بهترین کرم ترک شکم بعد زایمان

بهترین کرم ترک شکم بعد زایمان چرا ما دچار ترک‌های پوستی می‌شویم؟

ترک‌های پوستی معمولا در دوران بار‌داری یا هنگام افزایش وزن در مدت زمان کوتاه روی بدن ما ظاهر می‌شوند.

 پوست بدن ما الاستیک است، اما محدودیت‌هایی دارد و وقتی پوست بیش از حد مجاز کشیده شود، پوست به سرعت لکه‌های کلاژن در پوست ما ایجاد می‌کند تا از پارگی آن جلو‌گیری نماید. ما آن نقاط را به عنوان ترک‌های پوستی می‌بینیم.

به عبارت دیگر، ترک‌های پوستی مانند اسکار‌ها ایجاد می‌شوند.

با گذشت زمان هنگامی که پوست ما به آرامی بهبود می‌یابد، ترک‌های پوستی کم‌رنگ می‌شوند یا کاملا از بین می‌روند.

با وجود این، راهی وجود دارد که با کمک در ایجاد نوعی کلاژن به روند بهبود پوست کمک کند که باعث می شود پوست، جدید و تازه به نظر برسد. در نهایت، کلاژن را داخل ترک‌های پوستی جای‌گزین می‌کند و باعث می‌شود کم‌رنگ‌تر شوند یا کاملا از بین بروند. این کمک با عنوان میکرو‌نیدلینگ شناخته می‌شود.

بهترین کرم ترک شکم بعد زایمان

میکرو‌نیدلینگ چگونه می‌تواند به رهایی از ترک‌های پوستی کمک کند؟

میکرو‌نیدلینگ یک فرایند بی‌ضرر است، جایی که ما میکرو‌زخم‌های سطحی کوچکی در پوست ایجاد می‌کنیم بدون اینکه در واقع به خود پوست آسیب برساند.

این چگونه کمک می کند؟بهترین کرم ترک شکم بعد زایمان

وقتی با استفاده از درمارولر یا درماپن برقیآن میکرو‌سوراخ‌ها را در پوست ایجاد می‌کنیم، پوست خود را فریب می‌دهیم که باور کند زخم در پوست وجود دارد. در نتیجه، بدن ما تولید کلاژن را به میزان زیادی افزایش می‌دهد تا این زخم‌های کوچک را در سریع‌ترین زمان ممکن درست کند.

طی دو ماه آینده پس از انجام عمل میکرو‍نیدلینگ، پوست ما مقدار زیادی کلاژن تازه تشکیل شده در ناحیه آن «زخم‌ها» تولید می‌کند که باعث می‌شود پوست در آن نواحی خودش را تجدید نماید. در نتیجه، بافت اسکار در آن نواحی پوستی با پوست تازه شکل‌گرفته جای‌گزین می‌شود.

یادآوری این نکته مهم است که این فرایند‌ها هنوز زمان‌بر هستند. بدین معنی که یک شبه اتفاق نخواهد افتاد. اما با افزایش تولید کلاژن، همان‌طور که به طور طبیعی بدون هیچ گونه میکرو‌نیدلینگ اتفاق می‌افتد، روند تجدید در پوست را تسریع می‌کند.

هم‌چنین، برای دست‌یابی به بهترین نتیجه، انجام روش میکرو‌نیدلینگ بر روی بافت اسکار بیش از یک بار خوب است. انجام میکرو‌نیدلینگ در همان نواحی پوست بیش از هر سه هفته یک بار توصیه نمی‌شود. در ضمن، به یاد داشته باشید که نتایج واقعی از 30 روز پس از عمل ظاهر می‌شوند.

برای دست‌یابی به بهترین نتیجه ممکن، میکرو‌نیدلینگ با سرم‌های جوان‌کننده بهترین عملکرد را دارد.

میکرو‌نیدلینگ برای ترک‌های پوستی

ترک‌های پوستی معمولا دارای بافتی سخت و رنگی متفاوت از پوست طبیعی شما هستند و اغلب کمی از پوست را بالا می‌برند، همانند اسکار‌ها می‌توانید آن‌ها را زیر انگشتان خود احساس کنید. میکرو‌نیدلینگ به یک‌نواختی و صافی این بافت‌های نا‌هموار پوست و پر کردن خطوط ریز کمک می‌کند.

در نتیجه، ترک‌های پوستی کم‌رنگ و کم‌رنگ‌تر می‌شوند تا جایی که به سختی قابل شناسایی باشند یا کامل از بین می‌روند. پس از تولد کودک دوست‌داشتنی شما، یاد‌آوری این نکته ضروری است که روش میکرو‌نیدلینگ بر روی بافت های اسکار موثر است، نه بر روی زخم‌های تازه.

