درمان سریع عفونت گلو در بارداری {آموکسی سیلین}

درمان سریع عفونت گلو در بارداری : مریض شدن احتمالاً در انتهای لیست کارهای هر فردی قرار دارد. بیایید صادق باشیم: به احتمال زیاد حتی در لیست کارهای شما نیست، به خصوص اگر باردار هستید. اما بیماری رخ می دهد ، از جمله گلودرد در دوران بارداری.

دکتر مونیکا ای. بوشر، رئیس بخش OB-GYN در مرکز پزشکی سنت جوزف دانشگاه مریلند،  می گوید: “بیماری های بارداری اغلب شدیدتر از حالت غیر باردار تاثیر می گذارند و بیشتر طول می کشند.” «سیستم ایمنی بدن به عنوان یک پاسخ طبیعی به بارداری

کاهش می‌یابد و بیماران باردار را مستعد ابتلا به بیماری‌های عفونی می‌کند . و هنگامی که نوبت به گلودرد می شود، برخی دیگر از علائم مرتبط با بارداری ممکن است به این موضوع کمک کنند یا آن را تشدید کنند.

«سینوس‌های بینی در بارداری متورم می‌شوند و می‌توانند باعث احتقان بدتر از آنچه معمولاً در زمانی که باردار نیستید، ایجاد کنند.

گلودرد چیست؟

گلودرد که به عنوان فارنژیت نیز شناخته می شود، به شرایطی اطلاق می شود که در آن گلو ملتهب می شود و احساس ناراحتی می کند و بعداً باعث گلودرد می شود. در دوران بارداری، سیستم ایمنی طبیعی شما برای حمایت از رشد جنین تحت تغییرات

پیچیده ای قرار می گیرد. در حالی که به طور کامل سرکوب نمی شود، مکانیسم دفاعی خود را کاهش می دهد تا به نوزاد در حال رشد که آن را با جسم خارجی اشتباه می گیرد، حمله نکند. این تغییرات ممکن است شما را مستعد ابتلا به عفونت های ویروسی

و باکتریایی کند که ممکن است باعث گلودرد شود .

التهاب لوزه ها یکی از شایع ترین مشکلات سلامت بارداری است که لوزه ها را درگیر می کند، یک جفت ساختار بافت نرم که در هر دو طرف در پشت گلو، درست در جایی که زبان شما به پایان می رسد، درگیر می شود. لوزه ها اولین خط دفاعی در برابر باکتری

ها، ویروس ها یا سایر مواد خارجی هستند که از دهان شما عبور می کنند. التهاب لوزه ها یا التهاب لوزه ها نیز به صورت گلودرد ظاهر می شود.

چه مبتلا به فارنژیت، ورم لوزه یا هر دو باشید، ممکن است علاوه بر گلودرد، تعدادی از علائم بارداری را نیز تجربه کنید، همانطور که در بخش بعدی ذکر شد.

حتی با وجود برخی عفونت‌ها یا بیماری‌های بارداری، می‌توان از داروهای خانگی برای درمان نگرانی‌های مربوط به سلامت بارداری مانند گلودرد در بارداری استفاده کرد. بیایید ببینیم برخی از آنها در بخش بعدی چیست.

به غیر از تورم سینوس های بینی، چند عامل ممکن است باعث گلودرد در بارداری شوند. متخصصان علل و راه حل های گلودرد در بارداری را توضیح می دهند، به علاوه اینکه چه زمانی باید در اسرع وقت از کمک پزشکی در خط دریافت کرد.

 

درمان سریع عفونت گلو در بارداری

چرا ممکن است در دوران بارداری احساس سرما کنید و چه باید کرد؟

 

  • سرماخوردگی و ویروس های معمولی
  • سوزش سر دل که اغلب باعث گلودرد، سوزش و سرفه همراه با رفلاکس اسید می شود
  • استفراغ مربوط به بیماری صبحگاهی
  • عفونت های باکتریایی مانند گلودرد استرپتوکوکی
  • احتقان، که منجر به گرفتگی بینی، قطرات بعد از بینی و گلو درد می شود (گاهی اوقات با خونریزی بینی همراه است)
  • آلرژی فصلی ناشی از گرده، گرد و غبار و شوره

علائم  گلودرد در دوران بارداری

 

به طور کلی، علائم گلودرد در دوران بارداری مشابه علائمی است که قبل از بارداری تجربه کرده اید.

فارنژیت و التهاب لوزه معمولاً علائمی مانند را نشان می دهند:

  •   درد مداوم در گلو
  •   لوزه های متورم و قرمز
  •   گلو قرمز و ملتهب
  •   مشکل در بلع
  •   صدای خشن
  •   قرمزی گلو
  •   مشکل در بلع
  •   تب
  •   گوش درد

ممکن است در دوران بارداری برخی از این علائم را همراه با گلودرد خود نداشته باشید. همه چیز بستگی به این دارد که پشت گلو درد شما چه چیزی وجود دارد.

«علائم گلودرد شامل التهاب، قرمزی و درد است . “این می تواند باعث ایجاد مشکل در بلع شود.”

اگرچه گلودرد می تواند دلایل خوش خیم زیادی داشته باشد، مانند آلرژی یا سینوس های متورم مرتبط با بارداری، عفونت باکتریایی مانند استرپتوکوک می تواند به ویژه دردناک باشد.

«به طور کلی، گلودرد استرپتوکوکی یک بیماری خفیف است. با این حال، اگر درمان نشود، می تواند مشکلات مهمی برای فرد باردار و جنین ایجاد کند. گلودرد استرپتوکوکی باید با آنتی بیوتیک تشخیص داده شود و درمان شود، زیرا می تواند باعث تب روماتیسمی،

که آسیب به دریچه های قلب است، و آسیب کلیه به عنوان یک عارضه دیررس عفونت باکتریایی شود.

