درمان کیست تخمدان در طب سنتی {1403}

درمان کیست تخمدان در طب سنتی

یکی از اصول کلیدی طب فانکشنال تشخیص این است که بدن توانایی ذاتی برای درمان خود را دارد. با حمایت از فرآیندهای درمانی طبیعی بدن، طب عملکردی می تواند به کوچک شدن کیست تخمدان و بازگرداندن تعادل هورمونی بدون توسل به روش های

تهاجمی یا داروها کمک کند.

طب عملکردی رویکردی جامع برای مدیریت کیست تخمدان دارد. این بر اهمیت تعادل هورمونی، سلامت روده و رفاه کلی تأکید دارد. با ترویج یک سبک زندگی سالم، رفع کمبودهای تغذیه‌ای و حمایت از فرآیندهای درمانی طبیعی بدن، طب عملکردی می‌تواند به

کوچک کردن کیست‌های تخمدان به طور طبیعی و بدون توسل به روش‌های تهاجمی یا داروها کمک کند.درمان کیست تخمدان در طب سنتی

 

درمان کیست تخمدان در طب سنتی

از کجا بفهمیم کیست تخمدان داریم

 

یکی از جنبه های کلیدی رویکرد طب عملکردی به کیست تخمدان، رسیدگی به عدم تعادل هورمونی است. هورمون ها نقش مهمی در ایجاد و رشد کیست های تخمدان دارند. پزشکان طب عملکردی ممکن است راهبردهای متعادل کننده هورمونی مانند تغییرات

رژیم غذایی، تکنیک های کاهش استرس و مکمل های هدفمند را برای بازگرداندن تعادل هورمونی و جلوگیری از تشکیل کیست های جدید توصیه کنند.درمان کیست تخمدان در طب سنتی

در بیشتر مواقع، کیست ها هیچ علامتی ایجاد نمی کنند، بنابراین بسیاری از آنها در طول معاینه معمول لگن یا آزمایش های تصویربرداری به دلیل دیگری پیدا می شوند.

اگر پزشک فکر می کند که ممکن است کیست داشته باشید، ممکن است آزمایش های زیر برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه شود:

معاینه اولتراسوند: این آزمایش از امواج صوتی برای ایجاد تصاویری از اندام های داخلی استفاده می کند. ابزاری به نام مبدل در واژن یا روی شکم قرار می گیرد. نماهای ایجاد شده توسط امواج صوتی شکل، اندازه و محل کیست را نشان می دهد. سونوگرافی

همچنین می تواند نشان دهد که کیست جامد است یا پر از مایع است.

آزمایش خون—ممکن است آزمایش خونی داشته باشید که سطح ماده ای به نام CA 125 را اندازه گیری می کند. افزایش سطح CA 125، همراه با یافته های خاص از سونوگرافی و معاینات فیزیکی، ممکن است باعث ایجاد نگرانی در مورد سرطان تخمدان، به ویژه

پس از یائسگی شود. چندین آزمایش خون دیگر نیز می تواند برای کمک به شناسایی توده روی تخمدان برای سرطان تخمدان استفاده شود.

»» علائم کیست تخمدان در دختر مجرد

چه چیزی باعث بزرگ شدن کیست تخمدان می شود

 

کیست تخمدان یک اختلال غدد درون ریز و متابولیک است که در اثر تعامل وراثت و محیط ایجاد می شود. علت و پاتوژنز آن هنوز به طور کامل مشخص نشده است . مطالعات قبلی نشان داده اند که PCOS ممکن است با اختلالات خلقی و روانی مرتبط باشد .

عوامل احساسی می توانند بر تغییرات محور هیپوتالاموس-هیپوفیز-تخمدان (HPOA) تأثیر بگذارند و باعث تغییرات عصبی غدد درون ریز و در نتیجه تخمک گذاری نامنظم تخمدان و PCOS شوند.

برخی از مطالعات نشان داده اند که وقوع PCOS با متیلاسیون DNA، غیرفعال شدن کروموزوم X و اصلاح هیستون مرتبط است . برخی از محققان دریافته اند که هورمون ضد مولر (AMH) با علت PCOS مرتبط است و غلظت AMH می تواند پاسخ تخمدان را در القای

تخمک گذاری پیش بینی کند .

