بهترین مسکن برای درد سزارین (نی نی سایت)

بهترین مسکن برای درد سزارین نی نی سایت

تنها اینکه شما در اتاق عمل زایمان می‌کنید به این معنا نیست که شما زایمان خانواده محور دارید.
با یک روپوش نازک به تن، شما مضطربانه به شریک زندگی خود نگاه می‌کنید که دستان شما را در دستانش می‌فشارد وماما شما را وادار می‌کند تا آرام نفس بکشید.
چیزی که بعد از آن می‌بینید، دلبند خود را می‌بینید که در حال تولد است و پس از آن بدن مرطوب او روی قفسه سینه شما قرار می‌گیرد. بار دیگر ضربان قلب شما و او یکی می‌گردد.
آیا فکر می‌کنید که تنها زنانی که زایمان طبیعی دارند از این دست تجربیات دارند؟ سزارین آرام که سزارین خانواده محور نامیده می‌شود تجربه بهتری از زایمان در اتاق عمل به ارمغان می‌آورد که بر زایمانی سالم و ویژه برای خانواده تمرکز دارد.

درد بعد از سزارین چقدر طول میکشه نی نی سایت

درکنار ایجاد لحظه های بزرگ تولد کودک شما که شما و خانوادتان از آن لذت می‌برید، سزارین ملایم مزایای پزشکی واقعی نیز دارد. برای مثال، دمای بدن نوزادان پس از تولد پایین می‌آید. زمانی که مادر نوزاد خود را در آغوش می‌گیرد، دمای بدن مادر موجب گرم نگه داشتن نوزاد می‌گردد. این پدیده همگامی دمایی نامیده می‌شود.
بهترین مسکن برای درد سزارین

این نوازش کمک می‌کند تا کودک شما بهتر نفس بکشد، هورمون های استرس او کاهش یابد و کمتر گریه کند. کوچولوی شما با احساس امنیت کافی آرام می‌گیرد.
زمانی که با نوزاد خود تماس پوستی پیدا می‌کنید، این موضوع می‌تواند به تغذیه بهتر با شیر مادر کمک کند. نوزادان به طور طبیعی به سمت سینه برهنه مادر حرکت می‌کنند و پیش از تلاش برای تغذیه شیر اقدام به زبان زدن به آن می‌کنند. این موضوع معمولا در اولین ساعات تولد رخ می‌دهد، البته درصورتی که هیچ چیزی بین شما و نوزادتان وجود نداشته باشد (نه لباس و نه پتو).
دویل توضیح میدهد که شما می‌توانید در سزارین خانواده محور آنچه را که می‌خواهید و آنچه را که خواهان ان نیستید انتخاب کنید. من واقعا خواهان تماس پوستی با نوزاد خود بودم و زمانی که آنها درحال پایان دادن به سزارین من بودند به نوزاد خود شیر دادم. این تجربه خیلی خاصی بود و من خوشحالم که توانستم آن را تجره کنم.

یک زایمان سزارین یکی از سه روشی است که نوزاد می تواند به دنیا بیاید: تولد واژینال خود به خودی، زایمان واژینال با جراحی و زایمان شکمی با جراحی. تمام این حالت های زایمان مزایا و معایبی دارند اما بدون تردید تولد واژینال روش استاندارد طلایی است.

برای کاهش درد بعد از سزارین چه باید کرد؟

عوارض سزارین با بی حسی

انتخاب بهترین روش زایمان

زایمان سزارین معمول، زن را به تنهایی به داخل اتاق عمل می فرستد. همسر او منتظر می ماند تا اتاق عمل برپا شده و بی حسی موضعی مثل مهار نخاعی  قبل از این که به داخل اتاق بیاید، کامل شود. جراحی حدود 45 دقیقه زمان می برد که بچه در 15-10

دقیقه اول به دنیا می آید و ترمیم بقیه زمان را به خود اختصاص می دهد که در آن بچه و همسر غالبا در اتاق کودک هستند.

