مراحل زایمان طبیعی (در ایران)

فیلم مراحل زایمان طبیعی : شاید مردم در مورد زایمان در زایمان واژینال به شما گفته باشند. آنها ممکن است همیشه در مورد درد درگیر و چقدر سخت باشد. متأسفانه ، این چیزی است که ما معمولاً می شنویم در حالی که آنچه ناگفته یا ناشناخته می ماند روند زیبای زایمان و تولد است.

زایمان طبیعی چیست

آیا تا به حال فکر کرده اید که بدن ما چگونه جادویی یا بهتر بگوییم به طور منظم برای بیرون آوردن زندگی جدید از رحم کار می کند؟ روند تحویل کودک معجزه ای کم ندارد. وقتی زن وارد زایمان می شود ، سه مرحله را پشت سر می گذارد.

ما هر سه مرحله زایمان را توضیح می دهد و نکاتی را برای کنار آمدن با آن به شما می گوید.

برخی از افراد زایمان طبیعی را “زایمان طبیعی” می نامند، اگرچه سزارین آنقدر رایج است که اصطلاح “طبیعی” می تواند دقیقاً آن را توصیف کند.

اگر قصد زایمان طبیعی دارید، هر سه مرحله زایمان و زایمان را تجربه خواهید کرد . با انقباضاتی شروع می شود که هر کدام 30 تا 60 ثانیه طول می کشد و بین 5 تا 20 دقیقه بین آن ها قرار دارد.

همانطور که از زایمان زودرس به زایمان فعال می‌روید، انقباضات به هم نزدیک‌تر می‌شوند و احساس می‌کنند شدیدتر می‌شوند. آب شما ممکن است در هر زمانی بشکند و نشانه مطمئنی است که اگر قبلاً این کار را نکرده اید، باید به بیمارستان یا هر جایی که

قصد دارید نوزاد خود را به دنیا بیاورید، بروید.

از اولین انقباضات تا تولد نوزاد و به دنبال آن جفت، زایمان برای مادری که برای اولین بار بار می آید، ۱۲ تا ۲۴ ساعت طول می کشد. برای مادرانی که قبلا زایمان کرده اند، میانگین زمان زایمان 8 تا 10 ساعت است.

چرا زایمان طبیعی؟

زایمان طبیعی یک زایمان طبیعی بدون هرگونه دارویی است.

یکی از مواردی که تقریباً مورد توافق همه قرار گرفته این است که زایمان دردناک است. بنابراین، چرا برخی از زنان ترجیح می دهند بدون هیچ گونه داروهای مسکن زایمان کنند؟ آیا ایمن است؟ آیا برای شما؟

یک جنبه روانشناختی مفید برای زایمان طبیعی وجود دارد. با تلقی کردن زایمان و زایمان به عنوان رویدادهای طبیعی که بدن برای رسیدگی به آن ساخته شده است، بسیاری از مادران آینده احساس قدرت می کنند. زنانی که به‌طور طبیعیزایمان کرده‌اند، گزارش

کرده‌اند که هم با بدن و هم با نوزادشان در تماس هستند، در حالی که احساس می‌کنند کنترل بیشتری بر کل فرآیند دارند.

مراحل زایمان

زایمان  در سه مرحله پیشرفت می کند. بیایید ببینیم آنها چیستند:

  1. مرحله اول:  این طولانی ترین قسمت زایمان است و می تواند تا 20 ساعت طول بکشد. با شروع انقباضات واقعی شروع می شود و تا زمان گشاد شدن دهانه رحم تا 10 سانتی متر ادامه دارد.
  2. مرحله دوم: از اتساع دهانه رحم تا زمان زایمان کودک ادامه دارد.
  3. مرحله سوم: روند زایمان با زایمان جفت پایان می یابد.

مرحله 1 زایمان

این مرحله شروع انقباضات زایمان است که باعث نرم شدن و گشاد شدن دهانه رحم می شود. این شامل سه مرحله است ، یعنی زایمان اولیه ، زایمان فعال و مرحله انتقال.

چه موقع با دکتر تماس بگیریم؟

 

فیلم مراحل زایمان طبیعی

مراحل زایمان طبیعی

اگر:

  • آب می شکند.
  • درد شکم شدید و مداوم می شود.
  • حرکت کودک کند یا متوقف می شود.
  • شما خونریزی واژینال به رنگ قرمز روشن دارید که طبیعی نیست.

