میوه های لاغر کننده و چربی سوز

میوه های لاغر کننده چربی سوز : برخی از بهترین غذاهایی که به شما در کاهش وزن کمک می کنند ، غذاهای حاوی فیبر زیاد هستند. غذاهای فیبری به راحتی قابل هضم نیستند. آنها به شما کمک می کنند بعد از غذا بسیار احساس سیری کنید و به تنظیم سطح قند خون کمک می کنند. بعلاوه ، غذاهای فیبری از نظر کالری اغلب به طور طبیعی کمتر هستند. 

حتی اگر یک رژیم غذایی سخت و پر فیبر داشته باشید ، بسیار مهم است که درک کنید حتی یک ماده یا نوشیدنی وجود ندارد که بتواند چربی های شکم را به خودی خود از دست بدهد. با اتخاذ یک رژیم غذایی مناسب ، در کنار ورزش متوسط ​​، وزن خود را کاهش می دهید.

هیدراته شدن مناسب در کنار وعده های غذایی مملو از فیبر می تواند به هضم غذا کمک کرده و به طور کلی تلاش های کاهش وزن شما را پیگیری کند .

 وقتی صحبت از تغذیه سالم و کاهش وزن می شود ، این غذاهای گیاهی که توسط متخصصان تغذیه ثبت شده دوست دارند ، پشت شما را دارند.

1- کره بادام زمینی

کره بادام زمینی بسته بندی 8 گرم پروتئین و حداکثر 4 گرم فیبر در هر وعده ، این یک میان وعده ایده آل برای کمک به شما در پر شدن و راضی ماندن است.

. بادام زمینی به طور خاص دارای یک اسید آمینه است که با کمک به “ریلکس شدن” رگ های خونی ، جریان خون را در سراسر بدن بهبود می بخشد – همه اینها می تواند به کاهش احتباس مایعات کمک کند.

2 – نخود

آنها با فیبر و پروتئین گیاهی و همچنین آنتی اکسیدان های تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و مواد معدنی نفخ آور پر شده اند. نخود به راحتی سوپ ، خورشت ، سالاد و غذاهای فرعی می شود . به علاوه ، آرد نخود یک جایگزین عالی برای پخت و پز برای نتیجه نهایی دارای مواد مغذی بیشتر و پر کننده است.

میوه های لاغر کننده چربی سوز

3- کدو تنبل

پوره کدو تنبل با داشتن فیبر بیشتر از کینوا و پتاسیم بیشتر از موز یکی از بهترین شرط بندی های شما برای میان وعده و پخت و پز است. دفعه بعد که هوس شیرینی می کنید این کار را امتحان کنید: برای یک دسر مقوی پوره کدو تنبل  را به ماست یونانی شیرین نشده با دارچین و گلابی خرد شده اضافه کنید.

4 – نخود فرنگی

یک فنجان نخود فرنگی 8 گرم پروتئین و مواد مغذی کلیدی برای کاهش نفخ را در خود جای داده است. تقریباً تمام آنچه برای ویتامین C روزانه نیاز دارید ، به علاوه منیزیم ، پتاسیم و آهن وجود دارد – همه اینها به تعادل سدیم کمک می کند و اکسیژن را به سلول های خون می رساند.

 5 – ماهی تن

وقتی صحبت از پروتئین دلچسب در کنار ماهی آزاد و ماهی ساردین است ، از چربی های سالم این ماهی بهتر نمی شود . آنها مملو از امگا 3 و پروتئین بدون چربی هستند ، به شما کمک می کند تا در زمان غذا سیر شوید و بعداً در طول شبانه روز از حملات میان وعده یواشکی طفره بروید .

6- ماهی سالمون

اسیدهای چرب اشباع نشده چند به علاوه مواد معدنی موجود در ماهی قزل آلا ، آن را به یک گزینه مناسب برای شام تبدیل می کند. ویتامین D موجود در هر فیله نشان می دهد این ویتامین می تواند به مدیریت وزن در افراد دارای اضافه وزن کمک کند. همچنین 25٪ از ویتامین B6 روزانه خود را دریافت خواهید کرد که می تواند به تنظیم خلق و خو و تنش کمک کند.

7- سیب زمینیها

باور کنید یا نه ، سیب زمینی سرخ شده در هوا (بله ، واقعاً!) منبع عالی پتاسیم است ، که می تواند به مدیریت نفخ و تعادل سدیم کمک کند . آنها همچنین سرشار از فیبر هستند ، به این معنی که سیب زمینی می تواند یک ماده غذایی غنی از مواد مغذی باشد – به شرطی که به روش سرخ کردنی سرو نشود.