بچه معمولا برای تغذیه با شیر مادر و پیوند با او در اتاق ریکاوری، به نزد مادر برگردانده می شود.  به دنبال اکثر سزارین ها، یک کاتتر ادراری برای 24 ساعت، برای مادر تعبیه می شود و آنژیوکت (مسیر وریدی) حداقل 24 ساعت باقی می ماند. زن حداقل 12 تا 18

ساعت پس از جراحی در بستر و 1 یا دو روز بیشتر در هنگام زایمان واژینال در بیمارستان باقی می ماند.

  • عفونت های زخم سزارین
  •  خونریزی شدید.
  •  لخته شدن خون.
  •  آسیب به اندام هایی مانند مثانه یا روده.
  •  واکنش به داروهای مورد استفاده در حین جراحی.
  •  افزایش خطرات در بارداری های آینده.
  •  آسیب جراحی به نوزاد (بسیار نادر).
  •  مشکلات تنفسی در نوزاد.

همچنین ممکن است خطرات دیگری داشته باشید که مختص شما و شرایط سلامتی شما هستند. قبل از جراحی حتما در مورد هر گونه نگرانی با پزشک خود صحبت کنید.توجه: همه زنانی که قبلاً سزارین شده اند کاندید سزارین مجدد نیستند. علت سزارین

قبلی شما (به عنوان مثال، یک بار اورژانس در مقابل یک مشکل مزمن)، نوع برش رحم استفاده شده، و وضعیت مامایی شما در طول بارداری بعدی تعیین می کند که آیا سزارین دیگری لازم است یا خیر.

اگر بخش شما برنامه ریزی شده است نه نتیجه یک اورژانس مامایی، می توانید انتظار داشته باشید که زایمان شما چیزی شبیه به این باشد:

برای خشک کردن ترشحات دهان و راه هوایی فوقانی به شما دارو داده می شود. ممکن است به شما یک آنتی اسید نیز داده شود. (در صورتی که استفراغ کنید و سپس مقداری از محتویات معده خود را استنشاق کنید ، در صورت مصرف آنتی اسید، آسیبی که

به ریه های شما وارد می شود کاهش می یابد.)

قسمت پایین شکم شسته شده و احتمالاً تراشیده می شود.

یک کاتتر در مثانه شما قرار داده می شود تا آن را خالی نگه دارد و احتمال آسیب را کاهش دهد.

یک سوزن داخل وریدی در ورید دست یا بازوی شما وارد می‌شود تا امکان تزریق مایعات و داروها در طول جراحی شما فراهم شود.

به شما یک بیهوشی داده می شود (معمولاً اپیدورال یا نخاعی، اما ممکن است در شرایط خاصی از بیهوشی عمومی استفاده شود).

شکم شما با محلول ضد عفونی کننده شسته می شود و با یک پارچه استریل پوشانده می شود.

یک صفحه نمایش در جلوی صورت شما قرار می گیرد تا میدان جراحی را استریل نگه دارد و دید شما را از زایمان مسدود می کند.

هنگامی که داروی بیهوشی فرصت اثرگذاری را پیدا کرد، یک برش از طریق دیواره شکم و سپس دیواره رحم ایجاد می شود. احتمالاً فشار خفیفی را در محل برش احساس خواهید کرد، اما دردی احساس نمی کنید. اگرچه مراقب شما سعی می کند از یک برش

به اصطلاح بیکینی استفاده کند (برشی افقی که روی شکم شما پایین است)، گاهی اوقات یک برش عمودی پوست در مواقع اضطراری ایجاد می شود.

 

بهترین مسکن برای درد سزارین نی نی سایت

بهترین مسکن برای درد سزارین

برخی برش های سزارین طوری انجام می شوند که قبل از شروع زایمان ایجاد شوند زیرا خود زایمان مثلا در مورد تشخیص پلاسنتا پرویای کامل (جفت مستقیما روی دهانه سرویکس را می پوشاند) خطرناک در نظر گرفته می شود.

