درمان درد تخمک گذاری در زنان (7)

درمان درد تخمک گذاری در زنان :

درد تخمک گذاری یا mittelschmerz ممکن است به شکل اسپاسم یا گرفتگی همراه با خونریزی و ترشح خفیف واژن باشد که علائم اضافی ناراحتی تخمک گذاری هستند. آزمایش و مسکن های بدون نسخه معمولاً این کار را انجام می دهند. تخمک گذاری جایی

در اواسط چرخه قاعدگی زنان اتفاق می افتد و خونریزی تخمک گذاری به عنوان خونریزی واژینال تعریف می شود که در زمان یا درست قبل یا بعد از تخمک گذاری رخ می دهد. علاوه بر این، لکه بینی نور در اطراف تخمک گذاری معمولاً نشان دهنده مشکل مهمی

نیست و عمدتاً ناشی از نوسانات سطح استروژن است. خونریزی تخمک گذاری نیز گاهی اوقات خونریزی استروژن نامیده می شود. آیا خونریزی واژن دارید؟ در این پست با خونریزی تخمک گذاری آشنا شوید.

چه چیزی باعث درد لگن شما می شود؟

نگران سلامتی خود هستید؟

طیف وسیعی از خدمات داروخانه بهداشت زنان را که توسط ارائه دهندگان محلی در زمان مناسب شما ارائه می شود، بیابید

آیا اضطراب می تواند باعث درد زیر شکم شود؟

درد زیر شکم نیز می تواند توسط احساساتی مانند استرس، اضطراب و افسردگی ایجاد شود . افرادی که از اختلال استرس پس از سانحه رنج می برند ، اغلب در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به درد مزمن هستند.

برای یافتن علت درد، دکتر کارن مورتون، متخصص زنان و زایمان، می گوید که او اغلب لاپاراسکوپی را انجام می دهد ، روشی برای مشاهده داخل شکم با دوربین. او از قبل به مردم هشدار می دهد که باید خود را برای این واقعیت آماده کنند که ممکن است هیچ

چیز فیزیکی پیدا نشود.

“در واقع، تحقیقات بسیار زیادی وجود دارد 1 که نشان می‌دهد مسائلی مانند سوء استفاده جنسی می‌تواند منجر به درد زیر شکم زنان شود. و این به این معنا نیست که برای آنها واقعی نیست، بلکه هیچ آسیب‌شناسی زمینه‌ای قابل شناسایی وجود ندارد. این

زنان به یک دکتر مورتون توضیح می دهد که استراتژی درد و همچنین حمایت روانی.

انتخاب های ما برای چه چیزی باعث درد لگن شما می شود؟

اندومتریوز: یک آزمایش ادرار جدید می تواند زمان تشخیص را سالها کاهش دهد

اندومتریوز می تواند باعث درد طولانی مدت، خستگی و مشکلات باروری شود. با این حال با وجود 1 در 10 وزن ..

 

برای درد زیر شکم چه باید کرد؟

 

اولاً، زنان باید برای ارزیابی اولیه و ارزیابی وضعیت خود با پزشک عمومی خود ملاقات کنند، به خصوص اگر درد مزمن باشد، برای سه تا شش ماه وجود داشته باشد، یا اگر بر توانایی آنها برای انجام فعالیت های عادی روزانه تأثیر می گذارد. دکتر هملاتا می گوید.

جودی برچ، یکی از بنیانگذاران شبکه حمایت از درد لگن ، می گوید که مقابله با هر درد مکرر دشوار است.

درمان‌ها بر اساس شرایط و شدت، متفاوت است و فردی خواهد بود. ممکن است شامل دارو، جراحی، فیزیوتراپی، بلوک‌های عصبی، روان‌شناسی، خود مدیریتی، استراتژی‌های مقابله و ترکیبی از هر یک از این موارد در مقاطع زمانی مختلف باشد.»

توس پیشنهاد می‌کند که یک دفتر خاطرات بصری ساده از زمان بروز درد، مدت زمان بروز آن و چه چیزی آن را تسکین می‌دهد، در صورت وجود، نگه دارید.

“اگر در تشخیص یا مدیریت و مقابله با درد مشکل دارید، هنگام مراجعه به پزشک، این را همراه خود داشته باشید. و در مورد بررسی‌هایی مانند سونوگرافی و حتی ارجاع به متخصص بپرسید.”

