چه زمانی باید تست بارداری انجام داد

چه زمانی باید تست بارداری انجام داد

وقتی منتظر جواب آزمایش بارداری هستید، دقیقه ها می توانند ساعت ها به نظر برسند. با این حال، خیلی زود آزمایش کنید و احتمال نتیجه نادرست را به خطر می اندازید.   

برای کمک به اطمینان از صحت تست خود، دستورالعمل هایی وجود دارد که باید از آنها پیروی کنید – مانند دانستن اینکه در کجای چرخه قاعدگی خود قرار دارید یا آخرین بار چه زمانی تخمک گذاری کرده اید.

اگر فکر می کنید ممکن است باردار باشید، می خواهید فوراً بدانید. اما مهم است که بدانید چه اتفاقی در بدن شما می افتد تا بدانید چقدر زود می توانید آزمایش کنید.

برای آشنایی با زمان استفاده از تست بارداری، انواع تست های موجود و موارد دیگر، به ادامه مطلب مراجعه کنید!

چه زمانی باید تست بارداری انجام داد

چه زمانی باید تست بارداری انجام داد

 

پس از بارور شدن تخمک، به سمت رحم (رحم) حرکت می کند و شروع به لانه گزینی در دیواره رحم می کند. اگر لانه گزینی موفقیت آمیز باشد، مقادیر کمی از هورمون بارداری، hCG ، می تواند از حدود 7 تا 9 روز پس از تخمک گذاری در ادرار شما ظاهر شود. این

هورمون است که تمام تست های بارداری خانگی تشخیص می دهند. برخی از آزمایش‌های اولیه بارداری، مانند آزمایش تشخیص زودهنگام بارداری Clearblue،  می‌تواند به شما بگوید که آیا شما در اوایل 6 روز قبل از قاعدگی عقب افتاده (5 روز قبل از انتظار

قاعدگی) باردار هستید یا خیر .

مهم نیست که چه زمانی تست می کنید، می توانید با هر تست بارداری Clearblue از صحت نتیجه “باردار” مطمئن باشید.

اما اگر زودتر از موعد پریود آزمایش می کنید، باید توجه داشته باشید که حتی اگر نتیجه شما باردار نباشد ، ممکن است باز هم باردار باشید. این به این دلیل است که سطوح گنادوتروپین کوریونی انسانی (hCG) در زنان متفاوت است و ممکن است هنوز هورمون

کافی برای آزمایش نتیجه مثبت وجود نداشته باشد . سطح HCG در اوایل بارداری به سرعت افزایش می یابد، همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، به این معنی که اگر در روزی که انتظار قاعدگی خود را دارید دوباره آزمایش کنید، نتیجه شما (چه مثبت

یا منفی) بیش از 99٪ دقیق خواهد بود.

دو نوع ازمایش خون بارداری :

تفسیر زمان ازمایش خون بارداری

پزشک تلاش می کند دو نوع ازمایش خون برایتان تجویز کند:

  • ازمایش سرم خون کیفی: در این شریط ازمایش خون فقط می تواند بودن یا نبودن هورمون بارداری یعنی hCG را مورد بررسی قرار دهد.  در این شرایط چیزی که شما به دست می آورید جواب بله یا خیر است.  ازمایش خون کمی به اندازه تست های ادرار
  • خانگی دقیق است.
  • آزمایش سرم خون کمی:  در این شرایط معمولا  مقدار دقیق هورمون بارداری در خون مورد بررسی قرار می دهد. از آنجایی که این تست حتی می تواند مقادیر اندک hCG را نشان دهد، ازمایش بسیار دقیقی محسوب می شود. ازمایش خون کمی به پزشک کمک می کند باردار بودن و پیشرفت طبیعی آن را مورد بررسی قرار دهد.

در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد تست های بارداری بدانید، از جمله نحوه عملکرد آنها، زمان مصرف آن برای دقیق ترین نتیجه و علائمی که می تواند نشان دهنده زمان انجام آزمایش باشد، آورده شده است.

هنگامی که در حال تلاش برای رسیدن به بارداری هستید ، موارد کمی می توانند به اندازه یک مثبت کاذب ویران کننده باشند. ممکن است از شما سؤال شود که چه چیزی باعث آزمایش مثبت کاذب بارداری می شود.

روشی که تست بارداری بدون نسخه (که به آن تست حاملگی خانگی نیز گفته می شود) عمل می کند ، این است که آنها نشان می دهند که آیا ادرار شما حاوی گنادوتروپین کوریونی انسان (hCG) یا هورمون بارداری است یا خیر. وقتی آزمایش بارداری از تاریخ

انقضا گذشته باشد ، مواد شیمیایی موجود در آن به شکلی که قرار است انجام دهند عمل نمی کنند.

بنابراین ، تست بارداری منقضی شده می تواند در مورد اینکه ادرار شما حاوی hCG است یا خیر ، اشتباه کند. بهترین شرط شما برای جلوگیری از این مثبت کاذب  این است که اطمینان حاصل کنید که تست شما انجام می شود منقضی نشده است.

این ازمایش هم مثل همه ازمایش های خون دیگر انجام می شود. ابتدا موقعیتی که قرار است سوزن در آن قرار گیرد با ماده ضد عفونی کننده تمیز می شود.

سپس بالای بازو وسیله ای قرار می گیرد تا بتواند به آن فشار وارد نماید. بعد از اینکه رگ شناسایی شد، سوزن در آن قرار داده می شود و خون گرفته می شود. اگر در مطب پزشک آزمایشگاه وجود داشت می توانید از آن استفاده کنید در غیر اینصورت باید به

سراغ ازمایشگاه های دیگر بروید.

چه زمانی باید تست بارداری انجام داد

دقت:

ازمایش خون بارداری نرخ دقت 98 الی 99 درصد را دارد. این زامایش را می توان 7 روز بعد از تخمک گذاری انجام داد و باز هم نتایج مثبتی دریافت نمود.

همانطور که در تست های خانگی بارداری وجود دارد، درباره ازمایش خون هم ممکن است نتایج کاذبی به دست آید.

  • نتیجه منفی کاذب( ازمایش منفی است اما شما باردار هستید) معمولا زمانی رخ می دهد که ازمایش خون بارداری خیلی زود انجام شده است. به همین خاطر نتیجه منفی  نشان داده می شود و این موضوع بدین خاطر است که هورمون hCG کافی در
  • خون برای شناسایی وجود ندارد. سطح hCG شما در طول اوایل بارداری به سرعت افزایش پیدا می کند.

    اگر می‌خواهید بدانید باردار هستید یا نه، اما نمی‌خواهید منتظر بمانید تا پریود خود را از دست بدهید، می‌توانید از تست تشخیص زودهنگام بارداری ما استفاده کنید ، که می‌توانید از آن 6 روز قبل از قاعدگی 1،3 استفاده کنید.