زایمان می تواند باعث شود بچه در خطر قرار گیرد مثلا وقتی بچه به صورت عرضی(ترانسورس) در داخل رحم قرار گرفته باشد که خطر پرولاپس کورد را در هنگام شکسته شدن آب را به همراه دارد. سایر سزارین ها به این دلیل در برنامه گنجانده می شود که ارائه کنندگان تلاش می کنند خطر تولد واژینال مثل مواردی که بچه بزرگ  و یا بریچ است مقابله کنند. بسیاری از سزارین ها در طول زایمان اتفاق می افتد زیرا زایمان پیش نمی رود.

برخی به دلیل فشار جنین در زایمان و برخی دیگر به دلیل این که مادر از نظر پزشکی پایدار نیست رخ می دهند. زنان گاهی سزارین را به دلایل شخصی انتخاب می کنند. دلیل آن اهمیتی ندارد، زمان هایی وجود دارد که تولد با جراحی ایده خوبیست و زمان هایی هم هست که این طور نیست.

عوارض زایمان سزارین بعد چند سال

  1. افزایش خطر عفونت

در این عصر جراحی لاپاراسکوپیک، برش های سزارین از بزرگترین برش هایی هستند که روی بدن انسان ایجاد می شود. لاپاراسکوپ ها به این دلیل اختراع شدند که هرچه برش بزرگتر باشد، خطر عفونت بیشتر است. بچه ها بزرگتر از کیسه صفرا و آپاندیس ها هستند و بنابراین، نیازمند برش بزرگتری برای به دنیا آمدن می باشند.

امیدوارم که تمام مردم ارزیابی “باگ های بزرگ” را درک کنند. وقتی باکتری در معرض آنتی بیوتیک قرار می گیرد، می توانند به طور بالقوه به نقطه ای جهش یابند که تقریبا هیچ آنتی بیوتیکی علیه آن ها کار نکند. این همان چیزی است که برای نژاد استاف اورئوس اتفاق افتاده است- ما امروزه چیزی داریم که MRSA نامیده می شود- استاف اورئوس مقاوم به متی¬سیلین.

این معمولا نیازمند بستری شدن در بیمارستان است و البته بیمارستان جایی است که سزارین انجام می شود.

بیشتر موارد عفونت های منکوب کننده مرتبط با زایمان ناشی از زایمان جراحی است نه زایمان واژینال. واژن برای مقاومت در برابر بالارفتن باکتری ها به سمت سرویکس طراحی شده است. اما داخل شکم این گونه نیست.

     »»  بعد نزديكی چه كنيم باردار شویم

کاهش درد سزارین نی نی سایت

  • افزایش خطر خونریزی

مجددا، خطر در هم شکننده از دست دادن خون تهدید کننده زندگی با سزارین وجود دارد نه با زایمان واژینال.

  • افزایش خطر هیسترکتومی (برداشتن رحم)

گاهی تنها راه برای توقف خونریزی برداشتن رحم می باشد.

  • افزایش ریسک دردهای پس از زایمان

قطعا، زن می تواند درد قابل توجهی به دنبال زایمان واژینال داشته باشد، اما از نظر آماری، زنان به دنبال سزارین درد بیشتری دارند.

نوشته های مرتبط
  • ارتباط کمتر با بچه

حتی در موقعیتی که یک بچه پس از تولد در اتاق عمل می ماند، بازهم تقریبا هرگز فورا مورد استقبال مادرش قرار نمی گیرد. بچه قبل از سپردن به دست والدینش، مورد استقبال جراح و سپس پرسنل اتاق کودک قرار می گیرد. حتی این مقدار جدایی می تواند برای ارتباط مادر و کوک مضر باشد.

 علت درد جای بخیه سزارین بعد از چند سال

  • شیر دادن ناموفق کمتر
  • افزایش خطر افسردگی پس از زایمان
  • هر سزارین موفقی خطر ناک تر است; هم بچه و هم مادر را در معرض خطر بیماری و مرگ بیشتری قرار می دهد.
  • اندازه محدود خانواده

مراقبتهای بعد از سزارین با بی حسی

زایمان سزارین

به دلیل خطر پیاده سازی جفتی غیرنرمال و عوارض قابل توجه جراحی پس از برش های مکرر سزارین، به اکثر زنان پس از 3 زایمان جراحی، توصیه می شوند بچه دار شدن را متوقف کنند. با درک این که بسیاری از زنان بیش از 3 بچه نمی خواهند، این را مسئله مهمی ندانست. تنها به نظر می رسد که یک زن خودش باید قادر به اتخاب اندازه خانواده خود باشد  نه متخصصش.

