تغذیه دوران بارداری برای هوش جنین (چه بخوریم )

تغذیه دوران بارداری برای هوش جنین : بچه های باهوش همان چیزی هستند که هر مادری  انتظار دارد. توجه به این نکته مهم است که بیشتر هوش کودک به رژیم غذایی مادر در دوران بارداری بستگی دارد. نیاز مادر به مواد مغذی لازم برای رشد عالی مغز کودک

وجود دارد. در دوران بارداری ، بخشهای خوبی از آن را بخورید.

تغذیه خوب به ویژه برای زنانی که به باردار شدن، باردار شدن یا شیردهی فکر می کنند اهمیت دارد . بارداری زمانی است که نیازهای غذایی شما بیشتر است تا هم خود و هم کودک در حال رشدتان را تغذیه کنید. تغذیه خوب در حال حاضر برای فرزندان شما در

طول زندگی آنها مفید خواهد بود.

زمانی که برای بارداری آماده می شوید، باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید، نیازی به تغییر رژیم غذایی خود ندارید. شما باید به خوردن غذاهای سالم، نوشیدن مقدار زیادی آب و فعالیت ادامه دهید. با این حال، چند چیز اضافی وجود دارد که باید در رابطه با

برخی ویتامین ها و مواد معدنی، الکل و ایمنی مواد غذایی از آنها آگاه باشید.

تغذیه دوران بارداری برای هوش جنین

تبریک می گویم ! شما در حال رشد یک انسان خدایی در بدن خود هستید! شما باور نکردنی هستید! و احتمالاً خیلی گرسنه هستید. 

. شما در اینجا امن هستید اما گوشت خام را نخورید .  نگران نباشید ، چیزهای شگفت انگیز و مغذی زیادی وجود دارد که می توانید بخورید.

وقتی اولین بار متوجه شدید که باردار هستید ، شما چیزی نخواهید خورد جز پروتئین با بالاترین کیفیت و از قند و غذای بیش از حد فرآوری شده خودداری کنید. شما در حال تبدیل شدن به گلی درخشان از زندگی سبز براق هستید.

آکادمی تغذیه و رژیم غذایی یک سبک زندگی سالم در دوران بارداری را توصیه می کند:

یک رژیم غذایی سالم و متعادل همچنین می تواند به کاهش برخی از علائم بارداری مانند  حالت تهوع و یبوست کمک کند .

غذاهای زیر برای سلامتی و رشد جنین شما در دوران بارداری مفید است:تغذیه دوران بارداری برای هوش جنین

  • سبزیجات: هویج ، سیب زمینی شیرین ، کدو تنبل ، اسفناج ، سبزیجات پخته شده ، گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای قرمز (برای ویتامین A و پتاسیم)
  • میوه ها: طالبی ، عسلک ، انبه ، آلو خشک ، موز ، زردآلو ، پرتقال و گریپ فروت قرمز یا صورتی (برای پتاسیم)
  • لبنیات: ماست بدون چربی یا کم چربی ، شیر بدون چربی یا 1٪ ، شیر سویا (برای کلسیم ، پتاسیم ، ویتامین های A و D)
  • غلات: غلات آماده مصرف / غلات پخته شده (برای آهن و اسید فولیک)
  • پروتئین ها: لوبیا و نخود فرنگی. آجیل و دانه ها؛ گوشت گاو ، گوشت بره و گوشت خوک بدون چربی ماهی قزل آلا ، قزل آلا ، شاه ماهی ، ساردین و پولاک
  • افزایش وزن مناسب
  • رژیم غذایی متعادل
  • تمرین منظم
  • مکمل های مناسب و به موقع ویتامین و مواد معدنی

برای حفظ بارداری سالم ، روزانه تقریباً 300 کالری اضافی مورد نیاز است. این کالری ها باید از یک رژیم غذایی متعادل پروتئین ، میوه ، سبزیجات و غلات کامل تامین شود. شیرینی ها و چربی ها باید به حداقل ممکن برسند.

نان سفید، برنج سفید، شیرینی ها و نوشابه ای که مصرف می کنید می تواند سطح گلوکز خون را افزایش دهد. این افزایش منجر به تولد کودکانی می شود که چاق تر هستند و در آینده با مشکل اضافه وزن روبرو می شوند.