مرحله دوم زایمان

مرحله دوم شامل هل دادن کودک به داخل کانال زایمان و در نهایت زایمان است. این مرحله به شرح زیر پیشرفت می کند:

  • در این زمان دهانه رحم کاملاً گشاد شده است (10 سانتی متر).
  • این مرحله در مادران باردار برای یک تا دو ساعت یا اگر مادر و کودک با انقباضات کنار بیایند بیش از دو ساعت طول می کشد (4). اپیدورال همچنین می تواند طول مرحله دوم زایمان را طولانی کند.
  • انقباضات طولانی تر و قوی تر می شوند.

مرحله هل دادن:

در طی این مرحله ، تمایل طبیعی به فشار بیشتر می شود. در کنار آن ، ممکن است موارد زیر را نیز تجربه کنید:

  • افزایش فشار در ناحیه پرینه ، راست روده و کمر.
  • فشار شدید روده.
  • احساس سوزش یا کشیدگی در واژن به دلیل تاج گذاری (حرکت سر کودک به سمت پایین). در این مرحله از زن خواسته می شود فشار را متوقف کند تا پرینه به تدریج کشیده شود.
  • معمولاً منتظر انقباض بعدی است و سپس کودک متولد می شود.
  • کودک بیرون می آید ، معمولاً ابتدا با سر است.

آنچه شما می توانید انجام دهید:

  • موقعیت های مختلف را امتحان کنید – چمباتمه زدن ، خوابیدن به پهلو به سمت بالا یا قرار گرفتن روی دست و زانو.
  • قبل و بعد از هر انقباض نفس عمیق بکشید.
  • تا جایی که ممکن است فشار دهید تا حلقه شود ، این اجازه می دهد تا تمام عضلات شما کار کنند.
  • روی انقباضات تمرکز کنید و در این فاصله استراحت کنید.
  • موقع نشستن ، ایستادن یا راه رفتن موقعیت های مختلفی را امتحان کنید.
  • در صورت گرگرفتگی از واشر سرد صورت استفاده کنید.
  • با مصرف مایعات خود را هیدراته نگه دارید.

مرحله سوم زایمان

پس از تولد نوزاد ، جفت در مرحله سوم زایمان می شود.

  • میانگین زمان مرحله سوم زایمان شش دقیقه است.
  • تحریک زایمان ، بی دردی در حین زایمان و تخلیه بند ناف می تواند مرحله را طولانی کند.
  • انقباضات 5-10 دقیقه پس از زایمان شروع می شود و خفیف و درد کمتری دارد.
  • با عبور جفت واژن احساس سیری می کند.
  • لرز و لرز در هنگام تحویل جفت رایج است.

آنچه شما می توانید انجام دهید:

  • آرام باشید.
  • پس از زایمان به کودک خود شیر دادن دهید.

جفت بعد از زایمان چه می شود

یک فکر رایج برای کسی که نزدیک به 40 هفته بارداری را پشت سر گذاشته است این است که “این بچه را از من بیرون کن!”

این کاملا قابل درک است! با پایان دادن به ناراحتی بارداری که ظاهراً در دسترس است، طبیعی است که آرزو کنیم این پایان از قبل به اینجا برسد. شما به اندازه کافی صبر کرده اید و اکنون می خواهید کودک خود را ملاقات کنید.

و اگر از موعد مقرر گذشته‌اید، ممکن است ارائه‌دهنده شما بخواهد قبل از بزرگ شدن نوزاد بدون عارضه، زایمان را القا کند.

چه پزشک شما القایی را توصیه کند و چه به فکر تجربه یک داستان همسران قدیمی هستید، دانستن اینکه چه چیزی باید انتظار داشته باشید می تواند به شما در آماده شدن برای روز بزرگ کمک کند.

نحوه القای زایمان

راه‌هایی برای القای زایمان وجود دارد که شامل داروها یا تکنیک‌هایی است که باید توسط یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی واجد شرایط ارائه شود.

القای زایمان با هورمون

وقتی القا می‌شوید، کاری که می‌خواهیم انجام دهیم این است که به شما داروهایی بدهیم که زایمان را تحریک می‌کنند. ما ممکن است از انواع داروها استفاده کنیم.»