و از آنجایی که این یک عفونت باکتریایی است نه ویروسی مانند سرماخوردگی، گلودرد استرپتوکوکی نیاز به درمان آنتی بیوتیکی دارد. بنابراین، کارشناسان به اشتراک می گذارند که تمایز بین این دو مهم است.

علت گلودرد در دوران بارداری چیست؟

 

هر یک از دلایل زیر گلودرد در دوران بارداری ممکن است مسئول ناراحتی بارداری شما باشد

  •   رفلکس اسید
  •   آلرژی (گرد و غبار و گرده گل)
  •   فشار بر گلو ناشی از صحبت با صدای بلند یا مداوم
  •   مواد شیمیایی یا آلاینده ها
  •   عفونت گلو
  •   سینوزیت

وقتی گلودرد شما ناشی از چیزی غیر از عفونت یا آلرژی است، ممکن است برای درمان آن نیازی به دارو نداشته باشید.

به خاطر داشته باشید، کووید می تواند عامل ویروسی گلودرد در دوران بارداری باشد. این را می توان با کشت تشخیص داد و ممکن است دارای تفاوت های ظریف و عوارض بالقوه مربوط به بارداری باشد. به همین دلیل همیشه ایده خوبی است که اگر در دوران

بارداری دچار گلودرد شدید، با پزشک خود مشورت کنید.

«غرغره آب نمک گرم یک استراتژی مکانیکی مطمئن برای تسکین علائم است. استفاده از بخارسازهای اتاقی همچنین می تواند تمایل به خشک شدن با تنفس دهانی را کاهش دهد. چای داغ با عسل می تواند برای گلودرد و احتقان تسکین دهد.

آیا به داروخانه می روید؟ شما به طور کلی گزینه هایی خواهید داشت. داروهای ایمن OTC برای گلودرد در دوران بارداری شامل تیلنول، بیشتر داروهای سرفه، قطره های سرفه و مالش منتول می باشد.

«از داروهایی که حاوی سودوافدرین هستند اجتناب کنید. 3 “این می تواند باعث انقباض عروق خونی در جفت، ایجاد فشار خون شدید یا جدا شدن جفت شود، که زمانی اتفاق می افتد که جفت از رحم جدا می شود و باعث خونریزی قابل توجهی از جریان خون

مادر و جنین می شود.”

زمانی که افراد باردار باید به دنبال مراقبت های پزشکی برای گلودرد باشند

اگر شک دارید، اگر نگران گلودرد در دوران بارداری هستید، با پزشک خود تماس بگیرید. ارائه دهندگان پزشکی همچنین علائمی را به اشتراک می گذارند که هرگز نباید منتظر بمانید.

از آنجایی که گلودرد استرپتوکوکی به آنتی بیوتیک نیاز دارد و در صورت عدم درمان می تواند باعث آسیب کلیه و سایر آسیب ها شود ، دکتر بوشر به همه بیماران باردار توصیه می کند در صورت مشکوک شدن به عفونت، به دنبال مراقبت های پزشکی باشند.  تب و تورم غدد لنفاوی همراه با گلودرد باید یک ارزیابی تشخیصی را تحریک کند.

»» بیشتر بخوانید : علائم بارداری بعد از چند روز ظاهر میشود؟

آیا گلودرد در بارداری بر جنین تأثیر می گذارد؟

 

به طور کلی، نه.

دکتر چوانگ می گوید: «بیشتر اوقات، علائم سرماخوردگی و احساس عدم وجود آن برای چند روز با مراقبت و استراحت اولیه برطرف می شود. “بچه شما خوب خواهد شد. این مهم است که به مصرف ویتامین و هیدرات قبل از تولد خود ادامه دهید.

با این حال، در شرایط شدید، گلودرد می تواند به جنین آسیب برساند. عفونت‌های شدیدی که باعث کاهش وزن می‌شوند بر جریان خون شما تأثیر می‌گذارند. دکتر چوانگ می گوید که تبدیل شدن به یک عفونت سیستمیک می تواند بر رشد کودک شما تأثیر بگذارد. “البته، این یک شرایط شدید است.”

به عبارت دیگر، تامین کننده سلامت شما بهترین منبع شما برای بینش ها و نگرانی های شخصی است. اما بدانید که هنگام مبارزه با گلودرد در بارداری، استراحت و دلسوزی به خود ضروری و شایسته است.

«پرورش کودک کار بسیار زیادی است و ما اغلب در دوران بارداری اعتبار کافی برای خود قائل نیستیم. این مهم است که در دوران بارداری به خود لطف بدهید و به خود اجازه استراحت و بهبودی بدهید، به خصوص زمانی که بیمار هستید.

»» ترمیم پرده بکارت

عفونت گلو در بارداری خطرناک است

 

آیا گلودرد استرپتوکوکی در دوران بارداری خطرناک است؟ابتلا به گلودرد استرپتوکوکی در دوران بارداری خطرناک نیست، تا زمانی که مادران باردار با پزشک ملاقات کنند و بلافاصله پس از شروع علائم تحت درمان قرار گیرند.

هر گونه آنتی بیوتیک تجویز شده، مانند پنی سیلین ها یا سفالوسپورین ها، باید برای زنان باردار بی خطر باشد تا به درمان گلودرد استرپتوکوکی کمک کند.

تنها علامتی که می تواند برای کودک شما خطرناک باشد تب بالا است. اگر در سه ماهه اول بارداری تب شدید داشته باشید، این خطر وجود دارد که جنین به درستی رشد نکند.

اگر باردار هستید و این علامت را دارید، مهم است که در اسرع وقت از شر تب خلاص شوید.

