علت درد زیر شکم در حین رابطه

علت درد زیر شکم در حین رابطه:

خشکی واژن، التهاب دهانه رحم، بیماری های عفونی و سایر مشکلات دهانه رحم می تواند مقصر باشد.

علت درد زیر شکم در حین رابطه

 

دلایل متعددی وجود دارد برای علت درد پهلو در هنگام نزديكي و خوشبختانه، چندین راه برای تسکین درد وجود دارد.

خونریزی واژینال یا لکه بینی که پس از مقاربت رخ می دهد به عنوان خونریزی پس از مقاربت شناخته می شود. خونریزی بعد از رابطه جنسی می تواند در نتیجه قاعدگی، خشکی واژن، التهاب، عفونت یا مشکلات دهانه رحم رخ دهد. بیشتر اوقات، چیز جدی

نیست. اما خونریزی بعد از رابطه جنسی گاهی اوقات می تواند نشانه مشکلات بزرگتری باشد، به خصوص اگر به طور مداوم اتفاق بیفتد.

دلایل متعددی وجود دارد که واژن شما ممکن است بعد از رابطه جنسی دردناک شود.

وقتی بعد از رابطه جنسی با درد واژن روبرو می شوید، داشتن سؤالات زیاد کاملاً قابل درک است.  در برخی موارد، بسیاری از افراد از رابطه جنسی خشن لذت می برند که باعث ایجاد سطحی از ناراحتی می شود. اما تحت بیشتر شرایط، واژن شما نباید بعد از رابطه جنسی – یا در حین آن درد داشته باشد.

از این گذشته، صمیمی بودن با شریک زندگی تان احساس خوبی دارد . بنابراین، هنگامی که رابطه جنسی دردناک است (از نظر پزشکی به عنوان دیسپارونی 1 شناخته می شود )، مهم است که به همسرتان و مشاور مامایی خود اطلاع دهید که با چه چیزی سر و کار دارید.

شایع ترین علت درد زیر شکم در حین رابطه پس از رابطه جنسی در زیر بیشتر بدانید:

که یک قانون کلی خوب این است که هر  خونریزی غیرطبیعی ، خواه فقط چند قطره باشد یا مقدار زیادی، نیاز به ارزیابی دارد.

 «اگر چیزی را تجربه می کنید که طبیعی نیست، لزوماً بد نیست، اما اگر به طور مداوم اتفاق می افتد یا فقط نگران هستید، آن را بررسی کنید.

در طول ویزیت، پزشک سابقه پزشکی شما را بررسی می کند و از شما در مورد:

 

روغن کاری کافی برای رابطه جنسی وجود نداشت.

یکی از شایع ترین علل درد در حین یا بعد از مقاربت که می تواند منجر به درد واژن شود، روغن کاری ناکافی است .

عدم برانگیختگی قبل از رابطه جنسی

گاهی اوقات شما کاملاً در حال و هوا نیستید ، و این اشکالی ندارد.  داشتن رابطه جنسی زمانی که به اندازه کافی برانگیخته نیستید نیز می تواند منجر به عدم روانکاری و در نهایت درد واژن پس از رابطه جنسی شود .

درد دخول تا کی ادامه دارد

 

رابطه جنسی خشن داشتید و باعث اصطکاک بیش از حد شد.علت درد زیر شکم در حین رابطه

اصطکاک می تواند عالی باشد! اغلب اینطور است! اما اصطکاک بیش از حد قطعا می تواند واژن شما را بعد از رابطه جنسی صدمه ببیند، به احتمال زیاد به این دلیل که روغن کاری کافی وجود ندارد.

به لاتکس، روان کننده یا مایع منی حساسیت دارید.

برخی از افراد به لاتکس حساسیت دارند .  اگر شما یکی از این افراد هستید و از کاندوم های لاتکس استفاده می کرده اید، ممکن است واژن خود را تحریک کنید .

عفونت واژن دارید.

اگر احساس ناراحتی می کنید که فراتر از درد خفیف است – مانند خارش، سوزش، ترشح غیر طبیعی یا درد لگن – ممکن است عفونت واژن داشته باشید. این می تواند یک عفونت قارچی ، واژینوز باکتریایی ، یک بیماری مقاربتی یا چیز دیگری باشد و بهترین راه حل صحبت با مامایی است.

