نشانه های نزدیک شدن به روز زایمان ؟؟؟

علائم زایمان غیر از درد چیست؟

نشانه های نزدیک شدن به روز زایمان : آیا واقعاً در حال زایمان هستید؟ در اینجا هفت نشانه از زایمان وجود دارد.

بعد از نه ماه انتظار ، آن چند روز آخر بارداری می تواند طولانی ترین احساس را داشته باشد. شما آماده ملاقات با کودک خود هستید (و دوباره پاهای خود را می بینید) ، اما مطمئن نیستید که دقیقاً چه زمانی ظاهر می شود.

 

علائم زایمان چیست؟

 

  • بی قراری
  • ترشحات مخاطی
  • کار و انقباضات
  • نفخ
  • توسعه غدد پستانی و ترشح شیر
  • ولو کاملا متورم شده است
  • شل شدن رباط های لگن

زایمان کلمه دیگری برای روند طبیعی زایمان بدن شما است. با اولین انقباضات ثابت شما شروع می شود و از طریق زایمان هر دو جنین و جفت شما انجام می شود.

در طی فرآیند زایمان یا زایمان، اکسی توسین، هورمون های استروژن و کورتیزول ترشح می شود.

فرآیند زایمان را زایمان می نامند. زایمان آخرین مرحله بارداری است که در طی آن هر زنی فرزندی به دنیا می آورد. در این مدت، نوزاد در داخل رحم زن رشد می کند.

برخی از افراد باردار علائم بسیار مشخصی از زایمان دارند، در حالی که برخی دیگر اینگونه نیستند. هیچ کس نمی داند چه چیزی باعث شروع زایمان می شود یا چه زمانی شروع می شود، اما چندین تغییر هورمونی و فیزیکی به شروع زایمان کمک می کند.

به فرآیند نشستن یا پایین آمدن نوزاد در لگن درست قبل از زایمان، سبک شدن گفته می شود. از آن به عنوان “افتادن کودک” نیز یاد می شود.

روشن شدن می تواند چند هفته یا چند ساعت قبل از زایمان اتفاق بیفتد.

از آنجایی که رحم پس از روشن شدن بیشتر روی مثانه قرار می‌گیرد، ممکن است نیاز به دفع ادرار بیشتر داشته باشید.

اما اتاق اضافی در بالای شکم شما ممکن است تنفس را آسان‌تر کند و سوزش سر دل را تسکین دهد.

در حالی که موعد زایمان شما یک حدس است ، بسیاری از افراد قبل یا بعد از آن روز زایمان می کنند. در حقیقت ، تنها حدود چهار درصد از نوزادان در موعد مقرر به دنیا می آیند ، بقیه تولد ها بین هفته 37 بارداری و هفته 42 بارداری اتفاق می افتد .

بنابراین علائمی که در آن وارد می شوید یا درمعرض زایمان هستید چیست؟

مهم نیست که چقدر در مورد علائم زایمان مطلع هستید، داشتن یک هشدار کاذب طبیعی است. از تماس تلفنی با پزشک خود – یا حضور در بیمارستان – خجالت نکشید، زیرا فکر می کنید در حال زایمان هستید در حالی که نیستید.

اگر در بیمارستان ارزیابی می شوید و به دلیل اینکه هنوز زایمان نکرده اید به خانه فرستاده می شوید، تیم مراقبت شما دستورالعمل های خاصی را در مورد تغییراتی که باید در چند روز یا هفته آینده جستجو کنید و زمان تماس یا بازگشت به شما ارائه می دهد.

نشانه های رسیدن وقت زایمان

انقباضات زایمان

انقباضات، سفت شدن ماهیچه های رحم است. در هنگام انقباضات، شکم سفت می شود. بین انقباضات، رحم شل می شود و شکم نرم می شود. احساس انقباض برای هر فردی متفاوت است و ممکن است از بارداری به بارداری دیگر متفاوت باشد.

3 مرحله زایمان 

اکنون که معنی و علائم زایمان را می دانید، به مراحل زایمان یا مراحل زایمان می پردازیم.

1) اتساع

 

شروع زایمان اولین مرحله از روند زایمان است. این مرحله تا گشاد شدن کامل دهانه رحم ادامه می یابد. اتساع در اینجا به دو مرحله تقسیم می شود:

الف) فاز فعال

در این مرحله دهانه رحم 4 تا 10 سانتی متر گشاد می شود.

