علت خارش سينه در شيردهي

خارش نوک سینه و شیردهی:

این مقاله قرار نیست جایگزین توصیه یا تشخیص پزشکی حرفه ای باشد. در مورد هر گونه سؤالی که ممکن است در مورد یک وضعیت پزشکی داشته باشید، همیشه از پزشک خود یا سایر ارائه دهندگان بهداشتی واجد شرایط مشاوره بگیرید.

آیا در هنگام شیردهی از خارش و درد نوک سینه ها رنج می برید؟

 

شیردهی می‌تواند یک تجربه پیوند عاطفی شگفت‌انگیز با کودک شما باشد، اما عوارض جانبی و مشکلات ناراحت‌کننده ممکن است این امر را بیش از آنکه یک ارتباط زیبا باشد، کاری طاقت‌فرسا کند.

اگر در دوران شیردهی دچار خارش سینه می شوید، ما می توانیم کمک کنیم. در این مقاله، دلایل احتمالی ناراحتی شما را مورد بحث قرار می‌دهیم و راه‌حل‌های عملی را برای کمک به شما در بهبود سریع ارائه میدهیم.

خلاص شدن از شر تحریکات شیردهی می تواند به کودک شما کمک کند چفت بهتری داشته باشد، غذای سالم تری داشته باشد و به شما آرامشی را که شایسته آن است، بدهد.

خارش سینه در دوران شیردهی می تواند ناشی از خشکی پوست، عفونت، ضعیف بودن چفت یا کشیدگی پوست باشد.

برای کاهش خارش، مراقب سینه های خود باشید، تماس پوست به پوست را تمرین کنید و از مشاور شیردهی کمک بگیرید.

عفونت هایی مانند برفک، ورم پستان یا درماتیت نیز می توانند باعث خارش شوند. برای تشخیص و درمان مناسب با پزشک مشورت کنید.

خارش شیردهی معمولاً پس از دو هفته اول کاهش می یابد، اما در صورت تداوم، پمپاژ شیر مادر را به عنوان جایگزین در نظر بگیرید.

علت خارش سينه در شيردهي

علت خارش سينه در شيردهي

 

بیایید ببینیم چه چیزی ممکن است باعث خارش و تحریک شما شود. اینها محتمل ترین مقصر هستند.

متأسفانه، درد سینه و شیردهی گاهی دست به دست هم می دهند. از تخلیه شیر گرفته تا تحریک مداوم، افرادی که نوک سینه‌های حساسی دارند، ممکن است شانس بیشتری برای موانعی مانند خارش سینه‌ها داشته باشند. چالش برانگیزترین زمان برای مادران شیرده، روزهای اول شیردهی است، به خصوص اگر برای اولین بار مادر هستید.

پوست خشک

ممکن است فرد به دلیل خشکی پوست دچار خارش پستان شود.

خشکی پوست روی سینه ها می تواند باعث خارش و سوزش شود. پوست هنگام خشک شدن معمولاً پوسته پوسته یا پوسته پوسته می شود.

برخی از افراد به طور طبیعی پوست خشک دارند اما سایر علل احتمالی آن عبارتند از:

  • استفاده از محصولات مراقبت پوست سخت
  • قرار گرفتن در معرض آفتاب
  • تعریق

استفاده از مرطوب کننده ها و ضد آفتاب ممکن است به جلوگیری از خشکی پوست کمک کند. نگه داشتن کرم ها در یخچال و اعمال آنها روی سینه ها می تواند به خنک شدن پوست و سهولت خارش کمک کند.

رشد پستان

هر وقت پستان ها رشد می کنند ، پوست اطراف آنها کشیده می شود و این ممکن است باعث خارش و ناراحتی شود. سینه ممکن است به دلیل:

  • بلوغ
  • بارداری
  • افزایش وزن
  • تغییرات هورمونی مانند مواردی که در دوره قاعدگی اتفاق می افتد

در دانش بمان خبرنامه روزانه رایگان ما را دریافت کنید

سوالی دارید ما جوابهایی داریم مشاوره متخصص و مبتنی بر شواهد مستقیماً به صندوق ورودی شما تحویل داده می شود تا به شما در کنترل سلامت خود کمک کند.

