امکان بارداری بدون دخول چقدر است ?

امکان بارداری بدون دخول چقدر است

آیا می توان بدون دخول باردار شد؟

 

بارداری باکره یک اتفاق بسیار نادر است. در اینجا چیزی است که باید در مورد چگونگی وقوع بارداری بدانید.

اگرچه بعید به نظر می رسد، اما می توانید بدون داشتن رابطه جنسی باردار شوید. لقاح یکی از رایج ترین روش هایی است که افراد بدون رابطه جنسی نفوذی واژینال باردار می شوند.

اگرچه به ندرت، پیش بازی یا فعالیت جنسی قبل از رابطه جنسی نفوذی واژینال ممکن است منجر به بارداری شود.

برخی شواهد نشان می دهد که از 7870 زن، 0.5٪ گزارش کرده اند که “بارداری باکره” بدون لقاح یا رابطه جنسی داشته اند.

بهترین راه برای جلوگیری از بارداری اگر از نظر جنسی فعال هستید، استفاده از یک روش قابل اعتماد کنترل بارداری است.

برای اطلاع از چگونگی بارداری بدون داشتن رابطه جنسی و گزینه های کنترل بارداری، مطالعه کنید.

 

امکان بارداری بدون دخول چقدر است

آیا اگر رابطه جنسی نداشته باشید می توانید باردار شوید؟

بارداری به احتمال زیاد در زمان تخمک گذاری یا حدود 14 روز پس از اولین روز پریود شما اتفاق می افتد. تخمدان در طی تخمک گذاری یک سلول تخمک آزاد می کند. اگر منی یا مایع آلت تناسلی که حامل سلول‌های اسپرم است، در طول رابطه جنسی نفوذی

واژینال وارد واژن شود، یک سلول اسپرم می‌تواند با سلول تخمک جمع شود.

سلول اسپرم، سلول تخمک را بارور می کند تا یک زیگوت یا یک ارگانیسم تک سلولی تشکیل دهد. زیگوت حاوی نیمی از هر کدام از DNA مادر و پدر است. زیگوت از طریق لوله فالوپ و داخل رحم حرکت می کند، جایی که خود را به داخل می چسباند. زیگوت تا

زمانی که جنینی را تشکیل می دهد تقسیم می شود که بعداً به جنین تبدیل می شود. حدود 40 هفته از آخرین قاعدگی شما طول می کشد تا جنین به طور کامل رشد کند.

امکان بارداری بدون دخول چقدر است

 

بارداری در دختر باکره بدون دخول اتفاق می افتد.

یک فرد ممکن است به دلایل زیادی بارداری خود را به عنوان بارداری باکره طبقه بندی کند. برخی از افراد ممکن است رابطه جنسی نفوذی واژینال را تنها فعالیت جنسی که می تواند منجر به بارداری شود در نظر بگیرند. با این حال، راه هایی برای باردار شدن بدون

رابطه جنسی نفوذی واژینال وجود دارد، از جمله پیش بازی و لقاح.

1. پیش بازی

پیش بازی شامل فعالیت جنسی قبل از رابطه جنسی نفوذی واژینال است. اگر شریک زندگی آنها خیلی نزدیک به واژن انزال کند، ممکن است افراد در حین پیش بازی باردار شوند.

[بارداری] ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که اسپرم با داشتن مایع منی یا قبل از انزال روی انگشتان و تماس نزدیک با واژن وارد واژن شود.

چند قطره اول مایع منی، که منی را از آلت تناسلی به بیرون منتقل می‌کند، «اسپرم زیادی دارد.

[اسپرم] فقط باید راه خود را به سمت واژن و دهانه رحم پیدا کند.

نکته قابل توجه: خطر باردار شدن در زمان پیش بازی بسیار کم است. اسپرم فقط برای مدت کوتاهی خارج از بدن می تواند زندگی کند.

2. تلقیح

تلقیح، از جمله لقاح آزمایشگاهی  (IVF) و تلقیح داخل رحمی (IUI)، یک درمان رایج برای افراد مبتلا به ناباروری است . ناباروری به این معنی است که شما نمی توانید پس از یک سال رابطه جنسی محافظت نشده باردار شوید. حدود 11 درصد از زنان و 9 درصد از

مردان ناباروری دارند.