اگر مقدار یکسانی از کالری ها را مصرف کنید و تنها چیزی که می خورید را تغییر دهید، کودک شما چربی بدن کمتری در بدو تولد خواهد داشت و در اینده خطر ابتلا به چاقی کاهش پیدا می کند.

مصرف مواد غذایی سفید را محدود کنید و غلات سبوس دار همچون جوی دوسر، برنج قهوه ای، کینوا، نان سبوس دار را انتخاب نمایید.

  • غذاهای غنی از امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 برای تولید سلول های عصبی مهم هستند که به ارتباط بین مغز و سایر اعضای بدن کمک می کنند. ماهی ها منابع شناخته شده ای از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که برای رشد مغز جنین ضروری هستند. 

یک مطالعه اخیر نشان داد که نوزادانی که از مادرانی متولد می شوند که حداقل دو وعده ماهی در هفته مصرف می کنند ضریب هوشی بالاتری نسبت به آنهایی که مصرف نکرده اند ، نشان داده شده است. تغذیه دوران بارداری برای هوش جنین

از دیگر منابع عالی امگا 3 می توان به دانه های کتان ، گردو ، تخم مرغ ، غلات غنی شده از آهن ، گوشت قرمز و اسفناج اشاره کرد. منابع کاملاً در دسترس هستند و شما بهانه ای برای عدم استفاده از آنها ندارید. 

  • پروتئین ها

رشد جنین  بیشتر به رشد سلول ها و هورمون های جدید بستگی دارد. پروتئین ها در این امر کمک می کنند. مصرف مقدار کافی پروتئین در دوران بارداری بسیار ضروری است. منابع پروتئینی شامل گوشت گاو بدون چربی ، ماست ، تخم مرغ و لوبیا است.

  • میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات پر از آنتی اکسیدان هستند که به مبارزه با رادیکال های آزاد که مسئول آسیب بافت مغزی هستند کمک می کند. در رژیم غذایی و میوه هایی مانند پاپایا (پنجه پنجه) ، اسفناج و توت آبی مقدار زیادی از سبزیجات برگ تیره را بگنجانید.

  • اسید فولیک

اسید فولیک برای تشکیل سلول های مغزی ضروری است. همچنین فرم شکم ستون فقرات را تضمین می کند. مکمل های اسید فولیک در دسترس هستند و همچنین ، غذاهایی وجود دارد که ممکن است مصرف کنید غنی از اسید فولیک هستند. سبزیجات برگ سبز و غلات غنی شده اما برخی از منابع اسید فولیک هستند.

مواد غذایی برای باهوش شدن جنین

مصرف مایعات نیز بخشی مهم در تغذیه بارداری است. این توصیه ها را برای مصرف مایعات در دوران بارداری دنبال کنید: با نوشیدن چندین لیوان آب در روز ، علاوه بر مایعات موجود در آب میوه ها و سوپ ها ، می توانید مایعات کافی دریافت کنید. با ارائه دهنده

مراقبت های بهداشتی یا ماما در مورد محدود کردن مصرف کافئین و شیرین کننده های مصنوعی صحبت کنید.

نمی دانید هنگام بارداری چه بخوریم؟ در اینجا سالم ترین رژیم بارداری برای تغذیه جنین  و شما در طول دوران بارداری ، شیردهی و پس از آن وجود دارد.

بسیاری از خانم ها به دنبال آن رژیم غذایی کامل بارداری هستند.تغذیه دوران بارداری برای هوش جنین

اما اطلاعات بسیار متناقضی در آنجا وجود دارد.

  • بیشتر گیاهان بخورید.
  • مقدار زیادی پروتئین میل کنید.
  • نمک نخورید.
  • نمک بخورید
  • ماهی بخورید.
  • ماهی از نظر آلاینده ها بسیار زیاد است.

یک رسم قدیمی “برای دو نفر غذا بخورد” اما برای بیشتر افراد ، دو برابر کردن کالری آنها سالم و حتی قابل انجام نیست! افزایش بیش از حد وزن در دوران بارداری می تواند خطرات فشار خون بالا ، دیابت حاملگی و حتی پره اکلامپسی را افزایش دهد.