بثورات حرارتی

ورزش در آب و هوای گرم می تواند باعث ورم گرما شود.

بثورات گرمایی یک اتفاق شایع در آب و هوای گرم یا زمانی است که فرد در دماهای بالا ورزش می کند.

برخلاف نام آن ، بثورات گرما گاهی ممکن است بدون هیچ گونه علائم بینایی بروز کند. با این حال ، بسیاری از افراد علاوه بر خارش ، برجستگی های کوچک و مانند پین یا تاول ایجاد می کنند.

بثورات حرارتی می تواند بر روی هر قسمت از بدن با غدد عرق تأثیر بگذارد و اغلب ممکن است روی ، بین یا زیر سینه ها ظاهر شود. نامهای دیگر برای آن عبارتند از “گرمای خاردار” و “میلیاریا”.

 آلرژن ها

واکنش های آلرژیک یکی دیگر از دلایل عمده خارش است. واکنش های آلرژیک گاهی اوقات می تواند باعث ایجاد بثورات شود ، اما همیشه اینگونه نیست.

محصولاتی که ممکن است یک واکنش آلرژیک ایجاد کنند عبارتند از:

  • صابون
  • مواد شوینده لباسشویی
  • محصولات آرایشی
  • عطر

سرطان پستان

در موارد نادر ، خارش سینه ها می تواند نشانه ای از سرطان پستان باشد.

پستان ملی بنیاد سرطان لیست سینه خارش عنوان نشانه ای از یک شکل نادر سرطان پستان به نام سرطان التهابی پستان.

علاوه بر احساس خارش ، افراد مبتلا به سرطان التهابی پستان ممکن است بثوراتی را ببینند و احساس کنند که پستان گرم و متورم است.

اگر نوک پستان یا ناحیه آریولار خارش داشته باشد ، این می تواند نشانه ای از اشکال نادر سرطان پستان باشد که به آن بیماری پیج پستان گفته می شود .

درست مانند لب‌های شما وقتی ترک می‌خورند، نوک سینه‌های شما نیز می‌توانند از رطوبت بیش از حد و هوای خشک رنج ببرند. کودک شما زمان زیادی را روی سینه می گذراند، اما زمانی که او دور است، ممکن است پوست شما خشک شود. این می تواند

باعث ترک خوردن شود که منجر به احساس خارش می شود.

برخی از نوزادان حتی از همان ابتدا مکیدن قوی دارند. اگر اینطور باشد، نوک پستان شما در حال کشیدن مداوم است.

برای مادرانی که به این کار عادت ندارند، می تواند باعث آسیب جزئی نوک سینه شود. خبر خوب این است که این فقط باید چند هفته ادامه داشته باشد.

این همان بخشی است که همه نگران آن هستند. وقتی نوک سینه‌های شما ترک می‌خورند، شانس بیشتری برای نفوذ باکتری‌ها و ایجاد عفونت ایجاد می‌کند. به عنوان مثال، برفک (یا عفونت قارچی) می تواند منبع خارش سینه شما باشد.

یک خودآزمایی سریع انجام دهید و به این فکر کنید که چه زمانی بیشتر خارش را تجربه می کنید. اگر ظاهر نوک سینه‌های شما صورتی است یا بیشتر اوقات در دوران شیردهی یا مستقیماً بعد از آن احساس خارش می‌کنید، ممکن است از برفک یا عفونت دیگری رنج ببرید.

علت خارش سينه در شيردهي

خارش نوك سينه در شیردهی نی نی سایت

 

اگر علائم شما در 10 روز گذشته رخ داده باشد، ممکن است بیش از نوک سینه های حساس داشته باشید. کودک شما ممکن است در گرفتن یک چفت خوب روی سینه شما مشکل داشته باشد.

