چند روز طول میکشد نوزاد دندان در بیاورد ؟؟

چند روز طول میکشد نوزاد دندان در بیاورد : دندان های کودک با چه نظمی و کی ظاهر می‌شوند؟ این نمودار دندان کودک می‌تواند کمک کند.

ساخت اولین دندان کودک چه زمانی شروع به کار ساختش را خواهد نمود و کدام دندان‌های کودک در چه زمانی ظاهر خواهدشد؟ ما پاسخ‌ها را داریم، به علاوه یک موجودی نمودار دندان‌های کودک برای راهنمایی شما در تمامی این مرحله‌‌ی برجسته بزرگ.

چند روز طول میکشد نوزاد دندان در بیاورد

صبر می کنید، یک زیرچشمی‌ نگاه می‌کنید، حتی ممکن است بانوک انگشت فشار دهید. شما بواسطه برخی از شبهای مناسب که فعال یا متناوب رخ می‌دهد و منظم یا ثابت نیست را با کودک غیر معمول داد و بیدادزن خودتان و تقلیدی از سرگرمی برای جلب توجه می‌ربایید.

 اولین دندان بسیار‌ریز کوچک آن کودک ظاهر می‌شود. اما هنگامی که آن مرواریدوارهای کوچک سفید شروع به بیرون‌آمدن می‌کنند، پس چه؟ دندان‌های کودک، همچنین دندان اولیه یا شیری نامیده می‌شوند، مکان‌نگاه‌دارنده موقتی برای مجموعه دائمی هستند، اما آنها نقش مهمی در رشد کودک شما دارند.

در اینجا مواردی است که باید درباره اولین دندان کودک و جوش دندان ‌های کودک بدانید.

نوزادان از چه سنی دندان‌ها را بدست می‌آورند؟

وقتی جوش دندان کودک می‌آید، طیف وسیعی از موارد طبیعی وجود دارد. به طور متوسط اولین دندان کودک در 6 یا 7 ماهگی جوش‌می‌زند، اما ممکن است اولین دندان در حدود 12 ماهگی (یا حتی دیرتر) ظاهر شوند و برخی از نوزادان اولین دندان‌های خود را خیلی زود، در حدود 3 یا 4 ماهگی برش می‌دهند. پیش بینی دقیق زمانی را که دندان‌های کودکتان خواهد رسید، سخت است. کودک شما ممکن است برای ماه‌ها قبل از جوش زدن اولین دندان‌ها علائم دندان درآوردن را تجربه کند یا ممکن است در واقع هیچ علائمی قابل توجهی نداشته باشد.

چند روز طول میکشد نوزاد دندان در بیاورد

دندان کرسی کودک کی در میاد

برای بسیاری از نوزادان، دندانهای جلویی پایین (که‌ همچنین باعنوان دندانهای پیشین مرکزی پایین‌تر شناخته می‌شوند) ابتدا در حدود 6 تا 10 ماهگی ظاهر می‌شوند. همچنین طبیعی است که دندان‌های جلویی بالایی (یا دندان‌های پیشین مرکزی فوقانی) به برنامه مشابه در حدود 8 تا 12 ماهگی وارد شوند.

دندان‌های اول کودک میل بیشتری به آسیب دارند، مانند کار دندان‌های آسیاب (چون آنها درحقیقت بزرگتر هستند). اما بیشتر کودکان به درد جوش دندان‌های شیری عادت کردند و بعداً خیلی اذیت نیستند.