چرا هنگام دخول درد و سوزش دارم

 

شما یک وضعیت پزشکی دارید.

اگر در حین یا بعد از رابطه جنسی مکرراً درد دارید، ممکن است شرایط پزشکی داشته باشید که منجر به درد در حین یا بعد از رابطه جنسی شود :

  1. آندومتریوز : این اتفاق زمانی رخ می دهد که پوششداخلی رحم شما به جایرشد در خارج از رحم شمارشد کند. معمولاً روی تخمدان‌ها، لوله‌های فالوپ و بافت پوشاننده لگن شما رشد می‌کند (در موارد نادر، می‌تواند فراتر از ناحیه لگن به شکم یا ریه‌ها گسترش یابد) .
  2. فیبروئیدهای رحمی : این خوش خیم غده (غیرسرطانی) که در داخل و در رحم هستند  .
  3. ولوودینیا : این درد واژن مزمن است که به علت روشن نیست و به مدت حداقل سه ماه است . اگرچه بسیاری از مردم در مورد آن صحبت نمی کنند، ولوودینیا در واقع بسیار رایج است. علاوه بر درد واژن، علائم شامل سوزش، سوزش، خامی و رابطه جنسی دردناک است. درد ممکن است ثابت یا گاه به گاه باشد، و شما ممکن است آن را فقط زمانی احساس کنید که آن ناحیه را لمس کنید، مانند بعد از رابطه جنسی.

علت درد پهلو در هنگام نزديكي

 

  1. بیماری التهابی لگن (PID) : این اتفاق می افتد زمانی که باکتری های مقاربتی از مهبل (واژن) خود را به دیگر اندام های تناسلی (از جمله رحم خود را، لوله های فالوپ و تخمدانها) پخش شده و باعث عفونت  .
  2. واژینیسموس : این زمانی است که ماهیچه های واژن خود فشار و یا اسپاسم غیر ارادی، و دخول دردناک (آیا آن را از شریک زندگی خود را و یا یک تامپون است)  . کارشناسان مطمئن نیستند که دقیقاً چه چیزی باعث آن می شود، اما اختلالات اضطرابی، جراحی های قبلی، آسیب های زایمان، یا ترس از رابطه جنسی به دلیل سوء استفاده جنسی یا ضربه قبلی ممکن است منجر به واژینیسموس شود.
  3. عفونت گردن رحم : این وضعیت زمانی اتفاق می افتد گردن رحم های شما را پایین تر، انتهای باریک رحم که باز می شود به خود مهبل (واژن)، ملتهب شده .
  4. کیست های تخمدان : این کیسه های معمولی پر از مایع در داخل یا روی تخمدان ایجاد می شوند. بیشتر آنها بی ضرر هستند و بدون درمان از بین می روند، اما کیست های بزرگتر می توانند منجر به نفخ، احساس پری شکم یا درد لگن شوند. کیست پاره می تواند عوارض شود، بنابراین این مهم است که به دکتر مراجعه کنید اگر شما به طور ناگهانی، درد شدید شکم یا لگن دارید.

درد در وسط لگن ممکن است منشا رحمی را نشان دهد. درد در یک یا هر دو طرف لگن بیشتر نشان دهنده آسیب شناسی است که لوله های فالوپ، تخمدان ها و رباط ها را درگیر می کند.

  • یک متخصص مراقبت های بهداشتی ممکن است معاینه فیزیکی گسترده ای از لگن، شکم و کمر زن انجام دهد تا هم آناتومی و هم محل درد او را بهتر درک کند. معاینه همچنین ممکن است به زن اجازه دهد تا پزشک را بهتر به محل ناراحتی راهنمایی کند. بخشی از این معاینه باید شامل معاینه رکتوم یا معاینه رکتوواژینال باشد. این معاینه ممکن است شامل تست پاپ اسمیر ، جمع آوری مایعات واژن یا دهانه رحم برای کشت، تجزیه و تحلیل ادرار (تجزیه و تحلیل ادرار ) و سایر تست های آزمایشگاهی باشد.
  • یک متخصص مراقبت های بهداشتی ممکن است آزمایش های رادیولوژیکی خاص مانند سونوگرافی لگن یا سی تی اسکن یا ام آر آی لگن را توصیه کند.
  •  