ب) فاز نهفته

دهانه رحم در اینجا 0-4 سانتی متر گشاد شده است.

در مورد زایمان برای اولین بار، مرحله نهفته حدود شش ساعت طول می کشد. برعکس، برای فردی که قبلاً زایمان کرده است، تقریباً پنج ساعت طول می کشد. در برخی موارد، فاز نهفته حتی ممکن است 8-12 ساعت طول بکشد.

در مرحله فعال، انتظار می رود دهانه رحم با سرعت 1 سانتی متر در ساعت گشاد شود. این نرخ مورد انتظار برای زنی است که برای اولین بار زایمان می کند. این نرخ برای خانمی که قبلاً زایمان طبیعی داشته 2 سانتی متر در ساعت است.

2) اخراج

اخراج دومین مرحله در فرآیند زایمان است. با اتساع کامل شروع می شود و تا زمان تولد ادامه می یابد. مانند اتساع، دفع نیز دو مرحله دارد:

الففاز فعال

زن باردار با انقباضات رحمی احساس می کند که باید عضلات شکم را به موقع فشار دهد یا منقبض کند.

بفاز منفعل

در این مرحله سر نوزاد به سمت پایین حرکت می کند. این حرکت رو به پایین از طریق واژن انجام می شود.

برای زنی که برای اولین بار زایمان می کند، فاز فعال حدود 45 دقیقه طول می کشد. برعکس، برای زنی که در گذشته زایمان طبیعی داشته است، حدود 30 دقیقه طول می کشد.

مرحله دوم زایمان با تولد نوزاد به پایان می رسد. بند ناف در این مرحله بسته می شود. به منظور کمک به مرحله 3، شیردهی اغلب تشویق می شود.

3) جفت

این مرحله در مراحل زایمان، مرحله نهایی است. بعد از زایمان شروع می شود و با زایمان بعد از زایمان به پایان می رسد. در این مرحله جفت خارج می شود. علاوه بر این، انقباضات رحم به طور همزمان کاهش می یابد. اگر متخصص پزشکی نقش فعالی داشته باشد، این مرحله حدود 5 دقیقه طول می کشد.

اگر جفت بدون کمک زایمان کند، این مرحله می تواند تقریباً 30 دقیقه طول بکشد. آیا نمی دانید کدام هورمون ها در القای زایمان نقش دارند؟ هورمون های زنانه در مرحله 3 شامل استروژن، ریلکسین، اکسی توسین و پروستاگلاندین هستند.

علائم شروع درد زایمان طبیعی پسر نی نی سایت

 

انقباضات زایمان معمولاً باعث ناراحتی یا درد مبهم در پشت و پایین شکم، همراه با فشار در لگن می شود.

انقباضات در یک حرکت موج مانند از بالای رحم به سمت پایین حرکت می کنند.

برخی از زنان انقباضات را به عنوان دردهای شدید قاعدگی توصیف می کنند.

برخلاف انقباضات کاذب زایمان یا انقباضات براکستون هیکس، انقباضات واقعی زایمان با تغییر وضعیت یا استراحت متوقف نمی شوند.

اگرچه ممکن است ناراحت کننده باشند، اما می توانید بین انقباضات آرام شوید.

اسهال

ممکن است متوجه شوید مدفوع شما شل یا آبکی است. اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد، اما این ممکن است نشانه ای از فاصله 24 تا 48 ساعته زایمان باشد.

انقباضات چند وقت یکبار اتفاق می افتد؟    

انقباضات اغلب نامنظم هستند و به هم نزدیک نمی شوند.  انقباضات در فواصل زمانی منظم ایجاد می شوند و حدود 30 تا 70 ثانیه طول می کشند. با گذشت زمان، آنها به هم نزدیک تر می شوند.

آیا با حرکت تغییر می کنند؟ انقباضات ممکن است هنگام راه رفتن یا استراحت متوقف شوند یا حتی در صورت تغییر وضعیت متوقف شوند. انقباضات با وجود حرکت یا تغییر موقعیت ادامه می یابد.

چقدر قوی هستند؟    

   انقباضات معمولا ضعیف هستند و خیلی قوی تر نمی شوند. یا ممکن است در ابتدا قوی باشند و سپس ضعیف تر شوند.     انقباضات به طور پیوسته قدرت را افزایش می دهند.

