هر ماه بارداری چند هفته است

هر ماه بارداری چند هفته است : دانستن تاریخ زایمان شما می تواند یک لحظه عطف به نظر برسد، اما واقعاً بارداری چقدر طول می کشد؟ در اینجا، یک متخصص توضیح می دهد که چرا ممکن است فکر کنید بارداری نه ماهه است (اما اینطور نیست!)

چند ماه اول بارداری می تواند زمان بسیار هیجان انگیزی باشد، و یکی از اطلاعاتی که می تواند بسیار مهم به نظر برسد، تاریخ زایمان شما است . فرهنگ پاپ از مدت ها قبل بارداری را به عنوان یک شمارش معکوس 9 ماهه برای تولد به تصویر می کشد . اما

بارداری چقدر طول می کشد؟ انجام این کار در واقع می تواند کمی پیچیده تر از آن باشد.

یک ماه چند هفته و چند روز است

 

«از نقطه نظر پزشکی، پزشکان همیشه در هفته ها و روزها صحبت می کنند . یک بارداری کامل 40 هفته است که معادل 10 ماه است . با این حال معمولاً مردم در مورد بارداری نه ماهه صحبت می کنند.

صبر کن. 10 ماه نه نه؟ چطور ممکن است چنین باشد؟ طبق گفته سرویس بهداشت ملی در بریتانیا، متوسط طول بارداری انسان 280 روز یا 40 هفته است و این زمان از اولین روز آخرین قاعدگی شما شروع می شود، زمانی که هنوز از نظر فنی باردار نشده اید.

دلیلش این است که تخمک گذاری (که در اواسط چرخه شما اتفاق می افتد) و لقاح هنوز اتفاق نیفتاده است – اما بعداً در مورد آن بیشتر می شود.

هیچ دو بارداری مشابه نیستند و طول بارداری ممکن است متفاوت باشد. در اینجا دکتر سلستین توضیح می دهد که چرا بارداری اغلب نه ماه نامیده می شود و تاریخ زایمان شما چگونه محاسبه می شود.

 

بارداری چند هفته می باشد

 

اگر اکثر بارداری های کامل (زمانی که نوزاد بین 39 هفته تا 40 هفته و 6 روز به دنیا می آید) 10 ماه طول بکشد، احتمالاً این سوال برای شما پیش می آید که ایده نه ماهگی از کجا می آید.

این سردرگمی در مورد نحوه اشاره ما به طول بارداری می تواند به این واقعیت مربوط شود که بیشتر افراد تا زمانی که یک دوره قاعدگی را از دست داده اند، متوجه نمی شوند که باردار هستند، که تقریباً چهار هفته از بارداری گذشته است. «همه چیز بر اساس

چرخه شماست.

تخمک‌گذاری [زمانی که تخمک از تخمدان‌های شما آماده لقاح آزاد می‌شود] معمولاً حدود دو هفته پس از اولین روز آخرین قاعدگی شما انجام می‌شود و این زمانی است که نوزاد باردار می‌شود. اما از آنجایی که تا زمانی که قاعدگی بعدی خود را از دست ندهید،

تقریباً دو هفته بعد، نمی‌دانید که باردار هستید، وقتی نتیجه آزمایش مثبت خود را دریافت کنید، در حال حاضر چهار هفته باردار خواهید بود. دکتر سلستین می‌گوید در آن مرحله، تقریباً 36 هفته دیگر فرصت دارید.

و 36 هفته معادل 9 ماه تقویمی است، به همین دلیل است که بسیاری از مردم معمولاً بارداری را نه ماهگی می دانند. منطقی است، درست است؟

 

 

تاریخ زایمان چگونه محاسبه می شود و چگونه می توانم هفته فعلی بارداری خود را بدانم؟

 

اگر مشکوک هستید که باردار هستید یا یک تست بارداری خانگی انجام داده اید که نتیجه آن مثبت است، بهترین قدم بعدی این است که با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید. در اولین قرار ملاقات شما، آنها می توانند تایید کنند که شما باردار هستید و تاریخ تخمینی زایمان شما را تعیین کنند.

در ابتدا، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما اولین روز آخرین قاعدگی شما را تعیین می کند.

ثانیاً، آنها سه ماه تقویمی را از آن تاریخ به عقب می‌شمارند.

ثالثاً یک سال و هفت روز به آن تاریخ اضافه می کنند. به جای انجام این کار با یک قلم و کاغذ، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما از یک ماشین حساب سررسید برای تخمین تاریخ شما استفاده می کند.