درمان خانگی سوزش واژن بعد از نزديكي

 

از مرطوب‌کننده‌های طولانی‌مدت  تا سه بار در هفته استفاده کنید. این است همان چیزی که به عنوان یک روان کننده نیست: مرطوب کننده واژن به طور خاص توسط پوشش داخل مهبل (واژن) خود را با رطوبت، که در آن برای چند روز باقی می ماند، کمک به بافت واژن تبدیل شدن به سالم در طول زمان کار  . از طرف دیگر، روغن ها فقط به طور موقت سطح صافی را فراهم می کنند.

 اگر هر گونه ناراحتی حتی پس از استفاده از مرطوب کننده واژن به مدت دو هفته ادامه داشت، در مورد گزینه های دیگر با پزشک خود صحبت کنید.

در بسیاری از این موارد، شما واقعا نمی توانید از کاهش استروژن جلوگیری کنید. با این حال، اگر در حال گذراندن دوران یائسگی هستید (یا آن را سپری کرده‌اید)، پزشک ممکن است کرم‌ها و قرص‌های استروژنی را پیشنهاد کند که می‌توانید آن‌ها را در واژن قرار دهید یا از حلقه‌های واژینال استفاده کنید که دوز پایینی از استروژن را طی ۹۰ روز آزاد می‌کند. 

اگر از داروهای ضد استروژن برای سرطان استفاده می کنید یا در دوران شیردهی هستید، مطمئن شوید که برای ایمن بودن، هر گزینه ای را با پزشک خود در میان بگذارید.

 

علت درد تخمدان در هنگام نزديكي

 

در حالی که غیرمعمول است، اما اگر مشکوک هستید که ممکن است به مایع منی حساسیت داشته باشید، با کاندوم رابطه جنسی داشته باشید تا ببینید آیا این احساس شما را تغییر می دهد یا خیر. اگر بعد از استفاده از کاندوم علائمی نداشتید و در تلاش برای بارداری هستید، بهتر است در مورد گزینه های خود با پزشک خود صحبت کنید.

حتی پس از رابطه جنسی، کمی روغن در واژن خود قرار دهید. او آن را به قرار دادن لوسیون روی پوست شما در زمانی که احساس خشکی خاصی می کند تشبیه می کند. هنوز برای مرطوب کردن پوستتان دیر نیست و در واقع می تواند یک اثر تسکین دهنده داشته باشد. با این اوصاف، باید از هر روان کننده ای که الکل در آن وجود دارد دوری کنید.

 مواد تشکیل دهنده را به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که تلاش های شما برای تسکین باعث سوزش اشک در پوست شما نمی شود. علت درد زیر شکم در حین رابطه

خونریزی واژن ممکن است در صورت شکستن پرده بکارت ، چه از طریق آمیزش واژینال یا از راه های دیگر، رخ دهد. وقتی این اتفاق می افتد، طبیعی است، اما با خونریزی پس از مقاربت متفاوت است. خونریزی پس از مقاربت با تعدادی از شرایط عفونی یا غیر عفونی مرتبط است.

 

دکتر Brzozowski می گوید: “با علل عفونی، ما همیشه نگران عفونت های دستگاه تناسلی هستیم.” به دلایل غیر عفونی، پزشکان نگران آتروفی واژن، دهانه رحم و سایر شرایط دهانه رحم هستند.

 

در اینجا هفت علت شایع خونریزی پس از مقاربت ذکر شده است:

 

قاعدگی

این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما قبل از اینکه با پزشک خود تماس بگیرید، در نظر بگیرید که آیا در آن زمان از ماه است یا خیر. دکتر Brzozowski می گوید: «اگر درست قبل یا بعد از پریود رابطه جنسی داشته باشید، ممکن است خونریزی شما را توضیح دهد. پیگیری چرخه های خود با یک تقویم قاعدگی برای حل چنین سؤالاتی و درک بیشتر در مورد آنچه در طول چرخه قاعدگی شما اتفاق می افتد مفید است .

