براي جلوگيري از سرطان سينه چه بخوريم

براي جلوگيري از سرطان سينه چه بخوريم : تحقیقات  نشان می دهد که رژیم غذایی و فعالیت بدنی از عوامل مهم خطر هستند و با مداخله در سبک زندگی می توان از یک سوم موارد سرطان پستان جلوگیری کرد. آیا می دانید استفاده از برخی غذاها در رژیم

غذایی ممکن است به طور طبیعی از سرطان پستان جلوگیری کند؟ بهترین غذاها برای سلامت پستان ، غذاهایی هستند که مواد مغذی کافی را تأمین می کنند ، در حالی که با بیماری مبارزه می کنند و سلامتی کلی را تقویت می کنند.براي جلوگيري از سرطان سينه چه بخوريم

براي جلوگيري از سرطان سينه چه بخوريم

 

بهترین مواد غذایی برای سلامت پستان

 

در میان موارد سرطان پستان ، تنها 5 تا 10 درصد به دلیل نقایص ژنتیکی بوده است ، در حالی که 90 تا 95 درصد مربوط به عوامل محیطی و سبک زندگی ، از جمله رژیم غذایی و چاقی است. آوردن غذاهای مقابله با سرطان در رژیم غذایی یک رویکرد طبیعی برای

پیشگیری از بیماری و بهبود کیفیت زندگی است.

در اینجا تجزیه بهترین مواد غذایی برای سلامت پستان آورده شده است:

1. اسفناج

اسفناج و سایر سبزیجات برگ دار فوق العاده غنی از ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنزیم ها و آنتی اکسیدان ها هستند. آنها همچنین از نظر کالری و سدیم بسیار کم هستند ، دو موردی که می خواهید هنگام غذا خوردن به دنبال سلامتی پستان باشید.

سبزیجات برگدار ، مانند اسفناج ، به عنوان منابع طبیعی گلوکوزینولات نیز عمل می کنند ، که مطالعات نشان می دهد ممکن است برای غیرفعال کردن عوامل سرطان زا و برنامه ریزی مجدد سلول های سرطانی کمک کند.

2. بلوبری

زغال اخته به عنوان یک ماده غذایی فوق العاده در نظر گرفته می شود زیرا سرشار از آنتی اکسیدان های مقابله با بیماری است. آنها همچنین یک ماده غذایی فوق العاده مغذی با فیبر بالا هستند که توسط محققان برای سلامت پستان توصیه می شود .

زغال اخته به ویژه دارای آنتی اکسیدان پروآنتوسیانیدین است که به کاهش آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند و پیری سالم را تقویت می کند.

از دیگر گزینه های عالی توت می توان به تمشک ، توت فرنگی ، گیلاس و گوجی توت اشاره کرد.

3. کلم بروکلی

چندین مطالعه گزارش کرده اند که مصرف روزانه سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی به جلوگیری از بروز سرطان کمک می کند.

این امر تا حد زیادی به دلیل گلوکوزینولاتی است که برای محافظت از گیاهان کار می کنند. این ترکیبات اثرات ضد توموری دارند و به جلوگیری از متاستاز کمک می کنند.

علاوه بر کلم بروکلی ، برخی از گزینه های عالی دیگر گل کلم ، کلم بروکسل و کلم است.

4. گردو

گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که التهاب را کنترل می کند و پروتئین ، فیبر و ریز مغذی ها را تأمین می کند.

5. روغن زیتون

روغن زیتون دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. محققان معتقدند که مصرف روغن زیتون به عنوان بخشی از رژیم غذایی مدیترانه ای به تأثیرات مفید آن در پیشگیری از سرطان کمک می کند.

6. آووکادو

آووکادو سرشار از ریز مغذی ها از جمله ویتامین C ، ویتامین E ، ویتامین B6 ، فولات و پتاسیم است. آنها همچنین سرشار از فیبر هستند و همراه با چربی های سالم هستند.

تحقیقات خارج از ایران نشان می دهد که از آنجا که آووکادو سرشار از مواد شیمیایی شیمیایی است ، ممکن است نقش مهمی در مهار رشد سلول های سرطانی داشته باشد.

7. نخود

نخود غنی از پروتئین ، فیبر ، اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 3 و فولات است. آنها مواد مغذی ضروری و فیبر گیاهی را فراهم می کنند ، که برای سلامتی پستان بسیار مهم است.