  • تست دیجیتال . اگر مانند بسیاری از خانم‌ها، می‌خواهید اعتماد به نفس یک نتیجه واضح «باردار» یا «نه باردار» را در کلمات داشته باشید،  تست بارداری ما با شاخص هفته‌ها  می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

    شاخص هفته ها اگر کنجکاو هستید که بدانید چقدر در دوران بارداری خود هستید، می توانید تست بارداری ما را با شاخص هفته ها انجام دهید، که همچنین هفته های پس از لقاح را به صورت 1-2، 2-3 یا 3+ نشان می دهد.

    امتحان هرچه زودتر برگزار شود از دقت کمتری برخوردار خواهد بود. منفی کاذب ممکن است از انجام یک آزمایش قبل از اینکه خانم ها پریود خود را از دست بدهند یا حتی کمتر از دو هفته قبل از شروع رابطه جنسی ایجاد شود. برخی از زنان پس از انجام

  • آزمایش خیلی زود به اشتباه فکر می کنند که واقعا باردار نیستند. اگر خانمی در سه ماهه اول بارداری لکه بینی داشته باشد و خونریزی کند، فکر می کند که پریود شده است، این می تواند بسیار گیج کننده باشد.

تست بارداری چگونه کار می کند

تست های بارداری گنادوتروپین جفتی انسانی (HCG) را که معمولا به عنوان “هورمون بارداری” شناخته می شود، شناسایی می کند. این هورمون از جفت، عضوی که جنین را به مادر متصل می کند، تولید می شود. 

زمانی که تخمک در امتداد دیواره رحم کاشته شد، شروع به تشکیل و محافظت از آن می کند، که نشان دهنده شروع بارداری است. در ابتدا سطح HCG پایین است، اما در ابتدای بارداری قبل از کاهش سطح، افزایش می یابد.

از آنجایی که سطح HCG افزایش می‌یابد – اغلب هر سه روز یکبار دو برابر می‌شود تا زمانی که در 8 تا 11 هفته اول بارداری به اوج خود برسد – می‌توان آن را هم در آزمایش خون (که در مطب پزشک انجام می‌شود) و هم در آزمایش ادرار (اغلب در خانه) تشخیص داد.

تست بارداری راهی برای تعیین باردار بودن با بررسی میزان گنادوتروپین جفتی انسان (hCG) در بدن شما است. از همان ابتدای بارداری، بدن شما شروع به تغییراتی برای حمایت از رشد در گروه بندی سلول هایی می کند که به کودک شما تبدیل می شوند.

چیزی که خیلی سریع اتفاق می افتد تولید hCG است.

این ماده شیمیایی فقط در زنان باردار یافت می شود و زمانی که تخمک بارور شده در رحم کاشته می شود – حدود 10 روز پس از لقاح – شروع به تجمع می کند.

روز پریود مورد انتظار شما، روزی است که قرار است پریود شما شروع شود. اگر روز بعد هنوز پریود نشدید، این اولین روز از «پریود نشدن» شماست. اگر دستورالعمل‌هایی را در بروشور مشاهده می‌کنید که به شما می‌گوید، می‌توانید چهار روز قبل از پریود مورد

انتظارتان آزمایش بدهید، این همان پنج روز قبل از پریود نشدن است.

علت منفی شدن تست بارداری

سه نوع تست در خانه وجود دارد : نوار، کاست و میان جریان. آزمایش نواری از شما نیاز دارد که در یک فنجان ادرار کنید و نوار آزمایش را مستقیماً در ادرار قرار دهید. آزمایش کاست از شما نیاز دارد که در یک فنجان ادرار کنید و سپس قطرات ادرار را مستقیماً روی

چوب تست قرار دهید. در نهایت، آزمایش‌های میان جریان از شما می‌خواهد که مستقیماً روی چوب تست ادرار کنید.

سطح HCG شما باید به 25 میلی واحد بین المللی (mIU) در هر میلی متر (ml) برسد تا نشان دهنده یک نتیجه مثبت باشد – که اغلب در عرض 3 تا 5 هفته پس از آخرین سیکل قاعدگی شما اتفاق می افتد.  

تست‌های بارداری خانگی این سطوح HCG را تشخیص می‌دهند و اغلب بسته به نوع آزمایشی که انجام می‌دهید، خطوط یا عبارت “باردار” را نشان می‌دهند تا نتیجه مثبت را نشان دهند.

«بیشتر آزمایشات بارداری خانگی (ادرار) سطوح HCG 20 (mIU) یا بیشتر را تشخیص می دهند. 

 آزمایش خون سطوح HCG 2 (mIU) یا بیشتر را تشخیص می دهد، بنابراین آزمایش خون ممکن است قبل از آزمایش ادرار مثبت باشد.

در حالی که یک آزمایش ادرار معمولی نتایج مثبت را در حدود 20 تا 25 mIU نشان می دهد، این به غلظت ادرار شما بستگی دارد – هرچه ادرار کمتر رقیق شود، غلظت HCG بالاتر است. از آنجایی که ادرار در صبح غلیظ تر است، آزمایشی که در آن زمان انجام می

شود بیشتر از آزمایشی که بعداً در روز انجام می شود، نتیجه مثبت می دهد .

با این حال، اکثر آزمایشات ادرار یک تا دو روز پس از عقب افتادن قاعدگی مثبت می شوند.

چه زمانی باید تست بارداری انجام داد

چه زمانی می توانم تست بارداری خانگی انجام دهم؟

اگرچه ممکن است علائم اولیه بارداری را قبل از پریود احساس کنید، اما بیشتر زنان باید به طور متوسط دو هفته از زمان تخمک گذاری برای نتیجه مثبت تست بارداری خانگی صبر کنند. تست های بارداری خانگی سطوح گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG) را در

ادرار شما اندازه گیری می کنند.

این هورمون تولید شده توسط جفت تقریباً بلافاصله پس از شروع لانه گزینی جنین در رحم، بین 6 تا 12 روز پس از لقاح، به ادرار شما راه می یابد. شما می توانید به محض اینکه hCG در ادرار شما تشخیص داده شد، استفاده از اکثر تست های بارداری خانگی را

شروع کنید – و سطح hCG معمولاً به اندازه کافی بالا نیست تا زمانی که قاعدگی شما انتظار می رود، توسط یک تست بارداری خانگی اندازه گیری شود.

نمی توانید تا آن زمان صبر کنید؟ برخی از HPT ها 60 تا 75 درصد دقت را 4 تا 5 روز قبل از انتظار قاعدگی وعده می دهند. صبر کنید تا پریود شما به 90 درصد برسد. یک هفته دیگر صبر کنید و نتایج 99 درصد دقیق است.

بدانید که منفی‌های کاذب بسیار رایج‌تر از مثبت‌های کاذب هستند، بنابراین اگر زمان قاعدگی‌تان بدون جریان ماهیانه‌تان آمد و رفت، با ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود تماس بگیرید. در هر صورت، شما می خواهید برای تایید وضعیت بارداری خود آزمایش خون بدهید.

تست حاملگی بعد از چند روز نشان میدهد

 

آزمایشات بارداری ادرار یا خون شما را برای وجود هورمونی به نام گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG) بررسی می کند. بدن شما این هورمون را پس از چسبیدن تخمک بارور شده به دیواره رحم می سازد.