بنا‌بر‌این، در صورت انجام جراحی سزارین یا زایمان طبیعی، بسیار مهم است که صبر کنید تا کمی بدن شما بهبود یابد. با این وجود، در مورد ترک‌های پوستی حتی در دوران شیر‌دهی نیز این فرایند کاملا ایمن است، زیرا نتایج به مکانیسم‌های درمانی بدن شما بستگی دارد.

اقدامات تهاجمی دیگری وجود نخواهد داشت، بنا‌بر‌این ایمن و طبیعی است. بدن شما خودش کلاژن جدید تولید کرده و ترک‌های پوستی را یک‌نواخت می‌کند. میکرو‌نیدلینگ فقط سرعت بخشیدن به فرایندی است که به هر حال در پوست شما اتفاق خواهد افتاد.

برای ترک شکم بعد از زایمان چه باید کرد

 روغن های گیاهی معطر

  • روغن بادام یا نارگیل تهیه کنید.
  • چند قطره روغن معطر مانند گل رز، شمعدانی معطر، اسطوخودوس، درخت مِر و یا هیکریسوم که به آن گل خشک هم می گویند، به آن بیفزاید.
  • ترک های پوستی را حداقل 30 دقیقه با این مخلوط ماساژ دهید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا به نرمی و لطافت پوست کمک می کند. بهتر است به جای استفاده از ژل هایی که در بازار وجود دارد، گیاه آلوئه ورا را تهیه کرده و به صورت تازه به روش زیر مصرف نمائید.

  • آن را به طور مستقیم روی پوست بمالید و مدت 15 دقیقه به حال خود بگذارید، سپس با آب ولرم شستشو دهید. ژل آلوئه ورا باید به طور منظم در قسمت های آسیب دیده پوست استفاده کنید.
  • همچنین می توانید یک چهارم فنجان ژل آلوئه ورا با روغن پنج عدد کپسول ویتامین A و ده کپسول ویتامین E مخلوط کنید. مخلوط را روی پوست بمالید و تا جذب کامل آن صبر کنید. این عمل را دوبار در روز انجام دهید.

عسل

خواص ضد عفونی کننده عسل طبیعی در کاهش ترک های پوستی، مؤثر است.بهترین کرم ترک شکم بعد زایمان

  • یک پارچه کوچک را بردارید و عسل را روی آن بمالید.
  • پارچه را در ناحیه آسیب دیده قرار دهید و بگذارید تا خشک شود.
  • سپس بدنتان را با آب گرم بشویید.
  • می توانید عسل را با نمک و گلیسیرین مخلوط کرده و لایه بردار درست کنید. آن را بر روی ترک های پوستی بگذارید تا خشک شود، سپس با آب بشوید.

سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ حاوی پروتئین است که به جوانسازی پوست کمک می کند و ظاهری با طراوات به آن می بخشد.

  • دو عدد سفیده تخم مرغ را با چنگال بزنید.
  • پوست بدنتان را بشوئید و بعد با استفاده از قلم موی آرایشی، یک لایه ضخیم از سفیده تخم مرغ را روی آن بمالید.
  • اجازه دهید خشک شود و سپس با استفاده از آب سرد بشویید.
  • برای حفظ لطافت و رطوبت پوست می توانید از روغن زیتون استفاده کنید.
  • این عمل را حداقل به مدت دو هفته هر روز انجام دهید. این ماسک به بهبود رنگ پوست کمک کرده و به آرامی لکه ها را از بین می برد.

کره کاکائو

کره کاکائو مواد اولیه بسیاری از لوسیونهای بدن را تشکیل می دهند و می توان از آنها به عنوان روغن درمانی استفاده کرد.

احتمالا تابه‌حال نام شیی باتر را نشنیده‌اید. شیی باتر نوعی چربی است که از دانه‌ی درخت شیی استخراج می‌شود. رنگ این روغن سفید کِدِر است و برای خانم‌هایی که دوست دارند از روغن‌های طبیعی برای مراقبت و زیبایی پوست خود استفاده کنند توصیه می‌شود.

لیزر ترکهای شکم بعد از زایمان

نوشته های مرتبط

مقداری شیی باتر یا روغن کاکائو را به طور منظم روی موضع مورد نظر بمالید و بعد از مدتی بشوئید. این عمل خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد، مانع از خشکی پوست می گردد و ترک های پوستی را کاهش می دهد.

شکر

شکر پوست های مرده را لایه برداری کرده و موجب کم رنگ تر شدن آثار ترک های پوستی می شود، لذا یکی از بهترین داروها برای ترک های پوستی است.

