ترشحات بارداری از هفته چندم شروع میشود؟

ترشحات زرد رنگ در بارداری

ترشحات بارداری از هفته چندم شروع میشود : آیا ترشحات واژن در دوران بارداری طبیعی است؟

ترشحات واژن مایعی است که توسط واژن و دهانه رحم ساخته می شود و به مرطوب و تمیز نگه داشتن واژن کمک می کند. همچنین به محافظت از شما در

برابر عفونت کمک می کند.آیا مایع دهانه رحم، ترشحات واژن و مایع تحریک کننده همه یکسان هستند؟

نه واقعا. امروز نگاهی به این موضوع خواهیم داشت و تمایز واضحی بین انواع مایعات و ترشحات واژن خواهیم داشت.

 

ترشحات بارداری از هفته چندم شروع میشود

ترشحات بارداری از هفته چندم شروع میشود

ممکن است هنگام بارداری ترشحات واژن بیش از حد معمول داشته باشید. اما تغییر در ترشحات واژن می تواند نشانه چیزی باشد که نیاز به درمان دارد.

مایع دهانه رحم چیست؟ ساده ترین راه برای توضیح مایع دهانه رحم، توصیف احساس آن است. پایه “خیسی” واژن چیزی است که بدن شما به طور روزانه برای سالم و تمیز نگه داشتن واژن ایجاد می کند. به طور معمول، این احساس می‌کند که واقعاً هیچ

اتفاقی نمی‌افتد. این مقدار معمولی از ترشحات واژن است که بلافاصله پس از پریود تجربه می کنید. سطح یا مقدار مایع موجود فراتر از این پایه، مایع دهانه رحم در نظر گرفته می شود.

در اینجا انواع مختلف مایع دهانه رحم را بررسی خواهیم کرد.

مهم است که بدانید چه چیزی طبیعی است و چه زمانی باید از کمک پزشکی استفاده کنید.ترشحات بارداری از هفته چندم شروع میشود

بله ، وجود ترشحات سفید شیری با بوی ملایم حتی قبل از بارداری کاملاً طبیعی است. (لکوره نامیده می شود.) فقط مقدار زیادی از آن در دوران بارداری وجود دارد زیرا بدن شما استروژن بیشتری تولید می کند ، که به واژن تولید ترشح بیشتری می دهد.

هیچکدام – این خط پایه شماست. در لمس خشک یا کمی مرطوب است. این مقدار کمی مایع است که به سرعت تبخیر می شود. روی لباس زیر شما ظاهر کمی دارد یا اصلاً ظاهر نمی شود. این معمولاً همان چیزی است که بلافاصله پس از پریود خود خواهید دید.

چسبنده – احساس کمی مایع وجود دارد یا اصلا وجود ندارد. ممکن است کمی سفید یا زرد به نظر برسد که شبیه چسب است. روی انگشتان شما ممکن است چسبناک، خمیری یا حتی شکننده باشد. ممکن است روی پارچه روی لباس زیر شما بنشیند (نه خیس بخورد). این نزدیک به زمان تخمک گذاری است.

عکس ترشحات بارداری در هفته اول

این ترشحات از ترشحات دهانه رحم و واژن ، سلول های قدیمی و باکتری های طبیعی واژن تشکیل شده است. ترشحات واژن سالم معمولاً:

  • سفید شفاف تا شیری.
  • نازک تا ضخیم یا مخاط مانند.
  • بوی ملایم یا بدون بو.

احتمالاً با نزدیک شدن به زایمان متوجه ترشحات واژن بیشتری نیز خواهید شد ، اگرچه به نظر می رسد تا حدی متفاوت از جریانی است که به آن عادت کرده اید.

طبیعی است که زنان در دوران بارداری به دلیل افزایش جریان خون و تغییرات در سطح هورمون، ترشحات مختلف واژن را تجربه کنند. به جز ترشحات زرد رنگ، در دوران بارداری انواع دیگر ترشحات را تجربه خواهید کرد:

1. صورتی

ترشحات صورتی واژن در دوران بارداری ناشی از مخلوط شدن خون با ترشحات واژن است. ترشح ممکن است اخیراً، ادامه دار و کمی سنگین تر باشد. لزوماً

دلیلی برای نگرانی نیست، اما می تواند نشانه ای از عوارض جدی بارداری باشد.

