بعد نزديكی چه كنيم باردار شویم (چه بخوریم)

بعد نزديكی چه كنيم باردار شویم :

شما آماده باردار شدن هستید. حالا _ وقتی برای تشکیل خانواده آماده شدید، انتظار آخرین کاری است که می خواهید انجام دهید.

اگرچه مادر طبیعت در زمان بندی نقش دارد، اما کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید – یا انجام ندهید – تا به افزایش شانس خود برای باردار شدن در اسرع وقت کمک کنید. هفت نکته مورد تایید متخصصان برای باردار شدن را بخوانید .

چگونه سریعتر باردار شوید

 

نمیتوانید برای دریافت نتیجه مثبت تست صبر کنید؟ این توصیه های کارشناسی در زمینه ی بارداری میتوانند به شما کمک کنند که هر چه زودتر به دنبال آماده کردن اتاق بچه باشید!

زمانی که شما تصمیمی بزرگ مبنی به تشکیل یک خانواده میگیرید، احتمالا دیگر تمایلی به صبر کردن ندارید.

درست است؟ اگر اینگونه است، پس هم اکنون شروع به برنامه ریزی کنید.

چرا که نکته ی کلیدی در سریعتر باردار شدن تنها رابطه ی جنسی در زمان صحیح نیست، بلکه ایجاد محیط ایده آل نیز اهمیت دارد تا زمانی که اسپرم به تحمک میرسد، یک جنین سالم ایجاد شده و تبدیل به یک نوزاد سالم گردد.

 یک معاینه قبل از بارداری انجام دهید.

قبل از اینکه به طور رسمی شروع به تلاش کنید، معاینه شوید. از پزشک خود در مورد ویتامین های دوران بارداری که دارای اسید فولیک هستند ، بپرسید که به محافظت در برابر برخی از نقص های مادرزادی مانند اسپینا بیفیدا کمک می کند . اسید فولیک در

مراحل اولیه بارداری کار می کند، به همین دلیل مهم است که حتی قبل از باردار شدن مطمئن شوید که اسید فولیک کافی دریافت می کنید .

پائولا هیلارد، MD، پروفسور زنان و زایمان در دانشگاه استنفورد، می‌گوید: «این چرخه را قبل از شروع تلاش انجام دهید. “اگر شما هر گونه مشکل پزشکی زمینه ای دارید، قبل از اینکه بتوانید با خیال راحت باردار شوید، باید تحت کنترل باشید.”

چرخه خود را بشناسید.

در مورد چرخه قاعدگی خود چقدر می دانید؟ هیلارد می‌گوید درک واقعی به شما کمک می‌کند بفهمید چه زمانی بارور هستید. تخمک گذاری بهترین زمان برای بارداری است. هیلارد می گوید: «اکنون زمان تمرکز بر داشتن رابطه جنسی است.

به آگاهی از علائم تخمک گذاری ، مانند تغییر در مخاط دهانه رحم کمک می کند. معمولاً زمانی که بیشتر بارور هستید نازک و لغزنده می شود. برخی از زنان نیز ممکن است درد یک طرفه را احساس کنند.

جیمز گلدفارب، MD، مدیر خدمات ناباروری در کلینیک کلیولند در کلیولند، می‌گوید کیت‌های پیش‌بینی تخمک‌گذاری نیز می‌توانند به شما در پیش‌بینی بهترین زمان برای بارداری کمک کنند. او می‌گوید نه تنها می‌تواند به شما اطمینان دهد که تخمک‌گذاری دارید، “اگر

رابطه جنسی نادری دارید، این به شما می‌گوید چه زمانی باید آن را انجام دهید تا شانس باردار شدن خود را افزایش دهید .”

نحوه عملکرد آن به این صورت است: اولین روز قاعدگی شما روز اول در نظر گرفته می شود. دکتر جوآن پیسیتلی، دانشیار متخصص زنان در مرکز پزشکی دانشگاه دوک در دورهام، NC توصیه می‌کند: «آزمایش را از روز نهم شروع کنید و ادامه دهید تا نتیجه مثبت بگیرید.

اگر از کنترل بارداری استفاده کرده اید، چه؟ آیا قبل از اقدام به بارداری باید کمی صبر کنید؟ گلدفارب می‌گوید واقعاً نه. گلدفارب می‌گوید: «سال‌ها پیش، حکمت مرسوم این بود که پس از قطع کنترل بارداری، مدت زمان مشخصی منتظر بمانیم تا باردار شویم، اما این

دیگر درست نیست . تنها چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که ممکن است قبل از شروع قاعدگی باردار شوید، بنابراین ردیابی تخمک گذاری ممکن است دشوار باشد و ممکن است تعیین تاریخ زایمان دشوارتر باشد . به همین دلیل، او می‌گوید: «برخی

افراد ممکن است احساس بهتری داشته باشند تا زمانی که خودشان یک دوره پریود شوند.

نگران بهترین پوزیشن ها برای باردار شدن نباشید.

افسانه ها در مورد بهترین موقعیت ها برای باردار شدن زیاد است، اما آنها فقط همین هستند – افسانه ها. واقعاً هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد موقعیت میسیونری برای به حداکثر رساندن شانس شما برای بچه دار شدن بهتر از بالا بودن یک زن است.