این معمولا حدود 6 روز پس از لقاح اتفاق می افتد. سطح hCG به سرعت افزایش می یابد و هر 2 تا 3 روز دو برابر می شود.

برخی از تست‌های بارداری می‌توانند hCG را قبل از از دست دادن پریود تشخیص دهند. اما اگر تا اولین روز قاعدگی از دست رفته صبر کنید، نتایج دقیق تر خواهد بود.

همچنین اگر آزمایش را اول صبح انجام دهید، زمانی که ادرار شما غلیظ تر است، نتایج ممکن است دقیق تر باشد.

باید منتظر بمانید تا آزمایش بارداری را تا اولین روز قاعدگی انجام دهید. از آنجایی که HCG تنها زمانی وجود دارد که لانه گزینی تخمک انجام شود، اغلب تا زمانی که چرخه قاعدگی خود را از دست ندهید، هورمون کافی برای شناسایی وجود ندارد.

اکثر پزشکان و متخصصان موافق هستند که شما باید یک هفته پس از اولین دوره قاعدگی  از دست رفته خود منتظر بمانید تا یک آزمایش بارداری انجام دهید. سپس دوباره ، این اولین مرحله است که در آن باید تست کنید. به یاد داشته باشید ، بیشتر موارد سقط

جنین در طی 13 هفته اول ممکن است رخ دهد. این را باید در نظر داشته باشید که حتی اگر با پزشک خود ملاقات کنید ، این یک ضمانت پزشکی نیست که بتوانید بارداری را به پایان برسانید.

«آزمایش‌های بارداری هورمون ترشح شده پس از لانه‌گزینی را مشخص می‌کنند، که معمولاً حدود دو هفته پس از ملاقات اسپرم با تخمک اتفاق می‌افتد». برای زنانی که پریودهای منظمی دارند، این معمولاً به این معنی است که HCG به محض اینکه شما پریود

می شوید، قابل تشخیص است.

اگر مطمئن نیستید که چه زمانی تخمک گذاری کرده اید یا نگران باردار شدنتان در آن زمان هستید، بررسی کنید که آیا پریودتان از بین رفته است یا خیر. یکی از اولین نشانه های بارداری فقدان پریود است. برای تعیین اینکه آیا پریود را از دست داده اید یا خیر، از روز

اولیه قاعدگی قبلی خود به مدت 28 روز به عقب بشمارید.

اگر نقطه عطف 28 روزه گذشته است، ممکن است بخواهید آزمایش بارداری انجام دهید. به یاد داشته باشید که استرس، برخی شرایط پزشکی، تغذیه یا ورزش ممکن است گهگاه باعث پریود یا تاخیر در پریود شود. اگرچه همیشه نشان دهنده بارداری نیست، اما

فقدان قاعدگی ممکن است نیاز به انجام تست بارداری برای آرامش خاطر داشته باشد.

البته این فرض را بر این می‌گذارد که شما یک چرخه قاعدگی منظم دارید که به راحتی قابل پیگیری و پیش‌بینی است. اگر اینطور نیست، می توانید به جای آن تخمک گذاری را دنبال کنید.

یا زمانی که تخمک آزاد می شود و راهی رحم می شود، جایی که به طور بالقوه می تواند بارور شود  .

 یک کیت پیش بینی تخمک گذاری در خانه می تواند به شما در ردیابی لقاح کمک کند.

اگر از این روش استفاده می شود، بهتر است «تقریباً 14 روز پس از تخمک گذاری مستند» آزمایش بارداری انجام دهید.چه زمانی باید تست بارداری انجام داد

اگر بعد از اتمام قاعدگی آزمایش بارداری انجام دهید، می توانید در هر زمانی از روز آزمایش دهید زیرا سطح hCG شما به اندازه ای بالا خواهد بود که توسط اکثر تست های بارداری خانگی تشخیص داده شود.

با این حال، اگر قبل از انتظار قاعدگی خود آزمایش می دهید، زمانی که سطح hCG بسیار پایین تر است، باید با اولین ادرار روز (زمانی که سطح hCG بیشتر متمرکز است) آزمایش دهید و از نوشیدن مایعات زیاد (از جمله آب) قبل از آزمایش خودداری کنید.

همچنین، اگر قبل از اینکه پریودتان را از دست بدهید، حتماً از «آزمایش زودهنگام» استفاده کنید.

چه زمانی باید تست بارداری انجام داد

اگر دلیلی برای این باور دارید که ممکن است باردار باشید، ممکن است آزمایش بارداری انجام دهید. این دلایل ممکن است شامل موارد زیر باشد: 

  • از دست دادن پریود
  • داشتن رابطه جنسی محافظت نشده
  • شکستن کاندوم در حین رابطه جنسی
  • تجربه علائم بارداری مانند حالت تهوع یا خستگی
  • تلاش برای باردار شدن و تمایل به تایید بارداری

چه زمانی باید تست بارداری داد؟

اگر فکر می کنید ممکن است باردار باشید یا اخیراً رابطه جنسی محافظت نشده داشته اید، معمول است که بخواهید برای آگاهی از وضعیت خود آزمایش بارداری بدهید. بعد از اینکه پریودتان را از دست دادید مطمئن ترین نتایج آزمایش را دریافت خواهید کرد. بدن

شما تا 10 تا 14 روز پس از لقاح به اندازه کافی hCG (هورمون تست بارداری تشخیص می دهد) تولید نمی کند. اگر نمی خواهید صبر کنید تا پریودتان از بین برود، متخصصان به شما توصیه می کنند که تقریباً دو هفته پس از رابطه جنسی محافظت نشده صبر کنید

تا آزمایش بارداری انجام دهید.

برای اطمینان از دقیق ترین نتایج تست بارداری، همچنین مهم است:

تاریخ انقضای آزمایش بارداری را بررسی کنید

دستورالعمل های تست بارداری را به دقت دنبال کنید (از جمله نحوه نمونه برداری و مدت زمان انتظار برای نتایج)

از نوشیدن مقادیر زیاد مایعات قبل از انجام آزمایش خودداری کنید (در صورت امکان آن را اول صبح مصرف کنید)

اگر نگرانی دارید که یک دارو یا بیماری باعث نتیجه مثبت کاذب می شود، با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

اگر فکر می کنید باردار هستید و نتیجه منفی دریافت کردید، پس از فقدان قاعدگی یا بعد از دو هفته رابطه جنسی محافظت نشده، دوباره آزمایش را در نظر بگیرید.

چه زمانی باید تست بارداری انجام داد

تست بارداری خانگی نی نی سایت

 

سطح HCG شما باید به 25 میلی واحد بین المللی (mIU) در هر میلی متر (ml) برسد تا نشان دهنده یک نتیجه مثبت باشد – که اغلب در عرض 3 تا 5 هفته پس از آخرین سیکل قاعدگی شما اتفاق می افتد. تست‌های بارداری خانگی این سطوح HCG را

تشخیص می‌دهند و اغلب بسته به نوع آزمایشی که انجام می‌دهید، خطوط یا عبارت “باردار” را نشان می‌دهند تا نتیجه مثبت را نشان دهند.