این مشکلی است که بسیاری از مادران از جمله من با آن روبرو هستند. اگر کودک شما دهان خود را به اندازه کافی باز نمی کند و فقط به نوک پستان می چسبد، تمام این فشار روی سینه ها مستقیماً روی نوک پستان شما متمرکز می شود. به همین دلیل

است که یک چفت خوب مهم است!

اگر لب های کودک شما مانند ماهی دور سینه شما باز شده باشد، چفت خوب است .

سینه ها مرتباً پر و خالی می شوند. این تغییر مداوم در سینه‌های شما، که به شدت کار می‌کنند، می‌تواند مشکلات بیشتری ایجاد کند.

مراقب باشید که از چه محصولاتی برای سینه های خود استفاده می کنید. هر چیزی که به مرطوب ماندن شما کمک نکند می تواند منبع خارش شما باشد.

مراقب واکنش آلرژیک به هر کرمی که استفاده می کنید باشید. و به خاطر داشته باشید که دهان کودک شما به آنجا می رود – بنابراین ممکن است بخواهید از مرطوب کننده ای استفاده کنید که مصرف آن بی خطر است، مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل.

اگرچه درد شدید معمولاً شناسه اصلی مجاری شیر مسدود شده است، خارش ممکن است یکی دیگر از علائم باشد. اگر با میل به خاراندن درد دارید و می‌توانید توده‌هایی را در سینه‌های خود احساس کنید، به احتمال زیاد مجرای شیر مسدود شده‌اید.

اینها یک مشکل رایج برای مادران شیرده هستند و مهم است که به شیردهی ادامه دهید. کودک شما ایمن خواهد بود حتی اگر عفونتی درگیر باشد زیرا شیر شما مملو از آنتی بادی هایی است که از بیمار شدن کودک شما جلوگیری می کند .

رفع گرفتگی مجرا را می توان با دوش آب گرم یا کمپرس، ماساژ زیاد و شیر دادن مکرر انجام داد.

علائم باید ظرف چند روز از بین بروند. اگر این کار را نکنند، شما در معرض خطر بیشتری برای عفونی شدن مجرا هستید و باید به پزشک مراجعه کنید. ممکن است برای از بین بردن عفونت به آنتی بیوتیک نیاز داشته باشید.

تجربه شیردهی شما اولین قدم است. اما مورد بعدی به همان اندازه مهم است – رفع هر چیزی که باعث ایجاد خارش و دردناک می شود. هنوز شیردهی را رها نکنید!

در حدود دو هفته، بسیاری از زنان احساس شکست می کنند، به خصوص اگر با خارش، درد نوک سینه ها به دلیل خشکی پوست یا ترک خوردگی دست و پنجه نرم می کنند. اگر از عفونت یا سایر عوارض جدی‌تر رنج می‌برید، بدتر است.

احساس تنهایی و درماندگی کاملاً طبیعی است، اما نباید پایان راه برای شما و کودکتان و این انتخاب شگفت انگیز برای شیر دادن باشد.

نوشته های مرتبط

نوک سینه‌های حساس، چفت‌های ضعیف و پوست خشک همه را می‌توان بدون کمک پزشک حل کرد، اما همیشه ایده خوبی است که فردی را که به او اعتماد دارید داشته باشید تا در مورد مشکلات شما صحبت کند.

این ها برخی از راه هایی است که می توانید به حل مشکلات جزئی شیردهی که باعث خارش شما می شوند کمک کنید:

همیشه مراقب سینه های خود باشید: حتی زمانی که کودک شما شیر نمی دهد. بسیاری از محصولات برای کمک به تسکین خارش و درد سینه در دسترس هستند.

تماس پوست به پوست: با تماس مستقیم با نوزادتان، چفت بهتری را تشویق کنید و استراحت کنید. این به ایجاد پیوند نزدیکتر کمک می کند و به کودک شما زمان تغذیه بهتری می دهد.

گزارش مربوط به شیردهی را نگه دارید: ایده خوبی است که ثبت کنید که چه زمانی خارش شما رخ می دهد، چه کاری برای رفع آن انجام داده اید و چگونه کودک شما واکنش نشان می دهد. به این ترتیب، چیزی برای ارجاع خواهید داشت.

