محاسبه تاریخ زایمان در پریود نامنظم

بهترین روش محاسبه سن بارداری

محاسبه تاریخ زایمان در پریود نامنظم :

تاریخ زایمان شما (همچنین به عنوان تاریخ سررسید تخمینی شما شناخته می شود) محاسبه ای است از زمانی که انتظار می رود زایمان کنید. EDD شما برای شما مهم است که هنگام آماده شدن برای استقبال از کودک خود بدانید.

اما به یاد داشته باشید، این فقط یک موعد تخمینی است ، نه مهلتی برای تولد نوزاد شما. فقط 4 درصد از نوزادان در EDD خود به دنیا می آیند.

پریودهای نامنظم چیست؟

 

اگر پریودهای نامنظم دارید، ممکن است قاعدگی واقعی شما طبیعی به نظر برسد – میزان خونریزی و تعداد روزهای خونریزی مشابه یک دوره معمولی است

– اما در فواصل غیرمعمول (با فاصله بیش از 45 روز یا کمتر از 21 روز)، در فواصل غیرقابل پیش بینی یا ترکیبی از این موارد اتفاق می افتد.

چه چیزی باعث پریودهای نامنظم می شود؟

بی نظمی های گاه به گاه در چرخه قاعدگی شما بیشتر به دلیل استرس، مسافرت، ورزش بیش از حد یا تغییر موقتی در روال عادی شماست.

چرخه هایی که به طور مداوم نامنظم هستند بیشتر به دلیل عواملی مانند اختلال خوردن، کاهش وزن یا افزایش وزن، سطوح تیروئید بسیار بالا یا بسیار

پایین، یا عدم تعادل هورمونی (از جمله موارد مربوط به شروع، توقف یا از دست دادن دوزهای قرص های ضد بارداری، چسب ها یا سایر مکمل های استروژن تجویز شده) است. 

شایع ترین علت پریودهای مزمن نامنظم اختلالی به نام سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) است. و البته، پریود از دست رفته یا غیرطبیعی نیز می تواند به دلیل بارداری باشد.

پریود از دست رفته یا نامنظم نیز می تواند نشانه ای از اختلال عملکرد تخمدان باشد.

ردیابی چرخه‌های قاعدگی (با ذکر اولین روز پریود در تقویم یا برنامه پریود در طول چند ماه) به شما کمک می‌کند بفهمید که آیا چرخه‌های شما واقعاً نامنظم

هستند یا فقط کمی کوتاه‌تر (یا طولانی‌تر) از میانگین چرخه معمولی 28 تا 30 روزه. پیگیری همچنین می تواند به پزشک شما کمک کند تا تشخیص دهد که آیا درمان ضروری است یا خیر.

بهترین روش محاسبه سن بارداری

 

درباره سن بارداری – تعداد روزها یا هفته ها از شروع آخرین قاعدگی فرد – و اینکه چرا برای ردیابی بارداری استفاده می شود ، اطلاعاتی کسب کنید.

سن حاملگی تعداد روزها یا هفته هایی است که از اولین روز آخرین قاعدگی فرد باردار گذشته است. دانستن سن حاملگی در دوران بارداری به شما و پزشک شما اجازه می دهد تا سررسید نوزاد خود را تخمین بزنید.

سن حاملگی محل بارداری شما را مشخص می کند. این اندازه گیری از اولین روز آخرین قاعدگی (LMP) تا تاریخ فعلی ، معمولاً در هفته انجام می شود. معمولاً حاملگی بین 38 تا 42 هفته طول می کشد. نوزادانی که قبل از هفته 37 به دنیا می آیند ، نارس محسوب می شوند.

برای اینکه بدانید دقیقاً چند هفته بارداری شماست و یا چند ماه است ، باید سن حاملگی خود را محاسبه کنید ، فقط برای این منظور باید تاریخ آخرین قاعدگی (LMD) را بدانید و چند هفته به تقویم حساب کنید.

اگر من از تاریخ آخرین قاعدگی خود اطلاع نداشته باشم چه؟

وقتی خانمی از تاریخ آخرین قاعدگی خود مطمئن نیست ، مطمئن ترین راه برای دانستن تعداد هفته های بارداری و تاریخ احتمالی زایمان از طریق سونوگرافی است که پزشک معمولاً از آن برای محاسبه هفته ها و ماهها استفاده می کند.

سن بارداری برای این منظور ،از مقدار Beta HCG در خون و قد رحم بعد از هفته 12 بارداری همراه با سونوگرافی درخواست شده توسط مامایی در نظر گرفته می شود.