2. نارنجی

علت ترشحات نارنجی به رنگ آن بستگی دارد. ترشح زرد-نارنجی معمولاً طبیعی است. ترشحات نارنجی نئون ممکن است نشان دهنده عفونت باشد.

ترشحات نارنجی مایل به صورتی رگه‌دار ممکن است لکه‌های تازه و خفیفی باشد که در اثر ضربه به دهانه رحم ایجاد می‌شود. اگرچه این ترشح می تواند

طبیعی باشد، اما برای اطمینان از آن باید به پزشک مراجعه کنید.

 

شحات بارداری از هفته چندم شروع میشود

ترشح زیاد در بارداری نی نی سایت

3. سفید

به دلیل تغییرات هورمونی که به طور طبیعی در دوران بارداری رخ می دهد، ترشحات سفید رنگ واژن دفع می شود. ترشحات ممکن است.

غلیظتر از ترشحات قبل از بارداری باشد، اما تا زمانی که بوی بدی از آن متصاعد نشود، طبیعی تلقی می شود.

4. سبز

ترشحات سبز رنگ واژن در دوران بارداری طبیعی نیست و مایه نگرانی است. این می تواند نشانه عفونتی باشد که می تواند خطر زایمان زودرس را افزایش دهد. پس از کشف ترشحات سبز فوراً به پزشک مراجعه کنید.

5. خاکستری

این رنگ ترشحات واژن طبیعی تلقی نمی شود، اگرچه لزوماً دلیلی برای نگرانی نیست. این می تواند نشان دهنده واژینوز باکتریایی باشد. ممکن است بعد از رابطه جنسی بوی بدی پیدا شود. ممکن است پزشک برای درمان آن آنتی بیوتیک تجویز کند.

ترشحات خطرناک در بارداری

ترشحاتی که به رنگ سبز است ، بوی نامطبوع دارد ، باعث درد یا خارش می شود ، یا از هر طریق دیگری غیر معمول به نظر می رسد می تواند نشانه عفونت یا مشکل دیگری باشد. همچنین ، در موارد زیر فوراً با پزشک یا ماما تماس بگیرید:

خونریزی از واژن شما

بلافاصله مشاوره پزشکی بگیرید. در اوایل بارداری ، این می تواند نشانه سقط جنین یا حاملگی خارج رحمی باشد . در بارداری بعدی ، این می تواند نشانه ای از مشکل جفت شما باشد

هنوز 37 هفته طول نکشید و متوجه افزایش میزان ترشح یا تغییر در نوع ترشحات شدید. به عنوان مثال ، اگر به طور مداوم مایعات شفاف و آبکی نشت می کنید ، این می تواند نشانه پاره شدن کیسه اب یا  زایمان زودرس باشد.

به نظر می رسد که واژن شما ملتهب است ، یا ترشحات مایع و سفید و بدون بو دارید که باعث درد همراه با ادرار یا مقاربت ، درد ، خارش یا سوزش می شود. این بدان معنی است که می توانید به  عفونت مخمر مبتلا شوید .

شما ترشحات نازک سفید یا خاکستری با بوی شدید ماهی دارید که ممکن است بعد از رابطه جنسی (وقتی ترشحات با مایع منی مخلوط می شود) بیشتر دیده شود. این ممکن است بیماری به نام  واژینوز باکتریایی باشد.

   »» بیشتر بخوانید : ترمیم پرده بکارت

ترشحات زرد رنگ در بارداری

ترشحات زرد رنگ می تواند زنگ خطری در دوران بارداری باشد. بنابراین مهم است که دلیل ترشحات زرد خود را پیدا کنید.

1. افزایش استروژن

استروژن یک هورمون طبیعی است که در تخمدان، غدد فوق کلیوی و سلول های چربی زنان تولید می شود. این هورمون رشد سالم و حفظ ویژگی‌های بدنی زنانه را تقویت می‌کند. اما سطوح بالای استروژن می تواند عوارض جانبی ناخواسته ای مانند ترشحات

زرد ایجاد کند. عدم تعادل هورمونی، چربی بیش از حد بدن، رژیم غذایی کم فیبر، استرس و غیره می تواند باعث افزایش سطح استروژن شما شود.