در سال‌های اخیر، تغییرات در فلور روده در پاتوژنز PCOS نقش دارد. این می تواند منجر به مقاومت به انسولین (IR) شود و بر متابولیسم آندروژن و رشد فولیکول تأثیر بگذارد . التهاب نیز یکی از عوامل خطر است و هرگونه اختلال در سطح عوامل التهابی ممکن است

منجر به اختلال در عملکرد تخمدان شود . علاوه بر این، یک متاآنالیز همبستگی قابل توجهی را بین PCOS و آنتی ژن اختصاصی پروستات (PSA) نشان داد و نقش PSA در بیماران مبتلا به PCOS را نمی توان از نظر بالینی نادیده گرفت .

 

درمان کیست تخمدان در طب سنتی

بهترین دمنوش برای کیست تخمدان

 

تعدادی از داروهای گیاهی وجود دارد که در مدیریت علائم PCOS و حمایت از سلامت باروری امیدوار کننده است. قبل از شروع یک رژیم جدید، مهم است که با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی اولیه خود صحبت کنید، به خصوص اگر قبلاً از داروهای دیگری استفاده می کنید.

1. آشواگاندا

Ashwagandha ممکن است مقداری استرس را برای بیماران مبتلا به PCOS کاهش دهد. این با سطوح سالم کورتیزول ، هورمون استرس بدن، مرتبط است. این ممکن است اضطراب را از علائم PCOS تسکین دهد و التهاب مزمن را کاهش دهد.

2. ریحان

ریحان مقدس یا تولسی با کاهش علائم استرس، اضطراب و التهاب مرتبط است و اثر سم زدایی بر بدن دارد. همچنین در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 به دلیل اثرات مثبت آن بر مقاومت به انسولین، مدیریت وزن و پروفایل لیپیدی استفاده می شود.

3. بربرین

بربرین ترکیبی است که در گیاهان یافت می شود و سابقه استفاده طولانی در طب چینی دارد. در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک ، ممکن است مقاومت به انسولین را بهبود بخشد، از مدیریت وزن حمایت کند و میزان بارداری را بهبود بخشد.

4. کوهوش سیاه

کوهوش سیاه به عنوان یک درمان طبیعی برای زنانی که با ناباروری دست و پنجه نرم می کنند استفاده می شود. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که ممکن است از نتایج بارداری و تخمک‌گذاری سالم‌تر حمایت کند .

5. Chasteberry (Vitex)

Chasteberry، همچنین به عنوان فلفل Monk یا Vitex agnus-castus، نام علمی آن شناخته می شود، یک درمان طبیعی محبوب برای علائم PMS و فیبروم های رحمی است.

در یک مطالعه ، نویدبخش افزایش پروژسترون و استروژن در زنان مبتلا به PCOS بود، اما تحقیقات بیشتری برای اثرات طولانی مدت بر هورمون ها مورد نیاز است.

6. دارچین

دارچین یا دارچین با بهبود مقاومت به انسولین و نتایج دیابت نوع 2 مرتبط است. آنتی اکسیدان و ضد التهاب همچنین ممکن است به چرخه های قاعدگی نامنظم در زنان مبتلا به PCOS کمک کند. (مصرف بیش از اندازه ان در دوران بارداری ممکن است باعث سقط جنین شود)

بیشتر بخوانید »» ترمیم پرده بکارت

7. دونگ کوای

دونگ کوای یک گیاه سنتی چینی است که برای درمان انواع بیماری هایی که زنان را تحت تاثیر قرار می دهد استفاده می شود. در زنان مبتلا به PCOS، ممکن است از باروری سالم‌تر و تخمک‌گذاری منظم‌تر حمایت کند.

8. روغن گل مغربی

روغن گل پامچال در حال حاضر یک درمان طبیعی رایج برای علائم PMS مانند نفخ، تحریک پذیری و درد سینه است. همچنین ممکن است سطح تستوسترون را در زنان مبتلا به PCOS کاهش دهد.

9. دانه های رازیانه

رازیانه و عصاره دانه رازیانه با تسکین درد پریود و سلامت کلی تخمدان مرتبط است. مطالعات محدود نشان می دهد که استفاده از رازیانه برای تقویت رشد فولیکول در زنانی که با ناباروری دست و پنجه نرم می کنند،   نویدبخش است .