جهت در جعبه به همین دلیل وجود دارد. هنگامی که بعد از اتمام آزمایش به شما اجازه می دهید بیش از حد طولانی در ادرار بنشیند ، ادرار موجود در آزمایش می تواند تبخیر شود. از آنجا که این ادرار تبخیر می شود ، نتایج آزمایش می تواند تحریف شود. در

حقیقت ، یک خط به طور ناگهانی می تواند به عنوان دو ظاهر شود ، یا یک منفی بسته به تست مورد نظر شما می تواند مانند یک مثبت باشد.

اگر می گوید دو دقیقه را در ادرار بگذارید مثلاً در علامت دو دقیقه آن را بیرون بیاورید. اگر نتایج در 10 دقیقه موجود است ، 20 دقیقه صبر نکنید تا آنها را بررسی کنید.

نحوه عملکرد تست های بارداری: چه زمانی باید تست بارداری انجام داد

تست‌های بارداری خانگی از آنتی‌بادی‌ها برای تشخیص وجود هورمون کوریونیک گنادوتروپین انسانی (hCG) در ادرار شما استفاده می‌کنند. حساس ترین تست های بارداری خانگی، مانند تشخیص زودهنگام Clearblue، می تواند hCG را 6 روز قبل از قاعدگی شما

تشخیص دهد .

علائم نشان دهنده زمان انجام آزمایش است.چه زمانی باید تست بارداری انجام داد

یک آزمایش خانگی معمولاً از ادرار شما برای جستجوی hCG در بدن شما استفاده می کند. طبق گفته اکثر سازندگان، تست‌های بارداری خانگی در صورتی که طبق دستورالعمل استفاده شوند، حدود 99 درصد موثر هستند.

این تقریباً همان میزان دقت تست‌های بارداری ادرار است که در مطب ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما انجام می‌شود.

این آزمایشات در اکثر داروخانه ها یا خواربار فروشی ها موجود است و نیازی به نسخه ندارند. آنها بسته به برند می توانند زمان های مختلفی را صرف کنند. مهم است که دستورالعمل های مربوط به این آزمایش ها را قبل از انجام آنها بخوانید.

هنگامی که برای انجام تست بارداری در خانه می روید، معمولا یک تا چند قطره ادرار را روی یک نوار شیمیایی آماده می ریزید یا نوار را در جریان ادرار قرار می دهید.

این نوار به طور ویژه برای تشخیص hCG طراحی شده است. برای بسیاری از این آزمایش ها، hCG را می توان حدود 10 روز پس از لقاح در ادرار شما تشخیص داد. با این حال، مصرف آن پس از قاعدگی از دست رفته احتمال منفی کاذب را کاهش می دهد.

بزرگترین شاخص زمان انجام تست بارداری، عقب افتادن قاعدگی است. با این حال، این تنها نشانه نیست.  علائمی که نشان می دهد ممکن است زمان انجام آزمایش بارداری فرا رسیده باشد، عبارتند از:

  • از دست دادن یک دوره

  • پری سینه/درد

  • تکرر ادرار

  • حالت تهوع

  • استفراغ

  • خستگی

  • نفخ شکم

تست بارداری چه موقع از روز باید انجام شود

 

اگر از این روش استفاده می شود، بهتر است «تقریباً 14 روز پس از تخمک گذاری مستند» آزمایش بارداری انجام دهید.

اگر بعد از اتمام قاعدگی آزمایش بارداری انجام دهید، می توانید در هر زمانی از روز آزمایش دهید زیرا سطح hCG شما به اندازه ای بالا خواهد بود که توسط اکثر تست های بارداری خانگی تشخیص داده شود.

با این حال، اگر قبل از انتظار قاعدگی خود آزمایش می دهید، زمانی که سطح hCG بسیار پایین تر است، باید با اولین ادرار روز (زمانی که سطح hCG بیشتر متمرکز است) آزمایش دهید و از نوشیدن مایعات زیاد (از جمله آب) قبل از آزمایش خودداری کنید.

همچنین، اگر قبل از اینکه پریودتان را از دست بدهید، حتماً از «آزمایش زودهنگام» استفاده کنید.

کدام آزمایش برای من مناسب است؟

ممکن است از تعداد و انواع تست های بارداری موجود در بازار احساس ناراحتی کنید. 

در هر زمانی از روز می توانید تست بارداری بدهید.  اما اگر احتمال دارد در اوایل بارداری هستید، آن را صبح‌ها زمانی که ادرار شما غلیظ‌تر است مصرف کنید تا آزمایش بتواند به راحتی هورمون HCG را تشخیص دهد.

البته در هر زمان از روز -حتی شب- نیز می‌توانید برای انجام آزمایش بارداری اقدام نمایید. اگر پریود شما دیر نشده باشد و یا بیش از حد مایعات مصرف کرده و ادرار رقیق شود، احتمال این که نتایج منفی کاذبی را دریافت کنید بیش‌تر است.

«بهترین زمان در چرخه برای انجام آزمایش، بعد از فقدان قاعدگی است». در صورتی که سطح HCG آنقدر پایین باشد که با آزمایش قابل اندازه گیری نباشد، این احتمال را کاهش می دهد که بارداری زودرس را از دست بدهید.

ممکن است نتیجه آزمایش بارداری مثبت باشد و بعداً نتیجه منفی دریافت کنید. این می تواند به این معنی باشد که شما در حال تجربه از دست دادن بارداری زودرس یا حاملگی خارج از رحم هستید. اینها نتایج مثبت کاذب نیستند. مثبت کاذب واقعی بسیار نادر

است، اما ممکن است توسط هورمون های باقیمانده پس از تجربه سقط جنین یا بچه دار شدن ایجاد شود. برخی از داروهای درمان باروری حاوی hCG نیز می توانند نتیجه مثبت کاذب به شما بدهند.

در حالی که یک آزمایش ادرار معمولی نتایج مثبتی را در حدود 20 تا 25 میلی یو نشان می‌دهد، اما بستگی به غلظت ادرار شما دارد – هرچه ادرار کمتر رقیق شود، غلظت HCG بالاتر است. از آنجایی که ادرار در صبح غلیظ تر است، آزمایشی که در آن زمان انجام

می شود بیشتر از آزمایشی که بعداً در روز انجام می شود، نتیجه مثبت می دهد. با این حال، اکثر آزمایشات ادرار یک تا دو روز پس از عقب افتادن قاعدگی مثبت می شوند.

برای بهترین نتیجه، بعد از اینکه فکر کردید پریودتان را از دست داده اید، آزمایش را انجام دهید. در اولین بازدید صبحگاهی خود از دستشویی آزمایش کنید، یا آن را برای چند ساعت نگه دارید تا غلظت هورمون HCG را که آزمایش اندازه گیری می کند، افزایش دهید.

آزمایش زودهنگام کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که مراقبت مناسب از خود و در صورت لزوم مراقبت های دوران بارداری از نوزادتان را دریافت می کنید. در صورت نتیجه مثبت، در اسرع وقت با پزشک خود تماس بگیرید تا در مورد گزینه ها و مراحل بعدی

احتمالی صحبت کنید.

