علت درد واژن بعد از زایمان طبیعی ?

علت درد واژن بعد از زایمان طبیعی چیست :همه چیز با کف لگن شما شروع می شود – و ما هر آنچه را که باید بدانید به شما خواهیم گفت

شایع ترین تغییرات واژن بعد از زایمان طبیعی چیست؟

 

شایع‌ترین تغییراتی که افراد پس از تولد تجربه می‌کنند عبارتند از: درد، بهبودی ناشی از بخیه‌ها، “باز بودن”، ترشحات، خونریزی خفیف و تغییرات در کف لگن. اکثر این موارد در عرض چند هفته فروکش می‌کنند، اما در صورت پارگی یا اپیزیوتومی ممکن است بیشتر طول بکشد.

وقتی صحبت از رابطه جنسی بعد از تولد به میان می آید، همه افراد متفاوت هستند. توصیه کلی این است که 4 تا 6 هفته صبر کنید، اما این به هر گونه آسیب یا عوارض زایمانی که تجربه کرده اید و همچنین میل و سطح انرژی شما بستگی دارد. شما می توانید

با تمرکز بر اشکال مختلف صمیمیت خارج از رابطه جنسی نافذ شروع کنید.

آنها ممکن است متوجه تورم خفیف، باز شدن یا تکه‌هایی از بافت زخم شوند، اما نه به حدی که بر لذت آنها تأثیر بگذارد. واژن ها حالت ارتجاعی دارند و معمولاً به شکل قبل از تولد برمی گردند. هنگام شروع دوباره رابطه جنسی، احتمالاً شریک زندگی شما بیشتر

نگران سطح راحتی شما است.

بیشتر تغییرات واژن از بین می روند یا خود به خود بهبود می یابند. اگر بعد از زایمان مشکلات طولانی مدت واژن دارید، می توانید تمرینات کف لگن مانند استفاده از توپ های کگل، مراجعه به فیزیوتراپ کف لگن و در صورت نیاز، جراحی برای ترمیم کف لگن را امتحان کنید.

اقدامات قبل از زایمان طبیعی

 

در طول سه ماهه اول حداقل یک بار به پزشک یا ماما مراجعه کنید و سپس قرار ملاقات ها را به طور منظم مطابق با توصیه های ارائه دهنده خدمات بهداشتی تعیین کنید. 

مراقبت های منظم قبل از زایمان شامل نظارت بر سلامت قلب است و می تواند خطر ابتلا به یک مسئله قلبی درمان نشده را کاهش دهد. 

اضطراب و سلامت روان را مدیریت کنید 

اضطراب می تواند ضربان قلب را تندتر کرده و بارداری را دشوارتر کند. 

افرادی که اضطراب دارند باید با پزشک صحبت کنند ، به آرامی فعالیت کند، تنفس عمیق انجام دهند و با یک مشاور روانشناس ،متخصص در بهداشت روان قبل از زایمان ، صحبت کنند. 

تپش قلب در بارداری و جنسیت جنین

بسیاری از افراد ادعا می‌کنند با استفاده از علائمی مثل اندازه سینه مادر، موقعیت جنین در رحم ، یا شنیدن ضربان قلب می‌توانند جنسیت جنین را پیش بینی کنند.

با این حال ، شواهد علمی کمی از این ادعاها حمایت می‌کند. مطالعات نشان داده است که هیچ ارتباطی بین ضربان قلب جنین و جنس آنها وجود ندارد.

در چند سال گذشته پژوهشگران با انجا م تحقیقات زیادی دنبال رابطه‌ای بین ضربان قلب جنین و جنس آنها بوده‌اند. مثلا در سال ۲۰۰۶، مطالعه وسیعی انجام شد، اما تفاوت معنی داری بین ضربان قلب جنین پسر ودختر به دست نیامد .

محققان ضربان قلب ضبط شده در ۴۷۷ سونوگرام گرفته شده در سه ماهه اول با سونوگرام های گرفته شده در سه ماهه دوم مقایسه کردند، اما نتیجه گرفتند که ضربان قلب جنین نشانه جنسیت آن نیست.

در سال ۲۰۱۶ نیز در مطالعه‌ای ضربان قلب ۳۳۲ جنین دختر و ضربان قلب ۳۲۳ جنین پسر را در سه ماهه اول ثبت کردند، اما تفاوت معنی داری بین آنها مشاهده نشد.

زمان مراجعه به پزشک 

مهم است که ملاقات های منظم قبل از زایمان  با پزشک یا ماما در دوران بارداری انجام شود. درباره هرگونه تغییر در ضربان قلب بحث کنید و مطمئن شوید که ارائه دهنده خدمات بهداشتی میزان ضربان قلب و فشار خون را گرفته است. 

مشاوره پزشکی زنان 909 متخصص در امور زنان و زایمان و ترمیم پرده بکارت.

تغییرات ضربان قلب در دوران بارداری طبیعی است. بدن باید خون بیشتری پمپاژ کند و با کاهش فشار خون و پمپاژ سریعتر آن را جبران می کند. 

برخی از افراد متوجه این تغییرات نمی شوند، اما دیگران می توانند آنها را نگران کننده یا ناراحت کننده ببینند. 

اگر فرد باردار علائمی دارد که غیرطبیعی به نظر می رسد ، باید با ارائه دهنده خدمات بهداشتی صحبت کند. 

 در اینجا آنچه می توانید انجام دهید هنگامی که احساس می کنید قلب شما در قفسه سینه یا گلو تند می شود ، انجام دهید:تپش قلب در هفته های اول بارداری

  • اگر در حال استراحت بودید بلند شوید و حرکت کنید.
  • یک میان وعده را بگیرید.
  • یک لیوان آب بنوشید.
  • اگر فعال بودید بنشینید و استراحت کنید.
  • دست از کاری که می کشید ، بگیرید.
  • برای از بین بردن استرس ، یوگای بارداری یا حرکات کششی قبل از زایمان را امتحان کنید .
  • برخی از تکنیک های آرام سازی ، مانند مراقبه و تنفس عمیق را امتحان کنید.

درد پرینه  واژن – پس از زایمان برای اکثر زنان برای مدتی پس از زایمان یک واقعیت زندگی است، اما اقداماتی وجود دارد که می توانید برای تسکین آن انجام دهید.

شما زایمان را پشت سر گذاشته اید (و رسماً از کودک خود به دنیا استقبال کرده اید!) – اما احتمالاً در مورد درد بعد از زایمان کاملاً از جنگل خارج نشده اید.

هل دادن جنین از طریق یک سوراخ نسبتا کوچک می تواند منجر به حساسیت و تورم پس از زایمان شود. 