یک مطالعه در حیوانات نشان داده لکتین نخود (پروتئین در لوبیا) اعمال ضد سرطان فعالیت و می تواند به عنوان یک منبع از دارو برای درمان سرطان سینه استفاده می شود.

هر لوبیا به عنوان بخشی از رژیم غذایی سرطان پستان توصیه می شود ، از جمله لوبیای سیاه ، لوبیای کلیه و لوبیای لیما.

8. عدس

عدس همچنین غذایی غنی از مواد مغذی است که سرشار از پروتئین ، فیبر و آهن است. آنها نیز پر می شوند ، این بدان معنی است که افزودن عدس به وعده غذایی شما مدت بیشتری سیر نگه می دارد و احتمالاً کالری دریافتی شما را کاهش می دهد.

تحقیقات نشان می دهد که پلی فنول ها و سایر ترکیبات فعال زیستی در عدس به میزان قابل توجهی در توانایی حبوبات در کاهش بروز بیماری هایی مانند سرطان ، دیابت ، چاقی و بیماری های قلبی عروقی نقش دارند.

9. سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین کربوهیدرات های پیچیده ، فیبر ، ویتامین A ، ویتامین C و چندین ماده مغذی مهم دیگر را تأمین می کند. آنها به کاهش وزن کمک می کنند زیرا بسیار سیر کننده هستند ، که می تواند به کاهش کالری دریافتی کمک کند.

10. زردچوبه

زردچوبه به دلیل داشتن ماده موثره کورکومین ، یکی از غذاهای بسیار مفید برای سلامت پستان است. مشخص شده است که این ترکیب باعث کاهش اندازه تومور و مبارزه با سرطان پستان می شود.

به گفته محققان ، “کورکومین از طریق تأثیر بر چرخه سلولی و تکثیر ، آپوپتوز ، پیری ، گسترش سرطان و رگ زایی ، سرطان زایی پستان را تعدیل می کند.”

براي جلوگيري از سرطان سينه چه بخوريم

چگونه از سرطان سينه جلوگيري كنيم

رژیم بالقوه سرطان پستان
ما می دانیم که غذاهای خاصی به مبارزه با بیماری کمک می کنند و حتی می توانند از خطر ابتلا به سرطان پستان جلوگیری کنند ، اما چگونه دیگری می توان به طور طبیعی از سرطان پستان جلوگیری کرد ؟ گنجاندن این عوامل رژیم غذایی و سبک زندگی در “رژیم سرطان پستان” می تواند به شما کمک زیادی کند.

1. میوه و سبزیجات تازه را بیشتر مصرف کنید

تحقیقات می گوید یکی از سالم ترین کارهایی که می توانید برای سلامت پستان خود انجام دهید ، مصرف بیشتر میوه و سبزیجات تازه است. این غذاها نه تنها مواد مغذی ضروری از جمله فیبر ، ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های قوی را تأمین می کنند ، بلکه کالری کمتری نیز دارند که به شما در حفظ وزن سالم کمک می کند.

2. غذاهای پر فیبر بخورید

3. شیرین کننده های طبیعی را انتخاب کنید

اگرچه مطالعات ارزیابی اثرات شیرین کننده های مصنوعی بر خطر سرطان نتیجه گیری متفاوتی دارد ، اما شواهد محدودی وجود دارد که نشان می دهد مصرف ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان ها را افزایش دهد. علاوه بر این ، مصرف زیاد قند با چاقی همراه است ، که یک عامل اصلی خطر برای سرطان پستان است.
شیرین کننده های طبیعی برای سلامت کلی گزینه سالم تری هستند. آمریکایی ها روزانه بیش از حد قند مصرف می کنند که منجر به التهاب و مشکلات عمده سلامتی می شود.
برخی از سالم ترین جایگزین های شکر شامل استویا ، عسل خام ، شربت افرا و شکر نارگیل هستند.

4. الکل را محدود کنید

5- از مصرف لبنیات معمولی خودداری کنید

لبنیات معمولی ممکن است حاوی مواد افزودنی مانند امولسیفایرها باشند که ترکیب میکروبیوم روده شما را تغییر داده و باعث التهاب در سطح سیستم می شوند. بعلاوه ، برخی تحقیقات وجود دارد که نشان می دهد لبنیات پرچرب با خطر بالاتر مرگ و میر پس از تشخیص سرطان پستان در ارتباط هستند.
شما خیلی بهتر است به لبنیات کشت شده بچسبید و پروبیوتیک های مفید بدن را تأمین کنید.