10. شنبیلیله

شنبلیله، یک گیاه باستانی با دانه‌هایی که بویی شبیه شربت افرا دارد، فواید سلامتی بسیار شیرینی دارد . این عصاره با بهبود مقاومت به انسولین، سطح کلسترول بهتر، تیروئید سالم تر و دوره های منظم تر مرتبط است.

11. دانه کتان

عصاره بذر کتان  ممکن است باعث افزایش سطح پروژسترون و کاهش تستوسترون در زنان مبتلا به PCOS شود. این می تواند به تعادل هورمونی سالم تر و کاهش علائم PCOS منجر شود.

12. زنجبیل

زنجبیل یک درمان طبیعی رایج برای تهوع و سایر مشکلات گوارشی است، اما ممکن است از تسکین درد ناشی از کیست تخمدان و PMS نیز حمایت کند. در زنان با سابقه سرطان تخمدان، حتی ممکن است رشد سلول های سرطانی را مهار کند .

13. جینسینگ

جینسینگ یک داروی گیاهی رایج است که توسط زنان در دوران یائسگی استفاده می شود، اما ممکن است از زنان در سنین باروری که با ناباروری دست و پنجه نرم می کنند نیز حمایت کند. یک مطالعه نشان داد که عصاره جینسنگ قرمز کره ای به ویژه باعث

کاهش کیست تخمدان در زنان مبتلا به PCOS می شود.

14. شیرین بیان

شیرین بیان، یک آنتی اکسیدان قوی، ممکن است از سطوح هورمونی سالم با کاهش تستوسترون در زنان مبتلا به PCOS حمایت کند. همچنین ممکن است رشد کیست های تخمدان را کاهش دهد و رشد فولیکول ها را در زنانی که با ناباروری دست و پنجه نرم می کنند، بهبود بخشد.

15. مرزنجوش

چای مرزنجوش با بهبود حساسیت به انسولین و کاهش سطح آندروژن مرتبط است. همچنین به دلیل اثرات ضد التهابی که دارد می تواند به تسکین گرفتگی معده و سایر مشکلات گوارشی کمک کند.

16. گل صد تومانی

هنگامی که در ترکیب با ریشه شیرین بیان استفاده می شود، گل صد تومانی چینی ممکن است از سطوح هورمونی سالم تر ، از جمله کاهش سطح هورمون لوتئینیزه کننده (LH) و تخمک گذاری بهبود یابد.

17. زعفران

گلبرگ زعفران یک درمان رایج برای درد PMS است، اما این اثرات ضد التهابی ممکن است برای زنان مبتلا به درد لگن و شکم ناشی از سندرم تخمدان پلی کیستیک حمایت درمانی نیز داشته باشد .

18. شطواری

شاتاواری، گیاهی سازگار از خانواده مارچوبه، قرن‌هاست که در طب سنتی آیورودا به عنوان درمانی برای بیماری‌های تولید مثلی استفاده می‌شود. برای زنان مبتلا به PCOS، ممکن است با بهبود کیفیت تخمک و تخمک گذاری به کسانی که با ناباروری دست و

پنجه نرم می کنند، کمک کند .

19. نعناع

نعناع دارای اثر ضد آندروژنی است که به معنای کاهش بالقوه سطح تستوسترون و هورمون محرک فولیکول (FSH) در بیماران PCOS است.

20. خار مریم

اضطراب و افسردگی در زنانی که با PCOS دست و پنجه نرم می کنند، رایج است. خار مریم ممکن است سروتونین، هورمون شادی شما را تقویت کند و به طور بالقوه علائم سلامت روان را بهبود بخشد .

21. روغن درخت چای

هنگامی که با اسطوخودوس ترکیب شود، استفاده موضعی از روغن درخت چای ممکن است هیرسوتیسم یا رشد بیش از حد مو را در زنان مبتلا به PCOS کاهش دهد.

22. زردچوبه

ما قبلاً پتانسیل کورکومین، ماده ضدالتهابی موجود در زردچوبه را به اشتراک گذاشته‌ایم، اما خود زردچوبه ممکن است علائم PCOS را نیز کاهش دهد. عصاره زردچوبه ممکن است حتی از سطوح هورمونی و چربی متعادل و همچنین داروهای تجویزی مانند

متفورمین حمایت کند.

