دوز مصرفی فولیک اسید در بارداری

دوز مصرفی فولیک اسید در بارداری : اسید فولیک یکی از مهمترین مواد مغذی برای جنین است.

اسید فولیک یک ویتامین حیاتی برای رشد کودک شما است. در اینجا مقداری که باید در دوران بارداری مصرف کنید، راه های آسان برای وارد کردن آن به رژیم غذایی و فواید آن برای شما و جنین آورده شده است.

تغذیه خوب در دوران بارداری مهم است، به همین دلیل است که مادران باردار باید سعی کنند از یک رژیم غذایی سالم پر از میوه، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین بدون چربی پیروی کنند. و تا به حال احتمالاً در مورد اهمیت مصرف روزانه یک ویتامین دوران بارداری خوانده اید، اما آیا می دانستید که مهمترین جزء این قرص شگفت انگیز اسید فولیک است؟

 

اسید فولیک، همچنین به عنوان فولات در فرم غذا شناخته می شود، یکی از ویتامین های B است که برای رشد سالم کودک شما در مراحل اولیه بارداری حیاتی است. این می تواند از نقایص مادرزادی عمده مغز و ستون فقرات نوزاد که معمولاً به عنوان نقص لوله عصبی نامیده می شود، جلوگیری کند.

این مقاله فواید مصرف اسیدفولیک برای بارداری ، زمان مصرف و مقدار مصرف را توضیح می دهد.اسیدفولیک نسخه ساخته شده بشر از فولات است ، یک ویتامین B که چندین نقش در بدن بازی می کند. در دوران بارداری ، یکی از مهمترین عملکردهای آن جلوگیری از گروهی از ناهنجاری های هنگام تولد به نام نقص لوله عصبی است.

اسید فولیک چیست

اسید فولیک نوعی فولات (ویتامین B) است که همه به آن نیاز دارند. اگر می توانید باردار شوید یا باردار هستید ، اسید فولیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اسید فولیک از نوزادان متولد نشده در برابر نقایص جدی مادرزادی محافظت می کند. اسید فولیک را می توانید از ویتامین ها و غذاهای غنی شده مانند نان ، ماکارونی و غلات دریافت کنید.

اسید فولیک نسخه مصنوعی فولات است، یک ویتامین B (به ویژه ویتامین B9) که در برخی میوه‌ها، سبزیجات و آجیل یافت می‌شود.

اسید فولیک / فولات در ویتامین ها و غذاهای غنی شده مانند نان، پاستا و غلات یافت می شود. همچنین در سبزی های با برگ تیره، لوبیا، نخود و آجیل وجود دارد.

این ماده مغذی به بدن کمک می‌کند پروتئین‌های جدید، بلوک‌های ساختمانی سلول‌های ما را تجزیه، استفاده و ایجاد کند. همچنین در ایجاد DNA و تشکیل گلبول های قرمز نقش دارد.

 فولات به طور طبیعی در غذاهایی مانند سبزیجات سبز برگ ، پرتقال و لوبیا یافت می شود. شما باید هر روز اسید فولیک مصرف کنید زیرا این ماده یک ویتامین B محلول در آب است. محلول در آب به این معنی است که مدت طولانی در بدن باقی نمی ماند. بدن شما به سرعت اسید فولیک را متابولیزه می کند (استفاده می کند) بنابراین بدن شما هر روز به اسید فولیک نیاز دارد تا به درستی کار کند.

اسید فولیک را می توانید به اندازه کافی از غذا دریافت کنید. بسیاری از غلات صبحانه دارای 100٪ مقدار توصیه شده روزانه (400 میکروگرم) اسید فولیک هستند. تغذیه مناسب در دوران بارداری مهم است ، به همین دلیل مادران آینده تلاش می کنند مقدار زیادی میوه ، سبزیجات ، غلات کامل و پروتئین بدون چربی در رژیم های غذایی خود وارد کنند. و تاکنون احتمالاً در مورد اهمیت مصرف روزانه یک  ویتامین قبل از تولد خوانده اید .

نقص لوله عصبی زمانی اتفاق می افتد که لوله عصبی در اوایل رشد بسته نشود. این اختلال عملکرد می تواند باعث ناتوانی شدید شود و حتی می تواند کشنده باشد.

این مقاله فواید مصرف اسیدفولیک برای بارداری ، زمان مصرف و مقدار مصرف را توضیح می دهد.

