چه کارهایی در ماه اول بارداری باید انجام داد

چه کارهایی در ماه اول بارداری باید انجام داد

کارهایی در بارداری خطرناک است

 

شما تست بارداری مثبت داده اید، اما بعد چه؟ برای بررسی چک لیست ما در مورد کارهایی که باید انجام دهید وقتی متوجه شدید که امسال در انتظار بچه دار شدن هستید، بخوانید

زنان بیشتری نسبت به ماه های دیگر سال متوجه بارداری خود در ژانویه می شوند.

اگر منتظر ورود جدیدی در سال 2024 هستید، نکات ما را دنبال کنید تا برای ماه های آینده آماده شوید.

1-اسید فولیک و ویتامین D مصرف کنید

 

اکثر زنان در واقع به مولتی ویتامین مخصوص بارداری نیاز ندارند. اما در حالت ایده آل، شما باید روزانه 400 میکروگرم اسید فولیک برای سه ماهه اول (اگر نه قبل از آن) برای جلوگیری از نقص لوله عصبی مانند اسپینا بیفیدا، و همچنین 10 میکروگرم ویتامین D در

طول بارداری برای استخوان ها و عضلات سالم مصرف کنید.

هر چند فرمولاسیون ویتامین و مواد معدنی خاص بارداری ممکن است وسوسه انگیز باشد، اما ممکن است تا 99p در روز در مقایسه با 5p در روز برای دو ماده اساسی هزینه داشته باشد.

2-واکسن بزنید

 

اگرچه واکسینه شدن انتخاب شماست، اما واکسن هایی وجود دارد که به شما توصیه می شود تا از سلامت خود و کودکتان محافظت کنید – یعنی آنفولانزا، سیاه سرفه و کووید.

اینها همه واکسن‌های غیرفعال و غیر زنده هستند که عموماً در بارداری بی‌خطر تلقی می‌شوند.

آنفولانزا

هنگامی که باردار هستید (به خصوص در مراحل بعدی) احتمال بیشتری برای ابتلا به عوارض آنفولانزا مانند برونشیت و ذات الریه دارید که می تواند برای شما و جنین متولد نشده شما مشکلاتی ایجاد کند.

بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفولانزا در پاییز قبل از شروع شیوع آنفولانزا در جمعیت گسترده‌تر است، اگرچه می‌توانید در هر زمانی از بارداری خود واکسینه شوید.

دریابید که چگونه در مصرف داروهای سرماخوردگی و آنفولانزا صرفه جویی کنید .

 

چه کارهایی در ماه اول بارداری باید انجام داد

 

3.سیاه سرفه

نوزادان از سیاه سرفه بسیار ناخوشایند می شوند و اغلب می توانند با آن در بیمارستان بستری شوند، بنابراین با واکسینه شدن در بارداری، این محافظت را برای چند هفته اول زندگی خود تا زمانی که در هشت هفتگی خود تزریق کنند، به آنها منتقل خواهید کرد.

واکسن خود را بین 16 تا 32 هفته دریافت کنید، اگرچه اگر به هر دلیلی این دوره را از دست دادید، همچنان می توانید آن را تا زمانی که شروع به زایمان کنید، تزریق کنید.

4.کووید

ابتلا به کووید در دوران بارداری خطری هم برای مادر و هم برای نوزاد، افزایش خطر بستری شدن در مراقبت‌های ویژه، زایمان زودرس، وزن کم هنگام تولد و حتی تولد نوزاد مرده است، بنابراین کارشناسان قویاً واکسن کووید-19 را برای محافظت از شما و کودکتان توصیه می‌کنند.

هیچ مدرکی مبنی بر اینکه واکسیناسیون خطر سقط جنین، زایمان زودرس یا سایر عوارض را افزایش می دهد وجود ندارد و کالج سلطنتی متخصصین زنان و زایمان  می گوید زنان بارداری که دو دوز واکسن و یک تقویت کننده (یا سه دوز) واکسن مصرف کرده اند، 88 درصد کمتر احتمال دارد.

5-برای کلاس های دوران بارداری ثبت نام کنید

 

زوج ها در کلاس دوران بارداریکلاس های قبل از زایمان راهی برای کمک به شما برای یادگیری بیشتر در مورد بارداری، زایمان و زایمان، و همچنین به شما کمک می کند تا با سایر والدین آینده در منطقه خود آشنا شوید.

کلاس‌های خصوصی معمولاً از هفته ۲۵ بارداری شروع می‌شوند، اما می‌توانند پر شوند، بنابراین هرچه زودتر در دوران بارداری خود رزرو کنید تا فضای خود را حفظ کنید.چه کارهایی در ماه اول بارداری باید انجام داد

 

6-به جایی که می خواهید زایمان کنید فکر کنید

 

انتخاب‌ها شامل بخش زایمان بیمارستان (واحد زایمان)، مرکز زایمان (واحد تحت رهبری ماما) یا در خانه است، و تصمیم شما احتمالاً تحت تأثیر عواملی از جمله وجود استخر زایمان و انواع تسکین درد در دسترس است.