اولین روز آخرین قاعدگی

اکثر بارداری ها حدود 40 هفته (یا 38 هفته از زمان لقاح) به طول می انجامند، بنابراین معمولاً بهترین راه برای تخمین تاریخ زایمان این است که 40 هفته یا 280 روز از اولین روز آخرین قاعدگی (LMP) خود را بشمارید. همچنین می توانید از اولین روز آخرین قاعدگی

خود سه ماه کم کنید و هفت روز اضافه کنید. یا “آخرین دوره” را از گزینه های منوی ماشین حساب سررسید ما در بالا انتخاب کنید.

اولین روز LMP شما نحوه تخمین بیشتر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی تاریخ زایمان نوزاد است.

تاریخ لقاح

اگر علائم تخمک گذاری را دنبال کرده اید  پنجره جدیدی باز می کندیا از نوارهای تست تخمک گذاری  استفاده کرده اید پنجره جدیدی باز می کند، ممکن است بتوانید از تاریخ لقاح خود استفاده کنید تا ببینید چقدر فاصله دارید و چه زمانی احتمال دارد نوزاد به دنیا بیاید.

فقط 266 روز اضافه کنید تا تاریخ سررسید تخمینی خود را دریافت کنید. یا “تاریخ لقاح” را انتخاب کنید و به ماشین حساب سررسید بارداری ما اجازه دهید حساب را برای شما انجام دهد.

 

محاسبه تاریخ زایمان در پریود نامنظم

 

  • چنانچه زمان آخرین قاعدگی مشخص باشد و مادر سیکل قاعدگی منظم ۲۸ روزه داشته باشد.
  • زمان زایمان را با اضافه کردن ۲۸۰ روز محاسبه کنید.
  • تفاوت‌های سیکل قاعدگی را در نظر بگیرید.
  • چنانچه سیکل قاعدگی بیشتر از ۲۸ روز باشد، به ازای هر یک روز، یک روز به سن بارداری اضافه کنید.
  • بالعکس اگر سیکل قاعدگی کمتر از ۲۸ روز است، به ازای هر روز، یک روز کم کنید.
  • سن بارداری با توجه به نتیجه سونوگرافی اصلاح کنید.

1. نحوه محاسبه سن بارداری در هفته ها

برای محاسبه سن بارداری در هفته ، تاریخ آخرین قاعدگی خود را در یک تقویم یادداشت کنید. هر 7 روز ، از این تاریخ ، یک هفته دیگر از زندگی جنین محسوب می شود.

 ابتدا یک سال به تاریخ اولین روز آخرین قاعدگی زن (LMP) اضافه کنید.

۲) سپس سه ماه از تاریخ به دست آمده کم کنید.

۳) و در نهایت هفت روز به تاریخ به دست آمده اضافه کنید.

به عنوان مثال ، اگر روز اول آخرین قاعدگی 11 تیر بود و نتیجه آزمایش بارداری مثبت بود ، برای دانستن سن حاملگی ، باید شمارش بارداری را از روز اول آخرین قاعدگی شروع کرد و نه روزی که رابطه جنسی رخ داده است.

محاسبه از این طریق انجام می شود زیرا اگرچه ممکن است شما هنوز باردار نباشید . تعیین دقیق زمان لقاح بسیار دشوار است ، زیرا سلولهای اسپرم قبل از لقاح تخمک و در واقع شروع بارداری می توانند تا 7 روز در بدن زن زنده بمانند.

2. نحوه محاسبه سن بارداری در ماهها

چگونه تاریخ زایمان را حساب کنیم

سه ماهه اول 1 ماه تا 4 هفته و نیم بارداری
سه ماهه اول 2 ماه 4 هفته و نیم تا 9 هفته
سه ماهه اول 3 ماه هفته های 10 تا 13 و نیم بارداری
سه ماهه دوم 4 ماه هفته های 13 و نیم تا 18 بارداری
سه ماهه دوم 5 ماه هفته 19 تا 22 و نیم بارداری
سه ماهه دوم 6 ماه هفته 23 تا 27 بارداری
سه ماهه 3 7 ماه هفته 28 تا 31 و نیم بارداری
سه ماهه 3 8 ماه هفته 32 تا 36 بارداری
سه ماهه 3 9 ماه هفته 37 تا 42 بارداری

معمولاً حاملگی 40 هفته طول می کشد اما کودک می تواند بین 39 تا 41 هفته بدون مشکل به دنیا بیاید. با این حال ، اگر زایمان تا مرز 41 هفته ای خود به خود شروع نشود ، پزشک ممکن است تصمیم بگیرد زایمان را با اکسی توسین به ورید القا کند.

