عوارض شیردهی طولانی مدت برای مادر **

عوارض شیردهی طولانی مدت برای مادر : شیر مادر حاوی مواد مغذی مورد نیاز کودک شما برای رشد و نمو است. همچنین از کودک شما در برابر عفونت ها و بیماری ها محافظت می کند.

  • شیردهی رایگان و راحت است. همچنین می تواند باعث ایجاد پیوند بین شما و کودک شود.
  • توصیه می شود تا زمانی که کودک شما غذاهای جامد را در حدود 6 ماهگی شروع کند ، فقط به او شیر دهید و حداقل تا 12 ماهگی شیردهی را ادامه دهید.

عوارض شیردهی طولانی مدت برای مادر

@عدم توانایی به تسکین خود : عوارض شیردهی طولانی مدت برای مادر

نوزاد از همان سنین کودکی توانایی این را می تواند داشته باشد که خود را آرام کند و یا سرگرم کند.خود آرامش بخشی توانایی ای است که فرد بتواند آرامش خود را ایجاد کند.

کودکان معمولاً برای آرام کردن خود ، یک اسباب بازی خاص یا مکانی را در نظر می گیرند.

مشاوران شیردهی گفته اند كودك دارای شیردهی طولانی مدت نمی تواند این توانایی را ایجاد كند. در عوض ، کودک بلافاصله بعد از نگرانی و ناآرامی به سمت سینه ی مادر می ورد.

عوارض شیردهی طولانی مدت برای مادر

@همیشه مشغول کودک : عوارض شیردهی طولانی مدت برای مادر

تغذیه با شیر مادر به انرژی و تمرکز زیادی احتیاج دارد. برای چند مادر  این نوع انرژی و تمرکز به سادگی غیر ممکن است.
به عنوان مثال ، یک زن شاغل که تازه از دفتر آمده است ، نمی تواند به یک کودک کوچک خود توجه کامل داشته باشد.

@سوء تغذیه نوزاد : عوارض شیردهی طولانی مدت برای مادر

كودكان با سن 18-29 ماهگی كه از شیر مادر تغذیه شده اند نسبت به بچه های از شیر گرفته شده علائم سوء تغذیه بیشتری دارند.

عوارض شیردهی برای مادر

@عدم سلامتی مادر

بعضی اوقات ، شیردهی منجر به عفونت های قارچی می شود که باعث خارش و درد پستان ها می شود. سرانجام ، این عفونت ها باعث شیردهی دردناک خواهد شد.
بدن مادر ، شیر غنی از تمام مواد مغذی مهم برای رشد طبیعی کودک را تولید می کند. به عنوان مثال ، شیر مادر حتی اگر مادر کلسیم کافی در رژیم غذایی نداشته باشد ، سرشار از کلسیم است.

@سخت تر از شیرگفتن کودک

این قانون طبیعت است که هر چه یک عادت را بیشتر انجام دهید ، ترک آن سخت تر است. شیردهی طولانی مدت کودک را حتی به شیردهی معتاد می کند.
شیر گرفتن کودک در واقع یک فرایند برای تغییر تغذیه کودک از شیر مادر یا شیرخشک به غذاهای جامد است به طوری که کاملا شیر مادر قطع شود و فقط غذای جامد برای کودک مصرف شود.با طولانی شدن شیردهی این چالش برای مادر سخت تر می شود .

عوارض دیر از شیر گرفتن کودک

@مادر آزادی خود را از دست می دهد

تغذیه با شیر مادر حداکثر تعهد و یک برنامه دقیق را می طلبد. مادران شیرده قبول می کنند که به دلیل تغذیه نوزادان ، مزایای بالقوه سلامتی خود را فدا کردند.
مادران شیرده اغلب کمتر توانایی شرکت در مهمانی ها دارند و کمتر می توانند به صورت مستقل به بیرون بروند و یا تا مدت ها نمی توانند به راحتی و آزادانه سرکار بروند.. برخی مجبور شده اند رژیم غذایی و نوشیدنی های مورد استفاده خود را به طور دقیق کنترل کنند.