6. از دانه های فرآوری شده خودداری کنید

تجزیه دانه های فرآوری شده یا تصفیه شده برای بدن بسیار دشوار است ، بنابراین باعث مشکلات روده می شوند و ممکن است منجر به التهاب ، سندرم روده نشتی و جذب نامناسب مواد مغذی شوند.
به جای خوردن غذاهای بسته بندی شده و فرآوری شده ، مانند شام های منجمد ، ماکارونی های جعبه ای و کالاهای پخته شده در فروشگاه ها ، استفاده از غلات کامل در وعده های غذایی خانگی را انتخاب کنید. برخی از گزینه های عالی کینوا ، جو ، تف ، ارزن و جو دوسر است.

براي جلوگيري از سرطان سينه چه بخوريم

بیشتر بخوانید : درمان گیاهی خانگی ماستیت یا ورم پستان

برای جلوگیری از سرطان چه بخوریم

 

7. ارگانیک را انتخاب کنید
غذاهای معمولی به احتمال زیاد به مواد شیمیایی مضر سموم دفع آفات و علف کش ها آلوده می شوند ، که می تواند بر سلامتی شما تأثیر منفی بگذارد. برای جلوگیری از مصرف این مواد شیمیایی مضر ، هر زمان که ممکن است غذاهای ارگانیک و ایده آل که به صورت محلی تولید می شوند را خریداری کنید.
این امر به ویژه هنگام خوردن هر یک از غذاهای ” ده ها کثیف ” بسیار مهم است .
شما همچنین می خواهید با خرید گوشت های تغذیه شده با مرتع و محلی ، از محصولات حیوانی حاوی هورمون و آنتی بیوتیک خودداری کنید. به دنبال برچسب هایی باشید که نشان می دهد فاقد هورمون و آنتی بیوتیک هستند.
این آلاینده ها می توانند بر اختلال در استروژن تأثیر بگذارند و خطر ابتلا به سلامتی مانند سرطان پستان را افزایش دهند.
8. یک وزن سالم داشته باشید
اضافه وزن یا چاقی یک عامل خطر برای سرطان پستان یائسه است.
مدیریت وزن نقش بسیار مهمی در پیشگیری از سرطان پستان و همچنین در توان بخشی و بهبودی دارد. این نشانگرهای زیستی التهاب را کاهش می دهد ، رفتارهای سبک زندگی را بهبود می بخشد و کیفیت زندگی را بهبود می بخشد.
9. به طور منظم ورزش کنید
تحقیقات نشان می دهد که فعالیت بدنی متوسط و منظم خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش می دهد و میزان بقا را افزایش می دهد. حرکت دادن بدن هر روز برای سلامتی سینه مهم است و می تواند شامل قدم زدن در فضای باز ، دویدن سبک ، یوگا ، پیلاتس ، شنا ، دوچرخه سواری ، وزنه برداری و موارد دیگر باشد.
سایر گزینه های رژیم غذایی و سبک زندگی که باعث سلامت پستان می شوند عبارتند از:
• خواب کافی
• گذراندن وقت در خارج از منزل
• ترک سیگار
• خوردن پروتئین های آلی بدون چربی
• چسبیدن به چربی های سالم
خطرات و عوارض جانبی
علاوه بر خوردن یک رژیم غذایی مغذی و پر از مواد غذایی مفید برای سلامت پستان ، عوامل دیگری نیز برای پیشگیری از سرطان مهم هستند ، از جمله عدم استعمال سیگار ، کاهش قرار گرفتن در معرض سمی و خواب کافی.

نوشته های مرتبط

این غذاها به بدن شما در حفظ سلامتی یا بهبودی خود کمک می کنند ، اما مطمئن شوید که آنها را به یک رژیم غذایی متعادل و سالم اضافه می کنید.

• بهترین غذا برای بیماران مبتلا به سرطان پستان چیست؟ مطالعات نشان می دهد که غذاهای غنی از مواد مغذی که پروتئین ، چربی های سالم ، ویتامین ها و مواد معدنی را تأمین می کنند ، بهترین مواد غذایی برای سلامت پستان هستند.

• علاوه بر خوردن بهترین غذاها برای سلامت پستان ، پرهیز از غذاهای مشکل ساز ، کاهش مصرف الکل ، حفظ وزن مناسب و ورزش منظم بسیار مهم است.