 

آنتی بیوتیک برای گلو درد در بارداری

 

آیا مصرف آنتی بیوتیک ها در دوران بارداری به کودک آسیب می رساند؟درمان سریع عفونت گلو در بارداری

همانطور که آنتی بیوتیک ها بی خطر هستند، فرد باید مراقب میزان مصرف آن ها باشد، زیرا ممکن است برای مادر و جنین او مضر باشد. فقط دوز آنتی بیوتیکی را که پزشک تجویز کرده است مصرف کنید.

دوره آنتی بیوتیک هایی که برای شما تجویز شده است را کامل کنید، حتی اگر احساس بهتری داشته باشید. دوره کامل برای از بین بردن باکتری گلودرد استرپتوکوکی از سیستم شما طراحی شده است.

با این حال، اگر پس از 24 ساعت اول به نظر نمی رسد آنتی بیوتیک ها به علائم شما کمک کنند، مصرف آنتی بیوتیک ها را پس از پایان دوره خود ادامه ندهید. در عوض، با پزشک خود در مورد دریافت یک برنامه درمانی جدید صحبت کنید.

 

درمان سریع عفونت گلو در بارداری

آموکسی سیلین برای گلو درد در بارداری

 

آموکسی سیلین معمولا برای زنان باردار که عفونت های باکتریایی دارند تجویز می شود. استفاده از آموکسی سیلین در دوران بارداری و در دوران شیردهی به طور کلی بی خطر است، اما در برخی موارد ممکن است عوارض جانبی نادری رخ دهد.

آنتی بیوتیک ها از جمله داروهایی هستند که اغلب برای زنان باردار تجویز می شود. آموکسی سیلین آنتی بیوتیکی است که بسیار شبیه پنی سیلین است. این دارو با مسدود کردن تولید دیواره سلولی باکتریایی عمل می کند و منجر به تجزیه سلولی و مرگ

باکتری می شود. آموکسی سیلین اغلب برای درمان عفونت های تنفسی و مجاری ادراری تجویز می شود و اغلب برای درمان این بیماری ها برای زنان باردار تجویز می شود. در حالی که اغلب تصور می شود که آموکسی سیلین در بارداری بی خطر است، اما از

جریان خون مادر به جفت منتقل می شود و بنابراین مهم است که خطرات بالقوه مرتبط با استفاده از آموکسی سیلین در بارداری را بشناسیم.

آموکسی سیلین توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) به عنوان رده B بارداری طبقه بندی می شود. این بدان معنی است که مطالعات متعدد در مورد استفاده از آموکسی سیلین در حیوانات باردار نشان نداده است که پس از مصرف آموکسی سیلین

توسط مادر، آسیب جنین رخ دهد، اما به اندازه کافی وجود ندارد. یا مطالعات به خوبی کنترل شده در مورد استفاده از آموکسی سیلین در زنان باردار. در مطالعات حیوانی، استفاده از آموکسی سیلین در دوزهای تا 10 برابر دوز استاندارد انسان با آسیب باروری

مرتبط نبود. چند مطالعه انسانی نشان داد که آموکسی سیلین ممکن است با نقایص مادرزادی، به ویژه شکاف کام، در صورت استفاده در سه ماهه اول بارداری در طول دوره رشد اندام جنین همراه باشد. چندین مطالعه انسانی دیگر هیچ اثر مضر آموکسی سیلین

را بر رشد جنین نشان نداده اند.درمان سریع عفونت گلو در بارداری

آموکسی سیلین اغلب همراه با آنتی بیوتیک دیگری به نام اسید کلاوولانیک تجویز می شود. اسید کلاوولانیک از تجزیه آموکسی سیلین توسط آنزیم های خاص جلوگیری می کند و این ترکیب داروها را نسبت به آموکسی سیلین به تنهایی در برابر باکتری های

مقاوم موثرتر می کند.

اگر زنی قبل از اینکه متوجه شود باردار است آموکسی سیلین مصرف کند، احتمالاً از نظر سلامت و ایمنی جنین هیچ نگرانی وجود ندارد. سلامت و رشد جنین تا حد زیادی به مادرش بستگی دارد، بنابراین برای زنان باردار و زنان در سنین باروری بسیار مهم است

که تا حد امکان سالم بمانند. گاهی اوقات، این ممکن است شامل مصرف آنتی بیوتیک هایی مانند آموکسی سیلین باشد.

مصرف آموکسی سیلین در زنان شیرده نیز بی خطر است. خصوصیات فیزیکی آن، از جمله حلالیت کم در چربی، اتصال کم پروتئین و PH اسیدی، انتقال آن به شیر مادر را محدود می کند. آکادمی اطفال آمریکا مصرف این دارو را هنگام شیردهی بی خطر می داند.

همه داروها، از جمله داروهای تجویزی، می توانند عوارض جانبی ناخواسته و بالقوه خطرناکی ایجاد کنند. آگمنتین به ندرت می تواند باعث آسیب کبدی شود.درمان سریع عفونت گلو در بارداری

از آنجایی که آنتی بادی هایی که باعث آنافیلاکسی می شوند از سد جفت عبور نمی کنند، ایجاد آنافیلاکسی در جنین بسیار بعید است. با این حال، آنافیلاکسی مادر می تواند باعث جریان خون غیر طبیعی به رحم یا رحم شود. این می تواند بر جنین تأثیر بگذارد

و منجر به تورم مغزی، آسیب عصبی و مرگ جنین شود.

آن را در یک صافی بریزید و لذت ببرید گلودرد در دوران بارداری ممکن است شما را نگران کرده باشد، اما دلیلی برای استرس وجود ندارد. گلودرد بارداری نشان می دهد که حلق شما توسط یک ماده خارجی که ممکن است شامل آلرژن ها، مواد شیمیایی خشن یا

عوامل بیماری زا مانند باکتری ها و ویروس ها باشد، تحریک شده است.