اگر غلبه استروژن علت ترشح بیش از حد باشد، هیچ دارویی برای درمان آن توسط پزشک تجویز نمی شود.

2. عفونت مخمر

عفونت قارچی توسط نوعی مخمر به نام کاندیکا آلبیکنس ایجاد می شود. علائم شامل ترشحات غلیظ سفید معمولاً، بوی بد، خارش واژن، قرمزی و تورم فرج است. رنگ مخاط واژن نیز ممکن است در بین زنان از زرد کم رنگ تا زرد بسیار تیره متفاوت باشد. عفونت های قارچی معمولاً در سه ماهه دوم رخ می دهد.

ترشحات بارداری از هفته چندم شروع میشود

اگر معمولاً با تجویز پزشک داروهای موضعی به موقع درمان شود، برای نوزاد مضر نیست.

3. واژینوز باکتریایی

این وضعیت ممکن است ترشحات زرد رنگ شما را در دوران بارداری توضیح دهد. هنگامی که تعادل سالم باکتری های مفید و مضر موجود در فلور واژن به هم بخورد، واژینوز باکتریایی رخ می دهد. رفتارهایی مانند داشتن شرکای جنسی زیاد و استفاده از محصولات

دوش می تواند منجر به این عارضه شود. علائم آشکار عبارتند از دفع ترشحات زرد مایل به سبز با قوام غلیظ و بوی متعفن، که همچنین در مقادیر بیشتر از ترشحات معمولی واژن است.

معمولاً با آنتی بیوتیک ها و کرم های موضعی درمان می شود.

4. بیماری های مقاربتی

نوشته های مرتبط

این بیماری های مقاربتی می توانند باعث ناراحتی های زیادی شوند و ممکن است به کودک شما آسیب برسانند، بنابراین برای تشخیص و درمان این بیماری های مقاربتی به کمک پزشکی نیاز است.

تریکومونیازیس: هنگامی که یک ارگانیسم کوچک به نام تریکوموناس واژینالیس در طول رابطه جنسی محافظت نشده منتقل می شود، تریکومونیازیس رخ می

دهد. علائم قابل توجه شامل ترشحات سبز رنگ واژینال است که بوی بد، خارش، ادرار دردناک، تورم فرج و ناراحتی در قسمت تحتانی شکم را منتشر می

کند. زنان مبتلا باید فورا تحت مراقبت های پزشکی قرار گیرند تا از پارگی زودرس پرده های محافظ نوزاد جلوگیری شود. زنان پس از بارداری که به

تریکومونیازیس مبتلا شده اند، بیشتر مستعد ابتلا به ویروس HIV هستند.

کلامیدیا: کلامیدیا به دلیل انتقال آسان باکتری کلامیدیا تراکوماتیس در حین رابطه جنسی ایجاد می شود، کلامیدیا شایع ترین بیماری قابل انتقال در ایالات

متحده است. تا 75 درصد از زنانی که به آن مبتلا شده اند هیچ علامت قابل مشاهده ای ندارند. علائم قابل

توجه شامل ترشحات زرد روشن است که با گذشت زمان تیره تر می شود و بوی ترش می دهد یا اصلاً بو نمی دهد، خارش واژن و لابیای متورم.

سوزاک: این بیماری مقاربتی توسط باکتری نایسریا گونوره ایجاد می شود. معمولاً از طریق رابطه جنسی محافظت نشده منتقل می شود. علائم قابل توجه

عبارتند از درد لگن، ترشحات زرد-قهوه ای یا زرد-نارنجی همراه با بوی بد، لکه بینی بعد از رابطه جنسی،

احساس سوزش در هنگام ادرار، تورم فرج، خونریزی بین قاعدگی و غیره. برای تشخیص و درمان این بیماری مقاربتی به کمک پزشکی نیاز است.

ترشحات شما زرد یا سبز و کف دار است و بوی نامطبوعی دارد. این ممکن است نشانه ای از  تریکومونیازیس باشد ، یک عفونت شایع  جنسی . از دیگر علائم احتمالی تریکومونیازیس (یا تریچ) می توان به ایجاد وولای قرمز یا تحریک شده یا خارش دار واژن و

ناراحتی هنگام ادرار یا حین رابطه اشاره کرد.