پزشکان همچنین می توانند با بررسی وضعیت پوست و موی کودک ، دور سر ، طول ، میزان عضلات ، وضعیت بدن ، علائم حیاتی و وزن ، سن حاملگی را اندازه گیری کنند.

برای محاسبه سررسید احتمالی تاریخ زایمان ، که باید حدود 40 هفته پس از LDM باشد ، لازم است 7 روز به LDM اضافه کنید ، سپس 3 ماه را کم کنید و سپس یک سال اضافه کنید.

این محاسبه تاریخ دقیق زایمان را بیان نمی کند زیرا کودک می تواند بین هفته های 37 تا 42 بارداری متولد شود ، با این حال ، مادر از قبل تاریخ تولد تخمین زده شده را می داند.

 

چرا سن بارداری از اولین روز آخرین قاعدگی

 

سن حاملگی: چگونه هفته های بارداری را حساب می کنید؟

درباره سن بارداری – تعداد روزها و هفته هایی که از اولین روز آخرین قاعدگی مادر گذشته است – و اینکه چرا از آن برای پیگیری بارداری استفاده می شود ، اطلاعات کسب کنید.

سن حاملگی چیست؟

دانستن و درک سن حاملگی در دوران بارداری برای شمارش هفته های بارداری و حدس زدن دقیق در مورد تاریخ تولد کودک بسیار مهم است. 

سن حاملگی توصیف می کند که در طول بارداری چقدر فاصله دارید. این از روز اول آخرین قاعدگی (LMP) تا تاریخ فعلی ، در هفته اندازه گیری می شود. معمولاً بارداری از هفته 38 تا 42 طول می کشد و نوزادانی که قبل از نشانگر هفته 37 به دنیا می آیند زودرس محسوب می شوند.

برای درک سن بارداری ، چند کلمه کلیدی وجود دارد که باید بدانید.محاسبه تاریخ زایمان در پریود نامنظم

آخرین قاعدگی یا LMP به اولین روز آخرین قاعدگی طبیعی شما اشاره دارد. ما بارداری ها را از هفته اول LMP اندازه گیری می کنیم ، بنابراین اگر قاعدگی شما منظم است و تخمک گذاری معمولاً در روز 14 چرخه شما اتفاق می افتد ، می توان حدس زد که بارداری حدود دو هفته پس از LMP اتفاق افتاده است.

برای محاسبه موعد مقرر زایمان، 280 روز (40 هفته) به اولین روز LMP (اگر چرخه 28 روزه دارید) اضافه کنید. 

نوشته های مرتبط

دقیق ترین تاریخ زایمان

تاریخ بارداری  به زمان بارداری نوزاد اشاره دارد. از آنجا که نطفه می تواند به مدت سه تا پنج روز در داخل کانال واژن زندگی کند ، از نظر تئوری می توان تا پنج روز بعد از رابطه جنسی بارداری انجام شود.

تاریخ زایمان تاریخ واقعی زایمان زن است. به دلایل مختلف تاریخ زایمان ممکن است متفاوت از تاریخ موعد زایمان واقعی باشد. یک زن می تواند زودتر از موعد ، دیرتر از موعد زایمان کند ، به سزارین اضطراری نیاز  یا باید القا شود. همه این عوامل می تواند باعث شود تاریخ زایمان با تاریخ موعد متفاوت باشد.

 لقاح آزمایشگاهی (IVF) یک روش پزشکی است که در آن تخمک توسط اسپرم در یک لوله آزمایش خارج از بدن بارور می شود ، سپس در بدن کاشته می شود و می تواند به یک نوزاد تبدیل شود. از آنجا که روش IVF متفاوت از طبیعی (داشتن رابطه جنسی) برای باردار شدن است ، محاسبه سن بارداری ، تاریخ تولد و سن جنین با نوزاد IVF کمی متفاوت است. 

محاسبه سن بارداری انلاین

معمولاً ، بارداری از 38 تا 42 هفته طول می کشد. اگر نوزادی قبل از هفته 37 به دنیا بیاید ، او را نوزادی نارس (یا پره مری) می دانند.

سن حاملگی در مقابل سن جنین

سن جنین یک واحد اندازه گیری جداگانه از سن حاملگی است. در حالی که سن حاملگی اندازه گیری طول بارداری در هفته ها را اندازه گیری می کند ، سن جنین همان سن واقعی کودک در حال رشد است. پزشکان به طور کلی سن جنین را از طریق سونوگرافی اندازه گیری می کنند.