همه خانم ها هر روز به 400 میکروگرم اسید فولیک نیاز دارند. زنانی که می توانند باردار شوند باید 400 تا 800 میکروگرم اسید فولیک از یک ویتامین یا از غذایی که اسید فولیک اضافه کرده است مانند غلات صبحانه دریافت کنند.  این علاوه بر فولاتی است که به طور طبیعی از غذا دریافت می کنید.

برخی از زنان ممکن است هر روز به اسیدفولیک بیشتری نیاز داشته باشند. برای آگاهی از میزان اسیدفولیک مورد نیاز خود به نمودار مراجعه کنید.

اگر شما: مقدار اسید فولیک که ممکن است روزانه نیاز داشته باشید 
می تواند باردار شود یا باردار باشد 400–800 میکروگرم. 2 پزشک ممکن است یک ویتامین قبل از تولد با مقدار بیشتری تجویز کند.
نوزادی با نقص لوله عصبی داشت (مانند spina bifida)) و می خواهید دوباره باردار شوید 4000 میکروگرم پزشک شما ممکن است این مقدار را تجویز کند. تحقیقات نشان می دهد مصرف این مقدار ممکن است خطر تولد فرزند دیگری با اسپینا بیفیدا را کاهش دهد. 3
یکی از اعضای خانواده خود را با اسپینا بیفیدا داشته باشید و می تواند باردار شود 4000 میکروگرم پزشک شما ممکن است این مقدار را تجویز کند.
اسپینا بیفیدا داشته باشید و می خواهید باردار شوید 4000 میکروگرم پزشک شما ممکن است این مقدار را تجویز کند. زنان مبتلا به اسپینا بیفیدا بیشتر در معرض خطر فرزندآوری هستند.
از داروها برای درمان صرع ، دیابت نوع 2 ، آرتریت روماتوئید یا لوپوس استفاده کنید با پزشک یا پرستار خود صحبت کنید. مکمل های اسید فولیک می توانند با این داروها تداخل داشته باشند.
برای بیماری کلیه دیالیز می شوند با پزشک یا پرستار خود صحبت کنید.
یک بیماری سلامتی مانند بیماری التهابی روده یا بیماری سلیاک داشته باشید که بر چگونگی جذب اسیدفولیک در بدن شما تأثیر بگذارد با پزشک یا پرستار خود صحبت کنید.

دوز مصرفی فولیک اسید در بارداری

افرادی که اسید فولیک کافی دریافت نمی کنند ممکن است به بیماری کم خونی با کمبود فولات مبتلا شوند .

در افراد مبتلا به این بیماری ، بدن نمی تواند به اندازه کافی گلبول قرمز ایجاد کند تا اکسیژن را به بدن منتقل کند. این اختلال می تواند بسیاری از جنبه های سلامتی از جمله عملکرد اعضای بدن را تحت تأثیر قرار دهد.

کودک مبتلا به آننسفالی یا مغز ایجاد نمی کند ، یا مغز بسیار رشد نکرده است. تقریباً در همه موارد ، آنانسفالی کشنده خواهد بود – یا در رحم یا بسیار اندکی پس از تولد.

برخی تحقیقات همچنین نشان می دهد که اسید فولیک ممکن است خطر عوارض بارداری مانند زایمان زودرس ، مشکلات مربوط به رشد جفت و سایر ناهنجاری های هنگام تولد ، مانند شکاف کام و بیماری قلبی را کاهش دهد.

در دوران بارداری فرد بیش از حد معمول به اسید فولیک نیاز دارد زیرا اسید فولیک به رشد و تکامل جنین نیز کمک می کند. یکی از مهمترین نقشهای آن جلوگیری از نقص لوله عصبی از جمله اسپینا بیفیدا و آنانسفالی است.

 و یکی از مهمترین اجزای این قرص شگفت آور اسید فولیک است. هرکسی که مایل به بارداری است باید قبل از شروع به مصرف مکمل های اسیدفولیک استفاده کند.

بیایید این را بپذیریم: شما ممکن است قبل از این زیاد به اسیدفولیک فکر نکرده باشید ،اما این ویتامین B ، که به فرم غذایی به عنوان فولات نیز شناخته می شود . در اینجا بیشتر درباره اسید فولیک ، چگونگی کمک اسید فولیک در دوران بارداری ، مقدار مورد نیاز شما و غذاهایی که بیشترین فولا ت را دارند، آورده شده است.

