پرطرفدارترین عمل های زیبایی

پرطرفدارترین عمل های زیبایی

10 روش محبوب زیبایی برای زنان بالای 50 سال

روش های بالای 50 سال

روش های زیبایی صورت به طور فزاینده ای در میان جمعیت سالخورده، به ویژه زنان بالای 50 سال محبوب می شوند. در واقع، بسیاری از زنان در اوایل،

اواسط و اواخر 50 سالگی شروع به دهه ها جوان تر به نظر می رسند و حقیقت را به این مفهوم می رساند. که 50 به خوبی ممکن است 40 جدید باشد!

البته آرایش، رژیم غذایی سالم و ورزش معمولی از عوامل موثر در ظاهر جوان آنها هستند. اما همچنین مهم است که جذابیت و اثربخشی روش‌های زیبایی

جراحی و غیرجراحی را دست کم نگیرید .

پوست شما بعد از 50 سالگی

با افزایش سن، بدن تولید استروژن را کاهش می دهد. استروژن باعث تولید کلاژن و روغن در پوست شما می شود. اکثر زنان یائسگی را در اوایل یا اواسط 50 سالگی تجربه می کنند و با این کاهش شدید استروژن، سطح کلاژن طبیعی در پوست شما نیز شروع به کاهش می کند.

کلاژن یک پروتئین ساختاری است که به پوست شما بافت صاف و در عین حال سفت و خاصیت ارتجاعی می دهد که در جوانی تجربه می کنید. با گذشت

زمان، پوست حجم خود را از دست می دهد، ظاهری فرورفته به نظر می رسد و علاوه بر چین و چروک و خطوط ریز، لکه های ناشی از افزایش سن یا آفتاب

ایجاد می کند. حتی پیچیده ترین روتین های مراقبت از پوست همیشه برای جلوگیری از این اتفاقات کافی نیستند. گاهی اوقات، این اثرات ژنتیکی هستند،

اما می توانند در اثر عوامل محیطی مانند آلاینده ها، رطوبت یا آب و هوای خشک نیز ایجاد شوند.

انواع عمل های زیبایی زنان

 

مراقبت از پوست همیشه آسان نیست. حتی زمانی که همه کارها را به درستی انجام می دهید – به طور منظم مرطوب کنید، صورت خود را بشویید، یا از کرم ها و روغن ها استفاده کنید – همچنان ممکن است علائم ناخواسته پیری ایجاد شود. خوشبختانه، چندین عمل زیبایی محبوب برای خانم ها وجود دارد که می توانید برای مبارزه با علائم پیری و بازگرداندن پوست به شکوه قبلی آن را امتحان کنید.

اگر به انجام برخی کارها فکر می کنید اما مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید، لیست 10 عمل زیبایی برتر ما را برای زنان بالای 50 سال بررسی کنید.

روش های جراحی

در اینجا به چند مورد از شناخته شده ترین عمل های جراحی زیبایی زنان اشاره می کنیم:

1. لیفت صورت

لیفت صورت که از نظر فنی به عنوان ریتیدکتومی شناخته می شود، روشی است که با برداشتن چندین لایه از پوست صورت، ظاهر جوانی شما را بازیابی می کند. افتادگی بیش از حد پوست و رسوبات چربی نیز استخراج می‌شود و پوست صورت به عقب کشیده می‌شود تا نتیجه سفت‌تر و صاف‌تری داشته باشد. لیفت صورت اغلب همراه با سایر روش های زیبایی صورت از جمله لیفت پلک، لیفت گردن و تزریق لب انجام می شود.

2. لیفت پلک

در غیر این صورت به آن بلفاروپلاستی گفته می شود، لیفت پلک افتادگی پلک را اصلاح می کند و خطوط ریز، چین و چروک و پنجه کلاغی اطراف چشم را صاف می کند. دو نوع بلفاروپلاستی وجود دارد: عملکردی و زیبایی. بلفاروپلاستی عملکردی پوست اضافی اطراف چشم را که ممکن است بینایی شما را مختل کند، از بین می برد. بلفاروپلاستی زیبایی را می توان بر روی پلک بالا یا پایین یا هر دو انجام داد تا ظاهر شما بهبود یابد.