درمان کیست تخمدان در طب سنتی

برای کیست تخمدان چی خوبه بخوریم

 

نوشته های مرتبط

کیست های تخمدان کیسه هایی پر از مایع هستند که روی تخمدان ها ایجاد می شوند. در حالی که اکثر کیست ها بی ضرر هستند و خود به خود از بین می روند، برخی از آنها می توانند باعث ناراحتی شوند و نیاز به مداخله پزشکی داشته باشند. علاوه بر

درمان‌های مرسوم، درمان‌های طبیعی وجود دارد که می‌تواند به مدیریت کیست تخمدان و ارتقای سلامت کلی تخمدان کمک کند.

بیشتر بخوانید : درمان قطعی تخمدان پلی کیستیک با گیاهان دارویی

تغییرات رژیم غذایی برای مدیریت کیست تخمدان

رژیم غذایی شما نقش مهمی در مدیریت کیست تخمدان دارد. شامل انواع میوه‌ها و سبزیجات تازه، غلات کامل، پروتئین‌های بدون چربی و چربی‌های سالم می‌تواند مواد مغذی ضروری را تامین کند و از تعادل هورمونی حمایت کند. این غذاها سرشار از آنتی

اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی هستند که می توانند به کاهش التهاب و بهبودی کمک کنند.

همچنین کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده، شکر و کافئین بسیار مهم است. این مواد می توانند به عدم تعادل هورمونی و التهاب در بدن کمک کنند که می تواند علائم کیست تخمدان را بدتر کند. با حذف یا کاهش این غذاها از رژیم غذایی خود، می توانید به

کاهش علائم و ارتقای عملکرد سالم تخمدان کمک کنید.

برخی از مکمل های گیاهی به طور سنتی برای حمایت از سلامت تخمدان و کاهش اندازه کیست استفاده می شود. این مکمل‌ها می‌توانند به تنظیم سطح هورمون‌ها، کاهش التهاب و حمایت از فرآیندهای درمانی طبیعی بدن کمک کنند.

یکی از گیاهانی که معمولاً برای کیست تخمدان توصیه می شود، شاه توت است. قرن هاست که از شاه توت برای متعادل کردن هورمون ها و تنظیم چرخه های قاعدگی استفاده می شود. می تواند به کاهش اندازه کیست ها و کاهش علائمی مانند درد و نفخ کمک کند.

گیاه دیگری که ممکن است برای کیست تخمدان مفید باشد کوهوش سیاه است. کوهوش سیاه دارای خواص ضد التهابی است و می تواند به تسکین درد و ناراحتی مرتبط با کیست کمک کند.

همچنین برای حمایت از تعادل هورمونی و ارتقای سلامت کلی باروری شناخته شده است.

خار مریم گیاه دیگری است که اغلب برای کیست تخمدان توصیه می شود. این ماده دارای خواص آنتی اکسیدانی است و می تواند به سم زدایی کبد که نقش مهمی در متابولیسم هورمون ایفا می کند، کمک کند. با حمایت از عملکرد کبد، خار مریم می تواند

خطر تشکیل کیست را کاهش دهد و تعادل هورمونی را تقویت کند.

با این حال، مهم است که قبل از شروع هر گونه مکمل های گیاهی برای اطمینان از ایمنی و اثربخشی، با یک پزشک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید. آنها می توانند به تعیین دوز مناسب و مدت زمان استفاده بر اساس نیازهای فردی و وضعیت

سلامتی شما کمک کنند.

اصلاح سبک زندگی برای حمایت از سلامت تخمدان

اتخاذ یک سبک زندگی سالم می تواند به طور قابل توجهی به مدیریت کیست تخمدان کمک کند. ورزش منظم برای حفظ تعادل هورمونی و ارتقای سلامت کلی مهم است. درگیر شدن در فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی، شنا یا یوگا می‌تواند به کاهش استرس، بهبود

گردش خون و حمایت از فرآیندهای درمانی طبیعی بدن کمک کند.

تکنیک های کنترل استرس مانند یوگا یا مدیتیشن نیز می تواند برای کیست تخمدان مفید باشد. استرس مزمن می تواند تعادل هورمونی را مختل کرده و علائم را بدتر کند. با گنجاندن تکنیک های تمدد اعصاب در برنامه روزانه خود، می توانید به کاهش سطح

استرس و ارتقای تعادل هورمونی کمک کنید.

خواب کافی یکی دیگر از جنبه های مهم حمایت از سلامت تخمدان است. در طول خواب، بدن خود را ترمیم و جوان می کند. سعی کنید هر شب 7 تا 9 ساعت خواب باکیفیت داشته باشید تا تعادل هورمونی و بهزیستی کلی را تقویت کنید.