گزینه‌ها یا انتخاب‌های زایمان شما ممکن است تحت تأثیر ملاحظات دیگری با پیشرفت بارداری شما قرار بگیرند، مانند نیاز به نوع زایمان متفاوت از آنچه در ابتدا تصور می‌شد یا انتقال خانه به منطقه‌ای که امکانات مختلفی در آن ارائه می‌شود.

حتی زمانی که تصمیم گرفتید، مکان مشخص نیست و می توانید به تیم پزشکی خود اطلاع دهید که در هر زمانی نظر خود را تغییر داده اید.

چک لیست کیف بیمارستان ما را ببینید   تا مطمئن شوید که به خوبی آماده هستید و هنگام زایمان هیچ چیز ضروری را فراموش نکنید.

7-علائم بارداری خود را مدیریت کنید

 

علائم اولیه بارداری می تواند شامل حساسیت و خستگی سینه و همچنین تهوع صبحگاهی باشد که از هر 10 زن 9 نفر را در مراحل اولیه بارداری تحت تاثیر قرار می دهد.

چه چیزی به تهوع صبحگاهی کمک می کند؟

 

به طور منظم غذاهای ساده بخورید. غذاهای پر کربوهیدرات که چربی کمی نیز دارند، به عنوان مثال، برنج، پاستا یا کراکر ممکن است کمک کنند. جرعه جرعه آب بنوشید و کم و اغلب غذا بخورید، با نان تست خشک یا یک بیسکویت ساده شروع کنید، حتی قبل از

اینکه از رختخواب بیرون بیایید.

از بوهایی که به شما احساس بیماری می کند اجتناب کنید. افزایش حس بویایی در دوران بارداری شایع است و گاهی اوقات می تواند باعث تهوع صبحگاهی شود. چه بوی غذا یا بوی دئودورانت معمولی شما، سعی کنید از هرگونه محرک دوری کنید.

استراحت کافی داشته باشید. خستگی یا خستگی مفرط از علائم اولیه بارداری هستند و می توانند علائم تهوع شما را بدتر کنند. اگرچه ممکن است استراحت کردن سخت باشد، به خصوص اگر کار می کنید یا بچه های دیگری دارید که باید از آنها مراقبت کنید،

نوشته های مرتبط

ارزش این را دارد که این استراحت ها را در خود جای دهید.

طب فشاری یا غذاهای حاوی زنجبیل را امتحان کنید. شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه مداخلات درمانی جایگزین ممکن است به علائم تهوع صبحگاهی کمک کند، یعنی فشار وارد شده به مچ دست، استفاده از نوار یا دستبند مخصوص، یا زنجبیل (مانند زنجبیل

دم کرده در آب داغ برای تهیه چای). اگر قصد مصرف مکمل های زنجبیل را دارید با داروساز خود صحبت کنید.

8-از یک رژیم غذایی بارداری سالم استفاده کنید

 

علیرغم داستان همسران پیر مبنی بر اینکه شما باید برای دو نفر غذا بخورید، در بیشتر دوران بارداری خود به همان اندازه معمول نیاز دارید – 2000 کالری در روز – به جز در سه ماهه سوم (سه ماه آخر) که باید یک کالری اضافی داشته باشید. 200 کالری در روز.

یک صبحانه سالم میل کنید تا وسوسه خوردن میان وعده های قندی و چرب را کاهش دهید و روی خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات ، کربوهیدرات های سبوس دار مانند نان قهوه ای، لبنیات پاستوریزه و غذاهای سرشار از پروتئین مانند ماهی و مرغ تمرکز کنید.

9-به طور منظم ورزش کنید

هر چه در دوران بارداری فعال تر و تناسب اندام باشید، پس از زایمان بهتر با زایمان و به حالت اولیه خود کنار می آیید.

حداقل 150 دقیقه در هفته فعالیت با شدت متوسط ​​را هدف قرار دهید که ترکیبی از هوازی و قدرت پایداری است و هر فعالیت حداقل 10 دقیقه طول می کشد.

ورزش ها و فعالیت هایی که می توانید در دوران بارداری انجام دهید

یوگا بارداری – اما از یوگای داغ اجتناب کنید زیرا ممکن است باعث گرمازدگی شود.

  • دویدن یا دویدن.
  • شنا كردن.
  • تمرینات کف لگن.

وزنه‌های سبک – دمبل‌ها خوب هستند، اما از انجام ددلیفت با استفاده از هالتر بزرگ، تمرینات متقاطع فیت و کلاس‌های مداری عمومی با استفاده از حرکات سریع و استفاده از هالتر پشت گردن خود پس از 12 هفته اجتناب کنید.

ورزش ها و فعالیت هایی که در بارداری باید از آنها اجتناب کرد

ورزش های تماسی از جمله فوتبال، راگبی، هاکی، اسکواش یا هنرهای رزمی مانند جودو یا کیک بوکسینگ.چه کارهایی در ماه اول بارداری باید انجام داد

فعالیت‌هایی با خطر افتادن، مانند اسکی، اسب‌سواری یا کوه‌نوردی، زیرا مرکز ثقل شما با بزرگ شدن دست‌انداز تغییر می‌کند و حفظ تعادل را دشوارتر می‌کند.