@دردناک تر برای مادر

بعضی اوقات ، شیردهی  مادر به مدت طولانی می تواند بیش از حد دردناک شود. در کنار تجربه دوست داشتن و پیوند زدن برای بسیاری از خانمها ، به دلیل شرایط جسمی می تواند برای برخی دشوار باشد.
تغذیه با شیر مادر می تواند انواع مختلفی از اثرات را روی نوک سینه ی مادر داشته باشد.

@انتظار طولانی بین بارداریها

پزشکان و مشاوران به طور کلی توصیه می کنند حداقل دو سال بین بارداری ها انتظار داشته باشید.
این به بدن شما زمان لازم برای بهبودی را می بخشد. زیرا واقعاً ، داشتن یک کودک بهترین تجربه یک زندگی است.
با این حال ، در صورت ادامه شیر مادر ، می تواند بیش از 2 سال به تأخیر بیندازد.
مادران ممکن است در دوران شیردهی ، دوره های پریودی خود را تا مدت ها نداشته باشند. اگر مادری همچنان از شیر خودش به کودکش بدهد ، ممکن است دوره ها حتی بعد از 2 سال نامنظم بمانند.
در واقع ، شیردهی پرولاکتین بالایی را تولید می کند ، هورمونی که باعث شیردهی می شود ، که ارتباط زیادی با تعلیق تخمک گذاری دارد. به همین دلیل است که مادران سن 

@کبودی پستان

بله، کودک می تواند کبودی های بزرگی روی پستان مادر ایجاد کند. این کبودی ها به خصوص تا زمانی که مادر و نوزاد قلق های تغذیه با شیر مادر را بیاموزند، نسبتاً شایع هستند. اگر شیرخوار حین شیرخوردن، پستان را می فشارد یا چنگ می زند، دستهای او را با دستکش یا جوراب بپوشانید.

نوشته های مرتبط

اگر کبودی به مرور زمان برطرف نشد، احتمالا لب های شیرخوار در وضعیت بدی قرار دارد. اطمینان حاصل کنید که لبهای شیرخوار بیرون قرار گرفته و جمع شده است. اگر لب پایین به سمت داخل برگردانده شده باشد، در نوک پستان احساس سوزش خواهید کرد.

فواید شیردهی برای مادر

شیر مادر یک وعده غذایی کامل برای کودک شماست ، هر زمان و هر کجا که شما و کودک خود باشید آماده است.

در صورت داشتن اطلاعات ، پشتیبانی و مراقبت صحیح ، بیشتر نوزادان می توانند از شیر مادر تغذیه کنند.

شیر مادر برای نوزادان: آنچه متخصصان می گویند

در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا متخصصان می گویند شیر مادر غذای طبیعی کودک شماست.

شیر مادر: توسط طبیعت طراحی شده است

  • شیر مادر طی میلیون ها سال ساخته شده است تا دقیقاً متناسب با نیازهای کودک شما باشد. اگرچه تولیدکنندگان شیر خشک سعی می کنند شیر مادر را تا آنجا که می توانند کپی کنند ، اما شیر خشک هرگز دقیقاً مانند شیر مادر نخواهد بود.
  • اولین شیر، آخرین شیر
  • طعم شیر مادر با هر چیزی که خورده اید تغییر می کند ، این بدان معناست که نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند با شروع خوردن مواد جامد ، طعم های جدید را می پذیرند.

شیر مادر: یک غذای کامل

  • شیر مادر حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز کودک شما در حدود شش ماه اول زندگی است. کودک شما در این ماه های اولیه به آب یا غذای دیگری به غیر از شیر مادر احتیاج ندارد.
  • هضم شیر مادر آسان است و به راحتی در سیستم کودک شما جذب می شود.