ترشحات شما بوی شدید و قابل توجهی دارد یا از نظر ترشحات طبیعی ، رنگ ، مقدار یا قوام آن تغییر کرده است.

تشخیص اینکه چه زمان علائم مشکلی را نشان می دهد دشوار است و حتی اگر علائم متداولی مانند تحریک ، خارش یا سوزش نداشته باشید ، باز هم می توانید از طریق واژن یا از طریق مقاربت عفونت داشته باشید.

اگر احساس ناراحتی می کنید یا فکر می کنید عفونت دارید ، سعی نکنید خودتان را با داروهای بدون نسخه یا محصولات “بهداشت زنانه” درمان کنید. بسیاری از این محصولات به منظور فكر كردن مشكلی در شما ایجاد می شود در حالی كه واقعاً اینگونه نیست.

و استفاده از آنها می تواند یک منطقه حساس را تشدید کند. در عوض ، برای تشخیص و درمان صحیح به ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود مراجعه کنید.

ترشحات بارداری در ماه اول

تعدادی از اقدامات پیشگیرانه را می توان برای کمک به جلوگیری از دفع ترشحات زرد در دوران بارداری انجام داد:

  • ناحیه تناسلی خود را تمیز و خشک نگه دارید.
  • لباس‌های گشاد و غیر تحریک‌کننده بپوشید، مخصوصاً لباس‌های زیرتان.
  • دوش نگیرید.
  • از یک رژیم غذایی سالم شامل ماست استفاده کنید.
  • ورزش های کاهش استرس مانند مدیتیشن یا ورزش های مورد تایید پزشک را تمرین کنید.
  • به خصوص اگر دیابت دارید، مصرف قند خود را کنترل کنید.

ترشح سفید در بارداری نشانه چیست

 

آیا تغییرات در ترشحات  می تواند نشانه اولیه بارداری باشد؟

به طور معمول ، نه در حالی که بسیاری از خانمها در طول بارداری متوجه افزایش ترشحات واژن می شوند ، اما شما احتمالاً این علائم را در یکی دو

هفته بعد از بارداری مشاهده نمی کنید. و این یکی از  علائم اولیه بارداری نیست  که زنان معمولاً در آن چند هفته اول گزارش می کنند.

اگر شک دارید که ممکن است باردار باشید ، بهترین شرط شما این است که  آزمایش حاملگی را  در زمانی انجام دهید که انتظار پریود را دارید.

چگونه می توان تشخیص داد که این ترشحات واژن است یا مایع آمنیوتیک است؟

ترشحات منظم به صورت پراکنده در مقادیر کم خارج می شوند ، اما با پاره شدن کیسه آب ، مایع آمنیوتیک به طور مداوم نشت  می کند . مایع آمنیوتیک

معمولاً شفاف یا کمی مایل به زرد ، آبکی و بدون بو یا کمی بوی شیرین است. هنگامی که کیسه آب شما پاره می شود ، ممکن است مایع آمنیوتیک به

صورت نشت یا قطره قطره ، یا در یک شکاف بزرگ و چشمگیر خارج شود.

اگر فکر می کنید مایعات آمنیوتیک نشت می کنید ، بلافاصله با ارائه دهنده خود تماس بگیرید. مهم است که بفهمید ممکن است زایمان کنید یا خیر.

اگر کمتر از 34 هفته باردار هستید و فکر می کنید کیسه آب شما پاره است ، بلافاصله با مامای خود تماس بگیرید. ممکن است برای تأخیر در زایمان و

سرعت بخشیدن به رشد ریه ها و آنتی بیوتیک های کودک برای محافظت در برابر عفونت به داروهایی نیاز داشته باشید.

ترشحات زرد رنگ در اواخر بارداری

به ندرت پیش می آید که زنان در سه ماهه اول یا دوم بارداری ترشحات زرد رنگی را تجربه کنند. ترشحات زرد روشن بدون بو تا ملایم بو در سه ماهه سوم طبیعی تلقی می شود. با نزدیک شدن به زمان بارداری، افزایش ترشحات زرد رنگ طبیعی است.