مهم نیست که علت اصلی چیست، داروهای طبیعی برای تسکین و رفع مشکلات سلامت بارداری مانند گلو تحریک شده وجود دارد و به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید. برای یافتن برخی از آنها و همچنین درک بهتر آنچه ممکن است باعث درد و

التهاب گلو شما شود، ادامه دهید.درمان سریع عفونت گلو در بارداری

بهترین درمان گیاهی برای درمان گلودرد در دوران بارداری

 

  چای عسل لیمو

چای عسل لیمو ممکن است گلودرد را تسکین دهید

عسل ممکن است به تسکین گلو کمک کند و لیمو می تواند با باکتری ها مبارزه کند و مخاط را پاک کند.

عسل همچنین دارای خواص ضد میکروبی است و به تسکین گلو تحریک شده کمک می کند. لیمو سرشار از آنتی اکسیدان است و ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. ترکیب این دو می تواند یکی از بهترین راه حل های بارداری باشد. این ممکن

است به مبارزه با عفونتی که ممکن است باعث گلودرد شما شود، کمک کند.درمان سریع عفونت گلو در بارداری

غرغره آب نمک زردچوبه

برای تسکین گلودرد با آب نمک زردچوبه غرغره کنید

زردچوبه یک آنتی اکسیدان قوی است و دارای خواص ضد میکروبی است که ممکن است به مبارزه با هرگونه عفونت در گلو کمک کند . همراه با نمک، که خود دارای خواص ضد میکروبی است، می تواند به ابزاری قدرتمند برای پاکسازی گلو، تسکین و ارائه خدمات

عمومی تبدیل شود. تسکین ناراحتی دوران بارداری غرغره گرم همچنین ممکن است به شل شدن مخاط و دفع آن آسان تر کمک کند .

غرغره چای بابونه

غرغره چای بابونه ممکن است گلودرد را تسکین دهد

بابونه یک گیاه عالی برای تسکین گلو تحریک شده به دلیل خواص ضد التهابی قوی آن است . با این حال، بابونه در مقادیر زیاد ممکن است با خطر بالاتر سقط جنین همراه باشد. بنابراین، نوشیدن چای بابونه برای تسکین گلودرد در دوران بارداری توصیه نمی شود .

با این حال، می توانید از دم کرده چای بابونه برای غرغره کردن گلوی ملتهب خود با آن یک بار در روز برای تسکین اقدامات احتیاطی بهداشتی بارداری استفاده کنید.

درمان سریع عفونت گلو در بارداری

چای زنجبیل ممکن است گلوی تحریک شده را آرام کند

 

زنجبیل یک عامل ضد التهابی قوی با خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی است که ممکن است به تسکین گلو و مبارزه با عفونت ها کمک کند. جدای از آن، زنجبیل می تواند به علائم گوارشی کمک کند و ممکن است گلودرد ناشی از ریفلاکس اسید را تسکین دهد .

زنجبیل در دوران بارداری در مقادیر محدود بی خطر است، بنابراین می توانید روزانه تا دو فنجان چای زنجبیل را بعد از غذا بنوشید.

زنجبیل طعمی قوی و تند دارد. می‌توانید مقداری دارچین، نعناع، زردچوبه، عسل، آب افرا یا هل را برای افزایش طعم این چای با توجه به ترجیحات خود اضافه کنید.

  هیدراته بمانید

اگر اجازه دهید پوشش گلو خشک شود، گلودرد ممکن است تشدید شود. بنابراین مهم است که هیدراته بمانید. به علاوه هیدراته نگه داشتن می تواند سلامت بارداری شما را نیز مدیریت کند. برای برخی، مایعات گرم باعث تسکین بیشتر می شود، در حالی که

برای برخی دیگر، نوشیدن آب سرد می تواند به تسکین گلوی تحریک شده و خشک در بارداری کمک کند. یکی از بهترین آگاهی های بهداشتی بارداری که باید بدانید این است که از نوشیدن آب سرد یا خیلی گرم خودداری کنید. به خوردن جرعه های کوچک در

طول روز ادامه دهید تا احساس بهتری داشته باشید.

همچنین می توانید آبگوشت، سوپ، یا نوشیدنی های بدون کافئین گرم و مغذی برای تسکین گلودرد خود مصرف کنید. اگر درد گلو بیش از یک هفته ادامه داشت یا هر یک از علائم مرتبط زیر را تجربه کردید، با پزشک خود تماس بگیرید:

  •   تب شدید ناگهانی دارید
  •   در تنفس مشکل دارید
  •   در بلع مشکل دارید
  •   از دست دادن کامل اشتها دارید
  •   علائم شما باقی می ماند یا بدتر می شود
  •   لکه های سفید متمایل به قرمز را در داخل گلوی خود مشاهده می کنید

به طور کلی گلودرد در دوران بارداری جای نگرانی ندارد و بسیار قابل درمان است. اما از آنجایی که بارداری به بدن شما فشار وارد می کند، ممکن است بخواهید بیشتر از اینکه متأسف باشید، ایمن باشید و ببینید برای جلوگیری از گلودرد چه کاری می توانید انجام دهید.

چگونه از گلودرد در دوران بارداری پیشگیری کنیم؟

 

از دود دست دوم یا سایر آلاینده ها دوری کنید. این باید اولین مرحله مراقبت از بارداری شما باشد.

برای جلوگیری از ابتلا به رفلاکس اسید، سعی کنید وعده های غذایی کوچکتر و مکرر را بخورید که خیلی تند یا چرب نباشند، می توانید از داروهای بارداری برای جلوگیری از رفلاکس اسید استفاده کنید. از تماس با آلرژن های شناخته شده خودداری کنید.