گلدفارب به WebMD می‌گوید: «به ندرت، دهانه رحم زنان در موقعیت غیرعادی قرار می‌گیرد که در آن موقعیت‌های خاصی می‌توانند تفاوت ایجاد کنند.

باردار شدن بالای 44 سال چقدر سخت است؟

به گفته دکتر راس، افراد بالای 44 سال کمتر از 5 درصد در هر ماه شانس بارداری دارند. گفته می شود، سن به خودی خود یک “روش” موثر برای جلوگیری از بارداری نیست. تا زمانی که به طور رسمی وارد یائسگی نشوید (دوره ای که معمولاً 12 ماه پس از آخرین

قاعدگی شما شروع می شود) باید به استفاده از سایر روش های کنترل بارداری ادامه دهید که در افراد مختلف متفاوت است.

 باردار شدن در 20، 30 و 40 سالگی

شریک زندگی شما وازکتومی کرده است

در حالی که وازکتومی به عنوان یک شکل دائمی پیشگیری از بارداری در نظر گرفته شده است، اما 100٪ بی اشتباه نیست. این احتمال وجود دارد که وازکتومی با شکست مواجه شود و همچنان باردار شوید. در واقع، از هر 2000 نفر، یک نفر پس از انجام

وازکتومی توسط همسرش باردار می شود. 2

باردار شدن بعد از وازکتومی چقدر سخت است؟

به طور کلی، وازکتومی یک شکل بسیار موثر برای جلوگیری از بارداری است. گفته می شود، در چند ماه اول پس از عمل، احتمال بارداری پس از وازکتومی افزایش می یابد. در واقع، زوج‌ها باید همچنان از روش دیگری از پیشگیری از بارداری استفاده کنند تا زمانی

که یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی، مایع منی را آزمایش کند تا مطمئن شود که حاوی اسپرم نیست. برخی از ارائه دهندگان توصیه می کنند این آزمایش را بعد از هشت هفته یا 20 انزال انجام دهید. 3

 

اگرچه اگر در یکی از این دسته بندی ها قرار بگیرید، شانس شما برای باردار شدن غیرمنتظره به میزان زیادی کاهش می یابد، اما اگر بارور باشید وجود ندارد. اگر می خواهید از بارداری اجتناب کنید، بهتر است یک روش موثر کنترل بارداری داشته باشید که به طور

صحیح و مداوم از آن استفاده کنید. و از آنجایی که هیچ روشی از روش های کنترل بارداری – به غیر از پرهیز، هیسترکتومی و توبکتومی – 100٪ مؤثر نیست، ممکن است بخواهید یک نسخه پشتیبان مانند داروهای ضد بارداری اضطراری را نیز در اختیار داشته باشید.

بعد نزديكی چه كنيم باردار شویم

این هم از راهنمای قدم به قدم شما برای سریعتر باردار شدن:

قدم اول: سبک زندگی سالمی داشته باشید.

اگر میخواهید بدانید که چگونه احتمال سریع باردار شدن خود را بالا ببرید، باید بدانید که مراقبت از خود نقش قابل توجهی دارد. این بر کسی پوشیده نیست که بدن شما در طول بارداری و زایمان تحت چالش ها و تغییرات بزرگی قرار میگیرد.

 در نتیجه برای اینکه سفر بارداری خود را سالم و در بهترین شکل آغاز کنید، بهتر است به سمت سبک زندگی سالم گام بردارید.

اکنون ما چند توصیه ی سلامتی ساده در زمینه ی بارداری را بیان میکنیم.

به پزشک و دندان پزشک خود مراجعه کنید

متخصص زنان زایمان (یا ماما) میتواند با شما در مورد شرایط کلی سلامت شما صحبت کرده و هر گونه تغییر در سبک زندگی که برای سریعتر باردار شدن ضروری میباشد را پیشنهاد کند. همچنین شما باید هرگونه سابقه خانواده ناباروری را با پزشک خود به اشتراک بگذارید، چرا که برخی از مشکلات باروری میتواند موروثی باشند.

همچنین مراجعه به دندان پزشک خود را فراموش نکنید. بیماری های لثه، با نوزادان نارس و یا کم وزن ارتباط داشته اند و همچنین بارداری نیز میتواند به دندان ها و لثه ها فشار وارد کند.

بعد از نزديكي برای بارداری چقدر بخوابيم

 دندان پزشک شما باید اطمینان حاصل کند که بهداشت دهانی شما پیش از باردار شدن در شرایط خوبی قرار دارد.

کمی ورزش کنید.

اکنون زمان بسیاری مناسبی برای عادت کردن به تمرین و ورزش سالم است تا بدن خود را برای بارداری آماده کنید. حتی تلاش برای پیاده روی های کوئتاه روزمره نیز برای افزایش ضربان قلب و کمک به سلامت بیشتر مفید خواهد بود.

اما دقت کنید که بیش از حد ورزش نکنید: مطالعات نشان داده اند که ورزش شدید به ویژه ورزش تا حد خستگی شدید، میتواند در چرخه ی قاعدگی شما اختلال ایجاد کرده و منجر به ناباروری شود.