زمانی که این ترشحات از زرد مایل به سفید، زرد تیره تا زرد مایل به قهوه ای متغیر است و با بوی شدید ماهی و قوام غلیظ تر همراه است، یا اگر این اولین

بار است که ترشحات زرد و بی بو در سه ماهه اول بارداری رخ می دهد، باید به دنبال کمک پزشکی باشید

تا علت آن را بیابید.

در اینجا چند روش دیگر برای سالم نگه داشتن ناحیه تناسلی وجود دارد:ترشحات بارداری از هفته چندم شروع میشود

  • همیشه از جلو به عقب پاک کنید.
  • لباس های عرق کرده یا لباس های شنای مرطوب را به سرعت عوض کنید.
  • اگر واژن شما تحریک شده است ، محدود کردن شلوارهای تنگ ، شلوار استرچ یا لباس زیر ساخته شده با مواد مصنوعی را در نظر بگیرید.
  • از حمام حباب دار ، پد معطر ، دستمال توالت معطر ، اسپری های بهداشتی زنانه و صابون های معطر یا خوشبو کننده استفاده نکنید. این رایحه ها می توانند برای پوست حساس شما تحریک کنند.
  • دستگاه تناسلی خود را بعد از دوش گرفتن ، استحمام یا شنا خشک کنید.
  • لباس های زیر را از پارچه های قابل تنفس مانند پنبه بپوشید.
  • و دوش واژینال نکشید. دوش گرفتن می تواند تعادل طبیعی باکتریها را در واژن شما برهم زده و احتمال عفونت را افزایش دهد.

ترشحات بارداری چه رنگی است

زنان معمولاً قبل و در طول بارداری ترشحات واژن بیشتری دارند. اغلب این ترشحات بی ضرر است و در واقع برای تمیز نگه داشتن واژن مفید است. ترشحات معمولی بویی ملایم یا مشک مانند دارد. به طور معمول، این یک مایع شیری است. ترشحات بیشتری به

خصوص زمانی که بارداری به مرحله زایمان نزدیک می شود تولید می شود. ترشحات زرد رنگ در بارداری ممکن است شما را نگران کند و شما را متعجب کند که آیا این طبیعی است یا خیر. اگر ترشحات زرد دارید، مقاله زیر به شما کمک می کند تا بفهمید چرا این

اتفاق می افتد و چگونه با آن مقابله کنید.

در اواخر بارداری ، ترشحات واژن شما ممکن است دوباره افزایش یابد. این طبیعی است اما برای همه اتفاق نمی افتد.ترشحات بارداری از هفته چندم شروع میشود

در چند روز آخر بارداری ، ممکن است قوام مخاطی یا ژلی مانند ضخیم تری داشته باشد.

در حالی که بدن شما برای تولد آماده می شود ،بسیاری از زنان باردار در چند روز آخر بارداری خود “نمایش” را تجربه می کنند. اینجاست که متوجه می شوید مقداری ترشحات واژن دارید. به طور کلی ضخیم است و با ماده ای ژله ای صورتی رگه دار است.

این اتفاق زمانی می افتد که مخاطی که در گردن رحم شما قرار دارد (دهانه رحم) از بین برود. این نشانه ای از آماده شدن بدن شما برای زایمان است. برخی از زنان قبل از زایمان چندین نمایش دارند.ترشحات بارداری از هفته چندم شروع میشود.

علت ریزش ناگهانی آب از واژن در بارداری

لکه بینی

هیچ چیزی ترسناک‌تر از خون‌ریزی بی‌علت نیست. اغلب زنان این لکه‌های خونی را در سه ماهه اول بارداری، بعد از رابطه جنسی، بعد از معاینات لگنی یا حتی در اواخر بارداری تجربه می‌کنند. اغلب اوقات این حالت مشکل جدی نیست و تنها به دلیل خون‌ریزی ناشی از لانه گزینی تخمک بارور شده در رحم، تحریک دهانه رحم و یا حتی بدون هیچ علت خاصی به وجود می‌آید.