میوه های لاغر کننده شکم و پهلو

8- کدو تنبل

بهترین غذاهای چربی سوز دانه کدو تنبل

تخمه کدو تنبل روی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن فراهم می کند ، اما مهمتر از همه ، منبع قابل توجهی فیبر است (یک میان وعده پر کننده!). با حدود 7 گرم پروتئین در هر وعده به اندازه میان وعده ، پپیتاس یک افزودنی عالی برای بیشتر رژیم های غذایی است.

9- ماست یونانی ساده

غذاهای تخمیر شده مانند میسو ، تمپه و کلم ترش حاوی پروبیوتیک ها ، باکتری های دوستدار ملایم هستند که به تقویت ایمنی ، تنظیم عملکرد روده و از بین بردن نفخ شکم کمک می کنند. ماست یونانی ساده و شیرین نشده می تواند فواید پروبیوتیک را نیز فراهم کند.

10- کفیر

مانند ماست ، کفیر نیز یک محصول جانبی اما بیشتر نوشیدنی خامه ای و لذت بخشی است که قوام اسموتی دارد. پر از پروبیوتیک برای کمک به تنظیم روده سالم است و اگر احساس نفخ کنید می تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد زیرا یبوست می تواند در آنجا نقش زیادی داشته باشد. همچنین به طور طبیعی از نظر پروتئین بسیار بالا است و آن را به یک میان وعده عالی و مناسب برای بعد از ظهر تبدیل می کند .

11- کلم ترش

بهترین غذاهای چربی سوز کلم ترش ،بیشتر مانند سایر سبزیجات ، کالری کمی دارد اما فیبر زیادی دارد. سعی کنید آن را به سالاد یا ساندویچ اضافه کنید .

12- جو دوسر

بخوانید : طریقه مصرف جو دو سر(لاغری ) بدنسازی

13 – بادام ها

بادام ، بادام زمینی ، گردو ، پسته! به طور خاص بادام منبع قوی پروتئین است و تحقیقات مختلف افزایش مصرف بادام را با کاهش کلسترول LDL (نوع “بد”) مرتبط دانسته اند.

14 – گردو

بهترین غذاهای چربی سوز ، گردو

یکی دیگر از سوپراستارهای مغزدار ، گردو سرشار از چربی های اشباع نشده است – یک میان وعده بسیار مفید برای قلب است. تحقیقات قبلی ثابت کرده است که به ویژه گردو به جلوگیری از ولع مصرفی که ممکن است در گذشته در بین وعده های غذایی تجربه کرده باشید کمک می کند.

15 – پسته

بهترین غذاهای چربی سوز پسته پوسته شده

مصرف زیاد ال دی ال یا کلسترول بد در بدن با وجود مصرف پسته کاهش پیدا می کند. پسته غنی از اسید آمینه بوده و مانع از تشدید عروق و تشکیل لخته های خون می شود.

16- بلوبری

زغال اخته بهترین غذاهای چربی سوز

زغال اخته در واقع پر از فیبر است (4 گرم در یک فنجان) اما مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان را در یک ماده غذایی  نگه می دارد. بلوبری حاوی قند کمتری نسبت به سایر میوه ها نیز است – این یک انتخاب رضایت بخش ، شیرین و سالم در زمان میان وعده یا دسر است.

17 – تمشک

نوشته های مرتبط

در مقایسه با سایر توت ها ، تمشک به ویژه تعداد فیبر بالایی دارد. آنها یک افزودنی عالی برای یک صبحانه متعادل هستند ، چه غلات ، بلغور جو دوسر ، ماست ، یا حتی یک اسموتی سریع (باعث می شود احساس بسیار بیشتری داشته باشید!)

18 – روغن زیتون

روغن های گیاهی مانند روغن زیتون بسیار بکر  به شما کمک می کنند در کل لاغر شوید . روغن های زیتون فوق بکر همچنین در کاهش التهاب ناشی از آنتی اکسیدان ها ، به ویژه اولئوکانتال ، موثر هستند که گفته می شود اثرات مشابه ایبوپروفن در بدن هنگام مصرف منظم بر روی بدن دارد. از غذاهای کوبیده شده که در روغن سرخ شده اند ، صرف نظر کنید! میان وعده های سرخ شده با افزایش وزن در ارتباط هستند ، بنابراین بهتر است فقط مدتی یک بار از آنها لذت ببرید.