 

آتروفی یا خشکی واژن

آتروفی واژن که معمولاً به آن خشکی واژن نیز می‌گویند ، وضعیتی است که در آن پوشش واژن خشک‌تر و نازک‌تر می‌شود، معمولاً به دلیل کمبود استروژن. افراد در هر سنی می توانند آتروفی واژن را تجربه کنند، اگرچه اغلب  بعد از یائسگی ظاهر می شود . دکتر Brzozowski توضیح می دهد: “اگر خشکی شدید باشد، اصطکاک مقاربت ممکن است باعث خونریزی شود.” استفاده از روغن‌کاری در حین رابطه جنسی ممکن است کمک کند، اما اگر مشکل استروژن باشد، پزشک ممکن است درمان جایگزینی هورمونی را به شکل قرص، درج یا کرم برای جایگزینی چیزی که قبلا از دست داده بود، توصیه کند.

 

 

دکتر برزوزوفسکی خاطرنشان می کند: «سرطان دهانه رحم در اکثر موارد تا زمانی که با متخصص زنان خود پیگیری کنید و غربالگری معمولی انجام دهید قابل پیشگیری هستند. سرطان دهانه رحم در طول سالیان متمادی بسیار کند رشد می کند.

 

اگر سرطان دهانه رحم در شما تشخیص داده شود، پزشک شما را برای مدیریت بیشتر به یک متخصص زنان و زایمان ارجاع می دهد. یک درمان سرپایی ساده می تواند سلول های پیش سرطانی غیرطبیعی را حذف کند. اگر سلول ها سرطانی باشند، انکولوژیست زنان شما احتمالاً شیمی درمانی، پرتودرمانی، جراحی یا ترکیبی از درمان ها را بسته به شرایط شما توصیه می کند.

علت خونریزی واژن بعد از رابطه

دهانه رحم

دهانه رحم التهاب دهانه رحم است که اغلب در نتیجه عفونت یا تحریک است. این وضعیت ممکن است باعث خونریزی یا تغییر در ترشحات واژن شود . علل احتمالی عبارتند از:

بیماری های مقاربتی مانند کلامیدیا ، سوزاک یا تریکومونیازیس .

واژینوز باکتریایی یا عدم تعادل باکتری های طبیعی در واژن. در حالی که این یک علت محتمل نیست، گاهی اوقات، التهاب ثانویه می تواند باعث خونریزی بعد از رابطه جنسی شود.

تحریک شیمیایی ناشی از اسپرم کش ها، دوش ها یا لاتکس در کاندوم .

نوشته های مرتبط

اگرچه عفونت‌های باکتریایی و ویروسی که باعث التهاب دهانه رحم می‌شوند مسری هستند، اما این بیماری را می‌توان با آنتی‌بیوتیک‌ها یا ضد قارچ‌ها درمان کرد .

اکتروپیون دهانه رحم

با اکتروپیون دهانه رحم ، سلول‌های نرم و غده‌ای که داخل کانال دهانه رحم را پوشانده‌اند، به قسمت بیرونی دهانه رحم (جایی که سلول‌ها معمولاً سخت‌تر هستند) منبسط می‌شوند، تقریباً به‌گونه‌ای که انگار خودش را به سمت بیرون می‌چرخاند. این یک

وضعیت طبیعی برای بسیاری از افراد مبتلا به دهانه رحم است و معمولاً نیازی به درمان ندارد. اما اگر علائمی مانند ترشح بیش از حد یا خونریزی وجود داشته باشد، ممکن است برای درمان ناحیه و توقف خونریزی نیاز به گرما یا سرما درمانی سرپایی داشته باشد.

دکتر Brzozowski می گوید: «اگر خونریزی یا درد ناشی از اکتروپیون دهانه رحم دارید که در زندگی جنسی شما اختلال ایجاد می کند، پزشک ممکن است درمان را توصیه کند.

سرطان دهانه رحم

به گفته دکتر برزوزوفسکی، حدود 11 درصد از افرادی که سرطان دهانه رحم دارند، خونریزی پس از مقاربت دارند. در واقع، این اغلب اولین علامت سرطان و یکی از چیزهایی است که احتمالاً بیشتر نگران آن هستید.