زایمان برای بچه به ویژه وقتی امکان دارد که خود آن را آغاز کند و به صورت طبیعی پیش ببرد، مفید باشد. زایمان با علامت دادن توسط بچه شروع می شود که به این معنیست که بچه احتمالا آماده زندگی خارج رحمی است یا اگر آماده نیست، انتظار می رود بیرون از رحم بسیار مطلوب تر از دنیای داخل رحم باشد.

این دلیلی است که بچه هایی که در معرض سم هایی مثل سیگار، داروهای غیرمجاز یا تغذیه ضعیف انتخاب می کنند دیرتر به دنیا بیایند.

فلور روده ای بچه به دنیا آمده از طریق واژینال کاملا متفاوت از آن هاییست که با سزارین به دنیا آمده اند. واژن به آشنایی روده بچه با با کتری های مفید کمک می کند. این اولین بخش از سیستم ایمنی سالم است که سلامت را برای فرد در طول زندگی خود ارائه می کند.

بچه ها از طریق واژینال راحت تر منتقل می شوند. مجددا، این واقعیت که بچه ای که از طریق برش به دنیا آمده کمی بیشتر طول می کشد تا به طور ونرمال نفس بکشد و دمای بدنش را به طور مستقل حفظ کند، بدین معنیست که بچه ها برای دوره های طولانی تر از زمان نرمال از مادران خود جدا می مانند. ارتباط مادر و کودک مهم ترین ارتباط زندگی یک انسان است.

ارتباط یک ضرورت بیولوژیک است بدین معنی که بقای مادر و کودک با هم مرتبط است. اما این حتی فراتر از بقاست. این از سلامت ذهنی و فیزیکی برای هردو نفر را فراهم می کند که باید هدف خانوداه و ارائه دهندگان خدمات سلامت باشد.

درد سزارین چقدر است

بریدگی پوستی که در حین جراحی ایجاد می شود – این معمولا جزئی است و به سرعت بهبود می یابد

مشکلات تنفسی – اگر نوزاد شما قبل از هفته 39 بارداری به دنیا بیاید، ممکن است این مشکلات شایع تر باشد.

اکثر مشکلات تنفسی پس از چند روز بهبود می یابند، اما برخی از نوزادان نیاز به حمایت در بخش نوزادان دارند. اگر کودک شما برای نفس کشیدن مشکل دارد یا پوست او بسیار رنگ پریده یا آبی شد، با 999 تماس بگیرید.

سزارین – که به سزارین یا زایمان سزارین نیز معروف است – زایمان با جراحی نوزاد با ایجاد یک برش (یا بریدگی) در شکم و رحم مادر است.

  • اگر تحت عمل سزارین قرار گرفته اید، این کار را برای کاهش درد خود امتحان کنید

اگر تحت عمل سزارین قرار گرفته اید، این کار را برای کاهش درد خود امتحان کنید

اگر تحت عمل جراحی قرار گرفته اید، درد اجتناب ناپذیر است. بعد از سزارین می توانید به موبیلیزاسیون اسکار اعتماد کنید.

شما می توانید درد اسکار را پس از سزارین مدیریت کنید.

به دنیا آوردن کسی که او را در 9 ماه گذشته حمل کرده اید، معجزه آسا است. زایمان طبیعی روشی طبیعی برای بیرون آوردن نوزاد در این دنیاست، اما شرایطی وجود دارد که زایمان طبیعی برای نوزاد و مادر بی خطر نیست. در چنین شرایطی، نوزادان با سزارین به دنیا می آیند. پس از این عمل جراحی سزارین که معمولا انجام می شود، بسیاری از زنان درد اسکار را برای مدت طولانی تری تجربه می کنند. اما آنها نمی دانند چه کاری می توان برای آن انجام داد. و به دلیل عدم آگاهی نسبت به ایجاد اسکار بعد از سزارین با آن زندگی می کنند.