درد را کجا احساس می کنید؟   

   انقباضات معمولا فقط در جلوی شکم یا ناحیه لگن احساس می شود. انقباضات معمولا از قسمت پایین کمر شروع شده و به سمت جلوی شکم حرکت می کنند.

در ابتدا تشخیص آن ممکن است سخت باشد. اما فرکانس، طول، شدت و محل انقباضات می تواند به شما کمک کند تا بفهمید که آیا در حال زایمان واقعی هستید یا انقباضات برکستون هیکس دارید. اینکه چگونه تغییر وضعیت، راه رفتن و استراحت بر انقباضات

شما تأثیر می گذارد، سرنخ های بیشتری را ارائه می دهد. علاوه بر این، اگر در انقباضات خود متوجه نمایش خونین شدید، احتمالاً انقباضات زایمان واقعی هستند.

نشانه های نزدیک شدن به روز زایمان

آنچه در اوایل زایمان اتفاق می افتد

پایین آمدن جنین @
یکی از علائمی که در اواخر دوران بارداری، مادران با آن مواجه می شوند، احساس قرار گرفتن جنین درون لگن و آماده شدن او برای بیرون آمدن از رحم مادر می باشد. نوع قرارگیری نوزاد یا پایین آمدن او داخل لگن قبل از زایمان با نام لایتنینگ خوانده می شود. زمانی که سر جنین در داخل لگن قرار می گیرد، نفس کشیدن برای مادر راحت تر می شود ولی فشار بر روی مثانه مادر بیشتر می شود که باعث احساس نیاز بیشتر به ادرار (تکرر ادرار) می شود.

تغییرات دهانه رحم @

دهانه رحم شما نیز با آماده شدن برای باز شدن برای ورودنوزاد  شما ، دچار تغییراتی خواهد شد. در حالی که احتمالاً قادر به احساس این اتفاق نیستید ، اما پزشک یا ماما احتمالاً یک معاینه داخلی برای بررسی دهانه رحم از نظر گشادی (دهانه رحم که به سانتی متر اندازه گیری می شود) و برافروختگی (نازک شدن دهانه رحم) انجام می دهد. ، که در درصد اندازه گیری می شود).

در حین زایمان ، دهانه رحم شما از یک سانتیمتر تا 10 سانت گشاد می شود. برای برخی از افراد ، این روند چند روز یا حتی هفته ها قبل از زایمان شروع می شود ، در حالی که برای برخی دیگر ، این روند با سرعت بیشتری اتفاق می افتد.

کاهش وزن

در حالی که باردار هستید، ممکن است به نظر برسد که هرگز افزایش وزن را متوقف نخواهید کرد. اما بسیاری از افراد باردار در روزهای منتهی به زایمان در واقع چند پوند از دست می دهند.

ممکن است پس از هفته ها احساس خستگی بیشتر و بیشتر، ناگهان انرژی شدیدی را تجربه کنید.

ممکن است تمایل به خرید، آشپزی یا تمیز کردن خانه داشته باشید.

مراقب باشید زیاده روی نکنید. زایمان انرژی زیادی خواهد گرفت.

فعالیت نوزاد

ممکن است کودک شما با نزدیک شدن به شروع زایمان کمتر حرکت کند، اما به پزشک خود اطلاع دهید. گاهی اوقات می تواند نشانه ای از یک مشکل باشد.

گرفتگی و کمر درد

ممکن است تشخیص انقباض سخت باشد، به خصوص با اولین نوزاد شما. بسیاری از افراد باردار در قسمت پایین شکم احساس دردهای قاعدگی دارند. ممکن است همین طور بمانند یا بیایند و بروند. همچنین ممکن است دردی در ناحیه کمر داشته باشید که یا می ماند یا می آید و می رود.

در اواخر بارداری، پزشک یا ماما به احتمال زیاد به شما دستورالعمل‌های روشنی در مورد اینکه چه زمانی باید به آنها اطلاع دهید که دچار انقباض هستید و چه زمانی باید کیف بیمارستان خود را بردارید و به بیمارستان یا مرکز زایمان بروید، به شما خواهد داد.

دستورالعمل های شما به وضعیت فردی شما بستگی دارد – مانند اینکه آیا حاملگی پرخطر یا سایر عوارض دارید ، اگر این اولین نوزاد شماست، اگر قصد زایمان سزارین دارید ، و اینکه چقدر از بیمارستان یا مرکز تولد زندگی می کنید. .

