میان وعده های عضله ساز

میان وعده های عضله ساز : اگر می‌خواهید میان‌وعده‌های بدون احساس گناه بخورید، این میان‌وعده را برای کاهش وزن امتحان کنید که عمر انرژی شما را افزایش می‌دهد.

احساس تنبلی بعد از غذا بسیار طبیعی است، به خصوص بعد از یک وعده غذایی بزرگ. غذا برای بدن ما سوخت است، اما بسته به عادات غذایی، الگوها و نوع غذایی که می خوریم، می تواند باعث خستگی و افزایش وزن نیز شود. 

غذا، چه مثبت و چه منفی، بر عملکرد بدن ما تأثیر می گذارد. با فرهنگ شلوغی اخیر، از دست دادن وعده های غذایی عادی شده است که منجر به تخلیه غذا در وسط روز می شود. 

میان وعده های عضله ساز

این یکی از لحظات ضعیفی است که مردم هر چیزی را برای میان وعده می چنگند. اما اگر میان وعده‌های سالم‌تری را برای کاهش وزن و افزایش انرژی فوری انتخاب کنیم، می‌توان این وضعیت را معکوس کرد.

برخی از افراد ناهار بسیار سنگینی می‌خورند و در طول روز دچار بی‌حالی می‌شوند و به شدت چاق می‌شوند. آنچه می خوریم نقش مهمی در سطح انرژی روزانه ما دارد. برخی از بزرگترین دلایل احساس بی حالی و چاقی عادات غذایی ناسالم، ورزش نکردن و انتخاب تنقلات پرچرب است.

همانطور که ناهار در سطح انرژی ما نقش دارد، میان وعده هایی که در طول روز می خوریم نیز نقش دارند. برای اینکه بتوانیم بهترین روز را با روحیه بالا داشته باشیم، می‌توان تنقلاتی را انتخاب کرد که به رفع خستگی کمک می‌کند و غیرت مورد نیاز روز را به شما می‌دهد. 

جین، موسس و مدیر عامل BodyFirst نیز می گوید: میان وعده هایی با محتوای کربوهیدرات و پروتئین بالا مانند آجیل و میوه ها برای استقامت مفید هستند و سطح انرژی شما را برای روز افزایش می دهند.

در اینجا چند میان وعده سالم برای کاهش وزن آورده شده است:میان وعده های عضله ساز

 دانه ها

دانه چیا منبع عالی فیبر، کلسیم، آهن، امگا 3 و امگا 6 است. دانه های کتان منبع باورنکردنی پروتئین هستند. و دانه های ریحان با امگا 3 و امگا 6 پر می شوند. قرار دادن این دانه ها در رژیم غذایی می تواند متابولیسم شما را به شدت افزایش دهد و شما را سیر نگه دارد و مانع از دستیابی به یک بسته چیپس یا کلوچه شود.

دانه‌ها و آجیل‌ها می‌توانند به شما انرژی فوری بدهند و بی‌حالی را از بین ببرند. 

 آجیل

نوشته های مرتبط

اگر احساس گرسنگی می کنید، به جای اینکه به دنبال یک بسته غذای فرآوری شده برسید، سعی کنید آجیل بخورید. آجیل می تواند به غلبه بر گرسنگی کمک کند و به تقویت خلق و خوی شما کمک زیادی می کند. بادام و گردو سرشار از پروتئین و منیزیم هستند که به افزایش سطح انرژی شما کمک می کند. علاوه بر این، وارد کردن میوه‌ها به رژیم غذایی روزانه‌تان نیز می‌تواند به غلبه بر خستگی کمک کند و میان‌وعده‌هایی عالی برای کاهش وزن ایجاد کند.

میان وعده های پر انرژی

آجیل برای تغذیه عالی است و همچنین بهترین میان وعده برای کاهش وزن است. 