جواب تست بارداری خانگی

آنچه در این مورد باعث ایجاد مثبت کاذب می شود این است که وقتی آزمایش بارداری را انجام می دادید هنوز در سیستم خود مقداری hCG داشتید. این یکی از دلایلی است که بسیاری از کارشناسان در مورد آزمایش های تشخیص زود هنگام توصیه می کنند. 

متأسفانه ممکن است شما هنگام انجام آزمایش دیگر باردار نبودید.

خونگیری و تست بارداری از طریق ازمایش خون خطر زیادی ندارد. به جز کبود شدن ناحیه ای که از آن خون گرفته شده است بیشتر افراد عارضه جانبی دیگری در این شرایط تجربه نمی کنند. اما برخی از افراد هم هستند که با مواردی همچون خونریزی زیاد، غش یا

ضعف،  عفونت محل خونگیری مواجه می شوند. اگر هر کدام از این مشکلات را  داشتید با پزشک خود مشورت نمایید.

نتیجه ی مثبت کاذب تست بارداری 

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد مثبت کاذب تست های بارداری خانگی، ادامه مطلب را بخوانید.

چند روز قبل از انجام آزمایش دیگری صبر کنید اگر یک آزمایش منفی دریافت کردید اما هنوز فکر می کنید ممکن است باردار باشید. ممکن است بخواهید در این زمان از داشتن روابط جنسی نزدیک خودداری کنید. اگر تست بارداری شما منفی شد و بیش از 21 روز

نوشته های مرتبط

از آخرین رابطه جنسی محافظت نشده شما گذشته باشد، به احتمال زیاد باردار نیستید.

1. حاملگی شیمیایی

حتی اگر از نظر فنی باردار نباشید، ممکن است تست بارداری مثبت باشد. به این می گویند مثبت کاذب.

گاهی اوقات به دلیل حاملگی شیمیایی ایجاد می شود. حاملگی شیمیایی در صورتی رخ می دهد که یک تخمک بارور شده، که به نام جنین شناخته می شود، نتواند در اوایل لانه گزینی یا رشد کند. این ممکن است به دلایل زیادی رخ دهد.

برخی از علل حاملگی شیمیایی ناشناخته است

تصور می شود که آنها بسیار رایج هستند، اما اگر آزمایش بارداری انجام نشود، معمولاً شناسایی نمی شوند. این نتایج آزمایش اولیه، زمانی که اشتباه باشد، می تواند از نظر احساسی خسته کننده باشد.

به همین دلیل، توصیه می شود برای استفاده از تست بارداری خانگی تا یک هفته پس از شروع عادت ماهانه خود صبر کنید.

2. حاملگی خارج از رحم

گاهی اوقات یک تخمک بارور شده می تواند خود را در خارج از حفره اصلی رحم کاشته کند که باعث حاملگی خارج از رحم می شود. حاملگی خارج از رحم یک اورژانس پزشکی جدی است و باید فورا به آن رسیدگی شود.

حاملگی خارج از رحم معمولاً زمانی اتفاق می افتد که تخمک بارور شده در طول سفر به رحم در لوله فالوپ گیر کند. این نوع حاملگی خارج از رحم به نام حاملگی لوله ای نیز شناخته می شود.

حاملگی خارج از رحم ممکن است اتفاق بیفتد، اما عوامل خطر عبارتند از:

  • بافت اسکار یا التهاب در لوله فالوپ
  • بدشکل لوله فالوپ یا سایر ناهنجاری های مادرزادی
  • سابقه درمان های ناباروری مانند لقاح آزمایشگاهی (IVF)
  • سابقه جراحی رحم یا لوله
  • سابقه عفونت های رحمی در گذشته
  • سابقه بارداری خارج از رحم قبلی

حاملگی خارج از رحم نیز می تواند در دهانه رحم، تخمدان یا حفره شکم رخ دهد.

حاملگی خارج از رحم یک اورژانس پزشکی است. این نمی تواند به یک بارداری طبیعی تبدیل شود و در صورت عدم درمان می تواند برای زن آسیب زا باشد. جنین زنده نیست زیرا جایی برای رشد یا رشد آن در خارج از رحم وجود ندارد.

از دست دادن شدید خون یا از دست دادن اندام های تناسلی ممکن است رخ دهد. خونریزی و درد در اوایل بارداری باید فورا توسط یک متخصص پزشکی ارزیابی شود.

جنین همچنان hCG تولید می کند، حتی اگر در مکان نامناسبی کاشته شده باشد. این می تواند باعث مثبت کاذب خواندن تست بارداری خانگی شود.

علائم حاملگی خارج رحمی عبارتند از:

  • امواج تیز درد در شکم، لگن، شانه یا گردن
  • درد شدید در یک طرف شکم
  • لکه بینی یا خونریزی واژینال خفیف تا شدید
  • سرگیجه یا غش
  • فشار روی رکتوم شما

اگر مشکوک به بارداری خارج از رحم هستید، فوراً به دنبال کمک پزشکی باشید.

تشخیص بارداری از روی شکم

3. سقط جنین یا سقط جنین اخیر

ممکن است پس از از دست دادن بارداری، چه از طریق سقط جنین یا سقط جنین، به مثبت بودن تست بارداری ادامه دهید.

در دوران بارداری، سطح hCG همچنان افزایش می یابد، به طور کلی هر چند روز یک بار دو برابر می شود و در حدود 10 هفته به اوج خود می رسد. این قبل از تشکیل جفت و عملکرد آن در حدود هفته 12 است.

این هورمون می تواند تا 6 هفته پس از پایان بارداری در خون و ادرار شما باقی بماند. ممکن است تا زمانی که سطح hCG شما به حالت قبل از بارداری خود بازگردد، یک آزمایش مثبت کاذب داشته باشید.

اگر سقط جنین خود به خود بود، ممکن است تمام بافت های مربوط به بارداری از بین نرود. این می تواند باعث شود که سطح hCG در کنار سایر علائم نگران کننده تر مانند خونریزی مداوم یا تب بالا بماند.

معمولاً برای تعیین اینکه آیا حاملگی داخل رحمی شناسایی شده است، از بین رفته است یا جنینی بدون فعالیت قلبی وجود دارد، سونوگرافی لازم است.

هنگامی که این اتفاق می افتد، گاهی اوقات یک عمل جراحی جزئی به نام اتساع و کورتاژ (D و C) برای برداشتن بافت مورد نیاز است، بسته به علائم شما و میزان طول بارداری.

4. خطای کاربر

تست‌های بارداری خانگی بی‌خطا نیستند. مهم است که دقیقاً دستورالعمل های بسته را دنبال کنید. قبل از استفاده از تست، تاریخ انقضا را بررسی کنید.

حتی با وجود این حفاظت ها، خطای کاربر ممکن است رخ دهد. یکی از رایج ترین اشتباهات این است که آزمایش را خیلی زود انجام دهید. این می تواند باعث منفی کاذب یا مثبت کاذب شود

همچنین مهم است که از آزمون زمانی استفاده کنید ادرار شما بیش از حد با آب رقیق نشده است. از این آزمایش زمانی استفاده کنید که ادرار شما بسیار غلیظ است، مانند زمانی که برای اولین بار صبح از خواب بیدار می شوید.