با حفظ فاصله از افراد مسری، شستن مکرر دست ها و اجتناب از مکان های شلوغ، خطر ابتلا به عفونت های ویروسی یا باکتریایی را کاهش دهید.

  1.   آرام صحبت کنید تا صدای خود را خسته نکنید.
  2.   مایعات فراوان و حداقل 3 لیتر آب در روز بنوشید.
  3.   استراحت کنید و بیش از حد خود را تحت فشار قرار ندهید زیرا استرس می تواند ایمنی شما را بیشتر کاهش دهد.
نوشته های مرتبط

تغییرات پیچیده در دوران بارداری ممکن است شما را مستعد ابتلا به آلرژی، مواد شیمیایی خشن یا باکتری کند که ممکن است منجر به گلودرد شود. خبر خوب این است که درک علت پشت آن می تواند به شما در یافتن درمان مناسب کمک کند.

به طور خلاصه، گلودرد در دوران بارداری به راحتی قابل درمان و پیشگیری است. مواد طبیعی مانند زنجبیل، بابونه، زردچوبه، لیمو و عسل ممکن است به شما در مبارزه با گلودرد کمک کرده و سلامت بارداری خود را تضمین کنند. برای عفونت هایی که زمینه ساز

گلودرد هستند، ممکن است لازم باشد با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین درمان را بیابید. برای به حداقل رساندن خطر ابتلا به گلو تحریک شده یا ملتهب، باید از آلرژن های شناخته شده، دود و سایر آلاینده ها اجتناب کنید. همچنین باید با رعایت بهداشت و

فاصله گرفتن از افراد مبتلا به عفونت فعال از ابتلا به عفونت های ویروسی و باکتریایی جلوگیری کنید.

سوالات متداول:درمان سریع عفونت گلو در بارداری

آیا گلودرد در دوران بارداری می تواند به جنین آسیب برساند؟

 

گلودرد در دوران بارداری به کودک آسیبی نمی رساند. با این حال، اگر گلودرد شما ناشی از عفونتی مانند آنفولانزا باشد، ممکن است برای درمان آن به مراقبت های پزشکی نیاز داشته باشید، زیرا خطراتی برای مادر و نوزاد به همراه دارد

آیا در دوران بارداری باید نگران گلودرد باشم؟

 

خیر، در دوران بارداری نباید استرس داشته باشید یا نگران گلودرد باشید. درمان‌های خانگی می‌توانند به شما در رفع علائم کمک کنند و اگر علائم نگران‌کننده دیگری همراه با گلودرد خود دارید، می‌توانید با پزشک متخصص زنان خود مشورت کنید.

چه چیزی گلودرد را فوراً درمان می کند؟

 

هیچ درمان فوری برای گلودرد وجود ندارد، اما یک قاشق غذاخوری عسل ممکن است به تسکین سریع گلو تحریک شده کمک کند .

آیا هورمون های بارداری می توانند باعث گلودرد شوند؟

درمان سریع عفونت گلو در بارداری

خیر، هورمون های بارداری باعث گلودرد نمی شوند. سیستم ایمنی اصلاح شده در دوران بارداری ممکن است زنان باردار را مستعد ابتلا به عفونت هایی کند که ممکن است باعث گلودرد شود .

مدت زمان گلودرد چقدر است؟

درمان سریع عفونت گلو در بارداری

گلودرد ناشی از عفونت ویروسی ممکن است 3 تا 10 روز طول بکشد، در حالی که گلودرد ناشی از عفونت های باکتریایی و آلرژن ها ممکن است بیشتر طول بکشد.

چگونه بفهمم گلودرد من ویروسی است یا باکتری؟

 

به دنبال علائم باشید. در عفونت های ویروسی ممکن است سرفه، تورم در گلو و آبریزش بینی را تجربه کنید. با این حال، علائم عفونت باکتریایی شامل حالت تهوع، استفراغ و معده درد است.

ممکن است در دوران بارداری به دلیل رفلاکس اسید، آلرژی، آلاینده ها یا سینوزیت دچار گلودرد شوید.

درد مداوم در گلو، صدای خشن، تب و گلو ملتهب از علائم شایع این بیماری هستند.

چای عسل لیمو، غرغره آب نمک زردچوبه و غرغره چای بابونه ممکن است به درمان علائم گلودرد در دوران بارداری کمک کند.

مشاوره پزشکی زنان در تهران با برند زنان 909 اماده دادن بهترین خدمات به شما عزیزان در زمینه سلامت و زیبایی می باشد

 

آیا استفاده از سفالکسین در دوران بارداری بی خطر است؟

 

بارداری زمان تغییرات بزرگی برای بدن زنان است و با این تغییرات خطر ابتلا به عفونت افزایش می یابد. بسیاری از زنان در دوران بارداری خود برای درمان عفونت ها نیاز به مصرف آنتی بیوتیک دارند. یکی از آنتی بیوتیک های رایجی که در دوران بارداری تجویز می

شود سفالکسین است. با این حال، اغلب نگرانی در مورد ایمنی مصرف دارو در دوران بارداری وجود دارد. در این مقاله، ایمنی سفالکسین در دوران بارداری، از جمله چیستی، نحوه عملکرد و عوارض جانبی احتمالی آن بر روی جنین در حال رشد را مورد بحث قرار

خواهیم داد.

سفالکسین چیست و چگونه کار می کند؟

سفالکسین نوعی آنتی بیوتیک است که متعلق به دسته داروهای سفالوسپورین است. در درمان طیف وسیعی از عفونت های باکتریایی موثر است و اغلب برای درمان عفونت های پوست، مجاری تنفسی و مجاری ادراری تجویز می شود. سفالکسین با تداخل در

سنتز دیواره سلولی باکتری ها عمل می کند که در نهایت منجر به مرگ آنها می شود.