دانستن تاریخ زایمان شما می تواند لحظه ای مهم در بارداری شما باشد – اما نگران نباشید، انتظار نمی رود خودتان آن را بفهمید

آیا یک سیکل نامنظم بر تاریخ زایمان شما تأثیر می گذارد؟

اگر سیکل نامنظم داشته باشید، پیگیری قاعدگی می تواند کمی دشوارتر باشد . با این حال، اگر این چیزی است که شما تجربه می کنید، نگران نباشید. چرخه نامنظم بر طول بارداری شما تاثیری نخواهد داشت. چرخه‌های بسیاری از افراد نامنظم است، بنابراین

گاهی اوقات نمی‌توانیم از پریود شما به عنوان پیش‌بینی‌کننده استفاده کنیم. به جای آن باید جنین را با سونوگرافی اندازه گیری کنیم.»

در طول سه ماهه اول بارداری (14 هفته اول بارداری)، میزان فاصله شما (سن حاملگی) با توجه به طول تاج تاج کودک شما تعیین می شود . “این به معنای واقعی کلمه طول جنین است که در سونوگرافی مشاهده می شود.”

ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما متوجه خواهد شد که کودک شما از بالای سر (تاج) تا پایین باسن (دنبه) چقدر بر حسب سانتی‌متر فاصله دارد.

«این به ما سن تخمینی بارداری را می دهد . ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما می‌تواند این اندازه‌گیری‌ها را بین هفته‌های ششم و هفتم بارداری تا هفته ۱۴ انجام دهد. پس از هفته ۱۴، سن بارداری شما با روش‌های دیگر (از جمله اندازه‌گیری دور سر،

شکم و استخوان ران کودکتان) تعیین می‌شود. به این بیومتری می گویند.

»» بهترین کرم ترک شکم بعد زایمان

ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما ممکن است تاریخ زایمان تخمینی شما را بر اساس آخرین قاعدگی با هر اطلاعاتی از اولین سونوگرافی شما مقایسه کند. در چند هفته اول پس از اینکه متوجه شدید باردار هستید، ممکن است چند تاریخ تخمینی به شما

داده شود زیرا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما سعی می کند دقیق ترین تخمین را ایجاد کند. اطمینان حاصل کنید که هم شما و هم پزشکتان از یک موعد مقرر برای پیگیری بارداری خود استفاده می کنید.

مهم است که به یاد داشته باشید که چه از اولین روز آخرین قاعدگی خود کار کنید و چه طول تاج تاج در سونوگرافی، تاریخ زایمان فقط تخمین تقریبی از زمان آمدن نوزاد است.

 

هر ماه بارداری چند هفته است

هر ماه بارداری چند هفته است

 

بسیاری از ما می دانیم که بارداری در سه سه ماهه اندازه گیری می شود. علائم و نقاط عطف مختلف با هر سه ماهه همراه است. با این حال، درست مانند طول بارداری، سردرگمی هایی در مورد مدت زمان هر سه ماهه وجود دارد.

«افراد قبلاً فکر می‌کردند سه ماهه هر کدام 12 هفته است، اما اینطور نیست – آنها حدود 14 هستند. سه ماهه اول به 13 هفته و 6 روز می رسد. سه ماهه دوم از 14 هفته تا 27 هفته و 6 روز است. و سه ماهه سوم از 28 هفته به 42 هفته می رسد.

همانطور که در بالا ذکر شد، بارداری کامل بارداری 39 تا 40 هفته است. اگر هنوز در هفته 41 تا 42 باردار هستید، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما معمولاً القای زایمان را توصیه می کند.

القای زایمان یک فرآیند پزشکی است که به بدن شما کمک می کند تا برای زایمان آماده شود و شروع به زایمان کند. تکنیکی که گاهی برای کمک به تشویق زایمان ارائه می شود، جاروب غشایی است .

«چیزهای خاصی در هفته های خاصی اتفاق می افتد. “کودک از نظر رشد علائم خاصی را خواهد دید. انجام آن نسبتاً درست مهم است. اگر چیزی کمی ناموفق به نظر می‌رسد، کمی به آن فرصت می‌دهیم تا دوباره آن را بررسی کند تا تأیید کنیم که آیا مشکل واقعی است یا خیر.»

نوشته های مرتبط

اگر در مورد آنچه ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مقاطع مختلف بارداری خود به دنبال آن است، گیج یا نگران هستید، پس تماس بگیرید و سؤال بپرسید. این بسیار مهم است که شما احساس حمایت کنید و درک کنید که در بدن شما و کودکتان چه

اتفاقی می افتد.