باقی گذاشتن نشانگر در جریان ادرار برای مدت زمان دقیق نیز مهم است. تنظیم تایمر روی کرونومتر یا گوشی خود را در نظر بگیرید. این می تواند به شما کمک کند مدت زمانی را که میله اندازه گیری در جریان ادرار شما باقی مانده است، ردیابی کنید.

زمانی که منتظر نتایج خود هستید، می خواهید دوباره از تایمر استفاده کنید. بررسی نتایج خود در بازه زمانی نتیجه نیز مهم است.

5. خطوط تبخیر

گاهی اوقات خط تبخیر ممکن است با تست بارداری مثبت اشتباه گرفته شود. برخی از تست‌های خانگی دو خط را زمانی که hCG تشخیص داده می‌شود و یک خط را زمانی که hCG شناسایی نمی‌شود نشان می‌دهند.

خطوط معمولاً رنگ روشنی دارند، مانند صورتی، قرمز یا آبی. گاهی اوقات، یک خط دوم کم رنگ ظاهر می شود. این خط ممکن است نشان دهنده یک بارداری اولیه باشد یا ممکن است یک خط تبخیر باشد.

اگر خط کاملاً بی رنگ باشد، احتمالاً یک خط تبخیر است.

خطوط تبخیر ممکن است در آزمایشی که مشاهده می کنید پس از تبخیر کامل ادرار شما ظاهر شود. گاهی اوقات آنها توسط سطوح هورمونی ایجاد می شوند که نشان دهنده بارداری نیستند.

بهترین راه برای جلوگیری از گیج شدن توسط یک خط تبخیر این است که دستورالعمل های زمان بندی تست را دقیقاً همانطور که داده شده است دنبال کنید.

6. داروها

اگر می خواهید تحت نظر پزشک باردار شوید، ممکن است از داروهای باروری استفاده کنید.

یکی از اینها شات ماشه مصنوعی hCG است که با نام های تجاری زیر فروخته می شود:

  • ناوارل
  • پرگنیل
  • Ovidrel
  • پروفاسی

تزریق hCG به فولیکول ها کمک می کند تا تخمک های بالغ را آزاد کنند. ممکن است باعث مثبت کاذب خواندن تست بارداری خانگی شود، به خصوص اگر آزمایش خیلی زود انجام شود.

سایر داروها نیز می توانند باعث مثبت کاذب تست بارداری شوند. آنها شامل اما محدود نمی شوند:

  • داروهای ضد اضطراب، مانند دیازپام (والیوم) یا آلپرازولام (زاناکس)
  • داروهای ضد روان پریشی، مانند کلوزاپین یا کلرپرومازین
  • داروهای ضد تشنج مانند فنوباربیتال یا سایر باربیتورات ها
  • داروهای بیماری پارکینسون، از جمله بروموکریپتین (پارلودل)
  • دیورتیک ها، مانند فوروزماید (Lasix، Diuscreen)
  • آنتی هیستامین ها، از جمله پرومتازین
  • متادون (دولوفین)

7. برخی شرایط پزشکی

به ندرت، برخی شرایط پزشکی می تواند باعث شود که تست بارداری خانگی مثبت کاذب باشد. این شامل:

  • بارداری مولار
  • آنتی بادی های نادر
  • تزریق هیدروکسی کلروکین (HCQ)
  • شیمی درمانی
  • عفونت مجاری ادراری
  • بیماری کلیوی که باعث ایجاد خون یا گلبول های سفید در ادرار می شود
  • تومورهای سلول زایای تخمدان، نوعی سرطان تخمدان
  • مشکلات هیپوفیز (بسیار به ندرت)

مراحل بعدی

نتیجه مثبت تست بارداری خانگی همیشه باید با قرار ملاقات با پزشک پیگیری شود. پزشک ممکن است برای تایید نتایج و نظارت بر سطح hCG شما آزمایش ادرار یا خون بدهد.

همچنین ممکن است سونوگرافی ترانس واژینال را برای تایید اینکه بارداری به طور طبیعی پیش می رود، درخواست کنند. سونوگرافی بعدی ممکن است بعد از حدود 1 هفته – اگر زود باشد – برای تأیید نتایج مورد نیاز باشد.

اگر مثبت کاذب دریافت کرده اید، ویزیت پزشک شما آن را مشخص می کند. بسته به وضعیت شما، ممکن است متوجه شوید که باردار نیستید، آرامش بخش باشد.

علت های نتیجه ی مثبت کاذب تست بارداری می تواند شامل موارد زیر باشد:

برخی بیماری ها باعث می شوند نتیجه ی آزمایش بارداری مثبت کاذب شود مانند:

·      عفونت مجاری ادراری

·      بیماری کلیوی که باعث ورود خون یا گلبول سفید در ادرار می شوند

·      کیست تخمدان

·      سرطان تخمدان

·      مشکلات هیپوفیز (بسیار نادر)

  • تست بارداری منقضی شده
  • بگذارید تست خیلی طولانی قبل از بررسی آن بنشیند
  • سقط جنین یا “حاملگی شیمیایی”
  • خوردن داروهای خاص
  • داشتن حاملگی خارج رحمی یا مولر
  • سایر شرایط پزشکی
  • یک واحد آزمایش حاملگی معیوب و / یا
  • نمونه های آلوده

چه داروهایی باعث منفی شدن تست بارداری میشود نی نی سایت

 

نتایج منفی کاذب، که می تواند مثبت کاذب یا منفی کاذب باشد، معمولاً نتیجه استفاده نادرست از آزمایش است. آزمایش خیلی زود علت اصلی نتیجه منفی کاذب است. همچنین در صورت انجام نادرست آزمایش خانگی با استفاده از ادرار زیاد یا خیلی کم، ممکن

است نتیجه منفی کاذب دریافت کنید. برای اطمینان از دریافت نتیجه دقیق، بسیار مهم است که به دستورالعمل‌های کیت تست خود پایبند باشید.

برخی داروها باعث نتیجه ی مثبت کاذب در آزمایش بارداری می شوند.

حاملگی خارج رحمی (اگر هنگام انجام سونوگرافی هیچ نشانه ای از وجود جنین در رحم وجود نداشته باشد ولی سطح hCG افزایش می یابد، بارداری خارج رحمی می تواند علت آن باشد).چه زمانی باید تست بارداری انجام داد

سقط جنین (بعد از سقط جنین، سطح hCG ممکن است تا ۶ هفته بالا بماند. اما سطح آن نسبت به بارداری بسیار پایین تر است و با گذشت زمان کاهش می یابد.)

پس از بارور شدن تخمک به سمت رحم (رحم) حرکت کرده و شروع به لانه گزینی در دیواره رحم می کند. اگر لانه گزینی موفقیت آمیز باشد، مقادیر کمی از هورمون بارداری، hCG ، می تواند از حدود 7 تا 9 روز پس از تخمک گذاری در ادرار شما ظاهر شود. این

هورمون است که تمام تست های بارداری خانگی تشخیص می دهند.