IVF یک فرآیند طولانی است که در چندین مرحله رخ می دهد که شامل لقاح تخمک در خارج از بدن، در پتری دیش، برای ایجاد جنین است. سپس یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی جنین را به داخل رحم منتقل می کند.

با IUI، یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی از یک لوله طولانی و باریک برای تزریق نمونه اسپرم به طور مستقیم به رحم استفاده می کند. یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی در طول تخمک گذاری زمانی که احتمال بارداری وجود دارد، IUI انجام می دهد.

در برخی موارد، داروهای باروری ممکن است به IUI کمک کند.

برای IFV و IUI، فرد حدود دو هفته بعد آزمایش بارداری می‌دهد تا مشخص شود که آیا روش‌ها موفق بوده‌اند یا خیر.

3. بارداری دختر مجرد

باکرگی به عدم انجام رابطه جنسی اشاره دارد. باکرگی یک ساختار اجتماعی بدون هدف پزشکی است و هیچ روش علمی برای سنجش باکرگی وجود ندارد.  مردم اغلب درک متفاوتی از جنسیت دارند – از جمله رابطه جنسی مقعدی، دهانی یا واژینال – بنابراین

باکرگی اغلب معانی مختلفی دارد.

برخی معتقدند “پاره بودن” پرده بکارت تعیین کننده باکرگی است. پرده بکارت حلقه دایره ای کوچکی از بافت نازک است که دهانه واژن را احاطه کرده است.

بسیاری از متخصصان زنان و مامایی داستان‌هایی از زایمان دارند که می‌گوید او باکره است و پرده بکارت سالمی دارد. قطعاً زایمان دختر باکره وجود دارد.

استفاده از پرده بکارت دست نخورده برای تعیین باکرگی اعتباری ندارد. پرده بکارت می تواند در اثر فعالیت های غیر جنسی، مانند گرفتن پاپ اسمیر یا استفاده از تامپون، کشیده یا پاره شود.

 

امکان بارداری بدون دخول چقدر است

امکان بارداری بدون دخول چند درصد است

 

داده های محدودی برای تایید احتمال بارداری بدون دخول یا احتمال وقوع آن وجود دارد. مطالعه ای که در سال 2013 منتشر شد نشان داد که از 7870 شرکت کننده، حدود 0.5 درصد گزارش داده اند که حاملگی باکره داشته اند. 3 این افراد گفتند بارداری آنها با

لقاح، از جمله IVF و IUI ارتباطی ندارد.

یک هشدار قابل توجه: این مطالعه محدودیت های قابل توجهی داشت. برای یکی، محققان خاطرنشان کردند که باردار شدن بدون داشتن رابطه جنسی معمولاً یک چیز سخت برای اثبات است.

علائم بارداری بدون دخول

 

اگر فکر می کنید باردار هستید چه کاری باید انجام دهید

در صورت داشتن رابطه جنسی واژینال نفوذی امکان بارداری وجود دارد. اگر عادت ماهانه خود را از دست داده اید و فکر می کنید باردار هستید، ممکن است آزمایش بارداری انجام دهید.

برخی از افراد علائم اولیه بارداری مانند:

  • نفخ
  • سینه های بزرگ شده
  • خستگی
  • پریودهای از دست رفته
  • حالت تهوع

اینها ممکن است نشانه‌های سندرم پیش از قاعدگی (PMS) باشند، بنابراین آزمایش بارداری تنها راه برای اطلاع از بارداری است. در صورت مثبت بودن تست بارداری، یک قرار ملاقات با پزشک متخصص زنان و زایمان ترتیب دهید. آنها می توانند گزینه های شما، از

جمله والدین، سقط جنین، یا فرزندخواندگی را مورد بحث قرار دهند.