در اینجا آنچه شما باید در مورد علت درد پرینه، طبیعی و غیر طبیعی و چگونگی کاهش درد پرینه – واژن پس از تولد بدانید، آورده شده است. علت درد واژن بعد از زایمان طبیعی چیست

عوارض زایمان طبیعی بر واژن

 

بدن شما پس از زایمان تغییرات زیادی را تجربه می کند، از جمله در واژن. بیشتر این تغییرات در عرض چند ماه فروکش می‌کنند، اما برخی از افراد مشکلات طولانی‌مدتی دارند. طبیعی است که این تغییرات بر زندگی جنسی شما تأثیر بگذارد، اما مراحل زیادی وجود دارد که می توانید برای لذت بردن از رابطه جنسی بدون درد بعد از تولد انجام دهید.

شایع ترین تغییرات واژن که افراد پس از زایمان تجربه می کنند عبارتند از: درد، بافت اسکار، تورم، ترشح و خونریزی خفیف.

عوارض طولانی مدت پس از زایمان معمولاً در نتیجه آسیب های کف لگن است که می تواند منجر به بی اختیاری، درد و مشکلات جنسی شود.

احتمالاً واژن شما بعد از زایمان با همسرتان تفاوتی نخواهد داشت. هنگامی که برای اولین بار رابطه جنسی را شروع می کنید، باید آشکارا با آنها ارتباط برقرار کنید.

درمان تغییرات واژن پس از تولد شامل انجام تمرینات کف لگن، مراجعه به فیزیوتراپ کف لگن و انجام اقدامات پزشکی است.

نحوه تاثیر زایمان بر واژن

زایمان، چه از طریق واژن باشد و چه از طریق سزارین (سزارین)، یک مصیبت بزرگ است. بارداری می تواند بدن را به طرق مختلف تغییر دهد – علائم کشش، افزایش وزن، حتی پاهای شما می توانند رشد کنند! برخی افراد نیز تغییراتی را در واژن و کل ناحیه واژن تجربه می کنند.

اینها چند راه اصلی هستند که واژن می تواند بعد از تولد تغییر کند:

گسترده تر. ممکن است پهن‌تر به نظر برسد، اما تورم و باز بودن آن معمولاً در عرض چند روز فروکش می‌کند.

درد. این می تواند در اطراف واژن و پرینه رخ دهد.

بخیه. افرادی که اشک دارند یا اپیزیوتومی (برش جراحی عمدی توسط ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی برای ایجاد فضای بیشتر در طول زایمان دشوار) انجام داده اند، ممکن است نیاز به بخیه داشته باشند. اینها معمولاً ظرف یک ماه پس از تولد بهبود می یابند.

بافت اسکار. بافت اسکار خارش دار، برجسته و ناهموار می تواند در اطراف هر ناحیه ای که پاره کرده اید یا در صورت نیاز به اپیزیوتومی ایجاد شود.

تخلیه. تغییرات ترشحات واژن و خونریزی خفیف در چند هفته اول پس از تولد طبیعی است. در صورت مشاهده خونریزی بیش از حد فوراً به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر این علائم در عرض 6 تا 12 هفته پس از تولد محو می شوند. در دراز مدت، زایمان بیشتر از واژن واقعی بر کف لگن تأثیر می گذارد.

کف لگن شما پس از تولد

کف لگن گروهی از رباط ها و ماهیچه ها است که از روده، رحم و مثانه حمایت می کنند. همچنین نقش مهمی در جنسیت و تولد دارد. یک مطالعه نشان داد که 58 درصد از زنانی که زایمان طبیعی داشته اند و 43 درصد زنانی که سزارین شده اند، دچار اختلال عملکرد کف لگن شده اند.

صدمات و تغییرات کف لگن پس از تولد می تواند منجر به بی اختیاری ادرار، کمردرد و درد لگن شود و حتی می تواند بر زندگی جنسی شما تأثیر بگذارد. برخلاف تغییرات طبیعی واژن پس از تولد، آسیب های کف لگن ممکن است برای بهبودی نیاز به درمان یا درمان دارویی داشته باشند.

علت درد واژن بعد از زایمان سزارین

 

تغییرات واژن بعد از زایمان سزارین

سوال رایج دیگر این است که آیا در صورت انجام سزارین، واژن شما همچنان تغییر می کند؟ تغییرات واژن بعد از سزارین بستگی به این دارد که آیا شما زایمان کرده اید و زایمان طبیعی داشته اید یا سزارین برنامه ریزی شده داشته اید. ماهیچه های کف لگن به

دلیل وزن و اندازه حمل باردار به مدت 9 ماه همیشه کمی کشیده می شوند ، حتی اگر سزارین برنامه ریزی شده داشته باشید.

مانند هر چیزی، تفاوت های فردی نیز وجود دارد. افرادی که سزارین کرده اند ممکن است همچنان درد، خشکی و ترشحات واژن را تجربه کنند، اما احتمالاً مجبور نخواهند بود با بافت زخم یا بخیه های واژن یا پرینه کنار بیایند.

یکی از رایج ترین سوالات و نگرانی های افراد پس از زایمان این است که زایمان چه تاثیری بر زندگی جنسی آنها دارد . آیا تا به حال به این فکر کرده اید که آیا رابطه جنسی بعد از تولد آسیب می بیند؟ آیا همسرتان متوجه تغییراتی در واژن شما خواهد شد؟ چگونه

می توانید از رابطه جنسی بعد از تولد لذت ببرید؟ پس تنها نیستی در زیر، متداول ترین سؤالات مربوط به رابطه جنسی پس از تولد را مورد بحث قرار می دهیم.

علت درد واژن بعد از زایمان طبیعی چیست

 

کف لگن پر از شگفتی است. در اینجا چیزی است که شما باید بدانید.

کف لگن در واقع گروهی از عضلات است که مانند یک بانوج در ناحیه پرینه شما قرار گرفته و به مثانه، مجرای ادرار، واژن، مقعد و راست روده متصل می شود. مثانه، روده ها و رحم شما روی آن قرار می گیرند و ماهیچه های کف لگن شما به صورت متقاطع از جلو

به پشت و پهلو به پهلو از استخوان شرمگاهی تا دنبالچه شما می آیند.

می تواند بالا و پایین حرکت کند. باز و بسته شدن مجرای ادرار، واژن و مقعد خود را کنترل کنید. و حاوی شبکه ای غنی از بافت همبند و فاسیا است.

1. بی اختیاری پس از زایمان طبیعی است – اما فقط برای مدت محدودی

با توجه به سفری که کف لگن شما با بارداری و زایمان طی کرده است، پس از زایمان ضعیف خواهد بود.

Erica Azzaretto Michitsch، PT، DPT، WCS، یکی از بنیانگذاران فیزیوتراپی Solstice در شهر نیویورک می گوید به همین دلیل، ممکن است تا 6 هفته پس از زایمان، در نگه داشتن ادرار خود، به ویژه زمانی که می خندید یا سرفه می کنید، مشکل داشته باشید.

اگر آسیب دیدید یا پارگی درجه سوم یا چهارم داشتید، ممکن است تا 3 ماه پس از زایمان بی اختیاری را تجربه کنید.