3. لیفت گردن

لیفت گردن برای از بین بردن رسوبات چربی اضافی و سفت کردن پوست افتادگی (همچنین به عنوان حرکت بوقلمون شناخته می شود) زیر گردن و ناحیه چانه انجام می شود. جراح پلاستیک صورت به طور ماهرانه ای عضلات و بافت های گردن را کانتور و دستکاری می کند تا نتیجه ای صاف و باریک داشته باشد.

4. جراحی بینی

رینوپلاستی اصلاحی و اصلاحی دو مورد از رایج ترین انواع جراحی پلاستیک برای زنان بالای 50 سال است. چه به دلایل زیبایی و چه پزشکی این عمل را انجام دهید، عمل بینی می تواند تقارن صورت ایجاد کند، شما را سال ها جوان تر نشان دهد و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید

5. لیفت پیشانی

این روش در میان زنان میانسال نیز به طور فزاینده ای محبوب است. به غیر از چشم ها و اطراف دهان، پیشانی بخشی از ساختار صورت است که برجسته ترین چین و چروک ها را به نمایش می گذارد. برخی از زنان به طرز ماهرانه ای چین و چروک های پیشانی

خود را با چتری پنهان می کنند، اما متأسفانه این راه حلی برای همه نیست. همچنین به عنوان لیفت ابرو ، لیفت گیجگاهی یا ابروپلاستی نیز شناخته می‌شود، این یک روش زیبایی است که چین‌های ابرو را با عقب‌کشیدن و برداشتن پوست اضافی از قسمت

بالایی صورت صاف می‌کند.

روش های غیر جراحی

زیر چاقو رفتن برای همه نیست. اگر در مورد انجام هر یک از روش‌های فوق الذکر به‌ویژه احساس خستگی می‌کنید، ممکن است بخواهید گزینه‌های غیرجراحی دیگری را در نظر بگیرید.

6. پرکننده ها و مواد تزریقی

فیلرها و مواد تزریقی با نام تجاری معروف عبارتند از بوتاکس، جوودرم، رستیلین و دیسپورت. جراح پلاستیک صورت شما بر اساس نیازها و سابقه پزشکی شما تعیین می کند که کدام درمان برای شما مناسب است. پرکننده‌ها گزینه‌ای مطمئن هستند زیرا از

پروتئین‌ها و مواد طبیعی مانند اسید هیالورونیک تشکیل شده‌اند که بدن شما قبلاً تولید می‌کند.

7. میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ شامل استفاده از سوزن‌های کوچکی است که به سطح پوست شما نفوذ می‌کنند تا مقادیر کمی کلاژن را در سراسر صورت تزریق کنند. نتایج سریع هستند و عملاً هیچ زمان بهبودی وجود ندارد. اکثر روش ها حدود 15 تا 20 دقیقه طول می کشند و

معمولاً می توانید بلافاصله بعد از آن به خانه بروید.

8. درمان PRP (پلاسمای غنی از پلاکت).

PRP که بیشتر به عنوان “صورت خون آشام” شناخته می شود، شامل استخراج مقادیر کمی خون از قسمت های مختلف بدن شما (معمولا بازو یا ران شما) است. سپس خون در یک سانتریفیوژ چرخانده می شود تا پلاسما و پلاکت ها جدا شوند. سپس پلاسما

بسته به محل مورد نیاز درمان به نواحی موضعی صورت شما تزریق می شود.پرطرفدارترین عمل های زیبایی

9. پیوند چربی

سلول‌های چربی از قسمت‌های مختلف بدن شما (بازوها، ران‌ها یا پاها) استخراج می‌شوند و سپس به قسمت‌های مختلف صورت شما تزریق می‌شوند، جایی که نیاز به درمان است. هدف از پیوند چربی پر کردن گونه های فرورفته است یا گاهی اوقات از چربی

به عنوان پرکننده لب استفاده می شود. از آنجایی که فیلر از بدن خود شما می آید، هیچ احتمالی برای داشتن واکنش نامطلوب به این روش وجود ندارد.