توجه به این نکته ضروری است که سفالکسین فقط باید برای درمان عفونت های باکتریایی استفاده شود و نه عفونت های ویروسی مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا. علاوه بر این، مهم است که دوره کامل آنتی‌بیوتیک‌ها را طبق تجویز پزشکتان مصرف کنید، حتی اگر

قبل از اتمام دارو احساس بهتری داشته باشید.

مانند همه آنتی بیوتیک ها، سفالکسین می تواند عوارض جانبی مانند تهوع، استفراغ و اسهال ایجاد کند. اگر هر یک از این عوارض جانبی را تجربه کردید یا در مورد مصرف این دارو نگرانی دارید، مهم است که با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

 

آشنایی با بارداری و آنتی بیوتیک ها

 

توجه به این نکته ضروری است که زنان باردار به دلیل تغییرات در سیستم ایمنی بدن و افزایش تولید هورمون ها بیشتر مستعد ابتلا به عفونت هستند. علاوه بر این، برخی از عفونت ها در صورت عدم درمان می توانند برای مادر و جنین مضر باشند. بنابراین، آنتی

بیوتیک ها اغلب برای درمان عفونت های باکتریایی در دوران بارداری تجویز می شوند تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود. با این حال، آنتی بیوتیک ها همچنین می توانند عوارض جانبی داشته باشند که می تواند برای جنین در حال رشد مضر باشد.

برای زنان باردار مهم است که در مورد خطرات و مزایای بالقوه مصرف آنتی بیوتیک ها با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنند. برخی از آنتی بیوتیک ها مانند تتراسایکلین ها و فلوروکینولون ها می توانند به دندان ها و استخوان های در حال رشد

جنین آسیب برسانند. علاوه بر این، استفاده طولانی مدت از آنتی بیوتیک ها می تواند منجر به ایجاد باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک شود که درمان آن دشوار است. بنابراین مهم است که فقط در صورت لزوم آنتی بیوتیک مصرف کنید و دوز تجویز شده و مدت

زمان درمان را رعایت کنید.

خطرات عفونت در دوران بارداری

 

عفونت در دوران بارداری می تواند خطرات جدی برای مادر و جنین ایجاد کند. برخی از عفونت ها می توانند منجر به زایمان زودرس، پارگی زودرس پرده ها یا حتی مرگ جنین شوند. علاوه بر این، برخی از عفونت‌ها اگر در مراحل خاصی از رشد جنین رخ دهند،

می‌توانند باعث نقص مادرزادی شوند. به این دلایل، برای زنان باردار که مشکوک به عفونت هستند، مهم است که فورا به پزشک مراجعه کنند.

عفونت های رایج در دوران بارداری شامل عفونت های مجاری ادراری، عفونت های قارچی و واژینوز باکتریایی است. این عفونت ها در صورت تشخیص زودهنگام به راحتی با آنتی بیوتیک ها یا داروهای ضد قارچ قابل درمان هستند. با این حال، اگر درمان نشود، می

تواند منجر به عوارض جدی تری شود. برای زنان باردار رعایت بهداشت و شرکت در تمام قرارهای قبل از زایمان برای نظارت بر هرگونه علائم عفونت مهم است.

عفونت های رایج در دوران بارداری که ممکن است به آنتی بیوتیک نیاز داشته باشند

چندین عفونت باکتریایی وجود دارد که در دوران بارداری شایع هستند و ممکن است نیاز به درمان با آنتی بیوتیک داشته باشند. اینها عبارتند از عفونت های دستگاه ادراری (UTIs)، واژینوز باکتریایی و استرپتوکوک گروه B (GBS). عفونت ادراری به ویژه در دوران

بارداری شایع است و اگر درمان نشود، می تواند منجر به عوارض جدی تری مانند عفونت کلیه شود.

واژینوز باکتریایی یکی دیگر از عفونت های شایع در دوران بارداری است که ممکن است به آنتی بیوتیک نیاز داشته باشد. این بیماری زمانی اتفاق می افتد که عدم تعادل باکتری در واژن منجر به علائمی مانند خارش، سوزش و بوی شدید ماهی می شود. در

صورت عدم درمان، واژینوز باکتریایی می تواند خطر زایمان زودرس و زایمان را افزایش دهد.

عوارض سفالکسین بر جنین

 

در حالی که سفالکسین به طور کلی در دوران بارداری بی خطر در نظر گرفته می شود، هنوز خطر آسیب به جنین در حال رشد وجود دارد. از آنجایی که آنتی بیوتیک ها می توانند از طریق جفت به جنین منتقل شوند، ممکن است باعث آسیب دائمی به اندام ها،

استخوان ها و دندان های در حال رشد شوند. علاوه بر این، برخی از آنتی بیوتیک ها با کاهش شنوایی در نوزادان مرتبط است.

توجه به این نکته ضروری است که خطر آسیب به جنین در سه ماهه اول بارداری بیشتر است. این زمانی است که اندام ها و استخوان ها به سرعت در حال رشد هستند. اگر سفالکسین در دوران بارداری ضروری است، توصیه می شود از کمترین دوز موثر برای

کوتاه ترین مدت ممکن استفاده شود. همچنین مهم است که قبل از مصرف هر دارویی در دوران بارداری، در مورد هرگونه نگرانی با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید.

 

مطالعات تحقیقاتی در مورد ایمنی سفالکسین در دوران بارداری

مطالعات در مورد ایمنی سفالکسین در دوران بارداری نتایج متفاوتی را به همراه داشته است. برخی از مطالعات نشان داده اند که مصرف سفالکسین در دوران بارداری با افزایش خطر نقایص مادرزادی مرتبط نیست، در حالی که برخی دیگر نشان داده اند که ممکن

است خطر برخی از نقایص مادرزادی مانند نقص قلبی وجود داشته باشد. با این حال، دامنه این مطالعات محدود است و یافته های آنها قطعی نیست.