یکی از رایج ترین روش ها استفاده از پیتوسین برای القای زایمان است. پیتوسین یک داروی مصنوعی است که اکسی توسین را تقلید می کند، هورمونی که بدن شما به طور طبیعی برای کمک به تحریک انقباضات زایمان ترشح می کند. اغلب در کارهای آهسته یا متوقف شده استفاده می شود. اما Pitocin فقط در صورتی قابل تحویل است که دهانه رحم برای زایمان رسیده باشد – نرم و نازک باشد.

اگر می‌خواهیم از پیتوسین استفاده کنیم، اما ممکن است بدن شما در نقطه‌ای از زایمان نباشد که بتواند آن را پذیرا باشد، ممکن است مجبور شویم از برخی دیگر از ترکیبات برای رسیدن دهانه رحم و مواردی از این قبیل استفاده کنیم تا بدن شما بیشتر شود. رابین گفت.

“هدف این است که ما به نقطه ای برسیم که بتوانیم پیتوسین را به شما بدهیم. و سپس بدن شما به طور طبیعی با آن تحریک وارد عمل می شود و بدن شما شروع به ترشح اکسی توسین می کند. همه اینها با هم کار می کند و به شما کمک می کند تا زایمان کنید و نوزاد خود را به دنیا بیاورید.»

جداسازی غشاها

اگر دهانه رحم شما گشاد شده باشد، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما ممکن است کاری را انجام دهد که به آن “برداشتن غشاء” می گویند. آنها انگشت خود را به دهانه رحم وارد می کنند و با حرکت در جهت عقربه های ساعت، کیسه آمنیوتیک را که جنین و جفت داخل آن است، از دیواره رحم جدا می کنند. این کار را می توان حتی یک هفته زودتر از موعد مقرر انجام داد، البته تا زمانی که دهانه رحم گشاد شده باشد.

با این حال، این روش ناراحت کننده است، می تواند باعث خونریزی شود و تضمینی برای تحریک زایمان برای همه زنان وجود ندارد.

آمنیوتومی – شکستن آب شما

هنگامی که آب شما می شکند، کیسه آمنیوتیک در رحم شما که نوزاد را در خود جای می دهد و جفت پاره می شود. این قرار است به طور طبیعی اتفاق بیفتد، اما همیشه اینطور نیست.

با استفاده از یک قلاب پلاستیکی کوچک، یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی می تواند غشاهای کیسه آمنیوتیک را بشکند. اگر دهانه رحم شما از قبل گشاد شده است، این روش می تواند باعث زایمان شود، اگرچه ممکن است ساعت ها طول بکشد.

پس از زایمان جفت ، رحم شروع به انقباض می کند تا اندازه اصلی خود را بدست آورد. در غیر این صورت ، پزشک به محض خارج شدن شانه کودک ، یک داروی اکبولیک (داروی انقباضی) را به پای شما تزریق می کند .

  این تزریق باعث جدا شدن جفت از رحم می شود و به رحم کمک می کند تا سریعتر منقبض شود تا از دست دادن خون کاهش یابد.

در صورت وجود پارگی در ناحیه واژن ، پزشک بخیه ها را با دادن بی حسی موضعی قرار می دهد. این بیهوشی فقط در صورتی انجام می شود که شما در حین زایمان آن را نداشته باشید.

سوالات متداول:

 

فیلم مراحل زایمان طبیعی

نوشته های مرتبط

زایمان اپیدورال چیست نی نی سایت

برای بارداری کم خطر، زایمان طبیعی یک گزینه بسیار امن است. اپیدورال و سایر داروها با خطر کم عوارضی مانند کاهش فشار خون یا حالت تهوع همراه هستند. آنها حتی می توانند به جای اینکه بدن شما با سرعت طبیعی خود زایمان کند، زایمان را کاهش داده یا تسریع کنند.

عدم نیاز به اپیزیوتومی نیز زمان بهبودی را کاهش می دهد.

زایمان طبیعی واقعاً به مادر و پیروی از او در حین زایمان و زایمان بستگی دارد.

ابتدا یک ارائه دهنده – یک متخصص زنان و زایمان، یک ماما یا پیدا کنید و یک برنامه زایمان تهیه کنید. آیا مکانی را انتخاب کرده اید که بتواند نیازها و خواسته های شما را برآورده کند؟ آیا ارائه دهنده شما می تواند آنها را نیز جا دهد؟

زایمان همیشه طبق برنامه پیش نمی رود، بنابراین عاقلانه است که یک متخصص در دسترس داشته باشید تا شما را در زایمان راهنمایی کند و به هر بحرانی پاسخ دهد.

