میوه کاهش وزن : میوه های چاق کننده صورت کدامند؟

میوه کاهش وزن: از کسی پنهان نیست که میوه، بخشی هوشمندانه از یک رژیم غذایی سالم است. هنگامی که ضعف کردید ، به کاسه میوه خود مراجعه کنید. هرچه آنجا هست احتمالاً برای شما بهتر از محتویات آبدارخانه شماست.

میوه کاهش وزن

اما آیا همه میوه ها با هم برابر هستند؟ در اینجا نگاهی به میوه های کاهش دهنده وزن می اندازیم.میوه کاهش وزن

1 سیب

سیب  معمولا  میوه ای مورد علاقه است. آنها میان وعده نهایی هستند و این ویژگی ها را دارند: پر کن ، آبدار ، ترد و قابل حمل. یک مقاله منتشر شده در سال 2017 نشان می دهد که اسنفاده از سیب در رژیم غذایی شما می تواند به کاهش وزن کمک کند. این شگفت آور نیست ، چون آنها پر از فیبر هستند و به عنوان تقویت کننده های احساس پر بودن و رفع گرسنگی شناخته شده اند.

میوه کاهش وزن

راه های زیادی برای دریافت سهم سیب روزانه وجود دارد: یک سیب کامل را مثل غذا بخورید(سیب ها میان وعده های قابل بسته بندی هستند) ، برش هایی از آن را به جو دوسر خود اضافه کنید ، برش هایی از آن را داخل سالاد بریزید ، مقداری از آن را در کنار مرغ بپزید ، یا با آن یک دسر کم کالری درست کنید.

2 هندوانه

هندوانه از دو جهت عالی است: کالری کم و آب زیاد. این بدان معناست که می توانید دو فنجان کامل هندوانه بخورید در حالی که کمتر از 100 کالری دریافت کرده اید و حس می کنید که بیشتر از این خورده اید زیرا این میوه بیش از 90 درصد آب دارد. سیراب بودن به احساس پر بودن شکم کمک می کند.

میوه های زمستانی برای لاغری

اگر به دنبال کاهش کالری دریافتی خود در روز هستید ، ترکیب هندوانه با رژیم غذایی، حرکتی هوشمندانه است. هر وقت احساس نیاز به میان وعده کردید از آن لذت ببرید. به این ترتیب ، هم از خوردن غذاهای پر کالری اجتناب کرده اید و هم حس شیرینی طلبی خود را ارضا کرده اید .

3 تمشک

تمشک، میوه ای کوچک اما قدرتمند است! این میوه های کوچک، به خودی خود کم کالری هستند و اگر فیبر نا محلول(غیر قابل هضم) زیاد آن را در نظر بگیرید کم کالری تر هم می شوند.

کدام میوه چاق کننده است

وقتی یک فنجان تمشک حاوی 52 کالری مصرف می کنید ، تنها 32 کالری را هضم می کنید. این موضوع را در کنار این بگذارید که تمشک بیشترین میزان فیبر  موجود در یک میوه را دارد (1 لیوان = 7 گرم فیبر) و به این ترتیب شما در کاهش وزن خود برنده می شوید.

میوه کاهش وزن

4 گریپ فروت

گریپ فروت قدمی بزرگ در نه گفتن به کالری است. نصف یک گریپ فروت متوسط ​​فقط 60 کالری و مانند هندوانه بیش از 90 درصد آب دارد.

بعلاوه ، مطالعه ای که در سال 2014 منتشر شد ، نشان داد که ترکیبی در گریپ فروت به نام naringin می تواند قند خون را کاهش داده و در نهایت منجر به کاهش وزن شود . بنابراین از هر فرصتی برای خوردن گریپ فروت لذت ببرید – آن را درون آب خود فشار دهید ، برش هایی از آن را در سالاد خود بریزید یا از آن مانند لیمو برای طعم دادن به غذای خود استفاده کنید.میوه کاهش وزن

مصرف گریپ فروت با داروهای خاصی می تواند اثرات منفی بر سلامتی داشته باشد. در صورت مصرف هر دارویی ، قبل از افزودن گریپ فروت به رژیم غذایی خود ، با پزشک خود مشورت کنید.

میوه های ممنوعه در رژیم لاغری

5 پرتقال

اگر گریپ فروت انتخاب  شما برای خوردن مرکبات نیست ، شانس دارید. چون پرتقال نیز یک میوه شگفت انگیز  برای کاهش وزن است.این میوه به دلیل آب و فیبر زیاد، به احساس پر بودن شما کمک می کند.