ترشحات آبکی یا رطوبتی

یکی از شرایط محتمل برای این حالت رطوبتی یا آبکی، بی اختیاری ادراری در طول دوران بارداری است که در هنگام سرفه یا خنده روی می‌دهد و به دلیل فشار زیاد رحم بر روی مثانه می‌باشد. تمرینات کگل Kegel می‌توانند به انقباض و انبساط دهانه واژن در زنان کمک نموده و به آنان در کنترل مثانه کمک نماید.

عفونت قارچی

قارچ‌ها همیشه در اطراف مهبل وجود دارند ولی بارداری شرایط مناسبی را برای بروز عفونت‌های قارچی فراهم می‌آورد. عفونت‌های قارچی دوران بارداری معمولا به صورت ترشحات زرد یا سفید تکه‌ای، ضخیم یا به صورت پنیری خود را نشان می‌دهند. علائم دیگر آن عبارتند از خارش، تورم و درد واژن البته برخی از زنان درد در هنگام رابطه جنسی و سوزش ادراری را تجربه می‌کنند. مصرف مواد پروبیوتیک تا حدود زیادی به مقابله با آن‌ها کمک می‌کند. هم‌چنین برای جلوگیری از بروز این حالت بهتر است از مصرف بیش از اندازه مواد قندی اجتناب نمود.

واژینوز باکتریایی (BV):ترشحات بارداری از هفته چندم شروع میشود

واژینوز باکتریایی، عفونت ناشی از عدم تعادل باکتری‌های معمول موجود در مهبل (واژن) می‌باشد. اغلب این حالت بدون علامت است ولی می‌تواند به ترشحات با بوی ماهی در زنان باردار منجر شود. این ترشحات بعد از رابطه جنسی قابل توجه‌اند و ممکن است با خارش یا سوزش همراه باشد. اگر این حالت بدون درمان باقی بماند می‌تواند به عوارض دوران بارداری منجر شود. 

بیماری‌های منتقله از راه جنسی (STD):ترشحات بارداری از هفته چندم شروع میشود

ترشحات زرد دوران بارداری گاهی اوقات نشانه بیماری گنوره می‌باشند و ترشحات زرد و سبز کف مانند دوران بارداری می‌توانند نشان دهنده تریکوموناس باشند. علاوه بر همه این موارد ترشحات بو دار می‌توانند یک اثر جانبی از کلامیدیا باشند. این سه عفونت می‌توانند باعث درد در هنگام رابطه جنسی شوند. 

سفیده تخم مرغ – این ممکن است واژن شما را لغزنده یا کمی آبکی کند. در لمس، احساس خیس، چسبناک و الاستیک می کند. اگر آن را بین انگشت اشاره و شست خود قرار دهید، سپس آنها را از هم جدا کنید، کشیده می شود. ظاهر آن سفیده تخم مرغ (شفاف تا سفید مایل به شیری) خواهد بود. این ترشح می تواند ایجاد کند.

instagram banner
1 دیدگاه
  1. nafas می گوید

    سلام
    من ماه پیش ینی فروردین دوبار پریود شدم
    اول ماه ینی هفتم چون باشگاه میرفتم…و ی بار هم آخر ماه ینی ۲۹ ام
    ماه قبل کلا روزه بودم
    بعد اینکه ی مسافرت کوتاه هم داشتم
    الان نزدیک به ۲۰ روزه ک سردرد و سرگیجه دارم جوری ک چشام سیاهی میره و بی حالم
    دیروز رفتم دکتر بهم گفت چون نزدیک پریودته و شاید حامله باشی نمیتونم مسکن بدم و فقط آمپول عضلانی و سرم تقویتی داد
    ولی هنوز حالم خوب نشده
    سر گیجم کم شده اما سرم بدجور درده
    بعد تنظیم خوابم هم بخاطر اینکه این ماه شاغل شدم ب هم ریخته و خیلی زیاد میخوابم و همش خستم انگار
    درد پریودی خفیف هم دارم و اینکه تنبلی تخمدان هم کمی دارم
    و ترشحات زیاد دارم سفید بی بو جوریکه هر لحظه فک میکنم پری شدم دل درد هم دارم میشه ب بارداریم امیدوار بود یا ن ممنونم
    الان دو روزه تاخیر دارم چ کنم

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.