خوردن رژیم غذایی مناسب بارداری ممکن است برای مادرانی که با بوی شدید مبارزه می کنند و طعم و مزه های بی نظمی یا ناهنجاری ها را به همراه دارد چالش برانگیز باشد. وقتی غذاهای تازه و سالم را به منوی بارداری خود اضافه می کنید ، حتی باید

غذاهای ناسالم و ناخواسته را نیز از آن حذف کنید. 

همچنین غذاهای خاصی وجود دارد که برای بارداری ناسالم محسوب می شوند.تغذیه مناسب دوران بارداری زیبایی هوش تغذيه بارداری در  سه ­ماهه اول و سه­ ماهه دوم و سه­ ماهه سوم چیست؟تغذیه مناسب دوران بارداری زیبایی هوش آيا شما بارداريد؟

تبريک ميگوييم. حالا احتمالا سوالات زيادي درباره اين دوره مهم در زندگي داريد بخصوص در ارتباط با تنظيم عادات غذايي.

 در اين جا ما توصيه­های عمومي را در ارتباط با مواد غذايي کافی در طي بارداری ارائه ميدهيم:

  • اهن

در حالی که باردار هستید ، اگر می خواهید جنین باهوش باشد ، دو برابر کردن آهن ضروری است. آهن برای انتقال اکسیژن به نوزاد مهم است. همچنین ضریب هوشی و رشد جنین شما را بهبود می بخشد. مرغ ، گوشت گاو بدون چربی و حبوبات از جمله غذاهایی هستند که سرشار از آهن هستند. 

از پزشک خود بخواهید تا سطح آهن شما را آزمایش کند تا دقیقاً میزان آهن شما را تعیین کند. این به حذف کم خونی کمک می کند. او باید هفته به هفته بارداری شما را کنترل کند تا اطمینان حاصل کند که جنین در حال رشد است. تغذیه دوران بارداری برای هوش جنین

  • تخم مرغ

ثابت شده است که کولین موجود در تخم مرغ به رشد و عملکرد مغز کمک می کند. دو تخمک تقریباً نیمی از مقدار کولین توصیه شده در زنان باردار را تأمین می کند. تخم مرغ همچنین منابع عالی پروتئین و آهن است که همانطور که دیدیم برای رشد مغز جنین دضروری است.

  • پرتقال و آناناس

این میوه ها سرشار از ویتامین C هستند. این همان توسعه رشد مغز است. آنها همچنین به بهبود رنگ پوست کودک کمک می کنند و همچنین باعث می شود رنگ مادر روشن شود. آناناس به همان روش کار می کند. اطمینان حاصل کنید که هفته ای یک بار

حداقل یک فنجان آب پرتقال یا آناناس مصرف می کنید.

  • ید

ید برای اطمینان از عدم بروز مشکلات تیروئید در دوران بارداری و بعد از آن مهم است. این امر هم برای سلامتی شما و هم برای جنین خطرناک است. غربالگری هورمون تیروئید برای همه مادران باردار مهم است. پزشکان شما پس از آن به شما توصیه می

کنند. ید را می توان در ماست ، شیر و نمک ید دار یافت.

  • ویتامین دی

رشد زبان جنین مهم است. کمبود ویتامین D در دوران بارداری باعث می شود کودک در مدرسه دچار مشکلات زبان شود. همچنین برای رشد سیستم عصبی مرکزی جنین مهم است. بزرگترین منبع ویتامین D نور خورشید است که به راحتی در اکثر نقاط جهان موجود است.

  • کلسیم

کلسیم یک ماده معدنی ضروری برای رشد کودک به ویژه استخوان ها است. کمبود کلسیم بر بدن جنین  و رشد مغز تأثیر می گذارد. اگر به دنبال داشتن کودکی سالم با ضریب هوشی بالا هستید ، از غذاهای غنی از کلسیم مانند شیر استفاده کنید. تغذیه دوران بارداری برای هوش جنین

طب سنتی برای باهوش شدن جنین

پایه و اساس هوش و ذکاوت کودک از زمان رحم شروع می شود. درصد زیادی از شخصیت ، خصوصیات جسمی و روحی جنین در این مرحله ساخته شده است. بنابراین مرحله بسیار مهمی در زندگی وی است. آنچه در دوران بارداری می خورید به شدت بر این عوامل تأثیر می گذارد. 