اگر فرزندپروری یا فرزندخواندگی را انتخاب کنید، به مراقبت های دوران بارداری نیاز خواهید داشت. مراقبت های دوران بارداری شامل معاینات منظم در دوران بارداری برای اطمینان از سلامت شما و جنین است. آنها مشکلات سلامتی را که در دوران بارداری رخ می

دهد بررسی و درمان می کنند.

نوشته های مرتبط

اگر قصد سقط جنین را دارید، یک متخصص مامایی می‌تواند گزینه‌های شما را مورد بحث قرار دهد. نکته: ضروری است که در اسرع وقت برای سقط وقت ملاقات تعیین کنید. برخی از ایالت ها قوانینی دارند که افراد را از درخواست مراقبت از سقط جنین در زمان

های خاص محدود می کند.

امکان بارداری بدون دخول چقدر است

راه های جلوگیری از بارداری دختر باکره

 

چگونه از بارداری جلوگیری کنیم

اگر از نظر جنسی فعال هستید، استفاده از یک روش قابل اعتماد کنترل بارداری، جلوگیری از بارداری را ممکن می کند. روش های مانعی، هورمونی و داخل رحمی برای جلوگیری از بارداری وجود دارد. برای یافتن بهترین روش پیشگیری از بارداری حتماً تحقیق کنید

و با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید.

بیشتر بخوانید : ترمیم پرده بکارت

ممکن است هنگام انتخاب روش پیشگیری از بارداری چندین فاکتور را در نظر بگیرید، مانند:

  • سن
  • تمایل به باردار شدن
  • سابقه خانوادگی برخی از شرایط سلامتی
  • سلامتی
  • هر چند وقت یکبار درگیر فعالیت جنسی هستید
  • تعداد شرکای جنسی

روش های مانع:امکان بارداری بدون دخول چقدر است

روش های مانع از ورود مایع منی به رحم جلوگیری می کند. شما می توانید قبل و بعد از رابطه جنسی از روش های بازدارنده استفاده کرده و آنها را حذف کنید.

کاندوم یکی از رایج ترین روش های مانع است. کاندوم های زنانه و مردانه وجود دارد که هر دو از مواد نازک یکبار مصرف هستند. کاندوم زنانه شبیه کیسه ای است که در واژن قرار می دهید. کاندوم مردانه آلت تناسلی را می پوشاند. هر دو کاندوم به کاهش خطر

ابتلا و انتشار عفونت های مقاربتی (STIs) کمک می کنند.

 

امکان بارداری بدون دخول چقدر است

احتمال بارداری بدون ریختن اسپرم

سایر روش های مانع عبارتند از:

کلاه دهانه رحم:  برای جلوگیری از ورود مایع منی به بدن، وارد واژن می شود. کلاه دهانه رحم را به مدت شش تا هشت ساعت پس از رابطه جنسی در جای خود بگذارید، سپس ظرف 48 ساعت آن را بردارید.

دیافراگم:  این فنجان انعطاف پذیر مانع از ورود مایع منی به بدن می شود. دیافراگم را قبل از رابطه جنسی وارد واژن کنید. دیافراگم را به مدت شش تا هشت ساعت پس از رابطه جنسی در جای خود بگذارید، سپس ظرف 24 ساعت آن را بردارید. دیافراگم نیاز به نسخه ای از یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی دارد.

اسپرم کش:  این کرم، فیلم، فوم، ژله یا شیاف سلول های اسپرم را از بین می برد. برای موثر بودن باید از اسپرم کش با کلاه یا دیافراگم دهانه رحم استفاده کنید. اسپرم کش را بیش از 30 دقیقه قبل از رابطه جنسی در واژن و نزدیک رحم قرار دهید. اسپرم کش را شش تا هشت ساعت پس از رابطه جنسی بگذارید.

اسفنج:  حاوی اسپرم کش است که مانع از ورود منی به بدن می شود و اسپرم را از بین می برد. اسفنج را قبل از رابطه جنسی وارد واژن کنید. اسفنج را به مدت شش ساعت پس از رابطه جنسی در جای خود بگذارید، سپس ظرف 30 ساعت آن را بردارید.