19 – تخم مرغ

تحقیقات محدود نشان می دهد تخم مرغ ، کم کالری و سرشار از مواد مغذی دیگر ، ممکن است به مرور به کاهش وزن کمک کند. صبحانه های با پروتئین بالا ، از جمله املت و مخلوط های تابه ای سبزیجات ، می توانند در طول روز کاملاً سیر کننده باشند. اما حتی یک تخم مرغ آب پز بالای یک سالاد هنگام ناهار نیز می تواند شما را تا شام سیر نگه دارد.

20- لوبیا

بهترین غذاهای چربی سوز لوبیا

لوبیا ماده اصلی بسیاری از غذاهای گیاهی است زیرا در آن پروتئین های گیاهی و همچنین مواد معدنی و برخی ویتامین های B وجود دارد. آنها همچنین منبع قابل توجهی از فیبر محلول هستند که به بدن شما کمک می کند تا یک وعده غذایی مبتنی بر لوبیا را پردازش کند و به شما کمک می کند کالری کمتری در طول روز مصرف کنید.

21- عدس

بهترین غذاهای چربی سوز عدس :میوه های لاغر کننده چربی سوز

عدس یک ماده ی غذایی نسبتاً ارزان قیمت، بسیار خوشمزه و حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین است. بنابراین نمی توان از خیر چنین ماده ی غذایی مفیدی گذشت. عدس حاوی ویتامین های A ،B1 ،B2 ،B3 ،B6 ،C و E می باشد. این ماده ی غذایی همچنین حاوی مواد معدنی مفیدی مانند پتاسیم، کلسیم، فسفر، آهن، منیزیم، اسیدفولیک و سدیم است. توصیه می کنیم برای بهره مند شدن از این مواد مغذی در هفته یک تا دو مرتبه عدس میل کنید.

22- غلات کامل

میان وعده های پر فیبر

برای شروع روز و صرف صبحانه، گزنیه ای بهتر از بلغور جو وجود ندارد. تنها باید در نظر داشته باشید که از انواع مفید و بدون شکر آن استفاده کنید. بلغور جو حاوی نوعی نشاسته است که به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند. با مصرف این ماده غذایی سایز کمر خود را کاهش داده و احساس سیری بیشتری خواهید کرد.

23- کوینو

یک دانه قابل توجه برای بارگیری ، کینوا است که بسیار فیبر زیادی دارد ، اما مهمتر از همه ، این یک پروتئین کامل در رژیم غذایی است – به این معنی که حاوی مقادیر زیادی از اسیدهای آمینه ضروری است. به دلیل پایین بودن شاخص گلیسمی ، سطح قند خون را کاملاً مختل نمی کند. در کل: کینوا برای تقویت مدیریت مداوم وزن ، باید به هر آشپزخانه ای اضافه شود.

چه میوه هایی باعث لاغری میشود

24- اسفناج

امگا 3 های گیاهی در هر برنامه غذایی سالم قرار دارند ، اما برگ سبزیجات مانند اسفناج به ویژه برای سفت شدن مفید هستند . اسفناج مملو از مواد معدنی مانند پتاسیم است که می تواند به جبران تأثیرات نفخ سدیم کمک کند.

25- کلم پیچ

بهترین غذاهای چربی سوز کلم پیچ

کلم برگ سبز ، عملا فاقد چربی است و یک فنجان حاوی حدود 30 کالری ، در کنار مقادیر زیادی از ویتامین های A ، K ، C ، B6 ، کلسیم ، پتاسیم و منیزیم و غیره است. چه به عنوان سالاد سرو شود و چه به عنوان یک وعده برای شام تفت داده شود ، کلم پیچ برای هر کسی که سعی در از بین بردن چربی های سرسخت شکم دارد ، کاری عالی است.

26- سبزیجات صلیبی

فیبر مترادف با سبزیجات ترد است که به راحتی می توانید آن را در هر مغازه ای پیدا کنید: کلم بروکلی ، گل کلم ، جوانه بروکسل ،  این سبزیجات به سادگی در یک تابه آماده می شوند یا روی یک ظرف پخته می شوند ، کالری کمی دارند. اما به صورت خام خورده می شوند .تمام عناصر غذایی گیاهی خود را از جمله مقدار زیادی مواد معدنی و ویتامین (از کلسیم تا روی) که در سایر نقاط رژیم شما کم است ، حفظ می کنند.

