چه چیزی باعث از بین رفتن علائم بارداری می شود

چه چیزی باعث از بین رفتن علائم بارداری می شود

اگر علائم بارداری شما ناپدید شوند، ممکن است طبیعی باشد یا ممکن است دچار سقط جنین شده باشید.

در حالی که ناپدید شدن علائم ناخوشایند بارداری – مانند درد سینه، حالت تهوع و بیزاری از غذا – ممکن است خوشایند باشد، ممکن است نگران باشید که نشان دهنده سقط جنین باشد.

گاهی اوقات، متأسفانه، به خصوص زمانی که با گرفتگی یا خونریزی همراه باشد، این اتفاق می افتد. گفته می شود، از دست دادن علائم بارداری همیشه به این معنی نیست که چیزی اشتباه است. برخی از علائم ممکن است به طور طبیعی با پیشرفت بارداری شما ناپدید شوند یا در نوسان باشند.

اگر متوجه تغییر ناگهانی در احساس خود شدید، مهم است که با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید. آنها با شما در مورد آنچه اتفاق می افتد صحبت می کنند، شما را معاینه می کنند و هر آزمایش لازم را انجام می دهند.

به خواندن ادامه دهید تا در مورد ارتباط بین از دست دادن علائم بارداری و سقط جنین در هفته های 7، 10، 15 هفته و بیشتر بدانید.

علائم رایج بارداری

واکنش هر فردی به بارداری متفاوت است. برخی از افراد همه علائم را در کتاب خواهند داشت، در حالی که برخی دیگر فقط تعداد کمی را تجربه می کنند. همچنین ممکن است در مراحل اولیه اصلاً علائم بارداری نداشته باشید.

در حالی که علائم بارداری بسته به بدن فرد متفاوت است، ممکن است شامل موارد زیر باشد:

بسیاری از افراد علائم بارداری را در سه ماهه اول حادتر تجربه می کنند و با پیشرفت در سه ماهه دوم این علائم کاهش می یابد. به عنوان مثال، طبق گفته کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان (ACOG)، بیزاری از غذا، حالت تهوع و خستگی ممکن است در سه

ماهه دوم کاهش یابد.

تهوع صبحگاهی معمولاً قبل از هفته 9 شروع می شود و اغلب تا ماه سوم بارداری ادامه می یابد و در حدود هفته 14 از بین می رود.

ممکن است شامل حالت تهوع و استفراغ باشد، اما فریب اصطلاح “صبح” را نخورید – حالت تهوع می تواند تمام روز ادامه داشته باشد یا در طول روز بیاید و برود.

برخی از افراد باردار می ترسند که کاهش ناگهانی حالت تهوع نشان دهنده از دست دادن بارداری باشد، اما به خاطر داشته باشید که تهوع صبحگاهی معمولاً در اواسط بارداری به طور طبیعی متوقف می شود. قطع آن طبیعی است و معمولاً به خودی خود نشانه سقط جنین نیست.

چه چیزی باعث سقط جنین می شود و چه چیزی باعث سقط جنین نمی شود

 

اگر علائم بارداری شما به طور کامل قبل از پایان سه ماهه اول ناپدید شد، لزوماً نشانه سقط جنین نیست، اما به پزشک خود بگویید که در این مورد مطمئن باشد.

 

آیا ممکن است سقط جنین باشد؟

 

سقط جنین در حدود 15 درصد از بارداری های شناخته شده بالینی اتفاق می افتد.

بیشتر سقط جنین در سه ماهه اول بارداری اتفاق می افتد و شایع ترین علت آن ناهنجاری کروموزومی در جنین است. دو علامت کلیدی برای سقط جنین وجود دارد: خونریزی واژینال و گرفتگی.

خونریزی واژن

نوشته های مرتبط

خونریزی همیشه نشان دهنده سقط جنین نیست . برای برخی از افراد باردار معمول است که مقدار کمی لکه بینی متناوب را تجربه کنند و بسیاری از آنها نوزادان سالم و در غیر این صورت حاملگی طبیعی دارند.

چه چیزی باعث از بین رفتن علائم بارداری می شود

با این حال، گاهی اوقات خونریزی نشان دهنده از دست دادن بارداری است.

خونریزی سقط جنین ممکن است به شکل زیر باشد:

خون صورتی، قرمز یا قهوه ای

می تواند از لکه بینی خفیف تا جریان خون شدیدتر متغیر باشد

خروج لخته و بافت از واژن

به طور معمول سنگین تر و طولانی تر از خونریزی قاعدگی. ممکن است به تدریج سنگین تر شود

اگر در دوران بارداری دچار خونریزی شدید، فوراً به پزشک متخصص زنان اطلاع دهید.

گرفتگی

افرادی که سقط جنین را تجربه می کنند ممکن است گرفتگی در ناحیه شکم، لگن یا پشت خود را تجربه کنند. به طور معمول، درد گرفتگی تقریباً همزمان با خونریزی رخ می دهد. به طور کلی، درد سقط جنین اغلب بدتر (اما مشابه) ناراحتی است که در طول یک

دوره معمولی تجربه می شود.

سایر علائم رایج سقط جنین

سایر علائم و نشانه های سقط جنین ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • از دست دادن ناگهانی علائم بارداری
  • کمردرد پایین
  • مخاط واژن سفید صورتی

از آنجایی که برخی از هورمون های بارداری پس از سقط جنین در خون باقی می مانند، ممکن است پس از تشخیص سقط همچنان علائم فیزیکی بارداری را تجربه کنید.

از دست دادن علائم بارداری، مانند حالت تهوع صبحگاهی و حساس شدن سینه ها، ممکن است نشان دهنده سقط جنین باشد که همراه با خونریزی و کرامپ واژن باشد. با هر گونه نگرانی با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

چه زمانی با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی تماس بگیرید

در حالی که از دست دادن علائم بارداری می تواند نشان دهنده سقط جنین باشد، ممکن است بخشی از پیشرفت طبیعی بارداری شما نیز باشد . اگر ناپدید شدن علائم بارداری در کنار سایر علائم احتمالی سقط جنین – به ویژه خونریزی واژینال یا گرفتگی – اتفاق بیفتد، این ترکیب باعث نگرانی بیشتری می شود.

علائم سقط جنین را هرگز نباید نادیده گرفت به این امید که به سادگی از بین بروند. پزشک شما می تواند تشخیص دهد که آیا سقط جنین دارید، بنابراین اگر نگران هستید با آنها تماس بگیرید.

سقط جنین شایع است و در حدود 15 درصد از بارداری های شناخته شده رخ می دهد و فرد باردار مقصر نیست. در واقع، ناهنجاری های کروموزومی که باعث ناسازگاری جنین با زندگی می شود، حدود نیمی از سقط های جنین در سه ماهه اول را تشکیل می دهند.

 

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.