درد تخمک گذاری چگونه است

 

خونریزی تخمک گذاری زمانی اتفاق می افتد که تخمک از تخمدان بیرون زده می شود، که در آن سطح استروژن به تدریج در روزهای قبل از تخمک گذاری افزایش می یابد. هنگامی که تخمک آزاد می شود، کاهش استروژن و افزایش پروژسترون وجود دارد. در این

حالت، خون قاعدگی معمولاً کمی سبکتر از یک دوره معمولی است. این ممکن است نتیجه تغییر در تعادل بین سطوح پروژسترون و استروژن باشد .

علاوه بر این، اغلب خود را تنها در برخی از راه ها نشان می دهد. خونریزی که بیش از چند روز طول می کشد یا با علائم دیگری مانند گرفتگی عضلات همراه است، نشان می دهد که چیزی متفاوت از خونریزی تخمک گذاری ممکن است پشت این وضعیت باشد.

کسانی که به طور مداوم تخمک گذاری نمی کنند ممکن است چرخه های قاعدگی نامنظم داشته باشند. این ممکن است به صورت فقدان قاعدگی برای دوره های طولانی یا جریان خفیف و متناوب در طی چند روز ظاهر شود. علاوه بر این، آندومتریوز و سندرم

تخمدان پلی کیستیک (PCOS) می تواند منجر به دوره های قاعدگی نامنظم شود.

چرا درد تخمک گذاری رخ می دهد؟

 

تخمک در تخمدان رشد می کند و با رشد آن، مایع فولیکولی آن را احاطه می کند. از این رو، در طی تخمک گذاری، تخمدان یک تخمک، خون و مایع آزاد می کند. Mittelschmerz ممکن است رخ دهد زیرا تخمک درست قبل از تخمک گذاری در تخمدان بزرگ می شود.

درد ممکن است به دلیل شکستگی فولیکول نیز باشد. سپس تخمک هر زمان که آماده باشد از فولیکول پاره می‌شود و ترکیدن آن ممکن است منجر به خونریزی بین دوره‌ها شود. علاوه بر این، مایع و خون از فولیکول پاره شده ممکن است پوشش داخلی شکم

(صفاق) را تحریک کند که باعث درد می شود که یک اتفاق طبیعی در چرخه قاعدگی است.

علاوه بر این، خونریزی تخمک گذاری می تواند نتیجه نوسانات هورمونی سریع و افزایشی باشد که در طول تخمک گذاری رخ می دهد. در یک مطالعه، سطوح بیشتری از هورمون لوتئینه کننده (LH) و پروژسترون لوتئال در اطراف تخمک گذاری در زنانی که از

خونریزی تخمک گذاری رنج می بردند مشاهده شد. با این حال، داشتن سطوح پایین یا بالاتر از این هورمون ها به این معنی نیست که احتمال زایمان شما کم و بیش است.

 

علائم لکه بینی تخمک گذاری چیست؟

 

لکه بینی در اطراف تخمک گذاری نشانه ای است که نشان می دهد ممکن است باردار باشید. گلدان به خونریزی غیر طبیعی رحم، ترشحات خفیف واژن که بین قاعدگی رخ می دهد، اشاره دارد. این خونریزی اغلب بسیار کمتر از آن چیزی است که در پریود با آن مواجه می شوید. گاهی اوقات دلیل لکه بینی ممکن است از رنگ خون استنباط شود. این به این دلیل است که سرعت جریان خون باعث تغییر رنگ متناظر می شود. علاوه بر این، خونریزی خفیف اغلب به عنوان رنگ صورتی روشن یا زرشکی توصیف می شود. سپس مایع دهانه رحم و خون با هم مخلوط می شوند تا لکه صورتی ایجاد کنند. ممکن است عوارض ایجاد شود تخمک گذاری همچنین با افزایش تولید مایع دهانه رحم در بیشتر زنان همراه است. گلدان در حوالی تخمک گذاری اغلب دو روز طول می کشد، بنابراین بر این اساس برنامه ریزی کنید.

کجا باید انتظار درد تخمک گذاری را داشت؟

درمان درد تخمک گذاری در زنان

زنان به طور معمول درد در لگن و قسمت پایین شکم خود، در یک طرف یا وسط احساس می کنند. همچنین ممکن است آن را در قسمتی که تخمدان در حال بیرون راندن تخمک است احساس کنید. برای اکثر زنان، تخمدان ها به نوبت تخمک گذاری می کنند. هر

تخمدان در ماه یکدیگر یک تخمک را بیرون می راند. بنابراین زمانی که تخمدان سمت راست تخمک را به بیرون هل می دهد، در آنجا درد را احساس خواهید کرد. علاوه بر این، چندین نفر تأیید کردند که احساس می کردند درد از یک سیکل به چرخه دیگر تغییر می

کند.