10. لایه برداری شیمیایی

لایه بردارهای شیمیایی پوست گردن و صورت را لایه برداری می کند تا ظاهر چین و چروک ها را کاهش دهد، عیوب را از بین ببرد و با اساساً “لایه برداری” لایه بالایی پوست، نتیجه ای صاف تر و درخشان تر ارائه دهد.

جدیدترین عمل های زیبایی

 

  • لیپوساکشن
  • تقویت سینه
  • بلفاروپلاستی
  • ابدومینوپلاستی
  • ماماپلاستی

طبق گزارش انجمن جراحان پلاستیک آمریکا (ASPS)، سالانه حدود 16 میلیون جراحی زیبایی در ایالات متحده انجام می شود. در حالی که زنان 92 درصد از این جراحی ها را تشکیل می دهند، تعداد مردانی که به دنبال جراحی پلاستیک هستند همچنان در حال

افزایش است.پرطرفدارترین عمل های زیبایی

این روش‌ها عبارتند از روش‌هایی مانند لیپوساکشن، ریتیدکتومی (“لیفت صورت”)، رینوپلاستی (“عمل بینی”)، بلفاروپلاستی (“عمل چشم”)، ابدومینوپلاستی (“تومی تاک”)، بزرگ کردن سینه در زنان، و کوچک کردن سینه در مردان و زنان.

لیپوساکشن روشی است که در آن چربی از قسمت‌های خاصی از بدن (مانند ران یا شکم) ساکشن می‌شود تا ظاهری باریک‌تر ایجاد کند.

انواع مختلفی از لیپوساکشن وجود دارد:

نوشته های مرتبط

لیپوساکشن متورم : این شامل تزریق یک عامل بی حس کننده، یک گشادکننده عروق (دارویی که رگ های خونی را باریک می کند) و یک محلول نمک (نمک) در ناحیه تحت درمان است. مایع همراه با چربی با استفاده از یک ابزار لوله ای شکل باریک به نام کانولا مکش می شود .

لیپوساکشن با کمک اولتراسونیک (UAL) : برای این روش، کانول‌هایی که در زیر پوست قرار می‌گیرند، انرژی مافوق صوت را آزاد می‌کنند تا چربی را ذوب کند تا بتوان آن را ساکشن کرد. این یک روش تا حدودی خطرناک است که می تواند باعث سوختگی داخلی و خارجی شود.

افراد عادی می توانند ظرف چند روز پس از انجام لیپوساکشن، بسته به میزان درمان، به سر کار خود بازگردند.

تقویت سینه

بزرگ کردن سینه ، بزرگ کردن سینه های زنان، با بیش از 300000 عمل هر سال در ایالات متحده بسیار محبوب شده است.پرطرفدارترین عمل های زیبایی

این جراحی به دلایل زیادی دنبال می شود، از جمله:

  • برای بزرگ کردن هر دو سینه
  • برای ایجاد سینه های نامتقارن از نظر اندازه
  • ایجاد سینه هایی که در دوران بلوغ رشد نمی کنند (معروف به میکروماستی مادرزادی )

ایمپلنت های سیلیکونی که زمانی به عنوان یک خطر برای سلامتی ممنوع بود ، در سال های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. با توجه به ASPS، 84 درصد از زنانی که در سال 2020 عمل بزرگ کردن سینه را انجام دادند، کاشت سیلیکونی را انتخاب کردند.

اکثر افراد می توانند در عرض یک یا دو هفته پس از انجام عمل بزرگ کردن سینه به فعالیت عادی بازگردند. ممکن است لازم باشد فعالیت‌های بدنی پرتأثیر چند هفته یا چند ماه بیشتر به تعویق بیفتد.

بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی جراحی تغییر شکل پلک است. دو نوع وجود دارد که اغلب با هم اجرا می شوند:پرطرفدارترین عمل های زیبایی

بلفاروپلاستی فوقانی: این عمل به عنوان لیفت پلک نیز شناخته می شود. این کار را می توان به دلایل زیبایی یا برای بهبود دید زمانی که افتادگی پلک مانع دید شما می شود انجام داد.

بلفاروپلاستی تحتانی: این عمل شامل برداشتن پدهای چربی است که باعث ایجاد کیسه های زیر چشم می شود. همچنین ممکن است برای کاهش افتادگی پوست پوشاننده سفت شود.

اکثر افراد معمولاً ظرف 10 تا 14 روز پس از بلفاروپلاستی می توانند در مکان های عمومی بیرون بروند، اگرچه ممکن است چندین هفته بیشتر طول بکشد تا ورم و کبودی به طور کامل برطرف شود.

آیا بلفاروپلاستی تحت پوشش بیمه است؟

اگر افتادگی پوست پلک مانع دید شما شود، بلفاروپلاستی ممکن است تحت پوشش بیمه قرار گیرد. ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما می‌تواند انگیزه پزشکی را برای بیمه‌گر شما فراهم کند. هزینه های پرداخت مشترک یا بیمه مشترک را بررسی کنید تا برآورد کنید چه چیزی باید از جیب خود بپردازید.

ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی که معمولا به عنوان تامی تاک شناخته می شود، پوست اضافی را از ناحیه شکم برداشته و پوست باقی مانده را سفت می کند. این جراحی اغلب زمانی انجام می شود که افراد بعد از بارداری شکمشان شل شده باشد یا پس از جراحی چاقی وزن قابل توجهی از دست داده باشند .

کاندیدای ایده آل برای ابدومینوپلاستی چربی اضافی شکم ندارد، بلکه پوست بیش از حد از شکم آویزان است.

اکثر افراد دو تا سه هفته پس از انجام عمل جراحی شکم می‌توانند فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرند، اما ممکن است لازم باشد برای چندین هفته یا ماه دیگر از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنند.

»» بیشتر بخوانید : عمل پرده بکارت

ماموپلاستی کاهشی

ماموپلاستی کوچک (که معمولاً به عنوان جراحی کوچک کردن سینه شناخته می شود) می تواند برای اهداف زیبایی استفاده شود، اما مزایای آن فراتر از ظاهر است. زنانی که سینه های بسیار سنگین یا بزرگ دارند اغلب در یافتن لباس مناسب مشکل دارند. آنها همچنین می توانند کمردرد و گردن درد مزمن را در نتیجه “بالا بودن” تجربه کنند.

از جراحی کوچک کردن سینه می توان برای ایجاد سینه های نامتقارن حتی در اندازه نیز استفاده کرد.پرطرفدارترین عمل های زیبایی

ماماپلاستی کوچک یک راه حل دائمی برای داشتن سینه های نامتناسب یا بزرگ است. اکثر افراد معمولاً ظرف دو هفته پس از جراحی می توانند به سر کار خود بازگردند.

آیا کوچک کردن سینه تحت پوشش بیمه است؟

اگر به دلایل پزشکی انجام شود، جراحی کوچک کردن سینه معمولاً تحت پوشش بیمه است. به عنوان مثال می توان به کمردرد مزمن اشاره کرد که با درمان های محافظه کارانه دیگر تسکین نمی یابد. جراحی بزرگ کردن سینه تحت پوشش بیمه

نیست.پرطرفدارترین عمل های زیبایی

جراحی بینی

رینوپلاستی که به عنوان جراحی بینی نیز شناخته می شود، برای تغییر شکل بینی و ایجاد تعادل آن با بقیه قسمت های صورت استفاده می شود. جراح ممکن است اندازه کلی بینی را کاهش دهد یا نواحی خاصی از بینی را اصلاح کند.

رینوپلاستی ممکن است همراه با جراحی موسوم به سپتوپلاستی برای درمان انحراف تیغه بینی (مسیر نابسامان بینی که می تواند بر تنفس تاثیر بگذارد) استفاده شود. در چنین مواردی، بیمه تمام یا قسمتی از جراحی را پرداخت می کند.