“آیا می خواهیم این اتفاق بیفتد؟ نه، بیلی می گوید. “اما این احتمال دارد.” اگر هیچ پارگی یا آسیب مستقیمی در کف لگن وجود نداشته باشد، بیلی می گوید: «تا 3 ماهگی شلوار نباید ترشح شود».

بی اختیاری پس از زایمان در صورتی شایع تر است که در دوران بارداری بی اختیاری را تجربه کنید و حدود نیمی از افراد در حین بارداری بی اختیاری را تجربه می کنند.

اکثر مردم می بینند که این مشکل در عرض 3 ماه حل می شود، اما اگر نشت ادرار شما بیش از 3 ماه طول کشید، نگران نباشید. در واقع، 31 درصد از افرادی که نوزادی به دنیا آوردند، 6 ماه پس از زایمان همچنان بی اختیاری را تجربه کردند.

همانطور که گفته شد، حتی افرادی که بدون پارگی زایمان می کنند، همچنان ممکن است بی اختیاری پس از زایمان داشته باشند، و افرادی که در دوران بارداری مشکلی با ترشح ادرار نداشتند، ممکن است پس از زایمان دچار آن شوند.

البته تجربه هر زنی متفاوت است، اما علت درد واژن پس از زایمان و مدت زمان آن معمولاً به نحوه زایمان شما بستگی دارد:

  • زایمان واژینال بدون برش : کل ناحیه پرینه و رکتوم ممکن است بعد از زایمان طبیعی متورم شود و احتمالاً برای چند هفته در این ناحیه احساس ناراحتی خواهید کرد.  

پارگی واژن یا اپیزیوتومی: زخم بلافاصله شروع به بهبود می‌کند، اما اغلب چند هفته طول می‌کشد تا بهبود کامل شود و درد برطرف شود.

شما به تازگی یک انسان کوچک را به دنیا آورده اید، بنابراین مقدار مشخصی از ناراحتی کاملا طبیعی است. بهبودی کامل  بعد از بچه دار شدن زمان می برد ، چه پارگی پرینه یا اپیزیوتومی داشته باشید یا نه.

با این حال، اگر هر یک از علائم زیر ظاهر شد، فورا با پزشک خود تماس بگیرید. آنها می توانند نشانه های عفونت پس از زایمان باشند :

  • بدتر شدن درد
  • افزایش گرما، قرمزی یا تورم در محل پارگی یا برش
  • تب
  • ترشح چرک
  • بوی قوی یا نامطبوع

پماد برای بخیه زایمان طبیعی

 

راهکارها و نکات زیر می تواند به تسکین درد پرینه پس از تولد، صرف نظر از نحوه زایمان کمک کند: 

  • تمیز نگهش دار. در حین و بعد از رفتن به دستشویی با یک بطری آب گرم روی آن ناحیه اسپری کنید تا ادرارتان پوست را تحریک نکند.
  • استراحت کن یخ را به مدت 10 تا 20 دقیقه بعد از زایمان به مدت 10 تا 20 دقیقه روی ناحیه مورد نظر قرار دهید تا درد و تورم به حداقل برسد. یخ زدن در ناحیه ممکن است باعث تسکین درد در چند روز اول پس از زایمان نیز شود. نکته حرفه ای: یک دستکش جراحی پر از یخ خرد شده یک کیسه یخ عالی می سازد. 
  • “پادسیکل” درست کنید. برخی از مادران به این ترفند DIY برای تسکین پس از زایمان سوگند یاد می کنند. آنچه شما نیاز دارید: پد ماکسی یک شبه، یک بطری اسپری، فندق جادوگر بدون الکل و فویل آلومینیومی. پدها را روی یک ورق فویل قرار دهید و با فندق جادوگر اسپری کنید تا مرطوب شود. هر پد را در فویل بپیچید و در فریزر بگذارید تا خنک شود. هنگامی که نیاز به تسکین آرامش دارید، یک پدیکول را بردارید، فویل را بردارید و مانند کیسه یخ از آن استفاده کنید.

 

  • حمام اب گرم  با غوطه ور کردن قسمت پایینی درد در یک حمام سیتز (یک حوضچه کم عمق پر از آب گرم) هر بار تا 20 دقیقه تسکین پیدا کنید . پوست را تسکین می دهد و گردش خون را در آن ناحیه تقویت می کند. اگر حمام نشستن ناراحت کننده است، یا اگر لگن ندارید، می توانید کف خود را در وان حمام خیس کنید. فقط مطمئن شوید که آب را کم عمق نگه دارید (بیش از 3 اینچ عمق). امتیاز: برای  بواسیر نیز مفید است. 

درمان کمر درد بعد از زایمان در طب سنتی

  • یک کمپرس گرم اعمال کنید. یک دستمال یا حوله تمیز که با آب گرم مرطوب شده باشد، همان هدفی را دارد که حمام سیتز خیسانده شود. آن را در مقابل پرینه خود نگه دارید تا ناراحتی را کاهش دهید.
  • یک عامل بی حس کننده را در نظر بگیرید. از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود بپرسید که آیا استفاده از مسکن های موضعی مانند اسپری یا کرم بی حس کننده برای شما بی خطر است یا خیر.
  • در مورد مسکن های خوراکی بپرسید. اگر قبلاً مسکن‌های بدون نسخه یا نسخه‌ای مصرف نمی‌کنید، با پزشک خود در مورد اینکه آیا می‌توانید از استامینوفن (تیلنول) یا یک داروی ضدالتهاب غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن (مانند ادویل یا موترین) استفاده کنید، مشورت کنید. لبه را بردارید مطمئن شوید که ارائه دهنده شما می داند که آیا شما شیر می دهید یا خیر.
  • عزیزم روی یک بالش دونات (با یک سوراخ در مرکز) سرمایه گذاری کنید تا فشار از روی تکه های درد شما در حالی که نشسته اید کم شود. و تا زمانی که می توانید دراز بکشید! 
  • بذار نفس بکشه اکنون زمان شلوارهای ساق، شلوار جین یا لباس زیر نیست. شما نمی خواهید که لباس شما به روشی نادرست به شما ساییده شود. درعوض، گشادترین و راحت ترین شلوار ورزشی را که دارید انتخاب کنید.
  • منظم بمان . اگر  حرکات دشوار روده مشکل ساز است (مشکل این است که از درد دفع آنها می ترسید)، مایعات زیادی بنوشید. همچنین می‌توانید فیبر بیشتری بخورید، که به حرکت راحت‌تر کمک می‌کند. یا از پزشک خود در مورد نرم کننده مدفوع یا ملین ملایم برای یبوست سوال کنید.