• دندان پیشین مرکزی پایین‌تر: 6-10 ماهه جوش می‌زند

• دندان پیشین مرکزی بالا‌تر: 8-12 ماهه جوش می‌زند

• دندان برش جانبی بالا‌تر: 9-13 ماهه جوش می‌زند

 دندان برش جانبی پایین‌تر: 10-16 ماهه جوش می‌زند

• برش جانبی پایین‌تر: 10-16 ماهه جوش می‌زند

• اولین دندان آسیاب فوقانی: 13-19 ماهه جوش می‌زند

• اولین دندان آسیاب پایین‌تر: 18-14 ماهه جوش می‌زند

• دندان سگی یا نیش فوقانی: 16-22 ماهه جوش می‌زند

• دندان سگی یا نیش پایین‌تر: 17-23 ماهه جوش می‌زند

• دندان آسیاب دوم پایین‌تر: 23-31 ماهه جوش می‌زند

• دندان آسیاب دوم بالا‌تر: 25-33 ماهه جوش می‌زند

نوزادان و کودکان چند دندان باید داشته باشند؟

تا 1 سالگی، اکثر بچه‌ها بین دو و چهار دندان دارند. جوش دندان‌های کودک تا حدود 5/2 سالگی ادامه دارد، که در آن مرحله اکثر کودکان مجموعه‌ی کامل آنها 20 دندان‌های اصلی است. علیرغم اینکه “دندانهای کودک” نامیده شده هستند، این چمبرهای (زمان دندان را آسان کردن) کوچک سابقه خوب سال‌های کودکی برجای باقی دارند.

 اولین دندان کودک معمولاً می افتد تا فضایی برای خردکن های دائمی کودکان شما فراهم کنند زمانی که کودک حدود 6 تا 7 ساله است. آخرین دندانهای اصلی وی تا حدود 12 سالگی با دندانهای دائمی جایگزین نخواهند شد، اگرچه برخی از کودکان تا 21 سالگی تمام 32 دندان دائمی خود را بدست نمی‌آورند.

نوشته های مرتبط

در واقع حتی نگه داشتن دندانهای کودک برای مدت طولانی و احتمالاً مادام‌العمر نسبتاً مرسوم است. این “دندانهای اصلی حفظ‌ شده” معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که جانشین دائمی وجود نداشته باشد. اگرچه گاهی اوقات به این دلیل است که دندان دائمی رشد نمی‌کند.

اگر کودکتان یک دندان اصلی حفظ شده دارد دندان ‌پزشک وی ممکن است پیشنهاد حذف دندان یا سایر رویه‌های اورتودنسی را پیشنهاد کند.

آیا کودکان برای جویدن به دندان‌هایشان نیاز دارند؟

اولین دندان‌های کودک برای تیزکردن برای غذا (و ریل‌های گهواره، محافظ‌های گهواره، اسباب بازی‌ها و انگشتان) بجای جویدن استفاده شد که با ورود دندان‌های آسیاب در حدود سال 2 شروع می‌شود. تا آن زمان، نوزادان در درجه اول از لثه‌های خود برای له کردن غذا استفاده می‌کنند.

تب دندان چند روز طول میکشد

آن دندان‌ها فقط به این دلیل که دائمی نیستند به این معنی نیست که مهم نیستند. برای جلوگیری از ایجاد حفره و سلامت دندان‌های کودک و پایدار ماندن بواسطه نکات مراقبتی دندانهای کودک ذیل است:

دندان‌های کودک را مرتبا مسواک بزنید. مطمئن شوید که دندان کودک خود را هر روز دو بار مسواک بزنید، به محض این که تمام دندان اول بانوک انگشت فشارداده می‌شود.

مسواک دندان کودک بازیگوش کار را سرگرم کننده‌تر می‌کند. هم مسواک دندان دستی و هم مسواک دندان برقی برای بچه‌ها کار را به خوبی انجام می‌دهند، بنابراین هرچه کودک کوچک شما انتخاب می کند نظر می‌دهد تا ترجیح دهید، انتخاب کنید.

اطمینان حاصل کنید که مسواک دندان، موهای واقعی بیشتری از موهای لاستیکی دارند که بخوبی برای ماساژ لثه دندان کار می‌کند.اما برای مسواک‌زدن دندان مناسب نیست.

• غذاها و نوشیدنی های کم قند را سرو کنید.

