کرم واژینال کلیندامایسین برای چیست

کرم واژینال کلیندامایسین برای چیست : ترشحات واژن یک اتفاق رایج در اکثر زنان است. اغلب اهمیتی ندارد، اما اگر مداوم باشد یا باعث ناراحتی شود، نیاز به بررسی و درمان بیشتر دارد. علل رایج ترشحات غیر طبیعی در زیر آورده شده است.

ترشحات واژن چیست؟

 

ترشحات واژن مخاط یا مایعی است که از واژن در برابر عفونت باکتریایی محافظت می کند. این کاملا طبیعی است و واژن را تمیز و مرطوب نگه می دارد.

ترشحات واژن ممکن است نشان دهنده مشکلی مانند برفک یا عفونت مقاربتی (STI) باشد اگر:

  • ترشحات سفید معمولاً تغییر رنگ می دهند.
  • ترشح بوی تند یا نامطبوع از خود متصاعد می کند.
  • ترشح از نظر قوام تغییر می کند.

ترشحات واژن معمولاً در دوران بارداری سنگین‌تر است، اگر از قرص‌های ضد بارداری استفاده می‌کنید یا از نظر جنسی فعال هستید، اما مقدار آن می‌تواند در هر زمانی متفاوت باشد.

کرم واژینال کلیندامایسین برای چیست

چه چیزی باعث ترشحات واژن می شود؟

 

دلایل فیزیولوژیکی ترشحات واژن

این به تغییرات طبیعی در ترشحات واژن مربوط به دوره قاعدگی طبیعی ماهانه شما (سیکل قاعدگی) اشاره دارد. بعد از اینکه تخمک تولید کردید (14 روز قبل از قاعدگی بعدی)، ممکن است متوجه شوید که به نظر می رسد مخاط بیشتری در واژن خود دارید. این

معمولا تا شروع قاعدگی بعدی ادامه می یابد.

این طبیعی است و توسط هورمون های بدن شما ایجاد می شود. این به تمیز نگه داشتن واژن شما کمک می کند و از آن در برابر عفونت محافظت می کند. این نوع ترشحات واژن معمولا شفاف بوده و بوی نامطبوعی ندارد.

ترشحات واژن در دوران بارداری

به طور مشابه، زمانی که باردار هستید، مقدار زیادی از همان هورمون ها در بدن شما وجود دارد. بسیاری از زنان متوجه ترشحات طبیعی شدید واژن در دوران بارداری می شوند. برخی از داروهای ضد بارداری با هورمون های موجود در آنها می توانند ترشحات واژن

شما را نیز سنگین تر کنند.

برخی از خانم ها می دانند که بعد از رابطه جنسی یک یا دو روز مقدار کمی ترشحات واژن دریافت می کنند. اگر مرد داخل واژن «بیاید» (انزال کند)، بیشتر مایع منی او به عنوان ترشحات واژن از واژن خارج می شود مگر اینکه از کاندوم استفاده کند. همچنین مایعی

وجود خواهد داشت که غدد واژن در طول رابطه جنسی تولید می کنند.

در نوزادان دختر کوچک، ترشحات واژن (و گاهی اوقات خونریزی) می تواند ناشی از تأثیر هورمون های مادر باشد. این فقط در نوزادان تازه متولد شده اتفاق می افتد، زیرا هورمون ها در حالی که در رحم هستند (رحم) روی نوزاد تأثیر می گذارد.

جسم خارجی

این هر چیزی در واژن است که به طور معمول وجود ندارد. بچه های کوچک گاهی اسباب بازی های کوچک را آنجا می گذارند و بعد نمی توانند آنها را بیرون بیاورند. در زنان شایع ترین جسم خارجی تامپون فراموش شده است.

عفونت های غیر مقاربتی

اینها انواعی از ترشحات واژن هستند که در اثر عفونت های واژن ایجاد می شوند. هیچکدام در حین رابطه جنسی منتقل نمی شوند.

بوهای واژن

ما فقط پستانداران هستیم، پس البته عطری داریم که تا حدی از اندام تناسلی ما می آید. اما قرار نیست بوهای واژن ناخوشایند باشند. اگر ترشحات شما بوی ماهی یا تند دارد، تقریبا همیشه مشکلی وجود دارد.