تمرین باعث عالی می‌شود: اگر کودک شما با چفت کردن مناسب مشکل دارد، به کار با او ادامه دهید. اگر موقعیت یابی مشکل است، یک بالش پرستاری ممکن است کمک کند.

از یک مشاور شیردهی کمک بگیرید: صحبت با فردی که در مورد مشکلات شیردهی آگاه است، می تواند در زمانی که از درد رنج می برید، بازی را تغییر دهد. یک مشاور شیردهی یک تاریخچه بهداشتی مفصل می گیرد تا به شما کمک کند آنچه ممکن است باعث ناراحتی شما شود را محدود کنید.

علت سوزش سينه در شيردهي نی نی سایت

اگر عفونت باشد چه؟

اگر مشکوک هستید که عفونت دلیل خارش شماست، بیایید ببینیم چگونه باید با آن رفتار کنید.

این یکی از پیچیده ترین مسائلی است که مادران تازه وارد در دوران شیردهی با آن مواجه می شوند. برفک یک عفونت قارچی است که اغلب از نوزاد به مادرش منتقل می شود. خلاص شدن از آن یک عفونت دشوار است، زیرا در حین شیردهی، شما و کودکتان

می توانید عفونت را به عقب و جلو منتقل کنید.

پزشک می‌تواند برفک دهان را تشخیص دهد، اما اگر لکه‌های سفید یا زردی در دهان کودکتان مشاهده کردید که پاک نمی‌شوند، این نشانه خوبی است که کودک شما از آن رنج می‌برد. خبر خوب این است که برفک دهان خطرناک نیست، فقط برای مادر و نوزاد

آزاردهنده و خسته کننده است و اگر درمان نشود دردناک است.

آنتی بیوتیک ها می توانند باعث برفک دهان در نوزادان شوند، همانطور که قرار گرفتن در معرض مخمر در هنگام تولد ممکن است. درمان برفک می تواند حدود دو هفته طول بکشد و می تواند با تجویز کرم های ضد قارچ و داروهای خوراکی برای هر دو شما انجام

شود. اگر خارش شما بیش از حد قابل کنترل است، کیسه های یخ را روی سینه های خود امتحان کنید تا به بی حس شدن آن کمک کند.

تا 3 درصد از مادران شیرده از ورم پستان رنج می برند . هر گونه باکتری از دهان کودک یا محیط شما می تواند از طریق شکاف های نوک سینه وارد بدن شما شود – به همان روشی که برفک دهان گسترش می یابد. تفاوت در اینجا این است که ورم پستان یک

عفونت بافت سینه است در حالی که برفک در نوک پستان باقی می ماند.

مادران مبتلا به ورم پستان اغلب از تب و سایر علائم مشابه آنفولانزا رنج می برند. این در مورد برفک کمتر رایج است، اما هر دو باعث درد نوک سینه و سینه می شوند و ممکن است باعث خارش شدید شوند.

استراحت، ماساژ سینه ها و مصرف مسکن های مورد تایید پزشک می تواند به شما در درمان ورم پستان در خانه کمک کند. کمپرس سرد یا گرم نیز می تواند به رفع خارش کمک کند. اجتناب از سوتین یا پیراهن های تنگ و شیردهی تا حد امکان به تسکین

سریعتر علائم کمک می کند .

متأسفانه، قرار دادن محصولات جدید روی سینه‌ها، که در دوران شیردهی دچار مشکلات زیادی شده‌اند، راهی عالی برای ایجاد واکنش آلرژیک یا بدتر کردن مشکلات موجود است.

بثورات قرمز و خارش دار روی سینه ها و نوک سینه ها ممکن است ناشی از درماتیت باشد. یکی دیگر از انواع این اگزما است.