اسید فولیک یک ویتامین B است . فولات یک اصطلاح عمومی برای توصیف انواع مختلف ویتامین B9 است. بدن ما از آن برای ساختن سلول های جدید استفاده می کند. به پوست ، مو و ناخن فکر کنید. این بخشها و سایر قسمتهای بدن هر روز سلولهای جدیدی ایجاد می کنند.

اسید فولیک نوعی فولات مصنوعی است (که به طور کلی به طور طبیعی وجود ندارد) که در مکمل ها و غذاهای غنی شده مانند برنج ، ماکارونی ، نان و برخی از غلات صبحانه استفاده می شود. لوله عصبی ساختاری در جنین انسان است که به مغز و نخاع تبدیل می شود.

همچنین می توانید سعی کنید غذاهای بیشتری را که حاوی فولات هستند ، شکل طبیعی اسید فولیک مصرف کنید. با این حال ، حتی در یک رژیم غذایی سالم اسید فولیک کافی برای بارداری وجود ندارد بنابراین مصرف قرص های اسید فولیک بسیار مهم است. اگر در نهایت بیش از دو تا سه ماه قرص های اسید فولیک مصرف می کنید ، این کاملا خوب است و مضر نیست. بعضی از خانمها ، به خصوص خانمهایی که می توانند باردار شوند ، ممکن است اسید فولیک کافی از غذا دریافت نکنند

قرص فولیک اسید در بارداری برای چیست

 

هنگامی که جنین در اوایل بارداری رشد می کند ، اسید فولیک به تشکیل لوله عصبی کمک می کند. اسید فولیک بسیار مهم است زیرا می تواند از برخی نقایص مادرزادی ( آنانسفالی ) و ستون فقرات ( اسپینا بیفیدا ) جلوگیری کند.

زنان در سن باروری هر روز به 400 میکروگرم اسید فولیک نیاز دارند.مقدار مجاز مصرف فولیک اسید در بارداری

  • تمام زنان در سن باروری باید روزانه 400 میکروگرم اسید فولیک دریافت کنند تا اسید فولیک کافی دریافت کنند تا از برخی نقایص مادرزادی جلوگیری کند.
    • عمده نقایص مادرزادی یا ستون فقرات کودک در اوایل بارداری (3-4 هفته پس از بارداری) ، قبل از اینکه زنان بیشتر از باردار بودن خود مطلع شوند ، رخ می دهد.
  • هنگام مصرف اسید فولیک ، برای جلوگیری از نقص لوله عصبی ، لزوماً دوز بالاتر از 400 میلی گرم اسید فولیک در روز بهتر نیست ، مگر اینکه به دلیل سایر شرایط سلامتی ، پزشک مصرف بیشتر مقدار آن را توصیه کند.
    • هنگام برنامه ریزی برای باردار شدن ، زنانی که قبلاً بارداری تحت تأثیر نقص لوله عصبی داشته اند ، باید با مامای خود مشورت کنند.  توصیه می کند که این زنان هر روز 4000 میکروگرم اسید فولیک یک ماه قبل از باردار شدن و طی 3 ماه اول بارداری مصرف کنند.

اسید فولیک نسخه مصنوعی فولات ، یک ویتامین B (به ویژه ویتامین B9) است که در برخی میوه ها ، سبزیجات و مغزها وجود دارد.

اسید فولیک در ویتامین ها و غذاهای غنی شده مانند نان ، ماکارونی و غلات یافت می شود. این ماده مغذی به بدن کمک می کند تا تجزیه ، استفاده و پروتئین های جدید ایجاد کند ، همچنین در ایجاد DNA و تشکیل گلبول های قرمز خون نقش دارد.

در چند هفته اول بارداری، ساختاری به نام لوله عصبی جنینی مجموعه ای پیچیده از مراحل رشدی را طی می کند تا پیش ساز مغز و نخاع کودک را تشکیل دهد.

 

اسید فولیک یک جزء ضروری برای این فرآیند پیچیده است. اسید فولیک در رژیم غذایی یا مکمل، خطر نقص لوله عصبی مانند اسپینا بیفیدا را تا 72 درصد کاهش می دهد.