تصور می‌شود که دلیل داشتن حفره‌های دندان حدود یک چهارم کودکان نوپا، غذاهای قندی، به خصوص غذاهای پنهان مانند غذاهای فرآوری شده و شربت میوه، است. نوزادان زیر 1 سال نباید به هیچ وجه آب میوه داشته باشند و اگر باید نوشیدنی شیرین را به کودک نوپاتان دهید آن را به 4 اونس 100 درصد آب میوه در روز محدود کنید. همچنین نوشیدنی‌های شیرین شده قندی را از قلم بیندازید و همیشه برچسب‌های مواد غذایی را بخوانید.

بعوض کردن بطری‌ها محتاط باشید. برای کمک به جلوگیری از پوسیدگی دندان، از سرو شربت در یک بطری خودداری کنید. همچنین نباید کودک خود را با یک بطری شیر پستان یا دستوری در رختخواب بگذارید، زیرا قندها هنوز هم می توانند بی‌درنگ دردندان‌ها بخورند.

بعد از پرستاری یا تغذیه با بطری، باید دندان‌های کودک خود را مسواک بزنید یا آنها را با یک گاز مرطوب یا پارچه شستشو پاک کنید.

• از پستانک ساده استفاده کنید.

هرگز آن را داخل عسل (که می تواند باعث بوتولیسم یا مسمومیت غذایی نوزادان شود) یا قند فرونبرید.

• از اشتراک قاشق یا وسایل دیگر خودداری کنید. به این ترتیب هر باکتری‌های بدی که در دهان شما باشد (یا دهان یک خواهر و برادر) نمی تواند در دهان کودک پخش شود و پوسیدگی ایجاد کند.

خونریزی لثه هنگام دندان درآوردن

• به دندانپزشک مراجعه کنید.

 اولین ملاقات دندانپزشکی کودک خود را تا زمانی که اولین دندانش را می گیرد یا 1 ساله تمام می شود ، با زمان برنامه‌ریزی کنید.

• از خمیر دندانهای حاوی فلوراید استفاده کنید.

 یک بار پزشکان متخصص اطفال و دندانپزشکان به شما توصیه کردند که کودک خود را با خمیر دندانهای حاوی فلوراید، بنیان ننهید تا اینکه او بتواند در حدود 3 یا 4 سالگی، آن را به بیرون تف کند. اما آکادمی آمریکایی اطفال(AAP) توصیه می‌کند نوزادان را با استفاده از لکه‌ی کوچکی از خمیر دندانهای حاوی فلوراید (درحدود اندازه یک دانه برنج) به محض اینکه دندانهای اول خود را بریدند، بنیان نهید و به تدریج با آنها کار کنید تا بالا به اندازه یک نخود تا بتوانند در حدود 2 تا 3 سالگی بخوبی تف کنند.

آیا کودک شما به مکمل‌های فلوراید نیاز دارد؟

ممکن است نیازی‌ نباشد تا به بچه ‌ی خود یک مکمل فلوراید بدهید، اما با پزشک متخصص اطفال خود مشورت کنیدتا مطمئن باشید.

نوزادان زیر 6 ماه حیات به مکمل‌های فلوراید نیاز ندارند و نوزادان بزرگتر فقط به آن نیاز دارند.

اگر منبع آب محلی فاقد فلوراید است، یا اگر آنها آب بطری شده بنوشند که حاوی هیچ فلوریدی نیست، پزشک به شما خواهد گفت که آیا کودک شما به مکمل خاصی برای نوزادان یا کودکان نوپا احتیاج دارد.

چند روز طول میکشد نوزاد دندان در بیاورد

instagram banner
2 دیدگاه ها
  1. frkhsyryfrwgh@gmail.com می گوید

    این چه طرز ترجمه کردن بود .سر و ته نداشتد

  2. مادر می گوید

    گوگل ترنسلیت اصلا ابزار مناسبی برای ترجمه یک مقاله علمی که میخواین تو سایت بذارین نیست. حداقل زحمت درست کردن جمله بندی رو به خودتون بدین

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.