آیا طول همه بارداری ها یکسان است؟

مهم است که به خاطر داشته باشید که تاریخ تخمینی زایمان شما فقط یک راهنمای تقریبی است، زیرا طول همه بارداری ها یکسان نیست. همانطور که در بالا توضیح داده شد، بیشتر بارداری ها حدود 40 هفته طول می کشد، اما کودک می تواند با خیال راحت

در این محدوده زمانی به نقاط مختلف برسد. تعدادی از اصطلاحات رایج وجود دارد که ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما ممکن است برای توصیف زمان تولد نوزاد شما استفاده کند. آنها عبارتند از:

زودرس

نوزاد نارس یا نارس نوزادی است که قبل از هفته 37 به دنیا آمده باشد . دکتر سلستین می گوید: «بنابراین تا 36 هفته و 6 روز است. با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، در سال 2020، 10 درصد از نوزادان متولد شده در ایالات متحده نارس متولد

شده اند، بنابراین تقریباً 1 در 10.

محاسبه سن بارداری و تعیین جنسیت

 

اگر نوزاد شما نارس به دنیا بیاید، ممکن است به حمایت از بخش مراقبت های ویژه نوزادان یا نوزادان (NICU) در بیمارستان شما نیاز داشته باشد. این می تواند شامل کمک به تنفس، تنظیم دما و تغذیه باشد.

ترم اولیه

نوزاد زودرس نوزادی است که بین 37 هفته تا 38 هفته و 6 روز به دنیا می آید. دکتر سلستین می گوید: «کودکی که در هفته 37 به دنیا می آید ممکن است مجبور نباشد در NICU باشد و باید بتواند به تنهایی نفس بکشد. اما هنوز همان چیزی است که ما اوایل

ترم می نامیم. برخی از نوزادان متولد شده در این سن حاملگی مشکلات تنفسی موقتی دارند یا ممکن است برای شیردهی، حفظ درجه حرارت و مدیریت سطح قند نیاز به کمک بیشتری داشته باشند.

چه چیزی می تواند در طول بارداری تاثیر بگذارد؟

اگر قبلاً بچه دار شده اید، ممکن است تعجب کنید که آیا بارداری دوم و تولد شما مشابه بارداری اول شما خواهد بود یا خیر. یکی از بزرگترین عوامل در داشتن زایمان زودرس این است که قبلاً زایمان کرده اید. اگر در بارداری قبلی قبل از هفته 37 زایمان کرده اید، با

ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد نظارت یا حمایت بیشتر برای کمک به کاهش خطر زایمان زودرس دیگر صحبت کنید.

اگر در گذشته نوزادی داشته اید که دیر به دنیا آمده است، این می تواند احتمال اینکه بارداری فعلی شما به ترم کامل یا بیشتر از آن برسد را افزایش دهد. اولین بارداری شما همیشه تعیین نمی کند که دفعه بعد چه اتفاقی می افتد.

بهترین روش محاسبه سن بارداری

 

با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که هر بارداری متفاوت است. اولین بارداری شما همیشه تعیین نمی کند که دفعه بعد چه اتفاقی می افتد. دکتر سلستین می گوید : اگر شریک زندگی شما تغییر کند یا اهداکننده اسپرم تغییر کند، می تواند در زمان بارداری تفاوت ایجاد کند. یک مطالعه نشان می‌دهد که در صورت داشتن نوزاد با دو شریک متفاوت، ممکن است در معرض خطر تولد زودهنگام یا وزن کمتر نوزادتان در هنگام تولد باشید. با این حال، دکتر سلستین می‌گوید: «عمدتاً، همانطور که همه افراد منحصربه‌فرد هستند، هر نوزاد و بارداری نیز منحصر به فرد است.»

یکی از مواردی که از بارداری به بارداری منتقل می شود، عوامل خطرزای زایمان زودرس است. دکتر می‌گوید : «اگر یک فرد باردار به بیماری‌هایی مانند فشار خون بالا یا دیابت یا سن بالای مادر (اگر سن شما بالای 35 سال است) مبتلا باشد، باید این موضوع را در تمام بارداری‌های او در نظر بگیریم.

«بیشتر افراد بین 39 تا 41 هفته زایمان می کنند. اما از نظر آماری، بارداری اول احتمالا کمی طولانی تر خواهد بود. تحقیقات در مورد مدت زمان بارداری متفاوت بوده است. یک تجزیه و تحلیل نشان داد که 15 درصد از نوزادان اول احتمالاً پس از 40 هفته به دنیا می آیند، در مقایسه با 10 درصد از نوزادان بعدی. با این حال، همان مطالعه اشاره کرد که 12 درصد از اولین نوزادان احتمالاً قبل از 37 هفتگی متولد می شوند در مقایسه با 10 درصد از نوزادان دیگر.

بنابراین، شایان ذکر است که تاریخ زایمان شما ممکن است به شما یک ایده کلی از زمان تولد فرزندتان بدهد، اما هیچ راهی برای اطمینان از این موضوع وجود ندارد تا زمانی که روز بزرگ واقعا فرا رسد.