اجتناب از قرار گرفتن در معرض سموم محیطی برای حفظ سلامت تخمدان بسیار مهم است. مواد شیمیایی موجود در محصولات پاک کننده خانگی، وسایل مراقبت شخصی و آفت کش ها می توانند تعادل هورمونی را مختل کرده و به ایجاد کیست کمک کنند. تا حد

امکان از محصولات طبیعی و ارگانیک استفاده کنید تا قرار گرفتن در معرض مواد مضر را به حداقل برسانید.

انجام رابطه جنسی ایمن برای سلامت تخمدان نیز مهم است. عفونت های مقاربتی (STIs) می تواند منجر به بیماری التهابی لگن (PID) شود که می تواند خطر کیست تخمدان را افزایش دهد. استفاده از روش های جلوگیری از بارداری، مانند کاندوم، می تواند به

کاهش خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی کمک کند و از سلامت باروری شما محافظت کند.

بهترین دارو برای کیست تخمدان

 

خبر خوب این است که بسیاری از درمان‌های طبیعی و خانگی وجود دارد که می‌توانید برای کوچک کردن کیست‌های تخمدان و تسکین علائم آن امتحان کنید:

درمان استاندارد کیست تخمدان شامل داروهای خوراکی، تغییر شیوه زندگی و جراحی است. درمان های مبتنی بر فارماکولوژی تنها در 60 درصد بیماران موثر است. بنابراین، طب سوزنی یک جایگزین فراهم می کند . در زنان مبتلا به PCOS و IR، طب سوزنی در

بهبود متابولیسم گلوکز نسبت به متفورمین برتری داشت و بروز عوارض جانبی گوارشی کمتری داشت .

بر اساس درمان غربی PCOS، افزودن درمان طب سوزنی می تواند اثر درمانی را بهبود بخشد و دوره بیماری را کوتاه کند. لتروزول همراه با EA و TCM می تواند به طور قابل توجهی چرخه قاعدگی را بهبود بخشد و وزن بدن، سطوح LH، LH/FSH، تستوسترون (T) و

AMH را کاهش دهد. بر اساس تحقیقات Jo J و همکاران، اثر درمانی آن به تنهایی برتر از طب غربی است و هیچ واکنش نامطلوبی وجود ندارد . طب سوزنی همراه با TCM می تواند سطح غدد درون ریز و IR PCOS رطوبت خلط را بهبود بخشد و بیان miR-29 و نمره

علائم TCM را کاهش دهد .

رژیم غذایی خود را بهبود بخشید:درمان کیست تخمدان در طب سنتی

یک رژیم غذایی ضد التهابی سرشار از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین های بدون چربی ممکن است به پیشگیری از کیست کمک کند. از کربوهیدرات های تصفیه شده، شکر اضافه شده، چربی های ناسالم، الکل و کافئین خودداری کنید. با نوشیدن آب زیاد هیدراته بمانید.

داروهای گیاهی را امتحان کنید:درمان کیست تخمدان در طب سنتی

برخی از گیاهان مانند زردچوبه، زنجبیل، بابونه و توت عفیف دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند که می توانند به کوچک شدن کیست ها کمک کنند. قبل از استفاده از مکمل های گیاهی با پزشک خود مشورت کنید.

از گرما درمانی استفاده کنید:درمان کیست تخمدان در طب سنتی

قرار دادن یک محل گرم یا بطری آب گرم در قسمت پایین شکم می تواند به شل شدن عضلات لگن و کاهش درد و التهاب کیست کمک کند. هر بار برای 15-20 دقیقه استفاده کنید.

به طور منظم تمرین کن:درمان کیست تخمدان در طب سنتی

فعالیت‌های کم‌تأثیر مانند پیاده‌روی، شنا یا یوگا می‌توانند جریان خون را بهبود بخشند و هورمون‌های استرس را که باعث تشدید کیست می‌شوند، کاهش دهند. اما از ورزش های شدید که می تواند باعث پارگی کیست شود، خودداری کنید.

استرس را کاهش دهید

تمرینات آرامش بخش مانند مدیتیشن، تنفس عمیق، یادداشت روزانه یا ماساژ را امتحان کنید. استرس می تواند بر هورمون ها تأثیر منفی بگذارد و التهاب را افزایش دهد. زمانی را برای مراقبت از خود اختصاص دهید.