در موارد بسیار نادر، شما می توانید یک نتیجه مثبت کاذب داشته باشید. این بدان معنی است که شما باردار نیستید اما آزمایش می گوید که باردار هستید. اگر خون یا پروتئین در ادرار خود داشته باشید، ممکن است نتیجه مثبت کاذب داشته باشید. برخی داروها

مانند آرام بخش ها، ضد تشنج ها، خواب آورها و داروهای باروری می توانند نتایج مثبت کاذب ایجاد کنند.

اگر نتیجه منفی گرفتید،  احتمالا باردار نیستید. اما ممکن است باردار باشید اگر:

  • تاریخ انقضای آزمون به پایان رسیده است.
  • آزمون رو اشتباه گرفتی
  • خیلی زود تست کردی
  • ادرار شما خیلی رقیق شده است زیرا درست قبل از آزمایش مایعات زیادی مصرف کرده اید.
  • شما داروهای خاصی مانند دیورتیک ها یا آنتی هیستامین ها را مصرف می کنید.

اگر نتیجه منفی دریافت کردید، سعی کنید در عرض یک هفته دوباره آزمایش کنید تا دوباره بررسی شود. برخی از تست های بارداری خانگی پیشنهاد می کنند که این کار را صرف نظر از اولین نتایج شما انجام دهید.

مثبت شدن تست بارداری نی نی سایت

نتایج مثبت کاذب غیر معمول هستند، اما ممکن است رخ دهند. اگر بلافاصله پس از چسبیدن تخمک بارور شده به دیواره رحم، حاملگی شیمیایی یا سقط جنین را تجربه کردید، ممکن است این مشکل باشد.

نتیجه  منفی کاذب تست بارداری

مقدار hCG در ادرار به اندازه ای نیست که توسط نوار تست بارداری تشخیص داده شود. به معنای دیگر، ادرار رقیق است.

  • از نوار تست بارداری به اشتباه استفاده کرده اید.
  • نتیجه ی نوار تست بارداری را اشتباه خوانده اید.
  • نتیجه را زود خوانده اید و به مدت کافی منتظر نمانده اید.
  • به هر دلیلی، نوار تست بارداری درست عمل نمی کند.

در موارد نادر، بارداری خارج رحمی می تواند باعث نتیجه ی منفی کاذب شود.

یکی دیگر از دلایل آزمایش منفی کاذب، بیماری حاملگی تروفوبلاستیک (GTD) است که با عنوان بارداری مولار نیز شناخته می شود.

چه عواملی باعث می شود که تست نتیجه ی منفی داشته باشد در حالی که شما واقعا باردار هستید؟ از علت های منفی کاذب آزمایش بارداری، می توان به موارد زیر اشاره کرد:چه زمانی باید تست بارداری انجام داد

آزمایش بارداری را خیلی زود انجام داده اید.

از یک نوار تست بارداری استفاده کرده اید که نسبت به hCG حساسیت کافی ندارد.چه زمانی باید تست بارداری انجام داد.

در صورت امکان از اولین ادرار صبحگاهی خود استفاده کنید. این زمانی از روز است که سطح hCG شما متمرکزترین و به راحتی قابل تشخیص است. اگر در زمان دیگری از روز این کار را انجام می دهید، سعی کنید و مطمئن شوید که ادرار شما حداقل به مدت چهار ساعت در مثانه شما بوده است.

قبل از مصرف تست بارداری، مایعات بیش از حد ننوشید.

ازمایش خون بارداری یا تست ادراری بارداری کدام دقیق تر است؟

 

نتایج ممکن است به صورت یک خط، یک رنگ یا نمادی مانند علامت “+” یا “-” نشان داده شوند. تست های دیجیتال عبارت “باردار” یا “باردار نیست” را نشان می دهد. مهم است بدانیم نتیجه مثبت یا منفی به چه معناست.

اگر نتیجه مثبت گرفتید،  باردار هستید. مهم نیست که خط، رنگ یا علامت چقدر کمرنگ باشد، این درست است. اگر نتیجه مثبتی دریافت کردید، ممکن است بخواهید با پزشک خود تماس بگیرید تا در مورد آنچه در آینده رخ می دهد صحبت کنید.

پاسخ: آزمایش خون دقیق تر است اما لزوماً حساس تر نیست. مقدار زیادی به آزمایشگاه بستگی دارد. یک آزمایش خون کمی ، که معمولاً یک آزمایش بتا hCG نامیده می شود ، واحدهای دقیق hCG را در خون اندازه گیری می کند. این بدان معناست که حتی

کمترین سطح را نیز تشخیص می دهد. نوع دیگری از آزمایش خون وجود دارد که گاهی اوقات یک hCG کیفی نامیده می شود. این تست است که به سادگی جواب مثبت یا نه به شما باردار می دهد. آزمایشگاه ها دقیقاً مانند آزمایش ادرار در مورد آزمایش مثبت

بارداری نظر دارند. قطعهای مشترک برای مثبت 5 ، 10 و 25 واحد است. سطح زیر 5 منفی تلقی می شود. آزمایشی که فقط در 25 واحد از hCG انجام شود ، حساسیت بیشتری نسبت به چندین HPTs ادرار ندارد.

چه زمانی باید تست بارداری انجام داد

اگرچه سطح hCG در ابتدا بسیار پایین است، اما در هفته های اول بارداری به سرعت افزایش می یابد.

اگر آزمایش بارداری hCG را تشخیص دهد، نتیجه شما مثبت خواهد بود و می توانید مطمئن باشید که باردار هستید.

اگر آزمایش منفی است، اما قبل از روز قاعدگی مورد انتظار خود آزمایش داده اید، این احتمال وجود دارد که همچنان باردار باشید اما سطح hCG شما برای تشخیص آنقدر پایین بوده است. زمانی که پریودتان به پایان می رسد باید دوباره تست کنید.

اگر در روز یا پس از آن روزی که انتظار قاعدگی خود را دارید، نتیجه منفی دریافت کردید، اما همچنان فکر می کنید ممکن است باردار باشید، به پزشک خود مراجعه کنید.چه زمانی باید تست بارداری انجام داد

برخی از آزمایش‌ها بسیار حساس هستند و می‌توانند نشان دهند که آیا قبل از شروع قاعدگی باردار هستید یا خیر.

با این حال، بهتر است حداقل تا اولین روز قاعدگی از دست رفته برای انجام هر آزمایشی صبر کنید. برای نتیجه دقیق تر، آزمایش را یک هفته پس از عقب افتادن قاعدگی انجام دهید.

دلیل اینکه نباید خیلی زود آزمایش بدهید این است که تست های بارداری با اندازه گیری سطح HCG، هورمونی که فقط در صورت بارداری وجود دارد، کار می کند.

بدن تنها زمانی HCG آزاد می کند که تخمک بارور شده در فرآیندی به نام لانه گزینی به رحم بچسبد. لانه گزینی معمولا حدود 10 روز پس از لقاح اتفاق می افتد، زمانی که اسپرم تخمک را بارور می کند.