هر دو ناراحت کننده هستند و به طور غیرقابل کنترلی خارش دارند و به صورت لکه های خام و دردناک ظاهر می شوند.علت خارش سينه در شيردهي

آیا درماتیت است یا اگزما؟

اگزما یک بیماری نادر است و بعید است در دوران شیردهی به آن مبتلا شوید، مگر اینکه قبلاً آن را داشته باشید. درماتیت بسیار شایع تر است.

مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که بفهمید چه چیزی پوست شما را تحریک می کند. انواع مختلفی از درماتیت وجود دارد، اما اگر فقط در دوران شیردهی ظاهر شد، می‌توانید محصولات جدیدی را که استفاده می‌کردید حذف کنید و ببینید که آیا بثورات خارش‌دار برطرف می‌شوند یا خیر. اگر نه، ممکن است لازم باشد به پزشک مراجعه کنید.

سرطان سینه التهابی و بیماری پاژه شرایط نادری هستند که می توانند باعث خارش سینه نیز شوند، اما معمولاً با علائم دیگری نیز همراه هستند. همکاری نزدیک با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی به رد این شرایط جدی، هرچند نادر، کمک می کند.

آیا همیشه بهتر می شود؟

خبر خوب؟ من درستش کردم و شما هم می توانید! بسیاری از تازه مادران با شیردهی دست و پنجه نرم می کنند و خارش می تواند یکی از بدترین مشکلاتی باشد که با آن مواجه می شوید. تقریباً دیوانه کننده است، اما قابل کنترل است.

به کودک، بدن خود و محصولاتی که استفاده می کنید توجه کنید. من می دانم که وقتی بدون خواب می دوید هوشیار بودن چقدر سخت است، اما تسکین آن ارزشش را دارد. بهترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که اکثر خارش های شیردهی پس از دو هفته اول فروکش می کند.

با این حال، اگر همه چیز را امتحان کرده اید، و به نظر می رسد هیچ چیز کمکی نمی کند، و آنقدر بد است که ایده ترک کامل شیردهی را به ذهنتان خطور می کند، چند گزینه وجود دارد.

همیشه می توانید شیر مادر خود را پمپ کرده و در شیشه شیر به کودک خود بدهید. برای این کار به دنبال یک شیشه شیر خوب برای نوزادانی باشید که از شیر مادر تغذیه می کنند.

این بهتر از ترک کامل است، و به نوک سینه‌های شما آرامش می‌دهد، اگرچه برای برخی از مادران، پمپاژ کردن مجموعه‌ای از چالش‌های خاص خود را ایجاد می‌کند.

همچنین باید از نزدیک با یک مشاور شیردهی کار کنید تا مطمئن شوید که به اندازه کافی برای حفظ شیر خود پمپاژ می کنید. یک مشاور شیردهی نیز ممکن است بتواند به شما در رفع خارشی که تجربه می کنید کمک کند.

سینه های خارش دار یک اتفاق شایع است ، اما اگر بثوراتی مشاهده نشود ، ممکن است علت آن مشخص شود.

مشاوره پزشکی زنان 909 اماده خدمت رسانی به شما عزیزان در زمینه مشاوره و درمان است.

داروی ضد خارش در دوران شیردهی

 

اگر یک واکنش آلرژیک باعث خارش شود ، فرد می تواند سعی کند منبع تحریک را شناسایی کند و از قرار گرفتن در معرض آن خودداری کند.

سایر روشهای درمانی خارش سینه ممکن است شامل پمادهایی مانند پراکسین ، که باعث بی حسی پوست می شود ، یا هیدروکورتیزون ، که باعث کاهش خارش و تورم می شود.

آنتی هیستامین ها یکی دیگر از گزینه های درمانی احتمالی است. برخی از نمونه ها عبارتند از:

  • دیفن هیدرامین (بنادریل)
  • cetirizine (Zyrtec)
  • لوراتادین (کلاریتین)
  • fexofenadine (Allegra)

آنتی هیستامین ها می توانند به سرکوب پاسخ سیستم ایمنی بدن به آلرژن کمک کنند. افراد می توانند این خوراکی ها را به صورت خوراکی مصرف کنند یا از آنها به شکل کرم یا پماد استفاده کنند.