چرا ترشحات واژن من بو می دهد؟

ترشحات بدبو معمولا نشانه یک علت قابل درمان است. این ممکن است یک بیماری مقاربتی باشد، مانند کلامیدیا یا تریکوموناس، یا وضعیتی که ناشی از رابطه جنسی نیست، مانند .

اگر ترشحات واژن دارم چه کار کنم؟

اگر ترشحات غیرطبیعی واژینال یا ترشحات واژن که مدتی است دچار تغییراتی شده اید، باید به پزشک مراجعه کنید. در اینجا ویژگی هایی وجود دارد که نشان می دهد نیاز به مشاوره پزشکی دارید:

تغییر در رنگ ترشحات واژن – به عنوان مثال، زرد، خاکستری سبز، صورتی یا خونی.

بوی خنده‌داری مثل ماهی یا گوشت گندیده.

تولید ترشحات واژن بیشتر از حد معمول.

تغییر در قوام ترشحات – به عنوان مثال، غلیظ شدن یا توده شدن.

علائم دیگر مانند درد، خارش یا سوزش در اطراف دهانه واژن، درد هنگام تخلیه مثانه، درد لگن، و لکه های خون بین قاعدگی یا بعد از رابطه جنسی.

کرم واژینال کلیندامایسین برای چیست

کرم واژینال کلیندامایسین برای چیست

 

کرم کلیندامایسین برای درمان واژینوز باکتریایی استفاده می شود.

قبل از خواب از یک اپلیکاتور استفاده کنید. معمولاً یک دوره درمان 3-7 شب طول می کشد.

شایع ترین عارضه جانبی خارش/تحریک خفیف است.

واژینوز باکتریایی یک بیماری شایع است. این یک عفونت باکتریایی واژن است و در اثر رشد بیش از حد باکتری های طبیعی ایجاد می شود. علامت اصلی ترشحات واژن است که اغلب با بوی ماهی قابل توجه است. عفونت ممکن است بدون درمان از بین برود یا با

کرم آنتی بیوتیکی مانند کلیندامایسین درمان شود. کرم کلیندامایسین با استفاده از اپلیکاتور در واژن اعمال می شود.

نوشته های مرتبط

کلیندامایسین دارویی است که به عنوان یک آماده سازی پوست برای درمان آکنه و به عنوان کپسول خوراکی برای درمان عفونت های جدی نیز موجود است. دو جزوه دارویی جداگانه در دسترس است که اطلاعات بیشتری در مورد این کاربردهای کلیندامایسین به

نام‌های آماده‌سازی پوستی کلیندامایسین برای آکنه و کپسول‌های کلیندامایسین برای عفونت ارائه می‌دهد .

کرم واژینال کلیندامایسین برای چیست

پماد کلیندامایسین برای عفونت واژن

 

برخی از داروها برای افراد با شرایط خاص مناسب نیستند و گاهی اوقات تنها در صورت مراقبت بیشتر ممکن است از دارو استفاده شود. به این دلایل، قبل از شروع استفاده از کرم کلیندامایسین، مهم است که پزشکتان بداند:

اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید. (اگرچه کلیندامایسین برای جنین مضر شناخته نشده است، اما همچنان مهم است که در صورت بارداری یا شیردهی به پزشک خود اطلاع دهید).

اگر مشکلات روده ای دارید که باعث اسهال می شود.

اگر تا به حال به یک دارو یا یک داروی پوستی واکنش آلرژیک داشته اید.

اگر داروی دیگری مصرف می کنید. این شامل داروهایی است که بدون نسخه خریداری کرده اید و همچنین داروهای گیاهی و مکمل.

نحوه استفاده از کرم کلیندامایسین

 

قبل از شروع درمان، بروشور اطلاعات چاپ شده سازنده را از داخل بسته مطالعه کنید. بروشور سازنده اطلاعات بیشتری در مورد کلیندامایسین به شما می دهد و همچنین نحوه استفاده از کرم و اپلیکاتور را توضیح می دهد.

از کرم کلیندامایسین دقیقاً همانطور که پزشک به شما گفته است استفاده کنید. فقط برای استفاده در واژن می باشد.

قبل از خواب از یک اپلیکاتور (تقریباً 5 گرم) کرم در واژن استفاده کنید. پزشک به شما خواهد گفت که چند روز باید از کرم استفاده کنید – یک دوره درمان معمولاً 3-7 روز متوالی طول می کشد.