 

اسید فولیک همچنین به شکل گیری قلب و سیستم گردش خون کودک کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد که مصرف مقدار مناسب اسید فولیک در اوایل بارداری با کاهش خطر نقص مادرزادی قلب، شایع ترین نوع نقص مادرزادی مرتبط است.

 

از آنجایی که اسید فولیک محلول در آب است، بدن شما قادر به ذخیره مقدار اضافی آن نیست. در عوض، از طریق ادرار شما دفع می شود، به همین دلیل است که باید به طور منظم اسید فولیک کافی را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا در دوران بارداری از کمبود آن جلوگیری کنید.

 

از آنجایی که بیشتر نقایص مادرزادی در چند هفته اول بارداری ایجاد می شود، دریافت اسید فولیک کافی در اولین فرصت ممکن بسیار مهم است.

مقدار مجاز مصرف فولیک اسید در بارداری

اسید فولیک فواید زیادی برای بارداری و جنین شما دارد. تحقیقات نشان داده است که وقتی از ماه‌های قبل از بارداری شروع به مصرف اسید فولیک می‌کنید، به طرق مختلف برای سلامتی شما و کودکتان مفید است. برخی از فواید اسید فولیک عبارتند از:

 

کاهش خطر سقط جنین. برخی از زنان به دلیل کمبود اسید فولیک برای باردار شدن یا ماندن مشکل دارند.

کمک به جلوگیری از نقص لوله عصبی (NTDs) در نوزاد. سه نقص مادرزادی لوله عصبی مرتبط با اسید فولیک ناکافی وجود دارد: اسپینا بیفیدا، ناهنجاری ستون فقرات. آنسفالی، نوعی آسیب مغزی؛ و ناهنجاری کیاری، یک نقص کمتر شایع که باعث گسترش بافت مغز به کانال نخاعی می شود.

محافظت در برابر نقایص مادرزادی قلب در کودک شما. این نوع نقص می‌تواند شامل سوراخ در دیواره قلب، دریچه‌های خیلی باریک یا رگ‌های خونی باشد که به درستی تشکیل نشده‌اند. سالانه حدود 40000 نوزاد را تحت تاثیر قرار می دهد.

کاهش احتمال ابتلا به دیابت بارداری این نوع دیابت مرتبط با بارداری اغلب با تغییرات رژیم غذایی، ورزش و نظارت روزانه بر قند خون قابل کنترل است.

کاهش خطر زایمان زودرس رژیم غذایی غنی از اسید فولیک/فولات ممکن است به جلوگیری از زایمان قبل از هفته 37 کمک کند.

محافظت در برابر شکاف لب و/یا شکاف کام در کودک شما. اسید فولیک ممکن است به جلوگیری از این نقص دهانی در نوزادان کمک کند، زیرا لب در آن سوراخ دارد و به درستی شکل نمی‌گیرد.

در هفته های اول بارداری ، اسید فولیک به بسته شدن صحیح لوله عصبی جنینی ، پیش ساز مغز و نخاع جنین شما کمک می کند. همچنین به شکل گیری قلب و سیستم گردش خون کودک کمک می کند و به شما در کاهش نقص مادرزادی خاصی کمک می کند.

از آنجا که اسید فولیک محلول در آب است ، بدن شما قادر به ذخیره مقدار اضافی نیست. در عوض ، از طریق ادرار عبور می کند ، به همین دلیل شما باید به طور مرتب اسید فولیک را در رژیم خود بگنجانید تا هنگام بارداری از کمبود آن جلوگیری کنید. از آنجا که بیشتر نقایص مادرزادی در چند هفته اول بارداری ایجاد می شود ، به ویژه مهم است که اسید فولیک کافی را در اسرع وقت دریافت کنید.

فولیک اسید چه فوایدی دارد؟

فواید اسید فولیک بسیار زیاد است و تحقیقات زیادی نشان داده است که هنگامی که این ماده مغذی در ماه های قبل از بارداری شروع به کار می کند ، مزایای مهمی برای سلامتی برای زنان و نوزادان آنها دارد.دوز مصرفی فولیک اسید در بارداری

عوارض مصرف نکردن فولیک اسید در بارداری

 

شما نباید بیش از 1000 میکروگرم اسید فولیک در روز دریافت کنید ، مگر اینکه پزشک مقدار بیشتری تجویز کند. اسید فولیک بیش از حد می تواند نشانه هایی از کمبود ویتامین B12 را که می تواند باعث آسیب عصبی شود ، پنهان کند. مقدار مجاز مصرف فولیک اسید در بارداری

تپش قلب در هفته های اول بارداری : تپش قلب در دوران بارداری معمولاً بی ضرر است ، اما گاهی اوقات می تواند نشانه یک مشکل باشد. در اینجا آنچه شما باید در مورد علائم ، علل ، درمان و عوارض تپش قلب در دوران بارداری بدانید آورده شده است.