شیر مادر: پایه ای برای رشد سالم

  • آغوز
  • چربی های خوب شیر مادر برای رشد مغز کودک مهم است.
  • شیردهی برای بینایی ، گفتار ، رشد فک و دهان کودک مهم است.
  • نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند کمتر در معرض خطر  مرگ ناگهانی در نوزادی (SUDI) از جمله سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) و حوادث مرگبار خواب هستند.

شیردهی تماس پوستی و ارتباط چشمی بین شما و کودک را تشویق می کند. ارتباط فیزیکی می تواند به کودک در پیوند شما کمک کند و احساس امنیت کند.

شیردهی: چرا برای مادران خوب است

  • شیردهی راحت استهنگام بیرون رفتن ، بطری ها ، اسکراب ها ، و آب استریل را جدا نگه دارید، پودر را مخلوط کنید ، شیر خشک مخصوص بچه ها را به عنوان شیر خشک یا گرم نگه دارید.
  • شیر مادر رایگان است.
  • شیردهی سازگار با محیط زیست است.
  • تغذیه با شیر مادر می تواند به برخی از زنان در کاهش وزن پس از زایمان کمک کند.
  • مادران شیرده راحت تر به خواب می روند و چرخه خواب آنها با چرخه نوزادان آنها هماهنگ است.
  • در زنانی که شیر می دهند میزان سرطان پستان ، پوکی استخوان و دیابت نوع 2 کمتر است.

شیردهی برای سلامتی و رشد کودک شما مفید است. شیر مادر حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز کودک شما در شش ماه اول زندگی است و می تواند کودک را از عفونت و بیماری محافظت کند. شیردهی همچنین فرصتی عالی برای پیوند با کودک شما است. شیردهی برای شما نیز مفید است. 

این می تواند به برخی از زنان در کاهش وزن پس از بارداری کمک کند ، و در زنان شیرده شیوع سرطان پستان ، پوکی استخوان و دیابت نوع 2 کمتر است.

شیردهی: انتخاب شما

در پایان ، این یک انتخاب فردی است – اما باید یک انتخاب آگاهانه باشد.

اگر تصمیم دارید شیر ندهید ، خوب است بدانید که شیرخشک ها به کودک شما تغذیه کافی می دهند. و اگر شما نیاز به مکمل شیر مادر با شیر خشک دارید ، به این معنی نیست که شیردهی باید کاملاً متوقف شود.

چه مدت  نوزاد شیر ​​مادر خود را تغذیه کند

توصیه می شود که منحصرا تا زمانی که شما  غذاهای جامد به کودک شروع نکرده اید . این معمولاً در حدود شش ماه اتفاق می افتد. در همین زمان است که نوزادان به مواد مغذی اضافی برای رشد و نمو نیاز دارند.

کودک شما برای چند ماه اول مواد جامد تنها به مقدار کمی غذا احتیاج دارد و شیر مادر هنوز منبع اصلی تغذیه کودک است. هنگامی که مواد غذایی شروع کردید ، برای کودک شما بهتر است که همراه با دادن مواد جامد به کودک حداقل تا 12 ماهگی ، به او شیر دهید.

بعد از آن ، واقعاً به خود شما و کودک بستگی دارد که چه مدت ادامه می دهید. اگر تصمیم دارید مدت طولانی تری از شیر خود تغذیه کنید ، کودک شما مزایای بیشتری مانند محافظت در برابر عفونت ها در سال های بعدی را دریافت می کند.

غذا بعد از چند ساعت تبدیل به شیر میشود تبدیل غذا به شیر مادر حدود 5 تا 8 ساعت طول میکشد .شیر مادر در سلول های بافت سینه ساخته میشوند که جریان خونش بسیار پرسرعت است. هنگامی که چیزی می خورید یا می نوشید.  بدن مواد را هضم ميکند و جذب جریان خون ميشود .

بعد خون از سلول های سینه می گذرد. این سلول ها آب، پروتئین و مواد شیمیایی را از خون بیرون ميکند و آن ها را در شیر مادر متمرکز می سازد.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.