 آب

قبل از اینکه با ما تماس بگیرید که «آب» را به عنوان میان وعده درج کنید، صدای ما را بشنوید. گاهی اوقات، هیدراته بدنمان کم می شود و میل ناگهانی برای افراط در میان وعده ها احساس می کنیم. این منجر به اضافه وزن می شود. نوشیدن مقدار زیادی آب به شکل سم زدایی می تواند کمک کننده باشد. علاوه بر این، نوشیدن آب‌میوه‌های تازه برای عملکرد بهینه بدن و تامین آب نیز ضروری است.

ماهی تن
ماهی تن، میان‌ وعده‌ انرژی زا و مناسبی است که می‌ توان آن‌ را در محل کار نگهداری و مصرف کرد.
ماهی تن سرشار از پروتئین سیر کننده و اسیدهای چرب امگا ۳ است که به مبارزه با التهاب معروف است و ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد.
ماهی تن به طور گسترده در فروشگاه ها و به صورت آنلاین موجود است. به دنبال انواعی باشید که حاوی ماهی تن سبک یا اسکیپ جک هستند که نسبت به انواع دیگر جیوه کمتری دارند.

ماست یونانی
ماست یونانی ساده و بدون شیرینی یک میان وعده انرژی زا و مناسب است که پروتئین بیشتری نسبت به ماست معمولی دارد.
یک ظرف ۶ اونسی (۱۷۰ گرمی) ماست یونانی ساده و کم چرب، ۱۷ گرم پروتئین دارد و تنها ۱۴۰ کالری دارد. به علاوه، سرشار از کلسیم است، یک ماده معدنی که برای استحکام استخوان‌ ها و دندان‌ ها مهم است.
برای اینکه خوشمزه تر و سیر کننده تر هم بشود، میوه های سالم و آجیل را هم به آن اضافه کنید.

میان وعده های بدون قند

چیپس سبزیجات پخته شده
چیپس سبزیجات پخته شده یا کم آب یک میان وعده سالم و پایدار است. با این حال، برخی از گونه های خریداری شده در فروشگاه با روغن های گیاهی مانند روغن کانولا یا سویا تهیه می شوند و حاوی افزودنی های غیر ضروری هستند.
تهیه چیپس سبزیجات در خانه به شما این امکان را می دهد موادی را که استفاده می کنید کنترل کنید.
سیب زمینی شیرین، چغندر، هویج، کدو سبز یا تربچه را نازک برش دهید و مقدار کمی روغن زیتون روی آنها بمالید. در یک ظرف مخصوص فر با دمای ۲۲۵ درجه سانتیگراد (۱۱۰ درجه سانتیگراد) به مدت تقریباً ۲ ساعت بپزید.

بهترین زمان خوردن وعده های غذایی

بادام هندی ادویه دار
بادام هندی تند یک میان وعده بسیار مغذی است. آنها حاوی چربی های مفید برای قلب و همچنین ویتامین ها و مواد معدنی هستند. علاوه بر این، این آجیل ها سرشار از آنتی اکسیدان های لوتئین و زآگزانتین هستند که برای عملکرد مناسب چشم حیاتی می باشند.
در واقع، مصرف زیاد لوتئین و زآگزانتین با کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا وابسته به سن (AMD) مرتبط است.
برای تهیه این خوراکی خوشمزه، بادام هندی خام را در روغن زیتون، زیره، پودر فلفل قرمز و زنجبیل بریزید. آنها را روی ظرف مخصوص پهن کرده و در فر با دمای ۳۲۵ درجه سانتیگراد (۱۶۵ درجه سانتیگراد) به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه بپزید.
همچنین می توانید بادام هندی ادویه دار را از فروشگاه ها و آنلاین خریداری کنید. فقط سعی کنید برندی را انتخاب کنید که از مواد طبیعی استفاده می کند.

با نوشیدن آب سم زدایی بدن خود را از مواد مغذی ضروری محروم نکنید. 

“این انرژی را به شکل کالری تامین نمی کند، اما به تسهیل فرآیند کمک می کند که به خودی خود یک تقویت کننده انرژی است.” جین می گوید.

با پیروی از یک روال سالم، خوردن و نوشیدن درست، می توان از یک سبک زندگی سالم لذت برد و نگران افزایش وزن نبود.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.