بعد از چند بار رابطه باردار میشویم

 

شما در حال شیردهی هستید

برخی از والدین شیرده از روش آمنوره شیردهی (LAM) یا “روش شیردهی” برای جلوگیری از بارداری پس از زایمان استفاده می کنند. در حالی که می تواند یک روش موثر باشد، مردم اغلب نحوه عملکرد آن را اشتباه می دانند. LAM به عنوان یک نوع پیشگیری از بارداری متکی بر مکث موقت در تخمک گذاری است که اغلب با شیردهی در چند ماه اول پس از زایمان همراه است.

شری راس، MD، FACOG، OB-GYN، متخصص سلامت زنان در سانتا مونیکا و نویسنده کتاب She-ology: راهنمای قطعی سلامت صمیمانه زنان. دوره _ علاوه بر این، هورمونی که تولید شیر مادر را تحریک می‌کند، پرولاکتین، از تخمک‌گذاری نیز جلوگیری می‌کند، زیرا هورمونی را که باعث رشد تخمدان‌ها و آزاد شدن تخمک‌ها می‌شود، مهار می‌کند.

اما استفاده از LAM برای جلوگیری از بارداری به سادگی شیر دادن به نوزاد نیست. در واقع، با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، معیارهای خاصی برای برآورده کردن تعریف LAM وجود دارد، از جمله:

آمنوره (شما پریود نمی شوید)

تغذیه کامل و انحصاری با شیر مادر

کودک شما بیش از 4 تا 6 ساعت بین شیر خوردن فاصله نمی گذارد

شما کمتر از شش ماه پس از زایمان هستید

باردار شدن در دوران شیردهی چقدر سخت است؟

شیردهی هورمون های فرد را مختل می کند و می تواند به طور موثر تخمک گذاری را سرکوب کند. با این حال، فقدان قاعدگی پس از زایمان موقتی است و قاعدگی می تواند حتی زمانی که فرد هنوز در حال شیردهی است از سر گرفته شود. طبق گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، با استفاده مداوم و صحیح، کمتر از 1 نفر از هر 100 نفر با تکیه بر LAM در 6 ماه اول تولد نوزاد خود باردار می شوند. اما با استفاده معمولی، این تعداد به 2 از 100 افزایش می یابد.

 

 دوره پس از زایمان: چه زمانی پریود شما پس از تولد بازمی گردد؟

شما بیش از 44 سال سن دارید

شانس باردار شدن فرد به مرور زمان کاهش می یابد . طبق ACOG ، افراد دارای تخمدان با یک تا دو میلیون تخمک متولد می شوند. در سن بلوغ، این عدد بین 300000 تا 500000 کاهش می یابد و در اواخر دهه 30 شما به 25000 نزدیک می شود. تا زمان یائسگی، تنها حدود 1000 تخمک باقی می ماند.

 

همه اینها به این معنی است که احتمال باردار شدن در اواسط دهه 40 کمتر است، اگرچه غیرممکن نیست. در سن 40 سالگی، احتمال بارداری در هر ماه حدود 5 درصد است.

شروع به دریافت ویتامین های پیش از زایمان کنید

هیچوقت برای شروع دریافت ویتامین های پیش از زایمان زود نیست. این ویتامین ها، علاوه بر مواد مغذی مهم دیگر، شامل فولیک اسید هستند که مطالعات بسیاری نشان داده اند که برای تمامی مراحل تکامل نوزاد بسیار اهمیت دارد.

فولیک اسید منجر به بهبود تخمک گذاری، افزایش باروری و حمایت از زندگی جنین در مراحل اولیه خواهد شد.

متخصص زنان و زایمان شما میتواند ویتامین پیش از زایمان برای شما تجویز کند و یاگزینه های بدون نیاز به نسخه را به شما معرفی کند.

غذا هایی مانند توت فرنگی، اسفناج، لوبیا و آب پرتقال نیز غنی از فولات هستند.

سیگار نکشید.

بهترین زمان بارداری بعد از پریود

مصرف سیگار میتواند بر شانس بارداری سریع اثر گذار باشد: بین سیگار و افزایش ریسک سقط و بارداری های خارج از رحمی ارتباط وجود دارد.

گاسکینگز میگوید: ” سیگاری ها سطوح بسیار پایین تری از استروژن دارند که میتواند منجر به کاهش احتمال تخمک گذاری در چرخه ی قاعدگی شده و یا بر حفظ بارداری اثرگذار باشد”. شریک زندگی شما نیز باید سیگار را کنار بگذارد، سیگار میتواند باعث کاهش تعداد و کیفیت اسپرم شود.

مصرف کافئین خود را تحت نظر داشته باشید.

مجبور نیستید که ماملا کافئین را کنار بگذارید اما سعی کنید بیش از یک تا دو فنجان 8 اونسی در روز مصرف نکنید. کافئین بیش از حد میتواند منجر به مشکلات باروری شود.

مصرف الکل را کاهش دهید.

اگرچه یک لیوان گه گاهی از شراب بر باروری شما اثرگذار نخواهد بود، اما باید قطع مصرف الکل در زمان تلاش برای بارداری را مدنظر داشته باشید.