سزارین روشی است که در آن نوزاد از طریق یک برش در دیواره شکم و رحم به جای لگن و واژن به دنیا می آید. این برش بسته به شرایط مادر و جنین می تواند عمودی (بالا و پایین) یا عرضی (سمت به پهلو) باشد.

سزارین برای زایمان می تواند با مجموعه ای از چالش ها همراه باشد.بهترین مسکن برای درد سزارین

چگونه از جای زخم بعد از سزارین مراقبت کنیم؟

پس از جراحی، برش ها زمان بر است تا بهبود یابد و معمولاً 6-8 هفته طول می کشد. مشکلی ندارد که در حین بهبودی اسکارها کمی درد احساس کنید، اما پس از 12 هفته نباید درد داشته باشند. در طول فرآیند بهبودی، بافت اسکار شروع به تشکیل می‌کند تا

لایه‌ها را به هم نزدیک کند. بافت اسکار آن چیزی نیست که می توانید روی پوست ببینید، اما به لایه های عمیق تری زیر پوست می رود.

شش تا هشت ساعت پس از جراحی، کاتتر شما برداشته می‌شود و تشویق می‌شوید که از رختخواب بلند شوید و به اطراف حرکت کنید.

برای یک یا دو روز به مایعات داخل وریدی نیاز دارید تا زمانی که بتوانید شروع به خوردن و نوشیدن کنید.

پزشک احتمالاً یک مسکن تجویز می کند تا به شما کمک کند تا با ناراحتی و دردی که معمولاً همراه با بهبودی سزارین است کنار بیایید.

سه تا پنج روز پس از جراحی از بیمارستان مرخص می شوید و چهار تا شش هفته پس از تولد نوزادتان می توانید فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید.

تا به حال، ما در مورد سزارین های برنامه ریزی شده صحبت می کردیم. سزارین اورژانسی ممکن است مورد نیاز باشد اگر در طول زایمان،

ضربان قلب کودک نامنظم می شود و نشان می دهد که او ممکن است در مضیقه باشد و ممکن است نتواند استرس ناشی از زایمان مداوم را تحمل کند.

جریان خون و اکسیژن از طریق بند ناف به دلیل موقعیت بند ناف یا نوزاد بیش از حد محدود شده است.

برای بهبود زخم سزارین چه بخوریم

بافت اسکار از همان پروتئینی ساخته شده است که بافت هایی که جایگزین آن می شوند، اما تفاوت در جهت و الگوی فیبر کلاژن است. در بافت طبیعی، فیبر در جهات مختلف حرکت می کند، در حالی که در بافت اسکار در جهت تک خطی است. بنابراین به دلیل آن، تحرک کمتری دارد و مانند بافت طبیعی عمل می کند.

بنابراین مراقبت از اسکار به ویژه در سزارین مهم است زیرا عضلات دیواره شکم ضعیف شده اند. از آنجایی که فاسیای راست شکم، مایل های داخلی و شکم عرضی بریده می شوند و این عضلات هسته بسیار مهمی هستند که اندام های شکمی، کمر و لگن ما را می پوشانند.بهترین مسکن برای درد سزارین

مشکلاتی که می تواند از بافت اسکار ایجاد شود عبارتند از:

* درد و درد روی جای زخم و اطراف آن
* مشکل در خم شدن به جلو و بلند کردن چیز سنگین.
* کشیدن درد در هنگام ایستادن و در حین فعالیت های بالای سر.
* کمردرد به دلیل ضعیف شدن هسته مرکزی.
* تحریک عصب سطحی در اطراف اسکار.
* بر تکرر و فوریت ادرار تأثیر می گذارد.