روش های هورمونی:امکان بارداری بدون دخول چقدر است

این نوع پیشگیری از بارداری با دستکاری هورمون هایی که چرخه قاعدگی شما را کنترل می کنند تا تخمک گذاری متوقف شود، از بارداری جلوگیری می کند. این هورمون ها ممکن است شامل استروژن، پروژسترون یا ترکیبی از هر دو باشد.

چندین روش هورمونی وجود دارد، از جمله:

  • ایمپلنت ها
  • تزریقات
  • دستگاه های داخل رحمی (IUD)
  • وصله ها
  • قرص
  • حلقه

در مورد اینکه چه نوع روش هورمونی ممکن است برای شما بهترین کار را داشته باشد، با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید. حتماً به یاد داشته باشید که برای مؤثر بودن، چند روش هورمونی مانند قرص ها را به طور همزمان مصرف کنید. برخی دیگر مانند ایمپلنت یا IUD ماندگاری طولانی دارند.

پیشگیری از بارداری داخل رحمی

اینها شامل یک دستگاه داخل رحمی T مس (IUD) یا یک سیستم داخل رحمی لوونورژسترل (LNG IUD) است. هر دو آی یو دی چندین سال دوام می آورند و کوچک هستند و به شکل “T” هستند. یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یک IUD را در رحم قرار می دهد.

IUD مسی مانع از رسیدن اسپرم به تخمک در طول تخمک گذاری می شود. یک IUD مسی همچنین می تواند مانع از چسبیدن تخمک بارور شده به دیواره رحم شود. در مقابل، IUD LNG هورمون هایی را ترشح می کند که از بارداری جلوگیری می کند.

سایر اشکال پیشگیری از بارداری:امکان بارداری بدون دخول چقدر است

سایر انواع پیشگیری از بارداری نیازی به دستگاه یا دارو ندارند. به عنوان مثال، ممکن است دوره های قاعدگی خود را پیگیری کنید تا بفهمید چه زمانی احتمال تخمک گذاری خواهید داشت.

روش های طبیعی دیگر شامل روش آمنوره شیردهی (LAM) و ترک است. افراد شیرده از LAM استفاده می کنند. LAM در صورتی موثرتر است که نوزاد خود را تا شش ماه فقط با شیر مادر تغذیه کنید و پریود نشوید. خروج شامل برداشتن آلت تناسلی از واژن قبل از

انزال است. مایعات قبل از انزال ممکن است باعث حاملگی شود، بنابراین قطع مصرف اغلب قابل اعتماد نیست.

اگر در آینده تمایلی به باروری ندارید، می‌توانید عقیم‌سازی یا روش‌های جراحی را در نظر بگیرید. 17 بستن لوله لوله‌های فالوپ را از بین می‌برد که از بارداری جلوگیری می‌کند. 18 وازکتومی از حرکت اسپرم به بیرون از بیضه جلوگیری می کند. یک ارائه دهنده

-مراقبت های بهداشتی می تواند وازکتومی را معکوس کند، اما پرهزینه و تهاجمی است.امکان بارداری بدون دخول چقدر است

آیا سقط جنین باکرگی را از بین میبرد

برخی از عوارض رایجی که ممکن است بعد از سقط جنین تجربه کنید عبارتند از:

 

  • خونریزی واژن
  • درد از نوع پریود
  • گرفتگی
  • سرگیجه
  • حالت تهوع / استفراغ
  • تغییر در اشتها
  • خواب آلودگی

خونریزی واژینال که بعد از سقط جنین رخ می دهد طبیعی است و ممکن است دو تا سه هفته ادامه داشته باشد. همچنین ممکن است متوجه لخته شدن خون در خونریزی شوید. اگر سقط جنین جراحی داشتید، ممکن است تا تاریخ قاعدگی بعدی خونریزی نداشته باشید. سایر علائم طبیعی شبیه علائمی است که ممکن است در طول قاعدگی تجربه کرده باشید. اما همیشه خطر برخی از عوارض بعد از عمل سقط جنین وجود دارد که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • خونریزی بیش از حد یا کنترل نشده
  • آسیب به رحم یا دهانه رحم
  • عفونت پوشش رحم یا لوله های فالوپ
  • شوک سپتیک
  • سقط جنین ناقص
  • سوراخ شدن رحم
  • اسکار بافت های رحم
  • افزایش مرگ و میر

چگونه دختر باکره سقط کند

اگر هر یک از این علائم و نشانه ها را تجربه کردید، فورا به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. برخی از این شرایط در صورت عدم رسیدگی به موقع ممکن است تهدید کننده زندگی شوند.