علائم زایمان طبیعی در هفته چهلم

انقباضات افزایش می یابد @

انقباضات رحم، اولین و واضح‌ترین نشانۀ شروع زایمان است. این انقباض‌ها مانند دردهای شدت‌یافتۀ عادت ماهانه است. احتمالاً انقباضاتی را در طول بارداری و به خصوص در اواخر آن داشته‌اید که این انقباضات بدون درد در طول بارداری، انقباضات براکستون هیکس؛ Braxton hicks، نامیده می‌شود و در واقع نشانۀ زایمان به حساب نمی‌آید. وقتی این انقباض‌ها منظم و شدت آنها بیشتر شده باشد و بیشتر از ۳۰ ثانیه طول بکشد، می‌تواند نشان‌دهندۀ شروع فاز اول زایمان باشد.

با شروع زایمان ، شما دچار انقباضات واقعی می شوید. برای بسیاری از افراد ، ابتدا احساس گرفتگی در ناحیه کمر یا شکم می کنند و ممکن است کاملاً از هم فاصله داشته باشند ، شاید فقط یک یا دو بار در ساعت باشد. ممکن است متوجه شوید که حرکت ،

کشش یا خیساندن در وان باعث انقباض راحت تر می شود ، اما سرعت آنها را کم نمی کند. اگر زایمان داشته باشید ، با پیشرفت اوضاع انقباضات بیشتر می شود.

 با پیشروی زایمان، تعداد انقباض‌ها بیشتر، طولانی و قوی‌تر می‌شود. تا زمانی که هر انقباض ۳۰ تا ۹۰ ثانیه طول ‌کشید و فاصله بین هر انقباض به پنج دقیقه رسید، شما وارد فاز اول زایمان شده‌اید و بهتر است به بیمارستان مراجعه کنید. نیازی نیست نگران

باشید، زیرا تا خارج شدن نوزاد هنوز چند ساعت فرصت دارید.

اگر انقباضات شما پنج دقیقه با هم فاصله دارد و حداقل یک ساعت طول می کشد ، زمان مناسبی است که به بیمارستان مراجعه کنید ، یا حداقل به پزشک یا مامای خود زنگ بزنید.

در طول زایمان، دهانه رحم کوتاهتر و نازک می شود تا در اطراف سر کودک شما کشیده و باز شود. کوتاه شدن و نازک شدن دهانه رحم را افاسمان می گویند. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما می تواند به شما بگوید که آیا در طول معاینه لگن تغییراتی در

دهانه رحم وجود دارد یا خیر.

Effacement بر حسب درصد از 0٪ تا 100٪ اندازه گیری می شود. اگر تغییری در دهانه رحم وجود نداشته باشد، به عنوان 0٪ از بین رفته است. وقتی دهانه رحم نصف ضخامت طبیعی باشد، 50 درصد از بین می رود. وقتی دهانه رحم به طور کامل نازک شود،

نوشته های مرتبط

100٪ از بین می رود.

پلاک مخاطی در دوران بارداری در دهانه رحم تجمع می یابد. هنگامی که دهانه رحم شروع به باز شدن گسترده تر می کند، مخاط به داخل واژن تخلیه می شود. ممکن است شفاف، صورتی یا کمی خونی باشد. این همچنین به عنوان “نمایش” یا “نمایش خونین”

شناخته می شود. زایمان ممکن است بلافاصله پس از تخلیه مخاط یا 1 تا 2 هفته بعد شروع شود.

زمان انقباضات خود را زمانی که فکر می کنید در حال زایمان واقعی هستید، زمان انقباضات خود را شروع کنید. برای انجام این کار، زمان شروع و توقف هر انقباض را یادداشت کنید یا از کسی بخواهید این کار را برای شما انجام دهد. زمان بین انقباضات شامل طول

یا مدت انقباض و دقایق بین انقباضات (به نام فاصله) است.

انقباضات خفیف معمولاً با فاصله 15 تا 20 دقیقه شروع می شوند و 60 تا 90 ثانیه طول می کشند. انقباضات تا زمانی که کمتر از 5 دقیقه از هم فاصله داشته باشند منظم تر می شوند. زایمان فعال (زمانی که باید به بیمارستان بیایید) معمولاً با انقباضات قوی

مشخص می شود که 45 تا 60 ثانیه طول می کشد و با فاصله 3 تا 4 دقیقه رخ می دهد.