 با سونوگرافی به پزشک اجازه می دهد اندازه سر ، شکم و استخوان ران کودک شما را اندازه گیری کند ، که همه این موارد سن جنین  را اعلام می کند.

تاریخ زایمان تخمینی

به منظور تخمین تاریخ تولد نوزاد ، پزشکان LMP شما را بررسی می کنند. برای محاسبه تاریخ موعد ، پزشکان معمولاً 280 روز (که 40 هفته است) به روز اول LMP شما اضافه می کنند.

آخرین قاعدگی و تخمک گذاری شما مربوط به دو هفته اول بارداری است.محاسبه تاریخ زایمان در پریود نامنظم

 

منظور از اولین روز آخرین قاعدگی

 

پزشکان با دقت بیشتری می توانند سن حاملگی شما را حدس بزنند ، با دقت بیشتری می توانند موعد تولد شما را پیش بینی کنند.

بدون یافتن سن واقعی حاملگی ، پیش بینی های مربوط به اینکه در کدام یک از سه ماهه های بارداری هستید و کدام مرحله مهم باید در هر هفته اتفاق بیفتد (مانند رشد کودک ، اینکه آیا احساس می کنید کودک شما لگد می زند یا نه) ، نادرست خواهد بود.

چرا پزشکان از سن حاملگی برای محاسبه تاریخ موعد استفاده می کنند

سن حاملگی برای محاسبه تاریخ تولد بسیار مهم است زیرا بدن شما چرخه ای است. 

اشکال استفاده از سن حاملگی

یکی از دلایلی که ممکن است موعد زایمان در سه ماهه سوم تغییر کند این است که دقت سونوگرافی در طول بارداری کمتر می شود. اگر پزشک به دلیل انجام سونوگرافی در سه ماهه سوم موعد زایمان شما را تغییر داده است ، به سررسید سه ماهه اول خود برگردید زیرا اطلاعات حاصل از سونوگرافی اول دقیق تر است.

در نتیجه :محاسبه تاریخ زایمان در پریود نامنظم

اگر می خواهید دقیق ترین اطلاعات در مورد بارداری ، تاریخ به دنیا آمدن ، تاریخ بارداری ، تقویم تاریخ تولد ، محاسبه دقیق سن بارداری بسیار مهم است.

هرچه اطلاعات دقیق تری در مورد طول دوران بارداری خود داشته باشید ، اطلاعات بیشتری در مورد نقاط عطف رشد کودک و مراحل اصلی بارداری خود خواهید دانست.

نحوه محاسبه سن بارداری با lmp

 

LMP به اولین روز آخرین قاعدگی شما اشاره دارد. ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی بارداری را در هفته های شروع شده از اولین روز LMP اندازه گیری

می کنند. اگر قاعدگی شما منظم است و 28 روز طول می کشد ،. و اگر تخمک گذاری به طور کلی در روز 14 چرخه شما اتفاق می افتد ، احتمالاً بارداری

حدود دو هفته پس از LMP اتفاق افتاده است.

برای محاسبه سن حاملگی ، این دو هفته به عنوان یک روش ساده تر از تلاش برای ردیابی تخمک گذاری یا لقاح به بارداری اضافه می شود.

با این وجود ، این برآورد همیشه دقیق نیست. فاکتورهایی مانند تغییرات در چرخه قاعدگی ، تغییرات در تخمک گذاری و یادآوری ناقص توسط بیماران را در نظر

نمی گیرد.

برای محاسبه تاریخ زایمان، 280 روز (40 هفته) را به اولین روز LMP خود اضافه کنید (اگر چرخه 28 روزه دارید).

از آنجایی که اسپرم می تواند سه تا پنج روز در داخل مجرای واژن زندگی کند . لقاح تا پنج روز پس از مقاربت جنسی اتفاق می افتد. لقاح بستگی به تخمک

گذاری دارد. و می تواند طی 12-24 ساعت از زمان آزاد شدن تخمک (تخمک گذاری) رخ دهد.

اگر از طریق  لقاح آزمایشگاهی (IVF) باردار شده اید پنجره جدیدی باز می کند، می توانید  تاریخ سررسید خود را با استفاده از تاریخ انتقال IVF محاسبه

کنید. بیشتر انتقال جنین سه روز یا پنج روز پس از بازیابی و لقاح تخمک انجام می شود.