 

علائم درد تخمک گذاری چیست؟

 

ممکن است کمی درد داشته باشید یا در عذاب های زیادی باشید. ممکن است یک قسمت از بدن بیشتر از قسمت دیگر درد داشته باشد. از چند دقیقه تا چند ساعت، این ناراحتی ممکن است احساس شود. علاوه بر این، ممکن است احساس کنید:

  • جریان قاعدگی طبیعی یا ترشحات خفیف واژن.
  • ترشح از رحم و خونریزی نامنظم.
  • بیماری اگر درد شدید باشد.

7 علت درد تخمک گذاری

 

هنگامی که تخمک از تخمدان آزاد می شود، از طریق لوله فالوپ حرکت می کند و به دنبال یک سلول اسپرم برای بارور کردن آن می گردد. در حالی که تخمک گذاری به طور معمول یک روز طول می کشد، بسیاری از زنان درد یا رنج را تجربه می کنند. تخمدان ممکن است در هنگام منفجر شدن تخمک کمی درد داشته باشد، اما ناراحتی مداوم ممکن است نشان دهنده مشکل شدیدتر باشد. در زیر هفت دلیل بالقوه ناراحتی در زمان تخمک گذاری ذکر شده است.

 

1) سندرم تحریک بیش از حد تخمدان

درد در زمان تخمک گذاری دلایل مختلفی دارد، از بزرگ شدن رحم تا ترکیدن فولیکول در هنگام آزاد شدن تخمک. اگر ناراحتی مرتبط با تخمک گذاری موقتی است، آنگاه نتیجه فعالیت های غیر طبیعی در دستگاه تناسلی شماست. ماساژ لگن، حمام آب گرم و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی بدون نسخه ( NSAIDs ) ممکن است درد لگن را تسکین دهد.

 

2. PCOS

نوشته های مرتبط

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) یک اختلال غدد درون ریز است که می تواند باعث ناراحتی مزمن و درجه پایین در زنان شود. پزشک معاینه لگن را انجام می دهد، تصویربرداری اولتراسوند را برای بررسی انجام می دهد و برای بررسی این امر دستور آزمایش خون می دهد. داروهایی مانند کنترل بارداری هورمونی را می توان در درمان برای کمک به زنان دارای عادت ماهانه منظم گنجاند.

 

3. بیماری التهابی لگن

بیماری التهابی لگن (PID) ممکن است علت اصلی ناراحتی شما باشد اگر هم شدید و هم مداوم باشد. زنانی که اخیراً از یک STD درمان شده اند، شانس بیشتری برای ابتلا به این بیماری دارند. معاینه لگن و آزمایش خون می تواند به تعیین اینکه آیا عفونت باکتریایی دهانه رحم یا واژن دارید یا خیر که ممکن است باعث درد شود، کمک می کند. این پزشک همچنین تصمیم به تجویز آنتی بیوتیک برای مبارزه با این بیماری گرفته است.

 

4. اندومتریوز

اگر ناراحتی تخمک گذاری شدید باشد، یک زن باید همیشه با پزشک تماس بگیرد. اندومتریوز یک علت بالقوه ناراحتی در افراد خاص است. این یک رشد غیر طبیعی پوشش داخلی رحم در خارج از رحم است. علاوه بر این، روند تشخیصی شامل سونوگرافی خواهد بود و پزشک معاینه لگن را انجام می دهد. داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) اغلب برای مدیریت این بیماری استفاده می‌شوند، زیرا علائم را کاهش داده و رشد آندومتر را کند می‌کنند.

 

5. سالپنژیت

تلاش برای مدیریت ناراحتی حاد ناشی از سالپنژیت قبل از تخمک گذاری بیهوده است. این اختلال باعث تورم لوله های فالوپ می شود. پزشک فشار خون شما را بررسی می کند و معاینه لگن را انجام می دهد. درمان استاندارد یک دوره آنتی بیوتیکی است.