یک رژیم غذایی سالم همچنین قدرت شما را حفظ کرده و احتمال سقط جنین را کاهش می دهد. عوامل دیگری نیز وجود دارد که ممکن است بر ضریب هوشی جنین تأثیر بگذارد مانند سن والدین ، ​​دارو ، استرس و وضعیت روانی مادر. در مورد این عوامل خطر با

پزشک خود مشورت کنید و بر این اساس با آنها مقابله کنید. 

اگر می خواهید کودک شما باهوش باشد و مهمتر از همه به کودک کمک می کند تا رشد کند و در این مدت شما را قدرتمند نگه دارد اطمینان حاصل کنید که به مقدار کافی از موارد ذکر شده در بالا را مصرف می کنید.

نوشته های مرتبط

مادر باید درست غذا بخورد زیرا تغذیه برای رشد کودک فراهم می کند. هوش ، سلامت و ظاهر جسمی کودک عمدتا به آنچه مادر در دوران بارداری مصرف کرده است بستگی دارد. 

ترمیم پرده بکارت

  • حتماً می دانید چه میوه ها و سبزیجاتی می خورید. مصرف خود را عاقلانه انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که برای سلامتی خود و کودک خود محصولات ارگانیک خریداری می کنید.

•     شما باید از مصرف ماهی با جیوه زیاد ، گوشت خام و کافئین خودداری کنید. این غذاها مهمترین عواملی هستند که باعث ایجاد آلودگی می شوند و در نتیجه منجر به عوارضی در بارداری می شوند.

  • همچنین ، باید از مصرف غذاهای شیرین ، سیگار کشیدن ، الکل ، غذاهای فرآوری شده یا هر چیز دیگری که منجر به یک سبک زندگی ناسالم می شود خودداری کنید.

•     اطمینان حاصل کنید که مصرف میوه و سبزیجات را در وعده های غذایی خود افزایش می دهید. می توانید آنها را به صبحانه ، ناهار و شام اضافه کنید. سعی کنید از مصرف غذاهای ناسالم و بی ارزش در دوران بارداری خودداری کنید. تغذیه دوران بارداری برای هوش جنین

  • همچنین ، همیشه به یاد داشته باشید که نباید آب میوه را جایگزین میوه های تازه و سالم کنید.

کندر برای هوش جنین

در طب سنتی یکی از خواصی که برای کندر بیان شده است، تقویت حافظه و افزایش ضریب هوشی جنین است و همین امر باعث می شود بسياري از خانم های باردار برای افزایش هوش جنین در این دوران کندر بخورند . کندر علاوه بر تقویت حافظه و افزایش هوش، خواص فراوانی برای سلامتی دارد.

اگر سعی می کنید با یک رژیم غذایی سالم باردار شوید ، رژیم غذایی متنوع به شما کمک می کند تا بیشتر ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز خود را دریافت کنید.

بسیاری از ویتامین های مارک دار قبل از بارداری در داروخانه ها و سوپر مارکت ها وجود دارد. اینها مضر نیستند اما اسید فولیک تنها مکمل اضافی است که همه در صورت باردار شدن به آن نیاز دارند. اغلب خرید این محصول به صورت جداگانه ارزان تر است.

اگر گیاهخوار هستید ، با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که مواد مغذی کافی برای بارداری سالم دریافت می کنید.

ولی استفاده بیش از حد آن در دوران بارداری بر جنین تأثير داشته و باعث بیش فعالی کودک می شود مراقب باشید .

آهنگ برای افزایش هوش جنین

 

بله بهترین آهنگ برای جنین، آهنگ های آرام است. اگر مادر در دوران بارداری از موسیقی لذت میبرد ، جنین نیز از آن موسیقی لذت خواهد برد.

گوش دادن به آهنگ هایی با صدای خیلی بلند برای مادران باردار توصیه نمی شود و باید با صدای ملایم به آهنگ گوش دهند. صدای آواز مادر نیز تاثیر بی نظیری بر هوش جنین دارد که جنین با صدای لالایی مادر در رحم به آرامش می رسد.