 هیچ میزانی از نوشیدن الکل حین بارداری امن نخواهد بود و از آنجایی که شما لحظه ی دقیق باردار شدن خود را نخواهید دانست، پزشکان پیشنهاد میدهند که آن را به طور کامل کنار بگذارید.

بعد از نزديكي براي بارداري چه بخوریم

 

از غذاهای شیرین و فراوری شده دوری کنید.

سعی کنید رژیم سالمی غنی از میوه ها، سبزیجات و غلات کامل داشته باشید. به گفته ی گاسکینز رژیم سالم میتواند منجر به افزایش سطح پروژسترون شود (هورمونی کلیدی در حفظ بارداری) و همچنین از تخمک گذاری و لانه گزینی جنین در مراحل اولیه حمایت کند.

که این سه، سه فاکتور ضروری در تعیین سرنوشت بارداری خواهند بود.بعد نزديكی چه كنيم باردار شویم

قدم دوم: مصرف داروهای پیشگیری از بارداری را قطع کنید.

واضح است که برای باردار شدن باید روش های پیشگیری از بارداری را کنار بگذارید. اما چیزی که شاید کمتر واضح باشد این است که بسته به روشی که استفاده میکرده اید، توانایی باروری شما لزوما بلافاصله باز نخواهد گشت.

در استفاده از روش های مانعی مانند کاندوم ها، با استفاده نکردن از کاندوم و کنار گذاشتن آن شانس بارداری به راحتی بالا خواهد رفت.

دلایل باردار نشدن بعد از اقدام

اگر از IUD غیر هورمونی استفاده میکنید، برداشتن آن باعث میشود بدن شما بلافاصله برای بارداری آماده شود. اما در زنانی که از روش های هورمونی پیشگیری از بارداری استفاده میکنند، ممکن است کمی زمان برای بازگشت به وضعیت عادی لازم باشد.

لونز، پزشک و اندوکرینولوژیست تولید مثلی دارای بورد تخصصی در کلینیک باروری شیدی گروو، میگوید: ” به ویژه در زمان هایی که زنان مدت طولانی ای از روش های پیشگیری از بارداری استفاده کرده اند، ممکن است چرخه ها بلافاصله آغاز نشود.

ممکن است چرخه ای وجود نداشته باشد یا برای یک ماه یا بیشتر نامنظم باشد.”. به خصوص در استفاده از قرص ها، ” بعد از حدود 6 تا 8 هفته احتمالا شروع به دیدن چرخه ی خود میکنید. اگر 8 تا 10 هفته گذشته و هنوز پریود نشده اید، بهتر است به یک پزشک مراجعه کنید تا علت را متوجه شوید.”

قدم سوم: روند تخمک گذاری خود را دنبال کنید.

دانستن زمانی که قرار است تخمک گذاری کنید و در نتیجه در بارورترین حالت خود هستید، برای بارداری سریع کلیدی است. دانستن دقیق زمان همیشه آسان نیست اما خوشبختانه چندین راه برای پیگیری روند تخمک گذاری وجود دارد.

زمان وقوع تخمک گذاری را بیاموزید.

بد نیست که اصول پایه ی نحوه ی تخمک گذاری را بدانید تا بتوانید بدن خود را برای علامت های آن بررسی کنید.

دفعات نزديكي برای بارداری نی نی سایت

برداشت اشتباه رایجی وجود دارد که تخمک گذاری همیشه در روز 14ام بعد از شروع پریود انجام میشود اما این مسئله تنها زمانی صدق میکند که چرخه ی شما منظم بوده و 28 روز طول داشته باشد.

نوشته های مرتبط

 چرخه ی هر زن متفاوت از دیگری است. لونز میگوید: ” چرخه ی میانگین بین 24 تا 35 روز به طور می انجامد و در ماه های مختلف بیش از 3 تا 4 روز تفاوت نخواهد داشت.

” بسته به اینکه چرخه ی شما چقدر طول دارد، تخمک گذاری میتواند بین 11 تا 21 روز بعد از اولین روز آخرین پریود شما رخ دهد (حتی درصورتی که چرخه ی شما به طور خاصی کوتاه یا بلند است، میتواند زودتر و دیرتر رخ دهد.)

اگرچه زمان تخمک گذاری به چرخه ی خاص هر زن بستگی دارد، اما تمامی زنان سالم، 12 تا 14 روز پس از تخمک گذاری پریود میشوند.بعد نزديكی چه كنيم باردار شویم.

از یک محاسبه گر تخمک گذاری استفاده کنید.

زمانی که هدف مهمی دارید، کارهایی که باید انجام دهید را در یک سررسید یا تقویم مینویسید و دنبال میکنید. پس زمانی که در حال برنامه ریزی برای یکی از بزرگترین پروژه های زندگی خود هستید نیز، منطقی است که این کار را انجام دهید.

یک محاسبه گر تخمک گذاری یا باروری، میتواند به شما کمک کند که با تعیین طول چرخه ی خود، برای بارداری سریع تلاش کنید. فقط روز اول پریود خود را ثبت کنید که روز اول چرخه ی قاعدگی شما برای چندین ماه خواهد بود.

 با گذشت زمان، کم کم متوجه الگوهایی در زمینه ی زمان شروع چرخه و تخمک گذاری احتمالی خود خواهید شد. باروری شما در طول 5 روز پیش از تخمک گذاری و 24 ساعت بعد از آن در حداکثر است.