ضربان قلب به طور معمول در دوران بارداری افزایش می یابد ، زیرا بدن برای پمپاژ  خون به اندام ها و جفت تلاش می کند.

بسیاری از افراد باردار نیز به خصوص در اوایل بارداری دچار افت فشار خون می شوند.

طیف گسترده ای از ضربان قلب طبیعی در بارداری وجود دارد. دانستن ضربان قلب فرد در بارداری ممکن است به پیش بینی ضربان قلب معمول بارداری کمک کند.

سقط جنین : تحقیقات نشان داده است که برخی از زنان به دلیل کمبود اسید فولیک در بارداری یا ماندن در بارداری مشکل دارند.

نقص لوله عصبی : سه نقص مادرزادی که با اسید فولیک ناکافی مرتبط هستند ، اسپینا بیفیدا ، یک ناهنجاری ستون فقرات ، آنانسفالی ، نوعی آسیب مغزی ، که باعث گسترش بافت مغز در کانال نخاع می شود.

نقص مادرزادی قلب : این شرایط که سالانه 40000 نوزاد را تحت تأثیر قرار می دهد ، می تواند شامل یک سوراخ در دیواره قلب ، دریچه های بسیار باریک یا رگ های خونی باشد که به اشتباه تشکیل شده اند.

دیابت بارداری : این نوع دیابت مربوط به بارداری گاهی با تغییر در رژیم غذایی ، ورزش و نظارت دقیق قابل درمان است.

زایمان زودرس : رژیم غذایی غنی از اسید فولیک ممکن است به جلوگیری از زایمان قبل از 37 هفته کمک کند.

شکاف لب و کام: اسید فولیک ممکن است به جلوگیری از این نقص دهان کمک کند که لب شکاف دارد و به درستی تشکیل نمی شود.

در دوران بارداری به چه مقدار اسیدفولیک نیاز دارید؟

همه زنانی که می توانند باردار شوند باید حداقل 0.4 تا 0.8 میلی گرم اسید فولیک در یک مکمل روزانه دریافت کنند .

به خاطر داشته باشید که ممکن است مصرف مکمل اسید فولیک قبل از بارداری حتی مهمتر از مکمل اسید فولیک در بارداری باشد ، بنابراین قبل از شروع بارداری ، حتماً نیازهای غذایی خود را مرتفع کنید . در حالت ایده آل ، دوز روزانه یک زن باردار باید 600 میکروگرم از همه منابع ، از جمله غذاها و ویتامین های قبل از تولد باشد. بزرگسالان 400 میکروگرم (میکروگرم) اسید فولیک در روز دریافت کنند که باید در دوران بارداری به 600 میکروگرم برسد و در هنگام شیردهی کمی به 500 میکروگرم برسد.

نوشته های مرتبط

مصرف اسید فولیک در دوران بارداری تا چند ماهگی

 

حتی اگر بلافاصله قصد بارداری ندارید ، منتظر شروع مصرف ویتامین قبل از زایمان که حاوی اسید فولیک است ، نباشید.

هرکسی که مایل به بارداری است باید قبل از شروع به مصرف مکمل های اسیدفولیک استفاده کند.

دلیل این امر این است که نقص لوله عصبی در اوایل رشد ، اغلب قبل از اینکه فرد از حامله بودن خود مطلع شود ، رخ می دهد.

از آنجا که تقریباً نیمی از بارداری ها برنامه ریزی نشده است ، کارشناسان توصیه می کنند هرکسی که می تواند باردار شود از مکمل های اسیدفولیک استفاده کند. با این کار تضمین می شود که حتی اگر حاملگی غافلگیر کننده باشد ، احتمال نقص لوله عصبی کم است.

اسید فولیک محلول در آب است ، که بدن را قادر به متابولیسم سریع آن می کند. به همین دلیل ، کسانی که از مکمل های اسید فولیک استفاده می کنند باید هر روز یک عدد مصرف کنند.