شما همچنین می خواهید روش های طبیعی مدیریت درد را بیاموزید – تکنیک های تنفس، تغییر موقعیت، رایحه درمانی، موسیقی، حرکت، حمام گرم و موارد دیگر. آنچه را که به آرامش و تمرکز شما کمک می کند پیدا کنید تا بتوانید ناراحتی خود را کاهش دهید.

اپیدورال هنگامی تجویز می شود که 4-5 سانتی متر گشاد باشید و به طور منظم انقباض داشته باشید. با این حال ، اپیدورال می تواند انقباضات را کند کند. در این حالت برای تسریع در زایمان به پیکوتین داده می شود.

با گشاد شدن دهانه رحم ، نرمتر می شود. می توانید انگشتی را وارد دهانه واژن کنید که احساس نرم بودن لب دارد. در حین انجام این کار ، ممکن است سر کودک خود را احساس کنید.

و اگر در حین زایمان متوجه شدید که درد ممکن است بیش از آن چیزی باشد که می توانید تحمل کنید، نترسید، تقریباً در هر زمانی در طول زایمان می توانید اپیدورال را انجام دهید.صرف نظر از اینکه زایمان طبیعی داشته اید یا سزارین، بهبودی پس از زایمان می

تواند برای همه سخت و استرس زا باشد. هورمون‌های شما در حال تغییر، داشتن یک نوزاد جدید برای مراقبت، و تلاش بدن شما برای بهبودی همگی از نظر احساسی و فیزیکی بسیار خسته کننده هستند. دانستن اینکه چه چیزی باید انتظار داشته باشید می

تواند به شما کمک کند تا برای همه چیز آماده شوید. 

درد زایمان طبیعی چند ساعت است

 

مدت زمان زایمان از زن به زن دیگر متفاوت است. مرحله اول زایمان معمولاً طولانی ترین مرحله است و برای اولین بار مادران ممکن است از 20-20 ساعت طول بکشد.

 با این حال ، در کسانی که زودتر بچه دار شده اند ، این مرحله می تواند برای 10-10 ساعت کاملا کوتاه تر باشد. علاوه بر این ، اگر دهانه رحم به درستی گشاد نشود یا جنین در وضعیت مطلوب نباشد ، مطمئناً طولانی تر می شود.

آیا شگفت آور نیست که بدانید بدن شما برای بیرون آوردن کودک به این دنیا با دقت کار می کند؟ هنگام زایمان نمی دانید در کدام مرحله از زایمان هستید. 

در حقیقت ، یک مطالعه نشان داده است که اکثر زنان ، به ویژه کودکان اول ، نمی دانستند که چندین مرحله زایمان وجود دارد .در نهایت ، آنچه مهم است رفاه شما و کودک شما است.

استفاده از هورمون ها می تواند فشار خون و سدیم خون را کاهش دهد و خطر تشنج را افزایش دهد. پیتوسین همچنین می تواند منجر به انقباضات نامنظم شود که برای رفع آن نیاز به کاهش دوز دارد. انقباضات شدیدتر و مکرر می تواند دردناک باشد. همچنین

خطر کمی پارگی در رحم شما وجود دارد.

برداشتن غشاها، دوباره، می‌تواند منجر به درد و خونریزی شود که هیچ نتیجه‌ای برای آن نشان نمی‌دهد.

اگر آمنیوتومی انجام می‌دهید و بدنتان به اندازه کافی سریع پاسخ نمی‌دهد، ممکن است نیاز به کمک روش دیگری برای القاء داشته باشید. اگر کیسه خیلی قبل از تولد نوزاد شکسته شود، هم مادر و هم نوزاد در معرض خطر عفونت هستند.

هنگامی که القا می‌شوید، خطر تولد نوزاد نارس یا نوزادی که در هفته‌های 34 تا 36 بارداری به دنیا می‌آید نیز وجود دارد. نوزادان در این محدوده تولد می توانند مشکلات قابل درمان مانند یرقان، مشکل در تغذیه، مشکل در تنفس و مشکل در حفظ دمای بدن خود

داشته باشند. اگر تاریخ سررسید مورد انتظار شما اشتباه محاسبه شده باشد، ممکن است اتفاق بیفتد.

