علت نخوابیدن نوزاد در شب :گریه و کلافگی

علت نخوابیدن نوزاد در شب: نوزادان بسیار زیبا هستند ، اما خواب نوزاد ممکن است گاهی اوقات کاملاً زشت به نظر برسد! از هر یک از والدین یک نوزاد تازه متولد شده بپرسید ، و او احتمالاً به شما خواهد گفت که خواب طولانی ، عمیق و آرام در لیست چیزهایی نیست که خانواده آنها از آنها لذت می برد.

و این معمولاً طبیعی است. قرار نیست نوزادان 8 ساعت مستقیم بخوابند. بدن کوچک آنها در ابتدا به گونه ای طراحی نشده است که بدین ترتیب کار کند. اما گاهی اوقات ، بی خوابی نوزاد ممکن است بیش از حد به نظر برسد. اگر به نظر می رسد نوزاد شما خسته است ، اما گریه می کند و نمی خوابد ، چه می کنید؟

علت نخوابیدن نوزاد در شب

ما می توانیم کمک کنیم! اگر نوزاد شما نمیخوابد ، برای نکات برتر به مطالعه ادامه دهید.

بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که نوزاد تازه متولد شده شما مرتباً بیدار شود – اما اگر نوزاد شما خسته به نظر می رسد و نمی تواند بخوابد و در عوض بیشتر و بیشتر ناراحت می شود ، بدون شک می خواهید به نوزاد خود کمک کنید تا از هر راهی بخوابد . برای انجام این کار ، باید علت پریشانی نوزاد را مشخص کرده و در بهترین حالت ممکن به او کمک کنید.

طبق تجربه ما ، این9 دلیل اصلی است که علت نخوابیدن نوزاد در شب است :

1-نوزاد شما گرسنه است.
 این ممکن است به طور معمول شایع ترین علت نخوابیدن یک نوزاد باشد. نوزادان دارای شکم کوچک هستند و بنابراین باید مرتباً غذا بخورند. ! بنابراین اگر نوزاد تازه متولد شده شما مضطرب به نظر می رسد و به خواب نمی رود ، سعی کنید یک تغذیه ارائه دهید.

2-نوزاد تازه متولد شده شما خسته شده است .
درست است؛ نوزادان می توانند خیلی راحت خسته شوند و به راحتی به خواب بروند. “درمانی” برای خستگی بیش از حد این است که صرفاً مراقب نشانه های خواب نوزاد خود باشید. به محض این که نوزاد شما علائم خستگی را نشان می دهد (با مالش چشم ها ، خمیازه کشیدن ، نگاه کردن از صورت و غیره) ، او را سریع بخوابید.

علت کلافگی نوزاد در خواب

3-نوزاد شما بیش از حد تحریک می شود.
کمی تحریک برای نوزاد شما مفید است. در زمان بیداری ، ایده بسیار خوبی است که او را درگیر یک داستان یا چند فعالیت بازی ساده کنید. با این حال ، تحریک بیش از حد می تواند نوزاد تازه وارد شما را تحت فشار قرار دهد! نوزادان همیشه با چراغ های روشن ، صدای بلند و بسیاری از فعالیت های “چهره شما” کنار نمی آیند.

 اگر نوزاد شما شروع به سر و صدا می کند ، سعی کنید کودک خود را به یک منطقه آرام برسانید و برای خوابیدن کار خود را شروع کنید.

 4- نوزاد روز و شب را گم کرده است:

نخوابیدن نوزاد یک ماهه ممکن است به علت عدم تنظیم ریتم شبانه روزی باشد. برخی نوزادان با الگوی معکوس می خوابند. اگر فرزند شما در طول روز به خوبی می خوابد، اما شب بیدار است و بازی می کند، تفاوت بین روز و شب را نمی داند، اگرچه این شرایط بسیار خسته کننده است اما دوامی ندارد و به زودی تمام می شود.

گاهی اوقات نخوابیدن نوزاد در شب به علت تغییرات دمایی است. اگر نوزاد شما عرق کرده، یک لایه پتو یا لباسش را کم کنید. و اگر حس می کنید سردش است (مثلا خودش را جمع کرده) او را گرم تر کنید.