 

»» بیشتر بخوانید : درد و التهاب پستان ها در دوران شیردهی

 

بعد از عمل سرطان سينه چه بخوریم

 

11 توصیه غذایی در طول و بعد از درمان سرطان سینه

پروتئین : اگر جراحی، شیمی درمانی یا پرتودرمانی داشته اید، برای اینکه احساس تناسب اندام کنید و با عفونت ها مبارزه کنید، به پروتئین زیادی نیاز دارید. بدن در فرآیند درمان سرطان سینه (و سایر سرطان ها) ایمنی قابل توجهی را از دست می دهد. ماهی،

مرغ، گوشت بدون چربی، تخم مرغ، لبنیات کم چرب، آجیل و کره آجیل، لوبیا خشک، نخود، عدس و غذاهای سویا همگی منابع خوبی از پروتئین هستند.

انگور: انگور منبع غنی از آنتی اکسیدان رسوراترول است که احتمالاً از شروع سرطان در سینه جلوگیری می کند. شما باید انگور را با پوست سالم بخورید زیرا بیشترین میزان رزوراترول را دارد.براي جلوگيري از سرطان سينه چه بخوريم

انجیر: این انجیر به دلیل خواص دارویی خود همیشه محبوب بوده است. آنها حاوی سطوح بالایی از فلاونوئید کورستین هستند که برای سرطان های ریه و روده بزرگ مفید است. انجیر می تواند التهاب را که عامل اصلی سرطان است کاهش دهد.

کلم بروکلی و گل کلم: سبزیجات چلیپایی باید در رژیم غذایی منظم شما گنجانده شوند. کلم بروکلی دارای مقدار زیادی ماده شیمیایی گیاهی به نام سولفورافان است که یک ترکیب گیاهی ضد سرطان است. این سبزیجات منابع موثری برای تغذیه هستند و

همچنین ایمنی را تقویت می کنند.

سیر و پیاز: خواص ضد میکروبی و ضد توموری سیر و پیاز بیش از 1000 سال است که شناخته شده است. آنها باید بخشی از رژیم غذایی روزانه شما باشند.

چای: چای (چه سبز و چه سیاه) دارای آنتی اکسیدان های فعالی است که اثرات مضر رادیکال های آزاد را که باعث آسیب سلولی می شوند، کنترل می کند. چای تولسی تازه می تواند انتخاب خوبی باشد.

زردچوبه :در حال حاضر بخشی جدایی ناپذیر از غذاهای هندی است. کورکومین I، II و III سرطان زایی را مهار می کنند و خواص ضد التهابی ثابت شده ای دارند. همچنین یک عامل ضد تومور است.

رزماری: این گیاه سرشار از کارنوسول است، یک ماده شیمیایی گیاهی که می تواند رشد سلول های سرطانی را کند کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و تولید هورمون های مرتبط با سرطان را محدود کند. به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و می

تواند در رژیم غذایی شما در طول درمان سرطان سینه و پس از آن گنجانده شود.

شنبلیله: این ماده در هر آشپزخانه هندی به مهار رشد سلول های تومور کمک می کند. برای بیماران مبتلا به سرطان سینه مفید است و پتانسیل ضد سرطانی دارد. می توانید آن را در طول درمان و پس از درمان در رژیم غذایی خود بگنجانید.

زعفران: این محصول گل عجیب و غریب دارای خواص بازدارندگی عالی در برابر سلول های سرطانی است.

محصولات سویا: خواص تغذیه‌ای شیر سویا و سایر محصولات سویا باعث می‌شود که در رژیم غذایی سرطان سینه شما گنجانده شود.

اگر از من بپرسید، باید روزانه 25 تا 30 گرم فیبر مصرف شود. طبق اطلاعات من، غلات کامل سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، فیتوکمیکال ها، فیبر و کربوهیدرات های پیچیده هستند. طبق یک مطالعه، خوردن فیبر زیاد ممکن است شما را از سرطان سینه و سایر

تومورهای وابسته به هورمون دور نگه دارد. اطمینان حاصل کنید که حداقل 50 درصد از غلات در رژیم غذایی شما غلات کامل است، مانند برنج قهوه ای برای شام یا نان سبوس دار برای ناهار.براي جلوگيري از سرطان سينه چه بخوريم

 

مواد غذايي مضر براي سرطان سينه

 

اگر از سرطان سینه رنج می برید، جدا از مقصران معمولی مانند غذاهای شیرین، غذاهای چرب و غذاهای فرآوری شده و نگهداری شده، از موارد زیر اجتناب کنید:

  • کافئین
  • الکل
  • گوشت، ماهی یا مرغ خام یا نیم پز.
  • تخم مرغ خام یا نرم پخته.
  • لبنیات یا آبمیوه غیر پاستوریزه.
  • میوه ها و سبزیجات شسته نشده.
  • باقیمانده هایی که بیش از سه تا چهار روز از عمرشان می گذرد، چه در یخچال یا نه.