نیازی به مصرف مکمل در ساعت خاصی از روز یا همراه با وعده غذایی نیست. با این حال ، ایجاد یک عادت ، مانند مصرف هر روز صبح ویتامین قبل از تولد ، ممکن است یادآوری مصرف اسید فولیک را آسان کند.

CDC توجه دارد که در بیشتر موارد ، هر قرص اسید فولیک یا مولتی ویتامین حاوی 400 میکروگرم اسید فولیک است. یک شخص می تواند برچسب مکمل را تأیید کند.

کالج آمریکایی زنان و زایمان (ACOG) توصیه مصرف یک مکمل روزانه حاوی 400 میکروگرم فولیک اسید، صرف نظر از میزان فولات یک شخص می شود در رژیم غذایی خود .

فرد نباید بیش از 1000 میکروگرم اسید فولیک در روز مصرف کند ، مگر اینکه پزشک توصیه دیگری داشته باشد. اسیدفولیک زیاد ممکن است علائم کمبود ویتامین B12 را پنهان کند .

مصرف هوشمندانه این ماده مغذی در صورتی که ناگهان متوجه شوید که باردار شده اید هوشمندانه است.

ویتامین روزانه دوران بارداری شما مانند یک برنامه تغذیه پشتیبان در دوران بارداری است – و به خصوص در روزهایی که احساس می کنید بیش از حد بیمار نمی توانید غذا بخورید، مفید است.

 

گفته می شود، یک ویتامین یا مکمل نمی تواند جایگزین یک رژیم غذایی سالم شود. خوردن مقدار زیادی از غذاهای غنی از فولات در زمانی که انتظار دارید بسیار حیاتی است، زیرا آنها همچنین سرشار از بسیاری از مواد مغذی مهم دیگر مانند فیبر، کلسیم، ویتامین A و ویتامین C هستند.

غذاهای اسیدفولیک و فولات در دوران بارداری

 

غذاهایی که به طور طبیعی سرشار از فولات هستند ، شکل طبیعی اسید فولیک ، عبارتند از :

  • موز: 24 میکروگرم در هر میوه متوسط
  • اسفناج: 131 میکروگرم در هر نیم فنجان جوشانده
  • نخود چشم سیاه: 105 میکروگرم در هر نیم فنجان جوشانده
  • آووکادو: 59 میکروگرم در هر نیم فنجان
  • کلم بروکلی: 52 میکروگرم در هر نیم فنجان
  • آب پرتقال: 35 میکروگرم در هر سه چهارم فنجان
  • مارچوبه: 89 میکروگرم در هر نیزه
  • جوانه بروکسل: 78 میکروگرم در هر نیم فنجان

غلات غنی شده مانند غلات صبحانه و بلغور جو دوسر نیز دارای اسید فولیک زیادی هستند. فرد می تواند برچسب را بررسی کند تا مقدار دقیق آن را بیاموزد.

دریافت اسیدفولیک کافی از رژیم غذایی امکان پذیر است ، اما ACOG هنوز مصرف مکمل در دوران بارداری را توصیه می کند.

ترکیب مکمل های اسید فولیک با فولات موجود در رژیم غذایی بی خطر است.مقدار مجاز مصرف فولیک اسید در بارداری

این ممکن نیست برای به دست آوردن فولات بیش از حد از مواد غذایی است. با این حال ، دریافت بیش از حد اسید فولیک از مکمل ها ، از جمله غلات غنی شده.

فرد نیازی به نظارت بر میزان مصرف روزانه فولات از غذا ندارد اما باید استفاده از مکمل های حاوی اسید فولیک را کنترل کند.

ویتامین های قبل از تولد و بسیاری از مولتی ویتامین ها حاوی اسید فولیک هستند. افرادی که چندین مکمل مصرف می کنند باید هر برچسب را بررسی کنند تا مطمئن شوند بیش از 1000 میکروگرم اسید فولیک در روز مصرف نمی کنند.

یک ویتامین یا مکمل نمی تواند جایگزین یک رژیم غذایی سالم شود. خوردن مقدار زیادی غذای غنی از فولات بسیار حیاتی است ، زیرا آنها همچنین مملو از بسیاری از مواد مغذی مهم دیگر مانند فیبر ، کلسیم ، ویتامین A و ویتامین C است.