شایع ترین علائم زایمان طبیعی

 

اتساع

به کشش و باز شدن دهانه رحم شما اتساع گفته می شود و بر حسب سانتی متر اندازه گیری می شود که اتساع کامل آن در 10 سانتی متر است.

افاسه شدن و گشاد شدن نتیجه مستقیم انقباضات موثر رحم است . پیشرفت زایمان با میزان باز و نازک شدن دهانه رحم اندازه گیری می شود تا به کودک شما اجازه عبور از واژن داده شود.

قبل از شروع زایمان “واقعی”، ممکن است درد زایمان “کاذب” داشته باشید که به انقباضات براکستون هیکس نیز معروف است. این انقباضات نامنظم رحم کاملاً طبیعی هستند و ممکن است در سه ماهه دوم بارداری شما شروع شوند، اگرچه بیشتر در سه ماهه

سوم بارداری شما رخ می دهد. آنها راه بدن شما برای آماده شدن برای “چیز واقعی” هستند.

کمر درد

کمردرد در دوران بارداری شایع است. این می تواند به دلیل فشار اضافی روی عضلات پشت و شکم شما باشد یا فقط به دلیل تغییر وضعیت بدن باشد. بسته های گرما یا سرد یا ماساژ اغلب کمک می کند.

در طول زایمان ، ممکن است کمردرد و گرفتگی هایی داشته باشید که بهتر نمی شوند یا از بین نمی روند. همچنین می تواند بخشی از انقباضات شما باشد. درد معمولا از پشت شما شروع می شود و سپس به جلوی بدن شما منتقل می شود.

نمایش نه چندان خونین @

خارج شدن مقدار کمی خون قهوه ای از رحم و یا ماده ای شبیه به سفیده ی تخم مرغ که گاهی آغشته به رگه های خونی می باشد، یکی از نشانه ها است . این ماده از همان اوایل حاملگی، دهانه رحم رابسته تا از عفونت رحم جلو گیری نماید. شاید یک پلاک موکوسی خونین بر اثر گشاد و نازک شدن دهانه رحم‌ دفع شود که این پلاک مقدار کمی از موکوس ضخیم شده است که کانال رحم‌ را در طول 9 ماه اخیر پوشانده است.

وقتی دهانه رحم شروع به بازشدن می کند، این موکوس ها به داخل واژن ترشح می شوند که این ترشح ها به رنگ صورتی شفاف یا مخاط با لایه‌ای از خون قهوه‌ای هستند.

این پلاک موکوسی خونین ممکن است به صورت یک توده یا افزایش ترشحات واژن در طی یک دوره چند روزه خارج شود. زایمان معمولا تا ۴۸ ساعت پس از خروج ترشح اتفاق می افتد.

 نازک شدن ناحیه واژن @
هنگام نزدیک شدن به موعد مقرر زایمان، تغییرات در بافت هم‌بند دهانه رحم، موجب نرم شدن آن و نازک شدن ناحیه واژن می‌شود. انقباضات پیش از زایمان نیز ممکن است دهانه رحم را نازک و گشاد کرده تا بتواند به اندازه سر نوزاد باز شود و زایمان انجام گیرد.

 به همین جهت در ماه آخر، بررسی لگن و واژن مادر باردار توسط پزشک متخصص زنان جهت تعیین میزان نازک شدن ناحیه واژن و نزدیک شدن به زمان زایمان انجام می شود.

 اگر انقباضات شما پنج دقیقه با هم فاصله دارند و حداقل یک ساعت طول می کشد ، زمان مناسبی است که به بیمارستان بروید ، یا حداقل به پزشک یا ماما خود زنگ بزنید.

انقباضات براکستون هیکس چه حسی دارد؟

انقباضات براکستون هیکس را می توان به عنوان سفت شدن شکم توصیف کرد که می آید و می رود. این انقباضات به هم نزدیکتر نمی شوند، با راه رفتن افزایش نمی یابند، مدت زمان آنها افزایش نمی یابد و مانند زمانی که در حال زایمان واقعی هستید، با گذشت زمان قوی تر نمی شوند.

علائم زایمان غیر از درد چیست؟

مفاصل شل تر

اگر در حین پایان بارداری خود را در حال «چرخ زدن» می بینید، این فقط بدن شماست که برای کار پیش رو آماده می شود. هورمونی به نام ریلکسین، رباط‌های اطراف لگن شما را شل می‌کند تا راحت‌تر از آن عبور کند.