  • یک قاشق غذاخوری شکر را با روغن بادام و چند قطره آب لیمو مخلوط کنید.
  • این ماسک باید قبل از رفتن به حمام، استفاده شود.
  • هر روز به مدت یک ماه، این عمل را تکرار کنید.

آب لیمو

خاصیت اسیدی آب لیمو موجب بهبود ترک های پوستی می شود.

  • آب لیمو تازه را روی موضع آسیب دیده بمالید.
  • حدود 10 دقیقه صبر کنید تا کاملاً جذب پوست شود.
  • با آب گرم بشویید.
  • برای حصول نتیجه بهتر هر روز این عمل را تکرار کنید.
  • می توانید آب لیمو و آب خیار به مقدار مساوی با هم مخلوط کرده و آن را روی ترک های پوستی قرار دهید.

آب

نکته مهم در این مبحث که برای ترک شکم بعد از زایمان چه باید کرد، آبرسانی کافی به پوست است.

 روزانه حداقل 10 الی 12 لیوان آب بنوشید تا به اندازه کافی آب به پوست برسد و سموم دفع شوند. به این ترتیب خاصیت ارتجاعی پوست حفظ شده و پوستی لطیف تر خواهید داشت.

زردآلو

  • هسته میوه را خارج کرده و میوه را تکه تکه کنید.
  • تکه های میوه را در مخلوط کن له کنید.
  • میوه له شده را بر روی ترک های پوستی بمالید و 15 تا 20 دقیقه به حال خود بگذارید.
  • سپس آن را با آب ولرم بشوئید. این عمل را مرتب تکرار کنید.

آب سیب زمینی

سیب زمینی حاوی فیتوچمیکال ها، پلی فنل ها و کاروتنوئیدها است که بافت پوست را بهبود می بخشد.

  • سیب زمینی را به دو نیم تقسیم کنید و هر نیمه را روی ترک های پوستی بمالید.
  • اجازه دهید آب آن جذب پوست شده و خشک شود.
  • بعد با آب ولرم بشویید.
  • با گذشت چند ماه و تکرار عمل، تغییرات به خوبی مشهود خواهد بود.
  • می توانید به جای آب سیب زمینی از سیب زمینی رنده شده نیز استفاده کنید.

درمان ترک شکم بعد از زایمان

زردچوبه و چوب صندل

چوب صندل، یکی از درختان خوشبو است که در صنعت عطرسازی کاربرد دارد. این چوب و زردچوبه خاصیت روشن کنندگی پوست دارند و نیز موجب تقویت بافت پوست می شوند.

  • با حل کردن چوب صندل در مقداری آب، یک قاشق غذاخوری خمیر چوب صندل تهیه کنید.
  • خمیر یکدستی از ریشه تازه زردچوبه آماده نمایید.
  • این دو را به نسبت مساوی با هم مخلوط کرده و روی پوست بمالید.
  • بگذارید تا حدود 60٪ خشک شود، بعد پوست بخراشید تا به طور کامل از روی پوست برداشته شود.
  • برای حصول نتیجه مطلوب، حداقل شش ماه ادامه دهید.

اکنون، سرم‌ها

به عنوان یک مادر جدید، شما احتمالا در مصرف هر چیزی که دارای اندکی علایم غیر‌طبیعی باشد بسیار احتیاط می‌کنید، به‌ویژه زمانی که روزانه کودک تازه متولد شده خود را پرورش می‌دهید. به همین دلیل بهتر است سرم‌هایی که استفاده می‌کنید ساده و ایمن باشد. ما دو پیش‌نهاد اصلی برای آن داریم.

اول از همه، ماده بسیار مهم برای این روش ویتامین C است. ویتامین C به افزایش تولید کلاژن در پوست شما کمک می‌کند. پس، برای داشتن بهترین نتیجه، ما به شما توصیه می‌کنیم حتی قبل از انجام عمل میکرو‌نیدلینگ، از سرم ویتامین C استفاده کنید. هم‌چنین، می‌توانید از آن در حین و بعد از عمل استفاده کنید.

پوست را مرطوب نگه دارید : بهترین کرم ترک شکم بعد زایمان

ثانیا، سرم اسید هیالورونیک به مرطوب‌سازی پوست شما کمک می‌کند که به این روند کمک بیش‌تری خواهد کرد. برای کسب بهترین نتیجه از این سرم، به دنبال سرمی باشید که B5 در آن وجود دارد و هم‌چنین ویتامین B کمپلکس برای بدن ما بسیار مهم است. در حالی که کودک خود را پرورش می‌دهید، 

کوچک شدن شکم بعد از زایمان طبیعی

بدن مادر به طرز باورنکردنی سازگار است. فقط به تمام تغییراتی که در یک بازه زمانی 40 هفته رخ می دهد فکر کنید. شکم در حال رشد واضح ترین و دوست داشتنی ترین تغییر است! 