علت سوزش بخیه زایمان طبیعی

 

بهبود بخیه ها بعد از زایمان طبیعی

در طول زایمان، ممکن است پارگی واژن (که پارگی پرینه نیز نامیده می شود) داشته باشید. پرینه ناحیه بین واژن و مقعد است. پوست، ماهیچه و سایر بافت های این ناحیه در حین زایمان کشیده می شوند اما ممکن است پاره شوند.

پارگی واژن بیشتر در موارد زیر رخ می دهد:

شما برای اولین بار زایمان طبیعی دارید.

سر کودک شما بزرگتر از دهانه واژن شماست.

شما خیلی سریع زایمان می کنید و واژن شما زمان زیادی برای کشش و نازک شدن ندارد.

شما آسیایی تبار هستید.

پزشک شما باید از فورسپس یا جاروبرقی برای کمک به خروج نوزادتان استفاده کند.

در زایمان قبلی، اپیزیوتومی داشتید (پزشک شما یک برش جراحی برای باز کردن دهانه واژن شما ایجاد کرد).

برخی از پارگی های واژن جزئی هستند و به طور مستقل بهبود می یابند. برخی دیگر بزرگتر هستند یا به بافت های عمیق تر مانند عضلات اطراف واژن یا رکتوم نفوذ می کنند و نیاز به بخیه دارند.

در موارد نادر، پزشک ممکن است بافت اطراف واژن را بریده و نوزاد را به سرعت خارج کند. این روش اپیزیوتومی است و همچنین نیاز به بخیه دارد. دهه‌ها پیش، اینها به طور معمول انجام می‌شد، اما دیگر اینطور نیست.

احتمالاً در چند روز اول پس از زایمان، درد، تورم و ناراحتی متوسطی از پارگی یا بخیه ها خواهید داشت. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما ممکن است استفاده از کیسه یخ را برای کاهش تورم و داروهای مسکن بدون نسخه در صورت نیاز برای درد توصیه کند.

این نکات می تواند به بهبود بخیه ها و کاهش درد در هنگام بازگشت به خانه کمک کند:

پس از رفتن به دستشویی از پاک کردن با دستمال توالت خودداری کنید. در عوض، از یک بطری آب گرم برای تمیز کردن ناحیه استفاده کنید و به آرامی با حوله یا دستمال مرطوب کودک خشک کنید.

چند بار در روز از حمام سیتز استفاده کنید. حمام سیتز یک حمام کم عمق است که فقط باسن و ناحیه تناسلی شما را می پوشاند. این به تسکین ناحیه برش شما کمک می کند.

از اسپری ضد درد با بنزوکائین یا لیدوکائین استفاده کنید. از پرستار زایمان و زایمان خود برای توصیه ها بخواهید.

اگر اجابت مزاج سخت یا دردناک است ، از پزشک خود در مورد استفاده از نرم کننده مدفوع مانند MiraLAX بپرسید . می توانید آنها را از داروخانه خریداری کنید یا بعد از تولد از تیم زایمان و زایمان خود بخواهید.

اطراف بخیه های خود را خشک و تمیز نگه دارید. شما از رحم خونریزی خواهید داشت، بنابراین نوار بهداشتی خود را هر دو تا چهار ساعت یکبار تعویض کنید.

از ایستادن طولانی مدت خودداری کنید. اگر نشستن روی صندلی یا مبل ناراحت کننده است، سعی کنید روی بالش بنشینید یا به پهلو دراز بکشید.

اگر بخیه دارید، نیازی به برداشتن آنها نخواهید داشت – آنها در عرض یک یا دو هفته حل می شوند. اپیزیوتومی یا پارگی قابل توجه حدود یک ماه طول می کشد تا به طور کامل بهبود یابد. با این حال، اکثر پزشکان توصیه می کنند حداقل شش هفته قبل از استفاده از تامپون، داشتن رابطه جنسی یا انجام هر گونه بلند کردن اجسام سنگین صبر کنید.

بهبود سریع بخیه زایمان طبیعی

 

. خیلی به ندرت پیش می آید که بعد از بچه دار شدن «شل» باشید

این ایده که شما “گشاد ” هستید، فقط یک ترس توهین آمیز و جنسیتی نیست. از نظر بالینی نادرست است! «بسیار به ندرت کسی پس از تولد « گشاد » می شود. تون کف لگن شما در واقع بالاتر است.

عضلات کف لگن در دوران بارداری کشیده می شوند و با تولد کشیده می شوند. مورتیفولیو می‌گوید در نتیجه، پس از تولد، «عضلات معمولاً در پاسخ سفت می‌شوند».

فشار دادن طولانی، پارگی، بخیه زدن، یا اپیزیوتومی تنها تنش را افزایش می‌دهد و التهاب و فشار بیشتری به ناحیه وارد می‌کند.

3. درد پرینه شایع است، اما این بدان معنا نیست که مشکلی ندارد

پرینه ناحیه ای از بدن شما بین مقعد و واژن است. این ناحیه می تواند تغییرات زیادی را تجربه کند و ضربه های زیادی را در دوران بارداری و زایمان تجربه کند.

انواع مختلفی از درد پرینه وجود دارد که فرد ممکن است در دوران بارداری و پس از زایمان تجربه کند، و غیر معمول نیست که یک فرد باردار در این ماه ها درد در این ناحیه را تجربه کند.

افراد کمردرد را گزارش می‌کنند و 74 درصد از افراد باردار درد «کمربند لگنی» یا درد در ناحیه‌ای که لگن را به پاها متصل می‌کند، گزارش می‌کنند. (این شامل پرینه است.)

پس از زایمان، این اعداد کمی کاهش می یابد: 52 درصد از افراد پس از زایمان دچار کمردرد می شوند و 41 درصد پس از زایمان درد کمربند لگنی را تجربه می کنند.

افزایش وزن، تغییر در وضعیت بدن و تغییرات هورمونی همگی می توانند باعث افزایش درد در دوران بارداری به خصوص در ناحیه کمر و پرینه شوند.

هنوز کمتر از شش هفته پس از زایمان درد دارید؟ در معاینات بعدی پس از زایمان، حتماً هر گونه درد یا سوزش پایدار را با پزشک خود ذکر کنید . 

اگر درد شما با علائم عفونت یا سایر علائم مربوط به پس از زایمان همراه است ، وقت آن است که به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. درد واژن شما می تواند نشانه ای از واژینوز باکتریایی باشد، یک عفونت رایج که ترشحات بدبو ایجاد می کند، یا به طور بالقوه چیزی جدی تر.

همچنین ممکن است هنگام بیرون راندن کودک، هموروئید یا حتی شقاق مقعدی ایجاد شود که می تواند از ناراحت کننده تا بسیار دردناک باشد، اما با مراقبت و زمان بهبود می یابد. 

توجه: در صورت تجربه هر نوع درد شدید یا علائمی از جمله خونریزی شدید، سردرد شدید، درد قفسه سینه یا مشکل در تنفس، یا فقط به نزدیکترین اورژانس مراجعه کنید) . اینها می توانند علائم هشدار دهنده چندین وضعیت مختلف تهدید کننده زندگی باشند که ممکن است پس از زایمان رخ دهد.