علیرغم نتایج متفاوت مطالعات تحقیقاتی، سفالکسین هنوز معمولاً برای زنان باردار مبتلا به عفونت های باکتریایی تجویز می شود. این به این دلیل است که فواید درمان عفونت اغلب بر خطرات احتمالی برای جنین بیشتر است. با این حال، برای زنان باردار مهم

است که قبل از شروع دارو در مورد خطرات و مزایای مصرف سفالکسین با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنند.

علاوه بر خطرات احتمالی برای جنین، سفالکسین می تواند عوارض جانبی نیز برای زن باردار داشته باشد. اینها می تواند شامل تهوع، استفراغ و اسهال باشد. اگر یک زن باردار هر یک از این عوارض جانبی را در حین مصرف سفالکسین تجربه کرد، باید با ارائه

دهنده مراقبت های بهداشتی خود برای مشاوره در مورد نحوه مدیریت آنها تماس بگیرد.

 

عوارض سفالکسین برای زنان باردار

 

مانند همه داروها، سفالکسین می تواند عوارض جانبی برای زنان باردار داشته باشد. اینها می تواند شامل تهوع، استفراغ، اسهال و واکنش های آلرژیک باشد. با این حال، این عوارض به طور کلی خفیف هستند و خطر قابل توجهی برای جنین در حال رشد ایجاد

نمی کنند.

توجه به این نکته ضروری است که سفالکسین تنها در صورتی باید در دوران بارداری استفاده شود که فواید آن بیشتر از خطرات احتمالی باشد. زنان باردار همیشه باید قبل از مصرف هر دارویی از جمله سفالکسین با پزشک خود مشورت کنند. علاوه بر این، اگر در

حین مصرف سفالکسین علائم غیرمعمول یا عوارض جانبی رخ دهد، زنان باردار باید فوراً به پزشک مراجعه کنند.

راهنمای تجویز سفالکسین در دوران بارداری

 

هنگام تجویز سفالکسین در دوران بارداری، پزشکان معمولاً دستورالعمل های خاصی را برای به حداقل رساندن خطر آسیب برای مادر و جنین در حال رشد دنبال می کنند. این دستورالعمل ها معمولاً شامل تجویز کمترین دوز مؤثر برای کوتاه ترین زمان ممکن است.

علاوه بر این، پزشکان مرحله رشد جنین و خطرات و مزایای بالقوه مصرف دارو را در نظر خواهند گرفت.

توجه به این نکته مهم است که سفالکسین به طور کلی برای استفاده در دوران بارداری بی خطر در نظر گرفته می شود، اما مانند هر دارویی، ممکن است خطرات بالقوه ای داشته باشد. برخی از مطالعات ارتباط احتمالی بین مصرف سفالکسین در دوران بارداری و

افزایش خطر نقایص مادرزادی را، به ویژه هنگامی که در سه ماهه اول استفاده می شود، پیشنهاد کرده اند. با این حال، خطر کلی هنوز کم در نظر گرفته می شود و مزایای درمان عفونت باکتریایی ممکن است از خطرات بالقوه آن بیشتر باشد.

اقدامات احتیاطی هنگام مصرف سفالکسین در دوران بارداری

 

زنان بارداری که سفالکسین مصرف می کنند باید اقدامات احتیاطی خاصی را برای اطمینان از ایمنی جنین در حال رشد انجام دهند. این اقدامات احتیاطی شامل اجتناب از الکل، سیگار کشیدن و مصرف سایر داروهایی است که ممکن است با سفالکسین تداخل

داشته باشند. علاوه بر این، زنان باردار باید مراقب هرگونه علائم احتمالی واکنش آلرژیک مانند تورم یا مشکل در تنفس باشند.

همچنین برای زنان باردار که سفالکسین مصرف می کنند، مهم است که دستورالعمل های دوز ارائه شده توسط ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود را دنبال کنند. مصرف بیش از حد یا کم دارو می تواند اثرات منفی بر روی مادر و جنین در حال رشد داشته

باشد. توصیه می شود زنان باردار مصرف کننده سفالکسین دوز مصرفی و عوارض جانبی خود را یادداشت کنند.

علاوه بر این، زنان باردار در صورت داشتن سابقه بیماری کلیوی یا هر شرایط پزشکی دیگر باید به پزشک خود اطلاع دهند. سفالکسین می تواند بر عملکرد کلیه تأثیر بگذارد و زنان باردار با مشکلات کلیوی از قبل ممکن است در معرض خطر بیشتری برای تجربه

عوارض جانبی باشند. نظارت منظم بر عملکرد کلیه برای زنان باردار مصرف کننده سفالکسین ممکن است ضروری باشد.

 

جایگزین های سفالکسین برای درمان عفونت در دوران بارداری

 

اگر یک زن باردار به سفالکسین حساسیت دارد یا در مورد ایمنی آن نگرانی وجود دارد، چندین آنتی بیوتیک جایگزین وجود دارد که می تواند برای درمان عفونت های باکتریایی در دوران بارداری استفاده شود. این آنتی بیوتیک ها شامل پنی سیلین، اریترومایسین و

کلیندامایسین است. با این حال، توجه به این نکته مهم است که این آنتی بیوتیک ها در صورت مصرف در دوران بارداری ممکن است عوارض جانبی و خطرات احتمالی نیز داشته باشند.