ردپایی از HCG از 6 روز پس از کاشت وجود دارد، اما معمولاً 7 تا 10 روز پس از کاشت طول می کشد تا بدن به اندازه کافی HCG برای نشان دادن در آزمایش ایجاد کند.

اگر سیکل نامنظم دارید و نمی‌دانید زمان پریودتان چه زمانی است، بهتر است حداقل 21 روز پس از رابطه جنسی محافظت نشده آزمایش را انجام دهید.

اگر آزمایش را در اوایل چرخه خود انجام دهید، ممکن است نتیجه نادرستی دریافت کنید.

تست بارداري چند روز بعد از نزديكي نشان مي دهد

 

اگر برای آزمایش بارداری صبر کنید اگر پریودتان دیر شود مطمئن ترین و دقیق ترین نتایج را خواهید گرفت . اگر نمی خواهید آنقدر صبر کنید (یا پریودهای منظمی ندارید )، حداقل 10-14 روز پس از رابطه جنسی محافظت نشده صبر کنید تا آزمایش را انجام دهید. 

برای به حداکثر رساندن دقت تست بارداری، بهتر است اول صبح تست را انجام دهید. به طور کلی، اگر از تست بارداری خانگی استفاده می‌کنید، احتمالاً برای دریافت نتایج خود، روی چوب ادرار می‌کنید. با این حال، بهتر است از اولین ادرار روزانه خود برای آزمایش

بارداری استفاده کنید.

سطوح گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG) زمانی که ادرار غلیظ (رقیق نشده) قابل تشخیص است.  غلظت ادرار شما پس از مدتی ننوشیدن مایعات زیاد و استفاده نکردن از حمام به بالاترین حد خود می رسد – که معمولاً در طول شب هنگام خواب رخ می دهد. 

چه چیزی می تواند بر نتایج آزمایش تأثیر بگذارد؟

تست های بارداری خانگی در صورت استفاده صحیح می توانند تا 97 درصد دقیق باشند. برای به دست آوردن قابل اطمینان ترین نتایج، تمام دستورالعمل هایی که همراه با تست شما ارائه می شود را بخوانید و دنبال کنید. چه زمانی باید تست بارداری انجام داد

اما، گاهی اوقات ممکن است یک منفی یا مثبت کاذب دریافت کنید. شایع ترین دلایل نتایج نادرست عبارتند از: چه زمانی باید تست بارداری انجام داد

ادرار رقیق شده: نوشیدن بیش از حد آب یا مایعات دیگر قبل از انجام آزمایش می تواند ادرار را رقیق کرده و منجر به منفی کاذب شود.

خون در ادرار: وجود خون در ادرار می تواند مثبت کاذب باشد.

آزمایش خیلی زود: آزمایش قبل از اینکه بدن hCG کافی تولید کند می تواند منجر به منفی کاذب شود.

استفاده نادرست از آزمایش: استفاده نادرست از آزمایش می تواند به معنای عدم رعایت صحیح دستورالعمل های تست بارداری، استفاده از آزمایش منقضی یا آسیب دیده، یا بررسی پنجره نتیجه خیلی زود یا خیلی دیر باشد.

داروها یا تزریق خون: برخی از داروها اگرچه رایج نیستند، اما می توانند مثبت کاذب ایجاد کنند. این فهرست جامعی نیست، اما داروهایی که می‌توانند بر نتایج آزمایش شما تأثیر بگذارند عبارتند از داروهای باروری ، داروهای ضد افسردگی خاص و تزریق خون.

حاملگی شیمیایی: بارداری شیمیایی زمانی رخ می دهد که تخمک بارور شده در رحم لانه گزینی نکند. این می تواند منجر به مثبت شدن تست بارداری و به دنبال آن سقط جنین شود . آزمایش خیلی زود، خطر مثبت کاذب حاملگی شیمیایی را افزایش می دهد.

شرایط پزشکی: شرایط پزشکی، مانند کیست تخمدان ، آدنومیوز ، یا انواع خاصی از سرطان، می تواند hCG را در بدن افزایش دهد و منجر به مثبت کاذب شود. 6

اگر مشکوک به بارداری هستید، انجام آزمایش بارداری ایده خوبی است. اینکه چگونه آزمایش های خانگی اولیه می توانند حاملگی را تشخیص دهند میتواند متفاوت باشد. یک آزمایش در خانه اغلب می تواند به محض 10 روز پس از لقاح نتیجه مثبت بدهد. منتظر

بمانید تا آزمایش را تا زمانی که دوره را از دست داده اید انجام دهید تا نتیجه دقیق تری به دست آورید.

تست بارداری مثبت در تست های مختلف به صورت متفاوتی نمایش داده می شود. دستورالعمل های آزمایش را بخوانید تا متوجه شوید که نتیجه مثبت تست بارداری چگونه خواهد بود. به عنوان مثال، اکثر تست های بارداری دارای یک پنجره کنترل هستند که در

ابتدا ظاهر می شود. وقتی علامتی را در این پنجره ببینید، آزمایش موفقیت آمیز است. به یاد داشته باشید که مدت زمانی که طول می کشد تا نتایج ظاهر شوند بین برندهای آزمایشی متفاوت است.چه زمانی باید تست بارداری انجام داد

علائم اوایل بارداری

علائم اولیه بارداری می تواند از یک هفته پس از لقاح شروع شود. با این حال، برخی از افراد تا چند هفته علائمی ندارند. اگر علائم اولیه بارداری را تجربه کنید ، ممکن است متوجه تغییرات زیر در سلامت خود شوید: چه زمانی باید تست بارداری انجام داد

  • یک دوره از دست رفته
  • حالت تهوع و استفراغ
  • خستگی
  • سینه های متورم یا حساس
  • نوک سینه های تیره شده
  • تکرر ادرار

همه افراد باردار علائم را تجربه نمی کنند، به خصوص در مراحل اولیه بارداری. علائم نیز از فردی به فرد دیگر متفاوت است. علائم دیگری که ممکن است در سه ماهه اول بارداری خود داشته باشید عبارتند از: چه زمانی باید تست بارداری انجام داد

  • نوسانات خلقی
  • لکه بینی یا گرفتگی خفیف
  • کمردرد
  • سردرد
  • نفخ
  • بیزاری یا هوس غذایی

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که علائم بارداری گاهی اوقات می تواند علائم سایر شرایط سلامتی و تغییرات سبک زندگی را تقلید کند. عواملی که می توانند باعث ایجاد علائم مشابه بارداری و ایجاد تغییراتی در سلامت شما شوند عبارتند از: 7

  • تمرین های ورزشی دشوار
  • استرس ، افسردگی یا اضطراب
  • تغییرات یا عدم تعادل هورمونی
  • کمبود خواب
  • تغذیه نامناسب
  • شیر دادن
  • خستگی
  • تغییرات بیش از حد وزن
  • مسمومیت غذایی یا بیماری های معده
  • داروهای جدید
  • قاعدگی

زنان 909 اماده خدمت رسانی به شما در زمینه زنان و زایمان

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.