در مورد تسکین درد پرینه شما؟ داشتن چندین استراتژی تسکین دهنده درد قبل از زایمان، بهبودی شما را بسیار آسان تر می کند. علت درد واژن بعد از زایمان طبیعی چیست

بعد از زایمان چه بخوریم

 

به محض اینکه کوچولوی شما وارد دنیا می شود، سیل احساسات و هورمون ها شما را در ترن هوایی پس از زایمان دور می کند. افزایش آدرنالین و به دنبال آن تصادفات شدید انرژی جاده ای چالش برانگیز برای پیمایش است. اوج ها می توانند زیاد باشند و پایین ها به همان اندازه پایین.

 در همان ماه اول با هر مادری صحبت کنید و معمولاً اشک، سردرگمی و همچنین خالص ترین عشق در جهان وجود دارد. 

 در این مقاله به شما کمک می کنیم تا در مورد تغذیه پس از زایمان و اینکه چه غذاهایی به تسریع بهبودی پس از زایمان کمک می کند بیشتر بدانید .

جای تعجب نیست که در این مدت، خودمراقبتی معمولاً به انتهای لیست کشیده می شود. و متأسفانه، بسته به اینکه در کدام کشور زندگی می کنید، به زنان فرصت

به یاد داشته باشید که توجه به نیازهای خود در نهایت به شما این امکان را می دهد که بیشتر به کودک خود بدهید و تغذیه هدفمند پس از زایمان که در جهت تضمین بهترین بهبودی شما تنظیم شده است، بهترین مکان برای شروع است. 

تغذیه و خوردن غذاهای مناسب تنها یک تکه از پای پس از زایمان است. خودمراقبتی همچنین در مورد پرورش خود با استراحت است، و هر چیز دیگری که با شما صحبت می‌کند.

  • منیزیم: بلافاصله با آرامش طبیعی شروع کنید . حتماً غذاهای غنی از منیزیم را نیز در رژیم غذایی خود بگنجانید.
  • میوه خشک: آلو خشک و زردآلو بدون سولفور تنها دو نمونه از میوه هایی هستند که شما را منظم نگه می دارند. امتیاز: اینها را در ترکیب دنباله دار خود در ایستگاه شیردهی خود بچسبانید. من با گلابی هم موفقیت بزرگی داشته ام .
  • هیدراته، هیدراته، هیدراته کنید: حدس زدید هیدراته نگه داشتن بدن به شما کمک می کند تا از ناحیه یبوست جلوگیری کند .
نوشته های مرتبط

زنان 909، مشاوره پزشکی زنان در تهران در خدمت شما عزیزان و مراجعین محترم می باشد تا با ارائه مشاوره و درمان قدمی کوچک در سلامتی شما عزیزان بگذارد.

آیا بعد از زایمان طبیعی واژن گشاد میشود

 

همه افراد باید حداکثر تا 6 هفته پس از زایمان مراقبت های معمول پس از زایمان را انجام دهند. برخی از افراد ممکن است نیاز داشته باشند که زودتر دیده شوند، به خصوص اگر مشکلاتی را تجربه می کنید که بر درمان و زندگی روزمره تأثیر می گذارد. اولین ملاقات پس از زایمان باید حداکثر 12 هفته پس از زایمان باشد.

علائم هشدار دهنده می توانند بی صدا باشند

آسیب کف لگن یا ضعیف شدن عضلات کف لگن همیشه به یک شکل ظاهر نمی شود. فقط در موارد شدید هنگام پاک کردن، فتق می بینید یا پرولاپس احساس می کنید.

پس از حدود 6 هفته پس از زایمان، یک قرار ملاقات با متخصص زنان و زایمان خود رزرو کنید. اگر هر یک از علائم زیر را دارید، حتما آنها را مطرح کنید:

  • احساس سنگینی در ناحیه پرینه شما
  • فشار در ناحیه پرینه شما
  • احساس نشستن روی چیزی وقتی می نشینید اما چیزی آنجا نیست
  • نشت بعد از ادرار کردن
  • مشکل در ادرار کردن
  • یبوست مداوم
  • مشکل در دفع اجابت مزاج

حتی زمانی که نرم است و فشرده نیست، حرکت می کند.

 فیزیوتراپی کف لگن صمیمی است اما نباید تهاجمی باشد

می دانم، می دانم، می دانم. یک PT کف لگن می خواهد روی کف لگن شما از طریق واژن friggin شما کار کند و این همه نوع عجیب/ترسناک/شدید است. این بزرگترین مانعی است که در مورد کف لگن صحبت می شود و مانند سایر عضلات بدن شما با آن رفتار می شود.

با این حال، اگر نگران هستید، این را بدانید: این مانند یک معاینه بالینی نیست. نه اسپکولوم و نه چراغ قوه وجود دارد.

بوچ می گوید: «تهاجمی ترین چیزی که ما دریافت می کنیم، ارزیابی یک انگشت است. به این ترتیب، «ما می‌توانیم میزان قوی بودن شما و مدت زمانی که می‌توانید انقباض خود را حفظ کنید – قدرت و استقامت شما – و همچنین ارزیابی می‌کنیم که چقدر می‌توانید آرام باشید.»

درمان دستی شامل قرار دادن انگشت است، اما یک PT لگنی همچنین می‌تواند با شما در تمرینات بدنی، تکنیک‌های تجسم، حرکت و وضعیت بدن بر اساس نیاز شما کار کند.

می توانید قبل از بروز مشکل به یک درمانگر کف لگن مراجعه کنید

اگر جراحی شانه می‌کردید، آیا بعد از آن به خانه می‌رفتید، بهبودی خود را خودتان انجام می‌دادید و فقط یک بار 6 هفته بعد به پزشک مراجعه می‌کردید؟ البته که نه. یک یا دو هفته جبران می کنید و سپس یک دوره سخت فیزیوتراپی را شروع می کنید.

بیلی می‌گوید: «افرادی که در ماراتن شرکت می‌کنند، مراقبت بیشتری نسبت به زنان بعد از [زایمان] دارند». «همه باید به دنبال یک فیزیوتراپیست لگنی [بعد از تولد] به دلیل تغییرات بسیار زیاد باشند. این شگفت انگیز است که بدن ما در طول 40 هفته چقدر تغییر

می کند. و در عرض چند ساعت یا چند روز پس از تولد، ما دوباره کاملاً متفاوت هستیم. ناگفته نماند که برخی از ما جراحی بزرگ شکم [با سزارین] داشته ایم.»

بسیاری از زنان همچنین می توانند از مراجعه به درمانگر کف لگن قبل از زایمان نیز بهره مند شوند.