 برای استفاده ی راحت و سریع، روز اخر پریود و طول چرخه ی خود را در محاسبه گر تخمک گذاری بامپ وارد کنید. این نرم افزار سریعا محاسبات ریاضی انجام داده و روزهایی از تقویم که بیشترین شانس بارداری را دارا هستید را به شما نشان میدهد.

نشانه های تخمک گذاری را بشناسید.بعد نزديكی چه كنيم باردار شویم

نرم افزار ها میتوانند روز ها را بشمارند و احتمال بارداری شما را بیان کننداما یکی از ساده ترین راه ها برای بارداری توجه به بدن خود و دقت به علائم تخمک گذاری است.

بعد از چند بار رابطه باردار میشویم

 

ممکن است شما تنها یک یا دو علامت را داشته باشید و یا ممکن است چندین مورد از موارد زیر را تجربه کنید:

  • لکه بینی خفیف
  • موکوز گردن رحم کشسان و شفاف
  • افزایش میل جنسی
  • حساسیت و دردناکی پستان ها
  • افزایش حس چشایی، بینایی و بویایی
  • نفخ
  • تغییر در قوام و جایگاه گردن رحم ( نرم تر، بالاتر و بازتر خواهد بود)
  • افزایش ناگهانی و پایدار دمای پایه ی بدن شما

شانس خود را با استفاده از کیت های بررسی تخمک گذاری افزایش دهید.

 

چجوری حامله شدین نی نی سایت

 

اگرچه شناخت علائم تخمک گذاری میتواند به شما برای آشنایی بیشتر با چرخه تان کمک کند، اما این احتمال وجود دارد که زمانی که متوجه آنها میشوید، از زمان و فرصت باردار شدنتان گذشته باشد.

در نتیجه اگر به دنبال راهی برای بارداری سریع هستید، ازمایشات تخمک گذاری میتوانند کمک کننده باشند.

این کیت های تشخیصی و پیش بینی کننده که بدون نسخه در اختیار شما قرار خواهند گرفت، میتوانند تخمک گذاری شما را با اندازه گیری هورمون لوتئینیزه کننده (LH) در ادرار بررسی کنند.

این هورمون توسط غده ی هیپوفیز تولید میشود. بدن شما همیشه در حال تولید LH است اما در 24 تا 48 ساعت پیش از تخمک گذاری، مقدار بیشتری تولید میکند. برای نتیجه ی بهتر، تست را هر روز در ساعت مشخصی برای چندین روز انجام دهید .

و از نوشیدن یا ادرار کردن دو ساعت قبل از آزمایش خودداری کنید. معمولا میله ی تست را در فنجانی از ادرار قرار میدهید و یا مستقیما در مسیر جریان ادرار خود گرفته و سپس منتظر نتایج بر  مانیتور دیجیتال آن میشوید.

یک رنگ یا علامت خاص ظاهر میشود که میتواند نشانگر افزایش تولید LH باشد. زمانی که این اتفاق رخ میدهد، بدین معناست که شما به زودی تخمک گذاری خواهید کرد و باید برای رابطه ی جنسی برنامه ریزی کنید.

فقط باید در نظر داشته باشید که این ازمایشات 100 درصد دقیق نیستند، چرا که تنها یکی از شاخص های تخمک گذاری را بررسی میکنند. برخی ازبیماری ها، مانند سندروم تخمدان پلی کیستیک و یا سندروم فولیکول های لوتئینیزه شده و پاره نشده، میتوانند منجر به نتیجه ی مثبت کاذب شوند.

داروهای خاصی مانند استروژن ها و پروژسترون ها ( که در درمان های جایگزینی هورمونی و قرص های پیشگیری از بارداری وجود دارند) میتوانند منجر به کاهش سطوح LH شوند.

 

برای باردار شدن چه باید کنیم

 

جدولی از درجه حرارت پایه ی بدن خود تهیه کنید.

یادداشت کردن دمای پایه ی بدن (BBT) روش دیگری برای دانستن زمان تخمک گذاری است. زمانی که در حال تخمک گذاری نیستید، دمای نرمال حدود 96 تا 99 درجه فارنهایت خواهد بود. BBT شما در طول چرخه ی شما تغییر میکند و در طول تخمک گذاری میتواند نیم درجه بالاتر باشد.

برای پیگیری دمای بدن خود، دمای بدن خود را هر روز صبح پیش از خارج شدن از تختخواب با استفاده از ترمومتر های ویژه ی BBT که برای اندازه گیری ده ها درجه از دما طراحی شده اند، اندازه بگیرید.

BBT خود را برای چندین ما در جدولی ثبت کنید و به دنبال یک الگو باشید. زمانی که دارای دمای اندکی بالاتر برای سه روز یا بیشتر باشید، میتوانید در نظر بگیرید که در حال تخمک گذاری هستید.

اگر در یافتن این الگو یا بررسی تغییرات BBT خود با مشکل مواجه شدید، میتوانید بررسی دمای رکتال یا واژینال را برای نتایج دقیق تر مدنظر بگیرید.