هرگونه خونریزی واژینال که در زمانی رخ می دهد که قاعدگی ندارید غیر طبیعی تلقی می شود. خوشبختانه خونریزی نامنظم واژن ، که به خونریزی رحمی نیز معروف است ، اغلب به راحتی قابل درمان است. با این حال ، این لکه بینی همچنین می تواند نشانه

بیماری جدی تری مانند فیبروم ، عفونت یا پولیپ باشد. در مورد علل و درمان خونریزی غیرطبیعی واژن بیشتر بدانید.

اینکه چقدر خونریزی می کنید ، در زمان شروع قاعدگی و چه مدت طول می کشد فقط مختص شماست. چرخه قاعدگی به طور متوسط ​​28 روز طول می کشد اما برای اکثر افرادی که دارای رحم هستند ، می تواند بین 21 تا 35 روز متغیر باشد. 

خونریزی در هر یک از موارد زیر خونریزی غیرطبیعی رحم تلقی می شود:

  • خونریزی یا لکه بینی بین پریودها
  • خونریزی یا لکه بینی بعد از رابطه جنسی
  • دوره های قاعدگی که بیش از 38 روز یا کوتاهتر از 24 روز است
  • دوره های “نامنظم” که در آن طول چرخه بیش از 7 تا 9 روز متغیر است
  • خونریزی بعد از یائسگی

شیوع خونریزی نامنظم واژن

شیوع خونریزی غیرطبیعی رحم در بین افراد دارای سن باروری بین المللی بین 3 تا 30 درصد تخمین زده می شود که شیوع بیشتری در دوران قاعدگی (دوره اول) و یائسگی رخ می دهد .  بسیاری از مردم برای علائم خود به دنبال درمان نیستند ، بنابراین تعیین شیوع دقیق آن دشوار است.

علل خونریزی غیرطبیعی

دلایل مختلفی برای خونریزی بین پریودها وجود دارد. برخی ممکن است نگران کننده نباشند ، اما در صورت نگرانی به دنبال مشاوره پزشکی باشید.

کنترل تولد

در صورت شروع یا توقف استفاده از داروهای ضد بارداری هورمونی  مانند قرص ، ممکن است دچار خونریزی غیرطبیعی یا غیر منتظره شوید  .

اگر قرص مصرف می کنید و داروی خود را دیر مصرف می کنید یا قرصی را فراموش کرده اید ، ممکن است دچار لکه بینی شوید. علاوه بر این ، اگر از دستگاه داخل رحمی (IUD) استفاده کرده اید ، می توانید شانس خونریزی غیرطبیعی بین پریودها را افزایش دهید.

استرس و تغییر سبک زندگی استرس و تغییر شیوه زندگی ، مانند افزایش یا کاهش وزن ، رژیم غذایی ، تغییر برنامه های ورزشی ، مسافرت ، بیماری و سایر اختلالات در برنامه عادی روزانه شما می تواند بر چرخه قاعدگی شما تأثیر بگذارد و باعث بی نظمی شود.

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)

اگر مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (تخمدان پلی کیستیک ) هستید ، تخمدان ها آنطور که باید تخمک آزاد نمی کنند. بدن شما بیش از حد هورمون های مردانه تولید می کند ( آندروژن نامیده می شود ). این می تواند منجر به قاعدگی های نامنظم ، لکه بینی و گاهی بدون قاعدگی شود.

بارداری

ممکن است در اوایل بارداری مقدار کمی خونریزی را تجربه کنید که خونریزی لانه گزینی نامیده می شود . خونریزی بین دوره های قاعدگی یکی از علائم اولیه سقط جنین است . سقط جنین می تواند در هر زمان از بارداری رخ دهد و ممکن است قبل از اینکه شما حتی حامله شوید ، اتفاق بیفتد.

سرطانهای سیستم تولید مثل

در بیشتر موارد ، خونریزی بین پریودها نگران کننده نیست. با این حال ، خونریزی واژینال بین پریودها یکی از علائم احتمالی انواع خاصی از سرطان است. در صورت ورود به یائسگی ، توجه به خونریزی غیرطبیعی واژن بسیار مهم است.