شما باید به همراه کودکتان از خودتان مراقبت کنید

موبیلیزاسیون اسکار بعد از سزارین چگونه عمل می کند؟

بنابراین، موبیلیزاسیون اسکار یک تکنیک دستی برای بهبود کشش و حساسیت پوست در اطراف اسکار است. همچنین باعث کاهش درد و بهبود عملکرد می شود. این به بازسازی بافت اسکار کمک می کند و چسبندگی را که بر حرکت تأثیر می گذارد، می شکند.

اولین کاری که می توان شروع کرد دو هفته بعد از سزارین با نوازش ملایم روی جای زخم است. این به بازسازی اعصاب کمک می کند. بعد از آن جابجایی اسکار در 3-4 هفته در اطراف اسکار و در هفته 6 روی اسکار، اما مطمئن شوید که جای زخم باید به خوبی بهبود یابد. بهترین مسکن برای درد سزارین

مزایا و معایب زایمان سزارین

زایمان سزارین در حال تبدیل شدن به یک نوع زایمان رایج در سراسر جهان است، اما هنوز یک جراحی بزرگ است که خطراتی برای مادر و کودک دارد. زایمان واژینال روش ارجح برای کمترین خطر عوارض باقی مانده است. خطرات زایمان سزارین عبارتند از:

  • خون ریزی
  • لخته شدن خون
  • مشکلات تنفسی برای کودک، به خصوص اگر قبل از هفته 39 بارداری انجام شود
  • افزایش خطرات برای بارداری های آینده
  • عفونت
  • آسیب به کودک در حین جراحی
  • زمان بهبودی بیشتر در مقایسه با زایمان طبیعی
  • آسیب جراحی به سایر اندام ها
  • چسبندگی، فتق و سایر عوارض جراحی شکم

شما و پزشکتان در مورد گزینه های زایمان خود قبل از موعد مقرر صحبت خواهید کرد. پزشک شما همچنین می‌تواند تشخیص دهد که آیا شما یا نوزادتان علائمی از عوارضی که نیاز به زایمان سزارین دارند را نشان می‌دهید یا خیر.مزایای زایمان سزارین چیست؟
راحت بودن:
یکی از بزرگ ترین مزایای سزارین راحت بودن آن است. شما می توانید زمان سزارین را با توجه به شرایط خودتان برنامه ریزی کنید. اما به این نکته توجه کنید سزارین فقط زمانی که به آن نیاز دارید معنی پیدا می کند.
بدون درد زایمان:
این یکی از واضح ترین مزایای زایمان سزارین است. برای خانم هایی که تحمل درد آن ها کم است سزارین نجات دهنده است.
معایب زایمان سزارین:
در ادامه نکات منفی زایمان سزارین معرفی شده است.
بستری طولانی در بیمارستان:
خانمی که زایمان سزارین انجام می دهد باید دو تا چهار روز در بیمارستان بماند.
افزایش زمان بهبود:
خانم ها پس از زایمان سزارین مدت زمان بیشتری نیاز دارند تا بهبود یابند. گاهی دو ماه طول می کشد تا خانم به شرایط پیش از سزارین برسد.
درد مزمن:
بیشتر خانم ها درد مزمن را در شکاف های سزارین تجربه می کنند.
از دست دادن خون:
زایمان سزارین عمل جراحی بزرگی است و خطر از دست دادن خون در آن زیاد است.
خطر عفونت:
زایمان سزارین احتمال عفونت را در مادر افزایش می دهد.
احتمال جراحت:
بیشتر خانم ها پس از عمل جراحی سزارین، دچار جراحت بر روی شکم یا مثانه می شوند.
مشکلات شیردهی:
خانم هایی که سزارین انجام می دهند بیشتر در معرض مشکلات شیردهی قرار می گیرند.
تکرار سزارین:
خانمی که زایمان سزارین انجام می دهد در آینده نیز نیاز به تکرار این عمل جراحی دارد.
مرگ:
براساس مطالعات، خانم ها در زایمان سزارین سه برابر زایمان طبیعی می میرند.
مشکلات برای نوزاد:
زایمان سزارین برای نوزاد نیز مشکل ایجاد می کند.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.