متاسفانه زمانی که دمای بدن شما افزایش یافته است، زمان زیادی برای باردار شدن ندارید. این روش تنها برای شناخت بیشتر بدن شما و تشخیص الگوی کلی باروریتان مفید خواهد بود. زمانی که الگوی ماهانه ی خود را بدانید، میتوانید برنامه ریزی کنید تا چند روز پیش از افزایش دمای بدن، رابطه ی جنسی داشته باشید.

قدم چهارم: به موقع رابطه ی جنسی داشته باشید.

زمانی که در تلاش برای بارداری هستید، برای رابطه ی جنسی در همه ی زمان ها انگیزه خواهید داشت. اما همانند همه ی چیزهای دیگر، مقدار بیش از حد از یک چیز خوب میتواند بد باشد. کارشناسان معتقدند که بهترین روش برای بارداری سریع، داشتن رابطه

ی جنسی یک بار در روز، یک روز در مان و در طول دوره ی باروری دقیقا پیش و پس از تخمک گذاری میباشد.

شانس بارداری به عوامل زیادی بستگی دارد، از چرخه قاعدگی گرفته تا کنترل بارداری. در اینجا، کارشناسان زمانی را به اشتراک می گذارند که شما کمترین احتمال را برای بارداری دارید.

بسیاری از افراد، بخش بیشتری از سال های باروری خود را به طور فعال در تلاش برای باردار نشدن می گذرانند، بنابراین ممکن است تعجب آور باشد که بفهمیم باروری همیشه به این آسانی نیست . Anate A. Brauer، MD، FACOG، یک متخصص غدد درون ریز

تولید مثلی دارای گواهی هیئت مدیره در نیویورک می گوید، در واقع، یک پنجره نسبتاً کوتاه در طول چرخه قاعدگی وجود دارد که برای باردار شدن ایده آل است، خواه شخص در کنترل بارداری باشد یا فعالانه تلاش کند.

بنابراین، شانس بارداری بدون محافظت چقدر است؟ طبق گزارش سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) ، از هر 100 نفر در سنین باروری که از نظر جنسی فعال هستند، 85 نفر در صورت عدم استفاده از روش‌های پیشگیری از بارداری می‌توانند در عرض یک سال

باردار شوند. غذای آماده: اگر قصد بارداری ندارید، همیشه از محافظ استفاده کنید. آیا نمی دانید چه عوامل دیگری احتمال بارداری را کاهش می دهد؟ بررسی کنید که کارشناسان چه می گویند.

 

باردار نشدن بی دلیل نی نی سایت

 

اگر بیش از حد رابطه ی جنسی داشته باشید، تعداد اسپرم شریک زندگی شما میتواند کاهش یابد و اگر رابطه ی جنسی کافی نداشته باشید، اسپرم ها پیرتر بوده و به همان سرعت نمیتوانند شنا کنند.بعد نزديكی چه كنيم باردار شویم

همچنین بهتر است زمانی که در تلاش برای بارداری هستید از این موارد اجتناب کنید:بعد نزديكی چه كنيم باردار شویم

از لوبریکانت استفاده نکنید.

این مواد باعث راحتی بیشتر شما میشوند اما برخی از لوبریکانت ها منجر به افزایش احتمال مرگ اسپرم پیش از رسیدن به تخمک میشود. میتواند از لوبریکانت های غیر مشکل زا برای اسپرم استفاده کنید و یا استفاده از روغن کانولا را در نظر داشته باشید. و یا میتوانید نوازش های پیش از رابطه ی جنسی را افزایش دهید تا لوبریکانت های طبیعی بدن خودتا را بیشتر کنید.

پس از رابطه ی جنسی دوش نگیرید.

این کار منجر به کاهش شانس بارداری شده و خطر عفونت لگن را به همراه دارد. همچنین باید از دویدن های طولنی، سونا، وان آب گرم و یا هر فعالیتی که منجر به افزایش دمای بدن بلافاصله بعد از رابطه ی جنسی میشود دوری کنید.

کمترین احتمال باردار شدن شما در دوران پریود در روز اول خونریزی است. اما هر روز که به پنجره تخمک گذاری نزدیک می شوید، این شانس افزایش می یابد . اگر سیکل قاعدگی معمولی شما نزدیک به چرخه متوسط ​​28 تا 30 روزه باشد، احتمال بارداری در دوران

پریود کم است. اما اگر سیکل شما کوتاهتر باشد، شانس بارداری در دوران پریود افزایش می یابد.

تنها راهی که می توانید از رابطه جنسی در طول قاعدگی باردار شوید، داشتن یک سیکل به خصوص کوتاه همراه با تخمک گذاری است که بلافاصله پس از قاعدگی اتفاق می افتد. دکتر Brauer توضیح می دهد : “اسپرم می تواند تا پنج روز در رحم زندگی کند،

بنابراین اگر در اواخر دوره قاعدگی خود آمیزش داشته باشید، اسپرم همچنان می تواند به اندازه کافی در اطراف بماند تا تخمکی را بارور کند که چند روز پس از پایان دوره شما آزاد می شود. ” .