و اگر شیردهی می کنید ، متخصصان توصیه می کنند یک مولتی ویتامین روزانه مصرف کنید که حاوی 100 درصد مقدار توصیه شده روزانه تمام مواد مغذی از جمله اسید فولیک باشد. شما می توانید به مصرف ویتامین قبل از تولد یا مکمل طراحی شده برای مادران شیرده مصرف کنید.

برخی از بهترین منابع غذایی فولات برای ترکیب در رژیم غذایی شما عبارتند از:

سبزیجات سبز برگ تیره: 263 میکروگرم در 1 فنجان اسفناج پخته شده

موز: 24 میکروگرم در هر میوه متوسط

آووکادو: 120 میکروگرم در 1 فنجان قطعه قطعه شده

حبوبات: 250 تا 350 میکروگرم در 1 فنجان لوبیا یا عدس

کلم بروکلی: 168 میکروگرم در 1 فنجان خرد شده و پخته شده

مارچوبه: 268 میکروگرم در 1 فنجان

چغندر: 136 میکروگرم در 1 فنجان

پرتقال: 35 میکروگرم در 3/4 فنجان

غذاهایی که با اسید فولیک غنی شده اند ، از جمله غلات سبوس دار ، نان ، ماکارونی و برنج .

با مصرف ویتامین های پره ناتال غنی از اسیدفولیک ، کار خود را در زمینه تغذیه ادامه دهید. این مکمل ، همراه با یک رژیم غذایی سالم ، راهی عالی برای شروع زندگی نوزاد جدید شما است.

اسیدفولیک نسخه ساخته شده بشر از فولات است ، یک ویتامین B که چندین نقش در بدن بازی می کند. در دوران بارداری ، یکی از مهمترین عملکردهای آن جلوگیری از گروهی از ناهنجاری های هنگام تولد به نام نقص لوله عصبی است.

ترکیب مکمل های اسید فولیک با فولات موجود در رژیم غذایی بی خطر است. دوز مصرفی فولیک اسید در بارداری

مصرف همزمان قرص آهن و فولیک اسید

تمام زنان در سن باروری خواستار به 400 میکروگرم فولیک اسید در هر روز، علاوه بر مصرف مواد غذایی با فولات از یک رژیم غذایی متنوع، برای کمک به جلوگیری از برخی نقائص هنگام تولد در مغز کودک ( آنانسفالی ) و ستون فقرات ( بیفیدا bifida )است.

اسید فولیک فرم ساخته شده فولات است ، ویتامین B مهمی که به طور طبیعی بروز می کند.

فرد می تواند با مصرف مکمل ها و خوردن غذاهای غنی شده با اسید فولیک ، مانند برخی غلات صبحانه ، در رژیم غذایی خود اسید فولیک دریافت کند. فرد می تواند برچسب تغذیه را بررسی کند تا ببیند غذایی با اسید فولیک غنی شده است یا خیر.

بسیاری از غذاها – از جمله اسفناج ، آووکادو و موز – حاوی فولات هستند که شکل طبیعی این ویتامین است.

هر زنی در سن باروری برای کمک به ساخت سلول های جدید ، هر روز که قصد باردار شدن دارد یا نه ، نیاز به اسید فولیک دارد.

قبل و حین بارداری. اسید فولیک از کودکان متولد شده در برابر نقایص جدی مادرزادی به نام نقص لوله عصبی محافظت می کند. این نقایص مادرزادی در چند هفته اول بارداری اتفاق می افتد ، اغلب قبل از اینکه زن باردار باشد. اسید فولیک همچنین ممکن است به جلوگیری از انواع دیگر نقایص هنگام تولد و از دست دادن بارداری در اوایل (سقط جنین) کمک کند. 

از آنجا که حدود نیمی از حاملگی ها در ایالات متحده برنامه ریزی نشده است، کارشناسان توصیه می کنند که تمام زنان اسیدفولیک کافی دریافت کنند حتی اگر شما برای باردار شدن تلاش نمی کنید. علاوه بر خوردن غذاهای حاوی فولات از یک رژیم غذایی متنوع ، زنان می توانند از اسید فولیک نیز استفاده کنند.