 

6. فیبروم

فیبروم های رحمی تومورهای خوش خیمی هستند که ممکن است در هر جایی از رحم یا روی رحم ایجاد شوند. بافت فیبری و ماهیچه ای رشد این فیبروم ها را تشکیل می دهند که اندازه آنها متفاوت است. این رشد ممکن است لیومیوم یا میوم رحم نیز نامیده شود. اگر فیبروم هیچ علامتی ایجاد نمی کند، پرداختن به آنها ضروری نیست. حتی اگر کاری برای آنها انجام ندهید، ممکن است بعد از یائسگی متوجه کاهش سایز شوید.

 

7. کیست تخمدان

کیسه های پر از مایع به نام کیست ممکن است در داخل یا روی سطح تخمدان ایجاد شود. کیست روی تخمدان بسیار شایع است. داشتن کیست معمولاً دردناک نیست و هیچ آسیبی ایجاد نمی کند. معمولا کیست ها پس از چند ماه خود به خود بهبود می یابند.

اما کیست های تخمدان ممکن است گهگاهی ترکیده یا باز شوند. داشتن این وضعیت ممکن است علائم شدیدی ایجاد کند. برای حفظ سلامتی خود، معاینه منظم لگن و آگاهی از علائمی که ممکن است نشان دهنده مشکل شدیدتر باشد، ضروری است.

درمان درد تخمک گذاری در طب سنتی

 

زمانی که مدتی است قاعدگی نداشته اید و در طول تخمک گذاری هر یک از موارد زیر را تجربه می کنید، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید:

  • دمای بدن بیش از 100.4 درجه فارنهایت.
  • ناراحتی ادرار.
  • ناراحتی موضعی همراه با قرمزی یا سوزش.
  • بیماری مداوم یا شدید.
  • گرفتگی های پریود که بیش از خفیف هستند و بیش از یک روز ادامه می یابند یا هر ماه در طول دوره قاعدگی شما اتفاق می افتد.
  • مسکن های موجود بدون نسخه بی اثر هستند.
  • دوره نگرفته
  • جریان قاعدگی غیرطبیعی سنگین.

درد تخمک گذاری چگونه تشخیص داده می شود؟

 

اگر درد در اواسط روز اتفاق بیفتد، ممکن است پزشک شما میتل اشمرز را تشخیص دهد. تقریباً پس از دو هفته از چرخه قاعدگی یک زن، تخمک گذاری اغلب اتفاق می افتد. بنابراین، ناراحتی تخمک‌گذاری ممکن است دلیل آن باشد، اگر در حوالی نقطه میانی چرخه قاعدگی شما رخ دهد. در صورت درخواست پزشک، باید زمان پریود شدن خود را پیگیری کنید. اطلاعات مربوط به زمان و مکان ناراحتی خود را حذف کنید.

 

چه زمانی باید معاینه شوم؟

پزشک ممکن است لگن و شکم شما را معاینه کند. برای مثال، درد ناشی از کیست تخمدان یا اندومتریوز ممکن است در صورت استفاده از این روش‌های تشخیصی رد شود. سونوگرافی از شکم یا دهانه رحم نیز ممکن است لازم باشد. ممکن است برای تعیین منبع ناراحتی خود یا اگر پزشک چیزی غیرعادی در طول معاینه فیزیکی پیدا کند، نیاز به آزمایش بیشتری داشته باشید. اقدامات زیر توسط متخصص پزشکی شما با شما بحث خواهد شد.

 

درمان درد تخمک گذاری در زنان

 

خونریزی کم در وسط چرخه معمولاً خطرناک نیست، عمدتاً اگر به طور همزمان هر ماه اتفاق بیفتد. با این حال، بحث در مورد هرگونه خونریزی غیرمعمول با پزشک ضروری است، عمدتاً اگر علائم دیگری در کنار آن رخ دهد. ترسیم خونریزی، از جمله اینکه چه زمانی

اتفاق می افتد و چه مدت طول می کشد، می تواند به پزشک در شناسایی علت کمک کند.

درمان درد تخمک گذاری چیست؟

 

لکه های نور میان چرخه معمولاً بی ضرر هستند، عمدتاً اگر به طور همزمان هر ماه ظاهر شوند. با این حال، اگر خونریزی غیرعادی دارید، باید با پزشک خود صحبت کنید، به خصوص اگر علائم اضافی دارید. سعی کنید زمان و مدت زمان وقوع خونریزی را پیگیری کنید،

پزشک ممکن است مشکل اصلی را بهتر تشخیص دهد.

