد بود.

جای بخیه عمل ماموپلاستی

پسودوپتوز پستان چیست؟

بسیاری از زنان پس از زایمان و شیردهی و یا با افزایش سن از ظاهر سینه های خود راضی نیستند. اگر نوک پستان زیر خط روی سینه باشد، به آن “قطره” می گویند. برای این منظور یک خط فرضی از چین زیر سینه کشیده می شود و بر اساس محل قرارگیری

نوک پستان، افتادگی سینه درجه بندی می شود. جراحی ماستوپکسی می تواند این وضعیت و پتوز واقعی را درمان کند.

 

پس از عمل، زخم هایی در ناحیه جراحی ظاهر می شود که چندان خوشایند به نظر نمی رسند. درست مانند هر عمل جراحی، زمانی که جراحی شامل بریدگی و برش باشد، جای زخم اجتناب ناپذیر است. اگرچه راه هایی برای به حداقل رساندن جای زخم قبل،

حین و بعد از جراحی کوچک کردن سینه وجود دارد و همچنین می توانید روند بهبود را تسریع کنید.

ترمیم اسکار پوست قبل از هر چیز به زمان نیاز دارد. غذاهایی مانند آناناس به بهبود سریع زخم ها کمک می کند. می توانید از تکه های آناناس طبیعی استفاده کنید. برخی از کپسول ها حاوی عصاره آناناس هستند، مانند قرص آناهیل. بانداژ از عفونت جلوگیری

می کند و روند بهبود زخم را تسریع می کند. یادتان باشد بهتر است از گاز وازلین استفاده کنید تا پانسمان به زخم نچسبد.

 

همچنین می توانید از پمادهای ترمیم زخم برای نتیجه سریعتر استفاده کنید:

 

مصرف ویتامین ها قبل و بعد از جراحی باعث بهبودی مناسب می شود، بنابراین دستورالعمل های جراح خود را دنبال کنید. یک رژیم غذایی متعادل نیز بسیار مهم است.

 

 قطع مصرف نیکوتین (سیگار کشیدن، چسب های نیکوتینی و آدامس های نیکوتینی) قبل و بعد از عمل برای اطمینان از بهبودی ضروری است.

 

همچنین ممکن است مجبور شوید مصرف برخی داروها مانند آسپرین یا داروهای ضد التهاب را متوقف کنید. شما توسط جراح خود آموزش خواهید دید.

 

بعد از عمل ماموپلاستی چی بخوریم

با جراحی کوچک کردن سینه می توانید ظاهر خود را بهبود ببخشید. سینه های بسیار بزرگ می تواند برای برخی از زنان مشکلات سلامتی و عاطفی ایجاد کند. علاوه بر مسائل مربوط به داشتن تصویر بد از خود، ممکن است فرد دچار درد و ناراحتی فیزیکی نیز

شود. سنگینی بافت اضافی سینه ممکن است توانایی شما را برای فعال بودن مختل کند.

لیفت عمودی سینه یک تکنیک است. لیفت سینه عمودی یا آبنبات چوبی برای زنانی که پتوز خفیف تا شدید دارند مناسب است. این روش پوست اضافی ناخواسته را از بین می برد و کل سینه را تغییر شکل می دهد و جای زخم پنهان می ماند و یک برش کمی سوراخ شکل در بالای هاله ایجاد می شود.

این جراحی که ماموپلاستی کاهشی نیز نامیده می شود ، چربی، بافت غدد و پوست را از سینه برداشته و اندازه سینه را متناسب با بدن شما ایجاد می کند و ناراحتی سینه های بزرگ را کاهش می دهد. در ارماطب به معرفی یکی از جامعه جراحان پلاستیک و

زیبایی ایران می پردازیم که دوره های بازآموزی سالانه جراحی پلاستیک را گذرانده و در مراکز پزشکی مجاز و مورد تایید نیز عمل جراحی انجام داده اند.

 

  • باید به این نکته توجه کنید که برای جلوگیری از لخته شدن خون، پیاده‌روی سریع روزانه برای شما ضروری است.
  • در سه روز اول نمی‌توانید سوار هواپیما شوید. بعد از آن مسافرت با هواپیما ایرادی ندارد.
  • اگر تب دارید یا احساس گرما می‌کنید، احتمالاً عفونت دارید. با پزشک متخصص تماس بگیرید و علائم خود را شرح دهید.
  • اگر به آنتی‌بیوتیک‌ها حساسیت نشان داده‌اید، فوراً با پزشک تماس بگیرید.
  • در سه ماه اول باید از سوتین‌های ورزشی استفاده کنید.
  • به هیچ وجه اشیای سنگین بلند نکنید.
  • احتمال یبوست بعد از عمل جراحی وجود دارد. دلیل آن هم استفاده از داروها بیهوشی است.
  • بعد از عمل جراحی، بی‌نهایت احساس خستگی خواهید کرد، برای همین تا می‌توانید استراحت کنید.در چند روز اول فشار
  • خونتان بالا خواهد بود، بنابراین از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنید.
  • در 48 ساعت اول پس از عمل حتماً یک نفر کنارتان باشد تا از شما مراقبت کند.

 

عوارض ماموپلاستی

 

تصمیم گیری برای انجام عمل جراحی کوچک کردن سینه بسیار شخصی است. بین مزایای جراحی کوچک کردن سینه و خطرات عوارض بالقوه یک معاوضه وجود دارد.

 

اگر تصمیم به جراحی داشته باشید، به طور کامل در مورد تمام خطرات مطلع خواهید شد. در طول فرآیند رضایت، از شما خواسته می‌شود که فرمی را با جزئیات در مورد انتظارات و خطرات احتمالی پر کنید:

 

  • واکنش های آلرژیک به بخیه، نوار، چسب و فرآورده های خونی و همچنین خون، داروهای موضعی یا مواد تزریقی
  • خطرات بیهوشی
  • خونریزی (هماتوم)
  • لخته شدن خون
  • عدم تقارن سینه
  • بی نظمی و شکل سینه
  • تغییر در احساس سینه که موقت یا دائمی است
  • آسیب به ساختارهای عمیق تر – مانند اعصاب، رگ های خونی، ماهیچه ها و ریه ها – ممکن است رخ دهد و موقت یا دائمی باشد.
  • شامل ترومبوز ورید عمقی و عوارض قلبی و ریوی است
  • سینه های خیلی سفت
  • در لایه های عمیق پوست، چربی می تواند بمیرد (نکروز چربی).
  • تجمع مایعات
  • عفونت
  • درد، که ممکن است ادامه یابد
  • بهبود ضعیف زخم
  • امکان جراحی تجدید نظر
  • ناتوانی احتمالی در شیردهی
  • از دست دادن بالقوه پوست/بافت پستان در جایی که برش ها به یکدیگر برخورد می کنند
  • از دست دادن بالقوه، جزئی یا کلی نوک پستان و آرئول
  • علامت پوستی، تغییرات دائمی رنگدانه
instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.