اگر انتقال روز سه داشتید، 263 روز از تاریخ انتقال را برای محاسبه سررسید و اگر انتقال روز پنج داشتید، 261 روز حساب کنید. یا «IVF» را در میان

انتخاب‌های تخمینی محاسبه‌گر سررسید ما انتخاب کنید.

پریودهای نامنظم می تواند آزاردهنده و ناراحت کننده باشد، اما خوشبختانه، معمولاً جای نگرانی نیست. با این حال، از آنجا که چرخه های قاعدگی نامنظم

گاهی اوقات می تواند نشانه عدم تعادل هورمونی باشد یا گاهی اوقات می تواند باردار شدن نوزاد را کمی دشوارتر کند، باید در طول معاینات با پزشک خود

در مورد هر گونه بی نظمی در چرخه خود صحبت کنید.

پزشک شما می‌تواند وضعیت شما را تشخیص دهد و درمان مناسب را برای کمک به بازگرداندن دوره‌های قاعدگی و باروری شما تجویز کند.

تاریخ زایمان براساس سونوگرافی

 

حتی اگر نمی‌توانید زمان بارداری خود را مشخص کنید، روز آخرین قاعدگی خود را فراموش کنید، یا مطمئن نیستید که تخمک‌گذاری چه زمانی رخ داده است، تاریخ سونوگرافی زودهنگام، در صورت داشتن سونوگرافی، می‌تواند به پزشک کمک کند تا تاریخ زایمان

شما را تعیین کند. اولین قرار ملاقات قبل از تولد  یا یک ویزیت دیگر قبل از تولد در سه ماهه اول بارداری شما .

زمان سونوگرافی اولیه گاهی اوقات می تواند با دقت بیشتری نسبت به LMP و روش های دیگر، تاریخ بارداری را تعیین کند. فقط “اولتراسوند” را از انتخاب‌های ماشین حساب سررسید ما انتخاب کنید.

فقط توجه داشته باشید که همه خانم ها سونوگرافی زودهنگام دریافت نمی کنند. برخی از پزشکان آن‌ها را به‌طور معمول انجام می‌دهند، اما برخی دیگر تنها زمانی یکی را توصیه می‌کنند که قاعدگی‌های شما نامنظم باشد، 35 سال یا بیشتر سن داشته باشید،

سابقه سقط جنین یا عوارض بارداری داشته باشید، یا تاریخ زایمان بر اساس معاینه فیزیکی و LMP تعیین نشود. .

سایر سرنخ‌ها می‌توانند به ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما کمک کنند تا بفهمد چقدر فاصله دارید و بهتر است تاریخ زایمان شما را در معاینات قبل از زایمان مشخص کند.

نقاط عطف بارداری مانند اولین ضربان  قلب نوزاد پنجره جدیدی باز می کندتشخیص داده می شود (در حدود هفته 9 یا 10، اگرچه ممکن است متفاوت باشد) و هنگامی که برای اولین بار  حرکت جنین را احساس می کنید (به طور متوسط ​​بین 18 تا 22 هفته، اما

ممکن است زودتر یا دیرتر باشد)، می تواند سرنخ هایی را در مورد دقیق بودن تاریخ زایمان شما ارائه دهد. .

ارتفاع پایه شما پنجره جدیدی باز می کندکه اندازه گیری از استخوان شرمگاهی تا بالای رحم شما است، در هر ویزیت قبل از زایمان توسط پزشک شما بررسی می شود و به تایید تاریخ زایمان شما کمک می کند.

اندازه رحم شما، که در هنگام انجام معاینه اولیه بارداری داخلی به آن توجه می شود، نیز می تواند عاملی در تعیین دقیق EDD باشد.

چه می‌خواهید در اواسط تابستان باردار نشوید یا معلمی هستید که می‌خواهد با فرزند کوچکتان استراحت کند، می‌توانید برای «برنامه‌ریزی» موعد زایمان خود، زمان بارداری را تعیین کنید.

اما حتی اگر شما یکی از خوش شانس‌هایی هستید که می‌توانید زمانی که واقعاً می‌خواهد باردار شوید، فقط به یاد داشته باشید که احتمالاً نمی‌توانید دقیقاً زمان زایمان (یا حتی هفته) را تعیین کنید. یا ماه!).

با این حال، می توانید  ماشین حساب تخمک گذاری ما را امتحان کنید پنجره جدیدی باز می کند، که از تاریخ آخرین قاعدگی و طول چرخه معمولی شما برای کشف روزهایی که احتمال باروری شما وجود دارد استفاده می کند و شانس باروری شما را افزایش می دهد.محاسبه تاریخ زایمان در پریود نامنظم

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.