چگونه هفته های بارداری خود را بشماریم

بسیاری از افراد باردار با این سناریو آشنا هستند: چند روز پس از تاخیر در پریود، احتمالاً حدود دو هفته پس از تخمک گذاری و بارداری، اگر سیکل 28 روزه داشته باشید، تست بارداری مثبت می شود . پس تو دو هفته باردار هستی، درسته؟ شما برای تایید بارداری خود به پزشک خود مراجعه می کنید و آنها به شما می گویند که در هفته چهارم بارداری هستید.

اما شما چهار هفته پیش در حالی که آخرین قاعدگی خود را داشتید باردار نشدید ، پس دو هفته اضافی چه می شود؟ شما فکر می کنید که شمارش اینقدر پیچیده نیست.

سردرگم؟ تو تنها نیستی. نکته ای که در مورد بچه دار شدن وجود دارد این است: هیچ کس نمی تواند دقیقاً زمان بارداری را مشخص کند. بنابراین متخصصان بهداشت با شروع LMP (اولین روز آخرین قاعدگی) از یک استاندارد جهانی برای تخمین فاصله هر بارداری استفاده می کنند.

محاسبه هفته بارداری و تاریخ زایمان

 

فرمول اصلی LMP + 280 روز = EDD (تاریخ تخمینی زایمان) است، و شمارش هفته بارداری از اولین روز آخرین قاعدگی شروع می شود ، از هفته 0 (نه 1!) شروع می شود و تا هفته 40 (شما). تاریخ زایمان) و تا هفته 42. راه دیگری برای فکر کردن در مورد آن

وجود دارد: یک هفته پس از اولین روز آخرین قاعدگی، پزشک شما را یک هفته باردار می داند.

اما به خاطر داشته باشید که این فرمول بر اساس یک چرخه قاعدگی 28 روزه است که فقط متوسط طول چرخه است. برخی از افراد دوره های کوتاه تری دارند، برخی افراد دوره های طولانی تری دارند و این ممکن است بر تاریخ زایمان شما تأثیر بگذارد.

اگر دقیقاً به یاد نیاورید اولین روز آخرین قاعدگی شما چه زمانی بوده است؟ اگر عادت ندارید چرخه خود را با برنامه‌ها یا تقویم‌ها دنبال کنید، نگران نباشید. برخی از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی زمانی که شما در هفته هفتم تا هشتم بارداری هستید

سونوگرافی انجام می دهند (به نام سونوگرافی “دوستیابی” یا “قابلیت زنده ماندن” – اگر ارائه دهنده شما به طور خودکار این کار را انجام ندهد، می توانید درخواست کنید) تا اندازه گیری اولیه شما انجام شود. عزیزم. اندازه به کاهش مدت زمان رشد جنین کمک

می کند. این اسکن اغلب به‌عنوان دقیق‌ترین اندازه‌گیری هفته‌های بارداری شما انجام می‌شود، بنابراین تعجب نکنید اگر ارائه‌دهنده شما بسته به اندازه نوزادتان هفته‌ای به جلو یا عقب بپرید.

»»بیشتر بخوانید : علائم بارداری بعد از چند روز ظاهر میشود؟

سه ماهه بارداری

سعی می کنید بفهمید در چه سه ماهه ای هستید؟ هیچ ریاضی برای این درگیر نیست، اما هنوز آنقدر که شما فکر می کنید شهودی نیست. به اندازه کافی عجیب، تشخیص سه ماهه بارداری به این سادگی نیست که هفته 40 به سه قسمت مساوی تقسیم شود. در عوض، آنها به شرح زیر تقسیم می شوند:

  • سه ماهه اول : هفته 1 تا هفته 12
  • سه ماهه دوم : هفته 13 تا هفته 27
  • سه ماهه سوم : هفته 28 تا تولد

مطمئناً سطحی از دقت در EDD شما وجود دارد ، اما تنها حدود چهار درصد از نوزادان در [تاریخ موعد] خود به دنیا می آیند.

بنابراین به جای اینکه تولد نوزاد را حدود یک روز قرار دهید، ممکن است دقیق تر باشد که آن را هفته سررسید یا حتی ماه موعد خود در نظر بگیرید. بر اساس داده های تولد جمع آوری شده توسط CDC ، در سال 2021، بیش از 10٪ از نوزادان در ایالات متحده سه هفته یا بیشتر قبل از موعد مقرر متولد شده اند، و تقریبا 56٪ در هفته یا یک هفته قبل از EDD متولد شده اند، بنابراین کاملا وجود دارد. کمی اتاق تکان دهید تا زمانی که ممکن است کودک شما بیاید.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.