حکم شرعی ترمیم پرده بکارت

حکم شرعی ترمیم پرده بکارت

حکم شرعی ترمیم پرده بکارت

به دلایلی زنی پرده بکارت خود را پاره کرد. آیا ترمیم آن با جراحی برای او جایز است؟

ستایش از آن خداست.

این موضوع یکی از موضوعاتی است که در عصر جدید مطرح شده است، بنابراین باید به هر یک از دو نظر علما در این باره نگاه کرد و اشاره کرد که کدام را صحیح تر می دانیم.

 نظر اول این است که اصلاً ترمیم بکارت جایز نیست.

نظر دوم مفصل تر است:

بخونید : هزینه ترمیم پرده بکارت

  1. اگر پارگی پرده بکارت بر اثر حادثه یا عملی باشد که در شرع گناه محسوب نمی شود و در حدود نکاح شرعی در اثر نزدیکی نبوده است، به موضوع زیر توجه می کنیم. :

اگر به احتمال زیاد دختر به خاطر آداب و سنن جامعه دچار سختی و تهمت ناروا شود، انجام این عمل واجب است. اگر اینطور نیست، باز هم بهتر است عمل انجام شود.

  1. اگر انقطاع بر اثر نزدیکی در حدود نکاح شرعی باشد مانند زن مطلقه یا زنا (فعالیت جنسی نامشروع یعنی خارج از حدود ازدواج) در موردی که مشهور است. مردم، پس انجام این عملیات حرام است.
  2. اگر پارگی در موردی که در بین مردم شناخته شده نیست، ناشی از زینا باشد، پزشک مختار است که آن را ترمیم کند یا نکند، هرچند بهتر است آن را ترمیم کند.

نکاتی که علما در آن اختلاف دارند

تفاوت بین این دو نظر به موارد اول و سوم که در بالا ذکر شد محدود می شود. در مورد دوم، اتفاق نظر دارند که این عملیات در چنین مواقعی حرام است.حکم شرعی ترمیم پرده بکارت

دلیل بر نظر اول (که کاملاً حرام است).

اولاً: ترمیم پرده بکارت باعث اختلاط دودمان می شود، زیرا زن از رابط قبلی حامله می شود، سپس پس از ترمیم پرده بکارت ازدواج می کند که منجر به انتساب حاملگی به شوهر می شود و در نتیجه حلال را با حرام مخلوط می کند. .

ثانیاً: ترمیم بکارت مستلزم نگاه به قسمتی از اوره است که بیشتر پنهان است.

ثالثاً: ترمیم پرده بکارت، ارتکاب گناه زنا را برای زنان جوان آسان می‌کند، زیرا می‌دانند که بعداً می‌توانند بکارت را تعمیر کنند.

رابعاً: بحث عواقب خوب و بد یا موافقان و مخالفان است. اگر امکان دستیابی به عواقب خوب و جلوگیری از عواقب بد وجود دارد، باید این کار را انجام دهیم. اگر عواقب بد بیشتر از عواقب خوب است، باید از عواقب بد دوری کنیم و نگران عواقب خوب نباشیم، همانطور

که فقهای اسلام فرموده اند.

اگر این اصل را به کار بگیریم و به عواقب بدی که از ترمیم پرده بکارت به وجود می‌آید نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که انجام این عمل به دلیل عواقب بسیار زیاد آن جایز نیست.

خامساً: یکی از اصول شرع این است که مضرات را با چیز دیگری که مضر است برطرف نمی کند. یکی از مصادیق این اصل این است که «جایز نیست انسان با انحراف آب سیلاب به زمین دیگری از آبگرفتگی زمین خود جلوگیری کند». به همین ترتیب، دختر و مادرش

جایز نیست که با ترمیم پرده بکارت، آسیبی را از خود دور کنند و در نتیجه به شوهر آسیب برسانند.

ششم: فکر اساسی ترمیم پرده بکارت از نظر شرعی جایز نیست زیرا نوعی فریب است و در اسلام نیرنگ حرام است.

هفتم: ترمیم پرده بکارت راه را برای دختران و خانواده هایشان هموار می کند که علت اصلی پاره شدن پرده بکارت را دروغ بگویند و دروغ در اسلام نیز حرام است.

نوشته های مرتبط

هشتم: ترمیم پرده بکارت زمینه را برای توسل پزشکان به سقط جنین برای کتمان گناه فراهم می کند.

علل فقها برای جواز ترمیم پرده بکارت:

فقها بنا به دلایل زیر مجوز ترمیم پرده بکارت را اعلام می نمایند.

قاعده تسلیط: جواز انسان بر تصرف بر بدنش

اصل اباحه: ترمیم بکارت مباح است و انجام دادنش واجب نیست اما حرام نیز نمی باشد.

قاعده لاضرر: هرچه سبب آسیب گردد حرام است پس اگر این کار سبب ضرر نشود حرام نیست.

قاعده عسر و حرج: عسر و حرج فرد برای حفظ آبرو و حیثیت خانوادگی

 

علل فقها برای عدم مجوز ترمیم پرده بکارت

 

بعضی از فقها بنا بر دلایل زیر، عدم جواز ترمیم پرده بکارت را اعلام می نمایند.حکم شرعی ترمیم پرده بکارت

حفظ فروج: در اسلام لمس عورت و نگاه به آن حرام است بنابراین حکم ترمیم پرده بکارت حرام است.

قاعده حرمت اعانت بر اثم: همکاري در گناه همچون خود گناه حرام می باشد. با توجه به اینکه ترمیم پرده بکارت میتواند زمینه ارتکاب جرایمی مانند روابط نامشروع را در جامعه فراهم نموده بنابراین عمل حرامی است زیرا باعث تدلیس شریک آينده اش می شود.

نظر مراجع تقلید در مورد ترمیم پرده بکارت:

آیت الله مکارم شیرازی:

درصورتی که دختری به هر دلیل بکارت خویش را از دست داده باشد و باخبر شدن آشنایان جان وی را به خطر اندازد و ممکن باشد که منتهی به خون ریزی شود، برای حفظ جان مسلمان ترمیم پرده بکارت جایز است.

آیت الله خامنه ای:

در صورتی که مستلزم لمس و نظر حرام باشد، جایز نیست.

آیت الله صافی گلپایگانی:

درصورتی که مستلزم لمس و یا نظر به عورت وی باشد جایز نیست.

آیت الله سیستانی:

این عمل جراحی حرام است زیرا مستلزم نظاره به عورت و احیاناً لمس آن است. و همچنين فریب دادن و معرفی خود به خواستگار بعنوان باکره جایز نیست.

آیت الله فاضل لنکرانی:

در صورتیکه برای آبرو و حیثیت خویش احتیاج به ترمیم بکارت دارد اشکال ندارد و درصورت امکان باید حتماً به پزشک زن برای ترميم بکارت مراجعه کند.

کمک کردن به زن زناکار که بتواند با ترمیم بکارت، باکره بودنش را برگرداند چه حکمی دارد؟

 

برخی از علمای معاصر فتوا داده اند که جراحی برای ترمیم پرده بکارت در مورد قربانیان تجاوز جنسی و کسانی که توبه کرده اند (از زینا) جایز است، اما در مورد زنانی که توبه نکرده اند جایز نیست، زیرا این کار به او کمک می کند. برای ادامه ارتکاب آن گناه به

همین ترتیب، زنی که قبلاً نزدیکی کرده است، مجاز به انجام این عمل نیست، زیرا این امر به او کمک می کند تا شوهر آینده را فریب دهد و خیانت کند، زیرا او فکر می کند که او باکره است در حالی که اینطور نیست. و الله اعلم

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.