اگر برای درد اپیدورال می‌خواهید ، یک فناوری مراقبت از بیمار یا فناوری جراحی، یک پرستار که فقط از شما مراقبت کند، یک پرستار که فقط از نوزاد مراقبت کند، شاید یک تیم از مراقبت‌های ویژه نوزادان به عنوان یک اقدام احتیاطی، یک متخصص بیهوشی وجود

دارد. فردی که نوزاد شما را به دنیا می آورد و هر حمایت کننده ای که انتخاب می کنید. حتی ممکن است پرستاران بیشتری وجود داشته باشند، اگر به دست های کمک کننده بیشتری نیاز باشد.

پرستار شما مدافع شماست اگر کاری می تواند برای کمک و کاهش استرس در حین زایمان انجام دهد، به آنها اطلاع دهید. معمولاً نگران این هستید که به یکی از اقوام یا دوستان خود بگویید که ترجیح می دهید در طول زایمان آنها را در اتاق نداشته باشید.

پرستار شما می تواند به جای شما با فرد مورد نظر صحبت کند و شرایط را با درایت مدیریت کند تا شما نگران نباشید و بتوانید روی زایمان تمرکز کنید.

اپیزیوتومی

اپیزیوتومی زمانی است که پزشک شما مقداری از پوست بین واژن و مقعد را برش می‌دهد تا دهانه بزرگ‌تری برای عبور کودک ایجاد کند.

بلافاصله پس از تولد دوخته می شود. و در حالی که ممکن است برای مدتی بخیه زدن یک مکان دردناک به نظر برسد، برش اپیزیوتومی سریعتر و با درد کمتری نسبت به پارگی واژن بهبود می یابد.

نقاهت پس از زایمان

پس از زایمان، ممکن است بتوانید در همان روز به خانه بروید یا این گزینه را داشته باشید که یک یا دو شب بمانید.

بخیه واژن زایمان طبیعی

ممکن است دچار پارگی پرینه شوید که توسط ماما یا پزشک بخیه می شود. در صورت لزوم ممکن است در حین فشار ، اپیزیوتومی نیز انجام دهید.

 اپیزیوتومی روشی است که در آن یک برش کوچک در مرحله دوم زایمان ایجاد می شود تا به سرعت دهانه عبور کودک از آن بزرگ شود.

 این کار فقط باید در شرایط فوری انجام شود تا دهانه کودک بیشتر باز شود. برش با زاویه 90 درجه پرینه خلفی انجام می شود و بعد از آن بخیه می شود . 

این به زایمان کودک شما کمک می کند و از پارگی های بی نظم بزرگ دیواره های واژن جلوگیری می کند.

زایمان طبیعی دردهای زایمان مانند انقباضات را در صورت لزوم درمان می کند زیرا بدن شما به شما می گوید آنچه را که باید انجام می دهد. در غیر این صورت، دنیای پزشکی تمایل دارد که درد را به عنوان چیزی برای رفع آن تلقی کند.

بعلاوه، اگر اپیدورال انجام ندهید، در حین زایمان در بستر نمی مانید. شما می توانید در حین زایمان فعال بلند شوید و حرکت کنید، که می تواند به تحریک یا تسریع روند کمک کند.

دوره نقاهت برای زایمان طبیعی معمولاً چهار تا شش هفته طول می کشد. با این حال، بسته به وجود پارگی واژن در طول زایمان، بهبودی می تواند متفاوت باشد. اگر زایمان دردناک واژینال داشتید که باعث ایجاد پارگی واژن شد که نیاز به بخیه داشت، می توانید

انتظار داشته باشید که بخیه ها پس از دو هفته اول بهبودی حل شوند.

برخی از علائم دیگری که ممکن است در طول دوره نقاهت تجربه کنید عبارتند از: حساسیت و درد واژن، خونریزی، ترشحات به دلیل ریختن پوشش ضخیم رحم در دوران بارداری، بزرگ شدن سینه ها، خستگی و موارد دیگر. مشورت با پزشک در مورد بهبودی و توجه

به علائم عفونت بدون توجه به روش زایمان در مرحله بهبودی مهم است.