اگر درد شدید یا بدتر شده دارید، کیست شما بیش از دو تا سه ماه باقی می ماند، علائمی مانند استفراغ یا تب ایجاد می کنید یا در فعالیت های روزانه مشکل دارید، به متخصص زنان مراجعه کنید. پزشک شما می تواند کیست را کنترل کرده و عوارض را رد کند.

اگر کیست شما بیش از حد بزرگ شود، تخمدان‌ها را بچرخاند و جریان خون را قطع کند یا سرطانی به نظر برسد، ممکن است به جراحی نیاز داشته باشید. در غیر این صورت، پزشک شما احتمالاً ادامه درمان های طبیعی را برای تشویق کوچک شدن کیست توصیه می کند.

درمان کیست تخمدان در طب سنتی

در کتب پزشکی چینی باستان نام بیماری PCOS وجود ندارد. با توجه به تظاهرات بالینی آن، می توان آن را به عنوان “قاعدگی نامنظم”، “آمنوره” یا “ناباروری” طبقه بندی کرد. درمان عمدتا بر بازگرداندن تعادل بین کلیه، تیانگوئی، چونگرن و رحم متمرکز است.

Tiangui یک محرک جنسی برای زنان است که برای قاعدگی و بارداری زنان ضروری است و عملکرد آن شبیه هورمون های عصبی غدد ریز است که تولید مثل را تنظیم می کنند. اختلال در زمان، حالت و ریتم Tiangui می تواند منجر به مشکلات تولید مثل زنان

شود و اختلال عملکرد تخمدان در بیماران PCOS می تواند اختلالات Tiangui را نشان دهد. TCM دارای اثر درمانی خوب و ایمنی بالا در درمان PCOS است که توجه بیشتری را به خود جلب کرده است ( 12 ). با این حال، مکانیسم بیولوژیکی به وضوح مشخص نشده

است، و پروتکل های درمان هنوز بحث برانگیز هستند. این مقاله اثرات چینی سنتی را به عنوان یک درمان PCOS بررسی کرده و مکانیسم غدد درون ریز سلولی بالقوه آن را به منظور ارائه مرجعی برای درمان بالینی و تحقیقات PCOS معرفی می کند.

طب سوزنی جزء ضروری طب سنتی است و بیش از 3000 سال است که در چین استفاده می شود.

طب سوزنی در درمان بیماری های قلبی عروقی، صرع، اضطراب، اختلالات ریتم شبانه روزی، PCOS، ظرفیت تولید مثل پایین و بیماری های سیستم عصبی خودمختار اثربخشی بالینی دارد . با نوسازی TCM و مزایای آن مانند عملکرد راحت و نتایج اقتصادی و

رضایت بخش، کشورهای بیشتری شروع به استفاده از آن برای درمان و پیشگیری از بیماری ها می کنند. طب سوزنی نیز محدود به مدل اصلی خود نبود و به تدریج به طب سوزنی الکتریکی (EA)، سوزن گرم، وارد کردن نقطه طب سوزنی و نقطه گوش تبدیل شد

و در درمان PCOS استفاده شده است. در حال حاضر، تعداد زیادی از آزمایش‌های بالینی و حیوانی نشان داده‌اند که طب سوزنی می‌تواند عملکرد HPOA و متابولیسم را در PCOS تنظیم کند، تخمک‌گذاری را تقویت کند و پذیرش IR و آندومتر (ER) را بهبود بخشد

طب سوزنی یک روش درمانی TCM است که در آن سوزن های فلزی بسیار نازکی به قسمت های خاصی از بدن وارد می شود.

طب سوزنی می تواند عملکرد سیستم عصبی خودمختار (ANS) را کنترل کند. می تواند فعالیت عصبی سمپاتیک و پاراسمپاتیک را متعادل کند، انتقال دهنده های عصبی تطبیقی ​​را در نواحی مرتبط مغز تنظیم کند، و پاسخ اتونومیک را کاهش دهد، که ثابت شده

است که اثر درمانی خاصی بر بیماران PCOS دارد (17 ، 18 ) . پروفسور شی زنان PCOS مبتلا به چاقی و ناباروری را با طب سوزنی از منظر عملکرد طحال و کلیه درمان کرد.