سقط جنین همچنین ممکن است خطراتی در آینده برای سلامتی شما ایجاد کند. این خطرات در همه زنانی که سقط جنین می‌کنند رخ نمی‌دهد، اما باید قبل از انجام عمل در نظر گرفته شوند. برخی از اثرات آتی سقط جنین بر اساس تحقیقات اخیر در زیر خلاصه شده است:

ناباروری: اگر سقط بدون هیچ عارضه ای کامل شود، خطر ناباروری وجود ندارد. این خطر در زنانی که پس از یک روش پزشکی یا جراحی دچار عوارضی مانند عفونت، آسیب رحم و غیره می شوند، بیشتر است. زنان مبتلا به بیماری های ثانویه مانند فشار خون بالا یا دیابت کنترل نشده یا کسانی که عادت به مصرف مواد دارند نیز در معرض خطر هستند.

عوارض بارداری در آینده: سقط جنین در صورت عدم انجام صحیح ممکن است به بافت های داخل رحمی آسیب برساند. این ممکن است خطر سقط جنین یا زایمان زودرس را افزایش دهد. در برخی موارد، ناتوانی دهانه رحم مشاهده می شود که ممکن است در زایمان های بعدی مشکل ایجاد کند.

زایمان زودرس: مطالعات تحقیقاتی نشان داده اند که سقط جنین ممکن است خطر زایمان زودرس یا زودرس را در آینده افزایش دهد. زنانی که بیش از یک سقط را پشت سر گذاشته‌اند، نسبت به زنانی که فقط یک بار سقط کرده‌اند، شانس بیشتری برای زایمان زودرس دارند. تولد زودهنگام می تواند عوارض جدی برای نوزاد ایجاد کند.

سرطان سینه: بارداری طبیعی بافت های سینه را بالغ می کند و خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد. سقط جنین ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد، به خصوص در زنانی که قبلاً سقط جنین داشته اند.

اختلال عملکرد جنسی: زنانی که تحت سقط جنین قرار می گیرند ممکن است به مرور زمان میل جنسی خود را از دست بدهند. این می تواند به دلیل افزایش خشکی واژن، درد در حین مقاربت یا خطر بارداری ناخواسته دیگر باشد. همچنین ممکن است مشکل در تجربه ارگاسم مشاهده شود.

بیماری التهابی لگن (PID): اگر خانمی در زمان سقط به عفونت کلامیدیا مبتلا باشد، ممکن است خطر ابتلا به PID را افزایش دهد. PID می تواند منجر به عوارض متعدد آینده، از جمله حاملگی خارج رحمی و ناباروری شود.

مسائل روانشناختی: توجه شده است که بسیاری از زنانی که سقط جنین می کنند، پس از آن دچار افسردگی یا سایر مشکلات سلامت روان می شوند. احساس گناه، پشیمانی، اندوه و عصبانیت ممکن است وجود داشته باشد. در موارد شدید، ممکن است تمایل به خودکشی افزایش یابد. می تواند تحت تأثیر سایر عوامل اجتماعی، مذهبی و فرهنگی قرار گیرد.

اگر قصد انجام سقط جنین را دارید، از قبل خطرات و مزایای این عمل را اندازه گیری کنید. با یک متخصص مشورت کنید و از او بخواهید که این روش را با جزئیات توضیح دهد، از جمله خطر تمام عوارض بعدی که ممکن است ایجاد شود. راهنمایی و اطمینان مناسب قبل از عمل می تواند به شما در تصمیم گیری صحیح و کاهش خطر عوارض بعدی کمک کند.

 

زنان 909 مشاوره پزشکی زنان در تهران

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.