           »» کرم ترک شکم بعد از زایمان

تخت زایمان طبیعی چه شکلیه

هدف کلی از زایمان اطمینان از سلامت او و مادرش است. زایمان یک رقابت نیست اما اگر می خواهید گزینه های موجود را سبک و سنگین کنید در ادامه با ما همراه شوید

در اتاق زایمان

وقتی در اتاق زایمان هستید، به خصوص اگر در بیمارستان زایمان می کنید، ممکن است افراد زیادی در اطراف باشند. «بودن در اتاق زایمان برای زایمان طبیعی می تواند کمی آشفته به نظر برسد. می‌تواند افراد زیادی در اتاق باشند، اما همه نقش مهمی در تحویل دارند.»

فیلم مراحل زایمان طبیعی

معایب زایمان طبیعی

توجه کنید همه چیز در خصوص زایمان طبیعی خوب نیست. دلایل زیادی برای خجالت کشیدن خانم ها از زایمان طبیعی وجود دارد:
پارگی واژن:
یکی از بزرگترین ترس های خانم ها در هنگام زایمان، علاوه بر درد زایمان، شکاف و پارگی واژن است. در واقع ترس آن ها بی اساس نیست. بیشتر خانم ها در طول زایمان از پارگی واژن رنج می برند. برخی خیلی شدید است و نیاز به بخیه دارد.
آسیب بدنی:
در بیشتر موارد، زایمان طبیعی باعث مشکلات و بیماری ها می شود. بیشتر خانم ها از جراحت لگن، مشکلات روده و بی اختیاری ادرار رنج می برند که به خاطر زایمان طبیعی است.
درد پرینه:
بیشتر خانم ها از درد طولانی مدت پرینه شکایت می کنند. پرینه منطقه ای بین واژن و مقعد می باشد.
آسیب به کودک:
زایمان سخت باعث می شود به نوزاد آسیب برسد. پوست سرضرب دیده و یاترقوه شکسته بیشترین آسیبهای رایج در بین نوزادان درهنگام زایمان است.

در بیشتر موارد، زایمان طبیعی یا طبیعی می‌تواند بی‌خطرتر از زایمان سزارین باشد، که معمولاً به عنوان سزارین شناخته می‌شود، اما این بدان معنا نیست که سزارین بی‌خطر نیست. سزارین یک روش رایج است و گاهی اوقات ممکن است بسته به شرایط، روش

زایمان بهتر و مطمئن‌تری برای والدین و نوزاد باشد.مدت زمان زایمان ممکن است برای این دو روش بسیار متفاوت باشد، به خصوص اگر یک سزارین برنامه ریزی شده داشته باشید. سزارین معمولا بین 45 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد. در کجا عمل زایمان

طبیعی برای زایمان طبیعی می تواند تا 12-14 ساعت طول بکشد. 

هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا می خواهید سزارین یا زایمان طبیعی داشته باشید باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید. هنگام برنامه ریزی برای زایمان در مرکز کودک مادر، دانستن تفاوت ها و مزایای سزارین در مقایسه با زایمان واژینال مهم است.

زایمان واژینال معمولاً روش زایمان ارجح در بین بیماران باردار و دلایل خوبی دارد. وقتی صحبت از زایمان طبیعی به میان می‌آید، گزینه‌های متعددی برای انتخاب وجود دارد، مانند زایمان در آب ، تجربه‌ای بدون مداخله پزشکی و موارد دیگر.

همچنین زایمان طبیعی فواید زیادی دارد. همچنین شناخته شده است که این گزینه کم خطرتر است و در مقایسه با سزارین برای بدن زنان راحت تر است. در حالی که دلایل زایمان طبیعی کاملاً مشخص است، این روش هنوز هم معایبی دارد.

طرفداری:   زمان نقاهت برای زایمان طبیعی معمولاً کوتاهتر از سزارین است. نقاهت زایمان طبیعی می تواند بین دو تا شش هفته باشد، در حالی که سزارین می تواند تا شش تا هشت هفته برای بهبودی کامل طول بکشد.

طرفداری:   تجربه زایمان طبیعی به این معنی است که مادر، نوزاد و خانواده می توانند تجربه منحصر به فرد و شخصی تری داشته باشند.

منفی:   به طور خلاصه، زایمان طبیعی می تواند دردناک باشد. با این حال، مداخلات پزشکی وجود دارد که اگر مورد علاقه بیمار باشد، می تواند به کاهش شدت درد زایمان کمک کند.

منفی:  روند زایمان ممکن است به دلیل عوامل مختلفی مانند خسته بودن والدین یا قرار گرفتن نوزاد در وضعیت نامناسب طولانی شود.

زنان 909 حرفه ای در زنان و زایمان

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.