باردار شدن در دوران پریود چقدر سخت است؟

باردار شدن با داشتن رابطه جنسی در دوران قاعدگی امکان پذیر است، اما این احتمال برای اکثر افراد بسیار کم است. خطر دقیق بستگی به طول چرخه شما دارد. اگرچه طول می تواند از چرخه ای به چرخه دیگر متفاوت باشد، شما می توانید با ردیابی چرخه خود تخمین بزنید که معمولاً چه زمانی بارور هستید .

 چگونه پریود شما بر شانس باردار شدن شما تأثیر می گذارد

شما از روش “کشیدن بیرون” استفاده می کنید

روش بیرون کشیدن ممکن است قدیمی‌ترین روش کنترل بارداری در جهان باشد، اما مانند همه روش‌ها، بی‌خطا نیست. طبق گزارش کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان (ACOG)، 22 درصد از افراد با این روش ظرف یک سال باردار می شوند. بنابراین، هنگامی

که به تنهایی به عنوان یک روش پیشگیری از بارداری استفاده می شود، میزان شکست متوسطی دارد، اما ممکن است شانس باردار شدن شما را کاهش دهد – به طور عمده زمانی که با روش های دیگر استفاده می شود.

روش بیرون کشیدن که به عنوان ترک نیز شناخته می شود، شامل بیرون کشیدن آلت تناسلی از واژن قبل از انزال است. یک مشکل این است که قبل از انزال یا قبل از انزال، مایع بدن آزاد شده از آلت تناسلی قبل از انزال واقعی، می تواند حاوی اسپرم فعال و زنده

باشد . ترک موفقیت آمیز نیز به سطح بالایی از آگاهی و کنترل بدنی برای شریک آلت تناسلی متکی است، درست در لحظه ای که مهارها به طور قابل درک بسیار کمتر است.

علاوه بر این، مارک ترولیس، MD، FACOG، متخصص غدد تولید مثل و ناباروری در مرکز IVF در وینتر پارک، فلوریدا، توضیح می‌دهد که اکثر مردم از زمانی که این پیش‌جوش را رها می‌کنند، آگاه نیستند. او می‌گوید: «از آنجایی که پیش‌بینی زمان وقوع پیش‌انزال

دشوار است، روش ترک اغلب مملو از خطر است و مطمئناً مطمئن‌ترین روش موجود نیست».

باردار شدن با استفاده از ترک چقدر سخت است؟

در حالی که برخی از مطالعات نشان داده اند که ترک می تواند تا 96٪ با استفاده کامل موثر باشد، حفظ استفاده کامل با این روش آسان نیست. 1 نرخ شکست استفاده معمولی می تواند تا 18٪ باشد. بنابراین، اگر می‌خواهید از بارداری اجتناب کنید، روش دیگری

را برای پیشگیری از بارداری انتخاب کنید (یا با روش دیگری مانند کاندوم دو برابر کنید).

شما از کاندوم استفاده می کنید

هنگام استفاده از کاندوم برای جلوگیری از بارداری (یا عفونت های مقاربتی)، استفاده صحیح از آن بسیار مهم است. استفاده صحیح به این معنی است که کاندوم قبل از تماس بین اندام تناسلی و پوست روی آلت تناسلی قرار می گیرد (یا در مورد کاندوم های

داخلی یا زنانه داخل واژن قرار می گیرد).

علاوه بر این، می‌توانید با استفاده از کاندوم‌ها با روش دیگری از پیشگیری از بارداری، مانند IUD یا قرص، یا استفاده از آن‌ها در ترکیب با روش بیرون‌کشی، اثربخشی بیشتری داشته باشید. اما، توجه به این نکته مهم است که استفاده همزمان از دو کاندوم شانس

باردار شدن شما را کاهش نمی دهد.

باردار شدن با استفاده از کاندوم چقدر سخت است؟

با توجه به دفتر بهداشت زنان HHS ، با استفاده معمولی (با احتساب خطای انسانی)، احتمال باردار شدن با کاندوم مردانه حدود 18 درصد و با کاندوم زنانه 21 درصد است. با استفاده کامل از کاندوم هر بار، این شانس به 2٪ کاهش می یابد .

 بهترین کنترل بارداری آنلاین که به شما کمک می کند خانواده خود را بر اساس شرایط خود برنامه ریزی کنید

بعد از نزدیکی چگونه بخوابیم ؟

 

پوزیشن های رابطه ی جنسی در شانس شما برای بارداری نقشی ندارند.

شاید باور نکنید اما پژوهش ها هیچ پوزیشنی را بهتر از دیگری در کمک به بارداری سریع نمیدانند و بارداری میتواند. در همه ی پوزیش های رابطه ی جنسی رخ دهد. راشل گورویچ متخصص باروری و یکی از نویسندگان برنامه های بچه دار شدن برای احمق ها

میگوید: ” پوزیشنی که در آن رابطه ی جنسی دارید، جلوی باردار شدن شما را نگرفته و باعث ناباروری نمیشود.

” پس ایرادی نخواهد داشت که از امتحان کردن و یافتن پوزیشن رابطه ی جنسی ای که برای شما و شریک زندگیتان مناسب است لذت ببرید.

رابین الیزه وایس، دارای PhD و LCCE و یک آرامش‌بخش حین زایمان معتبر، میگوید: ” یکی از چیزهایی که باید در نظر داشته باشید این است که پوزیشنی را انتخاب نمایید که هر دو نفر در آن راحت بوده و از رابطه لذت برده و میتوانند به ارگاسم برسند”.