  • مصرف ویتامین هایی که اسید فولیک در آن وجود دارد:
    • بیشتر ویتامین های فروخته شده در ایالات متحده مقدار توصیه شده روزانه اسید فولیک (400 میکروگرم) را دارند که زنان برای پیشگیری از نقص لوله عصبی نیاز دارند. ویتامین ها را می توان در اکثر داروخانه های محلی ، مواد غذایی یا فروشگاه های تخفیف یافت.
  • خوردن غذاهای غنی شده:
    • اسید فولیک را می توانید در برخی از نان ها ، غلات صبحانه و آرد ماسا ذرت پیدا کنید.
  • دریافت ترکیبی از این دو مورد: مصرف ویتامین حاوی اسیدفولیک و خوردن غذاهای غنی شده.

علاوه بر این ، اسید فولیک ممکن است به جلوگیری از از دست دادن بارداری کمک کند زیرا برخی از ناهنجاری های مادرزادی ، از جمله نقص لوله عصبی ، ممکن است منجر به این عارضه شود. مقدار مجاز مصرف فولیک اسید در بارداری

اسید فولیک یک ماده مغذی مهم برای همه است ، اما به خصوص در دوران بارداری بسیار مهم است.

افرادی که به دنبال باردار شدن هستند ممکن است مایل باشند. با یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی در مورد دوز مناسب اسید فولیک صحبت کنند. کسانی که از قبل باردار هستند می توانند آزمایش اسید فولیک انجام دهند تا میزان اسید فولیک در خون آنها مشخص شود. نتیجه می تواند نشان دهنده احتمال بچه دار شدن با نقص لوله عصبی باشد.

قرص اسید فولیک در بارداری را چه زمانی بخوریم

در مورد زمان شروع مصرف روزانه اسید فولیک با پزشک خود صحبت کنید. اگر قصد دارید در مرحله‌ای باردار شوید، اما فعالانه تلاش نمی‌کنید، عاقلانه است که در صورت داشتن بارداری ناخواسته، مصرف یک ویتامین دوران بارداری حاوی اسید فولیک یا مکمل اسید فولیک را شروع کنید.

به یاد داشته باشید: بسیاری از مولتی ویتامین های روزانه (و همچنین غذاهای غنی شده) از قبل حاوی اسید فولیک / فولات هستند.

در حالت ایده آل، دوز روزانه یک زن باردار باید 600 میکروگرم از همه منابع، از جمله غذاها و ویتامین های دوران بارداری باشد.

به گفته March of Dimes، اگر در معرض خطر بالای داشتن نوزادی با نقص لوله عصبی هستید، [3] پزشک احتمالاً به شما توصیه می کند که هر روز 4000 میکروگرم اسید فولیک مصرف کنید، سه ماه قبل از بارداری تا 12 سالگی. هفته های بارداری

شما در معرض خطر بالایی هستید اگر:

  • شما در گذشته نوزادی با نقص لوله عصبی داشته اید.
  • شما یا همسرتان نقص لوله عصبی دارید.
  • همسر شما فرزندی با نقص لوله عصبی دارد.

و اگر شیر می‌دهید، متخصصان توصیه می‌کنند یک مولتی ویتامین پایه روزانه زنانه را مصرف کنید که حاوی 100 درصد ارزش روزانه توصیه‌شده همه مواد مغذی، از جمله اسید فولیک است. می توانید به مصرف ویتامین دوران بارداری خود یا مکملی که برای مادران شیرده طراحی شده است ادامه دهید.

برخی از بهترین منابع غذایی فولات برای گنجاندن در رژیم غذایی عبارتند از:

سبزیجات با برگ سبز تیره: 262 میکروگرم در 1 فنجان اسفناج پخته شده

آووکادو: 118 میکروگرم در 1 فنجان

حبوبات: 92 تا 210 میکروگرم در 1 فنجان (مانند نخود سیاه، نخود سبز و لوبیا چشم بلبلی)

بروکلی: 104 میکروگرم در 1 فنجان خرد شده و پخته شده

مارچوبه: 178 میکروگرم در هشت نیزه پخته شده

پرتقال: 29 میکروگرم در یک پرتقال کوچک تازه یا 35 میکروگرم در 3/4 فنجان آب پرتقال

غذاهای غنی شده با اسید فولیک: غلات کامل صبحانه، نان، پاستا، برنج و غیره.

با مصرف روزانه ویتامین دوران بارداری حاوی اسید فولیک به کار خوب خود در زمینه تغذیه ادامه دهید. این مکمل همراه با یک رژیم غذایی غنی از فولات، از همان ابتدا به بارداری و جنین شما در مسیری سالم کمک می کند.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.