سرطان های زیر ممکن است باعث خونریزی نامنظم واژن شوند:

  • سرطان دهانه رحم
  • سرطان واژن
  • سرطان تخمدان
  • سرطان ولوار
  • سرطان آندومتری

آیا خونریزی غیرطبیعی واژن می تواند نشانه سرطان باشد؟

حدود 90 درصد از افراد مبتلا به سرطان آندومتر خونریزی غیرطبیعی واژن دارند. شرایط Noncancer نیز علت خونریزی غیر طبیعی اما این مهم می تواند به یک چک پزشک هر گونه خونریزی نامنظم حق دور.

علت خونریزی واژن بعد از ادرار

 

فیبروئیدهای رحمی یک نوع شایع تومور خوش خیم (غیر سرطانی) هستند که می توانند در داخل و روی رحم شما رشد کنند. همه فیبروئیدها علائم ایجاد نمی کنند ، اما در صورت بروز علائم ، خونریزی شدید قاعدگی ، خونریزی بین پریودها ، کمردرد ، تکرر ادرار و درد در هنگام رابطه جنسی می تواند باشد.

پولیپ های آندومتر ، که پولیپ های رحمی نیز نامیده می شوند ، معمولاً توده های کوچک و پیازی شکل بافت آندومتر هستند که توسط ساقه به رحم متصل می شوند. علائم ممکن است شامل خونریزی شدید قاعدگی ، لکه بینی بین پریودها ، خونریزی بعد از رابطه جنسی و خونریزی بعد از یائسگی باشد.

چه داروهای طبیعی یا خانگی به تسکین مقاربت دردناک (سکس) کمک می کند؟

استفاده از ژل های روان کننده روی اندام های جنسی خارجی، فرج و لب ها و همچنین استفاده از محصولات روان کننده در واژن ممکن است برای برخی از زنان مفید باشد و درد را در حین مقاربت کاهش دهد. اسباب بازی های جنسی مانند ویبراتور یا دیلدو نیز ممکن است مفید باشند.

پولیپ دهانه رحم

اینها رشد دهانه رحم شما هستند که گاهی اوقات ناشی از التهاب مزمن یا تغییرات هورمونی هستند. تقریبا تمام پولیپ های دهانه رحم خوش خیم هستند. اگر علائم شما جزئی است، ممکن است نیازی به درمان نداشته باشید. گاهی اوقات، با خونریزی نامنظم، احتمال کمی برای رشد سلول های غیر طبیعی وجود دارد. در این موارد، پولیپ‌های شما برداشته می‌شوند و برای ارزیابی برای اطمینان از خوش‌خیم بودن آن سلول‌ها فرستاده می‌شوند.

 

پرولاپس رحم

اگر رحم شما از موقعیت طبیعی خود خارج شود، دهانه رحم و سایر بافت ها گاهی اوقات در معرض دید قرار می گیرند. علائم این بیماری شامل درد لگن ، درد شکم یا کمردرد و درد در حین رابطه جنسی است. اگر افتادگی رحم شما به اندازه کافی شدید باشد، ممکن است باعث خونریزی شود.

 

برای یک افتادگی جزئی، پزشک ممکن است کاهش وزن یا  تمرینات کگل را  برای تقویت عضلات ناحیه توصیه کند. در موارد شدیدتر، پزشک می تواند حلقه ای را برای حمایت از بافت وارد کند یا برای ترمیم آن جراحی انجام دهد.

درمان درد زیر شکم بعد از رابطه

 

درمان درد هنگام مقاربت به علت آن بستگی دارد. زمانی که علت آن مشخص شود، درد داخل رحمی قابل درمان است.