اگر دوست داشته باشید، میتوانید پس از رابطه ی جنسی، به پشت دراز کشیده،. زانو های خود را خم کرده و لگن خود را برای 30 دقیقه و به میزان 45 درجه به سمت عقب بچرخانید. این کار میتواند در داخل نگه داشتن مایع انزالی کمک کنید.بعد نزديكی چه كنيم باردار شویم.

آیا فقط در زمان تخمک گذاری می توان باردار شد؟

شما در کنترل بارداری هستید

روش های هورمونی کنترل بارداری مانند قرص، چسب، حلقه، ایمپلنت، شات یا IUD به طور قابل توجهی شانس باردار شدن را کاهش می دهند، اما شانس شما را از بین نمی برند.

این روش ها به روش های مختلف عمل می کنند. دکتر Brauer توضیح می دهد که برای مثال، IUD ها مانع از رسیدن اسپرم به تخمک می شوند، در حالی که قرص، حلقه و چسب مانع از تخمک گذاری می شوند. حتی اگر به روش کنترل بارداری خود متعهد

هستید، باز هم باید از آن به طور صحیح و مداوم استفاده کنید.

همچنین، اگر به قرص‌های ضد بارداری متکی هستید ، توجه داشته باشید: برخی از بسته‌های قرص حاوی قرص‌های غیرفعال چهار تا هفت روزه هستند که هیچ هورمونی ندارند. در موارد نادر، این ممکن است به اندازه کافی طولانی باشد تا امکان استخدام یک

تخمک بالغ را فراهم کند. دکتر Brauer می گوید: “این اغلب به عنوان “فرار از تخمک گذاری” نامیده می شود و یکی از دلایل شکست هورمونی پیشگیری از بارداری است. از دست دادن دوزهای ضد بارداری هورمونی (یا عدم مصرف همزمان آن در هر روز در مورد

قرص های روزانه) نیز می تواند شانس بارداری تصادفی را افزایش دهد.

باردار شدن با پیشگیری از بارداری چقدر سخت است؟

اگر از قرص های ضد بارداری استفاده می کنید و تمام دستورالعمل ها را به طور کامل دنبال می کنید، شانس بارداری شما معمولا کمتر از 1٪ است. اثربخشی با “استفاده معمول” کاهش می یابد (یعنی استفاده نکردن از روش به طور صحیح و مداوم برای هر

برخورد جنسی). با توجه به وزارت بهداشت و خدمات انسانی (HHS) ، حدود 9 نفر از 100 نفر در طول یک سال با استفاده معمولی از قرص ها باردار می شوند.

شما در دوره خود هستید

در حالی که باردار شدن در دوران قاعدگی غیرممکن نیست ، شانس شما بسیار کم است. اگر آنچه در داخل بدن شما اتفاق می افتد را در نظر بگیرید، به راحتی می توانید متوجه شوید که چرا: تخمکی که از تخمدان های شما آزاد شده است بارور نشده است و

در نتیجه، پوشش داخلی رحم شما می ریزد (این همان خونی است که آزاد می شود). به عبارت دیگر، بدن شما تخمک بارور نشده را در طول قاعدگی شستشو داده است.

تو پریودی چی بخورم که باردار بشم

 

آنچه می خورید می تواند شانس بارداری شما را تحت تاثیر قرار دهد ، اما تصویر کامل چندان مشخص نیست زیرا جدا کردن رژیم غذایی از عوامل دیگر دشوار است. آنچه ما می دانیم این است که بهترین غذاها برای باردار شدن همان غذاهایی هستند که برای رفاه عمومی استفاده می شود: غلات کامل ، چربی های سالم و پروتئین ها.

بهترین توصیه این است که:

  • به جای غذاهای فرآوری شده سفید (نان سفید ، برنج و ماکارونی) غذاهای غنی از فیبر (مانند نان ، دانه ، برنج قهوه ای و ماکارونی) را انتخاب کنید.
  • میوه و سبزیجات بیشتری بخورید ، از جمله عدس و لوبیا
  • از چربی های اشباع شده “بد” مانند غذاهای سرخ شده ، شیرینی ، بیسکویت ، پای و کیک خودداری کنید.  
  • بیشتر چربی های غیر اشباع “خوب” مانند آووکادو ، آجیل ، ماهی های روغنی و دانه ها بخورید
  • از خوردن غذاها و نوشیدنی های شیرین مانند شیرینی ، بیسکویت ، کیک و نوشیدنی های گازدار خودداری کنید.

رسیدن به BMI ایده آل 18.5 تا 24.9 و فعال ماندن  نیز به باروری کمک می کند.

اگر قاعدگی ندارید یا پریودهای شما فقط گاهی اوقات می آید ، ممکن است تخمک گذاری نداشته باشید (تخمک را از تخمدان خود آزاد کنید). این عامل ناباروری است . ثابت شده است که خوردن روزانه بخشی از لبنیات پرچرب (مانند شیر یا ماست) به این امر کمک می کند. ممکن است با سطوح بالای استروژن در غذاهای لبنی پرچرب در مقایسه با چربی کم ارتباط داشته باشد.

 

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.