پنی سیلین یک آنتی بیوتیک رایج برای درمان عفونت های باکتریایی در دوران بارداری است. هم برای مادر و هم برای جنین در حال رشد بی خطر در نظر گرفته می شود. با این حال، برخی از زنان ممکن است به پنی سیلین حساسیت داشته باشند و در چنین

مواردی ممکن است آنتی بیوتیک های جایگزین تجویز شود.درمان سریع عفونت گلو در بارداری

اریترومایسین و کلیندامایسین نیز آنتی بیوتیک های جایگزینی هستند که می توانند برای درمان عفونت های باکتریایی در دوران بارداری استفاده شوند. اریترومایسین اغلب برای درمان عفونت های دستگاه تنفسی استفاده می شود، در حالی که کلیندامایسین

برای درمان عفونت های پوست و بافت نرم استفاده می شود. با این حال، هر دو آنتی بیوتیک ممکن است دارای عوارض جانبی بالقوه مانند ناراحتی های گوارشی و واکنش های آلرژیک باشند و فقط باید تحت راهنمایی یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی

استفاده شوند.درمان سریع عفونت گلو در بارداری

قبل از مصرف هر دارویی در دوران بارداری با پزشک خود مشورت کنید

برای زنان باردار مهم است که همیشه قبل از مصرف هر گونه دارویی، از جمله آنتی بیوتیک، با پزشک خود مشورت کنند. پزشک شما می تواند خطرات و مزایای بالقوه مصرف دارو در دوران بارداری را ارزیابی کند و می تواند به شما کمک کند تا در مورد بهترین روش

درمانی برای شرایط فردی خود تصمیمی آگاهانه بگیرید.

برخی از داروها می توانند اثرات مضری بر رشد جنین، به ویژه در سه ماهه اول داشته باشند. بنابراین، بسیار مهم است که پزشک خود را در مورد هر دارویی که در حال حاضر مصرف می کنید یا اخیرا مصرف کرده اید، مطلع کنید. این شامل داروهای بدون نسخه،

مکمل های گیاهی و ویتامین ها می شود.

همچنین توجه به این نکته مهم است که برخی از شرایط پزشکی، مانند فشار خون بالا یا دیابت، ممکن است نیاز به دارو در دوران بارداری داشته باشند. در چنین مواردی، پزشک خطرات و فواید دارو را به دقت می سنجد و دوز را در صورت لزوم تنظیم می کند تا از

ایمنی شما و نوزادتان اطمینان حاصل شود.

اهمیت درمان صحیح عفونت ها در دوران بارداری

 

در حالی که خطرات بالقوه ای در ارتباط با مصرف هر دارویی در دوران بارداری وجود دارد، مهم است که به خاطر داشته باشید که عفونت ها بدون درمان می توانند عواقب جدی هم برای مادر و هم برای جنین در حال رشد داشته باشند. بنابراین، برای زنان باردار که

مشکوک به عفونت هستند ضروری است که فورا به پزشک مراجعه کنند و توصیه های پزشک خود را دنبال کنند.درمان سریع عفونت گلو در بارداری

یکی از عفونت های رایجی که زنان باردار ممکن است تجربه کنند، عفونت دستگاه ادراری (UTI) است. عفونت ادراری در صورت عدم درمان می تواند منجر به زایمان زودرس و وزن کم هنگام تولد شود. برای زنان باردار نوشیدن مقدار زیادی آب و رعایت بهداشت برای

جلوگیری از عفونت ادراری مهم است، اما در صورت بروز علائم، باید فوراً به پزشک مراجعه شود.

علاوه بر UTI، عفونت های مقاربتی (STIs) نیز می تواند عواقب جدی برای زنان باردار و نوزادان آنها داشته باشد. بیماری های مقاربتی مانند کلامیدیا و سوزاک می توانند باعث تولد زودرس، وزن کم هنگام تولد و حتی نابینایی در نوزادان شوند. زنان باردار باید در

اوایل بارداری خود از نظر عفونت های مقاربتی آزمایش شوند و در صورت لزوم به سرعت تحت درمان قرار گیرند.

مصرف سفالکسین در دوران بارداری

 

تصمیم به مصرف سفالکسین در دوران بارداری در نهایت یک تصمیم شخصی است که باید با مشورت پزشک انجام شود. در حالی که برخی خطرات وجود دارد، مصرف دارو مزایای بالقوه ای نیز دارد، مانند اجتناب از عوارض جدی ناشی از عفونت های باکتریایی.

مهم است که این عوامل را به دقت سنجید و در مورد بهترین روش درمانی برای خود و جنین در حال رشد خود تصمیمی آگاهانه بگیرید.درمان سریع عفونت گلو در بارداری

 

مهم است که توجه داشته باشید که سفالکسین به طور کلی برای استفاده در دوران بارداری بی خطر در نظر گرفته می شود، اما هنوز خطرات احتمالی وجود دارد که باید از آنها آگاه بود. این موارد شامل احتمال واکنش های آلرژیک، ناراحتی های گوارشی و ایجاد

باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک است. پزشک می تواند به شما در درک این خطرات کمک کند و تعیین کند که آیا سفالکسین انتخاب مناسبی برای شما است یا خیر.

 

 آیا مصرف سفالکسین در دوران بارداری بی خطر است؟

 

به طور کلی، سفالکسین به طور کلی در دوران بارداری بی خطر در نظر گرفته می شود. با این حال، هنوز خطر آسیب به جنین در حال رشد وجود دارد و زنان باردار باید در هنگام مصرف دارو اقدامات احتیاطی خاصی را انجام دهند. هنگام تصمیم گیری در مورد

مصرف سفالکسین در بارداری، رعایت توصیه های پزشک و بررسی دقیق خطرات و فواید آن ضروری است.

علاوه بر این، مهم است که توجه داشته باشید که سفالکسین می تواند به شیر مادر وارد شود و ممکن است به نوزاد شیرده آسیب برساند. زنانی که در دوران شیردهی هستند باید قبل از مصرف سفالکسین با پزشک خود مشورت

 

درمان سریع عفونت گلو در بارداری

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.