  • آتروفی (نازک شدن دیواره های واژن) به دلیل یائسگی : درد ورودی (داخلی) ناشی از آتروفی واژن در میان زنان یائسه که داروهای جایگزین استروژن مصرف نمی کنند، شایع است. جریان خون و ظرفیت روانکاری به طور مستقیم به جایگزینی استروژن پاسخ می دهد. سریع‌ترین برگشت آتروفی واژن زمانی اتفاق می‌افتد که کرم موضعی واژینال استروژن مستقیماً روی واژن و دهانه آن اعمال شود. این کرم فقط با نسخه موجود است. محصولات جدیدتر غیر استروژنی نیز اکنون در دسترس هستند.
  • اورتریت و سندرم مجرای ادرار: تحریک مجرای ادرار و مثانه تحتانی می تواند ناشی از کمبود استروژن باشد. این ممکن است منجر به سوزش ادرار، تکرر و تردید شود. در چنین مواردی ممکن است شواهدی از عفونت باکتریایی در بررسی میکروسکوپی ادرار وجود نداشته باشد. در صورت عدم وجود هرگونه التهاب مزمن مجرای ادرار، این علائم ممکن است ناشی از این علائم باشد، ممکن است ناشی از اسپاسم عضلانی، اضطراب ، سطوح پایین استروژن یا ترکیبی از این عوامل باشد. پزشک ممکن است مجرای ادرار را گشاد کند یا ممکن است آنتی بیوتیک با دوز کم تجویز کند . گاهی اوقات، داروهای ضد افسردگی و ضد اسپاسم برای کاهش انقباضات عضلانی مثانه نیز ممکن است تجویز شود.
  • روانکاری ناکافی: درمان روانکاری ناکافی به علت خاص آن بستگی دارد. یکی از گزینه های درمان شامل روان کننده های محلول در آب است (برای استفاده با کاندوم ، زیرا انواع دیگر روان کننده ها ممکن است به دیواره پیشگیرانه آسیب برسانند). اگر برانگیختگی کافی صورت نگیرد، پیش بازی گسترده تر ممکن است در افزایش رطوبت واژن مفید باشد.
  • واژینیسموس: اسپاسم دردناک عضلات در دهانه واژن ممکن است پاسخی غیرارادی اما مناسب به محرک های دردناک باشد. این اسپاسم ها ممکن است به دلیل عوامل متعددی از جمله ورود دردناک، تجربیات دردناک جنسی قبلی، سوء استفاده جنسی قبلی، یا تعارض حل نشده در مورد تمایلات جنسی باشد. برای یک زن مبتلا به واژینیسموس، پزشک ممکن است رفتار درمانی، از جمله تمرینات آرام سازی واژن را توصیه کند.
  • تنگی واژن (تنگی غیر طبیعی): پزشکان معمولاً پس از جراحی لگن، تابش لگن یا یائسگی، تنگی واژن را مشاهده می کنند. برای درمان این تنگی ها از اتساع غیرفعال و استروژن استفاده می شود. گاهی اوقات جراحی ترمیمی واژن ضروری است.
  • سیستیت بینابینی : این بیماری به التهاب مزمن مثانه بدون علت شناخته شده اشاره دارد. با این حال، مقاربت دردناک یک علامت شایع است. یک پزشک ممکن است یک سیستوسکوپی (روشی برای مشاهده داخل مثانه) و متسع کردن (کشش) دیواره مثانه به منظور تلاش برای درمان این عارضه انجام دهد. درمان های دیگر شامل شستشوی مثانه با دی متیل سولفوکساید (DMSO)، و همچنین داروهای خوراکی، به عنوان مثال ایمی پرامین ( Tofranil ) و یا pentosan ( Elmiron ).
  • آندومتریوز : آندومتریوز زمانی اتفاق می‌افتد که پوشش داخلی رحم در مکان‌های خارج از رحم در خارج از داخل رحم قرار گیرد. درد در حین مقاربت ناشی از آندومتریوز اغلب دیده می شود. تسکین این درد اغلب نشان دهنده موفقیت در درمان اندومتریوز است.
  • ولوواژینیت (التهاب فرج و واژن): این مشکل چه عود کننده یا مزمن باشد، با وجود افزایش تعداد درمان‌های بدون نسخه، شایع است.
    • اگر به خوددرمانی با ژل های روان کننده یا درمان اولیه توسط پزشک پاسخ ندهد، ممکن است یک زن برای شناسایی علت به ارزیابی دقیق تری نیاز داشته باشد.
    • یک پزشک ممکن است از یک زن بپرسد که آیا از آنتی بیوتیک یا داروهای ضد قارچ استفاده می کند یا اینکه آیا دوش می گیرد. اگر چنین است، این اقدامات باید متوقف شود تا مشخص شود که آیا یک ارگانیسم ایجاد کننده بیماری خاص وجود دارد یا خیر. آموزش بهداشت مناسب واژن ممکن است مفید باشد.
    • درمان بر اساس وجود باکتری یا موجودات دیگر است. اغلب، هیچ ارگانیسم واحدی شناسایی نمی شود. پزشک ممکن است در مورد بهداشت مناسب با زن صحبت کند.
    • اگر علائم عود کننده با شریک جنسی مشترک باشد، هر دو فرد باید برای بیماری های مقاربتی ( STDs ) آزمایش شوند.
    • یک پزشک باید احتمال عفونت متناوب مجرای ادرار با کلامیدیا (یک STD ) و همچنین عفونت مجاری ادراری شایع‌تر را در نظر بگیرد . اگر یکی از آنها کشف شد، باید با آنتی بیوتیک مناسب درمان شوند.
  • چسبندگی لگن (بافتی که به هم چسبیده است، گاهی اوقات بعد از جراحی ایجاد می‌شود): درد ناشی از آمیزش ناشی از چسبندگی لگن را می‌توان با برداشتن یا برش دادن چسبندگی‌ها تسکین داد.
  • بازگشت به عقب رحم: علاوه بر عللی که قبلاً در مورد آنها صحبت شد، ممکن است بیمار به عنوان علت درد خود چیزی را که به آن بازگشت رحمی می گویند نیز داشته باشد. این اصطلاح به رحمی اطلاق می‌شود که در لگن به سمت عقب متمایل می‌شود، بر خلاف جهت کج شدن معمول به جلو. این می تواند مادرزادی یا به دلیل آسیب زایمان به رباط های حمایت کننده رحم باشد. همچنین ممکن است به دلیل چسبندگی های لگنی باشد که رحم را به سمت عقب به یک مکان غیر طبیعی می کشد. این وضعیت اغلب نیاز به جراحی زنان برای اصلاح دارد.

