برای رفع سکه سکه نوزاد چه کرد ؟

برای رفع سکه سکه نوزاد چه کرد : سکسکه یک رفلکس رایج نوزادان است که گاهی حتی قبل از تولد ظاهر می شود. ممکن است از خود بپرسید که “آیا این طبیعی است؟” پاسخ کوتاه: بله، سکسکه کاملا طبیعی و تقریباً همیشه بی ضرر است.

اگر هنوز کنجکاو هستید که چه چیزی باعث سکسکه نوزاد می شود و چه کاری (اگر کاری) می توانید در مورد آنها انجام دهید، حقایق و بینش متخصصان کودکان را بخوانید.

علت سکه سکه کودکان

هنگامی که دیافراگم کودک به هر دلیلی مانند بلع ناگهانی یا تنفس نامنظم “غلغلک” می شود، تارهای صوتی به سرعت بسته می شوند و “هیک” متمایز ایجاد می کنند. صدایی که ما خیلی خوب می شناسیم

کلی فرادین، پزشک متخصص اطفال ساکن نیویورک و مادر دو فرزند می گوید: «در نوزادان، عصب کنترل کننده دیافراگم هنوز در حال رشد است. من دوست دارم در مورد آن با والدین صحبت کنم، زیرا سکسکه یکی از نمونه های بسیاری است که در آن می توان مغز و نخاع کودک را به سرعت از بیرون مشاهده کرد.

در واقع، یک مطالعه کوچک در سال 2019 که توسط دانشگاه کالج لندن انجام شد و در Clinical Neurophysiology منتشر شد، پس از یافتن سکسکه در نوزادان ممکن است نقشی در رشد مغز سالم داشته باشد، به سرفصل های بین المللی تبدیل شد.

بله، سکسکه در واقع ممکن است هدفی داشته باشد – کمک به نوزادان برای نظارت بر ماهیچه های تنفسی خود، بنابراین، در نهایت، می توان با حرکت دادن دیافراگم به بالا و پایین، تنفس را به طور داوطلبانه کنترل کرد.

نوزادان نارس بیشتر مستعد سکسکه هستند

با توجه به آنچه که ما اکنون در مورد رفلکس در حال رشد می دانیم، عجیب نیست که گفته می شود نوزادانی که نارس به دنیا می آیند حدود 15 دقیقه در روز را صرف سکسکه می کنند.

آن اندرسون بری، متخصص نوزادان در مرکز پزشکی دانشگاه نبراسکا، می گوید که سکسکه اغلب در صورتی ایجاد می شود که نوزاد نارس در هماهنگی تنفس و بلع مشکل داشته باشد.

 او می‌گوید: «نوزادان نارس [در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان، یا NICU] که در طول تلاش برای تغذیه شروع به سکسکه می‌کنند، به سختی می‌توانند غذا را تمام کنند – صرف نظر از اینکه سینه یا شیشه شیر باشد.

نوشته های مرتبط

برخی از نوزادان در NICU (اگرچه نه همه) در حال حاضر با یک متخصص تغذیه (که به عنوان گفتار درمانگر نیز شناخته می شود) یا یک متخصص شیردهی کار می کنند، نکته مهمی با توجه به اثرات سلامت روانی که مشکلات اولیه تغذیه می تواند بر والدین داشته باشد.

برای رفع سکه سکه نوزاد چه باید کرد نی نی سایت

اصطلاح پزشکی برای سکسکه، singultus است که می‌تواند از لاتین به معنای «گرفتار شدن در حال هق هق کردن» ترجمه شود. علیرغم اینکه سکسکه اغلب بی ضرر است، اگر متقاعد شده اید که کودک شما ناراحت است، در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید امتحان کنید:

  • کودک خود را در حالت عمودی قرار دهید و در صورت نیاز آروغ بزنید. این امکان وجود دارد که سکسکه برای حذف گاز بلعیده شده از معده عمل کند – که اساساً “یک رفلکس آروغ تکامل یافته” است. نوازش آرام به پشت نوزاد در حالی که او را به حالت عمودی نگه داشته اید ممکن است حضور حباب هوا در معده را کاهش دهد.
  • یک پستانک یا چیزی برای مکیدن پیشنهاد دهید . این می تواند یک اثر تسکین دهنده و آرام بخش داشته باشد که ممکن است دیافراگم را به اندازه کافی شل کند تا آن سکسکه ها را خداحافظی کند. سعی کنید یک پستانک ارائه دهید، اما اگر کودک شما آن را نمی خواهد، آن را مجبور نکنید.
  • قطرات آب گریپ را در نظر بگیرید . بسیاری از والدین به آنها سوگند یاد می کنند – اگرچه تحقیقات معمولاً آنها را به عنوان مؤثر تأیید نمی کند. جان وان، پزشک متخصص اطفال در کلینیک کودکان اوماها در اوماها، توصیه می‌کند خطرات و فواید آب گریپ را بسنجید و با پزشک اطفال خود در مورد علائم کودک خود صحبت کنید. او می‌گوید: «اگر کودک 1 ماهه‌ای دارید که تمام شب را بیدار است، باید توسط پزشک معاینه شود.

آیا سکسکه برای نوزاد خوب است

  • بگذار آنها باشند. این هم بگذرد به طور کلی، سکسکه با بزرگتر شدن کودک کاهش می یابد. تامارا هوبارد، مشاور حرفه ای بالینی دارای مجوز مستقر در ایلینوی، در طول اولین بارداری خود، به وضوح سکسکه کردن پسرش در رحم را به یاد می آورد.
  •  “این یک راه سرگرم کننده برای برقراری ارتباط با او شد، و من با آرامش با او صحبت می کردم تا زمانی که متوقف شود.” هابارد می گوید در حالی که او در دوران نوزادی مکرراً سکسکه می کرد، پسرش که اکنون 14 سال دارد، دیگر این سکسکه را زیاد نمی کند. “وقتی او این کار را می کند، فوراً به من یادآوری می کند که چقدر در رحم با او 

چه کاری نباید انجام داد

سکسکه رفلکس هایی هستند – در دسته عطسه و پلک زدن – و هیچ “درمانی” برای آنها وجود ندارد. برخی از درمان‌های خانگی غیرمعمول (یا تاکتیک‌های ترساندن) که افراد در بزرگسالی امتحان می‌کنند می‌تواند برای نوزادان کاملاً خطرناک و بی‌اثر باشد. بدون حبس نفس، تنفس در کیسه های کاغذی، کشیدن زبان یا گذاشتن یک پنی روی پیشانی.

چه زمانی با پزشک کودک خود صحبت کنید

اگر نگران سکسکه هستید، با پزشک اطفال خود صحبت کنید. ممکن است چیز دیگری در جریان باشد و مهم است که به غرایز خود اعتماد کنید. در عین حال، به یاد داشته باشید که سکسکه یک بخش طبیعی از رشد سالم مغز است.

مشاوره پزشکی زنان 909 همراه همیشگی شما در زیبایی و سلامت

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.