پاتوژنز كمبود طحال و كليه به عنوان اوليه و انسداد خلط رطوبت و جانبي به عنوان ثانويه بود.

با توجه به تمایز سندرم بالینی، نقاط طب سوزنی اصلی از مریدین، مریدین بارداری، مریدین کلیه و مریدین طحال و معده انتخاب می شوند و از نسخه ها و تکنیک های طب سوزنی مربوطه استفاده می شود. هدف تقویت کلیه، تقویت طحال، تغذیه چی، حل کردن

بلغم، رفع رطوبت و رفع رکود، بهبود گردش خون برای بازگرداندن جریان قاعدگی و کمک به بارداری است . پروفسور شی نظریه «درمان مبتنی بر تمایز سندرم، توجه یکسان به ماهیت نقاط طب سوزنی و داروها، طب سوزنی ها و نسخه های مشابه و تعیین روش

های تقویتی و کاهشی» را مطرح کرد. این به طور کامل ایده TCM “درمان مبتنی بر تمایز سندرم” را در بر می گیرد و اثر درمانی نقاط طب سوزنی و تکنیک های طب سوزنی را نشان می دهد . EA می تواند بیان بیش از حد AMH را مهار کرده و سطح بیان

P450arom را در سلول های گرانولوزای تخمدان (GCs) افزایش دهد، در نتیجه وابستگی رشد فولیکولی به هورمون محرک فولیکول (FSH) را دوباره برقرار می کند و دیسپلازی فولیکولی و هیپرآندروژنمی را در بیماران PCOS مبتلا به کلیه بهبود می بخشد. کمبود و

رطوبت خلط .درمان کیست تخمدان در طب سنتی

علاوه بر این، طب سوزنی می تواند عملکرد اندوتلیال عروقی را بهبود بخشد، دیس لیپیدمی را تنظیم کند، IR را اصلاح کند و اختلالات غدد درون ریز را بهبود بخشد . EA اثراتی مشابه متفورمین دارد ( 22 ) و با تنظیم سطح بتا اندورفین و آندروژن سرم، اضطراب و

افسردگی را در بیماران PCOS کاهش می دهد .

سوالات متداول در مورد چگونگی کوچک کردن کیست تخمدان به طور طبیعی

 

در اینجا به برخی از سؤالات رایج مربوط به سؤالات متداول در مورد چگونگی کوچک کردن طبیعی کیست تخمدان پاسخ داده شده است.

چه غذاهایی به کوچک شدن کیست تخمدان کمک می کند؟

غذاهای طبیعی سرشار از آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب امگا 3 مانند سبزیجات برگ دار، ماهی قزل آلا، آووکادو، انواع توت ها، بروکلی، آجیل و دانه ها می توانند به کاهش کیست کمک کنند. از غذاهای التهاب آور مانند گوشت قرمز، غذاهای سرخ شده و کربوهیدرات های تصفیه شده خودداری کنید.

چگونه می توانم بفهمم که کیست تخمدان من در حال کوچک شدن است؟

علائم خود را مانند درد و پری شکم ردیابی کنید – اگر این علائم طی چند هفته کاهش یابد، نشانه خوبی است که کیست در حال کوچک شدن است. پزشک شما می تواند با آزمایش های تصویربرداری بعدی تایید کند.

آیا حمام آب گرم برای کیست تخمدان مفید است؟

بله، خیساندن در یک حمام گرم (نه داغ) می تواند جریان خون به لگن را بهبود بخشد و به کاهش درد و التهاب کیست تخمدان کمک کند. نمک اپسوم یا روغن های ضروری را برای افزایش مزایای آرامش بخش اضافه کنید.

آیا کیست تخمدان بدون جراحی از بین می رود؟

بله، بسیاری از کیست های عملکردی تخمدان به طور مستقل در عرض چند ماه بدون جراحی برطرف می شوند. درمان های طبیعی را امتحان کنید و از پزشک خود بخواهید کیست را تحت نظر داشته باشد تا ببیند آیا از بین می رود یا خیر.

چه ویتامین هایی به کیست تخمدان کمک می کنند؟

مکمل های دارای اثرات ضد التهابی مانند ویتامین D، امگا 3، زردچوبه، زنجبیل، منیزیم و ویتامین E ممکن است در صورت استفاده با سایر درمان های طبیعی به کوچک شدن کیست تخمدان کمک کنند. ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.