جمع شدن واژن بعد از زایمان طبیعی نی نی سایت

 

زمانی که ادرار می کنید، مدفوع می کنید، رابطه جنسی دارید، به ارگاسم می پردازید، می ایستید، می نشینید، ورزش می کنید – تقریباً همه چیز کف لگن خود را درگیر می کنید.

و به شدت تحت تاثیر وزن حاملگی و ضربه ناشی از زایمان طبیعی (یا فشار دادن قبل از سزارین برنامه ریزی نشده) قرار می گیرد، زیرا کشش، کشیده شدن و آسیب بافت نرم را تجربه می کند.

عوامل خطر برای بی اختیاری ادرار پس از زایمان عبارتند از:

  • زایمان واژینال
  • یک نوزاد بزرگ
  • بی اختیاری در دوران بارداری
  • سیگار کشیدن
  • زایمان طبیعی مانند استفاده از فورسپس

شما باید در مورد هر مشکلی که در مورد نشت ادرار داشته اید در طول قرار مراقبت پس از زایمان خود صحبت کنید. در حالی که برای مدتی معمول است، بی اختیاری طولانی مدت ممکن است نیاز به بررسی و درمان بیشتری داشته باشد.

به گفته بیلی، هر دردی که در دوران بارداری بیش از 24 ساعت طول بکشد – حتی اگر فقط با یک حرکت خاص اتفاق بیفتد – غیرقابل قبول است و شایسته توجه است.

اما هر درد شدید و ناگهانی در دوران بارداری یا پس از زایمان مستحق مراقبت فوری پزشکی است. ضعف، تب یا استفراغ نشانه نیاز به مراقبت اورژانسی است. علاوه بر این، در حالی که درد پرینه غیرعادی نیست، نباید آن را نادیده بگیرید. به جرات می توان گفت

که پس از بهبودی و شروع به از سرگیری فعالیت های عادی (شیر) از هفته ها تا چند ماه پس از کودک، نباید درد و ناراحتی را نادیده بگیرید.

علل شایع مشکلات جنسی پس از زایمان عبارتند از:

  • تغییرات هورمونی واژن، به خصوص اگر در دوران شیردهی هستید
  • عفونت ها
  • محرومیت از خواب
  • تنظیم زندگی با نوزاد
  • عوامل استرس زا جدید یا در حال تغییر
  • مسائل روابط بین فردی
  • افسردگی پس از زایمان

اگر عضلات کف لگن خیلی سفت هستند یا تون عضلانی بالایی دارند، ممکن است در ارگاسم مشکل بیشتری داشته باشید. اگر عضلات آنقدر قوی نباشند، قرار دادن مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما اوج گرفتن می‌تواند مشکلی ایجاد کند.»

چه مدت پس از زایمان می توان رابطه جنسی داشت؟

 

مدت زمانی که باید برای داشتن رابطه جنسی بعد از تولد صبر کنید برای هر کسی متفاوت است. این بستگی به میزان نیاز شما به بهبودی دارد، خواه از زایمان طبیعی باشد یا سزارین، سطح راحتی شما و تمایل شما.

همانطور که گفته شد، اکثر ارائه دهندگان توصیه می کنند که 4 تا 6 هفته پس از زایمان قبل از رابطه جنسی صبر کنید. بخشی از این کار این است که اجازه دهید واژن و کف لگن شما بهبود یابد، اما همچنین از هرگونه عفونت احتمالی جلوگیری می کند.

آیا رابطه جنسی بعد از تولد درد دارد؟

یک مطالعه نشان داد که 37.5٪ از افراد رابطه جنسی دردناک را در 6 ماه پس از زایمان تجربه کردند، در حالی که 46.3٪ به رابطه جنسی علاقه نداشتند. در حالی که در صورت داشتن هر گونه درد واقعی باید آن را متوقف کنید، برخی از ناراحتی ها طبیعی است،

به خصوص در اطراف نواحی دارای بافت اسکار.

خشکی واژن برای افراد پس از زایمان نیز رایج است، به خصوص اگر در دوران شیردهی یا شیردهی باشند. افرادی که در دوران شیردهی هستند نسبت به سایرین سطح استروژن کمتری دارند که به خشکی واژن کمک می کند.

اگر خشکی واژن باعث ناراحتی جنسی می شود، می توانید به راحتی با استفاده از یک روان کننده ایمن برای بدن و هیدراته ماندن آن را برطرف کنید.

رابطه جنسی بعد از تولد برای همسرتان چه حسی دارد؟

نگرانی دیگر پس از تولد این است که شریک زندگی شما ممکن است در مورد واژن شما چه احساسی داشته باشد. واژن ها کشسان هستند و در بیشتر موارد به شکل قبل از زایمان خود باز می گردند. اکثر شرکای آلت تناسلی پس از زایمان همسرشان تفاوتی

در رابطه جنسی متوجه نمی شوند.

آنها معمولاً بیشتر از هر تغییر جزئی در واژن شما نگران راحتی شما و اطمینان از اینکه به شما آسیب نرسانند، هستند.

در دوران بارداری، رحم شما مانند یک بادکنک است که کم کم باد می کند تا بتواند کودک در حال رشد شما را در خود جای دهد. در پایان بارداری شما به اندازه یک هندوانه می شود و اندام های شما را به پهلو می راند.

پس از تولد، حدود شش هفته طول می کشد تا رحم شما به اندازه قبل از بارداری خود بازگردد. سایر اندام های شما نیز باید به جهت طبیعی خود برگردند. در این مدت، احتمالاً موارد زیر را تجربه خواهید کرد:

گرفتگی خفیف شبیه قاعدگی. این گرفتگی در روزهای اول پس از تولد و در دوران شیردهی شدیدتر است. بدن شما هورمون هایی ترشح می کند تا به انقباض و کوچک شدن رحم کمک کند.

ترشحات واژن به نام لوچیا. خون و بافت پوشاننده رحم در دوران بارداری از طریق واژن جریان می یابد. قرمز روشن است و درست بعد از زایمان مانند پریودهای سنگین است، اما به تدریج محو می شود و در عرض چند هفته متوقف می شود.

درد در واژن و پرینه شما. حتی اگر پارگی قابل توجهی نداشته باشید، فشار دادن و کشش پوست ممکن است باعث درد و کبودی شما شود. ممکن است چند هفته طول بکشد تا پرینه شما بهبود یابد.

هموروئید . این وریدهای متورم از فشار بیرون راندن کودک ایجاد می شوند. حمام سیتز می تواند به بهبود هموروئید کمک کند و نرم کننده مدفوع می تواند حرکات روده را نرم تر و راحت تر دفع کند.

یبوست. تغییرات هورمونی می تواند دفع مدفوع را سخت تر کند. مطمئن شوید که روزانه حداقل هشت لیوان آب می نوشید. و مقدار زیادی میوه، سبزیجات و غلات سبوس دار با فیبر بالا مانند بلغور جو دوسر یا سبوس گندم بخورید تا به حرکت کمک کنید.