27- آووکادوها

یک خبر خوب برای دوستداران این میوه (بله ، این یک میوه است! یک قاشق غذاخوری از روغن آووکادو حدود 120 کالری و 10 گرم چربی تک غیر اشباع دارد. پروفایل تغذیه ای این روغن شبیه پروفایل تغذیه ای روغن زیتون فوق بکر است. اما بر خلاف روغن زیتون فوق بکر؛ روغن آووکادو نقطه دود بسیار بالایی دارد و می توان از آن برای سرخ کردن مواد نیز استفاده کرد فاقد اینکه نگران ایجاد رادیکال های آزادی باشید که می تواند به سلامت بدن شما آسیب برساند.

28- موز

موز که با پتاسیم و منیزیم پر شده است ، نفخ معده را جبران می کند و  در پرو بیوتیک های گیاهی بسته بندی می شود و باکتری های خوب شما را “تغذیه می کند”. روزانه یکی را با یک قاشق غذاخوری کره آجیل میل کنید ، یا آن را در غلات صبحانه خود برش دهید.

29- قهوه و چای : میوه های لاغر کننده چربی سوز

قهوه کافئین دار باعث حرکت چیزها از طریق دستگاه گوارش می شود. نوشیدن حدود 8 تا 16 اونس جاوا هر روز به طور همزمان می تواند به شما در حفظ برنامه کمک کند. فقط به یاد داشته باشید: هر چه قهوه شما مرتب تر باشد ، بهتر است. غذاهای قهوه مخلوط قندی به دلیل طعم دهنده های شیرین و شیرین کننده های مصنوعی می تواند منجر به افزایش وزن شود.

30- گوجه فرنگیها

گوجه فرنگی ، قارچ ، هویج ، خیار و سایر محصولات اصلی سالاد به دلیل داشتن مقدار بالای H2O به شما در حفظ آب بدن کمک می کنند. این آب اضافی می تواند احتباس مایعات ناشی از نمک اضافی را جبران کند.

31- مارچوبه

مارچوبه به عنوان یک سبزی پر از بیوتیک ، افزودنی خوبی برای سوپ ، ماکارونی و املت است و یا به عنوان یک غذای فرعی سرو می شود. برای مزایای اضافی نفخ شکم ، سعی کنید چوب مارچوبه را با مواد خام دیگر جفت کرده و در هوموس فرو ببرید.

32- میوه های خانواده مرکبات : میوه های لاغر کننده چربی سوز

انواع مرکبات  پرتقال ، گریپ فروت ، نارنگی ، آهک ، لیمو – میوه های ارگانیک ، با پتاسیم موجود در مرکبات به نفخ شکم کمک می کند در حالی که آنتی اکسیدان ها با التهاب ، که با ذخیره چربی شکم مرتبط است ، مبارزه می کنند .

33- پیازها

پیاز پیاز و سیر تره فرنگی

 سیر ، پیاز ، تره فرنگی ، پیاز کوهی و موسیر مقدار زیادی عطر و طعم به غذا اضافه می کنند ، اما همچنین تعداد زیادی فیبر پرو بیوتیک را تأمین می کنند. آنها را به غذاهای خوش طعم مانند املت و سالاد  بریزید .

34- سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین ، کدو تنبل کره ای و سایر سبزیجات مفید برای شما کالری کمتری دارند و پر از پتاسیم و بتاکاروتن هستند.میوه های لاغر کننده چربی سوز

35- گیاهان و ادویه جات ترشی جات

غذاهای حاوی گیاهان و ادویه ها را هر زمان که می توانید میل کنید. این کار به شما کمک می کند که منگنه های پر سدیم را کاهش داد. بعلاوه ، بسیاری از آنها دارای اثرات خفیف ادرارآوری هستند ، به شما کمک می کنند آب اضافی خود را از بدن خارج کنید. مانند ریحان ، گشنیز ، رزماری ، مریم گلی ، ترخون ، نعناع ، پونه کوهی و فلفل قرمز و چیلی سیاه

مشاوره پزشکی زنان در تهران با ارائه این مطلب سعی در بالا بردن اطلاعات شما در زمینه تغذیه داشته است. امید است این مطلب برای شما مفید باشد.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.