زمانی که جنین در رحم مادر است، پخش موسیقی ، رحم مادر را برای جنین تبدیل به محیطی آرام و امن می کند. با وجود این که رحم مادر بدون موسیقی و به طور طبیعی نیز به خاطر وجود صدای کیسه آب و همچنین صدای قلب مادر، محیطی آرامش بخش برای جنین است اما با این وجود گوش دادن به موسیقی موجب آرامش جنین است. مادران و نوزادان تمایل دارند زمان زیادی را با هم در یک حالت عاطفی مثبت که مغز آنها بسیار به هم پیوند دارد بگذرانند. 

تعامل مثبت ، با تماس چشمی زیاد ، توانایی مغز مادر و نوزاد را برای عملکرد به عنوان یک سیستم واحد افزایش می دهد. این امر باعث به اشتراک گذاری کارآمد و جریان اطلاعات بین مادر و نوزاد می شود.

این احتمالاً بدترین زمان بارداری است زیرا عرق می کنید ، بزرگ هستید ، خارش دارید و بسیار دور هستید. شما دیگر نمی توانید قلاب های کمربند خود را ببینید (هم خوب است و هم بد) ، و نمی توانید بدون کمک جرثقیل یا فرد مسلح از روی نیمکت بلند شوید. شما همیشه گرسنه هستید .
به همین دلیل در این سه ماهه خوردن یک صبحانه دلچسب و در عین حال سبک حاوی:
• یک تخم مرغ آب پز سفت
• دو تکه نان تست شده در کره بادام زمینی و ژله خرد شده همچنین ، کره بادام زمینی سالم است ،
• مصرف شیر و لبنیات ۳ واحد در روز برای خانم های باردار از نوع کم چرب توصیه می شود. این ۳ واحد می تواند ۳ لیوان شیر یا ۳ کاسه ماست یا هر دوی آنها باشد.
• مصرف گوشت ماهی حداقل ۲ بار در هفته، مصرف روزانه ۱ تا ۲ عدد گردو اگر می خواهند فرزندشان ضریب هوشی بالایی داشته باشد، مصرف کنجد که هم کلسیم را تامین می کند و هم امگا۳ بالایی دارد و هم روی ضریب هوشی کودک تاثیر می گذارد، توصیه می شود. در نهایت مصرف چربی های جامد و چربی های حیوانی را باید کاهش داد و در عوض مصرف روغن های مایع گیاهی به ویژه روغن کانولا که امگا۳ زیادی دارد را باید بالا برد.
• مصرف میوه و سبزی نارنجی به ویژه هویج و زردآلو به خاطر بتاکاروتنی که به ویتامین A تبدیل می شود بسیار توصیه شده زیرا روی رشد جنین و سلامت آن تاثیر می گذارد.

تغذیه دوران بارداری نی نی سایت

تغذیه در اوایل بارداری نی نی سایت

  • چرا تغذیه در دوران بارداری مهم است؟

تغذیه خوب یکی از بهترین کارهایی است که می توانید در دوران بارداری انجام دهید. تغذیه خوب به شما کمک می کند تا با پیشرفت بارداری ، نیازهای اضافی بدن خود را برطرف کنید. هدف ایجاد تعادل در دریافت مواد مغذی کافی برای حمایت از رشد جنین و حفظ

وزن سالم است.

خوردن هر روز از هر یک از گروه های غذایی زیر کمک می کند تا مطمئن شوید که تمام مواد مغذی مورد نیاز برای تغذیه خود و کودکتان را دارید.

 در دوران  بارداری حداقل  5 وعده سبزیجات  و   2  وعده  میوه  و  در دوران  شیردهی حداقل  7  وعده  سبزیجات   و  2 وعده میوه  مصرف  کنید .

حداقل  8  وعده  غذای  غلات  در دوران  بارداری  و حداقل  9  وعده  در دوران  شیردهی مصرف کنید . این غذاها شامل نان، ماکارونی، برنج و غلات صبحانه است. انواع غلات کامل بهترین هستند.

  • در دوران بارداری چقدر باید بخورم؟

 

ضرب المثل معروف این است که زنان باردار “برای دو نفر غذا می خورند” ، اما اکنون می دانیم که خوردن دو برابر مقدار معمول غذا در دوران بارداری خطرناک است. به جای اینکه “برای دو نفر غذا بخورید” ، آن را دو برابر سالم بخورید.