بی اختیاری. بارداری می تواند عضلات کف لگن شما را ضعیف کند و منجر به نشت ادرار هنگام سرفه یا خنده شود. تمرینات کف لگن می تواند به تقویت عضلات کف لگن شما کمک کند. اگر این وضعیت بهبود نیافت، درخواست ارجاع به یک فیزیوتراپ کف لگن یا ارزیابی

توسط متخصص زنان و زایمان کنید که متخصص کف لگن برای بیماران زن است.

علت درد نزديكي بعد از زايمان طبيعي

 

رابطه جنسی بعد از تولد

از آنها بخواهید قبل از شروع دوباره رابطه جنسی با شما صبور باشند . شما می توانید بر ایجاد صمیمیت از طریق در آغوش گرفتن، بوسیدن و پیوند با هم به عنوان یک خانواده و به عنوان یک زوج تمرکز کنید.

در اینجا چند نکته برای شروع رابطه جنسی وجود دارد:

آهسته شروع کنید و وقت بگذارید.

اگر دخول ناخوشایند است ، از پیش بازی، رابطه جنسی دهانی و همه اشکال دیگر “رفتار بیرونی” لذت ببرید . سکس کل تجربه شهوانی و پیوندی است، نه صرفاً مقاربت. در واقع تنها حدود 25 درصد از زنان می توانند به تنهایی از طریق آمیزش جنسی (تحریک خالص واژینال) به ارگاسم برسند. بیشتر آنها به تحریک کلیتورال نیاز دارند، که با “برون رفتگی” به راحتی برطرف می شود.

در مورد آنچه که کار می کند یا نیست، یا اگر چیزی آسیب می زند، باز باشید .

برای تغییرات واژن پس از تولد چه باید کرد؟

تغییرات واژن و کف لگن پس از تولد طبیعی است، اما چگونه آنها را برطرف کنید؟

تمرینات واژینال بعد از زایمان

یک راه آسان برای بهبود و تقویت واژن، انجام تمرینات کگل است. کگل ورزش‌های ساده‌ای برای کف لگن است که آن را تقویت می‌کند تا به درمان بی‌اختیاری، کمک به هرگونه تغییر از بدو تولد و بهبود عملکرد جنسی کمک کند. آنها را می توان با یا بدون ابزارهایی مانند توپ های کگل انجام داد . انجام این تمرینات زودتر از دیرتر پس از تولد بسیار مهم است زیرا زمان بندی می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.

اگر پس از چند ماه پس از زایمان همچنان مشکلات واژن یا کف لگن را تجربه می کنید، حتما دوباره با پزشک خود تماس بگیرید. آنها ممکن است شما را به یک متخصص مانند فیزیوتراپیست کف لگن ارجاع دهند.

روش های واژینال

سایر افراد برای کمک به مقابله با تغییرات واژن پس از تولد به روش های پزشکی روی می آورند. روش‌های پزشکی می‌تواند برای افرادی که پس از زایمان آسیب‌های کف لگن دارند ضروری باشد تا به درمان بی اختیاری کمک کند، به آنها اجازه دهد فعالیت بدنی عادی خود را از سر بگیرند و حتی به زندگی جنسی آنها کمک کند.

با این حال، جراحی پلاستیک و سایر روش های انتخابی توسط کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان (ACOG) توصیه نمی شود. این شامل واژینوپلاستی، جوانسازی واژن، و روش های فرکانس رادیویی و لیزر است.

نگران نباش، تو تازه بچه دار شدی!

تازه بچه دار شدی این ممکن است واژن شما را تغییر دهد، اما بیشتر، بنابراین بدن، سطح انرژی و کل زندگی شما را تغییر می دهد.

واقعیت این است که زندگی جنسی شما احتمالاً بعد از بچه دار شدن تغییر می کند، اما نه به دلایلی که فکر می کنید. تا زمانی که آسیب های کف لگن را تجربه نکنید یا در حال بهبودی از روشی مانند اپیزیوتومی باشید، هر گونه تغییر واژن که داشته باشید احتمالاً بر زندگی جنسی شما تأثیر کمتری خواهد گذاشت.

احتمال بیشتری وجود دارد که زندگی جنسی شما به دلیل داشتن یک نوزاد جدید در خانه تحت تأثیر قرار گیرد. احتمالا خسته هستید، وقت آزاد کمتری دارید، تغییرات هورمونی دارید و اولویت هایتان تغییر کرده است. برخی از افراد گزارش می دهند که بعد از زایمان رابطه جنسی بهتری دارند و به طور کلی احساس نزدیکی به شریک زندگی خود می کنند.

چگونه در مورد رابطه جنسی بعد از تولد صحبت کنیم؟

چگونه با همسرتان در مورد رابطه جنسی بعد از تولد صحبت می کنید؟ با ارتباط بسیار واضح و صادقانه.

درمان افسردگی بعد از زایمان 

 

زایمان فقط یک تجربه فیزیکی نیست. همچنین بسیار احساسی است و با تغییرات ناگهانی در هورمون های شما تشدید می شود. مراقبت از سلامت روانی خود روزها و هفته ها پس از زایمان نیز بخش مهمی از بهبودی است.

تغییرات هورمونی ناگهانی، کمبود خواب، و واقعیت بد تولد نوزاد می‌تواند باعث ایجاد «بیبی بلوز» شود. ممکن است تا چند روز پس از زایمان احساس غمگینی یا گریه کنید. سایر علائم بلوز نوزادی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • احساس اضطراب یا سرگیجه.
  • داشتن نوسانات خلقی.
  • داشتن جادوهای گریه مکرر
  • از دست دادن اشتها
  • داشتن مشکل در خواب.

بلوز نوزادی رایج است و معمولا فقط چند روز طول می کشد. اگر بیش از دو هفته احساس غمگینی، پوچی یا ناامیدی می کنید، با پزشک خود تماس بگیرید. تقریباً از هر نه زن یک نفر دچار تغییرات عاطفی جدی تری می شود که به عنوان افسردگی یا اضطراب پس از زایمان شناخته می شود.

علائم افسردگی پس از زایمان عبارتند از:

احساس غمگینی یا ناامیدی.

داشتن انرژی یا انگیزه کم.

در به خاطر سپردن چیزها یا تصمیم گیری مشکل دارید.

احساس پدر و مادر بدی.

هیچ علاقه ای به کودک خود ندارید

داشتن افکار صدمه زدن به خود یا کودکتان.

بیش از حد نگران کننده و افکار مزاحم.

اختلال در خواب، از بیدار شدن با نگرانی در مورد کودک شما.

تپش قلب از اضطراب.

احساس ترس از اینکه اتفاق وحشتناکی برای کودک شما بیفتد.