اکنون که وارد مرحله جدید زندگی مادر شده اید، دوست دارید بدن خود را برگردانید. اما اینکه انتظار داشته باشید شکم پس از بارداری شما به یکباره به حالت قبل از بارداری بازگردد، چندان واقع بینانه نیست. بهبودی زمان می برد و این اشکالی ندارد. این همان چیزی است که مادر طبیعت در نظر گرفته است.

شکم شما بعد از زایمان چگونه خواهد بود؟

به احتمال زیاد دوستان و اقوام شما حتی متوجه شکم شما نشده اند. آنها در حال خرد کردن عیار کوچولوی جدید شما هستند. گفته می شود، شما به تازگی نیازهای فیزیکی زایمان را تحمل کرده اید. اگر کمی کنجکاو هستید که در مورد شکم پس از بارداری خود و اینکه چه زمانی ممکن است به حالت عادی بازگردد، متوجه می شویم.

ماهیچه های شکم و پوست بسیار انعطاف پذیر هستند – تا حدی. نه ماه بارداری، چند هفته به او بدهید یا بگیرید، به دنبال آن یک جلسه فشار نفس گیر، که معمولاً 30 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد  (اگرچه می تواند تا سه ساعت هم طول بکشد)، پوست، شکم و رحم شما را کشیده و تحت فشار قرار می دهد. مانند بسیاری از زنان، شکم شما ممکن است دارای خطوط کششی باشد. و بسته به رژیم غذایی تان در دوران بارداری، ممکن است مقداری چربی اضافی با خود حمل 

  • وقتی بیمارستان یا مرکز زایمان را ترک می کنیداکثر زنان باردار می توانند پس از زایمان تا 12 پوند وزن کم کنند. میزان دقیق کاهش وزن به اندازه نوزاد و همچنین وزن مایع آمنیوتیک و جفت بستگی دارد. حتی پس از زایمان، شما همچنان می توانید 6 ماهه باردار به نظر برسید و این قابل انتظار است.
  • شش هفته اول پس از زایمان شکم شما به تدریج لاغر می شود زیرا رحم شما به اندازه معمول خود کوچک می شود و مایعات اضافی از بدن شما خارج می شود. عضلات کشیده شکم و پوست شل شما به احتمال زیاد شروع به سفت شدن خواهند کرد. اگر سزارین شده‌اید، دو هفته طول می‌کشد تا جای زخم شما بهبود یابد  (و شش هفته یا بیشتر تا بهبودی کامل پس از عمل جراحی شما طول بکشد).
  • شش تا هشت هفته پس از زایماندر حال حاضر، رحم شما احتمالاً پس از جابجایی در دوران بارداری به موقعیت طبیعی خود در لگن بازگشته است. مقداری وزن کم کرده اید، اما ممکن است هفته ها یا ماه ها به وزن قبل از بارداری خود نرسید. عضلات کشیده شکم شما ممکن است نیاز به تقویت کردن داشته باشند. 

»»» بیشتر بخوانید : علت درد زیر شکم در حین رابطه

جدول زمانی معمولی کاهش وزن پس از زایمان چیست؟

شما و پزشکتان ممکن است در مورد اینکه برای بارداری سالم و سلامت جنینتان چقدر وزن اضافه کنید صحبت کرده باشید. دستورالعمل های  افزایش وزن بارداری بر اساس شاخص توده بدنی یک زن (که بر اساس قد و وزن قبل از بارداری تعیین می شود) است.

اینکه چه مدت ممکن است طول بکشد تا  وزن کودک کاهش یابد ، موضوع دیگری است. هیچ جدول زمانی خاصی برای کاهش وزن پس از زایمان وجود ندارد. به یاد داشته باشید، بدن شما حداقل در شش هفته اول پس از زایمان در حالت ریکاوری قرار خواهد گرفت. 

شیردهی می تواند چین و چروک دیگری را به معادله کاهش وزن اضافه کند. در حالی که برخی از زنان می گویند شیردهی به کاهش وزن پس از زایمان کمک می کند، برخی دیگر ممکن است کاهش وزن را تا پس از از شیر گرفتن کودک دشوار بدانند، معمولاً به این دلیل که در هنگام شیردهی احساس گرسنگی بیشتری می کنند.

اغلب شش تا نه ماه طول می کشد تا به وزن قبل از بارداری برگردید. اما ممکن است خیلی بیشتر طول بکشد، حتی 10 ماه تا دو سال، به خصوص اگر یک زن در طول بارداری خود 35 پوند یا بیشتر اضافه وزن داشته باشد. 

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.