اگر شما یا یکی از عزیزانتان هر یک از موارد زیر را تجربه کردید، فورا به پزشک مراجعه کنید:

خونریزی شدید، مانند پر کردن یک تامپون یا پد در عرض 2 ساعت یا عبور از لخته های خون بزرگ، تغییرات در ریتم طبیعی خونریزی، از جمله دوره هایی که کمتر از 21 روز از هم فاصله دارند و بیش از 35 روز فاصله دارند.

خونریزی، تنگی نفس، سبکی سر، سرگیجه و ناراحتی قفسه سینه پس از یائسگی از دیگر علائم هستند.

شرایط زیر نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد:

هستند یا فکر می کنند منتظر هستند.

خونریزی آنها به حدی شدید است که یک پد یا تامپون بسیار بزرگ در طول هر ساعت خیس می شود.

زنان دچار تب یا سایر علائم بیماری می شوند که در نتیجه بیماری آنها دائماً خونریزی شدید می شود.

آیا می توانم از درد تخمک گذاری جلوگیری کنم؟

 

بیش از 40 درصد از زنانی که تخمک گذاری می کنند در سال های باروری ممکن است کمردرد داشته باشند که ممکن است ماهانه یا بیشتر اتفاق بیفتد. اگر این فرآیند قبل از شروع متوقف شود، می توان از درد تخمک گذاری جلوگیری کرد. بسیاری از داروهای ضد

بارداری هورمونی، مانند قرص‌ها، تخمک‌گذاری را مسدود می‌کنند.

آیا افراد می توانند از درد تخمک گذاری برای بارداری استفاده کنند؟

چندین زن عمداً تخمک گذاری را برای به تاخیر انداختن یا جلوگیری از بارداری تحریک یا سرکوب می کنند. برقراری روابط جنسی در طول تخمک گذاری می تواند احتمال باردار شدن زنان را افزایش دهد. بنابراین، اگر در تلاش برای باردار شدن هستید، گوش دادن

فعالانه به هر درد تخمک گذاری می تواند به شما در تعیین زمان تخمک گذاری کمک کند. اما روی mittelschmerz برای کمک به جلوگیری از بارداری حساب نکنید. از روش های جایگزین و قابل اعتمادتر کنترل بارداری استفاده کنید.

درمان درد تخمک گذاری در زنان

چشم انداز زنان مبتلا به درد تخمک گذاری چیست؟

درد در زمان تخمک گذاری شایع است. این یک نتیجه طبیعی پریود شدن است. بی ضرر است و نشان دهنده هیچ چیز مهمی برای سلامتی شما نیست. ناراحتی تخمک گذاری نیز بر باروری تأثیر نمی گذارد، و ممکن است به شما کمک کند تا از زمان تخمک

گذاری آگاه تر باشید. همیشه عاقلانه است که در مورد هر ناراحتی که احساس می کنید با متخصص مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. پزشکان ممکن است بیماری خطرناک تری را که علائم مشابهی دارد رد کنند.

نتیجه

اگر زنان از گرفتگی عضلات یا سایر ناراحتی های مرتبط با تخمک گذاری رنج می برند، به این درد تخمک گذاری می گویند. درد در حین تخمک گذاری هیچ اثر نامطلوبی برای سلامتی ندارد. اغلب اوقات، ممکن است آن را با داروهای OTC، آرامش و حمام آب گرم

درمان کنید. اما اگر احساس ناراحتی قابل توجهی در تخمک گذاری دارید، با پزشک خود صحبت کنید. متخصص مراقبت های بهداشتی شما ممکن است به شما توصیه کند که قرص های ضد بارداری از تخمک گذاری جلوگیری کنند. علاوه بر این، 9 تا 14 درصد از

زنان در بین چرخه های بین شروع قاعدگی در زمان قاعدگی و شروع یائسگی خونریزی دارند. در حالی که خونریزی تخمک گذاری یک دلیل معمولی برای خونریزی بین سیکل ها است، اما تنها احتمال ناراحتی تخمک گذاری نیست.

بنابراین، نظارت بر خونریزی و بحث در مورد علائم مربوط به آن با یک متخصص پزشکی بسیار مهم است. از آنجایی که چرخه قاعدگی همه افراد ممکن است متمایز باشد، فرد می تواند تصمیم بگیرد چرخه خود را برای تعیین مدت زمان طبیعی و روز معمول تخمک

گذاری ترسیم کند. این اطلاعات ممکن است اغلب به پزشک در تعیین اینکه آیا تخمک گذاری یا چیز دیگری باعث خونریزی می شود کمک کند.

درمان درد تخمک گذاری در زنان

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.