افسردگی یا اضطراب پس از زایمان اغلب در ماه اول پس از زایمان شروع می شود، اما می تواند در هر زمانی در سال اول اتفاق بیفتد. علائم شدیدتر و طولانی تر از بچه بلوز است. در مورد این علائم با پزشک خود صحبت کنید زیرا درمان و دارو می تواند به شما

کمک کند احساس بهتری داشته باشید.

به عنوان یک والدین جدید، چیزهای زیادی در ظرف خود دارید. وقت گذاشتن برای بهبودی پس از زایمان طبیعی بسیار مهم است تا شما و کودکتان بهترین شروع ممکن را داشته باشید. اگر در طول دوره بهبودی خود در مورد هر چیزی سوال یا نگرانی دارید با ارائه

دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید.

اولین رابطه بعد از زایمان طبیعی

 

مادر شدن یک تجربه متحول کننده است که شادی، عشق و البته تغییراتی را در بدن شما به ارمغان می آورد. همانطور که در سفر زیبای مادری حرکت می کنید، طبیعی است که در مورد از سرگیری روابط صمیمانه پس از زایمان فکر کنید.

بازیابی فیزیکی: گوش دادن به بدن شما

در حال حاضر هیچ سیاست مبتنی بر شواهد در مورد زمان ایده آل پس از زایمان برای پرهیز از فعالیت جنسی وجود ندارد.

همانطور که هر تجربه بارداری و زایمان منحصر به فرد است، زمان لازم برای بهبودی بدن شما نیز از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

به طور معمول توصیه می شود تا شش هفته پس از زایمان از رابطه جنسی خودداری کنید، بیشتر برای جلوگیری از عفونت رحم یا اختلال در بخیه های اپیزیوتومی و دادن زمان به بدن برای بهبودی.

به نیازهای بدن خود احترام بگذارید و به خودتان زمان کافی برای بهبودی بدهید. طبیعی است که روند بهبودی چندین هفته یا حتی ماه ها طول بکشد.

بازیابی قدرت کف لگن

در طول زایمان، عضلات کف لگن شما تحت فشار قابل توجهی قرار می گیرند و ممکن است به زمان نیاز داشته باشند تا قدرت خود را بازیابند.

انجام تمرینات ملایم کف لگن، مانند کگل، می تواند به بازیابی تون ماهیچه ها و بهبود حس جنسی در طول زمان کمک کند.

به یاد داشته باشید که قبل از شروع هر برنامه ورزشی با پزشک خود مشورت کنید.

رسیدگی به ناراحتی های فیزیکی

مهم است که قبل از اقدام به فعالیت جنسی، هرگونه ناراحتی یا درد فیزیکی را برطرف کنید. اگر در حین مقاربت احساس ناراحتی کردید، برای کاهش اصطکاک از یک روان کننده مبتنی بر آب استفاده کنید.

برقراری ارتباط آشکار با شریک زندگی خود و جستجوی مشاوره حرفه ای نیز می تواند به شناسایی و رفع مشکلات اساسی کمک کند.

بهزیستی عاطفی: پرورش صمیمیت

میل جنسی کم پس از تولد غیرعادی نیست. ممکن است بدن شما بهبود یافته باشد، و ممکن است توسط متخصص زنان و زایمان معاینه شده باشید، اما این لزوما به این معنی نیست که تمایل شما به رابطه جنسی از سر گرفته شده است.

متغیرهای زیادی وجود دارد که می تواند بر میل جنسی شما تأثیر بگذارد از جمله:

  • تغییرات هورمونی، به خصوص در صورت شیردهی
  • خستگی/کم خوابی
  • افسردگی پس از زایمان
  • تغذیه با شیر مادر و قطع ارتباط بین سینه ها به عنوان شهوانی در مقابل سینه ها برای تغذیه کودک شما
  • کیفیت رابطه شما با همسرتان
  • ترومای زایمان
  • تصویر بدن

بدن شما چیزهای زیادی را پشت سر گذاشته و دارد. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در این زمان در نظر داشته باشید:

چند روز بعد سزارین میشه رابطه داشت

تنظیم عاطفی

تطبیق با نقش جدید خود به عنوان یک مادر می تواند از نظر احساسی سخت باشد، و ضروری است که به خودتان زمان بدهید تا سازگار شوید.

 ارتباط عاطفی با شریک زندگی شما ممکن است به طور موقت تغییر کند، اما این بخشی طبیعی از انتقال به سمت والدین است. ارتباط باز و صادقانه به پر کردن شکاف ها و تقویت تفاهم کمک می کند.

کشف مجدد صمیمیت

صمیمیت فیزیکی پس از زایمان فراتر از رابطه جنسی است. بر تقویت صمیمیت از طریق اعمال غیرجنسی مانند در آغوش گرفتن، دست گرفتن و به اشتراک گذاشتن لحظات محبت تمرکز کنید.

 بررسی راه‌های مختلف ابراز عشق و تمایل می‌تواند به شما و شریک زندگی‌تان کمک کند تا قبل از شروع فعالیت جنسی، از لحاظ عاطفی دوباره با هم ارتباط برقرار کنید.

اگر در مورد رابطه جنسی عصبی یا ناراحت هستید، با شریک زندگی خود گفتگوهای آزاد و صادقانه داشته باشید. راه های دیگری برای تقویت رابطه خود بیابید، حتی اگر صرفاً لذت بردن از زمان با هم بدون کودک باشد.

قرار دوباره می تواند به شما کمک کند تا یکدیگر را دوباره کشف کنید و سایر عناصر صمیمیت را در رابطه خود تقویت کنید.

ارتباط کلیدی است

حفظ خطوط ارتباطی باز با شریک زندگی خود در این دوران بسیار مهم است. بحث در مورد نگرانی ها، خواسته ها و انتظارات شما می تواند به هر دوی شما کمک کند تا تغییرات در زندگی جنسی خود را تغییر دهید. به یاد داشته باشید، شما در این سفر با هم

هستید و درک نیازهای یکدیگر باعث ایجاد پیوند عمیق‌تر می‌شود.

شکل دادن به زندگی جنسی جدید: آن را آهسته پیش ببرید

هنگامی که از نظر جسمی و احساسی آمادگی دارید، به تدریج فعالیت جنسی را به زندگی خود بازگردانید. قبل از اینکه به مقاربت جنسی برسید، با اعمال ساده صمیمیت، مانند بوسیدن و نوازش ملایم شروع کنید.

 آرام باشید، آن را آهسته انجام دهید و با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید که چه حس خوبی دارد یا نه. به یاد داشته باشید، عجله ای وجود ندارد، و برای داشتن یک تجربه مثبت، همه چیز را با سرعت خود انجام دهید.

همانطور که بدن شما به حالت عادی خود عادت می کند، ممکن است متوجه شوید که ترجیحات و تمایلات جنسی شما تغییر کرده است. فرصت کاوش و آزمایش را در آغوش بگیرید. ذهن باز و مایل به انطباق با تغییراتی باشید که مادر شدن در زندگی شما ایجاد

کرده است.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.