خشکی پوست و رشد سینه ها دو دلیل شایع در خارش سینه ها هستند و معمولاً نیازی به معاینه پزشک ندارند.

اما ، اگر فرد علائم زیر را تجربه کرد ، باید با پزشک صحبت کند:علت خارش سينه در شيردهي

  • خارش بیش از یک هفته ادامه دارد
  • خارش شدید
  • نوک پستان یا منطقه خارش دار ، به ویژه اگر این منطقه پوسته پوسته باشد
  • حساسیت ، درد یا تورم در کنار خارش
  • ظاهر بثورات در بین ، یا زیر سینه ها
  • خارش که با درمان های خانگی از بین نمی رود

استفاده از ضد آفتاب ممکن است به جلوگیری از خشکی پوست کمک کند.

افراد اغلب می توانند خارش پستان در خانه را درمان و از آن جلوگیری کنند.

به عنوان مثال ، اگر خشکی پوست علت خارش است ، فرد می تواند امتحان کند:علت خارش سينه در شيردهي

  • با استفاده از ضد آفتاب
  • با استفاده از مرطوب کننده هایی که پایه روغن ندارند
  • آروم ماندن
  • تمیز و خشک سینه ها
  • فقط از محصولات غلیظ ، از جمله کرم ها و مواد شوینده استفاده کنید.علت خارش سينه در شيردهي

«اگر به خارش مداوم روی سینه‌ها، نوک پستان معکوس، بسته شدن پوست، ترشحات غیرعادی یا توده‌ای ادامه دادید، حتماً فوراً به پزشک خود مراجعه کنید.» پزشکان باید یک بیوپسی پانچ انجام دهند تا هر چیز خطرناک‌تری را رد کنند.

«معمولاً خارش سینه فقط یک علامت خفیف و بی ضرر است. اما اگر هرگز مطمئن نیستید، حتما به پزشک عمومی خود مراجعه کنید. اگر خارش شما بیش از دو هفته ادامه داشت و با درمان‌ها برطرف نشد، سینه‌های تحریک‌پذیر شما ممکن است نشانه‌ای از

چیز جدی‌تری باشد. اگر خارش سینه شما واقعاً شروع به تحریک شما کرده است، چند درمان موضعی وجود دارد که می توانید برای تسکین علائم خود استفاده کنید. برای مقابله با خارش، جانسون یک کرم استروئیدی بدون نسخه مانند هیدروکورتیزون 1٪ را

توصیه می کند.

“استروئیدها ضد التهاب هستند، بنابراین این اساساً پوست را آرام می کند.” آن را زیر گچ بمالید تا کرم روی سینه بند شما مالش نکند و ببینید آیا در عرض یک یا دو هفته پیشرفتی وجود دارد یا خیر.

آیا خارش سینه نشانه سرطان است؟

 

باز هم، بعید است که خارش سینه علامت سرطان سینه باشد ، اما برخی از علائم حیاتی (اما نادر) وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید.

«اگر زنانی را ببینیم که دچار خارش سینه یا شکایت نوک سینه هستند، دو حالت در ذهن ما ایجاد می‌شود.

سرطان سینه التهابی می تواند فقط با یک بثورات معمولی روی سینه ظاهر شود. بیشتر بثورات در یک یا دو هفته خود به خود از بین می روند. با سرطان سینه التهابی، بثورات بدتر و عمیق تر می شوند. پوست می تواند شروع به ضخیم شدن، قرمز شدن و شروع به گریه کند.»

یکی دیگر از انواع نادرتر سرطان سینه که با خارش همراه است، بیماری پاژه در نوک پستان است.

«این می تواند با خارش نوک پستان شروع شود. این می تواند منجر به زخم شدن نوک پستان شود. همیشه با یک توده ظاهر نمی شود و می تواند نشاه ای از سرطان در عمق سینه باشد.

نوک پستان می تواند قرمز و پوسته پوسته به نظر برسد، ممکن است خونریزی کند و پوسته پوسته شود.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.