نتیجه

مهمترین بخش درمان سرطان سینه، پیگیری منظم، حفظ سبک زندگی سالم و پیروی از یک رژیم غذایی مناسب است. جدای از رژیم غذایی سرشار از پروتئین، مواد معدنی، ویتامین ها و مواد مغذی، همیشه باید به خوبی هیدراته باشید. مقدار زیادی آب بنوشید،

ورزش کنید و وزن خود را کنترل کنید، زیرا چربی و چاقی برای سرطان سینه مضر هستند. عادت به خوردن وعده های غذایی کوچک به جای وعده های سنگین در طول روز داشته باشید. به اندازه کافی فعالیت های مراقبتی انجام دهید تا از استرس روی بازویی که

گره های زیر بغل با جراحی برداشته شده اند، جلوگیری کنید.

ماساژ سينه براي جلوگيري از سرطان

چگونه سینه ها را ماساژ دهیم

تکنیک ماساژ سینه در مورد استفاده از آن کم و بیش متفاوت خواهد بود. گفته می شود، زنان می توانند از تکنیک های ماساژ خود سینه زیر استفاده کنند:براي جلوگيري از سرطان سينه چه بخوريم

تشخیص سرطان:

خودآزمایی سرطان پستان شامل مراحل زیر است:

در حالی که جلوی آینه هستید، هرگونه تغییر در رنگ، شکل، اندازه یا بافت سینه را با دقت مشاهده کنید.

یک دست خود را در پشت سر خود قرار دهید به طوری که آرنج به طرفین باشد.

از سه انگشت اول دست مقابل استفاده کنید تا به آرامی سینه را با حرکات دایره ای ماساژ دهید.

با ماساژ دادن کل ناحیه سینه، از استخوان ترقوه تا بالای شکم و به سمت زیر بغل، پوششی جامع را تضمین کنید.

این مراحل را برای سینه دیگر نیز تکرار کنید.

خودآزمایی پستان را می توان در حالت ایستاده یا دراز کشیده انجام داد و حمام برای بسیاری مکان مناسبی است.

اگر علائم بالقوه سرطان مانند توده های جدید، تورم، تغییرات پوستی (مانند قرمزی، فرورفتگی یا پوسته پوسته شدن)، ترشحات غیر معمول به غیر از شیر مادر، یا غدد لنفاوی متورم زیر بازو یا استخوان ترقوه مشاهده شد، ضروری است که با یک متخصص مشورت کنید.

ماساژ سینه برای شیردهی

انگشتان خود را در پایین و بالای یکی از سینه های خود قرار دهید.

در حالی که به آرامی فشار می آورید، انگشتان هر دو دست خود را به آرامی با حرکات دایره ای حرکت دهید.

انگشتان خود را در هر طرف سینه قرار دهید و به استفاده از الگوهای دایره ای ادامه دهید.

همین کار را با سینه دیگر انجام دهید.براي جلوگيري از سرطان سينه چه بخوريم

تخلیه غدد لنفاوی

یک دست باید در بالای سینه در سمت مخالف بدن باشد، به طوری که نوک انگشتان به زیر بغل شما برسد و کف دست روی سینه قرار گیرد.

حالا دست را با حرکت پمپاژ روی سینه فشار دهید.

با همین حرکت دست خود را به آرامی به نوک سینه نزدیک کنید.

پس از رسیدن، نواحی داخلی، پایین و بیرونی سینه خود را ماساژ دهید.

این کار را با سینه دیگر تکرار کنید.

ماساژ خود سینه: آیا خطراتی وجود دارد؟براي جلوگيري از سرطان سينه چه بخوريم

به طور معمول، ماساژ سینه بی خطر است . با این حال، هر زمان که چیزی غیرعادی تشخیص دادید، باید با پزشک خود تماس بگیرید.در صورتی که به دنبال جایی با متخصصین با تجربه هستید مشاوره پزشکی زنان در تهران با برند زنان 909 در خدمت شماست.

همچنین، هنگام ماساژ سینه های خود در نزدیکی اسکار یا توده ای که نتیجه سرطان یا جراحی قبلی است، بیشتر مراقب باشید.

 

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.