پاره شدن کیسه اب @

امکان دارد کیسۀ آب که محافظ جنین است، قبل یا هنگام زایمان پاره شود. پاره شدن کیسۀ آب به معنی آغاز زایمان است؛ اگرچه پاره شدن کیسۀ آب در میانۀ بارداری ممکن است به دلیل مشکل دیگری باشد .ولی در هفته‌های آخر بارداری خروج هر گونه آب از واژن می‌تواند به معنی پارگی کیسۀ آب باشد که یکی از علائم شروع زایمان است.

کیسۀ آب معمولاً با پیشرفت زایمان پاره می‌شود، اما در برخی موارد که این کیسه هنوز پاره نشده است، پزشک برای پیش بردن زایمان، کیسۀ آب را پاره می‌کند. درصورتی‌که پارگی کیسۀ آب، پیش از شروع درد زایمان اتفاق بیفتد، بهتر است به بیمارستان مراجعه کنید.

اغلب اوقات ، زایمان بدون هیچ گونه پارگی کیسه آب شروع می شود و حتی گاهی اوقات کودک با کیسه آمنیوتیک دست نخورده متولد می شود ، که به عنوان “زایمان” شناخته می شود. اگر آب جنین کم شد  ، با دکتر خود تماس بگیرید – او احتمالاً می خواهد شما را به بیمارستان برسانید.

پارگی غشای آمنیوتیک (کیسه پر از مایعی که نوزاد را در دوران بارداری احاطه کرده است) ممکن است قبل از رفتن به بیمارستان اتفاق بیفتد.

ممکن است مانند فوران ناگهانی مایع یا چکه‌ای از مایع باشد که به طور پیوسته نشت می‌کند.

این مایع معمولاً بی بو است و ممکن است شفاف یا به رنگ نی به نظر برسد.

اگر “آب شما میریزد “، زمان وقوع این اتفاق، میزان ترشح مایع و ظاهر مایع را یادداشت کنید، سپس به پزشک خود اطلاع دهید. آنها به شما توصیه می کنند که چه کاری انجام دهید.

همه افراد باردار هنگام زایمان دچار شکستگی آب نمی شوند. در بسیاری از مواقع پزشک در بیمارستان پرده آمنیوتیک را پاره می کند.

آروم باش! اما وقتی در شک هستید ، بررسی کنید.

نشانه های نزدیک شدن به روز زایمان : بیشتر کارها نسبتاً طولانی هستند – از هشت تا 18 ساعت یا حتی بیشتر اگر نگران هستید ، یا اگر اوضاع به سرعت در حال پیشرفت است ، با پزشک خود تماس بگیرید و بررسی کنید.

حواس خود را پرت کنید – پیاده روی کنید، فیلم تماشا کنید.

در اواخر بارداری، به راحتی می توان تعجب کرد که آیا هر علامتی که دارید، نشانه اولیه زایمان است یا خیر. آیا انقباضات براکستون هیکس یا “واقعی” دارید؟ آیا این پلاگ مخاطی شماست یا ترشحات طبیعی واژن ؟

در حالی که تجربه هر زنی متفاوت است، یادگیری علائم معمول زایمان می تواند به شما کمک کند در صورت وقوع آن احساس آمادگی بیشتری کنید. در حالی که در فیلم‌ها، زنان دو انقباض دارند و یک نوزاد به دنیا می‌آورند، در دنیای واقعی زایمان معمولاً یک فرآیند طولانی‌تر و غیرقابل انکار است.

درد زایمان از کجا شروع میشه

 

در یک وان گرم غوطه ور شوید یا دوش آب گرم بگیرید . اما، اگر آب شما شکسته است، از پزشک خود بپرسید که آیا می توانید وان حمام کنید.

باقی مانده. اگر عصر است سعی کنید بخوابید یا چرت بزنید. شما باید انرژی خود را برای زایمان فعال ذخیره کنید.

چه زمانی باید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرم یا به بیمارستان بروم؟

هنگامی که مشکوک به زایمان واقعی هستید، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید . همچنین تماس بگیرید:

  • اگر فکر می کنید آب شما میریزد 
  • اگر خونریزی دارید (بیشتر از لکه بینی)
  • اگر به نظر می رسد که کودک کمتر از حد معمول حرکت می کند
  • زمانی که انقباضات شما بسیار ناراحت کننده است و به مدت یک ساعت هر 5 دقیقه یکبار می آید

اگر هر یک از علائم زایمان را دارید اما به هفته 37 بارداری خود نرسیده اید. شما ممکن است قبل از اینکه کودکتان آماده شود شروع به زایمان کنید و فوراً به کمک پزشکی نیاز داشته باشید.

ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما دستورالعمل های خاصی را در مورد اینکه چه زمانی باید برای مراجعه به بیمارستان آماده شوید به شما ارائه می دهد.

آیا جفت در هنگام زایمان نیز خارج می شود

به طور معمول، جفت حدود 5 تا 30 دقیقه پس از تولد نوزاد از بدن شما خارج می شود. به آن مرحله سوم زایمان می گویند.

پس از تولد نوزاد همچنان انقباضات خفیف خواهید داشت. برای تحویل جفت باید یک فشار دیگر بدهید. گاهی اوقات شکم شما ماساژ داده می شود یا به شما اکسی توسین تزریق می شود و بند ناف به آرامی برای کمک به زایمان کشیده می شود.

در صورت انجام عمل سزارین، پزشک جفت را نیز خارج می کند.

 زایمان چقدر دردناک است

هر فردی با تولد تجربه منحصر به فردی خواهد داشت. تجربه یک زن با درد می تواند بسیار متفاوت باشد. این بدان معنی است که شما ممکن است تجربه درد بسیار متفاوتی با مادر یا خواهر خود داشته باشید.

مهم است که به یاد داشته باشید که درد زایمان قابل کنترل است، و اقدامات درمانی دارویی و جامع تر مانند تجسم و ماساژ در دسترس هستند.

برای شروع درد زایمان چه باید کرد

 

ترفندهای زیادی وجود دارد که ممکن است در مورد آنها شنیده باشید – از جمله تحریک نوک پستان، رابطه جنسی، غذای تند، روغن کرچک، سواری در جاده های پر از دست انداز، طب سوزنی و حتی خوردن آناناس. متأسفانه، هیچ یک از این روش ها مؤثر نبوده و برخی ممکن است بی خطر نباشند.

راه رفتن یا داشتن رابطه جنسی برای شروع زایمان ضرری ندارد – می تواند کمک کند، و حتی اگر اینطور نباشد، ممکن است از آن لذت ببرید! (ابتدا مطمئن شوید که رابطه جنسی برای شما بی خطر است .) اما روش های دیگر – مانند نوشیدن روغن کرچک یا خوردن غذاهای تند – می تواند معده شما را ناراحت کند و باعث تهوع و اسهال شود. و برخی از روش ها، از جمله تحریک نوک پستان و مصرف گیاهان مختلف، می تواند رحم شما را بیش از حد تحریک کند و خطری برای کودک شما ایجاد کند. قبل از امتحان هر روش طبیعی برای القای زایمان، حتما با مراقب خود صحبت کنید.

در اینجا نمونه ای از تکنیک هایی است که ممکن است در مورد آنها شنیده باشید

رابطه جنسی:

مایع منی حاوی پروستاگلاندین است و داشتن ارگاسم ممکن است انقباضات را تحریک کند. چند مطالعه نشان داده‌اند که داشتن رابطه جنسی در سنین کامل ممکن است نیاز به القای زایمان را کاهش دهد، اما برخی دیگر هیچ تاثیری در ترویج زایمان پیدا نکرده‌اند.

تحریک نوک پستان:

تحریک نوک سینه ها باعث ترشح اکسی توسین می شود و ممکن است به شروع زایمان کمک کند. در حالی که این یک رویکرد قدیمی است، تحقیقات بیشتری برای تعیین میزان موثر بودن آن مورد نیاز است. و از آنجایی که احتمال تحریک بیش از حد رحم وجود دارد (و تحت فشار قرار می‌گیرد)، احتمالاً امتحان کردن این روش در بیمارستان در حالی که تحت نظارت هستید، ایمن‌تر است.

روغن کرچک:

روغن کرچک یک ملین قوی است. اگرچه تحریک روده شما ممکن است باعث انقباض شود، تحقیقات قطعی زیادی وجود ندارد که نشان دهد به القای زایمان کمک می کند – و احتمالاً این اثر را بسیار ناخوشایند می بینید. همچنین می تواند منجر به اسهال و کم آبی بدن شود، بنابراین مهم است که در صورت استفاده از روغن کرچک هیدراته بمانید.