 

درمان خانگی درد زير شكم بعد از نزديكی

 

اگر از دیسپارونی رنج می برید، می توانید اقدامات ساده ای را در خانه انجام دهید. این اقدامات بهتر است قبل از رابطه جنسی انجام شوند. تو می توانی:

  • مثانه خود را کاملا خالی کنید.
  • حمام آب گرم بگیرید.
  • یک مسکن مصرف کنید.
  • از روان کننده های مبتنی بر آب استفاده کنید.
  • یک کیسه یخ را روی فرج قرار دهید.
  • درد خود را با شریک زندگی خود در میان بگذارید.

درمان دیسپارونی به علت آن بستگی دارد. علل فیزیکی معمولاً با مداخله پزشکی درمان می شوند. داروهایی مانند آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد قارچ ممکن است برای درمان عفونت ها تجویز شوند، در حالی که کرم ها و روان کننده های موضعی ممکن است برای از بین بردن خشکی واژن استفاده شوند.

دلایل روانی ممکن است به مشاوره یا رابطه جنسی برای احیای ارتباط و صمیمیت در رابطه نیاز داشته باشد. ورزش هایی مانند تمرینات کگل ممکن است برای بهبود کنترل عضلات واژن توصیه شود.

دیسپارونی در زنان یائسه معمولاً به دلیل خشکی واژن به دلیل نوسانات هورمونی رخ می دهد. دکتر یونگ می گوید: این به طور موثر با کرم یا دارویی درمان می شود که دوزهای کوچک استروژن را مستقیماً در واژن آزاد می کند.

در صورت نیاز به درمان، مهم است که علت اصلی خونریزی پس از مقاربت را درمان کنید. بسته به علت، پزشک ممکن است یکی از راه حل های زیر را برای جلوگیری از خونریزی پس از مقاربت در آینده توصیه کند:

چرخه قاعدگی خود را دنبال کنید و چند روز پس از پایان قاعدگی خود صبر کنید تا رابطه جنسی داشته باشید.

برای بررسی سرطان و سایر شرایط به غربالگری های معمول و آزمایش پاپ ادامه دهید.

در صورت بروز خشکی قبل و حین رابطه جنسی از روان کننده استفاده کنید.

از داشتن رابطه جنسی خشن خودداری کنید.

در صورت ابتلا به عفونت، از پزشک خود بخواهید آنتی بیوتیک یا سایر درمان ها را تجویز کند.

از پزشک خود بخواهید پولیپ دهانه رحم را بردارد یا در صورت نیاز سایر ناهنجاری ها را درمان کند.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.