اگر استفاده از کرم را فراموش کردید، به محض یادآوری آن را استفاده کنید. اگر تا روز بعد به یاد نیاوردید، از کرم به طور معمول برای دوز بعدی خود استفاده کنید (مقدار کرمی را که استفاده می کنید دو برابر نکنید). از کرم برای تعداد روزهای صحیح در کل استفاده کنید.

نحوه پر کردن اپلیکاتور و استفاده از کرم

 

درپوش را از لوله کرم بردارید.

یکی از اپلیکاتورهای یکبار مصرف را به لوله کرم وصل کنید (اپلیکاتور روی لوله پیچ می شود).

لوله کرم را به آرامی فشار دهید تا اپلیکاتور پر شود. هنگامی که پیستون روی اپلیکاتور از حرکت می ایستد، اپلیکاتور پر است.

پیچ اپلیکاتور را از لوله باز کرده و درپوش را روی لوله قرار دهید.

به پشت دراز بکشید و اپلیکاتور را داخل واژن قرار دهید. آن را تا جایی که برای شما راحت است وارد کنید.

به آرامی پیستون اپلیکاتور را فشار دهید تا کرم داخل واژن شما خالی شود. سپس اپلیکاتور را بردارید و دور بیندازید (می توان آن را در دستمال توالت پیچیده و در سطل زباله بیندازید).

پس از آن دست های خود را بشویید.

حتی اگر احساس می کنید عفونت شما برطرف شده است، تا پایان دوره به استفاده از کرم ادامه دهید (مگر اینکه پزشکتان به شما گفته باشد که آن را متوقف کنید). این برای جلوگیری از عود عفونت است.

آمیزش جنسی در طول درمان عفونت واژن توصیه نمی شود. همچنین، کرم کلیندامایسین می تواند به کاندوم ها و کلاهک ها (دیافراگم ها) آسیب برساند، بنابراین برای پیشگیری از بارداری در طول درمان یا تا سه روز پس از استفاده از کرم نباید به این موارد

اعتماد کنید.

برخی از زنان پس از یک دوره مصرف آنتی بیوتیک دچار برفک (قرمزی و خارش در اطراف واژن) می شوند. اگر فکر می کنید که برفک دهان دارید، برای مشاوره با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید.

آیا کرم کلیندامایسین می تواند مشکل ایجاد کند؟

 

بیشتر داروها علاوه بر اثرات مفیدشان، می توانند عوارض جانبی ناخواسته ای ایجاد کنند، اگرچه همه آنها را تجربه نمی کنند. جدول زیر حاوی برخی از رایج ترین موارد مرتبط با کلیندامایسین در هنگام استفاده در واژن است. فهرست کاملی را در بروشور اطلاعات

سازنده ارائه شده به همراه کرم خود خواهید دید. اثرات ناخواسته اغلب با سازگاری بدن شما با داروی جدید بهبود می یابند، اما اگر هر یک از موارد زیر ادامه یافت یا دردسرساز شد، با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید.

عوارض جانبی بسیار شایع کرم کلیندامایسین

 

(این عوارض بیش از 1 نفر از هر 10 نفر را تحت تاثیر قرار می دهد)   اگر این را تجربه کنم چه کاری می توانم انجام دهم؟

تحریک و خارش        با درمان عفونت و عادت کردن به کرم، این باید بهبود یابد

عوارض جانبی رایج کرم کلیندامایسین (این عوارض کمتر از 1 نفر از هر 10 نفر را تحت تاثیر قرار می دهد) اگر این را تجربه کنم چه کاری می توانم انجام دهم؟

اسهال        اگر این اتفاق افتاد و شدید بود، قبل از استفاده بیشتر از کرم، برای مشاوره بیشتر با پزشک خود تماس بگیرید

گرفتگی شکم (شکم).  سعی کنید از پدهای حرارتی یا بطری آب گرم برای کاهش هر گونه ناراحتی استفاده کنید

برفک واژن، ترشحات واژن       اگر فکر می کنید نوع دیگری از عفونت قارچی یا باکتریایی دارید، به پزشک خود اطلاع دهید

اگر علائم دیگری را تجربه کردید که فکر می کنید ممکن است به دلیل کرم باشد، برای مشاوره بیشتر با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید.

نحوه نگهداری کرم کلیندامایسین

تمام داروها را دور از دسترس و دید کودکان نگهداری کنید.

در جای خشک و خنک، دور از حرارت و نور مستقیم نگهداری شود.

کرم واژینال کلیندامایسین برای چیست

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.