همچنین وجود نور باعث نخوابیدن نوزاد در شب و به هم خوردن چرخه خواب بیداری او می شود. نرو باعث سرکوب ترشح ملاتونین (هورمون خواب) می شود. و این مووضع رد خواب فرد تاثیر منفی می گذارد.

در نهایت از موارد دیگر شرایط محیطی پوشک مرطوب است که می تواند منجر نخوابیدن نوزاد در شب شود.

چگونه علت گریه نوزاد را بفهمیم

نوشته های مرتبط

علت بیدار شدن نوزاد با گریه

5- برای رفع مشکل نخوابیدن نوزاد دو ماهه، او را شبها قنداق کنید: تا دستها و پاهای او حرکت نکند و خواب او را بر هم نزند. همچنین می توانید او را در یک بستر کوچک بخوابانید تا احساس راحتی و امنیت کند.

6-نوزادان، چرخش خواب کوتاه تری دارند:
در حالی که چرخه خواب یک بزرگسال به طور میانگین ۹۰ دقیقه به طول می انجامد، چرخه خواب نوزادان کوتاه تر است. (بین ۵۰ تا ۶۰ دقیقه) به همین علت است که از خواب بیدار می شوند.

7-نوزاد شما ناراحت است
سنجش این مسئله دشوارتر است. اگر به نظر می رسد نمی توانید بفهمید که چرا کودک  به جای خوابیدن گریه می کند ، به دنبال راحتی باشید. پوشک نوزاد تازه متولد شده شما خیس است یا کثیف؟ کودک شما خیلی گرم است یا خیلی سرد؟ (طبق تجربه ما ، بیشتر افراد بیش از حد نوزادان خود را می پوشند ، بنابراین گرمایش بیش از حد معمول است.

در صورت درد معده و یا داشتن گاز معده، استفاده از خمیر آنغوزه و مالیدن آن در اطراف ناف کودک، موثر است.

دندان درآوردن یکی از سخت ترین علل بیدرا شدن شبانه کودک از خواب است. چراکه در طول روز شما می توانید با سرگرم کردن کودک، حواس او را از درد پرت کنید. ولی در طول شب او متوجه درد خواهد شد.

چگونه گریه بچه را قطع کنیم

 8-حال نوزاد خوب نیست:

نخوابیدن نوزاد در روز یا شب ممکن است نشان دهنده مشکل جسمی باشد. شاید مشکلی دارد که آرامش او را بر هم می زند، به عنوان مثال:

• دندان در می آورد

• سرماخوردگی یا حساسیت دارد

• نفخ دارد

9-نوزاد شما به شما احتیاج دارد!

اگر کودک شما در کنار شما می خوابد. هنگام بیدار شدن نیمه شب از خواب، او را نوازش کنید و پشت او را مالش دهید.

اگر شما سعی دارید کودک خود را آموزش دهید که خودش خودش را آرام کند و دوباره به خواب رود. این کار را به تدریج انجام دهید. سعی کنید در ابتدا زمان خواب در کنارش را کاهش دهید. سپس در هنگام بیدار شدن از خواب نزد او بروید و آرامش کنید. و کم کم حضور خود را کمتر نمایید.
درست است ، والدین – گاهی اوقات ، نوزاد تازه متولد شده شما به سادگی نیاز به نگه داشتن و نوازش شما دارد! همانطور که تغذیه ، گرما ، پناهگاه و خواب نوزاد شما نیز به شما احتیاج دارد! 

اگر نوزاد شما خواب نیست و بسیار ناراحت به نظر می رسد ، سعی کنید نوزاد رااز روی پوست قفسه سینه خود بغل کنید. شگفت زده خواهید شد که این چگونه سریع و موثر می تواند نوزاد شما را آرام کند.

سرد یا گرم. نوزاد خود را تقریباً همان لایه لباسی که می پوشید بپوشید تا راحت باشد.

خیس یا کثیف. پوشک را چک کنید. در ماه های اول، نوزادان پوشک خود را زیاد خیس و کثیف می کنند.تف کردن یا استفراغ زیاد. برخی از نوزادان علائم رفلاکس معده به مری (GER) را دارند و می‌توان آن را با قولنج اشتباه گرفت. اگر نوزادتان بعد از شیر خوردن دچار سرگیجه است، تف کردن یا استفراغ بیش از حد دارد و وزن خود را کم می کند یا اضافه نمی کند، با پزشک کودک خود تماس بگیرید.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.