فعالیت های در ارتفاع بالا و غواصی – در ارتفاعات بیش از 2500 متر از سطح دریا ورزش نکنید زیرا شما و کودکتان در معرض خطر بیماری ارتفاع هستید و از غواصی خودداری کنید زیرا حباب های گاز نیتروژن می توانند از جفت عبور کنند و کودک شما هیچ محافظتی

در برابر بیماری رفع فشار و آمبولی گاز (حباب های گاز در جریان خون) ندارد.

از حرکات کلیدی که برای بارداری مناسب نیستند  – برای مثال، از حرکاتی که باید بعد از هفته 16 بارداری به پشت دراز بکشید، باید اجتناب شود زیرا وزن کودک شما روی رگ های خونی کلیدی می تواند جریان خون را به قلب شما و در نتیجه کودک شما را کاهش

دهد. پس از 12 هفته باید از انجام تمرینات دراز و نشست با وزنه خودداری شود.

10-فواید بارداری خود را بدانید

اکنون که باردار هستید، صرف نظر از شاغل بودن یا نبودن، مزایا و کمک های مالی مختلفی برای شما وجود دارد.

نسخه رایگان و مراقبت های دندانپزشکی – این در حالی است که شما باردار هستید و 12 ماه پس از موعد زایمان کودک شماست. از پزشک عمومی یا مامای خود فرم معافیت زایمان (FW8) را بخواهید.

طرح شروع سالم – زنان باردار که مزایای خاصی دریافت می کنند و همه افراد زیر 18 سال تحت طرح شروع سالم شیر، شیر خشک، ویتامین ها و میوه و سبزیجات رایگان دریافت خواهند کرد.

مرخصی با حقوق برای مراقبت های دوران بارداری  –  شما حق دریافت مرخصی با حقوق برای قرارهای قبل از زایمان، از جمله قرار ملاقات های ماما و پزشکی به همراه قرار ملاقات های توصیه شده توسط پزشک مانند کلاس های والدین یا کلاس های آرامش را دارید.

مرخصی بدون حقوق برای شریک زندگی شما  –  پدر کودک شما یا شریک زندگی شما حق دارند برای دو تا از قرار ملاقات ها با شما مرخصی بدون حقوق بگیرند که حداکثر شش ساعت و 30 دقیقه برای هر قرار است.0-سفر بارداری را رزرو کنید

اگر بعد از هفته 28 پرواز می کنید، ممکن است به نامه ای نیاز داشته باشید که تاریخ زایمان خود را تأیید کند و در خطر عوارض نباشید، اما از هفته 37 بارداری (هفته 32 اگر دوقلو یا چند قلو دارید) پرواز انجام نمی شود. به دلیل افزایش احتمال زایمان، به هیچ وجه توصیه می شود.

شرکت‌های کشتی‌رانی ممکن است از حمل زنان باردار به شدت خودداری کنند (اغلب بیشتر از ۳۲ هفته)، بنابراین قبل از رزرو با شرکت تماس بگیرید.

با آژانس مسافرتی، شرکت حمل و نقل یا بیمه مسافرتی خود در مورد سیاست آنها در مورد سفر هنگام بارداری صحبت کنید.

11-تحقیق کنید برای نوزادتان چه چیزی بخرید

بچه دار شدن شما را به دنیای کاملاً جدیدی از محصولات برای خرید سوق می دهد – از صندلی ماشین و صندلی چرخدار گرفته تا پوشک، تشک تخت و مانیتور کودک.

ممکن است در دوران بارداری خود – یا حتی بعد از زایمان – منتظر خرید باشید، اما ارزش آن را دارد که با آنچه در خارج وجود دارد آشنا شوید.

12-خانه خود را از کودکان محافظت کنید

قبل از آمدن کودکتان، در نظر بگیرید که آیا خانه شما برای آماده کردن کودک نیاز به تغییراتی دارد، مانند حوضچه ای که نیاز به پوشاندن یا پر کردن دارد، دروازه پله ای که نیاز به اتصال دارد یا کمدهایی که نیاز به قفل دارند تا انگشتان کوچک کنجکاو نتوانند به آن دسترسی پیدا کنند.

13-امور مالی خود را برنامه ریزی کنید

در آرامش قبل از آمدن نوزاد، وضعیت مالی خود را مرور کنید و به این فکر کنید که اضافه شدن جدید شما چه تاثیری بر اوضاع دارد.

صرف نظر از بودجه بندی، باز کردن حساب های پس انداز کودکان یا ایسا، تعیین هزینه های مراقبت از کودکان یا چگونگی بررسی استحقاق خود برای دریافت اعتبارات مالیاتی و مزایای، چیزهای زیادی برای فکر کردن وجود دارد.

راهنمای ما را برای نحوه بودجه بندی برای بچه دار شدن دنبال کنید تا به شما کمک کند همه چیز را حل کنید.چه کارهایی در ماه اول بارداری باید انجام داد

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.