اگر یک جنین باردار هستید ، از سه ماهه دوم (و در سه ماهه سوم کمی بیشتر) به 340 کالری اضافی در روز نیاز دارید  . این میزان کالری یک لیوان شیر بدون چربی و نصف ساندویچ است. زنانی که دوقلو حمل می کنند باید حدود 600 کالری اضافی در روز و زنان

حامل سه قلو باید 900 کالری اضافی در روز دریافت کنند.

با خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل می توانید باروری خود را افزایش دهید. بهترین غذاها شامل غلات کامل ، چربی های اشباع نشده و پروتئین های گیاهی مانند عدس و لوبیا است.

رژیم غذایی شما قبل و در دوران بارداری همچنین بر رشد نوزاد شما در رحم و سلامت او در آینده تأثیر می گذارد. رژیم غذایی سالم برای بارداری همان رژیم غذایی سالم برای مادام العمر است.

اگر بیماری دارید که نیاز به رژیم های غذایی خاص یا نیازهای تغذیه ای مانند دیابت دارد ، متخصص تغذیه می تواند به شما کمک کند .

منابع عالی پروتئین عبارتند از:
• حبوبات
• ماست
• پنیر
• آجیل و دانه
• کره های گردو
• شیر
• مخمر آبجو (
• ژلاتین از مایع استخوان یا لثه ها
• و البته ، گوشتها و مرغ های مرتعی ، ماهی ها و غذاهای دریایی صید شده و تخم های ارگانیک
افزودن انواع مختلفی از منابع پروتئینی در روز شما امکان غنی تر از مواد مغذی را برای شما و نوزاد فراهم می کند.
• روغن کبد کبد (تعجب که بهترین مارک است؟ من این یکی را دوست دارم بهترین است .)
• کره ، ترجیحاً از گاوهای مرتع تغذیه می شود
• تخم مرغ ، همراه با زرده های اضافی تخم مرغ
• گوشت گاو تازه یا گوسفند
• ماهی روغنی یا شیرین
• آبگوشت
• غلات کامل را خیس کرد
• غذاهای تخمیر شده لاکتو

انجیر
• خربزه
• انار
• پرتقال
• گیلاس
• آلبالو
• توت فرنگی
• تمشک برای رشد جنین بسیار مفید هستند.
• بروکلی
• هویج
• نخود فرنگی
• کاهو
• شنبلیله
• ریحان هستند.
• گوشت سفید
• حبوبات
• تخم‌مرغ
• آجیل‌ها
• و در لبنیات یافت می‌شود.
• گوشت
• ماهی
• محصولات لبنی
• آجیل ها
• گوشت قرمز
• حبوبات
• سبزیجاتی مانند اسفناج حاوی آهن هستند.

طب سنتی برای باهوش شدن جنین

باور غلط شماره 1: شما بايستي براي دو نفر غذا بخوريد

حقيقت: از لحاظ منطقي افزايش ميزان مواد غذايي ضروري­ست با اين حال شما تنها بايستي 300 کيلوکالري بيشتر به صورت روزانه در سه­ماهه دوم و سوم نياز داريد.

اين عدد ممکن است بر اساس سبک زندگي و فعاليت فيزيکي شما متفاوت باشد .تغذیه دوران بارداری برای هوش جنین

توجه به کيفيت محصولات و توازن مواد غذايي( پروتئين و چربي و کربوهيدارت ويتامين مواد معدني و عناصر ضروري کمياب) و نه فقط ميزان کالري دريافتي حائز اهميت است سعي کنيد از کالري­هاي تهي در مواد غذايي پردازش يافته و همچنين فست­فودها خودداري کنيد.

باور غلط شماره 2: ميزان کم افزايش وزن بارداري زايمان را تسهيل مي­بخشد.

حقيقت: اگر مادر به اندازه کافي در طي دوران بارداري افزايش وزن نداشته باشد ممکن است خطراتي مانند تولد زودرس براي نوزاد ايجاد شود در طي دوره بارداري افزايش وزن بهينه بين 18 تا 30 پوند (8 تا 14 کيلوگرم) ميباشد.