تنقیه:

تنقیه خود تجویز شده مشابه روغن کرچک عمل می کند زیرا روده ها را تحریک می کند و پروستاگلاندین ها (ترکیباتی که دهانه رحم را برای زایمان آماده می کنند) در بدن آزاد می کند. باز هم، شواهد علمی اخیر زیادی وجود ندارد که تنقیه باعث زایمان شود، اما به طور حکایتی، به نظر می رسد که در موارد منتخب کار می کند. مانند روغن کرچک، تنقیه می تواند منجر به اسهال شود و شما را کم آب کند.

روغن گل مغربی، چای برگ تمشک قرمز و سایر داروهای گیاهی:

گفته می شود که انواع گیاهان از جمله چای برگ تمشک قرمز و روغن گل مغربی برای القای زایمان مفید هستند. اما در حال حاضر شواهد کافی برای اثبات بی خطر بودن یا موثر بودن هر یک از آنها در شروع زایمان وجود ندارد. و برخی می توانند رحم شما را بیش از حد تحریک کنند یا خطرات دیگری را به همراه داشته باشند.

ورزش:

پیاده روی و سایر اشکال ورزش متوسط ​​در دوران بارداری بی خطر هستند و برای اکثر زنان توصیه می شود. متأسفانه، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ورزش می تواند باعث زایمان شود وجود ندارد. با این حال، هنگامی که شما در حال زایمان هستید ، گذراندن زمان در حالت ایستاده می تواند به کوتاه شدن این روند کمک کند.

ماشین سواری پر دست انداز:

رانندگی در جاده های شنی یا برخورد با چند دست انداز سرعت به شروع زایمان کمکی نمی کند. (همچنین به کودک شما آسیبی نمی رساند، زیرا رحم و مایعات اطراف او به خوبی از ضربه های جزئی زندگی محافظت می کند.) اما همیشه از نظر ایمنی اشتباه کنید و کمربند ایمنی را حتی در صندلی عقب ببندید. .

غذای تند:

علی‌رغم داستان‌هایی درباره نوزادانی که به سرعت پس از خوردن پیتزای تند یا پارمزان بادمجان به دنیا می‌آیند، هیچ ادویه یا غذایی برای شروع زایمان از نظر علمی ثابت نشده است. برخی افراد معتقدند که غذاهای تند با تحریک سیستم گوارشی باعث انقباض

می شوند. برخی دیگر پیشنهاد می‌کنند که غذاهای تند تولید پروستاگلاندین‌ها را افزایش می‌دهند، که می‌تواند به حرکت زایمان کمک کند. اما در حالی که ناراحتی معده یا اسهال می تواند پروستاگلاندین ها را در بدن ترشح کند و گرفتگی خفیف رحم را تحریک

کند، بعید است که برای ایجاد زایمان کافی باشد.

 

آناناس:

این میوه خوش طعم حاوی آنزیمی به نام بروملین است که گفته می شود باعث تحریک زایمان می شود. با این حال، هیچ مطالعه ای برای اثبات این موضوع وجود ندارد. خوردن آناناس برای شروع زایمان ضرری ندارد (یک دوز سالم ویتامین C دریافت خواهید کرد) اما

در مصرف آن زیاده روی نکنید زیرا مصرف بیش از حد آناناس می تواند معده را تحریک کند.

طب سوزنی و طب فشاری:

طب سوزنی شامل وارد کردن سوزن های کوچک از طریق پوست در مکان های استراتژیک در سراسر بدن است. طب فشاری مشابه است، اما از فشار ناشی از لمس به جای سوزن استفاده می کند. برخی افراد قسم می‌خورند که از این تکنیک‌ها می‌توان برای

شروع زایمان یا کوتاه کردن زایمان استفاده کرد. چند مطالعه کوچک از این امر حمایت می کند، اما باید تحقیقات دقیق تری در مورد این تکنیک ها انجام شود. طب سوزنی همچنین در چندین مطالعه نشان داده است که درد زایمان را کاهش می دهد.

اگر برای شروع زایمان ناامید هستید، با پزشک یا مامای خود در مورد راه هایی برای تسریع این روند صحبت کنید. و اگر یک یا دو هفته پس از موعد زایمان شما به خودی خود شروع نشود، مراقب شما با استفاده از دارو و تکنیک های دیگر زایمان را القا می ک

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.