نوشته های مرتبط

نکته عالی دیگر در مورد پرتقال است که تقریباً در همه فصل های سال ، انواع مختلفی از آن وجود دارد و هیچ مشکلی برای افزودن آن به رژیم غذایی شما وجود ندارد. می توانید یک پرتقال کامل را به عنوان میان وعده میل کنید یا از قسمت های نارنجی آن در سالادها استفاده کنید.

6 سیر 

سیر یک سرکوب کننده طبیعی اشتها است. تحقیقات نشان داده است که مکمل سیر منجر به کاهش دور کمر می شود. به همین دلیل بهتر است به صورت خام یا تخمیر شده مصرف شود. از سیر به عنوان یک ماده در وعده های غذایی خود برای نتایج خوشمزه استفاده کنید.

7 پونه کوهی

پونه کوهی حاوی کارواکرول است، یک ترکیب قدرتمند که ممکن است به کاهش وزن کمک کند. یک مطالعه روی موش‌هایی که رژیم غذایی پرچرب داشتند یا حاوی کارواکرول بودند یا نداشتند نشان داد که موش‌هایی که کارواکرول دریافت کردند وزن و چربی بدنشان به طور قابل‌توجهی نسبت به گروه کنترل کمتر بود .

این گیاه همچنین ممکن است با محافظت از سلول های عصبی در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد، سلامت مغز را بهبود بخشد.

8 فلفل تند

فلفل کاین یکی از انواع محبوب فلفل چیلی است که خواص چربی سوزی زیادی دارد. این حاوی کپسایسین است، ترکیبی که نشان داده است متابولیسم را افزایش می دهد، سطح هورمون تحریک گرسنگی گرلین را کاهش می دهد و احساس سیری را تقویت می کند .

میوه کاهش وزن

رژیم سه روزه میوه نی نی سایت

9 زنجبیل

زنجبیل علاوه بر سرعت بخشیدن به هضم، سطح انرژی را افزایش می دهد و متابولیسم را به دلیل ترکیب فعال خود به نام جینجرول تحریک می کند .

10 دارچین

دارچین با کاهش قند خون ناشتا و سطوح تری گلیسیرید مرتبط است . همچنین ممکن است چربی شکم را کاهش داده و سطح کلسترول را بهبود بخشد.

اکثر مردم به اندازه کافی از مواد مغذی موجود در غذاهای کامل دریافت نمی کنند. با پیروی از یک رژیم غذایی غنی از غذاهای مغذی، سلامتی بهتری خواهید داشت و با غذای کمتر رضایت بیشتری خواهید داشت . غذاهای غنی از مواد مغذی نیز کالری کمی دارند. نمونه هایی از غذاهای غنی از مواد مغذی عبارتند از:

  • سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، کلم، کلم پیچ، اسفناج، سیب زمینی شیرین، پیاز و کرفس
  • غلات کامل مانند برنج قهوه ای، کینوآ، بلغور جو دوسر
  • حبوبات مانند عدس، لوبیا (لوبیا قرمز، لوبیا سیاه) و نخود
  • میوه هایی مانند سیب، موز، گلابی، هلو و انواع توت ها (تمشک، زغال اخته)

اگر در آشپزی تازه کار هستید یا طعم برخی از غذاهای کامل را دوست ندارید، راه های زیادی برای لذت بردن بیشتر آنها وجود دارد. ادویه هایی مانند فلفل هندی، پونه کوهی، آویشن، دارچین و زنجبیل که طعم آنها را بهبود می بخشد، اضافه کنید. همچنین می توانید برای تغییر طعم گیاهان تازه مانند جعفری، شوید، نعناع و ریحان اضافه کنید.

میوه های چاق کننده صورت کدامند؟

میوه هایی که دارای فروکتوز پایینی هستند

  1. زرد الو
  2. شلیل
  3. نارنگی
  4. خیار
  5. خربزه
  6. هندوانه
  7. انبه
  8. البالو
  9. پرتقال
  10. لیمو شیرین
  11. گریپ فروت
  12. سیب
  13. انگور
  14. گلابی
  15. خرما
  16. آووکادو

از دیگر میوه های که باعث چاقی و افزایش وزن می شوند می توان به انگور با ۸۰ کالری در هر ۱۰۰ گرم، گلابی با ۶۰ کالری، آلو زرد با ۷۵ کالری، شلیل با ۵۰ کالری و هلو با ۶۰ کالری اشاره کرد همانطور که دقت کنید تمام این میوه ها تابستانه هستند و بیشتر مواد تشکیل دهنده آنها آب و فروکتوز است.

باید گفت که بیشتر میوه های تابستانی در دسته میوه های مفید برای افزایش وزن قرار دارند، به همین دلیل افرادی که قصد کاهش وزن دارند باید از مصرف این میوه ها تا حدودی خودداری کنند.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.