باور غلط شماره 3: يک خانم باردار سالم با ناراحتي و بيماري در اين دوران روبرو نخواهد شد

حقيقت: تهوع ضعف سوزش معده کمردرد و يبوست براي بسياري از زنان باردار شايع است و اغلب به سبک زندگي نيز مرتبط نميباشد.

با اين وجود زنان بارداري که رژيم غذايي سالمي در پيش گيرند از خوردن قند و چربي بيش از اندازه جلوگيري کنند و ميزان بالاي آب بنوشند و تمرين فيزيک داشته باشند ميتوانند به شکل قابل­توجهي اين علايم نامطلوب را کاهش دهند.

به سختی می توانید با وعده هایی که هر روز می خورید همراه باشید، به خصوص زمانی که وعده های توصیه شده به اندازه ۷ تا ۹ وعده باشد. برخی از راه‌های تلاش برای رسیدن به این شماره‌های خدمات عبارتند از:

سبزیجات و میوه ها:

اطمینان حاصل کنید که حداقل نیمی از بشقاب شما در هر وعده غذایی سبزیجات باشد

آنها را در بینش ساده نگه دارید! وجود یک سبد سبزیجات/میوه در گوشه آشپزخانه باعث می شود بیشتر به فکر استفاده از آن باشید.

اسموتی ها راهی عالی برای داشتن انواع سبزیجات و میوه ها در یک وعده هستند!

غذاهای مورد علاقه خود را به نسخه های سالم تری از غذاهای رایج تبدیل کنید: کلم بروکسل، کدو سبز یا چیپس کلم پیچ به جای چیپس سیب زمینی

غذاهای غلات:

نان سفید / برنج / ماکارونی / غلات / میله های موسلی را با گزینه های غلات کامل جایگزین کنید

برچسب های موجود در لیست مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید. به دنبال گندم کامل، برنج قهوه ای، بلغور، گندم سیاه، بلغور جو دوسر، آرد ذرت سبوس دار، جو کامل، چاودار کامل یا برنج وحشی باشید.

جو را به سوپ، خورش، سالاد، کاسرول خود اضافه کنید

به جای پودر سوخاری از کینوا برای پوشاندن ماهی، مرغ یا سرخ کردنی ها استفاده کنید

میوه هایی که زنان باردار نباید بخورند؟

• شنبلیله
• آنغوزه
• سیر
• نعناع
• آنجلیکا
• آناناس
• پاپایا
• لیچی
• سیب زمینی جوانه زده
• سیب وحشی
• هلو
• تخم مرغ خام و گوشت.
• پنیر نرم
• مواد غذایی کنسروی واب میوه
• آلوئه ورا
• جو
• جگر
• خربزه تلخ

ادویه های ممنوع در دوران بارداری ؟

معمولاً از ادویه جات ترشی جات در غذاها به عنوان مواد افزودنی غذایی برای غنی سازی و بهبود طعم وعده های غذایی استفاده می شود. با این حال ، برخی از ادویه جات ترشی جات وجود دارد که برای استفاده عمومی در آشپزخانه بی خطر است اما در بارداری توصیه نمی شود.
در اینجا لیستی از ادویه جات ترشی جات وجود دارد ، که بهتر است از بارداری اجتناب شود.
مادران موظف است که از گیاهان خاص مانند کوه سیاه ، دونگ کوای ، گل شور ، گل بابونه رومی و افدره دوری کنند زیرا ممکن است منجر به ایجاد شرایطی از جمله ناهنجاری های مادرزادی در نوزاد ، انقباض زودرس رحم شود.

ادویه ای که باعث سقط جنین میشود؟

• آویشن سقط کننده جنین در مادران باردار محسوب می‌شود بنابراین زنان باردار باید از مصرف آن خودداری کنند.
• دارچین
• جعفری
• دانه کنجد
• پونه
• بابونه
• زعفران
گیاهانی که برای چای یا چاشنی استفاده می شوند می توانند به مادر و جنین آسیب برساند. برخی گیاهان دارویی مانند افدره ، آنجلیکا ، کاوا کاوا ، یوهیمب ، سیاه و سفید کوهوش ، دونگ کوی ، محرک های رحمی هستند که باید در دوران بارداری از مصرف آنها به طور کامل جلوگیری کرد.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.