کبودی ممکن است بعد از جراحی بینی آشکار باشد، اما باید طی 10 روز آینده محو شود.

ریتیدکتومی

ریتیدکتومی یا لیفت صورت یک راه حل جراحی برای چین و چروک و افتادگی است که با افزایش سن ایجاد می شود. لیفت صورت با سفت کردن آرام پوست صورت، صاف کردن خطوط عمیق و کاهش افتادگی پوست ظاهری جوان‌تر ایجاد می‌کند.

لیفت صورت اغلب با سایر روش‌ها مانند بلفاروپلاستی، پلاتیسماپلاستی (“لیفت گردن”) یا لایه‌برداری پوست ترکیب می‌شود .

بخیه ها معمولاً 5 تا 10 روز پس از لیفت صورت برداشته می شوند، اما بهبودی چند هفته طول می کشد.

چگونه بعد از لیفت صورت از صورت خود مراقبت کنیم؟

 

»» مشاوره پزشکی زنان در تهران

ماستوپکسی

ماستوپکسی که به عنوان لیفت سینه نیز شناخته می شود، برای سینه های افتادگی یا بد شکل استفاده می شود. لیفت سینه سینه را برای ظاهری صاف تر تغییر مکان می دهد.

یک فرد ممکن است پس از کاهش وزن قابل توجه یا زمانی که بارداری سینه ها را شل و سفت تر نشان می دهد، لیفت سینه را دنبال کند. برخی از زنان ترجیح می دهند لیفت سینه را همراه با بزرگ کردن سینه انجام دهند.

اکثر افرادی که تحت ماستوپکسی قرار می‌گیرند می‌توانند در عرض دو هفته به سر کار بازگردند و در عرض یک ماه فعالیت بدنی کامل را از سر بگیرند.

تکنیک های رایج لیفت سینه

ابرو پلاستی

مانند لیفت صورت، جراحی ابرو (همچنین به عنوان “لیفت ابرو” شناخته می شود) پوست پیشانی را سفت تر می کند تا چین و چروک ها و چین های صاف را از بین ببرد. این همچنین به اصلاح افتادگی ابروها، پلک‌های «کلاهدار»، پیشانی شیاردار و خطوط اخم کمک می‌کند.

در مقایسه با لیفت صورت، لیفت ابرو به اندازه افقی چشم ها را تغییر نمی دهد و به احتمال کمتری باعث ایجاد ظاهر “باد” می شود که برخی از افراد لیفت صورت از آن شکایت دارند.

اکثر افراد می‌توانند در عرض 10 روز پس از جراحی ابرو، فعالیت عادی خود را از سر بگیرند، اما اگر با سایر جراحی‌های صورت ترکیب شود، بهبودی می‌تواند بسیار طولانی‌تر شود.

درمان ژنیکوماستی

ماموپلاستی که برای برداشتن بافت اضافی سینه ناشی از ژنیکوماستی استفاده می شود . ژنیکوماستی بزرگ شدن غیر طبیعی سینه ها است که در اثر عدم تعادل هورمون های زنانه و مردانه ایجاد می شود. این بیماری در مردان مسن شایع است اما می

تواند مردان و پسران جوان را نیز درگیر کند.

در مقایسه با ماموپلاستی کاهشی در زنان، ماموپلاستی کاهشی در مردان تقریباً تمام چربی و بافت‌های اضافی سینه را از بین می‌برد. این به تعریف ماهیچه های سینه ای کمک می کند تا ظاهر قفسه سینه محکم تر و منحنی تر ایجاد شود.

جراحان معمولاً برشی در اطراف نوک پستان ایجاد می کنند تا جای زخم قابل مشاهده نباشد.

اکثر افرادی که تحت عمل جراحی ژنیکوماستی قرار می‌گیرند، می‌توانند در عرض یک هفته به سر کار بازگردند و در عرض چند هفته به فعالیت عادی بازگردند.

پرطرفدارترین عمل های زیبایی

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.